78
Fotogalerie

Test Honda Accord 2,2 i-CTDI: pan Nedoceněný

Kapitoly článku:


Pohledem obchodníka

Předposlední generace Hondy Accord se prodávala v letech 2003 až 2008, drobný facelift proběhl v roce 2006. V autobazarech ale narazíte na Hondu Accord jen zřídka, protože jako nová byla poměrně drahá, a proto se jich v České republice neprodávalo zdaleka tolik, jako třeba Passatů nebo Fordů Mondeo. Vedle vyšší ceny se na nízkých prodejích tohoto modelu podílel i poněkud hranatější vzhled, který byl sice osobitý, ale pro mnohé motoristy až příliš odvážný. Pokud ovšem v autobazaru narazíte na ojetou Hondu Accord, která byla pravidelně servisovaná, získáte spolehlivý automobil, jehož technická úroveň je velmi vysoká a snese srovnání s prémiovými značkami. Výtečné jsou hlavně jízdní vlastnosti, které mají sportovní nádech, a zároveň neomezují skvělý komfort odpružení.  

P1020209.JPG P1020496.JPG P1020495.JPG

Silnou stránkou Hondy Accord jsou všechny motory, oba zážehové a jeden vznětový. Benzínové motory,  tedy čtyřválec 2,0i 16V i-VTEC (114 kW) a 2,4i 16V i-VTEC (140 kW), vynikají sportovním charakterem s gradací výkonu ve vysokých otáčkách. Výbornou volbou je i turbodiesel 2,2 i-CTDi (103 kW) se vstřikováním Common Rail Bosch druhé generace, který poháněl i tento testovaný vůz. Patří mezi nejlepší naftové motory na trhu a jeho kultivovaný běh i výtečná spotřeba dělají z Hondy Accord ideální vůz na delší cesty. U vozů, které mají najeto přes 200 tisíc km, se může objevit opotřebení vstřikovačů, zvláště pokud vůz často tankoval nekvalitní naftu. To je také prakticky jediná častější závada, která se u jinak spolehlivé Hondy objevuje.

Plusy:

Nadprůměrná spolehlivost
Skvělé jízdní vlastnosti
Povedené a odolné motory

Minusy:

Menší výběr ojetých vozů
Vyšší ceny některých náhradních dílů.

Petr Vaněček.jpg
Petr Vaněček, ředitel výkupu AAA Auto 

 

Základní technické údaje

 
Počet válců/ventilů na válec
4/4, DOHC
Zdvihový objem motoru, typ
2 204 cm3, vznětový, N22A1
Stupeň komprese
18,0:1
Nejvyšší výkon
103 kW (140 koní)/4 000 ot./min.
Nejvyšší krouticí moment
340 Nm/2 000 ot./min.
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,3 s
Nejvyšší rychlost
198 km/h
Převodovka – způsob řazení, počet stupňů
Man., 6 st.
Zákl./ max. objem zavazadl. Prostoru
576/1 657 l
Objem palivové nádrže
65 l
Hmotnost pohotovostní/užitečná
1 608/498  kg
Spotřeba paliva kombinovaná
7,5/4,8/5,6 l/100 km
Rozvor náprav
2 720 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu
1 515/1 530 mm
Rozměr pneu
205/55 R16
Délka/šířka/výška
4 750/1 760/1 495 mm

 

Naměřené hodnoty 

 

 

Otáčky motoru na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech

Stupeň/rychlost
50 km/h
90 km/h
130 km/h
1
-
-
-
2
2 600 ot./min.
-
-
3
1 800 ot./min.
3 200 ot./min.
-
4
1 250 ot./min.
2 400 ot./min.
3 400 ot./min.
5
 
1 900 ot./min.
2 600 ot./min.
6
 
1 500 ot./min.
2 250 ot./min.

 
 

Zrychlení z 0 na 100 km/h

Číslo měření
Čas v s.
1
10,06
2
10,26
3
10,04
Průměr
10,120

 

 

Pružnost

 
60 – 100 km/h
 
3. st.
6,54 s
4. st.
8,22 s
 
 
80 – 120 km/h
 
4. st.
8,38 s
5. st.
11,84 s

 

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud