Test: Ford Ranger 2.2 TDCi Double Cab - Houstone, máme problém?

Volkswagen Amarok, tolik už se o tomhle autě napsalo. Skoro by se dalo říci, že u něj platí ono slavné „přišel, viděl, zvítězil“. Jenže to by o rok později nesměla na trh dorazit nová generace Fordu Ranger.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design v hlavní roli. I zde..
  2. Osobní auto vzorem, Jen diesel to může být, Geny z Focusu
  3. V terénu suverén, Ano, problém, Technická data
  4. Fotogalerie

V kategorii terénních pick-upů se toho dlouhou dobu moc nedělo. Celá léta panoval v tomto segmentu klid, který občas někdo narušil nějakým faceliftem. Zlom přišel minulý rok, kdy se představil na trhu Volkswagen Amarok coby žhavá novinka koncernu Volkswagen. Německá značka naposledy měla terénní pickupu kdysi dávno, jenže model Taro nebylo nic jiného, než Toyota Hilux. Bylo proto na místě, aby si Volkswagen dal na vstupu do ještě neobsazeného segmentu dost záležet.

Test: Toyota Hilux 2.5 D-4D - mladší o pár let

Test: Toyota Hilux 2.5 D-4D - mladší o pár let

A to se povedlo. Amarok dostal dělený rám, dvě verze pohonu 4x4, dvě úrovně zadních listových per, zajímavý motor a interiér známý z běžných Volkswagenů. Tohle auto ještě minulý rok nadělalo své konkurenci velké problémy, protože nabízelo prakticky všechno, co chtějí jak zájemci o pracovní stroj, tak zájemci o hezké a neokoukané SUV. Přesto jej loni na českém trhu dokázala porazit Toyota Hilux, Amarok skončil druhý, zbytek pole ale už dost výrazně ztrácel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Ford Ranger nové generace zaujme už na první pohled. Designéři odvedli velmi dobrou práci.

Bohužel pro Amarok přichází přibližně o rok později hned několik nových konkurentů, z nichž asi tím nejnebezpečnějším už podle prvních informací byl Ford Ranger. Zprávy o aerodynamickém designu, testování v Austrálii, možnosti brodit až 800 mm hluboký brod, pětihvězdičkové hodnocení v testech Euro NCAP a mnoho dalšího dávaly tušit, že se pro zákazníky chystá zajímavé dilema. Jaký je tedy Ford Ranger nové generace v praxi?

Design v hlavní roli. I zde..

Design hraje při prodejích nemalou roli ve všech kategoriích a segment terénních pick-upů není výjimkou. Ford tentokrát vsadil na lidi z F1 a ti měli za úkol optimalizovat proudění vzduchu kolem karoserie, byť to zní v kontextu auta určeného pro jízdy terénem dost divně. Nicméně to pouze dokazuje fakt, že výrobci počítají se zvyšujícím se počtem lidí, kteří budou jezdit s podobnými auty výhradně po silnici a tomu se také přizpůsobují.

Ford Ranger: první pick-up s 5 hvězdami EuroNCAP

Ford Ranger: první pick-up s 5 hvězdami EuroNCAP

Že výsledný koeficient odporu vzduchu je na stejné úrovni jako v případě VW Amarok, to nechme stranou. Aerodynamické snažení přineslo u Fordu Ranger dvě celkem užitečné věci. Zaprvé vůz dostal nezvykle skosené čelní sklo, což už samo o sobě je dosti zásadním designovým prvkem a zadruhé auto nabízí „čistý“ podvozek, ze kterého kromě zadního diferenciálu nic výrazně nevyčnívá. Výhody přináší takové řešení jak na silnici, tak v terénu. Když auto posadíte na zem, sednete si na žebřinový rám a nic zásadního se nestane.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Spousta chromu na karoserii je součástí druhé nejvyšší výbavy Limited. Vyšší už je pouze efektní Wildtrak.

Ford Ranger vypadá samozřejmě také podle toho, jakou zvolíte úroveň výbavy. Ta testovaná Limited je druhá nejvyšší, což v praxi znamená spoustu chromu na karoserii. Auto působí téměř až luxusně. Kdo touží po co nejlepším designu, ten může sáhnout ještě po výbavě Wildtrak, kde se už bavíme o regulérním SUV. Nový Ranger se designově jednoznačně povedl. Vypadá velice sebevědomě. Když jej porovnáte s odstoupivší generací, budete se muset smát. Starý Ranger je oproti tomu současnému prostě a jednoduše obyčejná krabice.

Test: Ford Ranger 3.0 TDCi - pan schopný

Test: Ford Ranger 3.0 TDCi - pan schopný

Nabídka automobilky Ford zahrnuje tradiční trojici karoserií. K dispozici je Single, Super a Double Cab. Prostřední kabinu třeba takový Amarok kvůli předpokládanému nízkému zájmu vůbec nenabízí. Testované provedení Double Cab měří na délku 5359 mm a rozvor náprav dosahuje na 3220 mm. Dvojitá kabina znamená korbu o rozměrech 1560 x 1560 x 511 mm. Když už jsme nakousli korbu, nelze nezmínit odolně vypadající plast, oka pro uchycení nákladu a praktickou zásuvku na dvanáct voltů. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design v hlavní roli. I zde..
  2. Osobní auto vzorem, Jen diesel to může být, Geny z Focusu
  3. V terénu suverén, Ano, problém, Technická data
  4. Fotogalerie

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků