Test Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Punc lepšího zboží

Běžné Mondeo je typický flotilový model, avšak s verzí Vignale chce Ford oslovit zákazníky, kteří touží po něčem luxusnějším. Hlavním magnetem mají být speciální služby a osobní péče u dealera, ale co samotný produkt?
Seznam kapitol
  1. Úvod testu – víc než stupeň výbavy
  2. Interiér a vnitřní prostor
  3. Dynamika a chování na silnici
  4. Ceny a výbava
  5. Verdikt; technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Pod jménem někdejší karosárny spustil Ford program produktů a služeb zaměřených na náročnější (a bonitnější) klientelu. V dohledné budoucnosti se z Vignale stane celá modelová řada – Ford na nedávném autosalonu v Ženevě vystavoval S-Max, Edge i Kugu v provedení Vignale. Startovním modelem projektu je ale Mondeo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mondeo Vignale je první vlaštovkou nové řady, se kterou Ford cílí na bonitnější zákazníky

Ford nechce, abyste Vignale považovali jen za další stupeň výbavy nad úrovní Titanium. Na zákazníky proto čeká v showroomech „manažer Vignale“, který je uvede do „koutku Vignale“, uvaří jim kávu (bohužel z kapslí, takže coffee nazis si budou muset přinést fair-trade bio keňskou kávu, mlýnek, aeropress a povýšený výraz s sebou) a celkově se bude snažit, aby zákazník cítil, že si ho zde považují víc než řadového zájemce o běžné modely.

Nadstandardní služby budou pokračovat i po podepsání kupní smlouvy. Dealer třeba zajistí odvoz auta do servisu i jeho přistavení zpět, zákazníkům je k dispozici speciální asistenční linka a abyste se cítili opravdu důležitě, Ford vám zprostředkuje návštěvu French Open, Velké ceny Monaka a dalších prestižních akcí ze sportu i kultury. (Zaplatit si je ovšem musíte sami.)

Testy | Kombi | Ford | Ford Mondeo

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Speciální péči věnuje firma i autům. Modely Vignale procházejí rozšířenou výstupní kontrolou kvality, zaměřenou na drobné kosmetické nedokonalosti laku, kůže či švů, a vedle bohatší sériové výbavy mají třeba také důkladnější akustickou izolaci. A asi aby podtrhl výjimečnost, od spuštění programu nabízel Ford model Mondeo Vignale jen s karoserií sedan. Ta u běžných verzí vůbec ve výrobním programu není, má ji jen hybrid. (A teprve teď v Ženevě značka oznámila rozšíření řady Vignale o Mondeo liftback.)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modely Vignale se technicky neliší od běžných Fordů, nabízejí však bohatou standardní výbavu, lepší akustickou izolaci a také lepší materiály v interiéru

Proč to všechno? Ve Fordu si samozřejmě nemyslí, že se vzdáte nároku na služební BMW a místo něj si poběžíte koupit luxusní Mondeo. I když by je to nepochybně neurazilo. Primárním cílem programu je udržet zákazníky, kteří stoupají po kariérním i příjmovém žebříčku a u Fordu jsou spokojeni, ale odcházejí k jiné značce, protože už nemají kam upgradovat. Vignale je má udržet u modrého oválu ještě jeden dva cykly operativního leasingu – a po příchodu SUV Ford Edge Vignale možná i déle. (Pokud v té době zůstanou v Evropě ještě nějaké firmy, jejichž car policy nezakazuje služební vozy z kategorie SUV.)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mondeo Vignale je pro nás zajímavé i tím, že je to sedan (nikoliv liftback) a pod kapotou má zážehový motor 2.0 EcoBoost o výkonu 176 kW (240 k)

My kůži a lak většinou netestujeme, ale Mondeo Vignale nás zajímalo nejen jako marketingový experiment. Viděli jsme v něm také možnost, jak vyzkoušet Mondeo se tříprostorovou karoserií a vrcholným zážehovým motorem 2.0 EcoBoost. Nicméně začneme právě tou kůží a lakem, obrazně řečeno. V následující kapitole si nejdříve prohlédneme exteriér a interiér Mondea Vignale. 

Radosti
Důkladné odhlučnění
Velkorysá standardní výbava
Vyhřívání volantu po celém obvodu
Propracované masážní funkce sedadel
Sametový a silný benzinový motor
Lak, kola i kůže opravdu působí exkluzivně
Doplňkové služby v ceně
Starosti
Podprůměrný prostor na zadních sedadlech
Za jízdy nepřehledné rozhraní systému Sync 2
Absence hlasového ovládání v češtině
Nepovedená automatická převodovka
Adaptivní tempomat bez stop & go
Vysoká spotřeba
Káva z kapslí
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie137 fotografií
Ford Mondeo Vignale 255.jpg Ford Mondeo Vignale 253.jpg Ford Mondeo Vignale 251.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod testu – víc než stupeň výbavy
  2. Interiér a vnitřní prostor
  3. Dynamika a chování na silnici
  4. Ceny a výbava
  5. Verdikt; technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků