Test Ford Mondeo 1,8 TDCI: slušný základ

Ve většině testů nového Mondea najdete „nadupané“ a drahé verze. Jaká je ta takřka základní s motorem 1,8 TDCI?
Test Ford Mondeo 1,8 TDCI: slušný základ
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nový matador, Nabízené verze
  2. Fešák i v základu, Prostorný a kvalitní
  3. Promyšlené pracoviště řidiče, Zkoušený vůz, Srovnání s „jedničkou”, Stručné technické údaje
  4. Na silnici s pohodou, Na špici i v základu, Výbava a ceny, Dynamika a převody
  5. Kompletní fotogalerie

Fešák i v základu

Jak už jsme při modelových obměnách u Fordu zvyklí, s novou generací Mondea nezůstal kámen na kameni. Ta přichází v aktuálním pojetí „kinetického designu“, který lze stručně charakterizovat jako styl, v němž auto vypadá jakoby jelo, i když stojí. Vůz narostl do všech směrů, vyniká zejména výškou a měřeno se zrcátky i více než dvoumetrovou šířkou. Jedná se o již na první pohled robustní vůz, o čemž svědčí i rozšířené blatníky. Přitom se do linií podařilo včlenit mohutná zpětná zrcátka, přispívající k výbornému rozhledu kolem vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Zaoblená střecha sestupuje přes výrazně skloněné čelní sklo a rovněž zakulacenou kapotu k dvoudílné masce chladiče. Příď má povahu decentního dravce, k čemuž přispívají i do blatníků zabíhající velké sdružené světlomety. Celkově vůz působí kompaktním a vyváženým dojmem, nárazníky z karosérie již takřka zmizely. Čidla parkovacích asistentů jsou do okrajových částí karosérie vsazeny velmi citlivě, takže je na první pohled přehlédnete. Zadní sdružená světla jsou osazena konvenčními žárovkami a přitom zvláště blinkry mohou připomínat soustavu LED. Na víku zavazadlového prostoru nacházíme výraznou odtahovou hranu.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Prostorný a kvalitní

Dveře jsou mohutné, rozměrné a otevírají se v širokém úhlu. Netřeba zdůrazňovat, že všechna sedadla jsou rozměrná a pohodlná a s nedostatkem prostoru nemají problém ani dlouháni a že opora v zatáčkách je dostatečná. Tmavé látkové čalounění bylo u zkoušeného vozu kombinováno s velmi kvalitními plasty a matnými i lesklými prvky. Šířka interiéru je patrná již při pohledu na široké středové loketní opěrky. Odkládacích prostorů je všude dostatek, včetně kapes ve všech bočních dveřích, držáků nápojů vedle ruční brzdy a objemné, klimatizované přihrádky před spolujezdcem. Najdeme zde řadu prvků, které odkazují na další nové modely Ford. Pokrok dokonce po více než dvaceti letech odeslal do dějin legendární a praktický joystick pro ovládání zrcátek, jenž byl nahrazen kulatou růžicí na loketní opěrce ve dveřích řidiče poblíž jednodotykových tlačítek na spouštění okenních skel. Naopak k předchozí generaci Mondea odkazují tlačítka vyhřívání oken, varovné signalizace nebo vyhřívání sedadel. Specifickými rysy fordů jsou třeba osvětlení podlahy před předními sedadly, ale hlavně vyhřívané čelní sklo Quickclear, které je již čtvrtstoletí pramenem úsloví, že „fordista v zimě ráno okna neškrábe“. Většina řidičů tenké drátky ve skle skoro ani nevidí, pravdou ale je, že někteří jedinci s nimi mají problém a oči jim na ně samy zaostřují.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Víko kufru je velké a těžké jak dveře od garáže a otevírá přístup k ohromnému zavazadlovému prostoru, jenž si svým objemem s garáží nezadá. Jeho šířka není takřka omezena ani mezi podběhy a využitelnost je díky tomu znamenitá. V jeho rozích jsou na podlaze oka pro uchycení sítě, kterou bychom budoucímu majiteli vzhledem k velké ploše doporučovali. Za pravým podběhem je nesklopný výběžek v plastu pro zavěšení tašky, přístup je však k němu nevalný. Opěradla zadních sedadel lze po vyklopení sedáků sklápět vpřed a zvětšit celkový objem kufru na 1 390 až 1 460 litrů. Jeho objem v základním uspořádání se u pětidvéřového sedanu pohybuje v rozmezí od 486 do 540 litrů v závislosti na tom, zda se pod podlahou ukrývá rezervní kolo standardního, nebo nouzového rozměru. Sklopením sedadel však vznikne plocha s malým schodem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Ford Mondeo

Ford Mondeo si získal renomé vynikajícím chováním na silnici a v aktuální generaci rovněž obřím vnitřním prostorem. Ford přemýšlí o ukončení výroby tohoto modelu.

Ceny a výbava • Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi • Test Ford Mondeo 2.0 Hybrid iVCT • Modernizace

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nový matador, Nabízené verze
  2. Fešák i v základu, Prostorný a kvalitní
  3. Promyšlené pracoviště řidiče, Zkoušený vůz, Srovnání s „jedničkou”, Stručné technické údaje
  4. Na silnici s pohodou, Na špici i v základu, Výbava a ceny, Dynamika a převody
  5. Kompletní fotogalerie
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

včera | Jiří Baborský | 4 příspěvky
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 25 příspěvků
TEST Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV: Mílovými kroky k autu na celý život

Hyundai Santa Fe Hybrid

Facelift Hyundaie Santa Fe přinesl tolik změn, že by to snad vystačilo i na novou generaci. Zkusili jsme si ho se základním hybridem.

6.  6.  2021 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků