Test: Honda Civic 2,2 i-DTEC Sport - překvapivá proměna

Devátá generace modelu Civic, stěžejní řady evropské nabídky automobilky Honda, je zde. Vyzkoušeli jsme naftové provedení v kombinaci s výbavovým stupněm Sport.
Seznam kapitol
  1. Podobně, ale ne stejně, Změna je život a cesta, Nabídka verzí
  2. Zkoušený vůz, Stále fenoménem, Opět jak na palubě Enterprise
  3. Kufr a „kouzelná sedadla“, Za volantem, A vyrážíme
  4. Daně racionality, A vystupujeme, technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Podobně, ale ne stejně

Modelová řada Honda Civic letos slaví 40. výročí do své premiéry. V Japonsku se začala první Honda Civic prodávat v červenci 1972 ve velmi kompaktním dvoudveřovém provedení za ceny od 418 tisíc jenů a ihned získala tamní ocenění „Vůz roku“. O dva měsíce později následovala třídveřová verze s praktičtějším výklopným víkem v zádi, které zlepšovalo přístup do zavazadlového prostoru.

Honda Civic 1. generace: začátek dlouhé ságy

Honda Civic 1. generace: začátek dlouhé ságy

Hned od prvních generací patřily k nejsilnějším zbraním řady Civic podvozky a motory. Když v roce 2005 na silnice vyrazila generace osmá, zapůsobila jako správně načasovaná puma. Tradiční příznivci tohoto typu až do poslední chvíle nevěřili, že se z jejich oblíbeného kompaktu stane zmenšenina kosmické lodi, ale bylo tomu tak. Kámen nezůstal na kameni.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda Civic: Devátá

Do loňského roku vyráběný Civic osmé generace byl tehdy ve své pětidvéřové verzi výrazně zaměřen na evropské zákazníky, také proto se vyráběl výhradně v britské továrně Swindon. V porovnání s předchozími generacemi vůz získal skutečně extrémní design, návrháři hodně zariskovali, ale vyplatilo se jim to.

Test Honda Civic i-VTEC: UFO přistává

Test Honda Civic i-VTEC: UFO přistává

Civic 8. generace se stal solitérem, který ani po šesti letech bez výraznější modernizace nikterak nezastaral. Není proto divu, že ani zbrusu nová, devátá řada Hondy Civic v základním pojetí na svého předchůdce navazuje. I přes zdánlivou podobnost jde však o zcela nový vůz.

Změna je život a cesta

Evropské zákazníky, pro něž i 9. Civic vzniká výhradně v britském Swindonu, zaujme zejména instalace nového vznětového čtyřválce 2,2 i-DTEC, který nahradil do té doby používaný agregát i-CTDI. Při stejném objemu nabízí nepatrně vyšší výkon i točivý moment, ale také nižší spotřebu a emise a tišší chod.

Honda Civic 2,2 i-CTDi: naftové ufo (test)

Honda Civic 2,2 i-CTDi: naftové ufo (test)

Generační obměna s sebou přinesla také nové rozměry. Civic narostl do délky o 55 milimetrů (celkem měří 4300 mm) a trochu překvapivě dostal kratší rozvor. Ten původní měl hodnotu 2620 mm, novinka je kratší o 25 mm. Pro českého zákazníka je už odjakživa veledůležitým údajem objem zavazadelníku.

Honda Civic 2012: nová generace odhalena

Honda Civic 2012: nová generace odhalena

Jeho základní objem narostl na 477 litrů. Civic má totiž nádrž umístěnou pod předními sedačkami namísto těch zadních, což umožnilo nejen oproti konkurenci citelně prohloubit prostor pro zavazadla, ale také použít pozoruhodné sklápění zadních sedadel Magic Seats.

Nabídka verzí

Honda Civic je ve své současné podobě k dispozici výhradně jako pětidveřový hatchback. K pohonu jsou připraveny pouze zážehové čtyřválce 1,4 i-VTEC/73 kW a 1,8 i-VTEC/104 kW a vznětový agregát 2,2 i-DTEC/110 kW, což není věru mnoho, přičemž na vysloveně sportovní verzi Type R bohužel tentokrát zapomeňte. 

Klepněte pro větší obrázek
Aktuální ceník modelu Honda Civic

Všechny jsou standardně dodávány s manuálně řazenými šestistupňovými převodovkami, pro 1,8 i-VTEC je za příplatek 30 000 Kč k dispozici také pětistupňový automat. Ceny začínají na částce 379 900 Kč za Civic 1,4i S a zkoušený vůz stojí 549 000 Kč. Jen pro srovnání: Honda Civic osmé generace začínala v roce 2005 na částce 469 000 Kč za nejlevnější verzi Civic 1,4i Comfort a končila špičkovou variantou 2,2 i-CTDI Executive za 639 000 Kč.

Výbavové stupně nesou označení S, Comfort, Sport a Executive, přičemž všechny lze kombinovat se všemi motory a převodovkami, jen Executive není k mání s nejslabší „čtrnáctistovkou“. Základní verze Civic S postrádá klimatizaci, zadní stěrač, kryt zavazadlového prostoru, rádio i celou škálu dalších dnes již zcela běžných prvků, takže je jasné, že je v nabídce pouze „do počtu“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Couvací kamera a zadní světla z LED; pokrok nezastavíš

Slušně vybavený Comfort je jen o 20 000 Kč dražší a kromě výše uvedeného je opatřen také elektricky ovládanými a vyhřívanými zrcátky nebo rádiem s CD a MP3, vstupy USB/AUX a ovládáním na volantu. Testovaný Sport přidává dále třeba alarm, kožený volant, sportovní pedály, tempomat, couvací kameru s projekcí do monitoru uprostřed palubní desky a další užitečné drobnosti.

Špičkový Civic Executive je bohatší třeba o bezklíčkové zamykání a startování, kožené čalounění, parkovací senzory vpředu i vzadu, vyhřívaná a elektricky stavitelná přední sedadla, „prémiový“ audiosystém s Bluetooth hands-free, prosklenou střechu nebo xenonové světlomety se samočinným přepínáním dálkových světel.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Podobně, ale ne stejně, Změna je život a cesta, Nabídka verzí
  2. Zkoušený vůz, Stále fenoménem, Opět jak na palubě Enterprise
  3. Kufr a „kouzelná sedadla“, Za volantem, A vyrážíme
  4. Daně racionality, A vystupujeme, technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků