Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Nový Ford Mondeo je vážně hodně dobré auto. Najde se ale pár záporných věcí, které by vás nakonec od případného nákupu mohly odradit.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design se povedl, ne že ne
  2. Interiér: tři novinky, Dva problémy z kategorie zásadních
  3. Jak je na tom zavazadeník?, Jízda: K čemu ty nářky?
  4. Adaptivní podvozek?, Cena, Dobré, opravdu velmi dobré, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Trvalo to dlouho, ale nakonec se Evropa dočkala a nová generace Fordu Mondeo konečně dorazila také na místní trhy. Ve srovnání s generací předchozí přiváží řadu důležitých novinek, které by měly udělat tento kdysi evropský bestseller pro zákazníky opět atraktivnější.

Bohužel nová generace se přesně trefila do doby, kdy přichází nový Passat. Pokud se ten ukáže jako lepší auto, Mondeo se dobrovolně připravilo o svou chvilku slávy, kterou si mohlo užívat coby zcela nový zástupce střední třídy v dobách, kdy nikdo další nový zrovna do prodeje nepřicházel. A já se obávám, že v tomto směru má nový Ford dost smůlu.

Nový Ford Mondeo: Kompletní technické údaje a ceny

Nový Ford Mondeo: Kompletní technické údaje a ceny

V pořadí čtvrtá generace Fordu Mondeo přijíždí jako první evropský Ford na nové platformě pro vozy střední třídy. Platforma to je globální, protože tato automobilka razí taktiku jednoho auta pro všechny, což má svá úskalí, ale sníží to náklady na výrobu. S novou platformou pak souvisí také nižší hmotnost (-25 kg), ale zároveň tužší karoserie (zlepšení o deset procent).

Mondeo rovněž dostalo vůbec poprvé  ve své historii elektromechanický posilovač řízení s naprosto klasickými odůvodněním odkazujícím se na nižší hmotnost a nižší produkci emisí. Další důležitou novinku představuje zadní náprava typu Integral Link.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace své americké kořeny nezapře. Na pohled na vás zapůsobí především velikost auta. 

Design se povedl, ne že ne

Až potkáte nové Mondeo v reálném provozu (pokud se tak už nestalo), vsadím se, že na vás zapůsobí. Vzhled se totiž nadmíru povedl. Jak jsem tak prohlížel testované kombi, občas mě přepadly myšlenky na pětkové BMW. Tento Ford totiž vypadá snad až překvapivě majestátně a prémiově (v tom dobrém slova smyslu).

Kromě úzkých světlometů, v našem provedení diodových, a masky á la Aston Martin je důvodem vizuální přitažlivosti řada chromových detailů a především rozměry auta jako takového. Mondeo je jedním slovem obrovské. S délkou 4867 mm přerůstá nový Passat o rovných sto milimetrů, zároveň je také o dva centimetry širší a abychom byli úplní, větší je i rozvor náprav. Ten dosahuje u Fordu na 2850 mm (Passat nabídne 2791 mm). Nicméně Mondeo největší v této kategorii není. Taková Insignia s karoserií kombi dosahuje délkou na 4920 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dvacetipaprsková osmnáctipalcová kola autu náramně sluší. Připlatíte za ně rozumných 9 100 Kč a na komfortu se jejich přítomnost nijak neprojeví. Ideální. 

Naše provedení s vrcholnou výbavou Titanium nabralo pár kladných bodů za vzhled také díky atraktivním diskům. Ty ale nejsou standardem ani pro tuto výbavu, standardem jsou kola o palec menší. Testovaná verze obouvá pneumatiky 235/45 R18 a má plných dvacet paprsků. Příplatek činí 9 100 korun a pokud mohu radit, určitě si připlaťte. Autu náramně sluší.

Sečteno a podtrženo, na pohled vypadá nové Mondeo velmi k světu. A to je vždycky dobře. 

Radosti
Komfortní podvozek
I na 18" kolech schopnost pohltit velké nerovnosti
Jisté jízdní vlastnosti
Povedený design
Tichý interiér
Starosti
Výhled z auta
I na příplatkových sedadlech krátký sedák
Ergonomie ovládání
Vzhledem k velikosti auta méně prostoru vzadu
7  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design se povedl, ne že ne
  2. Interiér: tři novinky, Dva problémy z kategorie zásadních
  3. Jak je na tom zavazadeník?, Jízda: K čemu ty nářky?
  4. Adaptivní podvozek?, Cena, Dobré, opravdu velmi dobré, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků