Test Fordu Fiesta 1,4 16V: malý velký automobil

V segmentu malých vozů nacházíme hyperkonkurenční prostředí. Želízka v ohni zde má mnoho automobilek: Škoda Fabia, VW Polo, Seat Ibiza, Peugeot 206, Renault Clio, Opel Corsa, Fiat Punto či Citroën C3. Jak dopadla v redakčním testu nová, zcela přepracovaná Fiesta s benzínovým motorem 1,4 a výbavou Ambiente?
Test Fordu Fiesta 1,4 16V: malý velký automobil

Fiesta se vyrábí již od roku 1976, doposud jich Ford vyrobil více než 10 milionů. Třetí generace, uvedená na trh v první polovině tohoto roku, je oproti předchozím dvěma generacím zcela přepracovaná. Na první pohled zaujme nový design á la "New Edge", který byl s úspěchem použit u Focusu či Mondea. Při pohledu zepředu dominují velkoplošné světlomety, které v sobě mají rovněž integrovány ukazatele směru, mezi nimi je maska chladiče typická pro vozy Ford. Z hlediska designu je povedené malé třetí okno, které opticky zvětšuje vnitřní prostor. Zadní části vozu charakterizují úzká, vysoko položená integrovaná koncová světla.

Prostorný interiér

Vnitřní prostor musím pochválit: díky největšímu rozvoru ve své třídě (2486 mm, pro srovnání Škoda Fabia má 2462, Seat Ibiza ještě o 2 mm méně), se Fiesta pyšní prostorností. Na zadních sedadlech tudíž mohou sedět i dospělé osoby, a přesto mají dostatek místa pro hlavu i nohy. Nadprůměrný je v této třídě rovněž objem zavazadlového prostoru – 284 litrů, po sklopení zadních sedaček 947 litrů.

Bohužel, na „pracovišti“ řidiče jsem objevil několik chybiček: chybí opěra pro zapření levé nohy, zarážející je rovněž absence úchytů v horní části interiéru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Fiesta má největší rozvor ve své třídě. --- Palubní deska působí
nezvykle sportovně.
 

Palubní deska poněkud netypicky obsahuje kruhové výdechy ventilace, které dodávají interiéru sportovní nádech, a oproti výdechům ventilace u Fabie či Pola působí zajímavě a rozhodně ne nudně, jako v případě vozů koncernu VW. Tříramenný volant je již od základních verzí výbavy potažen kůží.

Chvályhodné jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti musím pochválit: Fiesta má excelentní podvozek, který na silnici sedí „jako přikovaný“ a jen tak něco jej nerozhodí. Podvozek si kromě extremnějších situací rovněž bez problémů poradí s méně kvalitními vozovkami. Vynikající je rovněž přesné řazení s příjemně krátkými drahami.

V testovaném voze byl zážehový čtyřválec o objemu 1,4 litru s 16V rozvodem, který s 1035 kilogramů těžkou Fiestou vyvine stokilometrovou rychlost za 13,2 vteřiny, přičemž maximální rychlost na rovné uzavřené ploše činila 170 km/h. Motor je překvapivě úsporný (při kombinované spotřebě cca 6,4 – 7 litrů na 100 kilometrů) a zároveň pružný: zátah začíná již na 1500 ot./min., od zhruba třech tisíc otáček poskytuje solidní dynamiku, která končí na hodnotě 5700 ot./min. Největší točivý moment - 124 Nm - je k dispozici při 3500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ačkoli spadá Fiesta o třídu níže, na první pohled připomíná staršího
brášku Focuse.

Výbava vozu

Pro redakční test jsme měli Fiestu ve výbavě Ambiente, která standardně zahrnuje dvoustupňový airbag řidiče i spolujezdce, kůží potažený volant, centrální zamykání či elektricky ovládaná přední okna. U testovaného vozu jsme měli navíc ABS (19.000,-), manuální klimatizaci s funkcí recirkulace vzduchu (29.000,-), elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a přední sklo plus přední mlhová světla (12.900,-) a některé další doplňky, cena se tak vyšplhala na 419 700 korun.

Podtrženo a sečteno

Závěrem lze říci, že na trhu malých rodinných automobilů může nová Fiesta řádně zamíchat pořadím nejprodávanějších vozů. Mezi její největší klady patří výborný podvozek, dostatek vnitřního prostoru a rovněž dobře řešená aktivní i pasivní bezpečnost posádky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Designérské prvky se jasně hlásí k duchu "New Edge",jenž byl
odstartován modelem Focus a Mondeo.

Technické údaje

Motor 1388 cm3, 16 V
Výkon 58 kW (80 k)
Točivý moment 124 Nm
Zrychlení 0-100 km 13,2 s
Největší rychlost 168 km/h
Kombinovaná spotřeba dle EU 6,4 l/100 km
Rozměr (délka, šířka, výška) 3917, 1683, 1417 mm
Rozvor 2486 mm
Hmotnost 1035 kg
Zavazadlový prostor 284 l
Základní cena 341 900 Kč
Cena testovaného vozu 419 700 Kč

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků