90
Fotogalerie

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Kapitoly článku:


Adaptivní podvozek?

Může mít nový Ford Mondeo adaptivní podvozek? Ano! Chtělo by se automaticky odpovědět. Auta střední třídy ve vrcholných výbavách takovou věc přeci mají. Navíc jsme se během prvních krátkých testovacích jízd s tímto systémem u Mondea setkali, přestože dohledat nastavení podvozku v menu palubního počítače je pomalu práce pro Sherlocka Holmese, kterému v týmu asistuje ještě Hercule Poirot.

Jenže testovaný exemplář takovou věc neměl a ani v ceníku jsme adaptivní tlumiče nenašli. Pro nové Mondeo se adaptivní podvozek na českém trhu nenabízí. Jak to tedy je?

_DSC0068.JPG_DSC0077.JPG
Adaptivní podvozek je v této kategorii samozřejmostí, ale na českém trhu se pro Mondeo zatím nenabízí. Pokud ho chcete, musíte do sousedního Německa. 

Třeba na německém trhu se adaptivní tlumiče pro Mondeo nabízí a protože do České republiky dorazila jako úplně první auta pro krátké seznámí právě z Německa, tato věc ve výbavě byla. Podle oficiálního vyjádření není na českém trhu u Mondea o adaptivní podvozek zájem, takže byl tento prvek z ceníku vyškrtnut.

Až podle případných reakcí český Ford začne adaptivní podvozek nabízet. Je to trochu zvláštní přístup, ale na druhou stranu je pravda, že Mondeo v podstatě nastavitelné tlumiče nepotřebuje.  

_DSC0143.JPG_DSC0144.JPG
Naftový čtyřválec umí být svižný, elán vrcholné jednotky mu ale schází. Ve městě jezdil za 8,4 l/100 km, mimo město se pohyboval v okolí šesti litrů a na dálnici si řekl opět zhruba o osm litrů. Když budete hodně spěchat, dostane se spotřeba přes čtrnáct litrů. 

Cena

Kolik za to všechno? Nic dražšího než testovanou kombinaci nejsilnějšího dieselu a automatické převodovky aktuálně nekoupíte. Minimálně za takové Mondeo zaplatíte 834 990 Kč, ale tím určitě končit nemusíte, přestože už je ve výbavě zahrnuto všechno možné od čtení značek, litých kol, tempomatu, přes sadu bezpečnostních asistentů, až po automatické stěrače, palubní počítač s 10,1" velkým displejem nebo vyhřívané čelní sklo. Ford nabízí řadu dalších možností, jak utratit peníze. Většinu z nabídky testovací exemplář dostal, takže se nelze divit tomu, že jeho cena nakonec skončila na částce 1 107 990 Kč.

Nejdražším příplatkem je u našeho auta čalounění kůže/velur, vyhřívání předních sedadel a elektrické nastavování v deseti směrech za 66 000 Kč. Pokračujeme lepším ozvučením kombinovaným s navigací za 55 800 Kč, střešní okno stojí 32 500 Kč, aktivní parkovací asistent 17 000 Kč a tak dále.

_DSC0162.JPG_DSC0168.JPG_DSC0186.JPG
Připlácet můžete třeba za střešní okno, nafukovací pásy nebo navigaci. Pokořit milion korun není problém. 

Specialitou Mondea jsou pak nafukovací bezpečnostní pásy zadních sedadel za 5100 Kč. Po nárazu se díky nafouknutím rozloží síla, kterou vás pás chytí, na pětkrát větší plochu, což vede ke snížení rizika poranění. Na každý pád je výbava relativně bohatá, jenže je tu problém.

Za 911 900 Kč se totiž nabízí Passat Variant ve verzi 2.0 TDI (190 k) se šestistupňovým DSG a výbavou Highline, respektive za 1 054 900 Kč koupíte vrcholné TDI disponující výkonem 240 koní a pohonem všech kol. Základní cena je sice vyšší, ale výbava Highline je bohatší a auto jako takové je v každém případě rychlejší. Passat je a bude pro nové Mondeo prokletím

Dobré, opravdu velmi dobré

Závěr? Mondeo s karoserií kombi je velké, pohodlné a dobře vypadající auto s vynikajícím podvozkem. Pracoviště řidiče není úplně ideální, ale jinak jde o opravdu velmi dobré auto, které si zaručeně své zákazníky najde. Neštěstím pro tento model je načasování příchodu na trh.

_DSC0100.JPG_DSC0102.JPG_DSC0110.JPGgetthumbnail (4).jpggetthumbnail (9).jpggetthumbnail.jpg

Nový Ford se nesveze na vlně euforie z příchodu nové generace, protože tuhle vlnu mu ukradl Passat. Jakkoliv je Mondeo dobré, téměř v každém ohledu bude Passat objektivně lepší. Dlouho očekávaný Ford bude hrát druhé housle, ale jak známo, je lepší být druhý než třetí.

U Fordu určitě v dobrém vzpomínají na doby, kdy se Mondeo prodávalo jak housky na krámě. Jenže tento model pádá řadu let v evropských statistikách o stovky procent. Zvrátí negativní trend generace nová? Mohla by. Má největší nabídku motorů v historii a dorazí také s pohonem všech kol. Alespoň na čas by se prodeje zvednout mohly, ale přiblížit se Passatu bude nesmírně těžké. 

Technické údaje: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi

Rok • stupeň výbavy
2014 • Titanium
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 997 cm3
Vrtání • zdvih
85,0 mm • 88,0 mm
Stupeň komprese
16,7:1
Nejvyšší výkon
132 kW (180 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
400 Nm při 2 000 až 2 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,7 s
Nejvyšší rychlost
218 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
500 l • 1 605 l
Objem palivové nádrže
62,5 l
Hmotnost: provozní • celková
1 534 kg • 2 330 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
5,4 • 4,5 • 4,9 l/100 km
Rozvor náprav
2 850 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 599 mm • 1 595 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 867 × 1 852 × 1 501 mm

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud