Test Ford Mondeo 2,5T: trochu jiný vrchol

76 komentářů

Deathless
6. srpna • 1:58

No tak musim nesuhlasit ohladom prepinania rezimov sport, normal, confort. Je to citelne... pri 150Km/h na dilanici pri rezime sport viac auto kopiruje cestu a prechody cez mosty su citelne, kdezto pri rezime confort som ani nevedel ze som cez nejaky most presiel...takze odozva v pruzeni tam je citelna!!! taktiez v meste (nase mestske cesty) hrby vsade...prisport citi pri confort minimalne... mozno to robili tie 18ky kolesa, neviem...mame 17... BTW slusne auto za tie prachy B-] :-D

Kyle
25. ledna • 14:27

A co takhle Subaru Legacy, nejlíp spec. B ? ;-)

úďo
27. ledna • 11:54

Vraj bude Focus RS... Zostavam pri Fordoch :-)

úďo
30. listopadu • 19:56

Len tak na okraj pridam nazor... Kazdy by si mal zaobstarat take auto, pri ktorom bude mat "radost z jazdy" :-)
Mam druhe Monedo z predchadzajucej generacie, s prvym 2005 benzin 2.0 som rad rezal zakruty s vypnutym ESP, az som po 1,5 roku pooral luky a haje... Ale dovtedy som najazdil uzasnych 120.000km, aj ked ten dvojliter nie je zrovna sportovec. Teraz je to jeden z poslednych "starych" kusov 2007 2.0TDCi s chipom 150k/360Nm, podvozkom Eibach, otvorenym vyfukom, primeranymi kolesami a obutim ;-) Za 6 mesiacov mam 48.000km, ten "zly" TDCi od FORDu mi kazdodenne sposobuje niekolko orgazmov pri vykrajovani zakrut na horskych prechodoch, zvucne nemecke troj/viac litre ma dotiahnu len na dost dlhej rovinke...Prehnal som okresky s kolegovym novym Mondeom a "tudy cesta nevede"... Chcel by som verit, ze o 3-4 roky bude nielen facelift, ale "autolift"... Alebo radsej rychlo zostarnem a upokojim sa s novym, rychlim, pohodlnym a tak trochu frigidnym Mondeom ...
Skusal som rozne "zazracne" sedany od Passat TDi 170k ... po Mazdu 6MPS, S80 V8, ale nic z nich sa po nasadnuti neprepoji priamo s mojou CNS ako moje sucasne Mondeo s troskou "dopingu" (ak neratam vzrusujuce pripony ST, GTI, OPC...). Recenzia bola slusna, nove Mondeo je tiez slusne, ale radsej zostarnem s tym svojim.

ad kola
12. listopadu • 2:20

Dival jsme se na kola, co jsou v zakladu, par Mondei u nas v garazi jiz stoji, a vubec nevypadaji smesne (215/55), jsou v pohode. Ale to je asi subjektivni nazor, kazdopadne to vypada mene smesne nez plechace 16 205/55 na starem mondeu nebo std plechace na BMW 3. neni to ono, ale nic tragickeho.

marcel
11. listopadu • 15:31

zaujimavy test vo vela ohladoch suhlasim s autorom len jedna vec ma zarazila a to hodnotenie spotreby auta ktore nema ani 9000km ....

stepeleare
10. listopadu • 18:05

Rozhodující parametr pro zatřídění auta je jeho rozvor. To platí už dlouhá léta .

Radek Ondrášík
10. listopadu • 22:52

To bych neřekl. Dnešní dělení do tříd funguje na několika frontách. První je ta, co určí automobilka, ta dané auto sama někam zařadí a auto se dle určení automobilky počítá v oficiálních statistikách prodejů dle tohoto určení.Další třídění je už na každém jednotlivci. Rozvor je jen jedna z hodnot. Ono dnes mnoho kombíku nižší střední má rozvor větší, než sedany střední třídy. Pak jsou zde auta s relativně malým rozvorem, ale s velkou délkou, což opět něčím zasahuje do vyšší třídy apod.V neposlední řadě je třeba říci, že auta se co generaci zvětšují ve všech směrech. Dnes měří sedany nižší střední ve všech parametrech to, co před nedávnem vozy střední třídy. Malé kompakty jsou dnes delší, než nižší střední apod.Mondeo je prostě střední třída, i když přesahuje dílčí rozměry vozů vyšší střední. Prostě jenom narostlo, ale utkávat se bude s jinými vozy, než s pětkovým BMW apod.

Mr.Digital
6. listopadu • 18:07


taky pochvala autorovi - opravdu se to dobře čte. Jezdil jsem služebně s naftou 2,2 TDCi a tak je to pro mne hodně zajímavá informace. ( Dokonce i tu Hondu s tempomatem jsem vzal jako objektivní informaci - trochu mne to překvapilo , ale aspoň vím, na co se u Acco 2,4 i zaměřit.) takže dnes za jedna :-)

Dinar
7. listopadu • 14:02

Perfektní recenze. Nutno říct, že autor je čestnou výjimkou, která při hodnocení nového mondea pouze nepapouškuje obvyklé věty o superagilním podvozku nebo citlivém řízení a podobné kraviny. Hodnocení mondea R. Ondrášíkem je přesné a výstižné, co se týká kvalit podvozku, tedy tradiční a nejoceňovanější devizy mondea, je to tak, že v současné generaci se mondeo sice nevzdalo kvalitních jízdních vlastností, jenže zázraky se nedějí a větší a těžší auto znamená, že mondeo prostě vyměnilo část své agility a hravosti, za jízdní komfort vyšší střední.

dad
5. listopadu • 17:16

gratuluju pane Ondrášík, tohle je od vás první a opravdu nádherná recenze automobilu, na opravdu profesionální úrovni. Tato recenze se vám opravdu moc zadařila a je vidět že tu dobu co recenze nebyly nic moc jste spíš sbíral zkušenosti, které nyní uplatňujete. nyní jste opravdový redaktor na profesionální úrovni. Přeji vám ať se vám takto daří dál.

Mena
6. listopadu • 9:24

mne se teda libily i ty recenze predtim, tahle je ale este o tridu dal a pochybuju ze by to slo este nejak zlepsit

FOCUSAC
6. listopadu • 13:10

Skvela recenzia na skvele auto.

Pepa
5. listopadu • 15:54

Pročpak redakce srovnává rozvory aut dvoutříd ??? :-/ Není BMW5 někde jinde ???

Radek Ondrášík
5. listopadu • 16:08

Z toho textu to vcelku jasně vyplývá. BMW 5 jsem tam přidal, abych jasně ukázal, že Mondeo atakuje svými rozměry vozy o třídu výše a že daleko za sebou nechává vozy střední třídy.

Roman
5. listopadu • 17:00

Kolega text zrejme necetl;-)

rockblock
5. listopadu • 14:30

od zaciatku mam taky pocit z toho auta, ako popisuje autor. Mam predoslu generaciu a ako to tak vidim, tak do nej vrazim peniaze a auto si necham este 3-4 roky na dozitie. A potom sa pozriem po novom Focuse alebo holt inom aute. Ale dalsieho Mondea by som uz asi nebral. Chybala by mi ta radost zo zakrut. ;-)
.
skoda dobreho auta.

expert0001
5. listopadu • 13:11

koukám, že jim u Fordů úplně chybí soudnost. Za takové "dřevo" v interieru by se muselo stydět i čínské auto za třetinovou cenu. Toto, že stojí přes mega??? To i kdyby tam dali plast ze záchodových prkének, tak to nebude vypadat tak blbě.... Někdo se musel zbláznit (vím, že tím Ghia verze trpí už od dob escortů a prvních mondeí, tady mi to ale připadá obzvláště vypečené....)

_Teddy_
5. listopadu • 20:08

Jo, suhlas. Ta "drevena" Ghia, to by mali exportovat kamsi mimo Europy. Tu uz par rokov taky look neleti. Este ze maju tu verziu Titanium. Lenze co je zas na draka, tak v tej verzii je sice ovela krajsi interier aj sportove sedadla, ale chyba tam tempomat! Treba ho doobjednat...A mimochodom, to autoradio Sony, to je snad nahnusnejsie radio, ake som kedy videl u auta strednej triedy! To Ford montuje uz snat 10 rokov! Nemozu tam dat konecne nieco poriadne??? Uz aj ten Cee'd ma lepsie autoradio...

Ota
5. listopadu • 16:20

A videl jsi prvni Mondea se drevem? To byl teprve narez :-). Drevo je fakt silenost, ted uz aspon udelali vybavu Titanium bez drivi, ale driv nesla nejvyssi vybava bez drivi vubec, coz je pro mnoho lidi pomerne zasadni problem.

Radek Ondrášík
5. listopadu • 16:31

Výhodou zde je, že dealer je schopen i pro Ghia X objednat dekorace z jiných verzí. Pokud se tedy nelíbí dřevo, je možno přes servis objednat imitaci hliníku (jako náhradní díl) a tyto prvky vyměnit. Pokud se pěkně zamrká, věřím, že to dostane i zadarmo místo koberečků ;-)

K2k
6. listopadu • 21:31

Mam pocit, ze to drevo se ma hodne brzy zmenit ne cerne, jako bylo v minule generaci. Taky je to umelohmotny, ale netaha to za oci.

GRAHAM
5. listopadu • 13:01

Úž vyrobil FORD nějaký pořádný nafťák, nebo musí brát motory od PSA??Když vidím v bazarech tech Mondeí v naftě s nízkou podezřelou cenou, člověk by i koupil.jen do té doby, než se to nastartuje....každej jde jak žentour.Mondeo s TDCI raději nebrat...:-/
PS-Prosím netvrdit jak to maj od roku 2003 vyřešený.Je to o hodně lepší, ale nemaj...

_Teddy_
5. listopadu • 19:53

Motorov ktore su vysledkom spolocneho vyvoja z PSA by som sa nebal, tie patria medzi spicku v triede. To by som sa skor obaval tych, ktore vyvijal Ford sam: 1.8TDDi (nastastie sa uz nedodava, nemal dobru povest), a 2.0TDCi. Ale tie 1.6TDCi (peugeot ich oznacuje HDi) su naozaj skvele motory, viezol som sa vo Focuse s tym silnejsim (tusim 110ps), a prakticky ho nebolo pocut. Ziadne traktorove pazvuky a'la TDI-PD...

rockblock
5. listopadu • 14:49

sory, mam mondeo po roku 2004, nalietanych skoro 200.000 km a motor v pohode. Jasne, je trochu hlucnejsi, ale na VW traktor sa urcite nechyta. Pokial do nebudes liat chcanky, tak pojde v pohode. A ze ich je kopec v bazaroch: lebo je to fleetove auto, skoncili leasingy, vozy maju nalietanych spustu km (min 120.000) a na trhu sa ich objavilo zrazu strasne vela, preto nizka cena. Mam znameho bazaristu, zhanal mi aj moj voz, tak viem.

Tomáš Chromec
5. listopadu • 12:15

nevím proč,ale nové mondeo na mne působí dojmem kopie Peugeotů:-/

trip3
9. listopadu • 0:01

jj, taky se mi zdalo ze sem to uz nekde videl. Mozna vim proc. Koukni na zadek 607ky. Ale myslim ze Ford nema za potrebi kopirovat.

Josef
5. listopadu • 11:33

Mám rád Ford a jeho Focusy a Mondea. Přesto si myslím, že Ford s novým vozem doposutil 4 velkých chyb:1) Interiér levnějších verzí
2) slabé naftové motory
3) absence verze 4x4
4) Na našem trhu cena. Kombi 2,0TDCi je dražší než Passat 2,0 125kW a to má VW lepší výbavu :-/ Ač nerad pomalu se smiřuji s tím, že novým firemním vozem namísto milovaného Mondea bude Passat. Je levnější, má výrazně lepší vnitřek, silnějsí naftu a navíc možnost 4x4

_Teddy_
5. listopadu • 13:03

1: podla mna najlacnejsia vybava Trend ma lepsi interier, ako najdrahsia Ghia (to drevo je tam ako past na oko)
2: 2.0TDCi/140ps staci aj na takyto voz. Ten mensi dizel (1.8, 100ps) je uz malo
3: verim ze pride, spolu so silnejsimi motormi
4: je to novinka, preto je cena vysoka. Ale daka zlava sa da zjednat...

Josef
5. listopadu • 13:47

1) Trend má lepší interiér, ale chybí mu dost výbavy, kterou chci a dokoupit to extra je dost nevýhodné
2) 140koní na naložený vůz je hraniční, silnější neni v nabídce, 20kW navíc co má VW je hodně znát
3) nevěřím :-(
4) Sleva se zatím zjednat nedá - blbosti typu Defend Look, delší záruka na 4 roky a 5% dolů dá VW taky takže konečný rozdíl v cenách zůstává stále velký. Zkusil sem již 5 dealerů Ford po ČR a výsledek všude stejný. Je to novinka, firemních objednávek mají mraky a tak my co chceme 1-2 vozy máme zatím smůlu. Bohužel čekat už moc nemohu

uz je objednan
6. listopadu • 0:27

uz je objednan, sice jen 1.8 tdci 125HP 5 speed, ale stejnak mam 7 bodu, tak zavodeni skoncilo, ted se bude pocitat spotreba 5.9l v technicaku :) a changer od forda za 30 litru :-/

_Teddy_
6. listopadu • 8:14

Hm, to mas daku zvlastnu verziu, alebo sa v cechach predava modifikacia ktora tu nie je. Tu je pre mondeo 1.8TDCi/100ps, alebo 2.0TDCi s vykonom bud 130ps alebo 140ps, ale nic take ako 1.8TDCi/125ps. Ale to je fuk, kazdopadne gratulujem, je to skvele auto...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
K2k
6. listopadu • 21:28

Ja uz mam s 1.8 TDCi 125k s 6st manualem najeto cca 5000km. Neni to zadny zavodak, ale 180 to na dalnici taky umi. Nej je na tom spotreba. Pri 150-160 na dalnici to je za 6,5 kdyz se snazim jet na spotrebu, tak i za 5,2. A to na tom mam 17".
Ghia je odporna, takze mam Titanium s cernym interierem. Sedadla jsou uplne jina nez v Ghii, takze v tomhle ohledu by asi test dopadl jinak.
Jsem moc spokojenej, je to super kara :-))

uz je objednan
6. listopadu • 17:38

no urcite je to i na slovensku, dealeri maji special fleet cenik kde jsou jine verze nez bezne
dostupne v ceniku

mrazik
5. listopadu • 11:51

Pockej par tydnu a hlavne oficialni ceniky jsou jen kvuli nutnosti. Zajdi k dealerovi, projev zajem a uvidis jaka je realna cena.

mrazik
5. listopadu • 10:59

Radku toto bych zaradil mezi tve nejlepsi recenze. Krasne ctiva, mnoho informaci a bohatych na obsahovou slozku. Nove Mondeo se mi libi nejvice v kombiku, muzeme se tesit na recenzi i teto verze ?
U me jsi si zvedl latku a jeste jednou diky.

Radek Ondrášík
5. listopadu • 11:24

Tuším, že kolega testoval naftovou verzi kombi.

Hans
5. listopadu • 11:14

Souhlasím, autorův asi nejlepší test. Přijde mi nezaujatý, řekl bych až "veřejnoprávně vyvážený". Mám nové Mondeo, bohužel slaboučkou ropu 2,0 TDCi a bohužel Ghiu :-/ (darované koni....), tam kde mohu srovnávat, jsou mé dojmy z nového Fordu velmi podobné.Nevíte někdo jestli se Ford konečně rozhodne dát do Mondea silnější naftu než tu 140 koňovou? Vždyť mají v koncernu 2,2 anebo pak onu 2,7....

K2k
6. listopadu • 21:33

2.2 TDCi bude;-)

_Teddy_
5. listopadu • 11:31

Ale no tak! 140 koni nie je malo ani na takto tazke auto. Na slusnu dynamicku jazdu to musi stacit. Ale ten mensi naftak 1.8TDCi/100ps uz je asi na takuto opachu fakt slaby motor...

Ota
5. listopadu • 11:19

Pokud vim, casem prijde minimalne ta naftova 2.7 V6. Dalsim prirustkem by mel byt benzin 2.3 s automatem.

gmcz
5. listopadu • 9:46

tak tohle se zaradilo mezi auta, kde se do kufru bude chodit pres zadni sedadla, protoze tam je vetsi dira :-D

Ota
5. listopadu • 9:45

Radek: Vytecna recenze. Celkem dobre popisuje moje pocity z jizdy s novym Mondeem, u me tedy bylo daleko vetsi zklamani z motoru oproti ST220, ten 2.5T je uplne tupy. Jinak posun smerem k Passatovskym vlastnostem je logicky (z obchodniho hlediska), na hrani ma Ford jine modely.

Skyline
5. listopadu • 9:11

Neodpustim si poznamku k designu, ktery mi zvenku prijde skaredy a zevnitr hnusny, verzi Ghia jsem si "osahal" na autosalonu v cervnu a pocit jsem mel takovy, jako z "drevem" vytuzene Felicie (nekteri si jeste mozna vzpomenou a kompletni "dreveny" interier, ktery v druhe pulce 90. let minuleho stoleti nabizelo nekolik tuzingovych firem). Pro me tedy naprosto neprijatelne auto, at jezdi jakkoliv (jina verze vnitrku nezachrani desivou kombinaci tvaru, ktera je podobna jako u Focusu, ale je to precejen lepsi, nez tento lesnicky cirkus).Nicmene poznamku ke spotrebe. Jestli ono to nebude rukama. Tady je uryvek z testu Accordu 2.4:
"Naopak mimo město jsem se k hodnotě 6,9 l opravdu nedostal a to ani s využitím tempomatu a striktnímu dodržování rychlostních limitů. Nejlepší spotřeba se pohybovala okolo 7,5 l, ovšem při běžném okreskovém tempu stoupla mírně přes osm."Opet tedy stejny problem. Ja mam zatim nejnizsi prumer 7.25 na 200 km dlouhe trati a 7.33 na 470 km dlouhe trati. 140 tempomat dalnice, 100 tempomat okresky, buchlovske kopce v levem pruhu. Kdybych nepredjizdel a netocil trojku do cerveneho, k tem deklarovanym 6.9 bych se dle meho dostal a kdybych jel ekorally, tak by to slo i niz. Takze by me neprekvapilo, kdyby se i s tim Mondeem dalo jet pri pohodove jizde na tempomat za 7.

ts
6. listopadu • 22:14

musim suhlasit.. exterier je gycovy ale ten stredovy panel.. moze snad byt nieco este horsie? korejci z pred 10 rokov sa mozu ist schovat

VANDIT
6. listopadu • 20:11

jestli ono to taky nebude nezajetym motorem, kde do prvnich 5tis km je rozdil ve spotrebe dost znacny i dnes

Josef
5. listopadu • 8:45

Děkuji za pěkný test. Pro motoristu radost číst!
P.S. Interiér verze Ghia je jedním slovem šílenej. Když MOndeo tak Trend anebo až Titanium!

_Teddy_
5. listopadu • 8:31

Vrele kazdemu odporucam pozriet si verziu "Titanium" (pripadne TitaniumX) - ten interier je tam ovela lepsi. Videl som ich vedla seba, je to nebe a dudy. Namiesto tej ohavnej kombinacie pseudo-dreveneho oblozenia je vnutrajsok verzie titanium v takej modro-hlinikovej kombinacii. Stredova konzola vyzera ovela lepsie, takisto pristrojovy panel s malym displejom je ovela prehladnejsi. Okrem toho ta verzia ma tiez ine sedadla (s lepsim bocnym vedenim), a udajne by mal byt aj podvozok trosku inak naladeny (neviem nakolko sa tomu da verit, neviezol som sa v tom len mi to vraveli u predajcu). Kto chce dialnicny kriznik s komfortnym hojdavym podvozkom a minimalnymi prenosmi informacii od kol do volantu, pre toho je Ghia. Kto chce sportovejsie ladene auto s modernejsim interierom, ten nech zvoli Titanium. Cenove su myslim dokonca na rovnakej urovni...

Petr
7. listopadu • 9:50

No, já tedy to Titanium X viděl, jel v něm asi hodinu, a vypadá sice líp než ta příšerná pseudodřevěná Ghia, ale pořád je to jen laciná napodobenina hliníku. Musím říct, že mě to fakt zklamalo, u auta za víc jak milion to je pro mě neakceptovatelné. Nakonec to byl důvod proč jsem se rozhodl pro jiný auto. Jinak zvenku se mi líbí moc a ten 2,5T benzínovej motor byl báječnej. Ale nechci mít při sezení v autě pocit, že na mě šetřili na interiéru. A to Ford udělal.

Peter75
5. listopadu • 17:33

no ono sa to netyka tejto vysokej verzie ale co som pozeral interiery tak aj Trend ma pekny interier :) Ziadna imitacia dreva, vyzera to celkom pekne povedal by som..

Radek Ondrášík
5. listopadu • 9:04

V čem bude rozdíl co se týká sportovního naladění mezi Ghia a Titanium? Pokud použiji adaptivní podvozek, pak bude výsledek stejný. Jezdil jsem s vícero verzemi nového Mondea a žádný rozdíl jsem nevypozoroval.

Bárt
6. listopadu • 19:58

Na to jsem se chtěl taky zeptat - nemyslíte, že verze Titanium by opravdu dopadla jinak? Pokud vím, tak Ford různě nastavené verze v rámci jedné modelové řady dělá už dýl. Já mám třeba Focus I Futura, sestra Focus I Ghia a rozdíl je nejen v sedadlech, které už dost říkají o tom, jak je která verze naladěná. Není tedy možné, že i ty tři režimy nastavení podvozku byly přizpůsobeny výbavě Ghia?

Radek Ondrášík
6. listopadu • 20:20

I kdyby bylo naladění jiné, tak by to jinak neskončilo. Celý podvozek je více méně jen o náklonech, takže ty by mohly být maximálně jiné - menší. Možná by mohl být podvozek tvrdší, také možnost, ale to vše by se nepodepsalo na té hračkovosti. Zcela určitě nemá Ford pro Mondeo dvě naladění řízení a nejde jen o posilovač, ale celé podvozkové díly jsou určitým způsobem naladěny a utlumeny, pak přenáší-nepřenáší ony informace. Samotný posilovač se na tom pak podílí také, ale není tím hlavním.Pokud by tedy i ta jiná výbava nabídla jiné odladění tlumičů, ve výsledku by zůstalo auto zcela stejné, jen by třeba umožnilo tu čistou stopu projet o něco rychleji. Ale hračkovitost by se tím nezískala, to je třeba příjít s komplexním přeladěním a to Ford určitě neudělal.A jak říkám - osobně jsem nevypozoroval, že by aktivní podvozek byl jiný u jiných výbav. Ale tím také neříkám, že tomu tak není, já to jen nepoznal.

RS
10. listopadu • 21:34

Je bezne a scela jiste ze Ghia je naladena konfortneji nez sportovnejsi verze, Trend nebo Titanium a Titanium X. I u aktivniho povozku.Jinak dobra recenze az na ten podvozek, kde ste se moc netrefil pokud neverite mne prectete si konkurecni recenze na jinych serverech stejneho vozu Mondeo T5 2,5.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
RS
10. listopadu • 21:42

Ne v nejemnovane recenzi je jasne receno ze hrackovitost jak rikate, ja tomu rikam spetna vazba pri naladeni sport zustala jak sme u Monde zvykli, Trend, Titanium, je otazka ta jestli bezny recenzent je schopen poznat rozdil, musel by ste bezprostredne prestoupit z minule generce Mondeo do neveho Mondea a naspet na jednom okruhu, jinak je jenom na pocitu ktery muze byt celkem mimo jako ve vasem pripade.

Radek Ondrášík
10. listopadu • 21:47

Myslím, že kolegové se zmýlili, což je u nich velmi časté, ale nechme hodnocení jinde. Co se třeba informovat přímo u Fordu, jak to s naladěním toho podvozku je. Pak uvidíte zcela jasně, kdo má a nemá pravdu.Jak říkám, jezdil jsem hned po sobě s několika verzemi současného Mondea, ať s různými motory, nebo i výbavami. Je to úplně stejné, resp. rozdíly nejdou vůbec poznat.Jinak naladěni nezůstalo stejné ani za mák. Mondeo je úplně jiné a ta zpětná vazba o které píšete je výrazně utlumená. Mondeo už nění takové hračičkovité a sportovně naladěné, jak tomu bylo u předešlé generace a to ani s běžným podvozkem. Vše je výrazně otažitější.Každopádně chápu, že každý si vybere recenzi, která "to jeho auto" uvede ve světle, jak si přeje. Možná bude lepší v případě pochybností sednout do toho auta a vykašlat se na recenze a zjitit skutečnost sám. A navíc jak říkám - stačí napsat na email Fordu uvedený na stránkách Fordu a oni Vám odpoví, jak to s tím podvozkem je, zda je stejný napříč výbavami, nebo ne.

RS
11. listopadu • 15:50

Jedine s cim souhlasim je cely posledni Vas odstavec, chcete nadale tvrdit, ze Ghia ma stejne naladeny povozek jako Titanium nebo Trend, to Vam rekli u FMC nebo je to jen Vas pocit.Kdyz 5 recenzi pise celkem to same a 2 uplny opak predpokladam, ze pravda je na strane profesionalni vetsiny, ale chapu vy to vidite tak, jako ze vy jediny poznate zpetnou vazbu, bohuzel pokud si vzpomenu na Vase nazory na Focus II ST zde na foru, rekl bych ze Vam dela problem poznat hrusky a jablka.Aktivni povozek ma 3 nastaveni, ktere resi elektronika, ktera je jednoduse nahraditelna, dale Ghia, Titanium nebo Trend si muzete objednat bez aktivniho podvozku, kde setup bude taky jiny, navic pevne definovany.Proste s tim, ze by nove Mondeo melo vyrazne mensi zpetnou vazbu jak rikate, nemuzu souhlasit. Mondeo Titanium ji ma. Ano nove Mondeo je vetsi, ale to S-MAX take, ano ma aktivni podvozek, ten ma S-MAX take. Presto obe auta se svou velikosti jsou porad zabavna pro ridice, ktery to chce videt a citit.
To vy evidentne nejste, chapu, kazdy mame jiny nazor.Ale dela to na me dojem, ze vy a kolega z Idnes jste chtel proste ukazat, ze vsichni ostatni jsou blbci, a zakazdou cenu schodit nej vlastnost Mondea, ale nastesti se vetsiina lidi s tim projede a neda na zamerne skreslene recenze.
Dokce kolega z Ines sel tak daleko, ze stary Passat ma lepsi podvozek nez nove Mondeo, tomu se musim jenom smat co nekteri lide dokazi jako "nezavisli novinari vyplodit". Ano kritiku interieru beru, beru i narazky na drevo, ale schazovat to co dela Mondeo Mondeem, no nevim.
Doufejme, ze nove Mondeo ST ukaze, kde je pravda a ze je to jenom vec setapu a ne vec platformy.

Radek Ondrášík
11. listopadu • 16:06

Tento test je testem Mondea s aktivním podvozkem. Pokud si koupíte jinou verzi Mondea s aktivním podvozkem, získáte to samé. Až budeme testovat Mondeo s klasickým podvozkem, budu hodnotit klasický podvozek a jeho naladění napříč verzemi Mondea.Každopádně v testu není ani zmínka o tom, že by mělo Mondeo špatný podvozek, což je tam i zdůrazněno, že pokládám současný podvozek za rychlejší, než minulý. Ovšem vytratila se zpětná vazba, kterou měla minulá generace. A to jak u testované verze s aktivním podvozkem, tak i u jiných verzí s tradičním podvozkem a v jiných výbavách.Ty výbavy se ostatně liší hlavně pojetím tvrdosti, než vlastním naladěním. Všechny ty verze používají stejné díly podvozku, jako jsou ramena, uložení, stabilizátory, stejné silenbloky, posilovač a další díly a toto všechno v určitém balíčku udělá onu komunikativnost. Mondeo je např. o mnoho tupější, než S-Max - divné, že?xxxA znovu Vám zopakuji. Jezdil jsem s několika Mondei na okruhu po sobě. S aktivním i klasickým podvozkem a v různých výbavách, takže mne nepřesvědčujte o něčem, co jsem si vyzkoušel. Místo čtení testů, které vyhovují vašemu přání si zajděte to auto opravdu projet. Zkuste si dva-tři typy výbav, aktivní-tradiční podvozek a pak přineste své poznatky. Poté budete sám lépe vědět, jak je tomu doopravdy a kdo má pravdu.Dále k jiným testům - na rozdíl od mnohých "kolegů" se nedržím zažitých klišé a když něco není tak, jak je zvykem říkat, tak to napíšu, což je u mnohých problém. Ono když v testu napíšete, že Focus má nejlepší podvozek v nižší střední, pak jste pro mnohé splnil, co se očkávalo. Pokud to ovšem neuděláte a napíšete, že tomu tak být nemusí je problém, protože někdo naboural jakési nepsané tradice. Navíc jsem Mondeo probíral s několika kolegy z jiných magazínu a budete se divit, i s jedním velmi úspěšným českým rallye jezdcem. Zajímavé, že všichni měli podobné pocity, jako já. Výborný podvozek, ale se ztrátou agilnosti a zpětné vazby. Prostě takové Pasatovité nastavení.

RS
11. listopadu • 17:51

Jako by jste jenom vy najel 100 km s novym Mondem, proc to neradite kolegum novinarum, aby se projeli, jo jasne, vy jediny pisete odvazne co si myslite.
Navic si dovoluji s odvolanim na jendoho nejmenovaneho rallye zavodnika tvrdit, ze na okruhu moc zpetnou vazbu nepoznate, lepe ji poznate na uzavrene RZ, na nekvalitnim asfaltu nebo dokonce sotoline.Jestli myslite tim rally-rallycossoveho jezde, ktery pomahal delat recenzi na Idnes, tak toho ani nevzpominejte, kdyz testujje podvozek neni schopen napsat vice jak dve vety o chovani podvozku daneho Mondea, no nevim.Pojetím tvrdosti, než vlastním naladěním. to je to same vite pane odborniku ;)))"Všechny ty verze používají stejné díly podvozku, jako jsou ramena, uložení, stabilizátory, stejné silenbloky, posilovač a další díly a toto všechno v určitém balíčku udělá onu komunikativnost. Mondeo je např. o mnoho tupější, než S-Max - divné, že?"Ne neni, jak by mohlo byt, podle Vas, zpetnou vazbu dela podvozkova plaforma (ve skutecnosti to tak uplne neni, delaji to hlavne posilavac a konstrukce rizeni), dale kdyby to bylo tak jak rikate vy, potvrzovalo by to moji teorii. Jelikoz S-MAX ma stejnou podvozkovou platformu, stejna ramena atd., stejny aktivni podvozek. Tak tady Vam ta teorie nejak hapruje, pane redaktore.
Nebylo by od veci jet na nejake skoleni do tovarny FMC, nez zde zacnete delat z ctenaru voly.

Radek Ondrášík
11. listopadu • 21:42

Nejen já jsem v tom autě jel a nejen já dokáži něco u auta poznat. Netvrdím, že vím vše, ale na druhou stranu vycházím ze svých zkušeností. Jaké máte vy?Dále, když jste zde zmínil ony jiné redaktory, kteří auto vynesli do oblak, koho jste tím konkrétně myslel, ať mám představu?Jednoduše řečeno - můj test vám nevoní, protože není v duchu, jaký si představujete. Vybral jste si tedy testy, které říkají to, co požadujete. Jenže tak to nechodí. Opravdu nejsem z těch, co si něco přečtou a pak o tom mluví, nebo napíší to samé. Mondeo je tupé v řízení a nenaděláte s tím nic. Proti minulé generaci je to diametrální rozdíl ve zpětné vazbě. Tečka. Pokud se s tím odmítáte ztotožnit a potřebujete jiný verdikt, zde ho nenajdete. Nebudu psát na zakázku dle toho, co někdo jiný napíše.
Ad S-Max. Použití stejné platformy vůbec nic neznamená. Mnoho vozů používá stejnou platformu a přitom jsou ty vozy nebe a dudy. Vše záleží na finálním odladění a nastavení. Jinak zpětnou vazbu zdaleka netvoří posilovač, to je jeden z nejméně důležitých prvků, celkovou komunikativnost tvoří podvozek jako celek. Ale dost teorie.

RS
12. listopadu • 2:08

Puvodne jsem uz nechtel reagovat, vnimavy ctenar Autorevue stejne si sam udela jiste nazor, ale trochu jste mi poslednim prispevkem nahral.Misto dluhe diskuze jsme si meli hned nazacatku vyjasnit co to je zpetna vazba, jeji defince a jak se projevuje.Ano dana podvozkova platforma muze byt naladena ruzne, sportovne, komfortne, ale co to ma spolecneho se zpetnou vazbou, zpetna vazba je mili pane co? Naladeni podvozku? jak trvdite vy, na tom moc nezalezi, ale zpetna vazba znamena jestli Vam vuz da vedet co se na podvozku deje pri praci s rizenim + maximalne prostorove na Vasem zadku.
Nesouvisi vubec to s tim, jestli mate podvozek okruhovy nebo na sotolinu, to s tim nema u dobreho kostrukcniho reseni co delat.S-MAX nejenom ze je stejna platforma, ale i vetsina soucasti je totozna, asi jako u Focuse a C-Maxe, staci si projet obe auta po sobe a i uplny automobilovy diletant musi priznat, ze zpetna vazba je na stejne urovni.K tem dalsi redaktorum nebudu nikomu konkretnimu delat reklamu zde, pravidelne ctu vsechny recenze, ohledne noveho Mondea vidim takoveto poradi v kvalite profesionality recenze: Auto, prekvapila kvalita - Novinky, Autoweb, prekvapila kvalita Automix, Autorevue, Idnes. Serazeno pro Vas dle kvality.Vase recense mne nepridej nejhorsi, hodnotim ji lepe nez na Automixu, kde zpetnou vazbu povazuji za dobrou, ale cekal bych, ze se vice rozepisi.
Diky zpetne vazbe, s kterou nesouhlasim, jste az za nimi.

_Teddy_
5. listopadu • 10:53

Nespochybnujem vase slova, len vravim co som pocul na prezentacii u autorizovaneho dealera. Je mozne, ze ma trochu namotaval, ale pochybujem o tom. Uz ma tam poznaju, vedia co som zac, a kde robim (fyi, vo firme ktora vyvija a testuje auta)...Kazdopadne suhlas s prispevkom nizsie: na "hranie" ma Ford v ponuke ine auto. Mondeo ma byt konkurencia pre Passat. Ford si vypocul poziadavky manazerov pouzivajucich Passat ako sluzobne auto, a tomu prisposobil aj Mondeo. Kto sa chce chodit vyblaznit na Alpenstrasse, nech si vezme FocusST...

rockblock
5. listopadu • 14:40

tak tak, mondeo je vyslovene fleetove auto a tomu sa presne nova generacia prisposobila.

Kankunen
5. listopadu • 7:38

Děkuji za článek, je plný pocitů a poznatků člověka co dokáže auto cítit.

Peter75
5. listopadu • 10:46

Velmi pekny clanok, ale ja osobne mam pocit, ze automobilky nerobia tieto nastavenia podvozkov iba tak.. Drviva vacsina ludi co si kupuje tuto triedu tak sa chce rychlo a pohodlne dostat z mieta A do miesta B. V dnesnej premavke je aj trosku hazard driftovat v zakrutach.
Keby som si mal vybrat stabilitu vo vysokych rychlostiach alebo "hravost" auta, tak absolutne nemam co riesit.. hrave auto na 1000 km trase je podla mna skor otravne ako pohodlne..
Autor koniec koncov nepopiera ze je podvozok velmi rychly co je dolezite. Taktiez je pre MOndeo urcite dolezitejsia stability vo vysokych rychlostiach ako schopnost ist rychlo cez nejake vracaky..

rockblock
5. listopadu • 14:38

naopak, ked som si kupil mondeo, prekvapila ma jedna vec: na dlhych tratiach, ked to auto nechas napokoji, necha ta napokoji aj mondeo. Ale akonahle zacnes pracovat s plynom a jazdit dravejsie, tak ti to auto dovoli a hra s tebou tu hru. Mozno to bude zniet smiesne, ale prave pre toto som sa do mondea zamiloval. Ako keby niekde existovalo neviditelne tlaciko comfort/sport a prepinalo sa podla toho, akym stylom s autom clovek jazdi. Mondeo proste jazdi tak ako jazdi jeho sofer. Ak chces zakruty, tak ich reze, ak chces komfort na dialnici ,tak ho mas. Ale poviem ti, vela krat sa mi stalo, ze som vo velkej rychlosti musel prudko uhnut, alebo som v inej situacii musel strhnut volant a auto islo tam, kam som chcel. Byt iny voz, tak som v jarku.

Stillborn
10. listopadu • 22:30

A to si este neskusil Mazdu6!!! B-]

rockblock
11. listopadu • 15:07

Verim uplne. Rozhodoval som sa prave medzi mondeom a mazdou 6, ale samozrejme, 6tiek neni tolko na trhu jak fordov - najma nie v dizli, takze som skoncil pri mondeu.

Jogi
5. listopadu • 10:51

Naprosto suhlasim. Auta tejto kategorie nemaju co byt hrave , maju byt presne ako passat. Ak chce niekto auto hrave , pozrie sa po focuse ST , civic Typer alebo nieco podobne. Holt neexistuje auto v ktorom mozete vozit deti s kocikmi ku babke a zaroven pretekat na okruhu...B-]

Roman
6. listopadu • 9:40

Podla mna existuje:-)) Volvo S80 R. Obrovske stado koni,3 rezimi tuhosti podvozku kde ten najtvrdsi znamena paradnu sportovu jazdu napriek velkosti auta.

Radek Ondrášík
6. listopadu • 9:51

Rkove Volva opravdu nejsou vzorem auta, ktere je zabavne, rychle v primce ano, ale tim to konci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Roman
6. listopadu • 13:12

Ale toto ano;-) Volvo bolo pre mna synonymom auta pre konzervativnu a rozhodnu verejnost v strednom a vyssom veku ktory sa na ceste pohybuju kultivovane az kym som nejazdil s Volvom S80 R na uzavretom starom letisku. Bolo rychle a to nielen v priamom smere. Hociktory "maly ostry hatchback" je sice zabavnejsi ale nic lepsie v tejto velkosti podla mna nie! Zhodou okolnosti poznam ludi ktory vyrabaju tv relaciu o autach a bol som pritomny pri testovani tohoto kusku a mal som moznost sa na nom vysantit az na uroven jednych pneumatik a bol to velmi prekvapujuci zazitok a to nielen pre mna. Rano v uplnom tichu a pohodli podvozka odveziete deti do skoly,poobede svokru z geriatrie :-D a pri zapade slnka pri najtvrdsom nastaveni podvozku mozte s tymto autom za ucasti sponzora pneumatik zrusit celu sadu za velmi kratku dobu. Je to velmi nenapadne auto s velkym jazdnym potencialom a na volvo je to priam ukazka zabavi v nenapadnom manazerskom premiestnovadle.

Borcovan Jan
5. listopadu • 13:45

Audi RS4 a nakonec i BMW M3 jsou jasným důkazem, že může:-P Ale to je trochu mimo mísu.

LK
5. listopadu • 8:25

Pokud je to trabant nebo diesel, dokážu ho cítit i já.

JohnyM
9. listopadu • 23:45

Traband

Ivan
5. listopadu • 8:04

standarD

Doporučujeme

Články odjinud