Test: Ford S-Max 2.0 EcoBoost – expres pro rychlé tatíky

To auto mě dostalo. Ten výkon, to je paráda. Je neuvěřitelné, že "obyčejné" MPV má větší výkon než Octa RS :D. Jen mne překvapil údaj zrychlení - dlouhých 7,9s. Třeba takový BMW 116i (100kw, 1,6l) to zvládne za 8,5 a to má o nějakých 100 koní méně. Je sice lehčí, ale ne tak markantně.

| | Když už nesouhlasíte, nebuďte ovce a napište proč.

Odpovědět  |   | 
Hellboy  |  02. 10. 2012 21:15

S-Max bude mit asi mnohem vic vsemoznych jizdnich odporu... pocinaje aerodynamikou (sakra rozdil), konce vahou (300kg je dost).... Znamy mel Galaxy 130PS dehet a to bylo zajimave auto... V 6ti lidech pohodlne 1200km z Chorvatska s rakvi na strese... Opravdu autobus...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 10. 2012 21:31

Opravte si prosím chybu pod obrázkem, kde velebíte výkon zvukové aparatury. Watt je se dvěmi t.

Odpovědět  |   | 

Opraveno, díky.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  02. 10. 2012 23:19

MPVčka jsou na rychlou a pohodlnou přepravu na dlouhé vzdálenosti. Proto jsem zcela nepochopil to autorovo básnické střevo ohledně "ploužení se s MPV" - to platí možná pro Logany a spol. s 65kW motory.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  02. 10. 2012 23:21

tak on to je "jen" dvoulitrový benzin a to auto má nějakou hmotnost.

Odpovědět  |   | 
Pete  |  02. 10. 2012 23:46

Chápu, že pokud někdo volí tohle auto tak počítá se značným kompromisem ve výkonu a jízdních vlastnostech. Přesto se mi ale toho jásáná zdá příliš. Moe aktuální 525D je rychlejší, tišší, komfotnejsi, vyrazne uspornejsi (reálných 7.3l) a má jasně lepší jízdní vlastnosti za v podstatě stejné peníze. Ač je tedy Smax ve své třídě asi dobrou volbou, objektivně ale jeho hodnota spočívá pouze ve schopnosti stěhovat rodinu a hromadu šrotu bez toho, aby se řidič časem usoužil nudou.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  03. 10. 2012 07:18

Pokud to máš v kombíku, tak můžeš i stěhovat. Plocha kufru bde v 5er možná ještě větší.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  03. 10. 2012 07:18

jenže to výše uvedené je extrém, protože takto vybavené auto si málokdo koupí. Opravdu potřebuješ 200kW motor? Do běžného provozu bych řekl je s přehledem postačujcících 100-150kW (samozřejmě s dobrým zpřevodováním), a i potom takové auto v záplavě běžných HTP, MPI a TDI motorů bude daleko daleko nejhbitější.
Srovnávat ropu s benzinem (a nudný běžný bramborák s motoricky celkem zajímavým MPVčkem) a poukazovat na spotřebu je taky chucpe. Při osazení téhož auta rozumnějším dieselem bude spotřeba minimálně srovnatelná - já mám dlouhodobě s průměrným obsazením 4 lidí (často jezdíme v 7 lidech) reálně 7.4 a ekorallye rozhodně neprovozuju.

O komfortnosti mám já osobně rozhodně jiné představy a porovnání s 525 se můžu jenom zasmát - nejspíše jsi asi v žádném MPV ještě necestoval.

Odpovědět  |   | 
Pete  |  03. 10. 2012 07:48

Takže se shodneme na tom, že takhle vybavene v podstatě postrádá smysl.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  03. 10. 2012 10:54

to nepopírám, že pro většinu zákazníků to smysl nemá (ale takových konfigurací jde najít spousta)

Odpovědět  |   | 
sir  |  04. 10. 2012 08:38

Ta cena je jen ceníková.....já když jsem si takhle konfiguroval a kupoval mondeo...taky s Ecoboostem...tak se vsema vychytavkama co tehda šli....byla cenokovna něco přes 1,2mil....vysledna cena po sleve 912 tis...a to uz za takovy motor a hromadu vybavy a i luxusnejsi interier atd..opravdu nenim noho...U Fordu n eni problem udelat slevu 25-27% u vetsich aut...ale u BMW ti nedaji ani korunu :D

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  03. 10. 2012 08:19

I zacouvání do garáže bude s tím nudným bavorákem větší zážitek.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  03. 10. 2012 10:55

v tom případě si na dálnici musíš brát pampers, když tě rajcuje už pouhé couvání..

Odpovědět  |   | 
LOL  |  03. 10. 2012 07:22

a ještě poznatek: stačí se kouknout na silnice, kolik jezdí (a přibývá) Zafir, Meriv, Touranů, Sceniců, SMaxů, Cmaxů apod. a porovnat to s üBerWageneM. Ne nadarmo se soudruzi z Bavor snaží rychle zalepit díru ve svém portfoliu a uvést "svatokrádežné" MPV s náhonem na přední kola..

Odpovědět  |   | 
kolo  |  03. 10. 2012 07:51

Hmm. Ak majitel 525D kaze o kompromisoch :) .....

Odpovědět  |   | 
Pete  |  03. 10. 2012 07:59

Ješte jsem neměl auto, které by nebylo kompromisem. Jde o to, zda dává smysl a jak velký je. I tenhle Ford je pro někoho přijatelný kompromis. Jen jsem se pozastavil nad mírou nadšení nad jízdními vlastnostmi v článku který je o glorifikovaném minibusu. Jaké auto by jste místo 525D volil vy? A čím jezdíte? Třeba se poučím.

Odpovědět  |   | 
KK  |  03. 10. 2012 08:54

Panove, jen dotaz na okraj - kolik z Vas ma doma S-maxe? Ja s nim jezdim 3 roky a absolutni spokojenost - nijak se neplouzim a 3 deti na prazdniny a vikendy na horach nalozim bez jakychkoliv problemu (nemluve o tom, ze do BMW 5... nedam tri sedacky). A hlavne: je treba srovnavat jabka-jabka a hrusky-hrusky. Cili podvozek a jizdni vlastnosti S-maxe s Espacem, Zafirou, Sharanem, atd. Nikoliv kombiky...cimz nerikam, ze BMW dela spatna auta...

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  03. 10. 2012 09:07

Ako majitel S-Maxu musim viac menej suhlasit. Moj S-Max mam rad (140k diesel + AT) ale urcite som ho kupoval lebo som musel kupovat MPV kedze mam 3 deti a chcem aby mali v zadu dostatok pohodlia (cize 3 plnohodnotne sedacky) a kedze ma slusne jazdne vlastnosti, paci sa mi, nebolo nad cim uvazovat, viacmenej to bola jedina alternativa. Ale jeho jazdne vlasnosti sa urcite nedaju porovnavat so sportovo zalozenymi sedanmi, tu je myslim S-Max trosku glorifikovany.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  03. 10. 2012 09:23

Oba nademnou, co píšete se dá jen podepsat.
Naprosty rozdíl od keců mám na 5er, ale koupil jsem si Tourana, protože to stačí.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  03. 10. 2012 11:03

No co, auto není má modla a nepotřebuju si dokazovat svůj status tím, v čem jezdím. Asi nebudu typický Čech.

Sem chodím jen popichovat značkové fanatiky a "přirozené závodníky" (od slova přirození) v olítaných prémiovkách .

Odpovědět  |   | 
Pete  |  03. 10. 2012 14:35

Taky bych mohl drazsi. 525 ale staci. Kazdy dle sveho.

Odpovědět  |   | 
Pete  |  03. 10. 2012 14:34

Kdybych musel volit v tehle kategorii taky bych asi skocil do SMaxe.

Odpovědět  |   | 
kolo  |  03. 10. 2012 21:33

E60 530i a Murano(lpg). Predtym E32 735i(M30). A predtym 626 2,0i a Forman mpi.
Kazdopadne sucasne Mondeo a hlavne S-max su priestrannejsie nez 5er. Plati to aj oproti F10.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  03. 10. 2012 09:36

To jako vazne clovek, ktery ma BMW a v nem chrochtak tady neco mele o "znacnych kompromisech" u benzinoveho MPV? A zatimco v Smaxu se ridic souzi nudou az k smrti, v chrochtaci brambore zaziva extazi z ceho?

Odpovědět  |   | 
peter  |  03. 10. 2012 12:06

divne uvazovanie. Ked niekto kupuje S-Max tak ma asi 2-3 deti a potrebuje nielen dlhy ale aj vysoky kufor. Ked nemusis skladat kocik len ho supnes do kufra, ten komfort si nevies predstavit.

Odpovědět  |   | 
hollees  |  12. 07. 2013 08:19

asi se budeš divit, ale neposkládaný "kočík" se mi vleze i do s-maxe. věř že si ten komfort představit dokážu

Odpovědět  |   | 
Martin  |  03. 10. 2012 10:00

Ahoj všem,
jsem majitelem ojetého s-maxe
tak nějak jsem vybíral auto pro rodinu se kterým se jednou za čas pojede dlouhá dálka na dovču (jednou za čas) jinak nějaké courání do 20-30km najezdí se sním do 10tis ročně
a tak jsem šel do benzínu - a když benzín, tak přeci i něco pro tatínka :o) takže tam mám starší 2.5T :o) Připadám si blbě když přesedám ze služebního chrochtometu co má pod kapotou důlní čerpadlo do maxe a usmívám se jak se těším.
když jsem jel tu nudnou 130 po dálnici zlín - Praha, tak jsem měl spotřebu 7,9 na 6rych s tempomatem
když jedu sám a vynuluju si počítač tak se domů vracím s 18kou :o) ale to se jedu jen projet opravdu né kvůli spotřebě - dlouhodobý průměr 10l - takže s tím kolik toho najezdíme je to v poho a vůbec mě to netrápí.
Co se týče BMW - jsou to skvělá auta asi jako spousta ostatních, ale jejich majitelé to zveličují :o) - je to asi měsíc co se na mě ve městě s 5kovým BMW jeden tlačil, za městem cca 2km dva stoupací pruhy. Pan dokonalé BWM byl trochu překvapenej že když mě předjížděl, tak kolem mě prosvištěl takovou rychlostí, že bychom si u toho mohli z okénka podat ruku a měl co dělat aby mu ty 2km stačili :o) asi nečekal, že se se stěhovákem tak nadře :o) Ale auta si přeci nekupujeme jen pro to co chceme, ale i proto co potřebujeme a na co máme, takže nějaké prsení se hloupé.
Hezký den a všem mnoho bezpečných kilometrů s jejich auty ikdyby to byl trabant.

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  03. 10. 2012 15:36

S tím "závoděním" bych to tak neprožíval. Zatímco ty máš vrcholný motor pro S-Maxe, který ve zmíněných režimech jede za 18 - 7,9 a dlouhodobou 10 na sto, pán měl pod kapotou naprostý průměr pětkového BMW, zřejmě 530d, který jezdí ve stejných režimech se spotřebou 12 - 5,5 a dlouhodobou 8. S jakoukoliv lepší motorizací by tě samozřejmě rozsekal, pětka končí na 560 koních pokud se nemýlím.

Ale pětiválec má krásný zvuk, škoda toho pohonu špatných kol

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  03. 10. 2012 13:53

Libi se mi jak v kazdem testu Fordu musi byt zminka o "skvele vyladenem podvozku" a "vybornych jizdnich vlastnostech", ac mnohe soucasne Fordy uz nemaji podvozky o nic lepsi nez konkurence a jejich "sportovni naladeni" je dane ciste tim, ze maji nechutne tvrdy podvozek, zatimco konkurence je stejne rychla s vyrazne vetsim komfortem.
Tady to podle testu vypada, ze testovaci jezdec jel minimalne ve Ferrari a ne v rodinnem MPVcku podle testu velmi pochybnych jizdnich vlastnosti. Rad bych pripomnel, ze v losim testu tenhle udajne skoro sportovni vuz skoncil na uplnem chvostu s tragickym vysledkem, kdy jedine horsi bezne auto nez on byla Xsara Picasso a zbytek uz byly jenom pracovni pickupy, ktere jakozto nakladaky do terenu fakt nejsou optimalizovane na jiste projizdeni zatacek. A dokonce i nekolik z techto zcela antisportovnich vozu dokazalo dopadnou lepe nez S-Max. Jinak daleko pred S-Maxem se umistil cely zbytek pelotonu vcetne nekolika velkych americkych SUV, mraky MPVcek, dodavka od Dacie, korejsky minibus a dalsi supersporty. Takze se moc nedivim te vete v textu evokujici predstavu, ze si po prehnani prujezdu zatackou na okrsce musel ridic vymenit plinky.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  03. 10. 2012 14:06

Napsáno zcela přesně. Nadšení z toho, že musím řídit tj. dělat korekce je znakem špatného podvozku, což všechny nadšené testy fordů potvrzují. Takže umístění v losím testu mě nepřekvapuje, spíš bych to očekával.

Odpovědět  |   | 
xxx  |  04. 10. 2012 17:55

Pane ZELÍ, asi máte doma Ochcávku alá ( přední chladič z pletiva od králíčárny ) a tdy nám budete dávat lekce o podvozku....

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  04. 10. 2012 18:14

Zeliho demence hvezd se dotyka Doporucuji si na youtube najit nejaka videa treba z F1, rally a tak. Same korekce, logicky tedy dle Zeliho spatny podvozek, jiste by ta auta v losim testu dopadla jeste hur nez Smax. Nemas nahodou novy chrochtak, co duni jeste vic a tim padem ti ty mozkove bunky umiraji rychleji nez driv?

Odpovědět  |   | 
los  |  03. 10. 2012 14:24

Zdroj?

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  03. 10. 2012 15:24
Ondras  |  03. 10. 2012 15:45

A podle čeho soudíš, že s-max propadl? Myslíš tu kolonku Ford S-Max TD 140 s rychlostí 55 Km/h na mokru? tak se podívej na suchý test, kde má S-max 72,5 Km/h (lepší než kdejaké BMW) Než začneš vykládat nesmysly, tak si pořádně nastuduj fakta

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  03. 10. 2012 16:00

Tak si z toho vyber vsechny testy na mokru a zjistis, ze ma stale vyrazne horsi vysledek nez obycejny Passat nebo zvednuty kombik od Volva XC70tka ci dalsi zvednuty kombik Outback, ktery nema sebemensi sportovni ambice. Ten odstup od zbytku mokreho pelotonu je docela propastny (deset plus kilometru). Nejak tam toho sportovniho ducha nevidim.

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  03. 10. 2012 16:13

Jenže mokrý test má nevypovídající hodnotu. Vůbec nevíš jestli bylo jen vlhko, nebo opravdu kaluže vody, nevíš v jakém stavu byly pneu. Ale nejvíc mě dostává ta Xantia rychlejší než všechny Porsche. Opravdu by mě zajímalo jak se tam mohla dostat

Odpovědět  |   | 
Marek  |  03. 10. 2012 16:13

To je super test ! Citroen Xantia natřel prdel všem Porsche, Audi R8, Corvettě nebo Ferrari
Pak Opel Omega porazil Nissan 350Z a některá Porsche atd.

Asi se naučím švédsky abych zjistil vo co go

Odpovědět  |   | 
Marek  |  03. 10. 2012 16:22

A ještě perlička toho testu. Kia Ceed 1.6 a Hyundai i20 1.2 mají stejný výsledek jako Octavia RS nebo Audi S5

Odpovědět  |   | 
MAX  |  26. 12. 2012 21:14

Tak to je blbost,dle německého testu spolehlivosti.dopadl s.max jako nejspolehlivější
MPV.

Odpovědět  |   | 

Pana redaktora bych fakt potkat s Smaxem nechtel.
To je presne to, co delaji tihle typci hrajici si na zavodniky v naprosto neadekvatnich autech.. vzit za to na okresce, ozkouset maximalku na dalnici,vzdyt auto je tiche, podvozek se tvari byt nad veci a motor je silny...

Takovejch typku omotanych kolem stromu uz tady bylo.

Ja mam ke svemu (opravdovemu) sportaku s nizkym tezistem, zavodnima brzdama a komunikativnim rizenim totalni respekt. Pokud prsi, tak najezd do zatacky klidne jak dedek v klobouku a dalnici v ramci limitu , i kdyby me predjizdely treba Felicie.

Jakoze tech 210 tam mam za necelych 20 sekund a z nuly na sto a na nulu to dam mozna za polovinu casu co tohle splasene MPV.

Respekt je respekt. A rozhodne nejde o to mega, co to auto stoji.
P.S. BMW je proslavene tim, ze podvozky miva(lo) rychlejsi nez motory, a to podstatne.
Jak jde technicky "pokrok", bude nam asi cim dal tim vice "Fordovatet"

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  03. 10. 2012 17:07

Zdravím, test docela hezkej, ale opravdu se mi tam zdá moooc superlativ. Sám od dubna vlastním S-maxe v naprosto stejné výbavě, akorát 2.2tdci 147kW s automatem. Dvě poznámky k testu: Autor si přepnul podvozek z Comfortu na Sport? Kde je tlačítko na přepnutí podvozku, protože tam kde má být (kde ho mám já) žádné nevidím. Další věc podvozek - Comfort je supr na dálnice - krásně houpavý, ale jakmile se trefí díra, tak je to rána, jako by upadlo kolo. Sám jezdím v Normal nebo ve Sportu, auto opravdu příjemně ztuhne, nenaklání se a při přejezdu děr a nerovností je pohodlnější!! než v Comfortu.

Co mě zaráží je spotřeba. Jezdím za 9l, což by moc nebylo. Ale tempomat po dálnici 130 jedu za nějakých 8.8 a asi před 14 dny jsem byl v DE, Čr jsem jel 160, De 180-210 a výsledek byl 9l dle PP a kupodivu přesně odpovídalo reálu.Týdně projedu většinou jednu nádrž, někdy víc. Několikrát jsem sledoval - vyloženě pomalá jízda v rámci předpisů, spotřeba 8.7-8.9 a druhá nádrž rychlá jízda, svižně, po dálnici prudší zrychlování, rychlost do 180 spotřeba 9-9.1 Tak si říkám,není s autem něco špatně?

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  03. 10. 2012 18:32

Já jezdím s Mondeem kombi, EcoBoost 1.6 benzín 118 kW (160 HP) manuál v průměru za 10 litrů. Většina jízd je ve městě, na dálnici ale dám tempomat na 160 a někdy jedu i přes 200

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  03. 10. 2012 19:08

Tomu rikam downsizing fail S podobnou spotrebu jezdi auta s objemem kolem 2.5 litru a vykonem okolo 200 koni. Kde udelali soudruzi z Fix Or Repair Daily chybu?

Odpovědět  |   | 
Libor  |  07. 03. 2016 16:09

Ono je to logický. V litru paliva je nějaké množství využitelné energie. Dnešní motory mají účinnost cca 35%. Čím menší objem válců tím tam musíte, pro stejný výkon, nafoukat turbem víc vzduchu, abyste spálili potřebné množství paliva. Přes to nejede vlak.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  03. 10. 2012 18:37

Mám S-Maxe 2.0 Eco-boost 149kW r.v. 2010 (tedy totéž, jako zde uváděný, ale slabší verze motoru a v automatu) - v maximální možné výbavě. Kupován jako půlroční předváděčka (proto měl až absurdní výbavu), najeto 7000km.
Auto je to fajn, ale až po roce a půl permanentního servisování všeho možného elektornického dovybavení (BT, audio, stahování okýnek, sklápění zrcátek při parkování, apod.). Naštěstí el. systémy přímo spojené s jízdou (jako adaptivní tempomat apod.) nedělaly žádné problémy. Veškerý servis byl samozřejmě v záruce, ale čas a nervy jsou taky "nákladové položky". Z této zkušenosti mám pro sebe závěr - když koupit Forda, tak jedině dva roky starého (kde už předchozí majitel vychytal probémy) nebo Forda zcela "holého" (bez jakýchkoliv el. doplňků).
Poměrně podstatným rysem charakterizujícím S-Maxe je však i spotřeba. V papírech je napsána kombinovaná 8,1 l / 100 km. ... velký smích. Tuto spotřebu lze dosáhnout jedině v případě, že budu auto střídavě táhnout a tlačit a toto nazvu "kombinováním" a tedy kombinovanou spotřebou. Realita je taková, že při slušném zacházení je dvouletý průměr 13,3 litru / 100 km. Čistě městský provoz je mezi 14-15 litry na 100 km (průměrné obsazení dvěma lidmi). Několikrát se mi stalo, že jsem musel na benzinku s najetými 370km s děsem, jestli tam vůbec dojedu. Dálniční provoz je při dodržování rychlostních limitů 8,5l/100km. Minimální spotřeba byla v mém testu, kdy jsem jel jen meziměsto po rovině jako "kloboučník" - maximálka 90. Tehdy jsem dosáhnul 7,6 l / 100 km. Jenže než jsem se domotal městem domů, měl jsem koncovou průměrnou stejně 8,1. Takže - Ford je nejvíc lživá značka pokud jde o uvádění spotřeby, co znám. Nicméně spotřeba mne až tak netrápí - cena tohoto vozu je vzhledem k nákladům na benzin taková, že mi může být nějakých 5 let jedno, jestli baští 6 nebo 16. Ročně najedu jen kolem 12.000 km (mám ještě další auto). Spíš mi připadá neuvěřitelné, jak může Ford takto lhát.
Nakonec musím zmínit ještě jedno specifikum S-Maxe - tragický rejd. V parkovacích domech musíte vědět, kam pojedete, protože jinak budete couvat a dorovnávat. Prostě jednak není možné dostatečně vytočit kola a druhak má auto docela velký rozvor. To dohromady dává ovladatelnost Avie (tu neznám - jen tuším, že to může být podobně manévrovatelné auto).
Celkově tedy - auto je to pohodlné, silné, tiché a jízdně spolehlivé, ale ty mouchy jsou i tak spíše masařkami a kdybych se mohl vrátit do doby rozhodování o koupi, určitě bych do toho znova NEŠEL.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  03. 10. 2012 19:13

Ve spotrebach lzou vsichni, kteri "downsizuji". Neni treba nadavat na Ford, uplne stejne je na tom napr. Opel a cim vetsi motorova vrazda, tim hur (napr. u ruznych 1.4-1.6T v autech stredni tridy je bezne v technicaku kombinace okolo 6.5 a realny prumer 10, tedy to stejne, jako kdyby melo auto tu osklivou velkou atmosferu, kterou ono male uzasne usporne turbo nahradilo). Kdo neplati na benzince 40-50% nad udavany udaj, jako by nebyl.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  03. 10. 2012 20:39

Opel? Kolik že si těch Opelů s foukanýma (ne)malorážkama osobně vlastnil? Žádného? No je to vidět. Konec konců, kolik že si všeobecně odjezdil foukaných (ne)malorážek, abys mohl vůbec rozdávat nějaký fundovaný data?

P.S.: Atmosféry rulezz, to jen pro pořádek.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  04. 10. 2012 15:13

Chapu, ze slovo Opel je pro tebe jako cerveny hadr, takze vypnes mozek a zacnes jen blabolit. Nicmene realita je takova, jaka jsem napsal, mrkni na spritmonitor, mrkni do papiru a udelej si zaver sam (ja vim, zaver je takovy, ze vsichni jezdi jako prasata a to je jediny duvod, proc jim to zere tak strasne moc, protoze kdyby jeli 170 km po okreskach z jedne zadele do druhe a jeli podle tachometru max 90 a 10% cesty bylo po obcich, tak by pak tu spotrebu podle papiru meli v poradku; majitele podobne silnych atmosfer to tak delaji a proto se jim spotreba v realu od spotreby v technicaku lisi typicky o desitky procent min).

Priste nejdriv studenou sprchu, pak znovu precist CELY prispevek (ne jen ke slovu "Opel"), zkusit pochopit smysl, zamyslet se nad tim a pak teprve reagovat. Vyskakoval bys, kdybych tam napsal Peugeot? (jak jsem puvodne chtel, data 508 1.6T jsou taky super, ale tusil jsem, ze se soplem bude vetsi sranda)

PS: je naprosto irelevantni, kolik plechovek mam nebo nemam, muj konkretni prumer neni smerodatny, smerodatna je statistika z rozumne velkeho vzorku. Jinak atmosfera samozrejme ruluje, o tom zadna.

PPS: "fundovany data" nerozdavam, ale prodavam za 99.90 kc/kg. Kdybys nejaky potreboval, staci si fundovane zazpivat.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  04. 10. 2012 16:44

to Skyline: Kudla, takový elaborát pro nic? A pak kdo více blábolí Věř tomu, že kdybys tam napsal Peugeot, tak by se na mé reakci nic nezměnilo. Já neměl jenom Opela, abych ho musel adorovat, ale to bys mohl vědět. Takže o značce to opravdu není. A že je realita taková, jakou si napsal? No není a proto jsem reagoval. Mrknu do papírů, kde mám uvedenou kombinovanou spotřebu 7.3 l a ta v reálu sedí, respektive je ještě nižší. Podle tvé modly Spritmonitoru bych měl jezdit za 8.64 l, kde dělám chybu?

P.S.: Takže s Opelovskými foukanými (ne)malorážkami nulové zkušenosti, celkově s foukanými (ne)malorážkami bych to viděl podobně, a tak ti nezbývá nic jiného, než čerpat ze Spritmonitoru. Výborně A s těma nezkušenostma tady chceš oslnit koho?

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  04. 10. 2012 17:45

Shimi: tvuj problem je, ze si hrajes na internetoveho psychologa a svou hloupost promitas do svych prispevku. Napriklad to oslnovani me pobavilo, ale info, ktere o tobe lze z tvych prispevku nacerpat to vcelku logicky doplnuje. Ja nikoho oslnovat nechci a ani nepotrebuji, jen jsem dal stiznosti na spotrebu a na lzi o foukanem Fordu kontext, ze ktereho uz Smax tak spatne nevychazi. Ze ty neco podobneho povazujes za oslnovani, no prosim, tvuj boj

Mimochodem, i s tim Smaxem jezdi lidi za 8.4, znamena to, ze "delaji neco spatne", protoze nejezdi za prumernych 10.85? Cemu konkretne na tom, ze jedna vlastovka jaro nedela jsi nerozumel?

Zkusenosti s foukanymi (ne)malorazkami mam s Meganem RS, Audi TT RS, BMW 335i, BMW 740i, Panamera Turbo, Focus RS, Ibiza FR, Peugeot RC-Z 200, Mazda 3 MPS, SLK 1.8T a par dalsich, pro predstavu by to mohlo stacit. Ale chapu, nejsem dostatecne kvalifikovan, lepsi by bylo byt majitelem jedne prumerne Corsy 1.6T a to bych pak mohl "oslnovat" svymi "zkusenostmi" Shimi Shimi, jeste neco napis, rad se necham oslnit

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  04. 10. 2012 18:53

"Zkusenosti s foukanymi (ne)malorazkami mam s Meganem RS, Audi TT RS, BMW 335i, BMW 740i, Panamera Turbo, Focus RS, Ibiza FR, Peugeot RC-Z 200, Mazda 3 MPS, SLK 1.8T a par dalsich, pro predstavu by to mohlo stacit. Ale chapu, nejsem dostatecne kvalifikovan, lepsi by bylo byt majitelem jedne prumerne Corsy 1.6T a to bych pak mohl "oslnovat" svymi "zkusenostmi" Shimi Shimi, jeste neco napis, rad se necham oslnit"

Toto je přesně ukázka tvé mizerné mentální úrovně. Kolik že máš s těma "suprkárama" najeto km, abys měl jakýs takýs přehled o dlouhodobé kombinované spotřebě? Páč o tom je celou tu dobu řeč Vzhledem k častému využívání Spritmonitoru si odpovím sám, jedna seznamovací vyjížďka. Takže se opět dostáváme k tomu, že se v diskuzích vyjadřuješ k něčemu, o čem nemáš ani páru. Chápeme? Ty si klasický tlučhuba, který reálné zkušenosti nahrazuje virtuálními a každou další reakcí to jen potvrzuješ. Já to o tobě samozřejmě už dávno vím, to jen aby si udělali obrázek i ostatní.

P.S.: To není o jedné vlaštovce, jak se mylně domníváš. To je o tom, že výrobce nekecá, že to jde. A ty to né a né pobrat. Chybu hledej mezi pedálem a sedačkou. Kolikrát jsme to tady už probírali?

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  04. 10. 2012 21:28

Tluchuba jsi ty, Shimi. Meles dokola o tom, jak jsou dulezita cisla jen tva, ktera ale zadnou vypovidaci hodnotu nemaji, leda tak pro nekoho, kdo vi, kde a kudy jezdis. Z hlediska "kolik tak to auto normalne zere" je to k nicemu a z toho duvodu - tramtadada i pro tebe - tady naopak svoje vlastni prumery k dokazovani nejakych zaveru nepouzivam a i za sva auta operuji s tim, co je srovnatelne. Nejsem Shimi, abych vzal svou prumernou a pak ji srovnaval s prumernou jineho cloveka s jinym autem, ktery jezdi uplne nekde jinde, to bych byl, jak to rict, tluchuba

Analogii tebe je clovek, ktery na tu tvou slavnou prumernou spotrebu rekne, ze jsi tluchuba, protoze porad resis nejakou irelevantni dlouhodobou, zatimco jedina spravna a smerodatna je ta jedna jizda cestou k babicce, kdy auto zralo 5 na sto. Ze to byla jedna cesta (jako ty jsi jen jeden exemplar mezi majiteli stejneho motoru) ignoruje. Ze je takovy clovek k smichu? Presne Shimi, jsi k smichu.

Ja myslim, ze mych prispevku si kazdy udela zaver sam, hlupce jako ty, ktery bude ostatnim vykladat "podivejte, to on je blbej" vetsina lidi nepotrebuje. Krecovitou snahu nahradit inteligenci revem taky asi spousta lidi pozna no a pokud si nekdo o me bude myslet to, co chces kvuli tomu, co pises - no vrana k vrane seda, ze

PS: usmevne je, jak nejdriv blabolis o tom, ze nemam s nicim zkusenosti a kdyz je mam, tak vlastne nemam "ty spravne". Kdybych ted napsal, ze 3 z tech aut mam nebo jsem mel, docela by me zajimalo, s jakou dalsi davkou demence by ses vytasil Asi bych je nemel moc dlouho? Nebo naopak mel moc dlouho? Jezdil jsem s nimi "spatne"? Moc rychle? Moc pomalu? Predved se, znalce, osln okoli

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  04. 10. 2012 22:02

to Skyline: Klasika, tak jinak. Páč ty to zase dostáváš do úplně jiné roviny.

"Ve spotrebach lzou vsichni, kteri "downsizuji". Neni treba nadavat na Ford, uplne stejne je na tom napr. Opel"

Já ti tu všeobecnou tezi u jednoho konkrétního motoru v jednom konkrétním autě vyvrátil. Spritmonitor mi dává za pravdu, tam je dokonce kolík, který je schopen jezdit dlouhodobě za 6.49 l. Proč toho nejsou schopni ostatní neřeším, to je jejich problém. To, že to jde je nad slunce jasný. A já se ptám, posypeš si popel na hlavu a přiznáš, že si napsal krávovinu?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  04. 10. 2012 00:17

Tak nevim mam stejny motor a automat, 18" kola dlouhodoby prumer mam k 10 litrum (po 25000km), 13-14 si to vezme v nemecku na dalnici kdyz jedu 160-180 nebo pri poskakovani v zacpe. Jinak i dikym 18 je to dost tvrdy ale na druhou stranu to drzi na silnici jak prilepeny, na mpv zabava ridit:). Elektroniky v aute mam taky spoustu ale nastesti zadnej problem zatim, nekdy to hodi nejakou chybovou hlasku (treba na el.detsky zamek) ale po opetovnem nastartovani je to pryc...

P.

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  05. 10. 2012 01:05

To je ten daunsájzink. Jezdím Mondeeem z roku 2005, 2,5 6V s automatem, deklarovaná kombinovaná spotřeba 10,5, skutečná 10. Město / dálnice / okresky po třetině, brzda provozu nejsem. Hlavně že tabulkově jsou nová auta tak skvěle úsporná! O komfortu a krásném zvuku šestihrnku ani nemluvím.

Odpovědět  |   | 
MAX  |  26. 12. 2012 21:25

Asi, špatnej kus,já mám už druhého maxe,první diesel po 5 ti letech provozu žádný problém.
Nyní ecoboost ,a zatím pohoda,a spotřeba 95% JIZDA PO DÁLNICI a 7,7l/100km

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  03. 10. 2012 21:38

Nejlepší reklama je založit takovouhle redakci, případně i víc a tam si nechat své produkty chválit. Nebo jak koneckonců přiznal i syndikát novinářů velká většina novinářů se nechává bokem platit a píšou více méně promo články. Když si člověk čte ty články o fordech v našich médiích a pak do toho sedne nestačí se divit co ten redaktor vlastně vyplodil. Automobilce se tohle, ale jednoznačně vyplatí a z low endové automobilky, která se plazila po cenovém dně se takovouhle kampaní stala cenová prémiovka a lidi jí to baští a platí jak mourovatí. Nepříjemné je to, že se to časem provalí a lidi to masově prokouknou a milá automobilka utře. Myslím, že se to v případě forda pomalu, ale jistě dostává do situace, kdy to už lidi začínají vidět a už toho forda tak nežerou. Jeho zoufalství zosobněné v názvu např. ecosport to jenom korunuje.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  03. 10. 2012 22:07

to Zelí: Nejsmutnější na tom všem je, že ty ses kdysi jednou v životě projel ve starým Mondeu a z této "zkušenosti" plácáš "moudra". Ty nemáš s Fordem absolutně žádné zkušenosti, natož dlouhodobé, takže je maximálně úsměvné číst ty tvé žvásty pod každým článkem, nebo příspěvkem, kde se objeví pro tebe magické slůvko Ford. Že máš ale vždy tu akutní potřebu se vyjádřit, nějaká forma úchylky či co?

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  04. 10. 2012 15:17

Asi to na nej pusobi jako "Opel" na tebe, taky je to na ctyri pismenka, zas tak rozdilni se Zelim nejste - oba reagujete na ten svuj podnet uplne stejne smesne.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  04. 10. 2012 15:16

Me se libi, jak jsi cely rozcileny z Fordu, ale ze nejvetsi lzi jsou o skodovkach a koncernovych pleckach a ze je aktivne siris i ty je OK. Tedy vlastne te chapu, je to neco jako kdyz zlodej krici "chytte zlodeje", prece lhat a blabolit muzes jen ty a zadnej jinej se nema co chvalit. Je z tebe sranda, zeli, jako vzdycky

Odpovědět  |   | 
Ferda  |  04. 10. 2012 15:47

Aaa pan inteligent (ZELÍ) zas něco napsal...

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  03. 10. 2012 19:21

Tak já mám od dubna najeto 16 000 km a naštěstí o popsaných problémech vůbec nevím, vše funguje jak má. Spotřebu u 2.0 ecoboost jsem tipoval 12-13, to byl důvod, proč jsem zvolil naftu a jezdím za 9. S autem, které jsem měl předtím - A5 Sportback 3.0tdi s-tronic quattro, chip 206kW jsem jezdil za 8.5 úplně jiným stylem jízdy, hodně svižně, tak jak ani Ford nejede. Proto se mi zdá 9 v podstatě pomalým tempem hodně. Ale nejvíc mě prostě zaráží NErozdíl ve spotřebě při pomalé a rychlé jízdě, pořád za 9 +-2 deci.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  03. 10. 2012 22:27

Zajímalo by mne, jak hodnotíte ovladatelnost S-Maxe - ve smyslu zatáčení/rejdu. Aut už jsem měl více a mé předešlé "zaměstnání" mi umožňovalo jezdit čímkoliv jsem si pomyslel, takže jakýs-takýs přehled mám. A proto mne tento parametr u S-Maxe opravdu zaráží a zrovna tak mne zaráží, že to není obecně víc zmiňováno v testech a následně diskutováno. Jednou jsem si na volném parkovišti zkusil otočku o 180° s maximálním vytočením volantu s S-Maxem a Superbem (kombi). Auta zhruba stejně dlouhá. Rozdíl jednoznačně potvrdil mé vnímání - Superb byl přesně o šířku vozu blíž středu otáčení. Tedy rozdíl na 180° je kolem 180cm, čili necelý metr větší vzdálenost při zatočení o 90° (klasický parkovací manévr). A k tomu onen dlouhý rozvor, díky kterému si člověk musí víc nadjet. Celkově tedy manévrovatelnost hodnotím za 3 až 4 (hodnocení jako ve škole). Pokud bych bral jako vzor v podstatě jakýkoliv MB, tak bych musel hodnocení ještě zpřísnit. Jak tento parametr vnímáte Vy?

Odpovědět  |   | 
D.  |  04. 10. 2012 11:09

Subjektivne mi to tocenie na S-Maxe nepripada problematicke - tragicke ho mam na Mazde 323.
Co sa tyka prispevkov o spotrebe, podla papierov by moj 1.8l diesel mal ma kombinovanu 6,2 a realne mam dlhodoby priemer 7,1, pricom jazdime bud denne kratke mestske jazdy, alebo dlhsie cesty plne nalozeny + stresny kufor. Soferujem podla predpisov a skor kludne.
Pre porovnanie spotreby odporucam pozriet spritmonitor.de.

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  04. 10. 2012 15:14

No tak mně rejd na S-maxu vadí dost, je to fakt bída, když chcete zaparkovat mezi auta, tak to prostě na 1x nejde, ani když si nadjedete kam šířka vozovky na parkovišítch u nákupních center dovoluje. Jinak se spotřebou 2.0 ecoboost 240 PS za 10l? Tomu nevěřím vůbec. S 2.2tdci 200PS jezdím za 9. Reál se mi zdá tak jak popisoval někdo výše kolem 13l. Mám najeto 43 000 a problém s el. žádný.

Odpovědět  |   | 
ja  |  04. 10. 2012 20:59

Ad spotreba: trochu me zarazi spotreby uvadene lidmi v diskuzi - zvlast s naftou, ale i s benzinem. Sam jezdim s 1.6l Ecoboost benzin a pokud jezdi clovek klidne, pripadne s trochou sebezapreni, tak se da udelat kombinovana spotreba dalnice / okresky / mesto (= dalnice nikdy pres limit, mesto bez zacp!) kolem 7l /100km (zkusenost letosni dovolene). Normalne jezdit za 8-9l benzinu na 100 km je pak bezna jizda, ale jak lze totez vygenerovat s naftou popr. pres 10l s benzinem mi unika - to by clovek musel jezdit jako zavodnik ci pro zabavu a vyuzivat vykonu motoru, coz je samozrejme prima, ale dle me zkusenosti na to jsou podminky a nalada spis na mensi nez na vetsi casti cest (predstavte si treba tri rusici deti vzadu - Smax je rodinne auto).

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  04. 10. 2012 21:37

No, klidne ti pujcim S-maxe 2,2 tdci na 1 den a prijed se spotrebou 7,5 nebo 8, nemozne

Odpovědět  |   | 
ja  |  04. 10. 2012 22:05

Nevim, s timhle motorem mam zkusenost jen z Mondea, tam spotreba nebyla nijak extra vysoka... ale Smax ma samozrejme aerodynamiku na houby.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  04. 10. 2012 22:10

S mojim S-Maxom (diesel 140k) jazdim len v meste a priemer mam 7,5 litra.

Odpovědět  |   | 
ja  |  04. 10. 2012 23:35

Abych mozna upresnil svuj dotaz ci zamysleni - kdyz se clovek podiva na vlastni zkusenost nebo radeji spritmonitor.de, tak s Smax s 2.0 TDCi maji lidi v prumeru spotrebu kolem 7.5l/100km a s 2.2 TDCi kolem 8.5l/100km. Je mezi temi dvema motory takovy rozdil (to se mi prave nechce ani verit, auto je jinak stejne) nebo je to ve zpusobu jizdy/rizeni lidi, co si koupi slabsi ci silnejsi motorizaci? Totez pro benzin...

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  05. 10. 2012 18:30

No mezi motory je rozdil 60 nebo 40 ps, podle vykonu 2.0tdci

Odpovědět  |   | 
ja  |  06. 10. 2012 19:31

To je jasne - otazka je, zda clovek musi nutne jezdit tak, aby ten vykon vyuzil, ci zda jde jet a drzet se pri zdi tak, aby spotreba temer nenarostla (i pres dispozice silnejsiho motoru).

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  05. 10. 2012 01:42

Spotřeba dieselu a benzinu je (v tomtéž autě) naprosto odlišná. U obého zde samozřejmě turbo. Nicméně kolega si pořídil Focuse kombi s 1.6 - ale klasickým atmosférickým (74kW). Po úvodní depresi se naučil jezdit s průměrem pod 12l/100km. Posledně mi říkal, že to drží kolem 11. Druhý kolega měl (prodal) atmosférickou 1.8 a ten kupodivu uváděl průměr těsně pod 9l/100km. Tedy spíš to vidím tak, že Ford některý motor zvládne, jiný ne. A když už NE, tak pořádně.
Ten první nešťastný kolega si jednou v zoufalství se mnou na týden prohodil svého Fokuse a vzal si mou Octavii II 1.6 MPI 75kw - tedy téměř shodné auto. Já dojel domů s jeho Focusem se spotřebou 13.5l/100km, on z mou Octavií se spotřebou 5,7. Oba jsme jeli přibližně stejnou vzdálenost z práce domů - čistě městský provoz, každý běžným stylem, jakým jezdívá se svým autem. Oba jsme byli v šoku. Já jsem se během týdne naučil jezdit tak, že jsem se s jeho Focusem taky vlezl pod 12l, ale byl jsem pak moc rád, že si můžu zase sednout zpět do mé Octavie a jezdit úplně uvolněně s městskou spotřebou mezi 8 a 9 litry. Ona Octavie má papírovou průměrnou 7.5 a kolega byl za dobu prohození aut s mou Octavii pod touto spotřebou - a to už se uvolnil z křeče ze svého Focuse a jezdil "normálněL a to jen městský provoz. Tedy - pokud něco uvádí Škoda, vypadá výsledek realisticky, když Ford - je to naprosto mimo realitu. K Octavii ještě doplním, že dálkové trasy (Chorvatsko, Švýcarsko, ...) jsou kolem 6-7 litrů - podle toho, jak rychle se fičí. Cesta přes Německo většinou zvedne průměr k sedmi litrům. Naopak třeba Chorvatsko ve variantě přes Maďarsko je pod šest litrů. Jak jsem psal - pokud je cestovní průměr přes 100km/h, tak to jde k sedmi. Pokus o ekonomickou jízdu s Octavií měl za výsledek průměr 4,6l/100km. Naproti tomu s už (v příspěvku výše) zmiňovaným S-Maxem jsem při ještě opatrnější jízdě měl historicky nejmíň 8,1l/100km. Zkrátka spotřeba u turbobenzinového S-Maxe rozhodně není nízká, ale horší je, že v papírech výrobce uvádí vyložené bludy, zvláště pak, pokud to srovnám s vozem jiné značky.

Odpovědět  |   | 
ja  |  06. 10. 2012 11:53

Jestli je pravda to s tim Focusem a jeho spotrebou, tak je to na reklamaci ci opravu. Neni mi samozrejme jasne, proc konkretni kus = konkretni vyrobeny motor ma mit takovou extremni spotrebu, nicmene pokud rada lidi ma "normalni" spotrebu (mezi 6.5-8.5l) a s jeho by se nedalo dostat pod 11 ani za nic, je neco spatne.

K tomu Smaxu: nemyslim si, ze by Ford nejak klamal spotrebami - jsou vysledkem std. testu. S mym (1.6l, 160pk) pri ekojizde je spotreba mimo mesto a mimo dalnice jde k 6l/100km a kombinovana (mesto+okoli, bez dalnic) asi 6.8-7.0l benzinu. Je samozrejme pravda, ze s turbobenzinem clovek - pri pokusu o nizkou spotrebu - musi opatrene, protoze si snadno rekne o hodne paliva pri vetsim vykonu.

Odpovědět  |   | 
ja  |  06. 10. 2012 12:08

Doplnim se: kdyz se clovek podiva na spotreby ridicu na inetu, tak to vypada, ze jsem skoro jediny, kdo zkusil, zda se vyrobcem udavana spotreba da dosahnout Pozn.: zkousel jsem to i s predchozimi auty, nejezdim tak porad.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  06. 10. 2012 12:52

to ja: Osobně jsem měl od novoty FF II 1.6 74 kW a nalítal jsem s ním cca 80.000 km a to co píše Jirka je, nechci říci vyloženě nesmysl, ale zřejmě výjimka potvrzující pravidlo. S tímto motorem se dalo úplně v pohodě jezdit do 7 l. Při "svižné jízdě", kdy jsem na trase Čáslav - Havl.Brod - Exit 112 D1 - Brno - Vyškov - Kroměříž a zpět do úplného vyjetí nádrže, při rychlostech na okreskách 120+, na D1 po Vyškov 160+ a od Vyškova do Kroměříže 180+, skončil s průměrem 9.3 l. Takže jestli někdo s tímto motorem jezdí v rámci 50/90/130 za 11-12 litrů, tak je to opravdu na návštěvu servisu.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  08. 10. 2012 17:06

k té reklamaci/servisu - samozřejmě, že s tím kolega v servisu byl (Zlín - Viki - vyhlášená to banda) - dopadlo to "kontrolní jízdou", kdy řídil maník ze servisu a akolega seděl jako spolujezdec. Ten týpek jel podle definice spotřeby - tzn. rozjezd na 50 km/h za cca 50 sekund apod. - a jel jen po hlavní třídě (kdo zná Zlín - třída T. Bati) směrem do centra a zpět. Výsledná tímto frustrujícím způsobem přepravy byla 8,5 l / 100 km, což bylo podle technika na městský provoz v pořádku. Kolega ho chtěl zabít. To by se ale asi nevyplatilo - mít zkurvené auto a ještě jít sedět. Prostě se mu vysrali na hlavu. Za 50 sekund to auto asi i sám řidič roztlačí na 50km/h. V tomto kontextu je spíš divné, že s Octavií se dá jezdit úplně normálně a spotřeba odpovídá papírům. Takže s tím, že si Ford nevymýšlí to vidím spíš tak, že využívá do mezních limitů stupidní definice spotřeby, která nemá s realitou už asi 50 let nic společného, kdežto jiní používají pro určení spotřeby asi reálné testy. Protože jinak by Škoda mohla uvádět, že Octavia žere 2,5 l / 100 km a bylo by toho možno taky dosáhnout (obdobně jako u oné "kontrolní jízdy" u Fordu).

Odpovědět  |   | 
Sly  |  05. 10. 2012 11:46

Trochu vlastních zkušenosté. Koupil jsem tento (letošní) model S-Maxu, v podobné výbavě jenom motorizace je diesel 2.0 l 164 k. Od začátku jsem to auto chtěl, protože je to podle mě nejhezčí MPV na trhu. Pokud jde o plusy, tak dovolená v Chorvatsku se dvěmi dětmi a manželkou proběhla bez cenzury zavazadel, vešli jsme se krásně do kufru i s manželčinou toaletní "taštičkou". Další velká (a pro mě zásadní) výhoda je možnost postavit kočár do kufru na výšku (na rozdíl od BMW 525) a tím ušetřít hodně místa. Jízda v autě i na dlouhé vzdálenosti je pohodlná (za 4 měsíce najeto 20 000 km). Motor jsem čekal pružnější, ale pořád pokud na to šlápnu dokáže překvapit leckterého "soupeře" na dálnici. Horší už je to v zatáčkách díky hmotnosti vozidla a měkšímu pérování. A tím se dostávám k zásadní nevýhodě. Téměř nezávodím, i když bych rád. Jakékoliv sešlápnutí pedálu mě stojí spousty peněz. Udávaná spotřeba vozu je 5,7 kombi, reál je, že pod 7,4 litru se nedostanu. Ve městě je dokonce udáváno 4,9 l - realita v Praze v pracovní dny možné leda s policejním doprovodem, jinak pod 8 l bez šance. Pro mě je to problém, protože mi firma proplácí km podle techničáku, jinak na tak velké auto mi to přijde v poho. Poslední výtka je už zmíněná v článku, kufr po 4 měsících je od kočáru a nákupu celý poškrábaný, chybějí mi tam možnosti různých háčku na nákupní tašky - jako u VW. Další problém je střední panel z leštěného plastu, který se špatně udržuje (prach, škrábance). Když to shrnu, jsem s autem spokojený i když mi chybí kvalita a chytrost zpracování jako u VW koncernu. Auto překonává požadavky na prostor. Doporučuji koupit v automatu (mám 6r manuál a hned bych měnil).

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  05. 10. 2012 18:31

S tvrdymy plasty v kufru souhlasim a s piano lakem na stredovem panelu taky. P

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  05. 10. 2012 18:35

Podvozek mam nastavitelnej, takze houpani takhle vyresim. Jinak se mi libi pruznost od 150 nahoru. Nedavno jsme byl ve Frankfurtu a absolutne zadny problem od 180 hezky zrychlovat k 220. A cestovni rychlost 200 uplne v pohode s podvozkem na Sport. Ale co se tyka drzaku v kufru a zpracovani VS souhlasim, jsou to takove detaily. S timto autem ale zustanu 4 roky, uz se to neda to menit po 2 letech, hrozna ztrata penez. A dalsi auto bude S6 4.0tfsi combi nebo 3.0bitdi nebo BMW 740d a pes bude jezdit na zadnich sedadlech :)

Odpovědět  |   | 
Sly  |  05. 10. 2012 19:05

Trochu teď také lituju, že jsem nakonec nekoupil Titanium S, ale dostal jsem nabídku, která se neodmítá (-38% za hotový vůz). Byl k dipozici i Titanium S, s adaptivním tempomatem a panoramou, ale v EcoBoostu 240k a tam bych se pod 13 l nedostal. Překvapuje mě žravost diselového Fordu proti BMW, Volvu, nebo WV. Příště to vidím na Mercedes Viano. Mimochodem, díval na Mercedes R a cenový rozdíl při stejné výbavě není moc zásadní (v ceníku, Ford pak ve finále dá větší slevu).

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  06. 10. 2012 18:32

Jak rikam se stejne tezkou A5 Sb 3.0tdi 4x4 jsem jezdil za 8.5-9 hodne rychle. Kdyz jsem zkusil 100km klobouka, po dalnici 130 na 1800 ot./min. okresky do 100, jel jsem tak za 6.3, s fordem ti nejde proste. Ja priste jak rikam, kdyz to pujde tak S6 nebo a6 3.0bitdi s kdyz nepujde, tak nejakyho Passata nebo Supa kombi nebo nejaky Bmw

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  06. 10. 2012 09:16

to Sly: Oprav si tu nesmyslnou spotřebu ve městě, 4.9 l výrobce neudává ani omylem.

Odpovědět  |   | 
Sly  |  06. 10. 2012 17:41

Ale jo, mimo město 7,2; město 4,9; kombi 5,7. Mám před sebou velký techničák.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  06. 10. 2012 19:16

to Sly: Tak máš v TP chybu, to se někdy stává. Logicky, nemůžeš mít větší spotřebu mimo město než ve městě. Já si ale spíš myslím, že to akorát blbě čteš. Zrovna se dívám do svého TP a v řádku 27 jsou uvedeny pouze hodnoty a slovní vyjádření (město/mimo město/kombi) tam chybí.

http://www.config.ford.cz/fordconnection/multimedia... ...

Odpovědět  |   | 
Sly  |  06. 10. 2012 23:03

Máš pravdu, prohodil jsem to. Ale stejně, realita je ve městě 8-9 a mimo město jsem na 7-8. Dlouhodobě 7,4. A to jezdím dálnici max 135. tachometrových, což jsem nikdy nedělal. Mě by nevadilo, že to auto má takovou spotřebu, ale vadím mi že Ford lže a mě to pak stojí peníze. 1,7 litru/100 služebních kilometrů platím ze svého. Ročně mi dělá rozdíl 20 000 Kč.

Odpovědět  |   | 
ja  |  06. 10. 2012 11:59

Souhlas s tim razenim - clovek si pripada jak v nakladaku

S temi zatackami tezko rict - na zacatku jsem jezdil pomaleji a opatrneji (naklony atp.), ale pak se ukazalo, ze podvozek snese celkem dost (i kdyz jizda jako s puvodnim sedanem uz to neni a nebude).

Odpovědět  |   | 
Sadd  |  08. 01. 2013 10:53

Tak my jsme koupili S-max 2.0 benzín a co se týká spotřeby, ve městě je to 10 lit/100km, dálnice 8,5 lit/100km a na okresce s úplně plným autem se dá dostat i pod 8litrů. Co se týká ovladatelnosti, tak v zatáčkách to drží jak přibitý a akcelerace je taky slušná. Není to závodnička, ale když člověk potřebuje, tak z toho něco vyždíme. Co je teda tragický, tak to je rejd. Spíš by mě zajímaly vaše zkušenosti s ovladatelností na sněhu a v sněhové břečce. Zatím jsem s tím prožil jen městskou zimu, na horách jsme s tím ještě nebyli, ale v břečce to žádná sláva nebyla obzvlášť se zapnutým ESP.

Odpovědět  |   | 
maareen  |  06. 03. 2015 13:25

Moc se mi nelíbí, že s vyšším nájezdem se uvolňují silentbloky zadní nápravy a vůz pak uskakuje do strany ... Dobré zkušenosti jsem si přečetl tady: http://www.ojetinypodlupou.cz/ojetina/ford-s-max-2006-d... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A