Test Ford Mondeo Kombi 1,6 EcoBoost: král se jen tak sesadit nenechá...

Je to služebně nejstarší model evropské střední třídy, a tím také ještě nějakou dobu zůstane. Co nabízí v šestém roce svého života?
Test Ford Mondeo Kombi 1,6 EcoBoost: král se jen tak sesadit nenechá...
Seznam kapitol
  1. Jméno, které funguje, Stále aktuální technika, Nabídka verzí a zkoušený vůz
  2. Stále ve formě, Na první pohled, Na palubě
  3. Zavazadlový prostor, Za volantem, S chutí do života
  4. Spolehlivý koráb, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Stále ve formě

Volkswagen modernizoval svůj aktuální Passat jednorázově, a sice premiérou generace B7 docela troufale označované jako „nová“ v roce 2010. To bylo ve stejné době, kdy Ford prezentoval své omlazené Mondeo, ovšem efekt byl v obou případech podobný: důležitější než změny designu byla omlazená nabídka moderních pohonných jednotek a rozšířená paleta bezpečnostních soustav.

Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje

Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje

Tak či onak, současný Ford Mondeo, ačkoli jde o nejdéle sloužící model evropské střední třídy, pořád drží dech a má co nabídnout. Kromě moderních motorů a stále vynikajících jízdních vlastností (v rámci modernizace v modelovém roce 2011 bylo ještě lépe odladěno pérování kvalitněji tlumící přenos rázů z vozovky do prostoru pro cestující) se průběžně rozšiřuje nabídka moderních prvků bezpečnostních a komfortních soustav, takže ani ve srovnání s těmi nejmodernějšími konkurenty svého segmentu Mondeo nemá větších slabin.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift se v roce 2010 dotknul především retuší přední a zadní části karoserie

A jak je na tom Mondeo nyní? Za uplynulé září se ve statistikách SDA pro střední třídu Mondeo se 79 registracemi umístilo na 3. místě za Škodou Octavia (1 940) a VW Passatem (118). Stručně řečeno: současný Ford Mondeo se na sklonku svého života (který se ale s ohledem na výše uvedené skutečnosti protáhne až do konce příštího roku) stává přesně tím, čím klasické fordy vynikaly: velkým, robustním autem s osvědčenou technikou, jež za velmi zajímavé peníze nabízí rozsáhlou výbavu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Standardní výbavu jsme s ohledem na cenu hodnotili jako zajímavou

Podívejme se právě na zkoušený vůz: ten nabízí za rozumnou cenu 645 190 Kč vše potřebné od duální klimatizace a multimediální soustavy s navigací SD, Bluetooth a velkoplošným barevným dotykovým monitorem přes tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky sklopná zpětná zrcátka s lampičkami osvětlujícími prostor okolo vozu a sedmnáctipalcová litá kola až po předozadní parkovací asistent nebo pásy LED pro denní svícení v předním nárazníku. Ty bohužel zůstávají (byť se sníženou intenzitou) aktivní i po přepnutí na „velká světla“ a kombinace bílého světla LED s nažloutlým efektem hlavních světlometů působí rozpačitě…

Na první pohled

V tuto chvíli musím vzpomenout, že Ford Mondeo třetí generace jsem testoval prvně v roce 2008, a sice v provedení Mondeo 5 dv. 1,8 TDCi. Jistě, byla to jiná doba a přišly desítky modernějších vozů, ale i s odstupem času jsem nyní, o více než pět let později musel konstatovat, že toto auto je prostě působivé. Co se mi ale potvrdilo, to je omezené ponětí o předních okrajích karoserie. U zkoušeného vozu se může řidič alespoň spolehnout na čidla akustického parkovacího asistentu v obou náraznících. Výhled šikmo vzad zlepšují velká vnější zpětná zrcátka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Otvory v předních blatnících jsou falešné

Vzhled Mondea s karoserií kombi nijak sportovně akcentován není, na rozdíl od většiny konkurence, mezi níž se z těchto snah v posledních letech stal jakýsi úzus. Poněkud rozšklebené tvarování přídě se nemusí líbit každému, ale je aerodynamicky vhodné a konec konců jsme si na ně už z každodenního provozu tak nějak zvykli. Plochy boků jsou „rozbity“ jedním výrazným, vodorovným prolisem nad linií dveřních klik. V jeho přední části najdeme falešný ventilační otvor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S chromovanými ozdobami to konstruktéři naštěstí nepřehnali

Docela zajímavě a stále svěže působí rozšířené podběhy kol, vzadu konzistentně přecházející do spodní části nárazníku s náznakovým difuzorem. Facelift přinesl nové zadní svítilny, jež využívají pro obrysová a brzdová světla LED trubic. Střídmě bylo použito chromových ozdob, jež najdeme v podobě lišt ve spodní hraně bočního zasklení a rámečku kolem masky chladiče. Čidla parkovacího asistentu jsou v obou náraznících decentně skryty, vnitřní páry jsou černé a takřka nepozorovatelně včleněné do černých plastových obkladů.

Na palubě

V Mondeu vše působí robustním dojmem, a to už od chvíle, kdy vezmete za masivní kliku a otevřete rozměrné a docela těžké dveře s dvojitým těsněním po celém obvodu. Interiéru dominují nezáživné šedo-černé odstíny, jež jsou alespoň částečně narušeny stříbřitými detaily a (opět) šedými, ovšem lesklými lištami. Přední sedadla nijak sportovně tvarována nejsou, ovšem mají dostatečně tuhé a dlouhé sedáky a opěráky. Elektrická regulace výšky a manuálně stavitelná tuhost bederní opěry jsou samozřejmostí, podobně jako velkorysá nabídka prostoru do všech stran.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dveře jsou robustní a rozměrné

Strádat rozhodně nebudou ani cestující na zadních, opět rozměrných sedadlech, spoustu místa mají zvláště pro hlavy a kolena. Středový tunel je tam redukován na minimum a na konci panelu jsou popelník a zásuvka na 12V. Míst pro odkládání drobností je v Mondeu dostatek, od hluboké schránky před spolujezdcem přes kapsy ve dveřích až po úložný prostor v loketní opěrce mezi předními sedadly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nabídka prostoru na všech sedadlech je nezvykle velkorysá

Kvalitu použitých materiálů i dílenského zpracování jsme hodnotili jako velmi dobré, snad až na plasty obkladů dveří, jež působí na střední třídu snad až příliš obyčejně. V místech dotyku loktů cestujících jsou alespoň čalouněny příjemným textilem. Za zmínku stojí ještě výrazná prohloubení ve spodní části celé palubní desky, jež dále zvětšují prostor pro nohy cestujících na předních sedadlech.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jméno, které funguje, Stále aktuální technika, Nabídka verzí a zkoušený vůz
  2. Stále ve formě, Na první pohled, Na palubě
  3. Zavazadlový prostor, Za volantem, S chutí do života
  4. Spolehlivý koráb, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků