TEST Ford Mustang 5.0 GT Convertible: Můžu si ho nechat až do října?

Ford Mustang GT Convertible v modré barvě by byl ideálním společníkem třeba v Miami. Dnes už si ho ale můžete koupit v Čechách. Jak tu bude fungovat?

Radosti
Bohatá výbava již ve standardu
Návykové jízdní vlastnosti
Příznivá cena
Starosti
V testovaném voze chyběl deflektor větru
Chaotické ovládání audia
Kvalita plastů v interiéru
9  /10
 

Ford Mustang je v automobilovém průmyslu jednou z těch největších ikon. Hrdě tak stojí po boku Porsche 911, Mercedesu SL či Chevroletu Corvette. Mustang je ze zmíněných modelů sice nejmladší, ale jeho přesah mimo automobilový svět je rozhodně největší. I proto bych rád následující test proložil zajímavostmi, které jen potvrzují jeho výsostné postavení.

Podle Fordu má Mustang za sebou již přes 500 filmových rolí. Neoficiální údaj jich však uvádí přes 3300.

Ford Mustang se od své šesté generace oficiálně prodává i v Evropě. Z toho důvodu se musel trochu zkulturnit a najít tu správnou rovnováhu, která potěší zákazníky napříč kontinenty. Povedlo se mu to. Již pátým rokem je nejprodávanějším sportovním automobilem na světě.

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

V čem spočívá jeho kouzlo? Ideální řešení pro mladé rodiny v 60. letech, osmiválcový motor, přitažlivá karoserie, pohon zadních kol, filmy Bullittův případ, 60 sekund, Diamanty jsou věčné, John Wick a tak dále. Vypisovat všechno ale opravdu nejde. To bychom tu byli do zítra. 

Vítejte v Miami

Do testu jsem dostal Ford Mustang GT Convertible s osmiválcovým motorem a 10stupňovou automatickou převodovkou. Bavíme se tedy o autě za minimálně 1.451.990 Kč, které svému majiteli zajistí vítr ve vlasech, dynamiku a zvuk osmiválce, nepopíratelný styl a pozornost kolemjdoucích. Může to o sobě říct za tuto cenu jakékoli jiné evropské auto? Nemůže. 

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

V roce 2018 nadělil Ford svému ikonickému sportovnímu modelu facelift, který jej obohatil o nový přední nárazník, novou přední masku či světelný podpis zadních svítilen ve tvaru písmene C. Ani po tolika dekádách výroby se ale nevytratila klasická silueta s dlouhou kapotou a atraktivní zadní částí, což je jenom dobře.

Ford Mustang je nejpolulárnější auto na sociální síti Instagram.

V případě kabrioletu dostanete stahovací plátěnou střechu, která na autě vypadá trochu jako bobek. To už je ale úděl kabrioletů s tímto druhem střechy. Po jejím stažení ovšem získá vůz nečekanou eleganci. Proces stahování ale není tak jednoduchý.

Nejdřív musíte střechu manuálně odjistit a až poté stisknout tlačítko, které ji schová za zadní sedadla. Páka na uvolnění střechy jde pěkně ztuha a něžné pohlaví by s tím možná mohlo mít problém. Plusem ovšem je, že střecha nezabírá moc místa a kufr se tak může pochlubit objemem 332 litrů. To je pro srovnání o dva litry více, než nabídne krátká Škoda Fabia.

Ken Block upravuje nejošklivější Ford Mustang historie. Říká mu Hoonifox

Ken Block upravuje nejošklivější Ford Mustang historie. Říká mu Hoonifox

Co jsem u tohoto vozu nečekal, byla velmi bohatá výbava již ve standardu. Bez příplatku dostanete kůží potažený volant, hlavici řadící páky a ruční brzdu. Kůží jsou čalouněná i sedadla, která lze vpředu navíc elektricky nastavovat v šesti směrech. Dále je tu zadní parkovací kamera, automatická klimatizace či bezklíčový vstup. Stále se bavíme o nulovém příplatku.

V den zahájení prodeje první generace se prodalo 22 tisíc kusů vozu.

Zajímavý je tu i velký digitální přístrojový štít s několika možnostmi zobrazení, který si můžete barevně individualizovat. Nejčastěji jsem využíval rozhraní s podélným otáčkoměrem, které už se dnes jen tak nevidí. Stejně bych ale uvítal i volbu klasických analogových budíků, který by do takového retro stroje krásně sedly.

První elektrický Mustang je vyprodaný. Nakonec tak k smíchu nebude

První elektrický Mustang je vyprodaný. Nakonec tak k smíchu nebude

Moc se mi nelíbilo laciné zpracování výplní dveří, které vypadají jako z nejlevnějšího městského hatchbacku. V této oblasti zůstal duch nechvalně proslulých fádních interiérů amerických aut zachován. Jde ale o detail, který snadno přehlédnete. Mustang vás ale může při pobytu na palubě i trochu potrápit. Z čeho jsem vyloženě zuřil, bylo ovládání audiosystému.

Reproduktory Bang & Olufsen sice hrají opravdu bravurně a jejich basy důkladně prověří zpracování interiéru, ale po celou dobu testu mi byla záhadou logika ovládání hlasitosti, které najdete pod displejem i na volantu. Po nastartování se automaticky přepnou do ovládání hlasitosti jednotlivých výzev vozu, nikoli do audia. Snížení hlasitosti audia tak bylo spíše otázkou náhody. 

Ford plánuje sourozence Mustangu Mach-E. Elektrický crossover použije platformu VW

Ford plánuje sourozence Mustangu Mach-E. Elektrický crossover použije platformu VW

Když už se nastavení umoudřilo a já si svou oblíbenou skladbu pořádně opepřil, bylo nepříjemné, když se vše automaticky vrátilo k ovládání výzev. Zachránilo mě pak jen vypnutí audia či úplně ztišení samostatným tlačítkem. Vyzrát se na to dá opětovným připojením mobilního telefonu, pokud tedy používáte Apple CarPlay.

Další mínus spočívá v samotném systému stažené střechy. Na zadních sedadlech našeho vozu totiž nebyl žádný deflektor, tudíž vítr začal proudit do kabiny v poměrně nízkých rychlostech. Na dálnici už tak na sebe se spolujezdcem hulákáte.

Vedle jména Mustang byly ve hře i názvy Cougar, Colt, Allegro či Comet.

Pod ovládáním klimatizace najdete čtyři spínače, které slouží k zapnutí varovných světel, volbě jízdního režimu a tuhosti volantu a vypínaní kontroly trakce. Spínače se ovšem pohybují pouze nahoru, takže pokud třeba listujete v seznamu jízdních režimů a přejedete ten, který hledáte, nelze se vrátit a musíte celou nabídku opět prolistovat.

Zadní sedadla jsou spíše nouzová a také špatně přístupná. Vejdou se tam drobnější postavy a i tak to není na žádné dlouhé cestování. Vpředu se ale sedí parádně. Křesla jsou pohodlná a dobře drží v zatáčkách. Ocenil bych ale, kdyby se dalo dát sedadlo ještě níž. Pro vyšší postavy už by mohl být interiér hlavně s nataženou střechou těsný.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako jeden z mála vozů své třídy nabízí i karoserii Combi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing.

Ceny a výbava • První jízda po faceliftu • Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků