| Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV | Foto: Michal Kollert

 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert
 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert
 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert
 | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Foto: Michal Kollert
33
Fotogalerie

TEST Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV (92 kW): Stále jsme kamarádi?

Ford Puma nesmí zklamat. Je to náš favorit mezi malými crossovery do města, který je ale zábavný hlavně mimo město. I po jeho faceliftu naštěstí můžete potvrdit, že fajn malá auta se dělají i dnes.

Radosti
Nápaditý design
Matrix-LED světlomety
Zábavné jízdní vlastnosti
Starosti
Tužší podvozek
Spousta digitálního ovládání
Kultivovanost pohonné jednotky
8  /10

Já a nový Ford Puma jsme kamarádi. Už jsem ho doporučil do několika domácností jako druhé auto do rodiny a jelikož už to jsou čtyři roky a stále nemám ve schránce výhružné dopisy a na ulici se nemusím bát, asi jsem dobře udělal. Z kategorie automobilů, která je mi sympatická asi nejméně, je pro mě Ford Puma jednooký mezi slepými.

Vypadá stejně. Uf...

Při příchodu na trh to bylo auto za fajn cenu, které se velmi snadno ovládalo a během jízdy bylo takové radostné. Samozřejmě mělo své chyby, třeba místa v něm moc nebylo, ale ono nebylo a není v ničem z této kategorie. Po čtyřech letech dostala puma facelift a jelikož slovo facelift už dávno neznamená jen nový čumák, mrkli jsme, co je nového.

Tisková zpráva uvádí, že se změnil design, ale především ve výbavě ST-Line je rozdíl minimální. Pořád má ten fajn kukuč, z pozice řidiče vidíte hranu světlometů a tvar karoserie odkazuje na svého předchůdce z 90. let. Na tohle téma nové a staré pumy se také dost bědovalo, ale vzhledem k tomu, co dalšího od té doby Ford s názvy svých aut natropil, je to asi už odpuštěno.

Co se ovšem výrazně změnilo je interiér, který ustoupil trendům. Vypadá jednoznačně moderněji, ale po osobní zkušenosti je to bohužel na škodu, jak už to tak dnes bývá. Ne vše je ale krokem zpět. Třeba displej infotainmentu se přesunul pod výdechy klimatizace a neční už do prostoru, takže je takové přirozenější ho ovládat. Je obří, má 12 palců a nejnovější software Sync 4, který je dvakrát rychlejší než předchozí provedení.

Obří jsou také digitální přístrojový štít (12,8 palců) a volant, který už není kulatý, ale šišatý. Hlídání jízdních pruhů se vypíná dvojitým stiskem tlačítka na volantu, pro vypnutí pípání rychlosti jsem chodil do infotainmentu. Ovládání klimatizace se bohužel přesunulo z tlačítkového panelu právě do centrální obrazovky, což prostě není tak intuitivní.

Místa je uvnitř akorát pro dva dospělé a dvě děti, jako druhé auto do rodiny nebo první povoz pro mladou rodinu je tedy puma i nadále ideální. Použité materiály jsou průměrné, ničím jednoduše nevyčnívají, ale zase tu nic nekřičí, že se šetřilo. Až tedy na tu absenci mnoha tlačítek. Nadšenci pak ocení konektivitu 5G nebo hlasovou asistentku Alexa.

Pocit prémiovosti může navodit paket reproduktorů od Bang & Olufsen (pro naši výbavu standardem), kdy se jich do auta vecpalo deset. Hrají naprosto skvěle a z pumy je potom taková malá pojízdná diskotéka. A co by to bylo za pumu bez takzvaného MegaBoxu, což je díra v podlaze 450litrového kufru, kam můžete uložit dalších 80 litrů.

Nově je tu 360stupňová kamera při nebo Reverse Brake Assist, což je pomocník při vycouvávání z parkovacího místa. Zapípá, když jede auto, které nevidíte. Mě ale nejvíc potěšila možnost Matrix LED světlometů. Je fajn vidět v tomto segmentu světla, která dálkovými osvětlují jen jednotlivé segmenty a navíc fungují velmi spolehlivě. I pro naši výbavu ST-Line X je to příplatek 23.000 Kč, což je hodně dobrá cena za to, co nabídnou.

Se sadou Winter za 16.000 Kč je pak auto vybaveno nejen výhřevem volantu a předních sedadel, ale také čelního skla. Všeho všudy bych tak vybral výbavu ST-Line X, kliknul na zmíněné dva příplatky, vybral si barvu (samozřejmě modrou) a měl bych hotovo. Na kase by cinklo 618.900 Kč, což je aktuální zvýhodněná cena, jinak 748.900 Kč.

Pokračování 2 / 3

Pořád frčí

Jenže cena je podmíněna tím, že si zvolíte slabší motor. Pod kapotou můžete mít pouze litrový tříválec ve dvou výkonových verzích, v obou případech jde o mild-hybrid se 48V rozvodem, malou baterkou a možností boostu přes startér-generátor. Auto si rekuperuje samo jemným přibržďováním při puštění plynu. Ze dvou nabízených motorů jsme měli tedy ten slabší o výkonu 125 koní, ten může mít i manuální převodovku, což byl náš případ. Silnější motor má 155 koní. Čtyřkolka v nabídce není.

Silnější motor je obrovské lákadlo, protože výkon 155 koní je na takto malé auto nevídaný. Však je to 155 koní na litr objemu, to mají jen dobrá sportovní auta. Naše 125koňová verze tedy není tak živá a neměl jsem radostný pocit, jako z té výkonné, kterou jsem testoval před faceliftem. Ze silnější verze před faceliftem si navíc tahle slabší bere manuální převodovku s dlouhými kvalty, což na pocitu živelnosti také ubírá.

Puma přišla ještě v době, kdy bylo trendy nadávat na tříválce kvůli jejich nekultivovanosti. Uměly se chvět, měly zvláštní zvuk a do kabiny propouštěly vibrace. Trochu ‚‚rachtavosti‘‘ v tom pořád je, puma taky není žádné luxusní auto. Nicméně zvuk se mi konkrétně u těchto jednotek Ecoboost líbí, což potvrzují i sportovní modely ST fiesty a pumy, které se sportovním výfukem zní fakt dobře, tak jako rošťácky.

Puma navíc stále není těžká, naše verze váží 1316 kg, za což vděčí jen minimální formě elektrifikace. A abych nezapomněl, zrychlení na stovku proběhne za 9,8 sekundy a můžete jet 191 km/h, což samo o sobě nejsou nijak přesvědčivá čísla, ale puma to spíše dohání svým projevem. Spotřebu navíc hravě udržíte mezi šesti a sedmi litry na sto.

Podvozek je trochu tužší, nepodbízí se vám přílišným komfortem a na některých špatných silnicích vás vlastně docela i vyklepe. Je to ale daň za to, že je vlastně velmi pevný a Ford se při vývoji spíše zaměřoval na to, aby vás to za tím volantem bavilo. Bezcharakterní guma to prostě není. Pozor ale, řeč je o výbavě ST-Line, případně ST-Line X, které mají trochu jinak naladěný podvozek. Vydařilo se i řízení a naladění brzdové soustavy.

Pokračování 3 / 3

Je to tam!

Z auta do města za 600 nebo 700 tisíc korun už nejdeme do mdlob, protože jsme schopni vysolit skoro milion za golfa. Ford Puma stojí od 499.900 po 679.900 Kč, pokud bereme v potaz to současné zvýhodnění, tak je to vlastně cena v pohodě. Takové ceny má ostatně i konkurence, třeba Opel Mokka stojí od 499.990 do 629.990 Kč.

Puma po faceliftu je pořád tak dobrá, jak si pamatuji. Jen předtím měl lepší interiér a určitě bych vám doporučil jít do toho silnějšího motoru, který je podle mě highlightem celého modelu a má kvůli němu smysl o autě uvažovat. Puma za mě není nejlepším vozem pro pouhého uživatele, na čemž samozřejmě není nic špatného. Pokud ale dokážete ocenit, jak to sviští a jak se to chová, budete určitě potěšeni. Takže ano, stále jsme kamarádi.

Ford Puma: Souhrn cen
Základní cena vozidla 499.900 Kč (Puma/ 1.0 92kW Titanium)
Cena s testovaným motorem a výbavou 579.900 Kč (Puma/ 1.0 92kW ST-Line X)
Cena testovaného vozu 579.900 Kč (Puma/ 1.0 92kW ST-Line X)

Technické údaje: Ford Puma

Rok • stupeň výbavy
2025 • ST-Line X
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
3/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 999 cm3
Nejvyšší výkon
92 kW (125 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
210 Nm při 1 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,8 s
Nejvyšší rychlost
191 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
450 l
Hmotnost: provozní • celková
1 316 kg • 1 785 kg
Rozvor náprav
2 588 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 567 mm • 1 526 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 207 × 1 805 × 1 550 mm

Standardní výbava: 12palcový infotainment se systémem SYNC 4, bezdrátové připojení mobilních telefonů, 18palcová kola, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, keyless, audiosystém B&O, zadní spojler, sportovní odpružení, hliníkové pedály, tempomat, zadní parkovací kamera, zadní tónovaná skla, ambientní osvětlení interiéru, digitální přístrojový štít, MegaBox, automatická klimatizace

Volitelná výbava: sada Winter - vyhřívání čelního skla, předních sedadel a volantu (+16.000 Kč), sada Assist (+22.000 Kč), Matrix-LED přední světlomety (+23.000 Kč)

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 

Doporučujeme

Články odjinud