78
Fotogalerie

Test Honda Accord 2,2 i-CTDI: pan Nedoceněný

Kapitoly článku:


Funkční i elegantní interiér

Interiér zkoušeného vozu byl laděn do černé a příjemně překvapil především kvalitním čalouněním všech sedadel kombinací kůže a na omak příjemné a zároveň prodyšné Alcantary v místech intenzivního styku s tělem posádky. Ačkoli se to na první pohled nezdá, ta přední nabízejí posádce znamenité boční vedení i podpěru stehen. Přístup ke všem sedadlům je dobrý do široka se otevírajícími dveřmi a cestující na nich mají dostatek místa ve všech směrech. Za zdůraznění stojí především délka prostoru pro kolena zadních pasažérů, na snímcích najdete konfiguraci předního sedadla pro řidiče vysokého 186 mm.

P1020240.JPG P1020243.JPG P1020247.JPG P1020252.JPG
P1020248.JPG P1020249.JPG P1020250.JPG 

Obkladový materiál palubní desky může působit jednoduše, ale jeho zpracování je příkladné a k překonání třeba Passatu s přehledem stačí. Odkládacích prostorů má posádka k dispozici dostatek, víko pod rádiem skrývá ohromnou schránku schopnou pojmout větší fotoaparát, dva kelímky s nápoji usadíte pohodlně do víkem chráněného prostoru za ruční brzdou. Kapsy v zadních dveřích ale chybí. Celý interiér je veskrze funkční, dobře vypadá a řidičovy ruce zvláště ocení kožené čalounění vhodně koncipovaného věnce volantu a hlavice řadicí páky.

P1020244.JPG P1020246.JPG P1020245.JPG 

Zavazadelník nevšedních vlastností

Honda Accord Tourer je jedním z mála příkladů, že skloubit požadavky na sportovní, praktický a prostorný vůz opravdu jde. Přístup do jeho útrob postrádá jakékoli prahy, za podběhy zadních kol, nijak zásadně šířku „kufru“ neomezujícími, najdeme praktické schránky pro lékárničku a podobně. Jak je z přiložených snímků patrné, krycí roletu lze snadno vyjmout, pozornost zaslouží mechovky v jejích závěsech předcházející vzniku případných pazvuků. Zavazadelník disponuje vypínatelným osvětlením po obou stranách, v jeho blízkosti najdeme háčky pro zavěšení tašek a zásuvku na 12V.

Zvláštní zmínku si zaslouží podlaha usazená prakticky v rovině s nákladovým a nerezovou lištou obloženým prahem. Nejen že se pod ní nachází praktické uložiště pro drobnosti, ale navíc ji lze uzamykat a samočinně aretovat, takže žádné věšení a špagátky!

P1020235.JPG P1020236.JPG P1020237.JPG P1020238.JPG
 
P1020239.JPG P1020253.JPG P1020256.JPG
P1020258.JPG P1020259.JPG P1020265.JPG

Systém sklápění sedadel pro zvětšení přepravního objemu by měl rovněž posloužit jako vzor pro konkurenci, přičemž zdůrazňuji, že jde o konstrukci osm let starou! Stačí jen uchopit za pojistku na horní straně nestejně děleného opěráku, hlavová opěrka přepadne vpřed a prostým a snadným tahem ruky se sklápí opěradlo vpřed, přičemž sedák se složitým pantografem zároveň předklápí za opěradla předních sedadel. Pokud vám tento popis připadá jako příliš složitý, stačí, když se podíváte na připojené snímky a bude vám vše jasné.

P1020261.JPG P1020262.JPG P1020263.JPG P1020264.JPG P1020268.JPG
P1020267.JPG P1020260.JPG P1020269.JPG

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud