Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Velmi stylové „Mondeo“

Ford Mustang nové generace se vám bude líbit i se čtyřválcem pod kapotou, musíte si ale hned od začátku připustit dvě věci. Není to sportovní vůz a už vůbec to není prémiový automobil.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Interiér je zklamání, Prostor: Dozadu raději nelez
  3. Čtyřválec neurazí, Naměřená dynamika a brzdy
  4. Jízda chce zvyk
  5. Cena, Verdikt, Technické údaje
  6. Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Fotogalerie

Nevzpomínám si, kdy naposledy jsem testoval vůz, který by budil takovou pozornost jako nový Mustang. Už když jsem si auto bral, dostalo se mi upozornění na nebývalý obdiv kolemjdoucích a že nešlo o přehnané řeči, to bylo jasné po pár kilometrech. Lidé se za Mustangem otáčí, prohlíží si ho a samozřejmě, jak je v dnešní době zvykem, ochotně tasí svá mobilní zařízení a zásobují Facebooky a podobné sítě vlastními snímky. A víte co, já se tomu vůbec nedivím, protože důvodů je hned několik.

Ford Mustang dostane desetistupňovou automatickou převodovku

Ford Mustang dostane desetistupňovou automatickou převodovku

Tak především Mustang oficiálně dorazil na český trh teprve tento týden, přestože už se nějakou dobu prodává. Druhým a důležitějším faktem je skutečnost, že letos zamířilo do České republiky pouze osmdesát aut, která byla během malé chvíle rozprodána a další přijdou pravděpodobně až příští rok. Prozatím určitě nehrozí, že byste Mustangy potkávali na každém rohu. No a pak tu je ještě třetí důvod. Nový Mustang se designově velmi povedl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mustang nové generace je designově velmi pěkné auto. Nelze se divit tomu, že na silnicích budí velký rozruch

I když to na první pohled nevypadá, nejnovější verze této legendy se taktéž svým designem odkazuje na vůbec první generaci, přestože tak činí pouze v detailech. Jde třeba o výrazné prolisy na kapotě nebo žebrování v předních světlometech a ostrou hranu táhnoucí se po celém boku vozu. Ale to už jsme si řekli po mezinárodní prezentaci v Německu.

Na každý pád vypadá celek vyváženě, agresivně, atraktivně a originálně. Tohle se zkrátka povedlo a nezáleží na tom, zda se budeme bavit o Fastbacku nebo testovaném kabrioletu. 

Speciální zmínku ovšem zaslouží rozměry a hmotnost vozu. Ono to sice takhle na fotkách vůbec nevypadá, ale když pak přijedete s Mustangem před dům a zaparkujete ho kolmo k chodníku do řady, naplno si uvědomíte, o jak obrovské auto se vlastně jedná.

Jestli jste si po přečtení titulku říkali, co má asi tak legendární Ford společného s Mondeem, pak jsme právě narazili na první věc. S délkou 4784 mm je tento kabriolet pouze o 83 mm kratší než Mondeo kombi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Velikost auta naplno odhalí třeba moment, když se na něj podíváte při jízdě z boku. Člověk je v autě utopený a před sebou i za sebou má pořádnou masu kovu

Rozměrům Mustangu pak samozřejmě odpovídá i hmotnost. Ta pohotovostní je u čtyřválcového kabrioletu poctivých 1,7 tuny. Tu celkovou pro jistotu Ford v tabulkách radši ani neuvádí. 

Radosti
Výborný vzhled
Úsporný a relativně výkonný čtyřválec
Přesná manuální převodovka
Komfortní podvozek
Výrazně lepší ve všech směrech než stará generace
Starosti
Lacině vypadající interiér
Čtyřválec je motor bez charakteru
Působí nejistě při opravdu rychlé jízdě
Nelze manipulovat se střechou během jízdy
8  /10

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Interiér je zklamání, Prostor: Dozadu raději nelez
  3. Čtyřválec neurazí, Naměřená dynamika a brzdy
  4. Jízda chce zvyk
  5. Cena, Verdikt, Technické údaje
  6. Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Fotogalerie
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich
TEST Hyundai Nexo FCEV: Budoucnost může vypadat i takto. Je to dobrý směr?

Hyundai Nexo FCEV

Na Hyundai Nexo v Česku ještě nejsme dostatečně připraveni. I tak jsme si ho ale zkusili a zjistili, že je to moc fajn auto.

4.  4.  2021 | Vladimír Kadera