Test: Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC - na sportovní notu

Osmá generace Hondy Accord je symfonií ty, kteří nechtějí jen jezdit, ale také se svézt. Není rozhodně bez chyb, má malý kufr a v dnešní době elektronických serepetiček může působit poněkud spartánsky, nicméně jde o dokonale fungující originál. A čerstvý facelift jen přidává na jeho kvalitách.
Seznam kapitol
  1. Útokem na Evropu, S úpravami pro rok 2012, Osvěžení také v útrobách
  2. Ve znamení efektivity, Nabídka verzí, Výbava pro každého
  3. Zkoušený vůz, Vzhůru na palubu, dálky volají…, Smutný pohled do kufru
  4. Za volantem, Skvělý motor, Stroj na zážitky
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Útokem na Evropu

Na začátku 90. let si Honda uvědomovala, že chce-li být cenově konkurenceschopná na evropském trhu, musí své vozy začít vyrábět přímo v Evropě. Prvním modelem vyráběným od roku 1992 v továrně v britském Swindonu byl Accord páté generace v podobě čtyřdveřového sedanu. Na evropských trzích byl doplněn ještě variantami kombi a kupé, které se však dovážely z továren v USA.

Honda Accord Coupe 3,0i V6: uživatelský test

Honda Accord Coupe 3,0i V6: uživatelský test

Pro Hondu to znamenalo další krok vpřed, Accordy ale již tehdy patřily k respektovaným představitelům střední třídy, kteří osloví především svým sportovním akcentem. Tento punc neztrácejí ani s aktuální, v pořadí již osmou generací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda Accord Tourer s posledním faceliftem dále nabyla na osobitosti

S povděkem je třeba kvitovat rovněž skutečnost, že se vždy jednalo o stroje, jejichž „sportovnost“ byla v rovnováze s ostatními parametry včetně nároků na komfort, spolehlivost a prostornost. Accordy u nás přesto nikdy nepatřily k „tuctovkám“, a důvodů k tomuto jevu byla celá řada.

Ne každého oslovoval nekonvenční design, jiné odrazovala vyšší cena vozů i náhradních dílů (společná japonským značkám, ale nejen těm), dalším prostě chyběla odvaha sáhnout po něčem „jiném“ či možnost náležitě svůj vůz „vyzdobit“ příplatkovou výbavou.

Honda Accord 2,4: stále skvělá (test)

Honda Accord 2,4: stále skvělá (test)

A tyto skutečnosti jsou společné prakticky všem generacím Accordu. V „ojetinách“ jsme vám dosud nabídli podrobné testy vozů 5. generace (2,0i LS) a 6. generace (2,0i VTEC ES aut.), generaci sedmou ve své původní, předfaceliftované podobě jsme vám představili v testech naftového kombíku Tourer a sedanu se zážehovým motorem 2,4 l.

S úpravami pro rok 2012

Aktuální Honda Accord se nejprve objevila na frankfurtském autosalonu v roce 2007 coby studie Honda Accord Tourer Concept a sériové provedení následovalo na autosalonu v Ženevě v roce 2008. Vloni Accord VIII prošel důkladným faceliftem, který kromě decentních retuší karoserie a interiéru přinesl především nové prvky moderní výbavy, které Accordu umožňují držet krok s dobou.

Honda Accord 2011: jemný facelift klasika

Honda Accord 2011: jemný facelift klasika

U obou verzí, sedan i Toureru, jsou na první pohled viditelné kosmetické změny předních světlometů a nárazníků. Světlomety mají čistší a ostřejší rysy a původně oranžové ukazatele směru jsou nyní v čirém provedení. U vyšších úrovní výbavy jsou nyní použity b-xenonové HID světlomety s funkcí přisvětlení zatáček samostatnými lampami umístěnými poněkud bizarně v bocích hlavních svítilen (!).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maska chladiče má mohutné chromované příčky, s blýštivými ozdobami to ale designéři naštěstí nijak nepřeháněli

Úpravy se dotkly i masky chladiče s mohutnějšími chromovanými příčkami. Novinky v exteriéru završují tři nové barvy karoserie – stříbrná Alabaster Silver, šedá Graphite Lustre a modrá Celestial Blue Pearl.

Osvěžení také v útrobách

U většiny úrovní výbavy byly použity nové materiály čalounění sedadel a výplní dveří, které kabině dodávají novou atmosféru. Pro verzi Type S je standardně nabízeno polokožené čalounění sedadel v tmavě šedém provedení a černé čalounění stropu, které tuto výbavu odlišuje od ostatních. Dekorace imitací kovu na páce ruční brzdy, kulise řadicí páky, volantu, panelech dveří a středové konzole má nyní tmavší odstín, který lépe ladí s novými textilními materiály v interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední bi-xenonová světla mají po stranách zvláštně působící zdroje pro nasvětlování zatáček
 

Vylepšení stěžejního dieselového motoru 2,2 i-DTEC mělo za cíl především snížit vnitřní ztráty se zaměřením na zlepšení spotřeby paliva a emisí, přičemž výkon 150 koní (110 kW) i točivý moment 350 Nm zůstaly po dlouhých letech beze změn. Výsledkem těchto změn je pokles emisí CO2 o 9 g/km u sedanu se šestistupňovou manuální převodovkou a o 11 g/km u verze s automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pozměněno bylo proudění vzduchu pod vozem

Kromě těchto vnitřních změn ke snížení přispěly také nové aerodynamické prvky na spodku vozidla tvořené větším předním spoilerem, krytem podlahy a krytem zadní nápravy. Konstruktéři Hondy se zaměřili také na snížení ztrát způsobených třením v kolech a pneumatikách. Všechny vozy Accord jsou proto nově vybaveny ložisky kol s nižším třením a pneumatikami s omezeným valivým odporem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Útokem na Evropu, S úpravami pro rok 2012, Osvěžení také v útrobách
  2. Ve znamení efektivity, Nabídka verzí, Výbava pro každého
  3. Zkoušený vůz, Vzhůru na palubu, dálky volají…, Smutný pohled do kufru
  4. Za volantem, Skvělý motor, Stroj na zážitky
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků