Test Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Punc lepšího zboží

Běžné Mondeo je typický flotilový model, avšak s verzí Vignale chce Ford oslovit zákazníky, kteří touží po něčem luxusnějším. Hlavním magnetem mají být speciální služby a osobní péče u dealera, ale co samotný produkt?
Seznam kapitol
  1. Úvod testu – víc než stupeň výbavy
  2. Interiér a vnitřní prostor
  3. Dynamika a chování na silnici
  4. Ceny a výbava
  5. Verdikt; technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Pod jménem někdejší karosárny spustil Ford program produktů a služeb zaměřených na náročnější (a bonitnější) klientelu. V dohledné budoucnosti se z Vignale stane celá modelová řada – Ford na nedávném autosalonu v Ženevě vystavoval S-Max, Edge i Kugu v provedení Vignale. Startovním modelem projektu je ale Mondeo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mondeo Vignale je první vlaštovkou nové řady, se kterou Ford cílí na bonitnější zákazníky

Ford nechce, abyste Vignale považovali jen za další stupeň výbavy nad úrovní Titanium. Na zákazníky proto čeká v showroomech „manažer Vignale“, který je uvede do „koutku Vignale“, uvaří jim kávu (bohužel z kapslí, takže coffee nazis si budou muset přinést fair-trade bio keňskou kávu, mlýnek, aeropress a povýšený výraz s sebou) a celkově se bude snažit, aby zákazník cítil, že si ho zde považují víc než řadového zájemce o běžné modely.

Nadstandardní služby budou pokračovat i po podepsání kupní smlouvy. Dealer třeba zajistí odvoz auta do servisu i jeho přistavení zpět, zákazníkům je k dispozici speciální asistenční linka a abyste se cítili opravdu důležitě, Ford vám zprostředkuje návštěvu French Open, Velké ceny Monaka a dalších prestižních akcí ze sportu i kultury. (Zaplatit si je ovšem musíte sami.)

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Speciální péči věnuje firma i autům. Modely Vignale procházejí rozšířenou výstupní kontrolou kvality, zaměřenou na drobné kosmetické nedokonalosti laku, kůže či švů, a vedle bohatší sériové výbavy mají třeba také důkladnější akustickou izolaci. A asi aby podtrhl výjimečnost, od spuštění programu nabízel Ford model Mondeo Vignale jen s karoserií sedan. Ta u běžných verzí vůbec ve výrobním programu není, má ji jen hybrid. (A teprve teď v Ženevě značka oznámila rozšíření řady Vignale o Mondeo liftback.)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modely Vignale se technicky neliší od běžných Fordů, nabízejí však bohatou standardní výbavu, lepší akustickou izolaci a také lepší materiály v interiéru

Proč to všechno? Ve Fordu si samozřejmě nemyslí, že se vzdáte nároku na služební BMW a místo něj si poběžíte koupit luxusní Mondeo. I když by je to nepochybně neurazilo. Primárním cílem programu je udržet zákazníky, kteří stoupají po kariérním i příjmovém žebříčku a u Fordu jsou spokojeni, ale odcházejí k jiné značce, protože už nemají kam upgradovat. Vignale je má udržet u modrého oválu ještě jeden dva cykly operativního leasingu – a po příchodu SUV Ford Edge Vignale možná i déle. (Pokud v té době zůstanou v Evropě ještě nějaké firmy, jejichž car policy nezakazuje služební vozy z kategorie SUV.)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mondeo Vignale je pro nás zajímavé i tím, že je to sedan (nikoliv liftback) a pod kapotou má zážehový motor 2.0 EcoBoost o výkonu 176 kW (240 k)

My kůži a lak většinou netestujeme, ale Mondeo Vignale nás zajímalo nejen jako marketingový experiment. Viděli jsme v něm také možnost, jak vyzkoušet Mondeo se tříprostorovou karoserií a vrcholným zážehovým motorem 2.0 EcoBoost. Nicméně začneme právě tou kůží a lakem, obrazně řečeno. V následující kapitole si nejdříve prohlédneme exteriér a interiér Mondea Vignale. 

Radosti
Důkladné odhlučnění
Velkorysá standardní výbava
Vyhřívání volantu po celém obvodu
Propracované masážní funkce sedadel
Sametový a silný benzinový motor
Lak, kola i kůže opravdu působí exkluzivně
Doplňkové služby v ceně
Starosti
Podprůměrný prostor na zadních sedadlech
Za jízdy nepřehledné rozhraní systému Sync 2
Absence hlasového ovládání v češtině
Nepovedená automatická převodovka
Adaptivní tempomat bez stop & go
Vysoká spotřeba
Káva z kapslí
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie137 fotografií
Ford Mondeo Vignale 255.jpg Ford Mondeo Vignale 253.jpg Ford Mondeo Vignale 251.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod testu – víc než stupeň výbavy
  2. Interiér a vnitřní prostor
  3. Dynamika a chování na silnici
  4. Ceny a výbava
  5. Verdikt; technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků