Test Ford Mondeo TDCI Combi: bez konkurence

Jarda  |  09. 03. 2009 01:47

Zkratka dobre americke auto... Sice vyrobene v dojclandu, ale to nevadi.

Odpovědět  |   | 
RS  |  09. 03. 2009 19:02

Treba motor TDCi je vyrabeny v UK a ne v DE.

Odpovědět  |   | 
Mek  |  09. 03. 2009 03:11

od čeho je ten obrovský flek na řidičově sedačce? Nebo mi to radši ani neříkejte...

Odpovědět  |   | 
olina  |  09. 03. 2009 10:05

ja som mal podobný, bolo to iba od potu, vážne

Odpovědět  |   | 
kejkl  |  09. 03. 2009 07:33

Opravdu má spojka při 230000km ještě život před sebou?

Odpovědět  |   | 
kejkl  |  09. 03. 2009 08:13

proč je na tachometru 161572km,když má mít najeto 229000km????
Že by už v áčkách proběhla příprava vozu???

Odpovědět  |   | 
ja  |  09. 03. 2009 08:31


Tak tomu rikam reklama

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  09. 03. 2009 09:58

Co na tom nechAAApeš?

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  09. 03. 2009 16:18

Dobrý den, omlouvám se, Mondeo mělo opravdu najeto těch 162 tis. Km, hodnotu jsem přehlédl při předělávání tabulky z dříve zkoušeného Passatu...

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  09. 03. 2009 22:42

Ehm, no možná se najde někdo, kdo tomu uvěří.....
Oleštěný volant vypadá na podstatně víc než 161T, auto jezdilo 8 let v Itálii...... 20 tisíc km tam za rok najede opravdu jen málokdo. Možná mamina do školky a do centro commerciale. Ale ta zpravidla jezdí něčím menším. Mondeo wagon to nebude...... A navíc AAAAA, to je záruka, že všechno je jinak....

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  10. 03. 2009 00:37

Možná se Vám podaří vykonstruovat i důvod, který by mě mohl vést k rozporům v tabulce a slovním popisu... A věřím, že i z něj vykřešete nějaký blábol o AAA Auto

Odpovědět  |   | 
Radek  |  10. 03. 2009 07:58

Mám podobné auto, rok 2005, najeto 180tisíc. Vyleštěný volant a prohmatané plasty na věnci nemám. Ty kilometry nebudou reálné.

Odpovědět  |   | 
Koloss  |  10. 03. 2009 11:03

Mám Mondeo z roku 2001 koupené v ČR se servisní knížkou, benzín. Na tachometru bylo 160 tisíc, kterým bych věřil, volant byl jako nový. Tenhle oleštěný volant znamená tak 300 tisíc km, možná i víc.

Odpovědět  |   | 
rockblock  |  10. 03. 2009 16:12

mam rocnik 2004 (ale hatch) a nalietanych 240.000km, viem ako vyzera auto s takym nabehom. Svagor mal presne toto auto (2003) so 150.000km a tiez sme pochybovali o originalnych kilometroch. Plus mame v rodine dalsie Mondea, takze tie auta vylozene poznam. Tymi kilometrami nechcem povedat, ze su to zle auta, prave naopak, nikdy som lepsie nemal, ale skratka na 8 rocny voz z Talianska sa mi 162 zda maaaaalo. Navyse, strieborny kombik od Forda je vylozene sluzobne auto. A je upne jedno, si mi ho budu predavat Acka alebo niekto iny...

Odpovědět  |   | 
petr  |  09. 03. 2009 09:20

Protože auto je dovezeno z Itálie a celou cestu do ČR couvalo a pro jistotu to vzali zkratkou přes celou Francii (celou ji procestovali)

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  09. 03. 2009 09:21

To vis, klasika: v 60-ti tisicich byl vymenen vadny tachometr (a priblizne v stejnem obdobi se stratila servisni knizka). Mel bys byt vdecny za tenhle ferovy pristup od A-cek. Kazdy vi, ze v ackach se nepodvadi!

Odpovědět  |   | 
kejkl  |  09. 03. 2009 09:23

Aha,tak to potom jo

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  09. 03. 2009 16:13

proč ne? já mám na mondeu 2,0 najeto 320.000 na původní spojce a zřejmě přežije celé auto...

Odpovědět  |   | 
nepetr  |  11. 03. 2009 21:55

Pokud by automobil jezdil převážně po dálnicích je to teoreticky možné. V "běžném" režimu provozu nikoliv...

Odpovědět  |   | 
šmankote  |  09. 03. 2009 08:06

Za 50 tisíc bych si nechal říct a možná to koupil, větší hodnotu to nemá. Vůbec nechápu kdo může tuhle vylítanou popelnici, se zablešeným interiérem a proprděnou a poblitou sedačkou, koupit, HNUS. Není lepší těch 150k dát na akontaci a na pět let doplatit zbytek za nový vůz v ceně do 350k?

Odpovědět  |   | 
Koloss  |  10. 03. 2009 11:05

No za 50 tisíc se kupujou jiná auta, ale popravdě za 150 tisíc bych očekával zachovalejší stav a uvěřitelnější historii.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  09. 03. 2009 08:14

Tohle snad ani neni recenze, ale spise reklama. V celem clanku neni jediny zapor, argumentovat bezpecnosti, ktera u tohoto modelu pres vsechnu marketingovou masaz (pamatujete billboardy s osobnim strazcem?) byla spise podprumerna (celni naraz v EuroNCAP zoufaly) nebo SIRKOU interieru zrovna u Mondea, ktere melo nejuzsi interier v cele stredni tride (uzsi nez novejsi Focus II o tridu nize), nebo kvalitami sedacek u Forda, tedy automobilky, ktera nema pouzitelne sedacky v zadnem modelu, je ponekud nadsenecke.

Odpovědět  |   | 
kejkl  |  09. 03. 2009 08:26

záporů se dá v článku najít na můj vkus strašně moc!!!
Tluče stabilizátor P P kola?Nevadí!Najedeme ještě 1500km testů(v rukavičkách to asi nebude).
Až to nějakej chudák koupí,tak vymění rovnou celou nápravu!

Odpovědět  |   | 
kejkl  |  09. 03. 2009 09:20

a řízení

Odpovědět  |   | 
RS  |  09. 03. 2009 19:19

Dusane interier, sedacky i Euro NCAP jsou rozhodne v norme, Mondeo melo celni naraz za 10 bodu v roce 2001 treba Skoda Superb v 2003 za 9 bodu, tak radeji drz hubu, to ze prodavas VW a Skodu nikoho nezajima. Mondeo bylo a je leader tridy o tom zadna.

Odpovědět  |   | 
petr  |  10. 03. 2009 06:36

Volvo S40 z roku 1997 mělo čelní náraz za 12 bodů

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  10. 03. 2009 12:11

Ale Volvo S40 není střední třída, že ano...

Odpovědět  |   | 
petr  |  10. 03. 2009 12:22

Volvo S40 bylo a je "oficiálně" řazeno do střední třídy

Odpovědět  |   | 
Devil666  |  10. 03. 2009 23:29

Volvem S40 bych se tady zrovna neoháněl. S40 je předraženej šmejd, proti kterýmu je Mondeo ve většině parametrů nepoměrně lepší auto.

Odpovědět  |   | 
petr  |  11. 03. 2009 07:10

1) a co to má společného s výsledky crashtestu ?
2) současná S40ka je ve své podstatě upravený Focus, takže jestli je šmejd S40 je šmejd i Focus

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  11. 03. 2009 10:52

Dobrý den, S40 není špatné auto, ale je to bezpochyby třída nižší střední, což jste u současné generace správně uvedl v souvislosti s platformou Focus.

Odpovědět  |   | 
petr  |  12. 03. 2009 10:44

Řekl bych, že je to stejná story jako s Octavií, tedy auto nižší střední řazené oficiálně do střední Jinak ta S40ka z roku 1997 byla pro změnu Mitsubishi Carisma

Odpovědět  |   | 
mis  |  11. 03. 2009 14:28

Vidím, že jsi zkušený uživatel Fordů! Protože třeba sedačky, které Ford používá ve variantách ST nebo i v některých civilnějších prakticky nemají konkurenci. Já osobně jsem měl v Mondeu z roku 1994 originál sedačky Recaro. Lepší jsem nezažil!

Odpovědět  |   | 
Peppe  |  09. 03. 2009 08:35

V tabulce uvádíte, že má nalítáno přes 220 tis km a na tacho 161tis km a k vozu chybí serviska..... Máte proto nějaké rozumné vysvětlení anebo jde jen o obvyklý nešvar AAA?

Odpovědět  |   | 
petr  |  09. 03. 2009 10:56

Jde o standardní příplatkovou výbavu aut prodaných v AAA, prostě za příplatek např. 20.000,- Kč (příplatek závisí na autě a jeho stáří) ti stočí tachometr

Odpovědět  |   | 
Peppe  |  09. 03. 2009 08:40

Měl jsem dvě služební Mondea, nejprve 1,8 benál a pak 2,0 TDCi 96kW a musím jen chválit! U zkoušeného vozu bych se obával pověstných problému s čerpadlem a následně zanesenými vstřiky, naštěstí to jde dnes "levně opravit" a není třeba kupovat předražené nové čerpadlo a vstřikovače. Pokud si dobře pamatuji tak jsme na služebních autech z prvního roku výroby měnili čerpadlo a vstřiky několikrát a Charouz si tehdy účtoval s prací 60papírů a to má firma u něj domluvenou lepší cenu servisu!

Odpovědět  |   | 
kejkl  |  09. 03. 2009 08:59

jen dodám,že ten samý problém měl brácha na fokusu a plzeňský ford hornát(po velice chytrácké přednášce a předběžnou cenou 50-60tisíc) ho odkázal na charouze.Tam stálo auto tři týdny a nic.Prý to nejde diagnostikovat a tudíž opravit.
Nakonec to jistil garážový mechanik(fakt machr) a za týden,za ani ne třetinovou cenu už brácha jezdil.
A to se vyplatí!

Odpovědět  |   | 
lkhl  |  09. 03. 2009 14:30

ehm, divna logika. Mozem len chvalit, niekolkokrat sme dali Charouzovi 60K za vstreky - clovece, mat takych zakaznikov...

Odpovědět  |   | 
Peppe  |  10. 03. 2009 08:31

To je jednoduché. Poruchy čerpadla se týkaly konkrétního motoru a výrobce je odstranil v prvních letech výroby. Já hovořím konkrétně o benzínové 1,8 a naftě z r.v. 2005, u kterých se vstřiky neopravovaly. To není divná logika. Nelze házet všech jednotlivé verze daného auto do jednoho pytle. I výborné auto může mít u nějakého konkrétního typu (daného motoru, určitého roku výroby, atd.) problémy. Pokud se člověk takovému typu vyhne potíže s autem nemá a naopak vyzdvyhne jeho jinak vynikající vlastnosti.

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  09. 03. 2009 10:22

Tak jsem si precet prvnich par radku a dale nemohu. Hned je videt, ze to neni objektivni recenze, ale clanek fanouska. Takze informacni hodnota nulova, jen vylev emoci. A zdejsi diskuze mi to potvrdila. Uz ta veta ze Mondeo se stalo po svem nastupu kralem tridy. Jak jste na to prisli? Neupiram mondeu kvality , ale tech si v jeho dobe nikdo moc nevsiml - krome majitelu velkych psu, kocek a hodne deti - ty si kupovali kombika, ostatni varinaty se skoro neprodavali. Kazdopadne snem kazdyho kravtaka byl Passat a podle toho i vypadali evropske prodeje a silnice. I proto udelal ford na Mondeu 2 facelifty, aby alespon trochu Passatu priblizil. A i proto je novy Mondeo tak odlisny od staryho. Vi to kazdej kdo se o auta trochu zajima, jen vy si myslite ze je to jinak. Mate takhle 'kvalitni' clanky zapotrebi?

Odpovědět  |   | 
miromen  |  09. 03. 2009 10:34

A ty jsi asi taky hlupak. Pokuď ja vim tak mondeo bylo a je kralem třidy(bez ohledu na tento test) nebo chceš tvrdit že je to pruměr.Samozřejmě že ma sve chyby ale to ostatně každe auto.

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  09. 03. 2009 10:59

Co clovek to nazor na auto. Ale kralem neni vitez nejake ankety ale ten kdo se nejvic prodava - proto taky ty auta delaj ze. A mondeo se nejvic neprodavalo. Bylo docela uspesne, dobre auto, ale rozhodne ne kral. A ten kdo si mysli ze kralem bylo, je bud neinformovany, nebo fanousek toho auta, nebo neinformovany fanousek. Kazdopadne at pak proboha nepise recenze. A ty se hned netrozciluj miromoni.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  09. 03. 2009 12:39

Samotné prodeje toho také moc neřeknou.

Takže si to shrneme, kdo řekne, že králem je, je mimo a má špatné info. Kdo řekne, že není, má správné info a je v obraze. A na to jste došel jak?

Odpovědět  |   | 
RS  |  09. 03. 2009 19:54

Ze se Mondeo se nejvic neprodavalo. Ze ne? mozna se Passat prodaval nejlepe v EU kde mu Modneo tvrde slapalo a slape na paty, ale rozhodne se Passat uz neprodaval tak dobre treba v US a jinde po svete. Tam vladlo a vladne Mondeo/Contour/Mercury Mystique.

Odpovědět  |   | 
miromen  |  09. 03. 2009 21:03

Tak kral je ten co se nejvic prodava jo? Hm to slyšim prvně. Pokud vim tak nejvice se prodaval passat a ten na mondeo rozhodně nema. Kralem je ten co je lepši a ne ten co se vic prodava.

Odpovědět  |   | 
steve  |  11. 03. 2009 19:31

jestli to chceš brát dle prodejů tak pak je u nás nejlepší auto Fabie 1,2 a to snad říct nechceš (doufám)

Odpovědět  |   | 
lkhl  |  09. 03. 2009 14:31

kralom triedy bol Passat. bez debaty

Odpovědět  |   | 
Pepis  |  09. 03. 2009 15:56

Proc?

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  09. 03. 2009 16:24

Jasně, Passat... Někteří žijí stále v zajetí iluzí. Porovnejte prosím toto Mondeo s Passatem, na jehož test je v textu odkazováno.

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  09. 03. 2009 17:50

To, ze se vam v mondeu dobre jezdi jaksi nestaci na to aby bylo kralem tridy (mimochodem je to dost blbej pojem). Nezlote se ale kral tridy musi dokazat jaksi vic nez jen dobre povozit jednoho redaktora. Musi byt nej-prodavnejsi. To byl passat. A ford at faceliftoval jak chtel tak toho nedosah. A je dost smutny ze pisete clanky na odbornej server a neumite rozlisovat mezi dojmy a pojmy. Popravde passat je mi sumak, ale od vaseho serveru ocekavam trochu lepsi a fundovanejsi clanky. A kdyz je jeden redaktor nekritickej ke konkretni znacce, tak by tu znacku mel zasadne testovat nekdo jinej. Takhle se to neda cist. A rozciluje me to i proto ze o ojetym mondeu uvazúju a cekal jsem, ze se dozvim par fundovanejch informaci. Ale tohle fakt cist nebudu.
Je to tu trochu jak bulvar - nejdriv si vymyslite nejakou "skutecnost". A pak to hajite realtivizovanim vseho ostatniho.

Odpovědět  |   | 
hm  |  09. 03. 2009 18:03

takze sebevetsi sunt, ktereho se proda nejvice je nejlepsi? Ok, i takto jednoduse se to da vykladat.

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  09. 03. 2009 18:16

I tak se to da vykladat. Ale tech sebevetsich suntu co se jich proda nejvic zas tolik neni a nebylo. Vetsinou se sunty moc neprodavaj. Napada me snad jen jeden Peugeot 206. A ten byl zase hezkej. Takze se da pochopit ze byl kral tridy., i kdyz se mit to nelibi a mam jiny favority. Kapisto?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  09. 03. 2009 18:26

Já s tím nesouhlasím. Samotné prodeje toho o kvalitě tolik nevypovídají. Kvalitní neznamená nejprodávanější. to, co se porodává je do značné míry dáno historickými podmínkami v dané lokalitě, případně třeba schopností marektingového oddělení, ne samotnými kvalitami.

Protože pokud se budeme dívat jenom na prodeje, pak takový Pick up Ford F150 je nejlepší auto na světě.

A navíc je zde i ten problém, že každý rok jsou ty prodeje jiné, takže jeden rok je nejlepší auto to, druhý rok je nejlepší auto jiné, což sám uznáte jaksi nesedí.

Odpovědět  |   | 
RS  |  09. 03. 2009 20:05

JJ F150 a Radku jel si uz v nem? Ne co. Nova F150 je opravdu dobra. Ale Passat ne. Passat take neni celosvetove nejprodavanejsi ve tride jak zde chytrak lze, v EU mozna ale jinde po nem pes nestekne.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  09. 03. 2009 21:49

Nejel jsem s tím vozem, ale určitě to není nejlepší auto na světě ;)

Odpovědět  |   | 
RS  |  10. 03. 2009 02:22

Budes se divit ale nema do toho daleko, Ford F-150 je Truck of the Year nebo ... 2009 Ford F-150 is Definitive Capability Leader | Reuters http://www.reuters.com/article/pressRelease/idUS210133+18-Sep-2008+PRN20080918

Odpovědět  |   | 
petr  |  10. 03. 2009 06:44

Do roku 2004 byl Ford F-150 co se bezpečnosti týče ta největší srač..ka co se v té době pohybovala na silnicích. S bezpečností byl přibližně na úrovni čínských aut, možná i horší. Kvůli těmto tragických výsledkům musel být předělán.
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=7

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  10. 03. 2009 06:39

To neni moc dobry argument pro auto (Mondeo), ktere se jinde nez v EU vubec neprodava. Ten Passat alespon nabizi na americkem trhu a obcas je tam videt i na silnicicich, Mondeo je ciste EU zalezitost.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  10. 03. 2009 09:07

Prassat(u) se proda v USA za rok asi tolik, co Camry za mesic. Tedy bych nerekl "obcas je tam videt", ale "s jistou davkou stesti ho lze potkat"

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  10. 03. 2009 09:10

Prassat(u) se proda v USA za rok asi tolik, co Camry za mesic. Tedy bych nerekl "obcas je tam videt", ale "s jistou davkou stesti ho lze potkat"

Odpovědět  |   | 
RS  |  09. 03. 2009 19:59

vymyslite nejakou "skutecnost". to delas ty...

Passat neni nej-prodavanejsi!!!!! To je ve svete Modneo/Contour/Mystique.

Odpovědět  |   | 
kejkl  |  09. 03. 2009 21:02

je třeba rozlišovat nejprodávanější auto třídy a nejlepší auto třídy(cena-výkon,cena-výbava,jízdní vlastnosti,atd.),tudíž král třídy

Odpovědět  |   | 
Composite  |  14. 03. 2009 22:39

neprodávanešia je fábka, potom octávia,

král triedy nikde nebol, nie je a nebude podľa predajnosti ;), lebo len magor by si kúpil fábku, ktorá je najpredávanejší šrot

Odpovědět  |   | 
Posraldescu  |  10. 03. 2009 08:58

I malé dítě ví, že králem třídy je Dacia

Odpovědět  |   | 
RS  |  09. 03. 2009 19:43

Kazdopadne snem kazdyho chytraka kravtaka byl Passat a podle toho i vypadali evropske prodeje a silnice.

ha ha ha chytraku, v CR mozna ale ne v EU ani ve svete.

Evropske a US a celosvetove, treba Passat/Dasher si v US moc neskrtal v prvnich geneneracich. Modneo je leader ve svetovem meritku.. od 90 let

I proto udelal ford na Mondeu 2 facelifty, aby alespon trochu Passatu priblizil.
jen vymysl tveho choreho mozku...

Druha generace Mondea nemela zadny facelift ale naopak byla ....auto roku .... Mondeo Mk2 in Europe, the Mondeo was instantly declared a class leader, and was elected Car of the Year in 1994.

Odpovědět  |   | 
kejkl  |  09. 03. 2009 21:17

Stačí si zajet do GB.Pracoval jsem tam rok a tolik fordů(všech modelů),co tam jezdí je až neuvěřitelný.Tam je Ford asi i nejprodávanější.
Trochu odbočím.Kabrioletů všech značek jezdí v GB fakt hodně moc.A to zrovna nemají celý rok nějaké pěkné počasí.

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  10. 03. 2009 00:44

Ano, tam většinou žijí lidé s léty pěstovaným vkusem. U nás si ale místo kabrioletu koupí každá zbohatlá lopata raději funící SUV, neb se to v daných kruzích "nosí"...

Odpovědět  |   | 
TECH  |  10. 03. 2009 12:11

Jste zřejmě chudý D-uchem, že píšete o zbohatlích lopatách.Co se nosí a co se nenosí, nechte na těch, co si za svoje peníze koupí, to co chtějí a co jim vyhovuje.Vždy jsou nějaké trendy.To že vy ná to máte jiný názor, je v pořádku, ale psát jako redaktor o zbohatlích lopatách je směšné a hloupé.Nebudu řešit co máte v garaži vy, bó je to vaše věc, ale kdybych se snížil na vaši úroveň, asi by to bylo hodně zajímavé počteníčko.

Odpovědět  |   | 
jiri  |  10. 03. 2009 12:38

Potrefena husa se vzdycky ....

Odpovědět  |   | 
TECH  |  10. 03. 2009 13:54

Lopata Moc bohatých lopat neznám...ale o to tu nešlo.

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  10. 03. 2009 12:00

Je treba srovnanvat srovtalene - tudiz evropske prodeje. Tezko muzu porovnat uspech dvou aut na trhu kde se prodava jen jedno. A tezko muzu porovnavat mezi sebou uspech natzich, kde jsou auta vnimana uplne rozdilne - asie amerika. Takze zustaneme v evrope, pro ketrou bylo mondeo i passat primarne urceny.

To ze neco nevis neznamena ze se to nestalo. Mondeo melo 2 facelifty. Bez debat Podivej se sem - staci uvod clanku?
http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=132&server=1&article=6890

Kdyz neco nevis, tak kuli tou ostatnim nenadavej - pusobis pak dost zamindrakovane.

Ta tvoje anglincka veta nema ani hlavu ani patu - Mondeo 2 (vyroba od 2001) autem roku v 94? Zkus to nejak opravit, at vime, co jsi chtel sdelit.

A ted opet k tomu krali - netusil jsem, ze to muze pro nekoho byt tak slozity pochopit. Pomuzu si tedy prikladem od jinud. Kralovna krasy je vzdy jen jedna - ta co ma korunku a je zvolena. Libt se kazdemu nemusi, muzeme to kritizovat ale kralovnou zustane ta jedina. V auto-mediich se oznaceni kral tridy pouziva pro nejuspesnejsi auto. Uspech se bere zejmena podle prodeju (zejmena pri hodnoceni historie). To ze ve finale je nejake auto lepsi je mozny, ale jeto vzdy dost subjektivni. To prodeje nejsou. Podle prodeju v evrope byl kralem Passat a to docela dlouhodobe. V GB bylo mondeo asi dlouhodobe prodavanejsi. Coz neprekvapi, pro brity je ford domaci znacka. To je stjeny jako s tim passatem v nemecku. A proto se bavme o cele evrope, tam se tenhle vliv stira. A v evrope se ford snazil silne ale na passata dlouhodobe nedosah.

A to je cely. Je opravdu takovej problem rict, sorry je to tak, nechali jsme se unest? Davno jsme si mohli usetrit tuhle tlacharnu.

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  10. 03. 2009 14:26

Ale on ten Passat opravdu není králem. Ani v kráse, ani ve spolehlivosti, ani v jízdních vlastnostech, ani v nejuchrochtanějších dieselech ve třídě, jen v těch prodejích a tvé hlavě, která tu na jeho obhajobu zplodila víc příspěvků než všichni ti "zapřisáhlí fanouškové" Mondea dohromady...

Odpovědět  |   | 
calimero  |  10. 03. 2009 23:17

Jezdilj siv tom? Pokuda ano, ridiljsi to?kolik Km? Varis z vody? Cose tyka vyvazenosti vlastnosti passatna to nema ani omylem

Odpovědět  |   | 
Composite  |  14. 03. 2009 22:37

passat je tak král u čorkérov hned po octávií a fábke ;)

ford a japonci majú výhodu v tom, že sa moc nekradnú ;), majú lepšie prevedenie ako VW group shit a lepšiu kvalitu.

Mazda 6 ktorá má skoro 100 tis km nevie čo je to servis (okrem grančných a bežných).
Octávia II do 120 tis dostal nové čerpadlo, trysky, turbo ;), všetko behom 2 rokov a vymenené v záruke

Odpovědět  |   | 
bohous  |  09. 03. 2009 10:34

netusil jsem ze ford dela takto uzasna auta. Srovnejme treba s Vectrou: vyrazne slabsi nafta, draze poruchove naftove motory, mensi kufr, mensi rozvor, zatracene mene mista uvnitr (combi) , mensi spolehlivost, nemoznost sklopit loznou plochu do roviny, vyssi cena. Proste sama pozitiva pro mondeo. Pod jinym clankem je výlev autora ze u aut je kazdy clanek mozne povazovat za reklamu. Kazdy snad ne. Tento urcite.

Odpovědět  |   | 
Peppe  |  09. 03. 2009 11:10

To snad ano. Když si si bereš do huby srovnání s Vectrou, tak Mondeo i Vectra měli v nabídce různé motory a nelze hovořit o výrazně slabších či silnějších! Dále poruchové měl Ford motory do 2003 kdy vyměnil dodavatele čerpadla a od té doby je na tom stejně jako jiné C-R nafty. Menší Mondeo ve verzi kombi sice je, ale zas ne o tolik aby to hrálo zásadní roli pro běžné uživatele. Menší spolehlivost je blábol, viz třeba zde: http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=17&server=1&article=15276

Jednoznačnou předností Mondea oproti Oplu jsou jízdní vlastnosti. Vectra neni špatná, ale Mondeo předchozí generace bylo prostě lepší. Dražší bylo Mondeo tak akorát ceníkově, neb Ford měl trvale na Mondeu výrazné akční slevy, ze kterých dál slevoval každý prodejce.

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  09. 03. 2009 16:23

Děkuji, že jste mě předešel. Srovnávat Mondeo v době okolo roku 2002 s jakýmkoli jiným autem střední třídy je směšné, a věřte, že vím, o čem mluvím. Rozumný čtenář dále jistě pochopí bez dlouhého vysvětlování i to, že se nejedná o reklamu na žádnou soukromou firmu, ale o běžný redakční test.

Odpovědět  |   | 
RS  |  09. 03. 2009 20:19

Dobra spolehlivost u Vectry, to neni reklama ale cerny humor. Proc asi Opel premenoval novou Vectru Insignia, asi proto ze Vectra byla v mnoha smerech propadak. Na Vectru ma teda Mondeo levou zadni!!!!! Staci se podivat na TUV nebo ADAC

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  10. 03. 2009 00:50

Souhlasím a každému tápajícímu bych doporučil návštěvu autorizovaného prodejce Opel. Při vyslovení zaklínadla "Vectra poslední generace" rozpačitě zaboří oči do země a zdánlivě odtažitě a šalamounsky poznamená, že Insignia je opravdu znamenité auto. A s tímto výrokem nelze než souhlasit.

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  10. 03. 2009 15:20

S tim prodejcem mate pravdu, Vectra posledni generace se moc nechyttla. Image stahla na nulu, design se naprosto netrfil, to je taky zrejmy. Ale spolehliva docela byla. Viz nize ty vysledky spolehlivosti. Problem spis byl, ze nemela klasicke konkretni nespolehlive soucasti, ale obcas se nepovedlo cely auto. Takze to vzdy byla trochu loterie jestli ten cernej petr padne zrovna na me. Nicmene zrovna u mondea to bylo velmi podobny co ja vim.

Odpovědět  |   | 
RS  |  09. 03. 2009 20:12

Kral tridy je Mondeo? Ano je a bude. A nezmeni to ani zadny zakomplexovany zamestnanec VW a Skody a nebo pubertak ktery se modli ve Skode 105 k VW!!!!

Odpovědět  |   | 
TECH  |  10. 03. 2009 20:57

Něco tady furt mektáš o prodejích...tak třeba v Německu konkrétně za rok 2003.
http://news.auto.cz/aktuality/srovnani-automobilovych-trhu-cr-vs-nemecko.html

Odpovědět  |   | 
George  |  09. 03. 2009 21:25

Mel sem taky mondeo v benzinu sice jen par mesicu,ale musim jen chvalit.Nalital sem na nem neco pres 50Tisic a naprosto spolehlive ,bez investic.Ve srovnani napr. z passatem mondeo jasne vytezi jak v jizdnich vlasnostech i vnitrnim prostorem.Naprosto souhlasim,ze je ve sve tride jasne nejlepsi.

Odpovědět  |   | 
JaaJ  |  09. 03. 2009 21:41

ja musim povedat ze suhlasim s tym ze mondeo bolo kralom triedy ! ani jedno jedine auto v tejto triede sa mu nedokazalo a nedokaze vyrovnat v jazdeni v tom ako podava informacie vodicovi o ceste a o adhezii... to je nevyvratitelny fakt. kto toto nechape tan v zivote nejazdil mondeom 2001-2007 !!! auto, ktore bolo lepsie bol Focus , jeho kratsi razvor bol lepsi na jazdu,ale zvezenie v passate, oktavke, golfe,vectre,lagune... fajn auta ale dost daleko za mondeom

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  10. 03. 2009 06:40

Ano, informace "o ceste a o adhezii" to je ten nejdulezitejsi parametr podle ktereho se vybira rodinny kombik. OMG, to je dneska zase panoptikum.

Odpovědět  |   | 
petr  |  10. 03. 2009 06:47

To jako, že BMW 3 mělo horší jízdní vlastnosti než Mondeo ?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  10. 03. 2009 08:15

Jak je zřejmé z tohoto a z mnoha jiných fór,že věčně zelená otázka jízdních vlastností fordů je stále aktuální. Žádný okruhový test žádnou převahu v jízdních vlastnostech nepotvrdil. Jsou to všechno jen subjektivní dojmy. Je velmi pravděpodobné, že i zcela nepodložené. To, že se přenáší nějaké silové účinky z kol do volantu není známkou jakési vyspělosti řešení přední nápravy a lze toho jednoduše dosáhnout. Naopak od počátku automobilismu se konstruktéři snažili, aby se z kol do volantu nepřenášelo nic. Koneckonců i fordova komplikovaná úprava nápravy u nového focusu rs chce potlačit přenos vjemů z přední nápravy do volantu.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  10. 03. 2009 09:12

Není to příliš časté, ale musím s vámi souhlasit, toto je naprosto výstižný a pravdivý stav.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  10. 03. 2009 10:22

To je těžký. Někdo řeší kufr, někdo interiér a někdo jízdní vlastnosti. No a ty jsou především o subjektivních dojmech...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  10. 03. 2009 11:00

Naopak jízdní vlastnosti jsou naštěstí poměrně lehce měřitelná. Pocit z jízdy ne, jakási komunikativnost také ne, ale jízdní vlastnosti, tedy schopnost jet daný úsek co nejrychleji ano. Schopnost udržet vůz ve stopě lze také hravě změřit ;)

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  16. 03. 2009 19:09

Jakási komunikativnost. Ano, s tím se dá souhlasit, je to právě ta míra té obskurnosti, na které je ta celá bouda s komunikativním řízením postavena.

Odpovědět  |   | 
rockblock  |  10. 03. 2009 16:23

otazka je jednoducha a rovnako jednoducha je aj odpoved: vymenuj mi auta, v ktorych v hranicnej situacii cuknes skor ty ako auto? A ver mi, Mondeo je jedno z tych aut, kde cuknes skor...
Skratka sa mozem spolahnut, ze ked trhnem volant v hranicnej situacii, alenbo dupnem na brzdu, tak to auto spravi presne to, co od neho chcem. Neviem, co sa pocita tebe, ale mne toto. Jasne, ze krizove situacie nezazivam denne, 90% jazdim na tempomat dialnice, ale skratka,. je dobre vediet, ze ked chcem, tak mozem.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  10. 03. 2009 18:27

To samé udělají i jiná auta, pouze s horším či lepším pocitem.

Odpovědět  |   | 
rockblock  |  11. 03. 2009 11:34

otazka je ake presne auta. nemozes mi predsa tvrdit, ze to co v rovnakej rychlosti spravis napriklad na Huyndai Getz, mozes urobit na Mondeu... ale no tak... alebo, mozno mas pravdu, ked budes vysypany v tom Hyundai niekde v priekope, tak to bude urcite horsi pocit... (nic proti Hyundai mimochodom)

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  12. 03. 2009 12:42

A máš nějaký objektivní důkaz, že tomu tak není?

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  10. 03. 2009 08:09

Pripada mi tak trochu "mimo misu" zrovnavat auta ruznych trid (stredni a nizsi stredni). To bychom taky mohli rict, ze Mondeo je fajn auto, jenze hodne daleko za E-classe...

Odpovědět  |   | 
Vojta  |  10. 03. 2009 10:54

No srovnavat tyhle dve auta muze jen choromyslny a zarputily milovnik Opelu. Pominu-li fakt, ze opely obecne "NEBRZDI", tak i Mondeo 1.8 '98 brzdilo lepe nez Vectra '03... Dalsi jizdni vlastnosti a "nedej boze" spolehlivost jsou rovnez nesrovnatelne...

V testovanem voze jsem jel a musim rici, ze na tachometru bylo opravdu uvadnenych cca 161k km, ale interier opravdu vypadal na vic, ikdyz znam "ridice" kteri jsou schopni interier zhuntovat daleko vice za daleko mene km... Obzvlast zadni cast vypadala, ze puvodni majitel mel dve male deti, ktere daly zadku poradne zabrat...

Takze je otazka, jestli byl tachometr z AAA upraven. Skalni antifanousci budou jiste tvrdit, ze ano, inteligentni lidi proste nevi, jelikoz dukaz neni. A opravdu jim nemuze tiskova chyba v tabulce, jak si jista jogurtoidni individua mysli. Jogurtak mi pripomina jednu scenku z policejni akademie (Izer) na tema dedukce... poliscista: "Vy dva... legitimujte se!" Tady, tady... a policajt cte: "Obcansky preukaz... obcansky preuk... Vy ste bratia?" ... vyborna dedukce

A i tak je treba rict, ze cena v danem stavu byla vyssi. Ja osobne bych si asi auto v takovem stavu netroufnul prodavat, hanba by me liskala ;) Druha vec je ta, ze bych auto do tohoto stavu patrne nenechal dojit...

Odpovědět  |   | 
petr  |  10. 03. 2009 12:54

Tak dle statistik spolehlivosti je Vectra a Mondeo přibližně na stejné úrovni. Mondeo je sice lepší, ale jen o pomyslný chlup.

ADAC 2007 střední třída:
Mondeo - 7. místo
Vectra - 8.místo

DEKRA - střední třída:
do 50.000km
Mondeo i Vectra na stejném místě - 6. místo
50 - 100.000 km:
Mondeo - 9. místo
Vectra ??? - je to do 10. místa
100 - 150.000 km:
Mondeo - 7. místo
Vectra - 8. místo

TUV:
2-3 roky:
Mondeo - 52. místo - 4,6 %
Vectra - 65. místo - 5,0 %
4-5 let:
Mondeo - 48. místo - 8,5 %
Vectra - 49. místo - 8,6 %
6-7 let:
Mondeo - 34. místo - 12,5 %
Vectra - 57. místo - 14,8 %

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  10. 03. 2009 13:24

Mohu se zeptat, kde jsou ty statistiky spolehlivosti?

Odpovědět  |   | 
petr  |  11. 03. 2009 07:13

Přesné statistiky neexistují, tyhle se tomu částečně blíží

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  11. 03. 2009 07:19

Takže nějaké pofiderní statistiky, které "se blíží" mají něco vypovídat? To jako když nemáme nic, použijeme blábol? Ale no tak. Tak buď máme statistiky spolehlivosti, nebo ne.

Odpovědět  |   | 
petr  |  11. 03. 2009 07:54

Já tu se statistikama spolehlivosti nezačal Zastánci Mondea tvrdili, že je mnohem spolehlivější než Vectra a podle těchto "polostatistik" to není pravda Jestli má někdo lepší statistiky, tak se rád poučím
Ikdyž ony se v podstatě za statistiky spolehlivosti považovat dají, jen nepokryjí všechny možné závady, které se můžou na autě vyskytnout, ale jen určitou specifickou část

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  11. 03. 2009 11:14

Ne, tyto statistiky nepokrývají žádné závady a ani spolehlivost.

Odpovědět  |   | 
petr  |  12. 03. 2009 10:46

Ale ano, pokrývají třeba vady brzd, řízení apod.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  12. 03. 2009 11:57

To nemáte pravdu. I u těch poruch brzd pokrývaji jenom část, ne všechny. Nastudujte TUV a pak to zkuste ještě jednou.

Odpovědět  |   | 
petr  |  12. 03. 2009 13:20

Sice část, ale pokrývají Nemáte odkaz na to co TUV, Dekra a ADAC ve svých statistikách přesně "hodnotí" ? Docela by mě to zajímalo páč se mi to nedaří najít

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  12. 03. 2009 15:54

TUV - tam se zaznamenavaji zavazne zavady zjistene pri technicke kontrole. Napr. chybejici povinna vybava, nesvitici svetlo napr. z duvodu praskle zarovky, ale zaroven i zavazne zavady na brzdach a rizeni. Takze je to procento zjistenych zavaznych zavad pri STK. Ani jedna z tech zavad neni ale natolik fatalnich, ze by vuz nebyl spojizdny, jsou to spise zavady, ktere vyplyvaji ze spatne udrzby, napr. nemeni brzdove oblozeni apod. Takze TUV reflektuje spise starostlivost o vuz, nez realne zavady a kdyz uz nejake zavady, pak jenom ty, ktere nejsou fatalni. Proste nejsou to zavady, kvuli kterych zustanete nekde stat.

ADAC - to uz je lepsi. Zde se pocitaji vyjezdy zlutych andelu za vozy, ktere kleknou na silnici a nejedou dale. Na pohled tedy daleko lepsi statistika tech blbych zavad, kvuli kterych clovek zustane stat. Problem je v tom, ze sluzeb ADACu nevyuzivaji vsechny pojistovny a vsichni prodejci. Takze ty statistiky jsou pomerne presne, ale napr. pokud automobilka A ma smlouvu s jinou asistencni sluzbou, pak se v danem prehledu temer neobjevi a bude vypadat, ze je hyper spolehliva, protoze tam skoro neni.

apod.

Problem je, ze nic co mluvi o spolehlivosti neexistuje. Jedina statistika, ktera by byla k necemu by byla ta, pokud by meli vyrobci povinnost evidovat zasahy v autorizovanych servisech. Definovaly by se skupiny zavad na "lehke-zavazne-kriticke" a pak by se tyto statistiky prepocitaly na pocet prodanych vozu apod. Pak bychom ziskali jedine presne cisla.

Jinak to budou vzdy jenom cisla o nicem.

Odpovědět  |   | 
PT  |  12. 03. 2009 20:05

Statistiky TUV toho pokrývají celkem dost, od světel, přes brzdy, korozi karoserie po vady náprav nebo úniky oleje. Např. nejhorším autem ve stáří 2-3 roky je Kia Carnival kde jich přes 25 % neprojde přes TUV přičemž to je nejčastěji právě kvůli unikům oleje a vůli řízení, tedy konstrukční vady vozu. Nadruhou stranu třeba u BMW X5 jsou dle TUV nejčastějším problémem předčasně vybité akumulátory U Octavie TUV nejčastěji kritizuje zadní nápravu, zadní světla a účinnost zadních brzd, u Fabie (staré, ne té nejnovější) to je taky zadní náprava a problémy se světlomety, což potvrzuje i denní provoz, protože není dne kdy bych nepotkal Fabii ala Žižka

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  14. 03. 2009 09:37

Vy to vůbec nechápete. TUV toho opravdu pokrývá hodně, ale TUV report, o který se často lidé opírají nic nerozlišuje. Prostě řekne, kolik bylo vážných závad (ne, ne projití přes STK). Nerozlišuje, zda chyběla žárovka (vážná závada), zda chyběla lékarnička (vážná závada) zda to či ono. Navíc nerozlišuje ani kilometry apod. což je důležitý parametr.

Pak si musí člověk selektrovat vozy, které mají podobné určení. Nelze tedy říci, že prvni Porsche je lepší, než poslední Fiat. Prostě to Porsche bude mít zřejmě pětinový nájezd. Takže i v rámci TUV reportu je třeba koukat jenom na shodná auta. Lze předpokládat, že takové BMW 3 bude mít podobné zákazníky jako Audi A4. Podobné nájezdy apod. Ale už nelze pořádně srovant Kiu Carnival a BMW 3.

Takže ve finále nevíme nic. Vidíme jakási zřejmě přesná čísla, o kterých ale nedokážeme nic říci. Navíc se vždy jedná o závady, které vůz neodstaví a je pojízdný. Pouze se zanedbal servis apod.

PS - až bude auto na trhu, které ve 25% případů neprojde STK, pak to bude revoluce a vězte, že toho budou plné noviny.

Odpovědět  |   | 
PT  |  14. 03. 2009 18:52

TUV rozlišuje typy závad (viz co jsem uvedl výše jsou informace od TUV), ale v novinách se bohužel většinou zobrazí jen procentuelní statistika bez jejich rozlišení - proto je potřeba si přečíst zprávu podrobněji a ne koukat jen na čísla.
Unikající olej a vůle v nápravě u 2 roky starého auta není zanedbaný servis
Už i TUV začalo rozlišovat kilometry a uvádí průměrný počet km u daných aut

Odpovědět  |   | 
Kevals  |  10. 03. 2009 12:04

K naftové verzi testovaného Mondea se vyjadřovat nemohu,jelikož využívám 2,5 V6 r.v.2001
v " plné palbě ".
Jen potvrdím ostatní zmiňované klady i zápory, které májí ostatně i jiné značky.
Ale cena/stav/jízda - ojetého FM ve výbavě s 8x pytli,6x hrnky,5x dveřmi,4x hlíny,3x vyhříváním,2x výfuk,1x šíbr je s ostatními soupeřícími značkami v této třídě nesrovnatelná.
OK

Odpovědět  |   | 
jelas  |  10. 03. 2009 21:16

Tabulka přiložená je chybná pokud vím, verze 85kW odpovídá motoru s označením TDDi bez přímého vstřiku, TDCi má 96kW a přímé vstřikování směsi.

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  11. 03. 2009 00:03

Dobrý den, ono to bylo trochu jinak.

http://www.autorevue.cz/Magazin/Test-Ford-Mondeo-20-TDCI-etalon-tridy/Uvod-Z-historie-Zkouseny-vuz/sc-17-sr-1-a-15539-ch-34887/default.aspx

Odpovědět  |   | 
calimero  |  10. 03. 2009 22:10

Podle fotek to nema 162tkm

Odpovědět  |   | 
1111  |  10. 03. 2009 23:12

taky to tak vidim.
hlavne ze to je bez servisky a dovoz,takovou mrdku bych nechtel ani zadarmo

Odpovědět  |   | 
calimero  |  10. 03. 2009 23:47

100 bych za to mozna dal...info pro marketing AAA

Odpovědět  |   | 
Composite  |  14. 03. 2009 22:45

75 tis max. aj to by musel byť kurz 29 Cz za 1 €
Aby som potom ďalších 50 tis KČ vrazil do toho a mal by som káru za 125 tis KČ, či 4300 €

Odpovědět  |   | 
calimero  |  10. 03. 2009 23:59

Tento vuz muzete mit za 85000....http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=cz&
mageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=1.
Tento za necelych 150000...http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=108162434&__lp=315&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=29&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=cz&pageNumber=8

Odpovědět  |   | 
Devil666  |  11. 03. 2009 00:18

A opět stejná písnička. I zde se opět vyskytují bláboly o tom, že nejlepší je VW Passat ble, ble ble... Je opravdu směšný jak v Čechách neustále přežívá předsudek, že VW je božstvo, jehož kvalit ostatní značky nedosahujou. Důvod proč mě začala vadit značka VW nebyl ani tak v autech, ale spíš v těch kecech naprosto nekritickejch příznivců (to samý Škodovkáři - hlavně Oktávkáři). Co se týče srovnání Mondea této generace a ostatních aut své doby je Mondeo absolutní špička ve své třídě, hlavně pro člověka, kterýho baví řídit a chce prostor. Podvozek, brzdy super. Velmi dobrý motory. Vnitřní prostor špička. Dělal jsem v půjčovně a jezdil vším možným, takže vím o čem mluvím a proto jsem si i Mondeo koupil. Mám ho v 5ti dvířku s 2.2 TDCi 114 kW a tenhle motor je fakt raketa. Nejlepší je, když chce Passátář nebo Oktávkář závodit, nedostane šanci a pak jen zpruzele nedokáže pochopit, že jeho božský TDI předjelo "nějaký Mondeo". To si fakt užívám.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  11. 03. 2009 07:19

Aha, takže majitel Mondea nám nekriticky zhodnotil svůj vůz. Rozdíl mezi nekritickým obdivovatelem VW a vámi je z meého pohledu nula. Každý jenom kope za to svoje.

Odpovědět  |   | 
Devil 666  |  11. 03. 2009 10:35

Doporučuji přečíst pořádně!!! Mondeo jsem si vybral poté co mi prošlo rukama moře aut a měl jsem proto možnost srovnání, což většina lidí nemá. Takže u mě to není nekritický obdiv, ale výběr na základě zkušeností.

Odpovědět  |   | 
Devil 666  |  11. 03. 2009 10:48

Ještě jednou: Nevadí mi značka VW jako taková, mě se mnoho VW i líbí. Ale vaděj mi ty fanatický obdivovatelé značky (ruku v ruce s příznivci Škody), kecy typu jak Passat vše převyšuje o třídu, Octavie je jediná nejlepší volba a podobný nesmysly.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  11. 03. 2009 10:55

Jenže ty fanatiky máte u každé značky bez rozdílu. Máje je u VW, Fordu, Fiatu, Hondy... prostě všeude. Zaslepení hlupáci. A samozřejmě jsou zastoupení stejně hojně i zaslepení odpůrci. Pak jsou ti, kterým je to buřt.

Prostě nejelepší auto neexistuje, kdyby ano, žádné jiné se neprodává. každé auto má něco dobré, něco špatné. Já bych si třeba Mondeo nekoupíl právě proto, co vy obdivujete. Prostě neustály kontakt s jízdou by mne obtěžoval. Raději bych si koupil Citroen C5, Lagunu apod. komfortní vozy, které neposkytnou takový zážitek jako Mondeo, ale zase mne odvezou v 10x větším komfortu. Prostě 100 lidí, 100 chutí. Takže pro mne je nejlepší auto komfortní auto a sportovně laděné je pro mne odpad o ničem.

Odpovědět  |   | 
Devil 666  |  11. 03. 2009 11:57

Ale jo fanatici jsou všude, ale u VW nebo Škody je jasně největší procento těch zaslepenejch hlupáků. Majitelé ostatních značek jsou určitě rozumnější. Jinak s vámi naprosto souhlasím co se týče osobních preferencí je to každého věc. Je pravda, že když vjedu se svým Mondeem, který má ještě sníženej podvozek na kostky nebo rozbitou silnici tak mě málem vypadnou zuby, ale já mám rád tvrdej podvozek, kterej sedí i na úkor komfortu, ale jsem taky ochotnej akceptovat, že někdo to má jinak. Pak je tu věc osobních zkušeností s víc autama, který moc lidí nemá a argumentujou tím co někde slyšeli a to mi vadí. PS: Lagunu druhé generace bych zrovna moc nepropagoval. Jezdil jsem s tím a nic moc - poruchovost strašná, netopí to pořádně a pro většího člověka nepohodlný sedadla - celkový problém Renaultu.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  11. 03. 2009 13:21

Nesouhlasím s těmi fanatiky. je jich u nás nejvíce, protože se samozřejmě tyto vozy nejvíce prodávají. Ze zkušeností mohu říci, že daleko méně soudní jsou fanoušci Hondy a Fiatu, ti tvoří z mého pohledu vrchol hlouposti.

A je to jak píšete "já mám rád" apod. Jenže osobní preference nedělaji z vozu kvalitní auto. Prostě pokud někdo chce sportovno, je jasné, že ho C5 nenadchne. Pokud někdo hledá komfort, je jasné, že ho u Mondea nenajde.

A je otázkou, jaký podvozek je lepší. Tuctový McPherson od Fordu, nebo Hydractive od Citroenu. Z technického hlediska je samozřejmě ten podvozek Citroenu daleko lepší a sofistikovanější, ale to nezanamená, že je to to nejlepší podvozek. Není, prostě je nějak zaměřený.

A k tomu zbytku se vyjadřovat nebudu. Měřím 190 cm a sedadla jsou u Renaultu pro mne pohodlná. Poruchovost jako u Fordu a topení funguje výborně. Takže a kdo z nás dvou má pravdu? Jednoduchá odpověď oba dva. Pouze se na auta díváme každý jinak.

Odpovědět  |   | 
Devil 666  |  11. 03. 2009 14:09

Podvozek u Fordů. Možná tuctový, ale sportovní jízdní vlastnosti perfektní. Průjezd zatáčkou ve větší rychlosti jak po kolejích. To prostě francouzský žvejkačky nesvedou. A co se týče Renaultu? Možná by to chtělo se svíst i v něčem jiným a pak srovnávat. Jedna věc jsou pak subjektivní pocity a něco jinýho objektivní věci. Např. topení? Jezdil jsem od Clia po Espace vším od Renautu a prostě to topí hůř než jiný auta. Sedadla? Mám 196 a prostě jsou v Renaultech ty sedadla krátký. Poruchovost stejná jako u Fordu? Směšné. Nelze hodnotit podle jednoho auta. Až budete mít možnost pozorovat desítky aut současně, pak můžete hodnotit. A já tu možnost měl. A Renaulty byly prostě proti Fordům i jinejm značkám podstatně poruchovější.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  11. 03. 2009 14:56

Vidíte a o tom to je. Kopete za svůj Ford. Mi je to ukradené, jak Renault, tak Ford, tak Škoda, ale nejste o moc jiní, než ti fandové Škody, jenom hájíte něco jiného. Ve finále je mezi vámi rovnítko.

A nějaké malé zkušenosti s auty bych i měl ;)

Odpovědět  |   | 
Devil666  |  13. 03. 2009 20:21

Ale opravdu jen malé . Protože jinak by se vám nemohl líbit Renault což je jeden z největších sajrajtů co se prodává.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  14. 03. 2009 09:32

Mají snad zkušenosti vliv na to, co se komu líbí? Já měl vždy za to, že líbivost není dána zkušenostmi, vzděláním apod. ale prostě tím, že se člověk narodí s nějakým vkusem. Ale koukám, že u některých ne.

Pokud jste myslel techniku, spolehlivost apod. až z toho jednou vyrostete, tak to možná i pochopíte.

Odpovědět  |   | 
homer  |  16. 03. 2009 14:33

Pověst značky má podstatný vliv na cenu ojetiny, takže nejde jenom o plácání nějakých fanatiků, ale o prachy. A často velký prachy, zejména při prodeji vozu který byl pořízen jako nový a z vlastní kapsy. Na to bych při výběru auta nezapomínal...

Odpovědět  |   | 
Composite  |  14. 03. 2009 22:49

vo firme sme mali dlhé roky tieto autá podľa fukcie:
audi S6 a S8, passaty, fábie 1.4 V16

po rokoch trápenie a návšte servisoch sa skusila zmena a vypadá to dobre:
BMW, mondea, octávie II

Možno neskôr na mazdy a toyoty

fábka 1.4 V16 nebola zlá vydarený a jediný model, ktorý poznám, ktorý bol fakt bez problémový a aj pri 300 tis km, bolo auto super a motor parádička.

obchodáci na fábku nadávajú, lebo im často odchádza, servo, abs, štartovanie, riadiaca jednotka.

Odpovědět  |   | 
BobAsh  |  11. 03. 2009 19:04

A to je jako co? Možná by kolega Duchoň nemusel být příště takový suterén a než začne zase používat nějaké odporné termity, tak by se mohl podívat do slovníku cizích slov (pokud neví co to je, doporučoval bych zeptat se v nějakém knihkupectví, případně v některém hypermarketu).

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  12. 03. 2009 10:15

Tse, nemám čas číst, musím psát! Teď vážně. Termit to rozhodopádně nebyl vyudit příliš šikózně, nicvíce měl navonit dojem z kubistického a strohého zprasování.

Odpovědět  |   | 
BobAsh  |  12. 03. 2009 13:58

Já vím, co měl ten termín navodit, nicméně se obávám, že jaksi autorovi uniklo, že "kvadratický" znamená "druhého stupně" (to jako na druhou).

Odpovědět  |   | 
Antracit  |  13. 03. 2009 13:46

Zprasování! To je přesný výraz pro interiéry Fordu. To si musím zapamatovat do příštích diskuzí. Taky bych nechtěl jezdit v takhle zprasovaném interiéru i kdyby to mělo ten nejsportovnější prodvozek ze všech. Právě proto žádný Ford na VW group nemá, právě díky tomu zprasování interiérů.

Odpovědět  |   | 
Devil666  |  13. 03. 2009 20:25

Promluvil typický imbecilní zaslepený obdivovatel VW. Nevim v čem je VW lepší. Já jsem s interiérem Mondea maximálně spokojenej. Strč si svoje VW group někam.

Odpovědět  |   | 
nepetr  |  11. 03. 2009 22:16

Může mi někdovysvětlit jak se odhadují najeté km podle "oleštěného" volantu??? Mám v octávce taktéž kůží obšitý volant a je oleštěný po 20 tkm najetých za 9 měsíců, volant origo RS. Většině z vás tady bych chtěl prodávat ojetý automobil, experti každým coulem. Dokážu si představit jak nakukujete pod těsnící gumy jestli vůz nebyl lakován. Okukujete motorový prostor zdali automobil nebyl havarován atd.
Když vám vedle sebe postavím dvě totožná auta. Jedno bude mít najeto 200 tkm a bude bez výraznějších chyb kde při jízdě nic neklepne, nevrzne a druhé bude mít najeto 130 tkm abude naprostý pelech s vymláceným podvozkem. Které si koupíte? Samozřejmě to se stavem tachometru 130 tkm. Kupujete tachometry né auta! Proberte se lidi a to že někdo tachometr stáčí je důsledek toho že je po tom poptávka od vás kupjících! Neuznávám stáčení km bohužel se to má tak že nabídka jen uspokojuje poptávku!!!

Odpovědět  |   | 
Composite  |  14. 03. 2009 22:51

tvoja shit koža na volante nikoho nezaujíma, ale focus volan pri 160 km vypadá inak ;) a nie tak ako je na obrázku, jedine, že by niekto jazdil stále v uličkách a točil volantom hore dole

Odpovědět  |   | 
nepetr  |  15. 03. 2009 17:40

teď jsi mi to nandal

Odpovědět  |   | 
Honza  |  12. 03. 2009 20:52

Pred focenim si prosim nastavte vyvazeni bile. Ty fotky, to je humus

Odpovědět  |   | 
Paja  |  06. 04. 2009 11:46

Ahoj, hodlam asi tohodle drobka koupit a to v podobnem rocniku. Co rikate na motor TDCI je hodne poruchovy? Cetl jsem rozporuplne clanky...Dik...

Odpovědět  |   | 
Marek  |  28. 10. 2016 17:11

Zdravim mam u Ford Mondeo MK3 2.0tdci 85kw provlem pri predjizdeni auta mi neco cvaklo v motoru a prestalo mit vykon po dalsich 10km ujetejch mi jde cerny kour z vyfuku pod 2200 otacek ne ale nad ano kdyz otevru vicko oleje jde hrozne moc vzduchu smerem ven bylo mi receno ze valec v haji tak se chci optat jinak ma najeto poctivich 314***km :) diky za odpoved

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A