62
Fotogalerie

Test Honda City 2010: dává vůbec smysl?

Kapitoly článku:


Lepší, ale hodně drahý

V segmentu malých sedanů patří Honda City k nadprůměrným automobilům. Jen těžko mezi konkurenty budeme hledat vyváženějšího protivníka, který je stejně pohledný, vyniká nízkou spotřebou paliva, výborným motorem a překvapivou prostorností s velkým množstvím odkládacích ploch. Hondě se tak podařilo stvořit vůz, který se v očích milovníků malých sedanů stane uctívanou modlou, pakliže od něj nebudou očekávat závratné jídní výkony ve vysokých rychlostech, tím spíše ne za komplikovanějších podmínek.

Bohužel přes bohatou základní výbavu případné zájemce nepotěší vysoká běžná pořizovací cena startující na částce 359 000 Kč. Námi testované nejvyšší provedení ve výbavě ES přijde dokonce na 419 000 Kč. A to je vzhledem k omezeným jízdním dovednostem příliš mnoho. Naštěstí Honda v současné době poskytuje slevu ve výši 40 000 Kč na loňské vozy. Přesto prakticky smýšlející motoristé tak zajisté sáhnout po kompaktnějším Jazzu či o třídu větším pětidveřovém Civicu, který přijde na 399 900 Kč.

Pořizovací ceny Hondy City modelového roku 2010:
1,4 S - 359 000 Kč
1,4 LS - 389 000 Kč
1,4 ES - 419 000 Kč

Pořizovací ceny Hondy City modelového roku 2000 (vozy modelového roku 2009 v současné době Honda vyprodává s bonusem 40 000 Kč):
1,4 S - 319.000 Kč
1,4 LS - 349 000 Kč
1,4 ES - 379 000 Kč

Test Honda City 2010 10.jpg Test Honda City 2010 19.jpg Test Honda City 2010 32.jpg

Plusy a minusy

(+) spotřeba
(+) kultivovanost motoru
(+) design (oproti předchozí generaci a konkurentům)
(+) nízká hmotnost
(+) objem zavazadlového prostoru
(+) prostornost
(+) odkládací prostory
(+) výtečné brzdy
(+) jízdní vlasnoti v nízkých rychlostech
(+) přesné řízení

(-) jediný motor v nabídce
(-) otevírání zavazadelníku
(-) vyšší posaz za volantem
(-) menší variabilita oproti předchozí generaci
(-) horší využitelnost zavazadelníku dána koncepcí (sedan) a vzpěrami víka
(-) nejistota při vyšších rychlostech a náchylnost na boční vítr

Technické parametry

Motor

  • Čtyřdobý řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec uložený napříč, 16 ventilů, rozvod SOHC, proměnlivé časování ventilů i-VTEC, elektronicky řízené vstřikování paliva PGM-FI.
  • Objem: 1 339 ccm
  • Vrtání/zdvih: 73 x 80,0 mm
  • Kompresní poměr: 10,5 : 1
  • Největší výkon: 73 kW (100 k) při 6 000 ot./min
  • Největší točivý moment: 127 Nm při 4 800 ot./min
  • Palivo: Nautral 95

Přenos výkonu

  • Pětistupňová manuální převodovka
  • Pohon předních kol

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: zavěšení McPherson
  • Zavěšení zadních kol: zadní tuhá náprava se zkrutnou tyčí
  • Hřebenové řízení s posilovačem
  • Počet otáček volantu mezi dorazy: 3,29
  • Přední brzdy - hydraulické kotoučové s vnitřním chlazením (262 mm)
  • Zadní brzdy - hydraulické kotoučové (239 mm)
  • Ruční brzda mechanická
  • Ráfky: 15 x 5 1/2J ET45 (16 x 6J ET53)
  • Pneumatiky: 175/65 R15 (185/55 R16
  • Rezerva: dojezdová

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 182 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,5 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
  • Město: 7,3
  • Mimo město: 5,2
  • Kombinovaná: 6,0
  • Objem palivové nádrže: 42 l

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 171 kg
  • Užitečná hmotnost: 369 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 420 mm
  • Šířka: 1 695 mm
  • Výška: 1 470 mm
  • Rozvor náprav: 2 540 mm
  • Rozchod vpředu: 1 495 mm
  • Rozchod vzadu: 1 475 mm
  • Světlá výška: 135 mm
  • Otočný rádius karoserie: 5,3 m

Vnitřní rozměry

  • Základní objem zavazadlového prostoru: 506 l
  • Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: -

 

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud