Test Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Punc lepšího zboží

115 komentářů

bob
22. března • 10:57

už brzo bude venku novej mercedes třídy E v základu za 1,2 mega jako tenhle Ford... OK, v mercedesu budete muset dát další 200 - 300 k za výbavu, ale zase za to dostanete kus německého luxusu a prestiže... Dávat přes mega za fordy, škodovky, peugeoty to mi přijde šílený :)

honza
18. března • 10:57

A tady je Mirkova logika: H: "A co když plastové víka schránek vyndám?" M: "Ty brďo, to je logika. Budš dělat facelift, přesněji tuning? To jde dělat i obráceně, co když do Mazdy 6 přidám schránky. Tady se bere to, co se vyrábí sériově." ...

honza
18. března • 10:42

Mirku, ještě mne napadlo, že v článku je napsáno, že mondeo nemluví česky. Když je to napsáno, tak to musí být pravda a basta. Že jiný kus mluví česky, není podstatné stejně tak, jako když u jiného testu nebylo podstatné, že víka bočních schránek se dají otevřít nebo dokonce vyndat...

PoliceCollector
17. března • 21:00

Bych řekl že na Mazdu 6 a Superba tohle divné Mondeo nemá :/ Šestka i trojkový Superb jsou krásná auta, Mazda je dělaná v Japonsku a Supem podpoříte čs. dělňasy a ekonomiku (a to se cení). Popravdě, dát přes milion za osobní vůz neprémiové značky mi příjde trochu divné. Řekl bych že pokud někdo chce luxusní auto - a nehodlá dát peníze do německé prémiové trojky, tak tu pořád jsou japonské luxusní značky (kde ten poměr cena výkon technologie bude asi trochu jinde ) anebo Jaguar. Ale proč to okecávat, já tomuhle podivnému Mondeu s čumákem připomínajícím Aston Martin nikdy nepřišel na chuť, je to divný...

stealth01
18. března • 7:32

No milion za premiovku ve střední třídě taky nedáš. Teď jsem jezdil v trochu vybavené 335d a cenovka byla 1.8 milionu. Za milion se kupuji v premiovkach auta nižší střední.

Karel
17. března • 17:02

dvěma slovy - navoněná bída

tomcat999
17. března • 11:10

Já onehdá sháněl větší náhradu za O2- a měl jsem možnost se svézt jak s Mondeem MK4, tak s MKV- Ač je MKV zvenčí vcelku pěkná, tak téměř ve všem bylo MK4 lepší- spotřeba, zrychlení, prostor, sedačky, dílenské zpracování, podvozek. A jak sem pak sháněl novou, nebo předváděcí minulou generaci.

jirka
16. března • 20:49

a co by jste chteli jeden a pul tuny dvestectyricet koni dvanact litru je si myslim ok naedej boze kdyzse na to slapne tak to bude dvacet.

sir
17. března • 14:22

minula generace tak nezrala......dalnice 130-150 cca 8-9 , mesto do 10 , okresky do 8...v prumeru jsem jezdil za 8.8-9,3----podle toho jestli normalne rychle a nebo normalne prase rychle :D

stealth01
17. března • 9:43

Dvě tuny, 200 koni a když jedu opravdu hodně naostro, tak max 8 litru. Naostro znamená 170-200 km/h. Průměr přes Německo tak 145-150 km/h. Zkoušeno v jednu v noci Frankfurt Rozvadov. Spotřeba 8 litru, do Prahy pak 7,8Jinak normální jízda 5-6.

honza
16. března • 18:00

Ke kvalitě tohoto kousku bych dodal postřeh, který jsem zaznamenal od jiného diskutéra na konkurenčním webu - lak předního nárazníku je tmavší a méně lesklý.

honza
16. března • 18:17
Jgsd7%^:l
16. března • 19:53

Nu coz? I kone jsou flekati a je to videt vice nez tady. :-D

Mirek
16. března • 11:14

Tak á jsem viděl nějaké video se SYNC 3, asi před týdnem, a to komunikovalo česky, tedy i hlasově česky. Máte v tom nějaký guláš.

Mirek
16. března • 16:39

Vidím, že se našel jeden hlupák, který mi hned přidělil mínus za pravdivou informaci. Asi si budu muset vymýšlet a pomlouvat, to tady asi letí víc. :-D

honza
16. března • 17:16

Pokud jsi ten samý Mirek, se kterým jsem měl tu čest, pak s vymýšlením si asi nebudeš mít potíže.

Mirek
16. března • 17:17

Že by potrefená husa?

honza
16. března • 17:22

Bohužel, ne. Jen reaguji na to, jak někoho šmahem označuješ za hlupáka. Asi je to pro tebe typické.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
16. března • 17:33

A já vidím, že jsi vstoupil do stejné vody podruhé. Chceš říci, že jde o prudce inteligentního jedince, který bez ověření pravdivosti ohodnotí cokoliv jako špatné? Můžeš tady zase napsat něco, co není nikde napsáno a vyložit to dle svého. Strefil jsem se? Potom mne můžeš zase označit tím, jak jsi to udělal na reakci na můj příspěvek. Posluž si, evidentně to potřebuješ.

honza
16. března • 17:41

Neznámého, který ti klikl nesouhlasím, označíš za hlupáka. Redaktora Červenku, který stejný nesouhlasný názor vyjádřil textem, taky označíš za hlupáka? Po druhé do stejné vody - vody plné urážek - vstupuješ ty.

Mirek
16. března • 17:56

Asi jsi připomínky vyčerpal, tak ti odpovím. Pán Červenka mi odpověděl, že zmíněné video neviděl, a kde čerpal informace. Ne , že nemám pravdu. A já mu na to také slušně odpověděl, kde jsem to viděl a že mne překvapuje, že o tom oni neví. Máš proti tomu něco?
Dotyčný mínusák jen jednoduše označil mou připomínku za blbost. Opravdu se ti to zdá stejné? Vidím, že si opět vykládáš vše podle sebe, zkrátka stejná voda.
K poslední větě, opravdu píšu jen samé urážky, stačí si pročíst jen tuto větev, každé druhé slovo.

honza
16. března • 18:16

P. Červenka svůj názor vyjádřil v článku a pak nijak tento svůj názor nekorigoval, takže nevíme, zda jej změnil nebo ne, každopádně oboustranně to proběhlo v slušnosti. Tak nevím, proč to nejde u zaklikávání pod příspěvky - text, na který se kliká pro vyjádření nesouhlasu, zní: "Nesouhlasím". Není tam napsáno "To je ale blbost" nebo "Jsi hňup" apod. Tvoje fantazie to však vidí jinak a proto kladeš otázku, zda se mi to zdá stejné.

Mirek
17. března • 6:13

Když už jsi zneužil diskuzi z dřívější doby a překroutil obsah pro své účely, tak uveď vše.
http://www.autorevue.cz/mazda6-wagon-awd-vs-skoda... ...
Napiš mi, kde jsem si tam vymýšlel, když to tady používáš jako argument, a urážel, asi to bylo každou chvíli ...vody plné urážek. Upozorňuji tě, že slovo hlupák je naprosto spisovné slovo, přečti si o něm něco, ať nepíšeš hlouposti https://cs.wikipedia.org/wiki/Hloupost.... Jejda, já použil slovo hlouposti, to bude asi také strašna urážka. A konečně, zjevně ti leží tehdejší diskuze v žaludku, napiš mi, kde v textu níže je obsaženo, že se jedná o šířku mezi podběhy. Opiš přesně tu část, kde je to napsáno, o tom byl náš spor, který si v úvodu uvedl jako moje lži. Pokud tohle všechno dokážeš, rád se ti omluvím.
"Mazda má kufr širší o 36 cm. To je rozdíl, který Superb úplně deklasuje a na rozdíl od zbytečného místa před koleny a zbytečné výšky roletky je šířka kufru plně využitelná. Trošku jsem si taky pohrál s rozměry."

honza
17. března • 11:36

Tebou použitou urážku "hlupák" se snažíš zlehčit spisovností, tak se předveď u slova "nesouhlasit", za kterým cítíš větu "To je blbost" a která tě uráží, viz tvůj příspěvek výše. Co se týče případu Mazda vs Superb, podívej se v tom článku na fotku kufru toho Superba - je tam vidět, že boky kufru mají schod. Pochopíš, že ta šířka 101 cm mezi podběhy je opravdu v místě podběhů, těch 108 cm by odpovídalo o ten schod odskočenému rozměru přes víka schránek, která zakrývají prostor za podběhy. Nepřijde mi objektivní u jednoho auta měřit plnou šířku a ohánět se jí a u druhého auta s měřením skončit na víkách. Ty schránky rozhodně mají hloubku větší než 2x 3 mm, víka se dají vyndat nebo auto objednat bez nich. Jak by potom dopadlo srovnání šířek?

Mirek
17. března • 16:39

Takže opět nic, ale je vidět, že si dovedeš alespoň sám sobě vysvětlit, proč máš pravdu a dokázal jsi si tím vysvětlit mé vymýšlení si ..., jak jsi napsal výše. No nic, nebudu se v tom dále pitvat. jestli ty tu potřebu máš, máš nadále šanci.
Tak jako obvykle, i redaktor, který psal ten test byl dle tebe člověk s nedostatkem vědomostí (to kratší slovo, výstižnější pro tento obrat, nemohu, z důvodu možného chybného vysvětlení si, použít). Snad jsem nikoho neurazil.

honza
17. března • 17:45

Mirek: Nejprve k tvému vymýšlení si. Vymyslel sis, že jsem velký fanoušek Škodovky. Já ji nijak nechválil ani nehaněl, tedy jsi to o mně nemohl nijak rozeznat, jen jsem se zastal názoru, který upozornil na neobjektivnost. Své argumenty jsem odůvodňoval. Jestli je přijímáš nebo ne, je něco jiného. Dále, ze zakliknutí nesouhlasu pod tvůj příspěvek automaticky vyvozuješ, že si někdo o tvém příspěvku myslí, že je to blbost a chtěl by tě snad urážet. Zavání to narcismem - někdo si dovolil s tebou nesouhlasit a tak je to sprosťák.... Jakou šanci mi dáváš - že můžu napsat tobě adresovaný příspěvek? To je od tebe velkorysé. A konečně k tomu kufru. Vyjasněme si pozice - já tvrdím, že po vyndání vík je největší šířka kufru Superba mnohem blíž M6 než Kankunenových 36 cm, které Superba v jeho očích deklasují, jak napsal. Když převezmu Superba k měření se sedačkou posunutou hodně dopředu a změřím místo na nohy řidiče, možná bude Superba deklasovat i Citigo...

Mirek
17. března • 22:40

Prosím tě, nech už toho, nemá to smysl. Vsadím se, že každý, kdo si přečte tu minulou diskuzi, tak ti nemůže dát za pravdu. Já si opravdu už nemám na to téma co vyjasňovat, Já již k tomu vše napsal.
Nevšiml jsem si, že bych se utápěl v obdivu sám k sobě a neměl pochopení pro druhé. Pokud si to však myslíš. já s tím nic nenadělám.
Neber to zrovna osobně, ale tohle znáš? http://www.pritomnost.cz/cz/salon/456-hlupak-je-ne... ... Klidně mi můžeš v jiných diskuzích napsat a já ti klidně odpovím, ale ne již na téma, které je již i z minula evidentně naprosto vyčerpané.

honza
17. března • 23:03

Taky ti posílám odkaz:
http://www.autorevue.cz/getthumbnail.aspx...
Představ si, že to víko tam není....

honza
18. března • 0:00

Fotku s vyjmutou schránkou jsem nenašel, tak tady máš návod s obrázky (kolem str. 110): http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/... ...

Mirek
16. března • 17:44

Ano máš úplnou pravdu. :-) Ještě něco, máš na srdci? Jen do mne.

honza
16. března • 17:56

Někdo si Mondeo osahal nebo koupil a prostě to s ním česky odmítalo / odmítá mluvit a tak klikl nesouhlasím a má pravdu. Tohle by mne napadlo.

Mirek
16. března • 17:58

U SYNC 2 samozřejmě, jenže tady se píše o SYNC 3. Ostatně, Ford při faceliftu, před rokem a půl, uvedl, že na jaře 2015 bude SYNC 2 mluvit česky. Řekl to přímo sám Laube.

md11fr
18. března • 12:52

SYNC 2 nikdy češtinu podporovat nebude to Ford potvrdil :-(

honza
18. března • 13:45

Mirkovi se neodporuje, to dělají jen hlupáci.

Jiří Červenka
16. března • 11:19 • šéfredaktor AutoRevue.cz

My jsme takové video neviděli, ale Ford uvádí výčet nově podporovaných jazyků a hlasové ovládání slibuje pouze pro polštinu a švédštinu.

Mirek
16. března • 16:36

Pane Červenko, tohle video jsem měl na mysli, čas 6:50.
http://autosalon.iprima.cz/videa/autosalon-2016-10...
Je to možné, že vám taková informace uteče, když to evidentně není nic tajného?

Jiří Červenka
16. března • 17:43 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Je to možné jednoduše z toho důvodu, že samotný Ford k tomu i v nejaktuálnější dostupné tiskové zprávě v angličtině uvádí následující:„New languages for SYNC 3 include Czech, Danish, Norwegian, Polish (including voice control) and Swedish (including voice control)“. Nenapadlo mě ověřovat, jestli to náhodou není jinak, ani porovnávat českou TZ s celoevropskou. Díky za upozornění, informaci v článku budeme aktualizovat.

Mirek
16. března • 21:58

Rádo se stalo. První informaci, o tom, že se chystá SYNC 3 a bude již definitivně umět česky jsem četl tady, a to je již devět měsíců. http://www.auto.cz/reditel-ceskeho-fordu-jan... ... Je pravda že Ford Company chystá příchod multimediálního systému SYNC3 kde už nebude spolupracovat s Microsoftem a tím zajistí větší kompatibilitu s mobily??
DěkujiJosef ŠrámekDobrý den, Josefe, nový multimediální systém SYNC 3 s plnou podporou češtiny (vč. hlasového ovládání) bude postaven na nové platformě od Balckbarry. Nabídka funkcí a kompatibility bude rozšířena. Určitě se máte na co těšit.

Miroslav Varvařovský
16. března • 9:35

Vlastním dva měsíce FORD Mondeo Kombi 2.0 TDCI 4x4 132kW Powershift Titanium. K motoru, podvozku, pohonu všech kol (vzhledem k systému) nemám co vytknout. Převodovka řadí celkem obstojně, nicméně další stupně by jí rozhodně pomohly. Co nemohu vystát jsou nedostatečně svítící LED světla. Potkávací mají výrazný modrý pruh a dálková světla vypadají jako žlutě svítící halogen. S LED světly BMW řady 3 a 4 se nedají vůbec srovnávat. Další naprostá nedotaženost je SYNC2 To že i v roce 2016 dají do auta dotykovou obrazovku, kterou není možné ovládat za jízdy (je nutné hodně velký stisk a trefit se do malé ikonky) je strašné. Přemíra tlačítek na volantu odsunula ovládání tempomatu do takové pozice, že není možné ovládání po paměti a opět se musím podívat co mačkám! Středový a levý display kapličky přístrojů se ovládá 10ti tlačítky na volantu! Proč!! A to ani není možné zapnout mapu na display v kapličce, zobrazuje jen šipku bez vedlejších odboček. Celkově ovládání je naprosto nedotažené a rozhodně zastaralé. Představa, že za cenu přesahující 1mil. Kč dám za verzi Vignale je pro mě nepochopitelná.

Petr
21. března • 12:43

Od listopadu mám přesně stejný model. Nechápu poznámku k nedostatečné svítivosti adaptivních LED. Právě naopak. Svítí jako kráva a chválil je každý kdo jel se mnou. Oproti staršímu mondeu jen s xenony je to 100 a 1 a s BMW jsem také mohl srovnat. Není někde problém v konkrétním voze? Po zapnutích dálkových světel (mimochodem automatika funguje dokonale) se jen lehce přisvítí, tam bych hledal výtku, ale na druhou stranu s něma moc nejezdím. Tlačítka? Je to o zvyku. Mám masážní sedačky, téměř je nepoužívám, ale délka sedáku mně vadí. Na moji postavu (190cm) jsou příliš krátké.

md11fr
18. března • 6:50

Zdravím, mé postřehy jsou podobné, mám to samé Mondeo na operativní leasing, což je asi jediná opravdu výrazná plusová položka tohoto vozu. Mám ho 3,5 měsíce a pokud bych si ho koupil a ne pronajal už bych si rval vlasy. První šok který jsem zažil už v prodejně při předávání vozu byla kvalita laku, takový pomeranč snad neuměli vyrobit ani soudruzi v NDR, struhadlo je oproti tomu hladká plocha :-). Infotaiment je jak již jsem někde psal zlo v čiré podobě, které nikdy nemělo projít zkušebnou která schvaluje vůz do provozu v ČR, je to daleko nebezpečnější než manipulace s mobilním telefonem . Údajně dotyková obrazovka (která ovšem reaguje až ta na 3-4 pokus) a údajné hlasové ovládání z Vás spolehlivě udělá šílence za volantem. Do některých položek infotaimentu se nedostanete jinak než hlasovým povelem, který ovšem nefunguje , ani mě , ani prodejci Fordu , ani mechanikovi ze servisu Fordu. Po 3 měsících přestává hlasové ovládání fungovat úplně, prostě potvrdí příkaz , ale nic neprovede. Mapové podklady které neznají popisné čísla a klidně Vás navedou k benzince , která je 2 roky zrušená, telefon který jeden den daného účastníka v pohodě vytáčí hlasovým příkazem a druhý den ho prostě nevytočí , kdyby jste se zbláznili. Asistenty které jsou jen jako asistenti (hlídání únavy, udržování vozu v jizdních pruzích, automatické stěrače) to jsou jen názvy výbavy, které s obecně používanými systémy nemají nic společného. loketní opěrka, která se nedá posouvat , i když ve výbavě je doslova uvedeno "posuvná loketní opěrka u řidiče", chybějící teploměr oleje, chybějící ukazatel stavu kapaliny v ostřikovačích, chybějící automatické přepínání cirkulace vnitřního vzduchu atd. Pokroucená palubní deska u řidiče, nefungující pruh vyhřívání předního skla a to po třech měsících provozu. Průměrná spotřeba 8,9l/100km . Marně přemýšlím, co bych na tom voze vyzdvihl, kromě akčního operativního leasingu, možná bezzátkové hrdlo palivové nádrže, jinak bohužel zatím nemám moc pozitivních náhledů :-)

Fagot
16. března • 12:59

To sis měl uvědomit už při koupi, teď je pozdě plakat nad rozlitým mlíkem. Ale východisko je.....dej to do Ačiek :-D

Karel
16. března • 10:35

Nejsem sice majitel, ale měl jsem možnost odřídit v podobně vybaveném Vignale trasu Mnichov Praha. Se světly a tragickým infotaimentem souhlas. Ale dodal bych další vady neslučitelné s jakoukoliv prémií. Především zpracování interiéru není ani omylem prémiové, to co se tváří jako hliníkový rámeček kolem středového panelu je ten nesprostější plast, to co se tváří jako kůží obšitá palubka je palubka obšitá umělou kůží, tedy hezky česky koženkou. Když si člověk pozorně prohlédne sesazení plastů pod volantem okolo spínačů, kolem páček pod volantem tak zjistí, že nelícují, fuky jsou nestejnoměrné, barva jednotlivých plastů se liší, prostě zpracování zcela nedůstojné prémie. A při vystupování a pohledu na přední sedačky, které se tváří jako kožené, mě zaujalo, že ta kůže končí cca 2 cm nad plastovou spodní základnou a zbytek je hadr. Vypadá to otřesně a jenom dokresluje velmi nízkou kvalitu zpracování i použitých materiálů. Co se týče jízdy, tak jsou velmi dobře utlumené jakékoliv zvuky, od podvozku, od motoru i aerodynamický hluk. Stejně tak odpružení i na velkých kolech je velmi dobré a vlastní jízda snese prémiové srovnání. Naopak motor a automatická převodovka takové srovnání nesnesou, převodovka sice řadí hladce ale nekonečně dlouho, po zahamtnutí pedálu plynu do podlahy trvá celou věčnost než to převodovka nakope směrem dolů, takže auto je i přes papírový výkon jak ospalé a jeho reálná dynamika vůbec neodpovídá papírovému výkonu (nakonec i v papírových údajích o zrychlení je to patrné). Měnič prostě neustále prokluzuje a ztrácí se v něm velká část výkonu motoru. Takže motor asi bude OK, ale automatická převodovka je tragicky letargická a nedá vůbec srovnávat s automaty v prémii. Takže shrnuto, pokus Fordu o prémii vyšel v jediné oblasti a to je komfort jízdy, v kvalitě interiéru a pohonného řetězce to na prémii nemá ani vzdáleně, tam jsou na tom lépe i někteří mainstreamoví konkurenti.

stealth01
16. března • 12:46

A co myslíš, že nabízí prémie, kromě šílené ceny? V BMW mají úplně to stejné, co popisuješ. Koženka se sřídá s kůží, co má být hliníkové je jen stříbřenkou nastříkaný plast, slicování dílů na moji pětce je tak skvělé, že se mi páčky blinkrů zařezávají do prstů a dost to teda bolí. Mezi výškáčem a čalouněním dveří je dobrých pět milimetrů mezera a v ní (přímo v zorném poli řidiče) je krásně vidět nějaká montážní pěna, či co. Nechci hanit BMW, jen prosím trochu více objektivity na téma prémie. V Audi zase nedomysleli fixaci zadních koberečků, takže se krásně rolují, v našem konkrétním kuse začíná povrzávat něco pod sedadlem řidiče, když jsem jezdil v úplně nové RS3 minulé léto, tak tam zase vrzal zámek bezpečnostních pásů.

Karel
16. března • 16:45

Co nabízí prémie kromě šílené ceny? No třeba motor a převodovku, které jsou o level dál než u tohoto Mondea, třeba LED světla které svítí lépe než skvělé xenony a ne jak lucernička se svíčkou v tomto Mondeu, nebo například infotaiment, který je za a) funkční a za b) intuitivně ovladatelný a ne hromádku neodladěného harampádí které a) funguje tak sotva z jedné poloviny a za b) ovládá se jak za krále klacka. A pokud nevidíš rozdíl v interiéru třeba nové A4 nebo C-klasse a tímto Vignale, tak nemám co dodat. Ano i v prémii se najdou nedodělky, někde špatné slícování, někde nepříliš kvalitní kus plastu a další přešlapy, ale interiér Vignale za nimi zaostává velmi drsně. Prostě Vignale je prémie jenom tou přepálenou cenou a nic navíc nenabízí, mainstreamová technika, sotva průměrný interiér i na poměry mainstreamu, já jsem prémiovost u Vignale nenašel vyjma komfortu jízdy jak jsem popsal. Ale to je málo, prémie je o určité vyváženosti a prémiovosti celku.

sir
17. března • 14:18

Tak Ledky nam ve firme u Mondea sviti perfektne....tak ze spise pujde o vadny kus...
za automat minus (sam jsem mel prvni ecoboost u minuleho mondea s dvojspojkou a to se neda sprvont co se tyce rychlosti) te tu mame diesly.Nesmyslna cena??? vzdyt jak je uvedeno v clanku je Vignale levnejsi nez klacicke titanium dovybavene na stejnou uroven. Pokud si takhle vybavim premii, tak jsem o 250-300 tis jinde.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
md11fr
18. března • 7:21

Tak u mého Mondea svítí potkávací docela hezky, bohužel je minimální rozdíl mezi potkávacími a dálkovými , na volném prostranství bez reflexních odrazových ploch se dálkové poznají snad jen podle kontrolky na palubní desce :-) Co je krizová a velmi nebezpečná věc u těchto "inteligentních světel" je funkce v mlze. Pokud mám světla na automatický režim což bych měl mít pořád tak se nerozsvítí v případě , že chci zapnout mlhovky, to ještě ovlivním, ale už neovlivním to , že pokud světla svítí na automatický režim a zapnu mlhovky , tak se jestliže auto uzná že je dost světla samy vypnou i s mlhovkama a nedají o tom řidiči nijak vědět, žádné upozornění nebo zvukový signál, takže se mi už stalo , že nebylo v mlze vidět na krok a já jel se zhasnutými světly a vůbec jsem o tom nevěděl :-(
Což je fakt dost nebezpečná situace

Martin
17. března • 13:17

Premie nabízí ten Luxus, že Vám každý druhý svítí do oči dálkači. Dost led světel (Mercedes, BMW i Audi) hrozně oslňuje a protijedoucí si pak dají dálkače nebo blikají :-/ Navíc po přepnutí na dálkače už to neoslňuje o moc víc. Takže rovnou mohli udělat jen dálkače a ještě ušetřili :-/

stealth01
16. března • 17:50

S tím se určitě dá souhlasit. To, co jsem chtěl zdůraznit je zažitá "připo..s.ranost" z prémiovek. Já chápu, že vše je více dotažené, že to prostě funguje jako celek, s tím nemám problém. Problém je v tom, že Audi má špatnou koncepci vyvážení mezi nápravami, že BMW neumí dělat luxusně pojaté interiéry a že Mercedes si půjčuje motory u Renaultu a zacpává každou díru na trhu. Prémiovost totiž není jen umění inženýrů, ale taky určitá jedinečnost, unikátnost.
Taky se můžeme bavit o tom, že Breitling je prémiová značka hodinek. Ale, pokud by to prodávala D3, tak bysis ty hodinky odnesl domů v igelitovém sáčku, protože "jako celek přece fungují".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
16. března • 22:02

Doplnil bych tě Stealthe v tom, že kromě toho, že u premiovek je všechno více dotažené, tak funguje "výjimečnost" a neokoukanost tím, že se jich prodají v Česku jen desítky až stovky za rok. Navíc pro ně platí na rozdíl od typických koncernů, že už v "základu" jsou perfektní i motoricky a je možné zvolit jen ještě cca 2 varianty - ještě lepší a úplně nejlepší. Ať již Superb nebo Mondeo nemohou poskytnout pocit výjimečnosti ani v nejlepší výbavě, protože jich po silnicích člověk vidí mraky, dokonce s "krásnými" "doplňky" třeba v podobě plechových disků a tím jsou "dehonestovány".... A nedotaženost a nevyváženost jako celku je u těchto aut zbytečné připomínat. Zkrátka 1,3 milionu za "luxusní" verze Superba nebo Mondea bych osobně nikdy neutratil, raději trošku připlatím a za výjimečně peníze si koupím výjimečné auto. Předpokládám, že takové částky se utrácí za tyto "pseudopremiovky" jen v případě některých firemních flotil, aby se ředitel "odlišil" od řadového manažera...

Jirka
18. března • 1:25

to právě nepředpolkádáš správně. Osobně znám několik lidí, co si podobná auta kupují, protože nechtějí křičet do světa kolik mají peněz a hlavně to pak ukazovat jejich zákazníkům.

Josef
19. března • 23:12

...já znám zase lidi, kteří služebně jezdí s flotilovými auty a jako soukromé mají takové auto, jaké se jim líbí... Jinak jsem ještě Jirko neviděl, aby majitelé českých RR s nimi jezdili na pracovní jednání, či dokonce k zákazníkům.;-)

goes
17. března • 11:09

a pak jsou premiovky, kde neni dotazene vubec nic :) jen to ma to spravne logo, vysokou cenovku a to staci

Josef
17. března • 19:16

...proto nekoukám jen na logo a na cenu a auto si prohlédnu a vyzkouším (a něco si i přečtu a porovnám s tím, co jsem si sám vyzkoušel...:-)) a teprve potom se rozhodnu. Jsou ale i takoví, co si auto objednají bez toho, aby si ho i vyzkoušeli, jak se někdy v diskusi na Autorevue svěřil jeden, který si objednal Superba jen podle fotek a katalogu...

goes
17. března • 21:39

Jen z obrazku jsem si poridil novou A6 a jen z pohledu z venku sem si poridil to co mam ted :)

Josef
17. března • 23:46

Já goesi jen na obrázky nevěřím ;-). Co si neosahám, "nevysedím" a nevyzkouším za volantem, to nekupuji. Zatím se mi to vždy vyplatilo a nebyl jsem nikdy zklamán. Výjimku bych asi udělal jen u toho RR... Kdyby ale přišlo na věc, tak bych stejně zkoušel a "vybíral"....

goes
18. března • 8:01

ja jsem v tom vyberu dost emocni, navic vetsinou po tom, kdyz to auto koupim, tak nejaky nazor a finalni si udelam az za dost dlouhou dobu, takze bych si to musel pucit tak na mesic :)

Josef
18. března • 20:20

To už ale goes není zkoušení, ale zvykání. Dva dny víkendu a cca 1500 km na vyzkoušení stačí a pokud se člověk rozhoduje mezi 2-4 auty, tak není problém, za měsíc může padnout rozhodnutí. Potom po koupi auta to už je jen "ladění" a "splynutí" s vozem. Výsledkem je absolutní spokojenost a řada let pohody. Pokud je auto ergonomicky sladěné s postavou majitele, výkon a projev motoru a jízdní vlastnosti odpovídají jeho požadavkům a je to doplněné splnění jeho představy vkusu, nemá potom potřebu měnit za "lepší", protože to "lepší" se po takovém výběru potom těžko hledá.
Ale ať se každý rozhodne jak je libo. Tobě goes stačí před koupí obrázek a já hold "ztrácím" čas a "utrácím" peníze. Zkoušení není samozřejmě vždy zadarmo... Minimálně benzin musím vždy zaplatit.

Karel
16. března • 21:56

No já si nikde z prémie na zadek nesedám, jen jsem porovnal Vignale s prémii ve střední třídě, což je myslím férové, když samotný Ford má plná ústa na téma prémiový produkt. Jinak to co píšeš o D3 je v zásadě jenom o penězích. U Merglu si čtyřválcového svrbínka 1.6 od Renaultu v nějakém Ačku či GLAčku kupovat nemusíš, když nejsi škrt, tak hupsneš do S coupé 65 AMG a rázem máš luxusnější kousek než ti může nabídnout Audi nebo BMW. Když chceš ideálně vyvážené auto od Audi tak tě také nikdo nenutí šetřit a kupovat RS3 která má technický základ někde v Golfu, ale můžeš hupsnout do R8 a rázem máš nejsportovnější káru z celé D3 protože sporťák s motorem uprostřed a s desetiválcem neumí ani Mergl ani BMW. Jasně S coupe je trochu dražší než cingrlátkový CLA, stejně tak R8 vs RS3. Ale o tom to celé je, čím "prémiovější" produkt (tedy technicky nekompromisnější) tím prémiovější, tedy nekompromisní cena. A samozřejmě, že i D3 někde končí nastupují ještě špičkovější výrobci s ještě špičkovějšími cenami, S coupe je vedle Continentalu nebo Wraithu kára pro frikulíny a R8 se vedle Porsche 918 může jít zahrabat.

IIghJ^3g:ls|[w-/-}9367)
16. března • 17:39

I "premiovky" jsou jen zbozi, ktere musi vyrobci prinaset zisk. Nehlede na to, ze u "premiovek" je ziskova marze podstatne vyssi nez treba u toho Fordu. Clovek tak vic zaplati za marketingove pohadky, jez ovsem zadny hmatatelny uzitek neprinaseji.Jiste, jizda "premiovkou" prinasi skutecne o neco lepsi pocit, nicmene stale jde jen o pocit. Ani v "premiovce" nejsou veci takove, jak se snazi vypadat, protoze setrit na nakladech je treba i v tomto segmentu.Spatne slicovani, nekvalitni plast, imitace dreva atd. rozhodne nejsou chybky, ci nedodelky, jak se snazis zlehcit. Je to zamer setrit, kde jen jde (a nekdy i nejde).Osobne si myslim, ze se to s durazem na interier prehani. Kolik lidi ma doma interier jako ze zurnalu, kozenou sedacku, masazni kreslo, klimatizaci, cisticku vzduchu atd.? A kolik casu clovek travi doma a v aute?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
16. března • 17:58

Přesně jsi to vystihl. Je za tím bohužel ekonomický zájem. Mně nebude vadit, když nový pětka bude stát v základu o 300.000 více. Je to prémiovka. Nemáš na to, nekupuj to.
Mně vadí ta touha seškrábnout alespoň trochu smetany v mainstreamu, nabídnout auta "již od". To by se v této třídě stávat nemělo. Zase vezmu příklad z Breitlingů, které sbírám. Ta značka neprodává své hodinky pod 40 tisíc. Prostě chceš-li něco levnějšího, bež k Certině nebo si kup Casia. Nic víc, nic míň. Žádný boj o pozici jedničky na trhu ve velkosériové výrobě. Proto jsou ty hodinky prémiové. Nesnaží se zaplácnout trh mainstreamu.A ještě k té poznámce ohledně přehnanosti interiéru. To není o tom, že bych ošahával plasty a kůži, to je vizitka výrobce. Milý zákazníku, my jsme tady pro Tebe a garantujeme Ti to nejlepší možné, co se dá v interiérech zařídit. Nejsme schopni ho udělat ze zlata, ale máme výběrové materiály, protože tady mezi sedačkou a volantem prostě trávíš většinu času.

Jj&*652":2}][239*/-2/5412
16. března • 18:11

U vsech masovek je to stejne: "Mily zakazniku, jsi pro nas jen dojna krava, zatimco my jsme tu pro management a akcionare. Udelame jen to, co je nezbytne nuthe, ale ani o pid vic, abychom Te mohli podojit. Ty muzes leda tak mlcet a drzet."Obavam se, ze Tvym ocekavanim by dostal spise RR, Bentley atd.

stealth01
16. března • 19:25

Ani ne, v podstatě mi z hlediska zpracování vystačí jakékoliv nové Audi. Pokud jsi jezdil v nové Q7, ale třeba i obyčejné nové A4, pak víš, že jde o špičku ve zpracování a detailech. V A3 mám takovéty okrasné lišty okolo dveří. Z vnitřní strany dveří jsou nahoře z žebrovaného lesklého hliníku. Když jsem prodejci říkal, že to je přece naprostá zbytečnost dělat něco tak špičkově provedeného tam, kde se nikdo nikdy nepodívá, odpověděl, že filozofií Audi je: "ale co kdyby se někdo podíval"...

:o:
16. března • 17:09

Hej? A pocuvaj ty, co je to ta "premiovost"?

host
16. března • 12:02

to je zajímavý, vypadá to tak, jako kdyby u fordů už mnoho let měli jednoho programátora na převodovky, protože na Mondeu, co jsem měl - a je to už více let - se ten automat choval naprosto stejně a navíc - což jsem se posléze dozvěděl oklikou, jsem měl tu smůlu, že jsem si koupil "cestovní verzi", která se má právě takhle chovat ... tudíž ten automat nepustil ten jinak dobrý šestiválec nad 4500ot, čímž to auto totálně pohřbil ...

mrazik
16. března • 9:54

Ac jsem fordista, tak konecne nekdo z majitelu. Nedavno me svezl kamarad v O3 L&K doplnenou o vsechny asistenty, navigaci atd. a zaujalo me vcelku sikovne ovladani plus moznost si to prohazovat se stredovym displejem atd. Tam by se kluci od Forda meli priucit.

Mirek
16. března • 17:00

Ač jsem také momentálně fordista, tak se divím, že se tady najdou hlupáci, kteří při pravdivém a věcném zhodnocení dávají mínusy, holt fanatici podobní těm koncernovým. Před více než rokem jsem tady napsal, že se mi po faceliftu nelíbí, že jde špatně ovládání pomocí dotykového displeje (Focus a Mondeo), moc velký tlak prstu na displej a špatná reakce na dotek, a že je na zadních místech Mondea u sedanu málo místa nad hlavou a hned jsem to schytal.
Máš pravdu, že ne vše se zrovna Fordu povedlo a mohli by se jinde přiučit.

Tycoon
16. března • 9:13

Mondeo doplácí na strategii "One Ford". Dříve to byl model speciálně pro Evropu, dnes je to pro celý svět, přičemž dle načasování prodejů je zřejmé, že na prvním místě byly USA. Pomalý automat, špatné využití prostoru, horší ergonomie ovládání palubních funkcí, to jsou důsledky toho, že na Evropu se moc nemyslelo.
Před pár týdny jsem viděl Mondeo poprvé naživo a překvapily mě obří rozměry. Viděl jsem jej zezadu (stálo na parkovišti přede mnou) a zprvu jsem si myslel jsem si, že jde o nějaký crossover, něco jako BMW X4 nebo X6. Pak jsem si všiml loga Fordu a nápisu Mondeo. Pár sekund mi trvalo, než jsem se vzpamatoval. Je to opravdu obrovské, zejména výška vybočuje z toho, co má člověk zažité z běžných sedanů a liftbacků.

bubulak
16. března • 17:32

Akorát že vnitřní prostor tomu moc neodpovídá - je o dost menší, než u MkIV. Sjednocování s USA by bylo dobré, kdyby výsledkem toho byly také americké motorizace, např. šestiválce.

Vana666
16. března • 7:49

Nejvyšší výkon 177 kW dosáhne motor už při 4900 otáčkách, v technických údajích je 5400

Jiří Červenka
16. března • 8:26 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, díky za upozornění, ale smím se zeptat na zdroj? V press kitu k Mondeu uvádí Ford 177 kW v 5400 min-1.

Vana666
16. března • 12:05

Zdrojem je pouhá znalost elementární fyziky.Max.moment 345 Nm sahá dle technických údajů až do 4900 otáček a jednoduchým výpočtem zjistíme, že tyto parametry již odpovídají udanému max. výkonu 177 kW

Tycoon
16. března • 15:31

Dobrý postřeh ;-)

Vana666
16. března • 16:55

Škoda že ho nemají i u Forda. Ale správné mohou být obě hodnoty, resp. těch 177 kW může motor mít od 4900 až po 5400 otáček. Turbobenzíny celkem běžně umí držet maximum výkonu v širším rozsahu otáček

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
honza
16. března • 17:07

Výrobci většinou mají tendenci udávat moment už od a výkon až do. Má to svou praktickou logiku. Když se taková informace protáhne přes mnoho uší, očí a úst, pozmění se interpretace podle toho, kdo ty informace zrovna čte.

Vana666
16. března • 17:20

Pokud jsou maxima momentu nebo výkonu konstantní v širším rozsahu, výrobce se tím rád pochlubí. Není důvod proč by měl prezentovat ořezané údaje, které v podstatě před zákazníky znehodnocují kvality motoru. Ledaže je prezentují lidi kteří nemají tušení co vlastně píšou.

Driver
17. března • 12:49

Ovšem shodneme se, že tohle není jediná chybná nebo nelogická prezentace ze stran automobilek. Důvod, proč prezentují ořezané údaje je např, že novinka zaujme už tím, že je nová, a po čase, (FL) se objeví upgrade. Někdy se však jen prezentují ty méně ořezané údaje, ač mají ve skutečnosti stejné parametry. A ku podivu se vždy spotřeba snižuje :-D

Vana666
17. března • 19:22

Nemyslím si že by vydavatelé těch údajů byli až tak fikaní. Naopak, podle mě jsou jen prachobyčejně hloupí a tomu co píšou vůbec nerozumí.
A souhlasím že takových příkladů se dá najít hromada napříč značkami.

Antiautomat
17. března • 20:44

Vztah je jasne dany a je to pablba trojclenka:
https://sk.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%BAtiaci_moment... Aj ked chapem ze klienti psychaitrickeho ustavou ako ekonomicka s trojclenkou mozu mat vazny problem. Pre nich je dolezite ze trafia mysou bunku v Exceli a ta im zazracne zmeni farbu na zelenu. Prislusna slajdsou spada zase do oboru primara ustavu menom vysoka skola marketingu. Potom sa mozeme docitat /v prislusnych diagnozach/ ako krutiaci moment pohana auto dopredu. No nic. Podme dalej.

Vana666
19. března • 11:39

Tak trojčlenka to teda není

Tycoon
16. března • 9:18

V technických údajích uvedených v ceníku Ford uvádí 176 kW při 5300 rpm a 345 Nm v rozmezí 2300 až 4900 rpm. Ale myslím si, že to nehraje roli, jsou to "jen" normované údaje.

onlytruth
15. března • 20:11

7,9 pri takom vykone je slabe keby to je 6,9 tak ok ,ale ten interier je horor podlamna full cina... tie gombiky ale koza je ok

OnlyTruth
15. března • 20:49

je mi jasne ,ze fordovi fanusci ma zabiju ale je to tak , pozrite si pravdu , bmw 328i alebo mercedes C300 oby dva 2,0L 245hp a uplne inde vykon spotreba atd.. ja viem nie je to konkurencia , kde by sa to mohlo porovnavat kvalitovo ale aspon pre porovnanie parametrov si to pozrite .....

stealth01
16. března • 7:30

Proč by to nemohla byt konkurence. O kolik procent přesně se v BMW 3 citis více premiove. Jak jsem psal jinde Josefovi. Neprehanejme to s tou propasti mezi mainstreamem a prémii.
Prémie je tady převážně proto, aby nabídla výkony, které mainstream nemá. Jinak jízdní kvalita v běžných podmínkách (odhlucneni, pocit z jízdy, dojmy z kvality) je podle mého shodná. Zrovna v pátek jsem jezdil cely den v 335d a rozdíl oproti mainstreamu tam byl hlavně v te šestiválcové silenosti, ze které jsem měl husí kůži ještě vecer. Fantasticky motor.

OnlyTruth
16. března • 9:36

nezabudaj, ze darmo mas na papieroch 240koni u toho forda , ked ma zrychlenie 7,9s ... cize pocitovo mas z vykonu nic, pri bmw 328i je to okolo 6s , dalej ked si pozrieme tu pristrojovku gombiky vstavany display atd. tie cinske budiky , tak kde sme ? spät v roku 2000?, ja nehovorim, ze je to zle auto ale keby to mozno bolo za 20000- max 25000 tak by sa otom dalo hovorit ale rozhodne nie za premrstene ceny, ktorym nedokazuje kvalita

stealth01
16. března • 12:40

Tak já z interiéru BMW řady 3, taky nejsem nějak nadšený, ale zas tak černě jak to popisuješ bych to neviděl. Oni se kluci z Mnichova jednou chytnou za nos a udělají fakt luxusní interiér. Nová sedmička je toho důkazem... :-P

mrazik
16. března • 9:50

Co vlastne znamenaji ty nazvy jako cinsky interier, cinske budiky ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
16. března • 10:30

Asi neco jako poutovy, ale jak se do vseho pomalu ale jiste namaceji Cinane, tak je treba ten upadek nejak pojmenovat - takze je to cinske.

mpolan
16. března • 14:18

Čína dělá věci stylovější, než Evropa a USA dohromady. Naopak, tady se čím dál více projevují různé pouťové hračky a opravdu to není čínským vkusem.

elc
16. března • 19:29

Ano, čína, to je etalon stylovosti... B-]jsou chvíle, kdy si říkám, jak silnej matroš někteří přespěvovatelé hulí. A ani bych se nedivil, kdyby se v komantářích objevil jednorožec...

Tycoon
16. března • 10:30

To bude asi dojem z interiéru. Stačí se podívat na fotky a jde vidět, že se postupovalo podle hesla "více imitací chrómu, víc Adidas". Ano, v Číně budou nadšeni. Na druhou stranu, budíky vypadají celkem rozumně, i když i u nich nakonec lze vidět, že na první místě byly snaha zaujmout a až na druhém zajistit dobrou čitelnost a přehlednost.

fort
15. března • 20:56

No ono se stačí podívat i na Superba 2.0TSI 162kW nebo 206kW 4x4 za stejnou cenu.

fero
15. března • 21:02

No tím Supem to rozhrabls...:-D

fort
15. března • 21:03

Proč fero, já ho mám tak vim kolik stál, kolik žere a jak akceleruje B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
fero
15. března • 21:33

Otestuj to Mondeo a potom změnís názor...B-] Byl jsem na tom jako ty.

Stan
16. března • 13:52

Nejde srovnat motor 2.0 Tsi a 2.0 EB od Fordu. Koncernový dvoulitr se řadí mezi motorářskou špičku, kdežto tento EcoBoost spadá na samotné dno. Tak samo s tím úzce spjatá automatická převodovka, opět stejná písnička... Toto Mondeo jako celek je pro mě nezajímavé, protože nejsem fanoušek China cirkusů, nebudu tedy hodnotit, ale ohledně motoru a převodovky a to můžu být klidně na Škodu alergický, je Superb s motorem 2.0 Tsi ať 220 nebo 280 koní o pár mílových kroků před Mondeem s jeho 2.0EB a touhle převodovkou...

TankMurdock
18. března • 11:16

TSi špička EB dno. No je vidět že tomu fakt rozumíš. U vás na vesnici v hospodě tě určitě všichni obdivuji, jak si znalý a moudrý.

LOL
16. března • 18:53

:-D:-D koncernová špička.. LOL..

stealth01
16. března • 20:03

Pokud to neni motor, co přesně je na něm špatně? Zase ta věčná onanie nad Asii.

fort
15. března • 21:50

Já myslel že se bavíme o motoru celou dobu. Já chtěl benzín a 4x4, takže těžko jsem mohl jít do mondea ačkoliv se mi líbí.

DDT
15. března • 22:48

kucí, o čem se hádáte? us globální producent, s asijským designem interieru, to má být jako něco extra?

LOL
16. března • 6:58

vždyť je to ... FORD.. ;-) Laciná plečka co si hraje na prémii.

Derviš
16. března • 12:39

Argumentuj a hned neodsuzuj. Dle tebe, co má znak FORD hned stojí za prd jo? Je mi tě líto, takhle přízemní názor na produkt....

LOL
16. března • 18:53

a zapomněl jsem: Mustangu ten modrý ovál odpouštím. ;-)

PoliceCollector
17. března • 20:52

Mustang ani modrý ovál nemá, ne :)

LOL
16. března • 18:52

Chceš argumenty? OK. Bývaly doby, kdy Ford dělal relativně solidní, jednoduchá a relativně levná auta - Escorty, Sierry. Dneska to špikuje elektronikou a co víc, i jiní kolegové si toho všimli, dělá vše jen na oko. Takže honosný interiér je jen na první pohled, při bližším (nebo delším) zkoumání člověk najde laciné provedení materiálů, zpracování. Spolehlivost dnešních Fordů je taky úplně jinde. Svezení v některých modelech je parádní, ale to mi nestačí, abych si takové auto koupil. A v neposlední řadě hodně namyšlená cena, ze které si člověk musí desítky procent usmlouvat.

TankMurdock na
19. března • 11:32

A ty argumenty jsou kde. Argument je třeba mám už čtrnáctého Forda, na jednom z nich jsem najel 750 000km, žádný z nich nikdy nejel na odtahovce a vždy mě dovezl domů. Moje současné Mondeo má najeto 157 600, jezdím s ním denně a najedu měsíčně cca 6 000 km. Na autě měním jen olej a gumy. Takže tak vypadají argumenty. Pokud si žádného Forda nikdy nevlastnil ne tak celou řadu, těžko můžeš posoudit jak se Ford vyvíjí a co je na něm horší nebo lepší než bývalo. A ano taky mě irituje velké využití plastů místo poctivé oceli v přední části vozu a další drobné detaily, ale Fordy jsou slušné auta za rozumné peníze. Já jsem s nimi spokojen.

Driver
17. března • 12:44

Jediné, v čem máš pravdu, že cena je vysoko. Zbytek o Fordu, který tehdy nešetřil je totální blábol. Sierra byla také auto na oko pěkné a šetřilo se kde se dalo. Nešiř ty bludy o tom, že tehdy se nešetřilo. Tehdy snad nebylo potřeba tvořit zisk? Nesmysly! Ale tehdy byly dokonce i Passaty uvnitř tragické, ani Audi nebylo tak luxusní, jako dnes. Tehdy byly Audi dokonce přímé deriváty VW, což dnes už není až na snad jedinou vyjímku (A3) A Ford tutéž politiku, co jede dnes, jel tehdy. Levnější nadesignované auta pro méně náročné. Kdo jezdí jednou za týden, skvělá volba. Kdo jezdí denně stovky km, rozpadne se mu to.

LOL
18. března • 15:49

Jenže o tom to je, všechno je relativní (jak jsem psal). ;-)

mrazik
17. března • 13:23

Zvlastni, ze kolem me je spousta lidi, co maji na svych Fordech namotano pres 200 tKm a nic se jim nerozpadlo.

stealth01
16. března • 16:12

Upřímně řečeno, denně to samé vidím na autorevue na adresu všeho, co spadá do koncernu VW. Ale samozřejmě s Tebou naprosto souhlasím. Ford sice není má oblíbení značka (po zkušenosti se C-Maxem), ale má velmi zajímavé produkty a řešení a rozhodně není třeba psát proti Fordu takové nenávistné komenty.

mrazik
16. března • 9:49

Zatimco SuperB je vzor luxusu.

LOL
16. března • 12:23

to dost těžko. ;-)

Vincent
15. března • 20:10

Aby si hejl myslel, že má fakt luxus, Ford mu k Vignale naúčtuje úplně jiný sazby v servisu, než u normálního Mondea.
Tohle je šaškárna.

Doporučujeme

Články odjinud