Test Fordu Fiesta 1,4 16V: malý velký automobil

V segmentu malých vozů nacházíme hyperkonkurenční prostředí. Želízka v ohni zde má mnoho automobilek: Škoda Fabia, VW Polo, Seat Ibiza, Peugeot 206, Renault Clio, Opel Corsa, Fiat Punto či Citroën C3. Jak dopadla v redakčním testu nová, zcela přepracovaná Fiesta s benzínovým motorem 1,4 a výbavou Ambiente?
Test Fordu Fiesta 1,4 16V: malý velký automobil

Fiesta se vyrábí již od roku 1976, doposud jich Ford vyrobil více než 10 milionů. Třetí generace, uvedená na trh v první polovině tohoto roku, je oproti předchozím dvěma generacím zcela přepracovaná. Na první pohled zaujme nový design á la "New Edge", který byl s úspěchem použit u Focusu či Mondea. Při pohledu zepředu dominují velkoplošné světlomety, které v sobě mají rovněž integrovány ukazatele směru, mezi nimi je maska chladiče typická pro vozy Ford. Z hlediska designu je povedené malé třetí okno, které opticky zvětšuje vnitřní prostor. Zadní části vozu charakterizují úzká, vysoko položená integrovaná koncová světla.

Prostorný interiér

Vnitřní prostor musím pochválit: díky největšímu rozvoru ve své třídě (2486 mm, pro srovnání Škoda Fabia má 2462, Seat Ibiza ještě o 2 mm méně), se Fiesta pyšní prostorností. Na zadních sedadlech tudíž mohou sedět i dospělé osoby, a přesto mají dostatek místa pro hlavu i nohy. Nadprůměrný je v této třídě rovněž objem zavazadlového prostoru – 284 litrů, po sklopení zadních sedaček 947 litrů.

Bohužel, na „pracovišti“ řidiče jsem objevil několik chybiček: chybí opěra pro zapření levé nohy, zarážející je rovněž absence úchytů v horní části interiéru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Fiesta má největší rozvor ve své třídě. --- Palubní deska působí
nezvykle sportovně.
 

Palubní deska poněkud netypicky obsahuje kruhové výdechy ventilace, které dodávají interiéru sportovní nádech, a oproti výdechům ventilace u Fabie či Pola působí zajímavě a rozhodně ne nudně, jako v případě vozů koncernu VW. Tříramenný volant je již od základních verzí výbavy potažen kůží.

Chvályhodné jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti musím pochválit: Fiesta má excelentní podvozek, který na silnici sedí „jako přikovaný“ a jen tak něco jej nerozhodí. Podvozek si kromě extremnějších situací rovněž bez problémů poradí s méně kvalitními vozovkami. Vynikající je rovněž přesné řazení s příjemně krátkými drahami.

V testovaném voze byl zážehový čtyřválec o objemu 1,4 litru s 16V rozvodem, který s 1035 kilogramů těžkou Fiestou vyvine stokilometrovou rychlost za 13,2 vteřiny, přičemž maximální rychlost na rovné uzavřené ploše činila 170 km/h. Motor je překvapivě úsporný (při kombinované spotřebě cca 6,4 – 7 litrů na 100 kilometrů) a zároveň pružný: zátah začíná již na 1500 ot./min., od zhruba třech tisíc otáček poskytuje solidní dynamiku, která končí na hodnotě 5700 ot./min. Největší točivý moment - 124 Nm - je k dispozici při 3500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ačkoli spadá Fiesta o třídu níže, na první pohled připomíná staršího
brášku Focuse.

Výbava vozu

Pro redakční test jsme měli Fiestu ve výbavě Ambiente, která standardně zahrnuje dvoustupňový airbag řidiče i spolujezdce, kůží potažený volant, centrální zamykání či elektricky ovládaná přední okna. U testovaného vozu jsme měli navíc ABS (19.000,-), manuální klimatizaci s funkcí recirkulace vzduchu (29.000,-), elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a přední sklo plus přední mlhová světla (12.900,-) a některé další doplňky, cena se tak vyšplhala na 419 700 korun.

Podtrženo a sečteno

Závěrem lze říci, že na trhu malých rodinných automobilů může nová Fiesta řádně zamíchat pořadím nejprodávanějších vozů. Mezi její největší klady patří výborný podvozek, dostatek vnitřního prostoru a rovněž dobře řešená aktivní i pasivní bezpečnost posádky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Designérské prvky se jasně hlásí k duchu "New Edge",jenž byl
odstartován modelem Focus a Mondeo.

Technické údaje

Motor 1388 cm3, 16 V
Výkon 58 kW (80 k)
Točivý moment 124 Nm
Zrychlení 0-100 km 13,2 s
Největší rychlost 168 km/h
Kombinovaná spotřeba dle EU 6,4 l/100 km
Rozměr (délka, šířka, výška) 3917, 1683, 1417 mm
Rozvor 2486 mm
Hmotnost 1035 kg
Zavazadlový prostor 284 l
Základní cena 341 900 Kč
Cena testovaného vozu 419 700 Kč

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků