Koupil jsem si ho 92kW a 6 rychlostí. Měl jsem možnost si projet i 2,0TDCi. Motor jede velice dobře (měl jsem před tím ještě silnější auto), rozhodně na to auto v pohodě stačí. U mě rozhodla o hodně nižší cena, nemá DPF, o 3500 nižší povinné ručení a Ford motor (a ne PSA)
musim říct že mondeo je zatím nejlepší auto ve kterém jsem jel a které mám.motory tdci nemají konkurenci.prostě super prostorná kára ...................:-P
To je placená reklama na Forda? Opravdu nevím, ale přijde mi to tak...netvrdím, že by Mondeo nebylo solidní auto, ale toho chvalozpěvu bylo na muj vkus přeci jen trochu moc ... a o spolehlivosti opěvovaných 1,8 TDCi by se dalo celkem slušně polemizovat - a nakonec nejen o nich (už jste někdo za takovým autem jel chvíli do kopce?) ... Tedy ať žije novinářská objektivita...
Mel jsem 1,8 TDCi ve Focusu a je to vynikajici motor, vykon dostacuji na predjizdeni do kopce, na dalnici pres 200 km/h v pohode. ;-)Tedy ať žije lidska objektivita... jste asi zavistivy prodejce VW Skody nebo Hondy??
Je to cenikova cena tu mate cenik:http://www.ford.sk//data/2-08/15-2//mondeo_0802.x.pdf
Jeslti se nepletu zde v CR se prodava podle http://www.ford.cz/ tak ze cena na slovaci je bezpredmetna asi jako cena v DE;-)
Je-li pro tebe cena v DE nebo SK bezpredmetna, neznamena to, ze je zbytecna pro kazdeho. Napriklad ja nedavno tak nakupoval na SK, protoze se to znacne vyplatilo i presto, ze "v CR se prodava podle XY v CZK". Jinak pochopitelne nikoho nenutim kupovat stejne veci levneji, klidne si nakupuj draz tady, cesky importer te bude mit rad :-DB-]
gratulace do redakce,nic lepčího jsem nečetl z Vašeho pera (čti klávesnice).mám zkušenosti s 1. gen. (1.8i,rv. 93) a bylo v poho,především bezmezně pohodlné,závady byly,ale s odstupem času nedokážu porovnat závažnost,jediná výtka:když jsem zapnul klímu,tak jsem musel podřadit,do kopce raději vypnout.:-)Přesně o tomhle testovaném typu jsem uvažoval,nakonec jsem skončil u Hondy,ale to sem nepatří,k testovací jízdě jsme ani nedošli,ptž ještě nebylo ani jedno v Republice,ale co jsem viděl později,tak ta imitace dřeva trochu ujde,ale taky by to nebyl můj šálek a myslím,že cena 722tis. je přijatelná,ovšem dealer,který přišel na to,že se auta neprodávají za ceníkovou cenu je přijatelnější,dobrá zpráva pro lékaře 721 990-11% :-D
Ten INFO displej je velak bida.. jinak za tu cenu mam v akci Mercedes..
Díky redakci i autorovi za pěkný test. Již druhý měsíc novým Mondeem jezdím a tak z vlastní zkušenosti mohu auto jen pochválit. Úžasný podvozek, výborný motor 2.0 TDCi a skvělé jízdní vlastnosti. Netvrdím, že je to nejlepší auto na světě, ale já osobně bych Mondeo všem doporučil.
Ja ne..
Taky ho mas?
ma ho tak 6 cm :-D
Protoze mu je 11:-))
co jiného se dalo čekat než že to tady zaplacený autor vychválí... kritizovat mondeo je přece něco co se v česku považuje za smrtelný hřích... když už, tak interiér a hlavně palubní deska je svým vzhledem přímo k zblití, ale to přece nemůže český pisálek bez vkusu a vizuálního citu vidět.. :-/
Ty genius. Videl si už palubovku v BMW,Pasate? To nie je na"blití"? A čo sa týka ESP, to na čoostatní potrebujú ESP, Mondeo zvláda bez. A čo sa týka testu redakcie,tak čítajte testy na Slovensku! U nas nenájdete v testoch lepšieho auta ako VW, Audi,BMW a Mercedes.To nie suzaplateni autori? Už od pádu komančov!Mazda 6 je v pohode,ale tiez stoji na rovnakej plat-forme ako Ford a Volvo. Neviem čo vam vadi zadna partia. Kupte si A4, Pasat, BmW3, C aeste ked si kupite LCD,tak vam ho budu musiet priviest,lebo sice kufre maju velke,ale ten pristup cez ten maly otvor je "genialny"! A co v zime? Kolko krat vas budu vytahovat?
Az na to, techto pisalku bez vkusu je po celem svete plno, zejmena v Nemecku a v Anglii. Zato pro Cechacka, jehoz nedavni predkove se vozili cely zivot maximalne ve Wartburgu, je pristrojova deska k zbliti. Fajn, jdi studovat prumysovy design a pak to u Fordu zkus, treba jim navrhnes nejakou lepsi pristrojovou desku, mistre;-)
Suhlasim s Tebou... je to nejaky chytrak...Interier nema chybu, najma v lepsej vybave...
Nechces nas tady, doufam, presvedcovat o tom, ze ta silena imitace dreva, jez Ford nabizi, je mistrovske dilo soucasneho designu? Ehm, nebojim se konstatovat, ze verze Mondea s imitaci dreva jsou z hlediska designu/provedeni na urovni Hyundaie z pocatku 90. let minuleho stoleti. Jinymi slovy: k zbliti. To proste nikdo neukeca! Neni mi jasne, jak se neco tak SIIILENEHO mohlo dostat na !!!evropsky!!! trh.
Pises tu sam za seba, osocujes a nasledne sa oslovujes "nas"... je to zaujimave. Si podla mna na tomto fore jediny byvaly zamestnanec nejakej podpornej linky fordu, ktory si takto vybija zlost z prepustenia - dovod prepustenia nieco v zmysle:" totalna nechut do zivota, neznasanie vsetkeho, uplny pesimizmus, podpriemerne pracovne vykony..." Len tak dalej.Som majitelom presne tohto fordu. Kupoval som ho v roku 2007. V tomto roku bol v jeho triede bez konkurencie co sa tyka celkoveho pocitu z jeho obsluhy. Rocne uz 15 rokov najazdim v priemere 110 000 km prevazne na autach strednej triedy, preto som si predoslu vetu dovolil napisat.
V interieru typu usedle tradicni Ghia je to scela spravny a vkusny dekor, imitace dreva tam byla vzdy, ano brava je dost vyrazna, mne designem nepride tak strasny, navic je hlavne nealergicky jako ve Focusu a S-Maxu. Kdyz se vam to nelibi nikdo vam Ghia nenuti.
Faktem je, že imitace hliniku nebo stribrne plasty ... nevim co to je za vybava je zbliti. Snad se do toho da dat cerna klasika, drevu moc neholduju
135/45 R17? To jsou galusky? :-)
Ech, zkoušel jsem to, ale čtenáře jsem podcenil :-) Děkuji, opraveno!
Jirko pekny clanek 1,8 TDCi je dobra volba, doufam ze bude take recenze s 1,6i nebo 2,2 TDCi.
nechápu jak někdo mohl tak posrat tak krásné a dokonalé auto jako byly mondea...tak nechutný tvary, světla, přední maska atd..za poslední dobu jsem viděl horší už jenom nového passata....mám už třetí mondeo a začínám koukat po nové octavii, které se mi do té nové nikdy nelíbily...kam ten ford spěje3-[:-O za případné chyby se omlouvám;-)
Je krasne videt, ze kazdy mame jiny vkus. Mne treba 1. generace Mondea prisla vzhledove primo otresna, facelift to jeste zhorsil. Navic Fordu chybela nahrada za nadnerne Scorpio (I i II), ale na jeho pozici se zacalo Mondeo tlacit minulou generaci, ktera byla opravdu pekna. O to vic me prekvapilo, ze posledni generace je jeste mnohem krasnejsi, vedle nej na parkovistich vypadaji ostatni soudoba auta jako zvadla petrzel...
s tím souhlasím,že každý má jinej vkus;-) ale proč je to auto tak podobný hnusnýmu německýmu passatu poslední generace?3-[ nemůžu se na to auto ani podívat což mě celkem mrzí protože sem (nejspíš byl) velkej příznivce Fordů a hlavně Mondeí! :-)
Akože nechapem tej cene :-D Vy pišete že cena testovaneho vozu je 852.190 CZZ :-O Pritom to je druha najnižšia výbava TREND s najslabšim motorom.Ja som na SLOVENSKU kupil nové mondeo s motorom 2.5 Duratec 20V DOHC (220K) , výbava TITANIUM + koža , xenony , park.asistent , ALU disky 17" ..... za 1 029 000 SKK čo je okolo 800.000 CZZ B-] Tak mi prosim vysvetlite skade ste zobrali tu cenu . DAKUJEM :-P
A ta tvoje cena je ceníková, anebo ta, kterou jsi nakonec ukecal u dílera značky?
ta co ukecal u dílera značky
Je to cenikova cena ;-)tu mate cenik:http://www.ford.sk//data/2-08/15-2//mondeo_0802.x.pdf
Vy v té redakci jste asi ožralý. Tak tendenčně psaný test jsem už dlouho nečetl. Jaký etalon vybavenosti, prostornosti a podobný nesmysly? Ono je Mondeo ve své třídě jako jedinné , kde je v serii ESP? Vnějšími rozměry drtí opravdu konkurenci, ale s porovnáním s vnitřními rozměry zase pokulhává atd. Trochu soudnosti a buďte opravdu při dalších testech skutečně objektivní.
Etalon obecne, neznamena, nejlepsi. Etalon je vec, ktere je hodne, vsichni ji dobre znaji a da se k ni srovnavat..... Zkratka jako meritko hodnoty....
etalon je vec podle ktery se delaj ostatni :) jen pro info....takze etalon je vlastne nejlepsi kus dany veci
Dobrý den, je to tak, etalonu je ekvivalent 100%, s nimiž se srovnává. A je jasné, že konkurent může odejít i s hodnocením přes tuto hranici. Což ovšem zatím v případě Mondea očekávat nelze...
Podle nicku nevím jak oslovit, takže "vážené stvoření": pod takovou... jak to říci... hloupost bych se taky podepsal křížkama. S ohledem na to musím brát také Vaše poznámky o soudnosti... Proboha tendenční v čem?! Viděl jste to auto alespoň naživo?! Podíval jste se třeba do technických paramterů? Pokud vím, tak ESP skutečně jako standard ve střední třídě opravdu obvyklé není...
Tu by som si dovolil upresnit, ze "ESP nie je v strednej triede standart len u nas, na vychodnych trhoch". Pokial zajdete do Nemecka, nenajdete tam v strednej (ale dokonca ani v nizsej strednej, a medzi kompaktmi) triede u predajcov nove auto, ktore by v zaklade nemalo ESP. To len v nasich koncinach sa predavaju take "oholene" vozy...
Objektivní bejt nelze...protože každy test a názor je subjektivní.:-D
Dobry den , chci se zeptat v jakej ´barvie bylo to mondeo co ste testovali ? Strieborná MACHINE alebo Strieborná STARDUST ? Potrebujem to vediet co najskor . DAKUJEM !!!
Diesel je neslušný už z principu. Slušná auta jsou jen ta se zážehovými motory.
Z jakeho principu?
morálního :-D
Aha.
Spotřeba paliva – měst./mimo měst./kombinace staré 7,2/4,5/6,4 l/100 km nové 7,5/4,8/5,8 l/100 kmStarý má mesto aj mimo mesta menšiu spotrebu, ale kombinovanú má menšiu nový. Viete mi to niekto vysvetliť?
Kombinace spotřeby se nějak matematicky neřídí Město/mimo,záleží taky na nastavení mapy motoru a nevím,co myslíte ´´staré mondeo´´,jestli dědečka 1.8TD do r. 00nebo tak,ale přestože tj. nelogické,mé zkušenosti s přímími vstřiky jsou takové,že žerou víc,než čerpadlo..
Zmena systemu pocitani spotreby. Stejne jak se zmenil system udavani hmotnosti auta.
Dobrý den, máte pravdu, je to rozdílnou metodikou, proto je v tabulce u spotřeby hvězdička a vysvětlivka.
No neviem, ale mam ten pocit, ze v casoch toho "stareho" motora sa udavala spotreba inak (v meste, 90km/h, 110km/h, alebo cosi podobne). Teraz je to tusim dakou normou dane, akym percentualnym podielom sa pocita ta "kombinovana"...
asi se to teď násobí bursíkovskou konstantou......
Na prvním místě momentálně Mazda 6. Nespornou výhodou Mondea nebo Passatu je, že je hojně kupují firmy do svých flotil.Trochu nechápu cenovou politiku Fordu. Trend je docela slušně vybavá verze, většině běžných řidičů by s několika málo doplňky dostačovala, bohužel nabídka motorů k této verzi je minimální :-( A opačně, pokud by chtěl někdo komfortnější výbavu a stačí mu 1,8 TDCI musí si výbavu dokoupit extra což se ve finále prodraží (navíc mám dojem, že některé prvky do verze Trend nejde ani objednat....)
Souhlas, Mazda 6 je jasnej vitez stredni tridy.... tedy pokud nepocitame novou A4, ktera je jeste o kousek lepsi.
Myslim ze Mondeo v Titanium je scela srovantelne s Mazdou 6 nebo s A4 nebo BMW3.
Ridil jsi ta auta?
Ono je to vcelku jedno, protoze nove Mondeo ma tak mizernou vybavu v jakekoliv rade, ze stejne je potreba na zakladni veci doplacet i k udajne "luxusnim" vybavam.
ohlala,na ´´extra´´ výbavu v základu jděte do............autosalonu korejců,taková jsou holt německá auta,spíš jejich cenová politika,doplácet a doplácet...platí to spíš o VW a mně osobně výbavy nového Mondea přijdou akorát.Jestli máte za základ minibar mezi zadními sedadly..no nevím...
Jak již bylo popsáno, "New Mondeo" je zcela někde jinde něž tomu bylo v roce 1994, kdy se Mondeo MK1 stalo autem roku. A to právem. Já osobně jej vlastním s motorem 1,8 Zetec a klidně bych si jej pořídil znovu. V článku je popsáno, jak již v základu, má vůz ohromnou výbavu. Ano je to příjemné, ale vyvstává otázka?! Bude to všechno fungovat i za 15 let? Automobilky se předhánějí, která bude mít více elektroniky. 12V najdete u některých "jen" na akumulátoru, různé machanizmy a řídící systémy vám přináší komfort ke klidnější a bezpečnější jízdě. Což nechá občas se trochu zapomenout, že pořád řídíte VY! Ale zpět k myšlence. Nové Mondeo je "polikač" kilometrů stejně jako jeho starší brácha. Ale pokud jste vyznavači občasné sportovnější jízdy, tak s novým si ji příliž neužijete... PS: ( jen taková myšlenka)
hmm zezadu je hezci to stary mondeoB-]B-]B-]
Dobrý den, ať si kdo chce co chce říká....krásná auta....obě. Mondeo je prostě Mondeo ať už z kteréhokoli roku....Pěkný denB-]
aj ked som cakal viac napisaneho o motore, ako o interiery a dizajne, co sa popisalo uz davno a takmer vsade... Mam predoslu verziu s 2.0 TDCI 86kW a zda sa mi, ze tento motor je tak akurat dobry zaklad na to auto, neviem si predstavit mensi motor.osobne sa mi zadok noveho mondea vyslovene nepaci a nehodi sa mi k zbytku autapotesilo ma vsak, ze ste toto auto testovali s uvedenym motorom, casto mi chybaju podobne recenzie, tak napriklad uz Focusu som marne hladal recenziu na 1,6, vsade len recenzia na 1,6 Ti-VCT.
Dobrý den, je to tím, že auta importérů, zařazená do flotily testovacích vozů, mají za úkol většinou ukázat všechno, co to auto "umí", bez ohledu na cenu. To byl třeba případ předchozích dvou testovaných Fabií. Co se týče motoru, je ve srovnání s TDCI/85 kW nejen výkonnější, ale především má vyšší točivý moment, takže jej lze s čistým svědomím doporučit. Jeho omezený objem poznáte až skutečně ve vysokých rychlostech při jízdě na šestku.
to mi je uplne jasne, ze sa vacsinou testuju auta vo vyssej vybave a lepsim motorom.informacia o vykone ma prijemne potesila, mohla odzniet aj v clanku a je pre mna ovela zaujimavejsia, ako porovnanie s prvou generaciou mondea. kazdopadne dakujem za info
Co to proboha máte napícháno v těch ventilačních průduších? Tam už chybí jen květináč na palubovku a cítil bych se tam jako u mojí babičky v obýváku. Pokud máte takovou míru nevkusu, tak to alespoň před focením "odstrojte"...V době kdy dělají automobilky integrované parfémy do ventilace (Peugeot, Citroen, mám dojem že i Renault) je tohle to mínusem pro Ford. Ten druhý "zaplácaný" průduch nedokáži rozšifrovat, ale na fotkách to vypadá otřesně...
Taky jsem si vsiml:-) Kdo ale na druhou stranu krome Francouzu ty parfemy do ventilace dava? A uprimne receno, mne tenhle "nedostatek", absence parfemu, vubec nijak netrapi;-)
Ono je to možný tím, že Francouzi narozdíl od nás a Němců nejsou zvyklí se každý den mít a tak to notnou dávkou parfému musí maskovat.:-D
sorry za hrubku mýt. To se mě teda dlouho nestalo.:-O
Asi máte špatný den, píše se "mně":)
Když už, tak "mi"...
Ne všude je Brno. :-D
+1 :-DB-]
je možné obojí:-D
Dobrý den, jak jsem psal, to auto "někomu" patří a ten "někdo" s ním denně jezdí, takže se tam "po svém" zabydlel. Co se týče ceny, Mondeo stálo v roce 1993 v provedení hatchback 1,6 CLX 589 600 Kč, což snadno zjistíte na stránce http://mondeo.fordclubs.org/ v záložce Výroba. Zdražení je to za patnáct let opravdu zanedbatelné. Samozřejmě k tomuto stavu zřejmě příspěla průběžně sílící koruna.
V roce březnu 96 bylo 600tis. Kč cca 17560 EUR, dnes je to 23940 EUR - opravdu se za ta léta nezdražilo?
v roce 96 nebyly eura :-)
Ano, zdrazilo. Navic u verze z roku 93 je chyba u vykonu, benzinova 1,8 mela 85kW.
Dobrý den, v tabulce jsou údaje vznětové verze. Jinak máte samozřejmě pravdu.
To mi povez kde se v roce 96 platilo eurem???;-)
Omlouvám se za zjednodušení. Tenkrát to bylo ECU (funguje od roku 1979) - na Euro bylo přejmenováno od 1.1.1999 (převedeno v poměru 1:1). Na markách už to ukázat nejde ... každopádně FORD má od nás mnohem více než před 10 léty.
no ono je to 73 % z dnešní ceny, ale něco sbaští za ty roky inflace eura a něco taky výkonnost ekonomiky, takže pokud šly platy nejen nominálně ale i reálně nahoru, tak to snad dražší není, ne? Já mám teď Focus I v kombi s 1,8 TDCi a zatím to vidím, že další auto bude Mondeo kombi, tento typ. Prostě se mi líbí a nemám důvod nevěřit, že by jízdní vlastností měly být horší než u Focusu I, spíše naopak
změnu na MOndeo moho jen doporučit. Je to ale něco úplně jiného než Focus. Měl jsem možnost před několika lety svézt se ve Focusu,když vyjel poslední typ jako novinka.Svezení dobré,ale spíš jako v motokáře. Tvrdé a vysoké,sedí se tam jak na židli. Mondeo je oproti tomu něco jako obývák proti komoře. Je to nižší,místo židle je tam křeslo a je to měkčí a pohodlnější,klidnější,o vnitřní velikosti (hlavně šířce v ramenou) ani nemluvě. Takový křižník na pohodlné cestování. I přes všechny laické kecy,co kdo kde slyšel(jedna paní povídala,že Ford je šmejd) mám ty nejlepší zkušenosti.Před tím Escort (200000km a 4,2 spotřeba) a teď před 3 roky změna na Mondeo (při 180km/h spotřeba 7,2,při 90km/h asi 5lůitrů na 100km). Levné díly,poruchy pouze provozní,které by byly u ostatních vozů podobné. Za tři roky 2 poruchy. Super vůz!!! Vřele doporučuji-skvělá volba.
Ty jizdni vlastnosti jsou u noveho Mondea vynikajici, ale uplne jinym zpusobem nez u Tveho Focusu I. Mondeo je MNOHEM vetsi a tezsi auto, se vsemi prednostmi i nedostatky, ktere z toho vyplyvaji.
ano, beru, já to spíš myslel jakože mi Focus zatím stačí i jizdní vlastnosti má ve své třídě špičkové, ale za rok bych asi chtěl o třídu výš a pro dobré jízdní vlastnosti Focusu budu nejdřív testovat práve Ford a to Mondeo kombi...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.