Test: Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC - na sportovní notu

Osmá generace Hondy Accord je symfonií ty, kteří nechtějí jen jezdit, ale také se svézt. Není rozhodně bez chyb, má malý kufr a v dnešní době elektronických serepetiček může působit poněkud spartánsky, nicméně jde o dokonale fungující originál. A čerstvý facelift jen přidává na jeho kvalitách.
Seznam kapitol
  1. Útokem na Evropu, S úpravami pro rok 2012, Osvěžení také v útrobách
  2. Ve znamení efektivity, Nabídka verzí, Výbava pro každého
  3. Zkoušený vůz, Vzhůru na palubu, dálky volají…, Smutný pohled do kufru
  4. Za volantem, Skvělý motor, Stroj na zážitky
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Útokem na Evropu

Na začátku 90. let si Honda uvědomovala, že chce-li být cenově konkurenceschopná na evropském trhu, musí své vozy začít vyrábět přímo v Evropě. Prvním modelem vyráběným od roku 1992 v továrně v britském Swindonu byl Accord páté generace v podobě čtyřdveřového sedanu. Na evropských trzích byl doplněn ještě variantami kombi a kupé, které se však dovážely z továren v USA.

Honda Accord Coupe 3,0i V6: uživatelský test

Honda Accord Coupe 3,0i V6: uživatelský test

Pro Hondu to znamenalo další krok vpřed, Accordy ale již tehdy patřily k respektovaným představitelům střední třídy, kteří osloví především svým sportovním akcentem. Tento punc neztrácejí ani s aktuální, v pořadí již osmou generací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda Accord Tourer s posledním faceliftem dále nabyla na osobitosti

S povděkem je třeba kvitovat rovněž skutečnost, že se vždy jednalo o stroje, jejichž „sportovnost“ byla v rovnováze s ostatními parametry včetně nároků na komfort, spolehlivost a prostornost. Accordy u nás přesto nikdy nepatřily k „tuctovkám“, a důvodů k tomuto jevu byla celá řada.

Ne každého oslovoval nekonvenční design, jiné odrazovala vyšší cena vozů i náhradních dílů (společná japonským značkám, ale nejen těm), dalším prostě chyběla odvaha sáhnout po něčem „jiném“ či možnost náležitě svůj vůz „vyzdobit“ příplatkovou výbavou.

Honda Accord 2,4: stále skvělá (test)

Honda Accord 2,4: stále skvělá (test)

A tyto skutečnosti jsou společné prakticky všem generacím Accordu. V „ojetinách“ jsme vám dosud nabídli podrobné testy vozů 5. generace (2,0i LS) a 6. generace (2,0i VTEC ES aut.), generaci sedmou ve své původní, předfaceliftované podobě jsme vám představili v testech naftového kombíku Tourer a sedanu se zážehovým motorem 2,4 l.

S úpravami pro rok 2012

Aktuální Honda Accord se nejprve objevila na frankfurtském autosalonu v roce 2007 coby studie Honda Accord Tourer Concept a sériové provedení následovalo na autosalonu v Ženevě v roce 2008. Vloni Accord VIII prošel důkladným faceliftem, který kromě decentních retuší karoserie a interiéru přinesl především nové prvky moderní výbavy, které Accordu umožňují držet krok s dobou.

Honda Accord 2011: jemný facelift klasika

Honda Accord 2011: jemný facelift klasika

U obou verzí, sedan i Toureru, jsou na první pohled viditelné kosmetické změny předních světlometů a nárazníků. Světlomety mají čistší a ostřejší rysy a původně oranžové ukazatele směru jsou nyní v čirém provedení. U vyšších úrovní výbavy jsou nyní použity b-xenonové HID světlomety s funkcí přisvětlení zatáček samostatnými lampami umístěnými poněkud bizarně v bocích hlavních svítilen (!).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maska chladiče má mohutné chromované příčky, s blýštivými ozdobami to ale designéři naštěstí nijak nepřeháněli

Úpravy se dotkly i masky chladiče s mohutnějšími chromovanými příčkami. Novinky v exteriéru završují tři nové barvy karoserie – stříbrná Alabaster Silver, šedá Graphite Lustre a modrá Celestial Blue Pearl.

Osvěžení také v útrobách

U většiny úrovní výbavy byly použity nové materiály čalounění sedadel a výplní dveří, které kabině dodávají novou atmosféru. Pro verzi Type S je standardně nabízeno polokožené čalounění sedadel v tmavě šedém provedení a černé čalounění stropu, které tuto výbavu odlišuje od ostatních. Dekorace imitací kovu na páce ruční brzdy, kulise řadicí páky, volantu, panelech dveří a středové konzole má nyní tmavší odstín, který lépe ladí s novými textilními materiály v interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední bi-xenonová světla mají po stranách zvláštně působící zdroje pro nasvětlování zatáček
 

Vylepšení stěžejního dieselového motoru 2,2 i-DTEC mělo za cíl především snížit vnitřní ztráty se zaměřením na zlepšení spotřeby paliva a emisí, přičemž výkon 150 koní (110 kW) i točivý moment 350 Nm zůstaly po dlouhých letech beze změn. Výsledkem těchto změn je pokles emisí CO2 o 9 g/km u sedanu se šestistupňovou manuální převodovkou a o 11 g/km u verze s automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pozměněno bylo proudění vzduchu pod vozem

Kromě těchto vnitřních změn ke snížení přispěly také nové aerodynamické prvky na spodku vozidla tvořené větším předním spoilerem, krytem podlahy a krytem zadní nápravy. Konstruktéři Hondy se zaměřili také na snížení ztrát způsobených třením v kolech a pneumatikách. Všechny vozy Accord jsou proto nově vybaveny ložisky kol s nižším třením a pneumatikami s omezeným valivým odporem.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Útokem na Evropu, S úpravami pro rok 2012, Osvěžení také v útrobách
  2. Ve znamení efektivity, Nabídka verzí, Výbava pro každého
  3. Zkoušený vůz, Vzhůru na palubu, dálky volají…, Smutný pohled do kufru
  4. Za volantem, Skvělý motor, Stroj na zážitky
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

včera | Jan Mička | 157 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 57 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků