Test Ford Mondeo kombi 2,2 TDCi: pan Dokonalý

TomBa  |  07. 06. 2010 08:33

Ahoj, byl jsem "šťastným" majitelem Sierry 2,3D. Auto veliké, pohodlné, dá se říci na své postavení třída. Jen ten motor - tragédie. Nevím, jak se choval jako nový, ale já auto kupoval po 1. majiteli ze Švýcarska v 80t.km a jen samé problémy - hlučnost, nevýkonost, poruchovost. Dnešní Mondea jsou už úplně někde jinde, kvalita vnitřního prostoru zůstala a ty motory - mňam

Odpovědět  |   | 
Rhinox  |  07. 06. 2010 09:00

Ja sem sveho casu jezdil na escortu s 1.8td, a to same: vuz jako takovej celkem v poradku, samozrejme na danou dobu. Jen ten motor, ten vubec nesnesl srovnani s tehdejsi konkurenci. Hluk, vibrace, a linej jako svin! Clovek by cekal ze pomerne lehky vuz by 90koni melo snad rozhybat, ale opak je pravdou. K tomu problemy s tesnosti spalovaciho prostoru (sotva 50tisic km!), z toho vyplyvajici tezke starty zejmena v zime. Navic vyfuk odchazel co 50tisic km, a brzdny desticky snad jeste driv. Nastesti turbo a hlava vydrzely, nez sem ho prodal dal...

Ted obcas jezdim sluzebnim mondeem s 2.0TDCi, a je to opravdu paradny faro. Jedine co bych vytknul je ta priserna pseudo-drevena dekorace ve vybave "ghia". Za to bych dizajnerum usekl ruky u samy prde|e (a taky nasim sefum, ze takovou prisernost zakoupili)! I zakladnej "trend" se mi libi vic, a samozrejme "titanium" je jeste hezci...

Odpovědět  |   | 
-drb-  |  07. 06. 2010 15:58

Měl jsem Escorta 1.8 TD taky, jen zkušenosti mírně jiné. Byl z roku 1998, kupovaný jako ojetina ve stavu celkem obstojném.

Motor byl bezproblémový, slouží jednomu známému ještě teď. Celou zimu jezdil jen krátké trasy (ráno 15 km tam, večer zpět) a nikdy neměl jediný problém se startem.

Ovšem jinak bída... Zbavoval jsem se toho, protože jsem měl šílené problémy s elektrikou, topením, klimatizací... Topení topilo v létě, klimatizace chladila v zimě, obráceně to nešlo. Na topení jsem měnil kde co - pumpu, výměník, čidla... Klimatizace "hnila" zevntiř - problémy s těsností, odcházely kontakty. Navíc její umístění bylo pěkně pitomé - stačil vyšší obrubník a hned bylo o zábavu postaráno.

A elektrika byla kapitola sama pro sebe. Když jsem zapnul mlhovky, zhasl zbytek světel včetně palubky. Naštěstí blinkry zůstaly funkční. Po chvíli rituálních tanců (kontrola pojistek, vypnutí zapalování a nového nastartování) se to chytlo. Evidentně byl někde svod, který blbnul za vlhka. Bohužel neobjeven.

Interiér také nebyl zrovna zázrak - potahy dveří byly náchylné k poškození, plasty byly moc měkké a snadno se porýpaly, sedačky měly mizerné boční vedení a byly krátké...

Ne že bych s tím autem byl úplně nespokojen. V době, kdy jsem ho kupoval, byla cena přijatelná, své si to splnilo. Rozhodně mne nenechalo nikdy nikde stát, vždy jsem dojel. S líným motorem i mizernými brzdami jsem se smířil a choval jsem se podle toho. Výhodou byla malá spotřeba (jezdil jsem kolem 5 l/100 km ve městě i po dálnici). Navíc se tím dalo i hodně odvézt, motor byl líný, ale utáhnul hodně). Ovšem v porovnání s jinými auty to byla docela bída zejména v komfortu cestování.

Odpovědět  |   | 
Rhinox  |  08. 06. 2010 12:22

No jo, to si mel o dost mladsiho, tam mozna nektere nedostatky jiz byly odstraneny. Muj byl jestli se nepletu r.93. Z elektriky si spominam vecne problemy s blinkry vzadu, takovej plech do nejz byly nasazeny zarovky. Porad to rezlo a stracelo kontakt...

Odpovědět  |   | 
turop  |  07. 02. 2015 22:22

mam ford mondeo a soom snim velmi spokojny,je to 2,2 titanium.ani v zimnom obdobz nema problemy.je t rocnik 2006

Odpovědět  |   | 
milan  |  28. 12. 2015 00:17

koko mas najazdene na tom mondeu ?

Odpovědět  |   | 
Thor  |  07. 06. 2010 14:06

A ještě jsi zapomněl dodat, že zůstala ta poruchovost

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  07. 06. 2010 23:03

Bývávalo (zřejmě, napamatuju to). Mám v okolí Fordů několik včetně mého a jsou to sakra držáky.

Odpovědět  |   | 
Malson  |  15. 06. 2010 08:52

pomluvy.. Mám Mondeo TDCI 2.0 TitaniumX už 2 roky a jediná "oprava" byla výměna žárovky ve světle. Naprostá spokojenost, až na dobrodruhy s Oktávkou, kteří si potřebují něco dokazovat.

Odpovědět  |   | 
Radek  |  07. 06. 2010 08:34

Naftové motory Fordu moc dobrou pověst v minulosti neměly, byl problém s mazivostí české nafty. Nemyslím do června 2003 - to se sypalo strašně, ale i potom. Máte někdo osobní zkušenosti z poslední doby, zda je to už v pohodě? Sice nejsem moc příznivec nafty, ale u Mondea v benzínu je nabídka mizerná, 1,6 je slabá, 2.0i je motor starý 20 let a letošní novinka 2.0 SCTi je velká neznámá. Takže i mě nakonec asi čeká nafta, pokud zůstanu u Mondea.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  07. 06. 2010 09:56

Já měl Mondeo 2005 TDCi 96kW, šestikvalt, najeto poctivých 105 tis.km. Od 80 tis km jen samé problémy. Odešlo turbodmychadlo, po jeho výměně za nové byl chvilku klid. Pak několik jízd v nouzovém režimu, několik nic neřešících diagnostik, každej chytrej jak rádio, prý co beru za naftu, říkám Shell nebo Benzinu + přidávám aditivum VIF, každej kroutil hlavou. Posledních 20 tis km bylo s autem jen trápení a už jsem se bál vyjet i za hranice a autu jsem přestal věřit. Už mě nebavilo neustále jezdit do servisů a tak jsem se vydal do specializovaného diesel servisu, kde mi řekli. Pane máte krásný lak, super výbavu, čisté a udržované auto, ale motor je v prdeli oprava v rozmezí 60 - 80 tisíc. A tak jsem řekl ne a Mondeo střelil. Jestli to má sovislost s kvalitou české nafty nevím, o auto jsem se staral a pravidelně mu dopřával servis, po každé jízdě dochlazoval turbo, dával mu prémiový olej, atd. Do dnes nad tím kroutím hlavou a je to škoda že se ten motor takhle posral

Odpovědět  |   | 
ja  |  07. 06. 2010 11:54

Tezko rict, ja jezdim velkou cast jizd v zahranici (hlavne nemeckou naftu) a menim casto pal. filtry a zadny problem s tdci (rok 2003) jsem zatim nemel za tech cca 140 tisic km.

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  07. 06. 2010 23:06

Jezdím na českou naftu (pravda, vybírám si nebo dávám aditivum). 100 000 zatím bez problému. Podle ohlasů na fórech jde dnes o běžné choulostivé Common raily. Paradoxně výhodou těch původních průšvihů z roku 2003 je to, že oprava vstřiků na předPSA motorech (Delphi, předcházející Mondeo) vyjde cenově přijatelněji.

Odpovědět  |   | 
xgeorgo  |  09. 06. 2010 10:25

Omlouvám se za trošku offtopic, ale mám na starosti diesely u renaultu a tam ze statistik vyplývá tohle:
motory DCi ( hlavně 1.5 ) - repase příp. výměna vstřikovačů nebo čerpadla - ČR po 110 000km, Německo 140 000, Francie 145 000, Švédsko 157 000

Takže tak nějak "nám" vychází kvalita nafty.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  21. 05. 2012 21:43

No mám Mondeo 2,2 tdci, r.v. 2005, najeto 167000 převážně na Německých dálnicích a na německou a polskou naftu. Zatím vše klape. Při 150 byly čištěné vstřikovače cca za 15 tis. Toť vše. Ale je to docela jedlík. Proti Octavii 1,9tdi, kterou tedy hravě nechá za sebou, se dostat pod 7 l na 100 je umění.

Odpovědět  |   | 
milosh  |  08. 06. 2010 14:11

Ja mam MK3 r.v. 2005 2.2 TDCi exclusive a mam teraz 210T km a motor bez problemov. Pouzivam aditivum VIF. Rano za studena je trosku neisty, ale po 5min jazdy je vsetko OK. Zatial ziadne vymeny vstrekov alebo podbne problemy, auto som kupoval ked malo 120T km dovoz z francuzka. Ale tie vstreky uz "maju narok" na vymenu, tak sa pomaly pripravujem.

Odpovědět  |   | 
dtsmaniac  |  08. 06. 2010 14:18

+1

Odpovědět  |   | 
TankMurdock  |  08. 06. 2010 01:27

A kde ti řekli že 2.0i je starý dvacet let? Měl jsi možnost se v autě s tímto motorem projet?

Odpovědět  |   | 
Radek  |  08. 06. 2010 07:29

No 20 let, to jsem asi přehnal, ale je to nějak z konce devadesátých let, ne? Jinak mám Mondeo r.v. 2006 - 1.8 - 92kW a maximální spokojenost, 2.0 jistě jede o chlup lépe.

I když na druhou stranu je otázka, zda skutečně nezvolit osvědčený 2.0i, než nové přeplňované, u kterých nikdo neví, jak budou vypadat po 100.000 km. Aby se ty přeplňované benzíny nezačaly sypat stejně jako dieselové Common-Raily.

Odpovědět  |   | 
janseb  |  08. 06. 2010 07:57

Myslím, že ta 1,8 měla 85 kW (měl jsem ji v Mondeu z roku 97). Byl to skvělý motor, na to, jak malý měl výkon. A spotřeba oproti 2.0 byla o litr a půl menší.
Nechal jsem ve 120 tis,. vyměnit rozvodový řemen, jinak jsem kromě běžné údržby a opravy po bouračce do auta neinvestoval. Prodával jsem ho ve 170 tisících bez motorických ptoblémů. Současné atmosférické benzíny, myslím, kromě rozvodového řetězu se od těch 15 let starých moc neliší. Proč za každou cenu vylepšovat něco, co funguje. Mondeo je spotřebák na dlouhá léta užívání ...

Odpovědět  |   | 
TankMurdock  |  08. 06. 2010 09:45

No pokud se nemýlím tak Duratec HE přišel na svět díky spolupráci Fordu s Mazdou v roce 2001 a tentýž motor s lehce modifikovaný roztáčel kola i Mazdy 6 kde byl označován jako MZR. A jak píšeš já jsem raději zvolil osvědčený dvoulitr než nějaké dobrodružství s foukaným motorem, auto jsem koupil loni takže to byl v nabídce pouze ten pětiválec od volva s turbem a ten nevyniká spotřebou, a nové motory přišly až letos, ale i kdybych kupoval auto letos zase si koupím atmosféru, jediné co mně prudí je že nedávají do mondea V6.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  08. 06. 2010 10:21

to TankMurdock: S tou V6 souhlasím. On to ale není problém jen Mondea, ale celé mimoprémiové střední třídy. Já jsem vždycky v téhle třídě preferoval a budu preferovat atmosférickou benzínovou V6, ale když se člověk podívá na dnešní nabídku, tak je mu do breku. Třeba takový komfortní elegán C5 je momentálně k mání s udejchanou 1.8 a s 1.6T a tím to končí, no kde to jsme? To samé v bledě modrém u 407 od Peugeotu a Laguny od Renaultu. Celkově to jde s víceválcema do kytek a je to škoda. Teď o víkendu jsem se byl podívat na Konopáči na Lucky Cruisers Weekendu a když člověk slyší tu naprostou americkou V8 klasiku, tak ho to pohladí po duši. Stará škola je stará škola.

Odpovědět  |   | 
BlackRider  |  08. 06. 2010 15:44

Citroen C5 je k mani s jak benzinovym, tak naftovym 3.0 V6... divim se ze Ford neni v tomhle schopnej konkurovat...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  08. 06. 2010 16:33

to BlackRider: V ČR se C5 s benzínovou V6 neprodává, dokonce ani C6 a to už je co říct.

Odpovědět  |   | 
BlackRider  |  08. 06. 2010 19:28

Se divim ze se na nasem minitrhu vubec C6 prodava :). Jeste, ze nas nikdo nenuti nakupovat v CR ;)

Odpovědět  |   | 
lamal  |  08. 06. 2010 10:25

2,0 Turbo benzin je osvedcena vec uz roky, turbo nieje ziadna novinka, navyse 2,0 je sam o sebe slusny objem tam to turbo nemusi robit zazraky ako v nejakej 170konovej 1,4ke ... ziaden problem by som v tom nevidel, jedine sa treba starat o to turbo inac to nema problem so zivotnostou ani spolahlivostou...

Odpovědět  |   | 
Rhinox  |  08. 06. 2010 12:30

Kapanek jinak je to: Ford upustil od svych Zetecu, a prebral Mazdacky MZR s minimalnimy rozdily (MZR maji VVT, Duratecy ne). Takze fordovske motory Duratec 18, 20, 23, 25 jsou v podstate Mazdy MZR 1.8, 2.0, 2.3, 2.5L, ktere si ovsem Ford vyrabel a vyrabi sam...

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  08. 06. 2010 17:25

Hm...zajímavé, leč nepřesné. Motory Ford 2,5 jsou buď 6V (snad Jaguár?) nebo 5R (Volvo), rozhodně nemají původ u Mazdy. U 4R nevím.

Odpovědět  |   | 
RS  |  08. 06. 2010 19:58

Duratec 2.5 V6 a I5 jsou vyvijeny Fordem zadny Jaguar ani Volvo.

Odpovědět  |   | 
janseb  |  09. 06. 2010 03:49

1) V6 údajně byla půlka V12 z Aston Martin (tradovaná legenda?)
2) I5 je zcela určitě Volvo, jakkoli Volvo nemusím ... Pro ST a RS ho asi hodně upravili, ale v Mondeu je Ford je snad jen ten kryt nahoře.
3) Nevím, proč při koprodukci s PSA nepoužijí jejich dieselové V6, které se stále dávají do Jaguarů
4) I VW přestává šestiválce do Passatů dávat - nejspíš jsou objemy prodeje tak malé, že je to opravdu ztrátové a za cenu BMW se to neprodá.
5) Třeba teď budou pod značkou lincoln prodávat v Evropě Modeo se šestiválcem za cenu BMW

Odpovědět  |   | 
RS  |  08. 06. 2010 19:48

Ne, tyto MZR, ktere maji podobny design s Duratecy, jsou uplne nove vyvinuty zhruba zacatkem minuleho desetileti, nic prevzateho jen od Mazdy, vyvinuty jsou ve spolupraci prave obou automobilek soucasne.

Samozrejme i nektere Duratecy dostaly VCT nebo dokonce i TI-VCT nebo DI.

Odpovědět  |   | 
TankMurdock  |  08. 06. 2010 23:23

U Duratec HE máš naprostou pravdu jen bych netvrdil že na začátku minulého desetiletí ale jak jsem psal přišly pod kapoty v roce 2001 takže když přidám pár ročku na vývoj tak když to přeženu tak začátek vývoje můžu posunout do roku 1995 ale myslím si že ten vývoj začal později. V tom řadovém pětiválci se opravdu mýlíš jelikož je to opravdu motor od Volva a jeho počátky se datuji v použití na začátek devadesátých let kdy se poprvé objevil pod kapotou Volva 850 v atmosferické verzi a postupně už u Volva mu přidávali turbo, stejný motor byl použit třeba i v Renaultu Safrane kde ovšem tyto motory byly osazovány francouzskými hlavami a ty se staly zdrojem potíží. 2,5 V6 byl vyvinut Fordem v roce 1994 pro Mondeo a další modely jako například Ford Cougar, americká verze mondea Ford Contour a Mercury Mystique, tento motor prošel drobnou evoluci kdy byl snížen obsah pod 2.5 litrů protože původní verze byl lehce nad tento obsah a samozřejmě byl montován i do Jaguáru X-Type ale pokud se nemýlím tak tento vůz se objevil na trhu až v roce 2001 s Mondeem MKIII takže tento motor nemůže být vyvinut Jaguarem. Chodí ještě urban legend že tento motor byl původně vyvinut Porschem od kterého ho Ford koupil ale nikdy se mi nepodařilo dostat k relevantní informaci zda je tomu opravdu tak. Pokud se nemýlím tak tento motor získal v americe v roce 1995 ocenění jako nejlepší motor ve své kategorii a dostal jej Ford takže vycházím z toho že jej i Ford zkonstruoval a pokud mě paměť neklame tak u těchto motoru byla nějaký speciální postup odlévání hliníkového bloku motoru kde bylo zamezeno vzniku bublin při odlévání a tém zvýšeni konstrukční tuhosti tohoto motoru.

Odpovědět  |   | 
jeremiash  |  07. 06. 2010 08:36

Opravte si vnitřní rozměry... Jinak pěkný vozidlo... (až na tu cenu)

Odpovědět  |   | 
risomas  |  07. 06. 2010 08:57

na 35 litrovu nadrz by moc daleko neprisiel. Opravte si to

Odpovědět  |   | 
Adamantium  |  08. 06. 2010 17:25

Teď jsem se na to právě díval a hodně jsem se podivil, že je to tak málo. I Fóbie má o 20 l víc :o)

Odpovědět  |   | 
jerry.gunman  |  13. 06. 2010 20:20

A zavazadlový prostor v základním objemu 170 litrů - ten taky "nějak" nepotěší, o rozvoru náprav 23 mm ani nemluvě
Pane Michale Borský, nechcete si to po sobě přečíst, abyste věděl, čím si svou recenzi sám poměrně dosti intenzivně PRZNÍTE?

Odpovědět  |   | 
911  |  07. 06. 2010 09:16

zeby

Odpovědět  |   | 
TankMurdock  |  08. 06. 2010 01:28

Já mám na svém mondeu 235/45 R17 takže tento rozměr bych viděl i tady.

Odpovědět  |   | 
luki_a  |  08. 06. 2010 06:50

Ten rozměr mám na svom mondeu taky. Myslím, že je to standard pro 17" kola

Odpovědět  |   | 
Malson  |  15. 06. 2010 08:59

Mám na mondeo 235/40 R18

Odpovědět  |   | 
mclown  |  07. 06. 2010 10:00

Mierne konzervativny, ale solidny a pohodovy kombik. Moja volba v tejto triede by ale bola alfa romeo 159 sporswagon 2.4 JTD

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  07. 06. 2010 10:15

Mondeo je dobre auto. Taky fajn allrounder. Mne na nom bohuzial najviac vadil hluk pri vyssich rychlostiach (obdobne trpela aj predchadzajuci model). Interier tiez nepatri k najlepsim.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  07. 06. 2010 10:29

Souhlas, interier je na auto střední třídy nevkusný a vypadá hodně lacině. Ford na autech zbytečně šetřil. I to že na držení přední kapoty nepoužil plynovou vzpěru, ale obyčejný kus drátu jako měly staré Škodovky je děsný. Když jsem prodával Mondeo TDCi kvůli neustálým problémům s motorem, rozhodoval jsem se jaké nové auto střední třídy dál pořídit. Mezi favority bylo právě i nové Mondeo, ale po bližším ohledání jsem ho zavrhl. Diesel jsem už radši nechtěl a nový Motor SCTi 149kW je jako novinka předražený a o spolehlivosti se zatím moc mluvit nemůže.

Odpovědět  |   | 
Rhinox  |  07. 06. 2010 11:34

Jde o to, jakou verzi vybavy uvazujes. Zakladni Trend opravdu neni nic moc, ten stredovy panel s archaicky vypadajicim radiem se mi nelibi. Ghia je neskutecnej kyc, lepsi slovo na to opravdu nemam. Titanium (nebo jeste lepe titanium-x) je uz celkem hezky interier, ktery snese srovnani s konkurenci.

Ovsem je treba rici na rovinu, ze Ford uz dlouho dava u svych modelu akcent spis na jizdni vlastnosti a podvozek, nez na materialy interieru.

Odpovědět  |   | 
Radek  |  07. 06. 2010 10:31

Ano, Mondeo je dobré auto. Ale poraďte, jaký motor vybrat.

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  07. 06. 2010 10:38

Ja by som vybral ine auto :P Hondu Accord mozem odporucat ak ti zalezi na jazdych vlastnostiach. Ak chces absolutny komfort, tak C5. Ta je absolutne perfektna :) s 1.6THP :)

Odpovědět  |   | 
Radek  |  07. 06. 2010 10:42

Pokud jiné auto, tak bych volil asi Superb combi 1.8 TSI nejlépe 4x4. I když osobní zkušenost nemám.

Odpovědět  |   | 
Rhinox  |  07. 06. 2010 13:50

Pokud jde o jizdni vlastnosti, skus si mazdu6. I s pomerne tezkym dieselovym motorem je to velice obratne auto, sam sem byl prekvapenej. Rekl bych ze ma podvozek jeste o kousek lepsi nez mondeo (coz se o trojce ve vztahu k focusu neda vubec rict).

Accord je skvelej vuz, jenz ma dva nedostatky: nedela se liftback (coz je typ karoserie v evrope velice oblibenej), a kombik ma pomerne malej zavazadlovej prostor: 406 litru v zakladu je na kombi stredni tridy opravdu malo (nevim jestli s rezervou nebo lepici sadou), mondeo i s plnohodnotnim rezervnim kolem ma 494 (s nouzovym o 50 litru vic), mazda6/kombi s dojezdovkou 512 litru.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  08. 06. 2010 16:45

Ten kufr u novýho Accordu opravdu trochu nevychytali, dostal přednost design zádě před praktičností. Já mám předchozí generaci a mám 576 l a po sklopení sedaček 1657 a to nepočítám hodně velkou vaničku pod podlahou (mám opravnou sadu místo rezervy) a prostorné kapsy v bocích. Vybíral jsem mezi Mondeem, Astrou, Vectrou, Mazdou6 a po projetí jsem měl jasno - zatím jsem ani jednou nezalitoval.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  07. 06. 2010 10:43

Já měl s posledním dieselovým Mondeem TDCi 96kw velké problémy a na to že jsem měl najeto poctivých 105 tis km. Se motor začal od cca 80 tis.km vyloženě sypat. Měnily se díly za dílem, žádné repase, ale vždy nové. Jak už jsme psal výše, spoustu diagnostik a peníze jen mizely. Měnilo se komplet celé turbo, diagnostiky, testy na vstřikovače, čištění palivového systému, všechny filtry se pravidelně měnily, kvalitní oleje atd. prostě motor se moc nepovedl a než do toho solit další peníze, tak jsem to prodal a od té doby mám klid. Auto to bylo dobré, komfortní svezení, na dálky jak dělané, podvozkově špičkové, super zátah a přijatelná spotřeba kolem 6,5L Bohužel motor je přecitlivělý téměř na vše a vzhledem k tomu že řídící jednotka dostává povely od spoustu různých čidel a stačí aby jedno vázlo nebo dávalo jiné údaje a máte co dělat s hledáním problému. Jízda v nouzových režimech byla také celkem příjemná. No nic no. Naftové auto jsem už při výběru zavrhnul, protože jak každý ví, motor je to složitý a když se něco sere tak se to sere a člověk v servisu jen solí. Radši budu jezdit za 8L benzínu než za 6L nafty a budu mít opravdu klid.

Odpovědět  |   | 
RS  |  07. 06. 2010 13:40

Novy EcoBoost STCI 2.0 nebo EcoBoost 1,6 STCi, nebo nove 2.0 Duratorq TDCi.

Odpovědět  |   | 
homer  |  07. 06. 2010 11:01

Po přečtení článku by mohl čtenář získat dojem že je o jednom z nejlepších aut na trhu.
Pro získání objektivnějšího názoru doporučuji porovnat ceny nových a ojetých mondeí napříč Evropou. Tak hrozivý propad cen ve střední třídě má už jenom kia a hyundai.

Odpovědět  |   | 
Rock  |  07. 06. 2010 11:23

Taky bych řekl, že autor asi nikdy v jiném autě neseděl. Myslí, že snaha o úspory je zde patrná - viz palubní deska, čalounění zavazadelníku atd. Cena je i po slevě 25 %, kterou dealeři automaticky dávají, stále dost vysoká. Osobně bych šel do Laguny, která se dá pořídit v rovnocenné výbavě cca o 100 t levněji včetně 5leté záruky

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  07. 06. 2010 15:11

Ford je lowendová značka a má lowendový přístup ke všemu co dělá. Pokud se na jeho produkty podíváš touto optikou tak je vše Ok a ford je v lowendu špice. Samozřejmě pokud se snaží redaktoři a majitelé to našroubovat do sféry lepších aut tak to samozřejmě začne drhnout. Ceny nových aut ford jsou na lowend vyšroubované moc vysoko, ford zkouší co zákazníci snesou. Logicky potom jako ojeté spadnou hodně dolů. Já jsem o mondeo měl zájem kolem roku 2004 a po pročtení web diskuzí o fordech např. na auto cz o problémech s motory a v podstatě se vším možným jsem z toho vycouval a udělal jsem dobře. Přiměřená cena nových fordů by měla být na cca 60% stávajících cen. Např. mondeo má zcela přestřelenou cenu a koupí ho za tu cenu jen úplný blázen.

Odpovědět  |   | 
Rhinox  |  07. 06. 2010 15:27

Ale prosim te neplacej, jakej low-end? Ford (lepe receno Ford-Europe, Ameriku nebo Australii az tak nesleduju) je normalni mainstream, kterej akorat klade vetsi duraz na jizdni vlastnostni, nez na kvalitu materialu v interieru. Nenadarmo se rika, ze Ford naucil vyrobce delat podvozky poradne. Za propad ceny ojetych fordu muze spis vseobecna (a mozna az neobjektivne) obliba vseho koncernoveho v nasem kraji. To je ovsem zas vyhodou pro zajemce o ojete vozy...

Pokud jde o kvalitu, precti si testy na 100.000km na autobildu! Vzdyt koncernove vozy tam okupuji prevazne spodni pricky (pricemz nejlip dopadly skodovky!) a treba test passatu byl celkem propadak, kde se toho podelalo opravdu dost (nekolikrat vstriky, dsg taky porad zlobilo, atd).

Odpovědět  |   | 
vanos  |  07. 06. 2010 15:44

Ať se ti to líbí nebo ne, Ford je opravdu lowendová značka, na tom postavili značku a úspěšně v tom podnikájí.

Jinak na masivní propad ceny Ford netrpí jen u nás, že...

A brát testy AB jako bernou minci kvality jednotlivých aut, to už vyžaduje notnou dávku slabomyslnosti.

Odpovědět  |   | 
Hjert  |  07. 06. 2010 16:29

Už to tady kdysi dříve někdo výstižně napsal o Fordu. Je to low-end s dobrým marketingem. Určitě to není špatné auto, ale přikláním se k názoru, že je předražené. Do nekonečna vychvalované přednosti podvozku využije stejně jen menšina řidičů - většina v této třídě klade důraz spíše na komfort. Jinak mě docela zarazilo, že Mondeo nemá regulovatelné výdechy klimatizace pro zadní sedadla.

Odpovědět  |   | 
Bart  |  07. 06. 2010 20:12

Regulovatelne vydechy ma - v B sloupcich, ne mezi prednima sedackama...

Odpovědět  |   | 
janseb  |  08. 06. 2010 08:16

Podle vaší logiky by tedy i BMW (i když to je o třídu výše) bylo svou snahou a dobré jízdní vlastnosti mimo. Vypadá to jako banalita, ale pro bezpečné zvládnutí auta je dost důležitá.

Asi tedy celá moje rodina (5 lidí, co Fordy řídí) patří k menšině dobrých řidičů. Jaká pocta pro nás, jsme řidičtí geniové v ČR! Podotýkám, že manželka a jeden ze synů jezdí běžně ve Škodovkách (Octavia) a po přesednutí do Fordu si pochvalují, že to auto skutečně jede tam, kam otočíte volantem. Možná byste si místo teoretizování měl někdy (evropského) Forda vyzkoušet.

Odpovědět  |   | 
vanos  |  08. 06. 2010 10:55

Zajímavé je, že když přijde na objektivní měření, tak tolik adorovaný Fokál náhle propadne a uvízne v těžkém průměru třídy.

Odpovědět  |   | 
RS  |  08. 06. 2010 12:25

For Zeli alisas vanos: "ajajaj, zase sypeš bludy z rukávu" viz kolega. Ford je asi "stejný" low-end jako VW. Akorád třeba to VW cílí na takové duševní omezence jako jste vy "dva".

Odpovědět  |   | 
vanos  |  09. 06. 2010 17:38

Jediný, kdo je omezený a fanaticky zaslepený jsou fanoušci Fordu, kteří z jeho modelů dělají něco, o co se sama automobilka nepokouší a nemá zájem se ani pokoušet. Prolez si Focus a Oktu, Mondeo a Superb a sám zjistíš, že ač je Schade označována za klasický lowend, tak kvalitou a použitými technologiemi Ford poměrně jednoznačně přebíjí. Doufám, že to nevyznělo jako kritika Fordu, to ne, ba dokonce mi nezbývá než jeho marketingovému oddělení vyseknout poklonu, neboť prodávat své produkty na západoevropských trzích za srovnatelných cenových podmínek jako výrobně nákladnější modely zavedené mainstreamová konkurence, si uznání nepochybně zaslouží.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  09. 06. 2010 20:45

to vanos: Tak já to zkusím. Nejsem omezený ani fanaticky zaslepený fanoušek Fordu. Zkušenosti mám jak s evropskými, tak s japonskými, potažmo korejskými auty. Ať už jsem je vlastnil/vlastním já nebo je máme v rodině. Proto nemám zapotřebí někomu lésti do zadnice a nějak mu nadržovati. ALE !! Pokud tady někdo píše bludy, jako například Zelí a teď i ty, tak na to holt musím reagovat. A takových jako já je samozřejmě víc. To ale automaticky neznamená, že je někdo omezený nebo zaslepený, chápeme? Prostě nám jde o princip. Toliko teorie a teď do praxe.

" Prolez si Focus a Oktu, Mondeo a Superb a sám zjistíš, že ač je Schade označována za klasický lowend, tak kvalitou a použitými technologiemi Ford poměrně jednoznačně přebíjí. "

Jakou kvalitu myslíš? Jaké technologie myslíš? Uveď příklad, ať to není jen bohapusté plácání.

" Doufám, že to nevyznělo jako kritika Fordu, to ne, ba dokonce mi nezbývá než jeho marketingovému oddělení vyseknout poklonu, neboť prodávat své produkty na západoevropských trzích za srovnatelných cenových podmínek jako výrobně nákladnější modely zavedené mainstreamová konkurence, si uznání nepochybně zaslouží. "

Můžeš nám, prosím, uvést nějaký konkrétní cenový příklad? Něco podobného se nám totiž snažil namluvit i Zelí a když jsem mu uvedl příklad, že to tak není, tak jsem se už odpovědi nedočkal. Což jsem samozřejmě čekal. Jsem zvědav s čím, a jestli vůbec, přijdeš ty.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  09. 06. 2010 21:13

to vanos: A jen tak pro ilustraci.

Focus vs. Octávia

Ford Focus - 1.4 59kW - výbava Trend Plus = 300.000,-
Škoda Octávia - 1.4 59kW - výbava Classic = 353.000,-

Ford Focus - 1.6 85kW - výbava Trend Plus = 350.000,-
Škoda Octávia - 1.2TSi 77kW - výbava Classic = 394.000,-

Ford Focus - 2.0 107kW - výbava Titanium = 460.000,-
Škoda Octávia - 1.4TSi 90kW - výbava Elegance = 531.000,-

Mondeo vs. Superb

Ford Mondeo - 2.0 107kW - výbava Enterprise = 590.000,-
Škoda Superb - 1.4TSi 92kW - výbava Ambition = 656.000,-

Ford Mondeo - 2.0T 149kW - výbava Enterprise = 680.000,-
Škoda Superb - 2.0T 147kW - výbava Ambition = 827.000,-

Toliko fakta, žádný plácání

Odpovědět  |   | 
TankMurdock  |  10. 06. 2010 00:20

Shimi klid kde se mondeo chytá na superba když superb má tolik místa na nohy že až koukáš ale že tři statní chlapi si do zadu vedle sebe nesednou, a to je fakt nesednou už nikoho nezajímá, a ten skvělý TwinDoor jen blbci od fordu nabízí sedan, liftback, a kombi kde se hrabou na úžasnou škodu tam máš sedan a liftback v jednom.Stači umát a jít wash & go.

Odpovědět  |   | 
Razor  |  21. 11. 2012 00:04

Pěkně jsi to vypsal ;), zajímalo by mě, kde ochcávkáři atd berou utkvělý představy o tom, že jsou škodovky hrozně levný auta :D

Odpovědět  |   | 
janseb  |  10. 06. 2010 04:31

Tady i jinde se v diskusích se všichni odvolávají na objektivní měření a když se zeptám, kde to měření je k prohlédnutí, tak nikdy nedají konkrétní odkaz, vždyky napíšou "to přece všichni viděli", "je to známá věc", nebo je to přece na oficiálních stánkách automobilky xxx, nebo xxx klubu.
Včera jsem zrovna asi hodinu hledal video srovnání jízdy Volvo a BMW a nic, co by jen přibližně odpovídalo tomu, na co se přispěvatel odvolával, jsem nenašel - Bingem, Googlem a Seznamem, na Youtube, na oficiálních stránkách, v klubech, v Česku, Anglii a Americe (zkoušel jsem i Německo, i když nešprechtím).
Takže s těmi objektivními měřeními je to podle mne jako s Yetim - všichni, kterým se to hodí, o něm slyšeli, ale nikdo ho nikdy neviděl.

A abych nepsal příspěvky dva - nikdo tu netvrdí, že Mondeo má lepší materiály, než VW či Škoda. I pro mne byly materiály a finiš vnitřku v C-Maxu Trend trochu zklamáním (ale nic nevrže a nedrnčí).

To, co tady lidi tvrdí a s čím souhlasím, je, že ve srovnatelné motorizaci Fordy jedou líp a líp se ovládají, než jejich protějšky od VW.

Odpovědět  |   | 
Dronte Mauricijský  |  09. 06. 2010 12:47

A až vám také zhruba ve 130 tkm odejde turbo, třebaže jste ho šetřili a po jízdě dochlazovali, pak můžete říkat něco o "kvalitě". Nyní, abych se zřejmě nenudil, mám na svém Fordu další "radosti" týkající se vstřiků. Tolik pár postřehů ke kvalitě voů Ford. O interiérech nemluvě, byl jsem zklamán, když jsem viděl a otestoval kvalitu intériéru obyčejné služební Fabie 1 z konce výroby, je to na míle vzdálené, samozřejmě v neprospěch Focusu. A údajně kultivovaný a tichý common-rail 1.6 TDCi je hlučnější jak TDi 81 kW s rotačním čerpadlem ve Škodě O1 po FL, třebaže tato má kratší převodovku.
A propos: proč jsem zatím nečetl žádnou recenzi jejich nových turbobenzínů. Už se vyrábí dobrého půl roku a kromě obecných keců, jak jsou hi-tech, eco apod. nikde ani slovo. A přitom Ford je známý tím, že z každé prkotiny udělá mediální humbuk - vzpomeňte např. bezvíčkové uzavírání palivové nádrže, kde Ford chtěl ušetřit 1 € na nákladech a zákazníkům to pak prodává jako velkou výhodu.
Jen tak mimochodem: proč autoři nepopíšou, z jak kvalitní hmoty je vyroben volant např. ve verzi Ghia? Je to jakási poměrně měkká gumoidní hmota (připomínající volantovou hmotu ze Š 120, a to asi Škodě 120 ještě křivdím), mající evokovat kůži - vtipně vypadají jakoby švy, mající připomínat šicí stehy, ve skutečnosti jsou to jen plastovým výliskem.
A ceny Mondeí, ač klesly, i po slevách dle mého stále neodpovídají tomu, co za to dostaneš, aspoň ne tady v ČR. U Subaru dostaneš za jen o málo vyšší cenu navíc i pohon všech kol.
Dronte Mauricijský.

Odpovědět  |   | 
TankMurdock  |  09. 06. 2010 15:35

Tak hlavně že jsi si ulevil, a o to ti vlastně šlo

Odpovědět  |   | 
Michal  |  11. 06. 2010 10:57

Nezbývá mi nic jiného než s Drontem souhlasit. Také jsem měl Mondeo TDCi 96kW 2005 a turbo se vysypalo již při 80 tis.km. Od té doby další problémy jako padání auta do nouzového režimu jízdy. Samovolné chcípání motoru, atp. Můžete se o své auto starat sebelíp, dávat kvalitní oleje, měnit častěji filtry, ale když se to sere tak se to sere. Autorizovaný servis krčil jen rameny a sem tam něco vyměnil typu pokus a omyl. Na konec mi s Mondeem došla trpělivost a zajel jsem do specializovaného dieselservisu v Lovosicích, kde mi řekli doslova toto. Pane, máte krásné auto, super výbavu, pěkný lak, je vidět že se o to staráte, ale motor máte v prdeli. Tak jsem neváhal a ve 105 tisících Mondeo střelil a můžu vám říct, že od té doby mám svatej klid. Už se nemusím každé ráno koukat na teploměr kolik je venku stupňů jestli náhodou nezamrzla nafta, už se nemusím modlit při tankování nafty cože to vlastně beru za naftu. Už nemám strach že mi auto zase klekne sotva opustím město. Možná jsem měl špatný kus, ale stačí se jen podívat na internet na nějaký fordklub na diskuse a problémy slavného motoru TDCi a každý si udělá obrázek sám. Nyní vlastním jiné auto střední třídy s benzínolvým motorem a nějaké TDí nebo TDCi, HDi mi může vlézt na záda. To že jezdím za 8L naturalu mě netrápí o proti dieselu, který jsem vesměs vozil jen po servisech. monmdeo bylo pohodlné auto, na ježdění dálek úplně ideální, pěkná výbava a svezeníčko, ale ten motor...

Odpovědět  |   | 
TankMurdock  |  11. 06. 2010 12:29

No a pak se mi někdo diví že jsem měl sice už sedmnáct aut ale diesel ani jednou.

Odpovědět  |   | 
Dronte Mauricijský  |  12. 06. 2010 11:31

Narozdíl od tebe, já nechci každou chvíli měnit auto, chci s jedním, co mi vyhovuje, vydržet jezdit nějaký delší čas. Mám také jiné zájmy, nejen auta. A to, že jsi měl 17 aut, to svědčí o tom, že s žádným pravděpodobně nebudeš mít dlouhodobé zkušenosti. Pokud do toho počítáš i auta, se kterými jsi jel jen pár km a která sis na chvíli půjčil, tak tomu číslu věřím jako počtu aut, co jsi řídil. Pokud máš s každým dlouhodobější zkušenosti aspoň v řádu desítek tisíc km, pak se ti omlouvám.
Já z hlediska dlouhodobých zkušeností mohu mluvit jen o 4, a to určitě nejsem mladší než ty, tipoval bych opak. Je pravda, že předchozí byly benzínové atmosféry, tam se opravdu nic zásadního nekazilo, ale vzhledem k mému projezdu v posledních letech jsem si řekl, že by ta nafta se uživila a ejhle i novináři chválené motory TDCi nejsou tak skvělé, jak by se mohlo jevit.
Toť vše a nějaké řeči o úlevách apod. neberu.
Drone Mauricijský.

Odpovědět  |   | 
TankMurdock  |  12. 06. 2010 12:11

Nechápu z čeho usuzuješ že jsi starší než já ale budiž. Co se týče těch zkušeností mám najeto přes 1.6 mil kilometrů myslíš že na to je ten počet aut moc. Ročně najedu minimálně 80tisíc. No a jinak je problém v tom že doby kdy si automobilka vyráběla auta víceméně sam jsou už hodně a hodně let zpět, a co se týče dieslu, tam platí několik věcí za prvé Ford je nikdy moc neuměl dělat - proto je nakupoval kde se dalo pak je začal "spoluvyvíjet" můj názor je ten že příspěvek fordu do vývoje je spíš finanční než jakýkoliv jiný, a ke konkretním motorům, ano první TDCI odcházely vstřiky protože se do nich dostávaly špony které vznikaly v zadírajícím se čerpadle, to bylo od delphi ale ten problém vznikal hlavně v zemích s nekvalitní naftou, německé servisy tenhle problém znaly jako okrajový. A teď si to vem takhle, víceméně je diesel ve fordu od PSA vstřikováni, turbo, a podobně dodává taky někdo jiný např Bosh ale to je u všech značek, ve fabrice u Forda se to víceméně osadí do auta a fertig. A teď mi řekni kde je problém všichni haní forda a nenadávají na Delphi nebo Boshe. Já měl fordy vždy s atmosférou jestli to byla kdysi dávno Granada V6, nebo Sierra DOHC a podobně a nikdy a znovu opakuji nikdy jsem neměl problém že by mě auto nechalo na cestě, což se nedá u mně říct třeba o Renaultu. A jak říkám zkušenosti mé jsou takové že to co já najedu za rok většina lidí v čr najede za 3-6 let, já jsem za volantem denně, kdo myslíš že má víc zkušenosti s daným typem auta ten co s ním jede denně do práce a zpět 10-25Km a o víkendu sem tam na výlet, nebo ten kdo třeba během dvou a půl dne najede třeba i 4tisíce Km? Jo a o fordech se vždycky říkalo že žerou není to tak jen lidi neumí jezdit i šestiválec 2.8i v Granadě s mechanickým vstřikem mě bral dlouhodobě do desíti litru a to nejsem žádný louda spíš naopak.

Odpovědět  |   | 
Malson  |  20. 06. 2010 08:03

Mate tedy drsne zkusenosti. Kazdopadne jako majitel noveho Mondea TDCI 2.0 TITANIUM X a ujetymi uz 80.000 km musim jenom napsat, ze jsem ridil vyrobky ala VW (Passat, Golf, Superb, Octavia, Fabia), Renaultu Megane, Clio, Citroen Picasso, Mazda 626 a 323, Lada Samara, Vartburg. Takze si myslim, ze porovnavat muzu. Kaslu na nejaky flamewar v diskuzi.
Ja mam proste s novym Modeem super zkusenost. (Jinak Mazdu 626 ma doma manzelka a jezdi se s ni taky paradne a opravy v podstate zadne.) Nikdy me Mondeo nikde nenechalo. Jede na diesel naprosto uzasne, kvalitu nejakych materialu neresim, kdyz mam vybavu v kuzi s dotykovou navigaci - kam se hrabe Superb s jeho Columbusem!, kde mam problemy sparovat i blby bluetooth telefon.
Na druhou stranu jizda v Superbu Exclusive s 3,6FSI 4x4 je motorova nadhera, vykoupena vsak silenou cenou a spotrebou kolem 15L/100km.
Mne se Mondeo libi, mam ho na 18palc. kolách 235/40 a sedi na silnici jak prikovane.

Osobne bych videl problem v tom autorizovanem servisu a ceskych palivem (neda se verit ani OVM), kdy jsem se i ja setkal v servisu s naprostymi diletanty, protoze mi odpallili ridici jednotku. Resim to vsak soudni cestou. Servis jsem vymenil za jiny a jsem spokojeny.

Palivo tankuji u Benziny jeji novou Diesel Verva 60 a motor je zivejsi a tichounky. Problemy v zime jsem nikdy nemel.

Toz tak, abych doplnil zase neco pozitivniho ze zivota.

Odpovědět  |   | 
Martin Koníček  |  13. 01. 2012 01:10

Pane, vy jste z marketingu firmy škoda?????
jinak to nechápu....

Odpovědět  |   | 
milda  |  13. 03. 2013 19:08

mám Ford Mondeo 2.0 TDCI rv 09/2003, najeto 347 000 km a kromě poloos při 250 000 km jsem velice spokojený. Spolehlivé, prostorné vozidlo.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  07. 06. 2010 18:32

to Zelí: ajajaj, zase sypeš bludy z rukávu.

" Ceny nových aut ford jsou na lowend vyšroubované moc vysoko, ford zkouší co zákazníci snesou. " - Můžeš nám tady nadhodit nějaký konkrétní srovnání v low-end sféře? Já jen aby nezůstalo jen u plácání, jak to máš mimochodem ve zvyku

Já ti tady třeba nadhodím srovnání se Superbem, což je představitel extra low-endu.

Škoda Superb 5dv. - 2.0T 147kW - 6st.automat, základní výbava Comfort = 746.000,-
Ford Mondeo 5dv. - 2.0T 149kW - 6st.automat, výbava Enterprise = 680.000,-

Tak ti nevím, která automobilka zkouší co zákazníci snesou. Připlatit si 65.000,- a dostat auto na plecháčích, pouze s Climaticem, s obyč Halogenama apod. Tomu se teprve říká šponování zákazníků.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  07. 06. 2010 11:27

On se trh ne vždy chová logicky. Mondeo jednoznačně jedním z nejlepších aut ve třídě skutečně je. Jasně, že ani současné motory nejsou zrovna zázrak spolehlivosti, ale to ostatní u momentálně vyráběných řad problémem není. A na pádu ceny v secondhandu se bohužel právě spolehlivost motorů má svůj vliv. Jenže ono se v nefrancouzské části Evropy stejně všechno srovnává s VW a i dál srovnávat bude. A to je samozřejmě zejména z pohledu motorů pro Ford nerovný boj. Ale jinak je Mondeo líbivé, prostorné a docela dobré auto.

Odpovědět  |   | 
sir  |  07. 06. 2010 12:59

Tak prvne, v textu je hodne chybicek, at co se tyce rozmeru pneumatik - sirka 270? :D
tak na konci zakladni objem kufru 170 l?
A ted k motorum, od patku jiz konecne mam mondeo s ecoboostem a zatim spokojenost navybornou. A to at se zpracovanim interieru , materialy, funkcnosti, urovni komfortu, tak i s reakcemi a fungovanim dvojspojkove prevodovky a noveho motoru. Pokud nekoho zajima vice, at pisne.

Odpovědět  |   | 
Radek  |  07. 06. 2010 13:16

Jak je to se spotřebou? Dá se odhadnout dlouhodobá? Nejsem žádnej honič spotřeby (to ybch si koupil diesel), ale někde jsem četl, že by to mohlo papat cca 11 litrů, což by na mě bylo moc. A někdo zase psal, že by to mělo mít nižší spotřebu, než starý 2.0i, tak nevím. Samozřejmě při rozumné jízdě. Jakej je zátah z nízkých otáček? BMW 328 mělo 142 kW, nevím už krouťák a to jelo slušně. Tohle má 149 kW - to už musí být nadbytek výkonu.

Odpovědět  |   | 
sir  |  07. 06. 2010 14:28

Tak zatim mam prvnich 450km najeto a spotreba 9,5l/100 km . Z toho par testu max vykonu - zrychleni, cast plnula jizda 100km v hod. a cast nekolik kolon v meste.
Co se tyka zrychleni tak jde paradne za plynem od 1500 otacek....spise bych rekl ze primo od volnobehu. Motor je neuveritelne tichy, cele auto je smes komfortu a relaxu . Zkousel jsem i par rychlych pasazi s pritvrdnutim podvozku a nadseni nekonci.
Jinak pro info - jezdil jsem jak Mercedesem S, E, C , Audi A8, Bmw 1 atd. Doma u rodicu je 2 roky stare Mondeo 2,5T, predtim rada dieslu od Fordu atd. Tak vim s cim srovnavat, tak ze spokojenost. A ve sport paketu jeste krasa co se tyce vzhledu.

Pocitam , ze spotreba pujde dolu s rostoucim poctem km, pokud pri klidne jizde vleze pod 9 budu spokojeny, tak uvidime.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  07. 06. 2010 15:01

Ta spotřeba celkem odpovídá, kdyby byla manuální převodovka, byla by spotřeba menší. Až se ti motor trochu zajede, jistě spotřeba ještě klesne. Já jsem Ecoboost 149kW také v Mondeu chtěl. Stávající Mondeo TDCi dosloužilo a tak jsme koukal po náhradě, ale jak už jsem psal výše, vadil mi interiér a Ecoboost pouze s powershiftem a krapet vyšší novinkovská cena. Na diesely jsem už raději nekoukal.

Odpovědět  |   | 
sir  |  07. 06. 2010 15:10

No nekdy se u novych dvojspojek uvadi nizsi prumerna spotreba nez u manualu, pac kdyz jedes klidnou jizdou ani nevis a mas tam 6stku...proste se motor vali kolem 1500 otacek, kdezto u manualu by ti bylo lino radit ve meste az na sesty rychl. stupen. Jinak ja jsem nikdy nikdy nechtel automat :D a na konec jsem rad, ze tam je, kvuli te pohode pri kazdodenni pracovni jizde. A co se tyce interieru - me osobne vadilo nesladeni radia sony a ovladacich prvku klimatizace, proto tam mam stredovy panel s DVD dotykovou navugaci a vypada to skvele.

Co se tyce ceny, tak bych rekl ze v akcni vybave Enterprise levnejsi obdobne auto nesezenes. Myslim tim stejnou tridu/vykon a to nepocitam ze ostatni chcou priplatek cca 60 tis. za automat :o) tady je uz v cene.

Odpovědět  |   | 
Rhinox  |  07. 06. 2010 15:31

Nebylo by mi lino radit 6-tku, bylo by mi to lito. Dusiti dieselovej motor ve meste sestkou na 1500rpm, na to bych opravdu nemel srdce. Jezdit takhle par let, to se clovek muze pripravit na vymenu dvouhmotoveho setrvacniku...

Odpovědět  |   | 
sir  |  07. 06. 2010 15:34

Bavime se o novem ecoboostu a to je benzinovy motor :o)

Odpovědět  |   | 
Rhinox  |  07. 06. 2010 16:18

Tak pardon, to mi nejak uniklo. Ja myslel ze o tdci...

Odpovědět  |   | 
janseb  |  08. 06. 2010 08:32

Technické specifikace pro ECOBOOST jsem na stránkách Ford.cz nenašel, ale ze starých motorů dvouhmotový setrvačník mají i všechny benzinové motory, kromě 1,6.

Odpovědět  |   | 
Rhinox  |  08. 06. 2010 12:17

Mozna jo, ovsem bude jiste mensi, jelikoz torzni vibrace benzinoveho motoru jsou taky podstatne mensi. U benzinu to zrejme nebude tak vadit, ovsem podtacet dlouhodobe diesel, to je opravdu cesta do pekel. Ten pullitr usetreny na spotrebe muze byt v konecnem dusledku jeste sakra drahej...

Odpovědět  |   | 
Razor  |  21. 11. 2012 00:01

1,8 nemá dvouhmotu, akorát 2,0i 107 kw ;)

Odpovědět  |   | 
TankMurdock  |  08. 06. 2010 01:55

by mne zajímalo kolik z místních kritiku Mondeo má, já mam mondeo 2009 s motorem 2.0i benzín přestavba LPG, od srpna 2009 jsem na něm najel 35.000Km a do konce tohoto měsíce tam bude čtyřicet, jezdím jako osobní přeprava takže v průměru co tři měsíce mi vyjdou jízdy třeba tak že ujedu za 5O - 60 hodin něco přes 4000Km a zatím ať jsem jezdil s čím jsem jezdil mondeo je první auto na které nedám dopustit v plném rozsahu. Na všech autech jsem vždy našel chybu, ale z mondea vystoupím po těch 4 tisících a nemůžu říct ani popel, sedačky perfektní, rozmístění ovládacích prvků skvělé, prostor vynikající včetně místa pro nohy (netlačí středový panel) a jízdní vlastnosti dokonalé, když spěchám třeba v zimě po zasněžené německé dálnici ani na vteřinu nemám pocit že auto nesedí či cokoliv jiného, tam kde jedou Helmuti za silného sněžení cca 100 je předjíždím 140 a žádný problém. Tolik má zkušenost. A motor 2.0i plně dostačující díky proměnné délce sání se zvedá velmi dobře i z nízkých otáček a průměrná sptřeba podle PPC 8,2 litru za celou dobu, nicméně počítač je optimista a dlouhodobá spotřeba je 9litru LPG. V benzínu byla 8,4 (první tři tisíce km na usazení motoru). Btw mam Ghiu v provedení světlý interier a ten vůbec nevypadá špatně.

Odpovědět  |   | 
janseb  |  08. 06. 2010 08:40

Jojo, souhlas. Jezdím teď s S-Maxem 2,2 TDCi a zkušenosti podobné s autorem. Pravda, spotřeba je trošku vyšší, hlavně nad 140 na dálnici, ale s lehkou nohou mimo město a dálnice se pod 6,5 dostanu. A etalon Passat nebo Octavie mi v zatáčkách neujede.

Odpovědět  |   | 
R_R  |  08. 06. 2010 08:43

Ale no tak, vsichni vime (i ti co Mondeo nemaji) ze problemy jsou s dieselovymi motory a nikoliv s benzinem. Proste koupit ojety Mondeo s TDci je riziko jako prase.

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  08. 06. 2010 09:29

Koupit jakýkoliv ojetý diesel je riziko jako prase. Paradoxně u TDCi je to riziko menší, protože oprava vyjde cenově nejlépe. Je už dost znalých mechaniků, umí se repase vstřiků, jsou dostupné díly, existuje síť specializovaných servisů Delphi (výrobce vstřikování). Zkuste s něčím takovým zajet u jiné značky do autorizáku!!!! Vymění vám motor za pětinásobek ceny.

Odpovědět  |   | 
Paja  |  08. 06. 2010 10:38

No az na to, ze pokud se nepletu, tak Delphi uz se do fordu nejakej patek nedavaj. Nyni jsou tam vstriky Siemens a ty uz se tak snadno opravovat nedaj (pokud vubec) a cena celku je nekde k 50 tis.
Osobne nechapu co tu vsichni sveta znali rvou o nekvalite Dieselu od Fordu misto toho, aby realne rvali proti kvalite dieselu ve Fordech. . Myslim, ze Mondeo, stejne jakou ostatni osobaky od forda bude mit motor od PSA coz jsou francouzi (i proto je tam vstrik Siemens a ne Delphi). Navic mam neodbytny dojem, ze za spoustu zavad stoji odbornici v servisech (to ze do novych Fordu je urcena presna specifikace oleje a ne jen 5W-30 je pro mnoho opravaru novinka) a kvalitni nafta u ceskych cerpacich stanic.

Odpovědět  |   | 
RS  |  08. 06. 2010 13:01

No az na to, ze pokud se nepletu, tak spolecny vyvoj naftovych motoru Ford-PSA tedy nekterych TDCi a HDi uz skoncil, prekvapive kvalita TDCi jen stoupa. Divne, co.

Ford pouziva Bosch, Delphi, Denso, Siemens-Continental podle konkretniho motoru. Co ma PSA je docela irelevantni.

Prekvapive je take to, ze TDCi ktere nemaji nic spolecneho se spolupraci PSA, jsou mnohdy spolehlivejsi!

Odpovědět  |   | 
TankMurdock  |  08. 06. 2010 09:32

Budu ti lehce oponovat ale ne moc, myslíš že koupit jakýkoliv automobil jakékoliv značky jako ojetinu není riziko, hlavně tedy nafťák?

Odpovědět  |   | 
Michal  |  08. 06. 2010 12:31

Čím složitější motor a to moderní natlakované turbodiesely jsou, tím je riziko poruchy větší. Riziko poruchy také stoupá se stářím vozidla.

Odpovědět  |   | 
VW  |  08. 06. 2010 13:40

No musím se připojit k těm spokejeným forďákůmJá ač zarytej passaťák jsem měl možnost včera na veletrhu v Brně otestovat nové mondeo v naftě s automatem a popravdě začínám, ač to bylo jen pár kiláků přehodnocovat svou auto orientaci První jsem lezl kouknout nového superba v kombíku, no sednu auto prostorný, ale středovej tunel zas vadí kolenu!!!!! Pak si tak vlezu do toho mondea titanum a aspoň u mě obrovská spokojenost snad se vším, je pravda, že pokud není ve středovém panelu navi tak to rádio tam je takové divné, ale to jsou muchy a po rozhovu s prodejcem jaká jde udělat cena, tak bych jak už tu zaznělo o nějaké drahotě nemluvil!! O problémech u starších fordů vím, ale u těchto novejch snad ne??

Odpovědět  |   | 
DrFreeze  |  08. 06. 2010 15:07

Máme Mondeo 2007 TDCi (resp. přejmenovaný HDi) 96 kW, koupený 2008 jako předváděčka. Připlaceno na 5letou záruku, sichr je sichr, nestálo to moc. Zatím vše bez problémů.
Autor píše o tvrdším podvozku, já mám sice 16" kola, ale i tak tvrdím, že je to jedno z nejměkčích aut, které jsem zažil. Jízdní vlastnosti jako takové jsou určitě super, ale subjektivně vnímám toto Mondeo jako staršího usedlého pána, který se vždycky do zatáčky trochu rozvážně zhoupne. Toto Mondeo nahradilo Mazdu 6 první generace s podobně výkonným dieselem a tak měkká určitě nebyla (tedy se snažím srovnávat srovnatelné a ne s naším současným druhým autem v rodině, což je Seat Leon II na 18" kolech ve výbavě SportUp, to je MOTOKÁRA!

Jinak ještě zkušenost s Escortem 1,6D r. v. 1988 (jeden z posledních hranatých). Kombík, výbava Ghia, lehké, velice pěkné auto, spotřeba trvale 5 - 6 l/100, minimální koroze, i ve 150000 km startoval při -20 st. C bez problémů. Převodovka vysypaná asi ve 140000 km, ale jezdilo se hodně po městě. Celkově s autem velká spokojenost, ale už je to neaktuální historie Obecně nemám vyhraněnou značku, ale i podle zkušeností z okolí mohu říct, že Fordy patří k tomu lepšímu na našem trhu.

Odpovědět  |   | 
TankMurdock  |  08. 06. 2010 15:28

Ten podvozek je reakce na to že MKIII bylo hodně tvrdé ale moje zkušenost je taková, auto je výrazně pohodlnější než minulý model, ale vlásenky s nim jdou vymetat jedna radost a sedí jak přibité mimochodem donutit ESP aby se rozblikalo chce už hodně nezkušenosti za volantem a snahu o překonání fyzikálních zákonů. Btw mám najeto více než 1,6milionu kilometru s různými auty ale mondeo u mně palec nahoru.

Odpovědět  |   | 
janseb  |  09. 06. 2010 04:04

Úplně tvrdý podvozek pomáhá jízdním vlastnostem jen na opravdu dobrém povrchu - ukažte mi ho v Česku.

Odpovědět  |   | 
DrFreeze  |  09. 06. 2010 08:35

Jo, s tím palcem nahoru určitě souhlas! Určitě si nestěžuju, naopak. Jen mi opravdu přišlo z mé zkušenosti až podivné to tvrzení o tvrdším podvozku. Jakmile se dostanu k nějaké C5, určitě vyzkouším.

Odpovědět  |   | 
pavel  |  08. 06. 2010 17:43

No tak si na par kilometru pujc treba C5 a zjistis, ze Mondeo je proti tomu formule. V C5 jsem za chvili zacal hledat nejaky kloubouk na hlavu, abych ladil s autem:)))

P.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  08. 06. 2010 22:00

No ta C5 mi teda nepřipadně nějak extra podvozkově na výši. A když k tomu ještě přidám to, že na tak velké auto je vzadu poměrně málo místa a celkový design vypadá jako nafouklý pohřebák.....Ale proti gustu....vzhled je samozřejmě subjektivní....

Odpovědět  |   | 
řidič BOB  |  08. 06. 2010 23:37

Další kvalitní redaktor - alespoň, kdyby si to po sobě ten blbec přečetl... Objem palivové nádrže: 35l; rozvor: 23 mm a další hovadiny v závěru jenom ukazují, jak kvalitní jsou tyhle žvásty!

Odpovědět  |   | 
janseb  |  09. 06. 2010 04:01

Já tady většinou články ani nečtu. Zajímavé informace se tu člověk dozví až z diskuse.

Odpovědět  |   | 
ja  |  09. 06. 2010 13:35

mam mondeo 2003 2.0 16v benzin a 2007 diesel
co se tyce podvozku, starsi model je na tom o tridu lepe, z noveho mondea mam pocit rizeni parniku .....
takze jizdni vlastnosti noveho modelu nejsou urcite lepsi nez to bylo u predchozi generace.
Ale nove mondeo je zase vetsi a podstatne robustnejsi , tudiz urcite i bezpecnejsi. ......

Odpovědět  |   | 
TankMurdock  |  09. 06. 2010 14:09

Kašli na pocity vytáhni ho někde na okresky se spoustou zatáček a dej mu za uši a uvidíš že se zbavíš pocitu a začneš tomu podvozku věřit, já měl pár aut ještě větších než mondeo ale když jsem nasednul do nového mondea když mi ho předávali u dealera měl jsem z něj taky smíšené pocity zajel jsem na benzínku dotankovat dal jsem si cigárko koukám na ten auťák a říkám si: moc se mi líbí je to loď (já si holt na velké auta potrpím), ale kde je ta agilita fordovských podvozků, dokouřil jsem sednu do něj spustím sedačku co nejníže to jde upravím si opěradlo a nastavím volant a zdálo se mi to o mnoho lepší, najel jsem něco kolem 1500Km a říkám motor už by měl být usazený beru tě do kopečku a na serpentiny a tam jsem jsem zjistil že z agility starých mondeii neztratilo vůbec nic jen člověk tím pocitem té velké hmoty má ze začátku obavu a pak jezdíš rychleji a rychleji a báječně si to užíváš. Problém u tebe by mohl být jen v tom dieslu bude asi o dost těžší na přední nápravu a tady bych viděl i tvůj problém po přesednutí z MKIII s benzínem.

Odpovědět  |   | 
peter  |  10. 06. 2010 11:59

je to naozaj dobre auto a vazne by som o nom uvazoval keby tak neklesala cena, ovela vyraznejsie nez u vacsiny ostatnych aut strednej triedy. Teraz kupis za 30 000, za rok v bazare za 15 000

Odpovědět  |   | 
C. Rice  |  11. 06. 2010 21:02

objem palivove nadrze 35l??? Gumy 275/45 co to je???

Odpovědět  |   | 
pajta  |  13. 06. 2010 10:56

dovolil bych si malou poznámku k článku.. pokud se nemýlím tak motory TDCi v objemech 2.0 a 2.2 jsou konstrukčně přeznačené nafťáky od PSA, kde si možná Ford udělal pár drobných úprav. určitě to nejsou motory, které dělal ford. a 1.8TDCi a výše zmíněné dva bych dohromady taky nedával. 1.8TDCi je původní forďácký diesel někdy ze začátku 90.let s litinovým blokem. Jen ve své poslední "vývojové" fázi (common rail) nalazen na 92kW. takže ať v tom někdo udělá pořádek..

Odpovědět  |   | 
dr. 120L  |  13. 06. 2010 15:52

ačkoliv sem fanda mondea, trochu z článku cejtim snahu autora zavděčit se fordu za zapůjčení auta (což je ale u věštšiny periodik o autech obvyklé). Některé známé neduhy auta nejsou zmíněny, ale obcně si myslim že 2,2 tdci je nejvodnější kombinace pro tohle auto.

Odpovědět  |   | 
Venda  |  25. 12. 2011 22:17

Dobry vecer,nejde mi zavrit kapota,po zabouchnuti zustava nedovrena. Promazani nijak vyrazne nepomohlo.Druhy problem je pipani v kabine bez svetelne signalizace. Normalne za jizdy po dobu asi 10 vterin zhruba 10 x 2 pipnuti. Mondeo 2.2 TDCI Titanium r.v. 2006 Dekuju za pripadne rady.

Odpovědět  |   | 
roman  |  12. 07. 2012 21:29

mam mondeo 2,2 175 koni tdci rok 2008 som absolutne spokojny, krasne auto.

Odpovědět  |   | 
Koumák  |  16. 01. 2013 13:15

Mám služební Mondeo. Jezdím dle předpisů, ale průměrnou uváděnou kombinovanou spotřebu (6,1l) se mi za dva roky nepodařilo nikdy splnit. Nejmenší spotřebu jsem měl 6,8l, ale spíš mi vychází 7,2l. Myslím, že by měla být uváděna skutečná hodnota, aby se případný kupec měl o co opřít.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 06. 2013 23:03

Ahoj fordaci, skodovaci a vodici nemeckych a inych automobilov,
dakujem Vam za Vase kvalitne a erudovane prispevky, ktore mi znacne rozsiruju moje moto obzory.
Nemam za tych 47 rokov soferovania /od 10-tich rokov/ mozno tak bohate skusenosti s modernymi autami ako mnohi z Vas...ale predsa len - mame pol roka Ford Mondeo-Ghiu 1.8 TDCi, co ma teraz 4 roky a necelych 100 tis. Som do toho vozu zamilovany, zatial ziadny problem. Ked som raz jazdil svadbu pred 13 rokmi - Skoda Oktavia, 2 liter, co bol tusim motor z Audi...mozem sa mylit - no fantazia. Dnes uz je tolko dobrych a nadcasovo peknych aut. Mam rad Skodovky, Fordy, aj ten nas stary Peugeot 406 sluzi dost obstojne. A co taka jazda na starej oktavii spartak - mnohi ani neviete, ako vyzerala...na tu dobu to bolo tiez dobre auto, ale poplatne technickemu vyvoju 60-tich rokov...

Odpovědět  |   | 
Kony  |  01. 02. 2014 18:48

Z některých příspěvků je poznat, že píší o autě ve kterém nikdy ani nejeli. Můj švára koupil v roce 2001 Mondeo MK3 2.0 TDCI NOVÉ!!! v sedanu. Nechal ho ještě v záruce načipovat. Před čtyřmi roky ho prodal-najeto 400 000km. Krom údržby řešil pouze 1 x startér a 2 x altík. Na autě při prodeji původní turbo i vstřiky. Než mu sebrali papíry honil to jako prase. Letos jsem koupil MK3 TDCI 96kw, 2007 a doufám, že budu mít taky takové štěstí. Akorát ten palubní PC stojí za hovno. Ukazuje průměrnou spotřebu např 5.4, ale reálná je 6.5l/100. 90% dálnice do 140 km/h. Jen okrajově. Moje předchozí auto byl Passat B6, 2.0 TDI 103kw, a vytekl jsem do něj přes 60 000kč a nakonec jsem ho musel pod cenou prodat s nezjistitelnou závadou motoru. Servis se napakoval a nic z toho. Před Passatem jsem měl Lagunu II, 1.9 DCI 79 kw. Kupoval jsem ji když měla mít najeto 103000 a prodával jsem ji ve 270000km. Jediná větší závada bylo pomocné naftové čerpadlo. Spotřebák nepočítám jako investci, ale nutnost. Auta, která se (nejen) tady v bazarech prodávají, jsou převážně několikrát stočená a tomu samozřejmě odpovídá i jejich poruchovost. A stáčí se i v zemích, kde je to trestné (Německo, Itálie, Španělsko, Holandsko atd.) Většina motoristické společnosti u nás, je ovlivněna kultem VW a tomu odpovídají i reakce na něco jiného než jejich koncern. V úvahu lze brát pouze zkušenosti nezaujatých lidí, kteří mají opravdu s tímto modelem delší zkušenost.

Odpovědět  |   | 
turop  |  08. 02. 2015 15:01

laguna nieje auto

Odpovědět  |   | 
turop  |  08. 02. 2015 15:24

kupim retaze na 16, kolesa

Odpovědět  |   | 
zbyněk  |  12. 07. 2015 00:05

Ahoj všeci

Ford Mondeo 2010
2.0 TDCi, Navigace, Tempomat, Park. senzory tento vůz jsem si vybral a i nevybral. Chci si koupit něco co utáhne karavan. Takse ptám Vás odborníků je to schůdné. měl jsem Ford fokuse 1.8 ale nebyl jsem s ním spokojeny hlavně motorově, teď je to staříček. Možná píší blbosti, a jsem dost na vážkách a hlavně proč jsou ty fordy tak levné o proti třeba škodovkám třeba V AAA pordíte?

čauZbaněk

Odpovědět  |   | 
Danil Novy  |  14. 07. 2015 18:00

Zdravím,jsou levné protože jsou podstatně poruchovější než Škodky ( mluvím o dieselech),další je nepochopitelný patriotismus spousty lidí ke značce Škoda, a to samé platí u WW v Německu....Já když jdu po ulici,tak si při příjezdu prostředního modelu Fabky Škodky zakrývám oči, protože to je tak ošklivé,že se na to nemohu ani podívat, a o té ceně ojetin a archaických,nehospodárných motorech netřeba mluvit,,, Podvozek se vymlátil už po 30000 km po centru Metropole,, U Fordu jsou problémem bohužel motory,, Nafta poruchová ,benzín žrout ,a na dálnici hlučnost ... (1.6 Zetec aj). Jinak podvozek prostě nemá konkurenci, kam se na řadového Focuse hrabe GTI od WW,, Muj Focus 1.8 TDCI 85 KW je kaput,,čerpadlo přidřené a naplivané špony do vstřikovaču... Najeto 180000 KM. Tankováno pouze Benzina......

Odpovědět  |   | 
zbyněk  |  15. 07. 2015 23:02

Nemám moc času tak se nezlobte. O poruchovosti motoru já moc dobře vím a podvozek vždy OK. Píšu teď o svém fokusu 1.8 benzín combi . Ale teď nevím co si o tomto myslet hlavně o škodovce ano či ne. Přemýšlím o superbu

Odpovědět  |   | 
Roman H  |  26. 11. 2015 09:04

Zdravim...poupravim par nepresnosti...rizeni neni preposilovane kvuli naladeni posilovace, ale protoze jako jedno z mala auto v dane generaci ford nepouzil uvadeni elektricky posilovac, nybrz hydraulicky. Rozmer pneu jsou 235/45 nikoli 275...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  25. 08. 2016 11:48

POZOR NA OPRAVY VSTŘIKOVACÍCH ČERPADEL
Mám velice špatnou zkušenost s jedním servisem o kterou se s vámi nyní podělím.. V době záruky na vstřikovací čerpadlo mi bylo zaúčtována další řídící jednotka s tím, že původní byla zničena přepětím a nějakou chybou na autě či elektroinstalaci..Nechal jsem tudíž čerpadlo rozdělat v jiném, tentokrát v autorizovaném servisu BOSCH A DELPHI a z hrůzou bylo zjištěno, že řídící jednotky byly opravovány a dost neodborně a že přepětí nezpůsobovala chyba na autě, nýbrž mechanické části čerpadla.. Tato zkušenost s daným servisem mě stála celkem 57 000Kč, protože čerpadlo které opravovali v únoru 2016 a později i při reklamaci je tak poškozené, že oprava by byla dražší než čerpadlo nové !!! Pohonné hmoty jsou kupovány u čerpací stanice Benzina ( nafta Verva ) .. ještě musím dodat, že celá elektroinstalace byla odkontrolována na diagnostických zařízeních (rovněž tak i zdemontované jednotlivé agregáty) a žádná závada nebyla zjištěna .. Na všechno své tvrzení mám doklady vč. protokolů z diagnostických přístrojů !!! MÁTE NĚKDO PROSÍM ZKUŠENOSTI, JAK MŮŽU DOCÍLIT TOHO, ABY SE DANÝ SERVIS , KTERÝ DĚLAL PŮVODNĚ OPRAVU (špatně), PODÍLEL PŘIMĚŘENOU ČÁSTKOU NA CELÉM PROBLÉMU, KTERÝ SE STAL JEJICH VINNOU ?? Děkuji za odpověď .. pepan12@seznam.cz Jistě si myslíte, že jsem měl jet do toho servisu znova, jenže, oni neměli žádnou snahu elektroinstalaci přeměřit, vzali si peníze bez dokladu , prý jsem si to zavinil sám a nejraději by opět vyměňovali další jednotky.. Což je finančně pro mě neúnosné a efekt všeho by byl, že by auto bylo opět za pár dnů nepojízdné. Vozidlo potřebuji denně - jsem autodopravce ... hezký den všem . na otázky odpovím konkrétněji mejlem..
Zápory:
,,FIRMU" DIESELSERIS NEDOPORUČUJI !!!

Odpovědět  |   | 
pan  |  30. 08. 2016 00:54

Jaká firma Dieselservis? Pardubice?

Odpovědět  |   | 
Zdenda  |  24. 10. 2016 19:24

Mám Ford Mondeo Kombi TDCI 2,2 Titánium r.v. 2006. Najeto málo přes 12000 tisíc. Spotřeba perfektní, výkon výborný. Jen sedačky by měli být lepší (dříve jsem měl Opel Vectra 1,6 limuzína také bezvadné auto, ale hrozně hnilo!). Mám nějakou závadu a nemohu na ni přijít. Na hrbaté (díře) cestě zazvonění jako by se na hřídeli zatočila kovová podložka. Zvuk se zdá, že jde zepředu na pravé straně. Vše proklepávám a nic. Při jízdě na lepší vozovce nic nepoznám a vše je v pořádku! Prosím poraďte, moc děkuji.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  02. 11. 2016 22:53

Kovove Tlacitko od rucni brzdy...

Odpovědět  |   | 
Zdenda  |  03. 11. 2016 19:04

Díky Mišo, v sobotu jedu do Kostelce 120km, tak se na to zaměřím. Ozvu se. Zdenďour

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A