Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Nový Ford Mondeo je vážně hodně dobré auto. Najde se ale pár záporných věcí, které by vás nakonec od případného nákupu mohly odradit.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design se povedl, ne že ne
  2. Interiér: tři novinky, Dva problémy z kategorie zásadních
  3. Jak je na tom zavazadeník?, Jízda: K čemu ty nářky?
  4. Adaptivní podvozek?, Cena, Dobré, opravdu velmi dobré, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Trvalo to dlouho, ale nakonec se Evropa dočkala a nová generace Fordu Mondeo konečně dorazila také na místní trhy. Ve srovnání s generací předchozí přiváží řadu důležitých novinek, které by měly udělat tento kdysi evropský bestseller pro zákazníky opět atraktivnější.

Bohužel nová generace se přesně trefila do doby, kdy přichází nový Passat. Pokud se ten ukáže jako lepší auto, Mondeo se dobrovolně připravilo o svou chvilku slávy, kterou si mohlo užívat coby zcela nový zástupce střední třídy v dobách, kdy nikdo další nový zrovna do prodeje nepřicházel. A já se obávám, že v tomto směru má nový Ford dost smůlu.

Nový Ford Mondeo: Kompletní technické údaje a ceny

Nový Ford Mondeo: Kompletní technické údaje a ceny

V pořadí čtvrtá generace Fordu Mondeo přijíždí jako první evropský Ford na nové platformě pro vozy střední třídy. Platforma to je globální, protože tato automobilka razí taktiku jednoho auta pro všechny, což má svá úskalí, ale sníží to náklady na výrobu. S novou platformou pak souvisí také nižší hmotnost (-25 kg), ale zároveň tužší karoserie (zlepšení o deset procent).

Mondeo rovněž dostalo vůbec poprvé  ve své historii elektromechanický posilovač řízení s naprosto klasickými odůvodněním odkazujícím se na nižší hmotnost a nižší produkci emisí. Další důležitou novinku představuje zadní náprava typu Integral Link.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace své americké kořeny nezapře. Na pohled na vás zapůsobí především velikost auta. 

Design se povedl, ne že ne

Až potkáte nové Mondeo v reálném provozu (pokud se tak už nestalo), vsadím se, že na vás zapůsobí. Vzhled se totiž nadmíru povedl. Jak jsem tak prohlížel testované kombi, občas mě přepadly myšlenky na pětkové BMW. Tento Ford totiž vypadá snad až překvapivě majestátně a prémiově (v tom dobrém slova smyslu).

Kromě úzkých světlometů, v našem provedení diodových, a masky á la Aston Martin je důvodem vizuální přitažlivosti řada chromových detailů a především rozměry auta jako takového. Mondeo je jedním slovem obrovské. S délkou 4867 mm přerůstá nový Passat o rovných sto milimetrů, zároveň je také o dva centimetry širší a abychom byli úplní, větší je i rozvor náprav. Ten dosahuje u Fordu na 2850 mm (Passat nabídne 2791 mm). Nicméně Mondeo největší v této kategorii není. Taková Insignia s karoserií kombi dosahuje délkou na 4920 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dvacetipaprsková osmnáctipalcová kola autu náramně sluší. Připlatíte za ně rozumných 9 100 Kč a na komfortu se jejich přítomnost nijak neprojeví. Ideální. 

Naše provedení s vrcholnou výbavou Titanium nabralo pár kladných bodů za vzhled také díky atraktivním diskům. Ty ale nejsou standardem ani pro tuto výbavu, standardem jsou kola o palec menší. Testovaná verze obouvá pneumatiky 235/45 R18 a má plných dvacet paprsků. Příplatek činí 9 100 korun a pokud mohu radit, určitě si připlaťte. Autu náramně sluší.

Sečteno a podtrženo, na pohled vypadá nové Mondeo velmi k světu. A to je vždycky dobře. 

Radosti
Komfortní podvozek
I na 18" kolech schopnost pohltit velké nerovnosti
Jisté jízdní vlastnosti
Povedený design
Tichý interiér
Starosti
Výhled z auta
I na příplatkových sedadlech krátký sedák
Ergonomie ovládání
Vzhledem k velikosti auta méně prostoru vzadu
7  /10

Ford Mondeo

Ford Mondeo si získal renomé vynikajícím chováním na silnici a v aktuální generaci rovněž obřím vnitřním prostorem. Ford přemýšlí o ukončení výroby tohoto modelu.

Ceny a výbava • Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi • Test Ford Mondeo 2.0 Hybrid iVCT • Modernizace

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design se povedl, ne že ne
  2. Interiér: tři novinky, Dva problémy z kategorie zásadních
  3. Jak je na tom zavazadeník?, Jízda: K čemu ty nářky?
  4. Adaptivní podvozek?, Cena, Dobré, opravdu velmi dobré, Technické údaje
  5. Fotogalerie
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich
TEST Hyundai Nexo FCEV: Budoucnost může vypadat i takto. Je to dobrý směr?

Hyundai Nexo FCEV

Na Hyundai Nexo v Česku ještě nejsme dostatečně připraveni. I tak jsme si ho ale zkusili a zjistili, že je to moc fajn auto.

4.  4.  2021 | Vladimír Kadera