Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje

Zelí  |  14. 02. 2011 11:03

Marně již šest nebo sedm let přemýšlím o tom, kde se bere u českých novinářů takový naprosto nekritický přístup ke značce ford. Trochu to připomíná zasněný pohled sedláka ve znělce pořadu česká soda.
Například výrok dlouholetý zlatý standard ve střední třídě. Nechápu jak mohlo být mondeo s jedním použitelným motorem (v posledních letech notabene navíc původem od pažouta) a bez automatu tím zlatým standardem střední třídy (4x4 raději ani nezmiňuji). Nebo jestli byl tím standardem motorový šrot 2,2tdci z předchozí verze, tak to mi ten standard uniká úplně.
Takový opel, aby se šel s insignií oběsit, protože jeho obrovské úsilí a nasazení všech možných motorů, šestiválce, automatu, pohonu 4x4 podle zdejších novinářských odborníků nestojí ani za zmínku.

Odpovědět  |   | 
honza  |  14. 02. 2011 11:15

Souhlas, ac jsem mondeo mel a je to skutecne povedene auto, tak par nedostatku urcite ma. Cekal bych, ze bude recenze trochu kritictejsi...

Odpovědět  |   | 
Pepis  |  14. 02. 2011 12:52

To jo, protože Insignia jako celek na Mondeo nemá ani náhodou.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 02. 2011 13:09

A v čem je lepší. Vynech, prosím tě, cukání ve volantu.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  14. 02. 2011 13:49

Asi tak. Mám služební Isignii 2,0 CDTi 96kW a ta má teda do dokonalosti hodně daleko. Kolegové mají Mondea 2,0TDCi 103kW a musím uznat, že bych s nimi rád měnil! Mondeem jezdím taky, ale ne tak často. Opel je dlouhý jak tejden, ale místa v něm teda 2x neni! Mondeo je uvnitř vetší, delší rozvor je znát, zejména vzadu. Mně osobně vadí širší středovej tunel, sedačky má Mondeo lepší, palubku má lepší Opel, Mondeo po FL nemůžu posoudit, předchozí Ghia je ale vyloženě hnusná. Motoricky je to pršť nebo uhoď, při běžném ježdění i podvozek srovnatelný, pouze na nerovnostech, kterých je ted mraky zadní náprava Oplu jakoby uskakovala, což u Mondea neznám. Kvůli délce karoserie se s Oplem hůř parkuje (senzory nemám). Problém, který mám já i kolegové s Insignií je vrzající interiér a autoriák si s tím neví rady Suma sumárum kdybych si mohl vybírat tak rozhodně Ford, ale bohužel....

Odpovědět  |   | 
Pepis  |  14. 02. 2011 13:54

Díky

Odpovědět  |   | 
Xasdas  |  15. 02. 2011 15:02

autor prvního příspěvku jistě neměl na mysli pouze srovnání s insignií (čehož se místní joudové samozřejmě hned chytli)

jde o to, že čeští novináři deset let vyzdvihovali šáde s tdi a kufrem a dalších deset let fordy

jako by nic jiného neexistovalo

a to píšu jako majitel fordíka

mimochodem, ty palubky jsou v posledních fordech k blití. Škoda, že to nejde zkombinovat s interiérem z VW

Odpovědět  |   | 
Pepis  |  15. 02. 2011 19:36

Autor prvního příspěvku je místní jouda.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  14. 02. 2011 14:04

Osobně považuji Opel i Ford za prakticky stejné. Vždy si nabídku tak nějak kopírovali, vždy na tom byli +/- stejně. Možná to dělal fakt, že šlo o americké automobilky s evropskou nabídkou.

Při výběru bude asi záležet na osobních preferencích a sympatiích. Ani jeden není žádná špička.

Odpovědět  |   | 
Pepis  |  14. 02. 2011 14:10

A kdo je podle tebe špička ve střední třídě, když ne Mondeo?

Odpovědět  |   | 
Toper  |  14. 02. 2011 14:16

Mercedes? Audi? BMW?

Odpovědět  |   | 
Pepis  |  14. 02. 2011 14:19

Aha, díky.

Odpovědět  |   | 
Andre  |  14. 02. 2011 14:22

a co je pak vyssi stredni trida ?

Odpovědět  |   | 
Toper  |  14. 02. 2011 14:24

Třeba něco jako Mercedes E Klasse, BMW 5 a Audi A6?

Odpovědět  |   | 
Bennie  |  17. 02. 2011 17:09

Tak tady je odpověď proč zdejší server tak kritizoval Insignii a vynášel do nebes Mondeo.

Já jsem zkoušel obě auta, a mojí 2.0 118kW 5d insignii bych za mondeo neměnil, i když po faceliftu je to mnohem lepší, a palubka je konečně koukatelná, předtím to byl otřes, zejména ta ghia "dřevěná" pardon plastiková zběsilost

Mimochodem: insignia je prakticky úplně stejně dlouhá jako mondeo :) Opravdu ty 4 cm do délky na 5 metrovém autě poznáte? Btw. nemít zadní parkovací senzory v takovém autě je podle mne velmi odvážné, z Mondea je dozadu vidět stejně blbě jak z Insignie.

Uskakovací zadní nápravě nerozumím, nic takového nepozoruji, ale pokud máte často prázdné kombi a vepředu těžký diesel tak proč ne, to dělají všechny....

Sedačkám Insignie nemohu nic vytknout, v mondeu jsou o třídu horší, prakticky stejné má kolega v E klasse medvědovi. Mimochodem kromě MB pouze Opel má ortopedicky certifikované sedačky pokud vím.

Ad vrzající interiér: autorizák stříkne kapku silikonového či jakého olej a je po problému :) to si můžete udělat i sám :) V praze u staigera i u autovars to ví.. dneska tím trpí prakticky všechna auta bohužel, šídi ty plasty všude kde se dá

Odpovědět  |   | 
Pepis  |  14. 02. 2011 13:58

Co je to "cukání ve volantu"?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 02. 2011 15:04

Tys nečetl žádné novinářské exhibování na téma tzv. zpětné vazby ?

Odpovědět  |   | 
Pepis  |  14. 02. 2011 15:11

Tak to je spíše tvůj osobní problém.

Odpovědět  |   | 
JXS  |  15. 03. 2011 21:28

To nemusím číst - i moje manželka pozná, že se C-Max a Mondeo řídí líp, než její služební OII, a že jsou na silnici jistější.

Odpovědět  |   | 
Andre  |  14. 02. 2011 14:19

Tak proc se treba v UK proda 2x tolik Fordu nez VW ???
www.am-online.com ...

Odpovědět  |   | 
Pepis  |  14. 02. 2011 14:20

Protože jim to geniální Zelí z České republiky ještě nepodaril.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  14. 02. 2011 15:16

Ze stejného důvodu, proč se u nás prodá více škodovek než ...Fordů.
Síla domácí značky.

Odpovědět  |   | 
Andre  |  15. 02. 2011 10:24

v UK ne v USA. Pokud vim tak Henry se narodil v Michiganu.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  15. 02. 2011 11:57

Pokud bys opravdu věděl, tak v UK se bere Ford prakticky za domácí značku. Stejně jako Opel - Vauxhall. Ale tohle není nic nového, to ví snad každý.

Odpovědět  |   | 
Andre  |  15. 02. 2011 13:42

Ahaaa no to jsou mi novinky a Italove taky ?
autoten.com ...

Odpovědět  |   | 
Toper  |  15. 02. 2011 20:11

Nedělej tu ze sebe prosťáčka ještě většío, než jsi.
Když ani neidentifikuješ pojem vyšší střední třída, tak o čem se tu chceš dál bavit?

Odpovědět  |   | 
Martin  |  14. 02. 2011 12:07

Já bych uvítal spíše test nového Mondea po faceliftu s motorem 1.6 Ecoboost a manuálem.

Odpovědět  |   | 
Extreme4u  |  14. 02. 2011 12:24

Já taky.
Tak to už jsme min 2

Odpovědět  |   | 
Peppe  |  14. 02. 2011 13:26

3!

Odpovědět  |   | 
Dan  |  07. 03. 2011 22:59

4

Odpovědět  |   | 
Martin  |  22. 03. 2011 19:53

Pánové, dneska jsem se s ním byl projet (1.6 ecoboost, enterprise, kombik) a naprosto úžasné, okamžitě jsem objednal. Motor, tichý, pružný, krouťák jako diesel, o 100 kg lehží takže agilnější, lépe ovladatelnější. Myslím že benzíny minimálně srovnaly krok. Vyzkoušejte a uvidíte.

Odpovědět  |   | 
snickim  |  19. 04. 2011 00:57

Byl jsem se s ním projet v sobotu a hned jsem ho taky koupil. Už se těším na zkušenosti s ním.
Nejdříve jsem byl dost nevěřícný, jak ten motor to poměrně těžké auto rozhýbe (Mondeo kombi), ale vůbec mu to nedělalo problémy a to měl najeto jen 4 km (skladové auto u dealera).

Odpovědět  |   | 
Martiner  |  31. 05. 2011 09:54

Me by zajimala realna kombinovana spotreba pri bezne trochu ostrejsi jizde v ramci pravidel... Proste ostrejsi rozjizdeni, nejet na spotrebu, ale normalne s autem nalozenym 300kg... 3 lidi plus plnej kufr.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  17. 02. 2011 13:45

Docela by mě zajímalo srovnání stejného Mondea s motorem 2.0/107 kW a 1.6.Ecoboost/118 kW.

Odpovědět  |   | 
Vítek  |  04. 10. 2011 18:14

Přesně tohle mne zajímá také - obě motorizace (atmosférický 2.0 a 1.6 Ecoboost) jsou skoro za stejnou cenu, tak bych se rád dozvěděl výsledek uživatelského testu po nějaké době ježdění.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  04. 10. 2011 19:25

Podle dosavadních informací (převážně z webu) jednoznačně 1.6 EcoBoost. Jedinou neznámou (obecně) je to, jak budou vypadat foukané benzíny po 200 tis. km.

Odpovědět  |   | 
Vítek  |  04. 10. 2011 20:07

Vzhledem k tomu, že u nás ve firmě se mění osobní auta po najetí cca 150 tisíc, tak by to ta plněná 1.6 mohla zvládnout. Pak už jen přemýšlím, pro koho pak Ford nabízí atmosférickou 2.0?
Předpokládám staršího řidiče, klidný styl jízdy, který chce auto "až na dožití", mnoho km bez problémů s motorem a je si za to ochoten připlatit jak v o něco vyšší spotřebě, tak i vyšším povinným ručením.

Odpovědět  |   | 
ggg  |  14. 02. 2011 13:13

co ty blbce vede k tomu, olemovat jakousi stříbřenkou dole přední a zadní nárazník...

Odpovědět  |   | 
Toper  |  14. 02. 2011 14:05

To proto, aby vyfoukli zákazníky Milotecu.

Odpovědět  |   | 
janseb  |  15. 03. 2011 21:02

Třeba ho chtějí prodávat v Číně - tam se prý auto bez chromu neprodá. Taky ho nemusím, ale smiřuji se s tím, že naše civilizace už směřování světa pár desítek let ovlivňuje jen marginálně.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 02. 2011 15:19

Novinář si nepovšiml, že jeho vymodlený zlatý standard střední třídy se dýchavičně po šesti letech přiblížil standardu, který stanovil někdo jiný. Například i v OII je k dispozici už pět roků motor 2.0 TFSI a i OII s tímto motorem je na silnici po všech stránkách lepší a schopnější než tato skoro pětimetrová, nafouknutá obluda.
Pokud vezmeme možnosti konkurenčního passatu, tak s benzínovým šestiválecem s pohonem 4x4 a automatem dsg je již šest let standardem, ke kterému se ford ani nepokusil přiblížit a je to stroj, který je stále i po mnoha letech o několik levelů výš než to, co může nabídnout ford. Nebudu ani připomínat skvělý šestiválcový zvuk naladěný v passatu, který si u fordu můžete pouštět leda z rádia.
To, že si toho nevšimne osoba, která se prací v oboru živí, to je ta pravá novinářská, česká soda.

Odpovědět  |   | 
roadmaster  |  14. 02. 2011 15:58

Vyhodite ho dvermi, prileze oknem

Odpovědět  |   | 
Pepis  |  14. 02. 2011 16:02

Aha, až na to, že Passat se šestiválcem je totální nesmysl a nazvat tuto eurokrabici "strojem" vyžaduje buď dost odvahy nebo demence.
Btw. dnes vyšl na konkurenčním webu zajímavý srovnávací test: www.auto.cz ...

Odpovědět  |   | 
Toper  |  14. 02. 2011 16:56

Tady je zcela bežné, že spousta jedinců adoruje šesti, osmi dvanáctiválce, samozřejmě v benzínu a pokud možno ne od koncernu, ale na druhou stranu hned dodávají, že Passat s V6 je nesmysl a "eurokrabice" apod.

A jaká je pravda? Tito jedinci jezdí v nějaké ojetině, která má možná tak usmolené čtyři válce a mnohdy do ní točí naftu.

Odpovědět  |   | 
Pepis  |  14. 02. 2011 19:17

Tak o moje auta se bát rozhodně nemusíš

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 02. 2011 18:50

Pokud sis podrobně četl ten test, tak bys zjistil, že passat, který ty nazýváš erokrabice má výrazně nižší odpor vzduchu než eurokrabice od forda, takže se o krabici asi nejedná. Passat je ve skutečnosti velmi kulatý a nízký odpor vzduchu je mimo jiné přímým znakem technické úrovně řešení karoserie.
Taky je dobré si povšimnout toho, že v přímém srovnání je ford i pro jeho novinářského obdivovatele i na 16 palcových gumách velmi tvrdý a poskakuje jako koza a do auta se přenáší dokonce i rány od podvozku. U manažerské limuzíny to nemá co dělat. Naopak zase v tomto testu je redaktor D. nadšen i ze sedmnáctek.
Připomenu ještě hujerovské testy předchozí generace mondea, kde naopak příjemné odpružení bylo vydáváno jako přednost a tvrdé odpružení např.OII jako něco naprosto obtěžujícího. Já sám z osobní zkušenosti z mondea předchozí generace (které jsem chtěl koupit pod dojmem těch hujerovských testů)jsem byl zděšen o jakou houpavou, dědkovskou káru se jedná. Nicméně pro novináře to byl etalon sportovního podvozku.. Dnes je to zase obráceně. Co dodat.
Dále si můžeš ve srovnávacím testu přečíst, že nafouklá bedna mondea je uvnitř ve srovnání s dnes obstarožním passatem nějak menší. Pokud si porovnáš velikosti vnitřního prostoru, kterou pečlivě měří právě v testech na auto.cz uvidíš, že např. v OII je ve všech směrech víc místa než v mondeu předchozí generace.
Proto to nezávislé testování hodnotím jako .... novinářská, česká soda.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  15. 02. 2011 10:52

Ty máš v hlavě fakt salát! v OII rozhoděn neni ve všech směrech více místa než v Mondeu předchozí generace! Prober se a podívej se na ta čísla! A houpavá dědkovská kára??? Chlapče chlapče, když vynecháme prémiovky a speciální verze alá ST, OPC aj., kdo má v dané třídě lepší podvozek? Netvrdím, že Mondeo je něco extra, to neni. Ale houpavá dědkovská kára to rozhodně neni!

Odpovědět  |   | 
Martin  |  18. 02. 2011 21:43

Tak to, že je v OII více místa než v Mondeu může tedy napsat opravdový neználek věci.
V Mondeu je vzadu asi tak o 15cm více místa před nohama, sedáky jsou o cca 5cm hlubší.
Auto je mnohem širší, vpředu v 0II každého tlačí středový panel u řidiče atd...
OII je zvenku velké, ale vevnitř malé auto...a porovnávat ho s Mondeem vyžaduje silnou dávku odvaru z maku.

Odpovědět  |   | 
snickim  |  19. 04. 2011 00:54

No, tak to je fakt hláška všech hlášek. V čem že je OII uvnitř větší nežli předchozí generace Mondea?
Já jsem teď vybíral auto pro manželku. No a protože jsme 4 plus občas někdo navíc, řešil jsem které auto v nižší střední třídě bych koupil. Porovnával jsem velikosti a do srovnání jsem zahrnul Megan kombi, novou Astru kombi, Golf Variant, Kia Ceed a tu Vaši slavnou OII kombi. Ta vítězí pouze ve dvou parametrech - výšce nad předním sedadlem a velikostí zavazadlového prostoru. Jinak je to spíš podprůměr. Například v šířce na předních sedadlech a na zadních sedadlech je bezkonkurenčně nejužší ze všech srovnávaných aut a to i proti koncernovému autu Golf Variant, které je na stejném podvozku.
Prosím probuďte se a než vytáhnete zase nějaké srovnání, tak si to předem ověřte.
PS Ještě v jedné věci je OII bezkonkurenční, a to v ceně. Ze srovnávaných aut při stejné výbavě stála ta slavná OII nejvíc. Proti francouzským autům až o víc jak 100 tisíc (ceny dle aktuálních nabídek prodejců, tak jak jsem je postupně navštívil).

Odpovědět  |   | 
XYZ  |  14. 02. 2011 18:15

Myslíš tu OII ze střední třídy, která má o několik centimetrů kratší rozvor než typičtí zástupci nižší střední jako Focus, nová Astra, Hyundai i30 nebo dokonce prťavá Toyota Auris?

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  14. 02. 2011 20:16

OII s tímto motorem je uskákaná pyxla, kde platí "motor rychlejší podvozku", ty po všech stránkách lepší a schopnější zelenino. Tvrdý podvozek nedělá schopné auto.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  14. 02. 2011 20:33

Podovzek oktávky není nic hrozného, pořád to má multilink a poměrně slušně naladěný. Jsou tu jiní experti s traverzou a podstatně horším projevem. Octavka je jednoduše průměr.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  15. 02. 2011 10:54

Jo jo PAssat 3,2 FSI 4x4 je super a na to Ford odpověď nemá. Ovšem proč by taky měl. Kolik procent se takových Passatů prodá? Hmmm, i v Německu a Švýcarsku jich je jak šafránu, natož jinde.

Odpovědět  |   | 
kari.laz  |  16. 02. 2011 15:40

3,6 FSI

Odpovědět  |   | 
Martiner  |  31. 05. 2011 09:59

Nase policie.. :)

Odpovědět  |   | 
jj  |  16. 02. 2011 09:57

to je báječný - já ani nemusím číst článek - stačí kouknout di diskuse a pokud najdu durdící se zeleninu, tak to znamená, že někdo napsal cosi pochvalného o Fordu. Hele bacha ať ti nepraskne žilka. Ve volných chvílích trénuj sebezapření protože (smiř se s tím už konečně) Ford dělá slušná auta s dobrýma vlastnostma a dělá to nejspíš dobře, protože narozdíl od spousty jiných vydělává a prodeje mu rostou. Někomu holt stačí udělat dva tři fajn motory, které umí to, co se od nich v dané třídě čeká, někomu nestačí ani 6 motorů - stejně se neprodá. Zkrátka někdo ovládá umění postavit auto vyvážené pro masový prodej, což je to, co se v téhle třídě čeká a na co se hraje. Jako na potvoru trh v téhle třídě tak extrémně nelpí na 4x4 a jiných věcech - Ford je sice umí dělat (viz použití 4x4 u mnoha modelů na různých platformách včetně té z mondea, ale nepotřebuje to a stejně se prodává i když to některé dohání k šílenství.

No a pak jsou tady lidi, co srovnávají Oktávku s Mondeem, tedy autem jiné třídy a velikosti a tedy logicky jiného určení a vlastností a čekaj, že jim to někdo bude baštit.

Odpovědět  |   | 
janseb  |  15. 03. 2011 21:31

Přiznejme VW, že taky roste. Asi je to tím, že na silnicích ubývá opravdových řidičů.

Odpovědět  |   | 
matty  |  24. 02. 2011 10:27

Vsadím se Zelí, že jste nikdy Forda Mondeo neměl že ?? Ty vaše blitky se nedají číst.
Sám vlastním Mondeo ST 220 a vlastnil jsem i VW v beznínu a zde dávám body jednoznačně Mondeu !! O zvuku bych se nebavil, ten jste slyšel akorát z rádia !!

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  14. 02. 2011 19:15

Jak už tu někdo psal, tak na konkurenčním webu si může potenciální zákazník pokukující po střední třídě, v tomto případě se jedná o trojici nejprodávanějších modelů v dehtu, udělat obrázek o tom, jak na tom ten který model je. Jak dopadlo ve srovnávačce Mondeo víme všichni a ví to i Zelí. Pokud tomu tak není, doporučuji přečíst. Ale vzhledem k faktu, že tady opět předvádí své plačky, bych to tipl na tu druhou variantu. Nicméně výsledek je takový, že je to v podstatě jedno co pořídíte. Ani s jedním modelem neuděláte chybu a rozhodovat budou jen maličkosti. Ano, absence 4x4 u Forda zase až taková maličkost není, ale vzhledem k celkovému počtu prodaných verzí s/bez 4x4, bych to tak dramaticky neviděl.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  14. 02. 2011 19:51

Tak jsem si ten test přečetl a vlastně jedna opravdu zásadní věc, co z něj vyplývá, je, že Superb je špičkové auto - ve své kategorii.
Není to tak dávno, co škodovka teprve vstoupila do tohoto segmentu a už se svým druhým a vlastně prvním svébytným modelem, dokáže naprosto klidně konkurovat zaběhnutým soupeřům.

Škodovka udělala skok a za to jí patří upřímný potlesk.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  14. 02. 2011 20:21

to Toper: Jo, s tím palcem nahoru souhlasím. Faktem je, pro mě osobně, že verze combi je neskutečně hezká. Opravdu se jim to auto po designové stránce povedlo. Což teda o verzi liftosedan říct nemůžu. Každopádně ta povedenost není náhoda, babypassat se v tom jednoduše nezapře. A když máš špičkový základ, tak rebrand nemůže (by neměl) z podstaty věci dopadnout špatně.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  14. 02. 2011 20:25

Vidíme to stejně, kombi je fakt povedené, sedan mě až tak nebo spíše vůbec nebere.
A zas takový rebrand to není, tedy aspoň podstatně menší, než Superb I.

Odpovědět  |   | 
Martiner  |  31. 05. 2011 10:02

A me se zase libi ten liftosedan a kombi vubec.... Proste vec nazoru, ja treba velky veci nevozim a libi se mi, ze nemusim porad odhrnovat roletu...

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  14. 02. 2011 20:21

Až na to že SII = OII long s přidanými nevýhodami nesmyslně protažených převisů a zvýšené hmotnosti na stejné platformě. Místo na délku zbytečné (parkování, hloubka kufru, velká nedotáčivost s těžšími motory, poddimenzované komponenty podvozku), místo na šířku pro cílovou skupinu hrubě neodstatečné. Stačí si sednout v autosalónu za volant a zapnout vlastní mozek, obdivovatelům vřele doporučuji.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  14. 02. 2011 20:31

Přečti si ten test. Není tam ani zmínka o těch fatálních problémech, které zde zmiňuješ a z tvé podstaty asi musí každému vadit. Prostě nevadí, určení vozu je jiné.

PS: Já v Superbu samozřejmě nejen seděl, lépe se sedí na zadních sedadlech, kde je místa ve všech směrech dostatečně, 5 lidí v takovém autě určitě nikdy jezdit nebude a pro 4 je tam místa královsky.

Odpovědět  |   | 
Pepis  |  14. 02. 2011 22:10

Tak to je fakt, v takovém autě přece pět lidi nikdy cestovat nebude.

Odpovědět  |   | 
Bennie  |  18. 02. 2011 13:16

Octacia II je A3 (P35) - tj Golf (úplně stejná podvozek má i Altea, Leon, A3, Tiagua) tedy nižší střední, a žádná střední jak se někteří novináři v čechách snaží lhát ..

Superb je B2 (PL45) - tj. Passat Long (prakticky totožný podvozek má stará A4, Exeo, předposlední Passat).. tedy čistokrevná střední a žádná vyšší jak se opět snaží sem tam někdo tvrdit

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  15. 02. 2011 10:00

Jako celek je to super auto a jsem s ním opravdu spokojen. Dílčí nedostatky ale má.

Ergonomie palubky nic moc. To od stahovaček oken na dveřích (to aby si človek vykloubil zápěstí), přes málo intuitivní Convers+ až po "zdvojování" tlačítek (vyzvánějící mobil můžete přijmout tlačítkem na volantu, na středovém panelu nebo na páčce pod volantem...).

Powershift je super na klidnou i sviznou jízdu, kdy řadí opravdu hladce, při jízdě brzda plyn je ale trochu zmatená (při průběžném zrychlování nachystá vyšší stupeň, vy ale dojíždíte auto, tak to přišlápnete a ta prodleva, než vypojí vyšší stupeň a zařadí nižší, je docela velká). Taky má pomalejší začátky rozjezdů, když se sbírá od 1.000 ot., hodil by se nějaký launch control, kdy by se rozjel až po vytočení nad 3.000 otáček. Prostě mi chybí spojkový pedál (i třeba při rozjezdech na sněhu)

Papírové průměrné spotřeby dosáhnout lze, pokud s ním budete jezdit jako důchodci. Proto jsem si ale auto s 200k nekupoval. Průměrně jezdím za cca 9 l/100km, což mi příjde OK.

Horší výhled přes levý A sloupek, než v předchozím Mondeu.

Kapotu nezvedají plynové vzpěry, ale je tam tyčka. Naštěstí do motoru lezu jen při dolévání vody do ostřikovačů.

To je z drobných nedostatků asi všechno.

Motor ale musím vážně pochválit. Tichý v nízkých ot., hrubší baryton ve vysokých, táhne krásně do 6.500 ot.

Odpovědět  |   | 
sir  |  15. 02. 2011 17:07

Tak tak...mám ten stejný motor...už najeto přes 38 tis....
Jen to zdvojování tlačítek....logicky je na volantu a na středové konzole...to je ok. Na té páčce to mají asi proto, že když máš verzi Ghia bez Converse+ , tak se to asi nedá přijmout jen tlačítkem ok.

Stahovačky oken...kolikrát to člověk použije :)

Jo a k tomu řazení...je to logické, že to tak převodovka dělá....pokud chci vážně jet sportovně...rychle ..tak řadím manuálně...a hned je zábava :)

Ted jsem jel trasu 800 km..hodne dalnice okresky vesnice...malo mesta...a spotreba 8,0...Jinak kdyz tomu radne clovek slape na krk a jak na okresce tak na dalnici se pohybuje daleko za povolenou hranici...tak se to vali okolo 8.9-9,5l/100km

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  16. 02. 2011 09:20

No podle mně manuální režim řeší stejně jen předvídatelné situace, kdy máš čas si podřadit. Jinak ta dvouspojka funguje pořád úplně stejně, takže předpřipravuje další stupeň a ty si můžeš manuálně zvolit, kdy na něj přeřadit. Pokud ale zvolíš nižší místo vyššího, steně musí nejdřív rozpojit vyšší a zařadit nižší...

Odpovědět  |   | 
saf42  |  16. 02. 2011 01:20

K drobnym nedostatkom by som este pridal:
- velky display Convers+ je z polovice pouzity na zobrazenie rolovacieho menu, dolezite informacie sa nedaju pohodlne zobrazit. Nie je mozne naraz zorazit dojazd+spotrebu+priemernu rychlost. Vobec nie je mozne zobrazit teploty olejov, tlak v nasavani, presny udaj o zostavajucom palive v nadrzi, .... Ak v aute nie je navi, tak Convers+ je v podstate zbytocny
- ruzica na nastavenie sklonu sedadla velmi tazko dosiahnutelna
- vyhrievanie celneho skla nie je potiahnute az ku kraju, takze krajna poloha laveho a koniec praveho stieraca beha po namraze
- do kufra sa nezmesti plnohodnotna rezerva, je tam miesto len na dojazdovku
- zadne vyduchy vetrania nie su napojene na ventilator ani klimu, rury koncia "naslepo" pred palubovkou
- chyba tunel v zadnych sedadlach

Inak ale velmi pohodlne auto, na zadnych sedadlach naozaj velmi vela miesta aj na sirku. Mam v nom motor Duratec2.5T a jazdi sa s nim vyborne.

Odpovědět  |   | 
sir  |  16. 02. 2011 08:38

:)
ke conversu+ : potreba mjit navi a adaptivni tempomat a hned je vyuzity displey az az :D Za to ve Fordu nemuzou, ze vetsina lidi si tyhle veci neobjedna. Pak je varianta uplne bez conversu

Teplota oleje se neudava z 99% v zadnem beznem aute..nebavim se o nar rade ST/RS ci jinych "speceialech"

-ruzica nastaveni sklonu sedadla: s tim maji problem vsechny automobilky....opet..lepsi je mit elektro ovladani, tam to odopada

- vyhrivani okna..nejde udelat az kekonci..pac to umi udelat jen svisle..a ono okno se rozsiruje, tak by dratky museli byt do oblouku

- tunel v zadnych sedackach chybi i me

- zadne vyduchy konci naslepo?? vim, ze kdyz zavru vepredu na pristrojovce pruduchy ventilace, tak to zacne v zadu z tech bocnich foukat mnohem vice, ale jak to je to nevim, doopravdy.

tak hodne stasntch km

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  16. 02. 2011 09:16

Nevím jak ty, ale já plnohodnotnou rezervu v kufru mám a už jsem ji jednou i využil. Je to ale tuším příplatková výbava.
Vzadu jsem ještě neseděl, tak ty výdechy nemůžu posoudit.
Na chybějící tunel jsem zapomněl, zrovna se chystám do Francie na lyže, tak by se docela hodil.

Odpovědět  |   | 
saf42  |  16. 02. 2011 09:37

Tak neviem, v servise mi tvrdili ze plnohodnotna sa tam nevojde. Nanutili mi kupu dojazdovky .

Odpovědět  |   | 
jj  |  16. 02. 2011 10:23

já s mondeem jezdím jen občas. Je sice pravda, že ten středový displej je tak nějak zvláštně vaužitý nevyužitý, ale chleba to nežere. Jinak hodnoty spotřeby a dojezdu zobrazit lze, ale nějak nemám důvod je vidět najednou. Spíš je využiju (u kteréhokoliv auta) výjimečně - kouknu na dojezd, zda tak nějak sedí s trasou a zda budu muset k pumpě nebo ne, Příležitostně se kouknu na průměrnou spotřebu, abych se mohl zamyslet nad ekonomikou provozu (tak dvakrát do roka), a to je tak vše. Průměrnou rychlost jsem ještě nepotřeboval. Natož to mít zobrazeno najednou.

Teplotama kapalin už by tě dnes žádné moderní auto nemělo pokud možno otravovat vůbec. Tedy s výjimkou situace, kdy dojde k nějaké závadě a je potřeba odstavit motor, který se přehřívá. S ostatními situacemmi by si mělo auto pokud možno poradit samo a neotravovat s tím řidiče. Kdysi se muslo tohle hlídat, ale ty časy jsou pryč. Paradoxně dvě nejdražší aut z těch, se kterými pravidelněji jezdím buď mají teploty zakopané hluboko v menu, nebo je nezobrazují vůbec - není proč a nikdy mi to nescházelo. Možná i proto, že auto nemám na závodění, a tak nepotřebuji celej netrpělivej čekat na teplotu, abych autu začal nakládat - prostě jedu normálně, netejrám ho a v tom případě mi je teplota šumák.

Ještě bych tyhle budíky chápal u takovejch těch "sportovnějších" verzí, ale je to v principu stejně neužitečná (byť někdy milá) hračička, jako budíček plnícího tlaku turba u některýcch sportovních variant mainstream aut. Hezky se na to kouká, jak to funguje, ale je to pro tenhle typ auta k ničemu.

Jinak ty ostatní neduhy co uvádíš jsou typicky Fordí nedotaženosti - ale to tak nějak patří k jejich přístupu k věci - co přímo "nejezdí" tam dávají tak trochu jen proto, "že se to dělá", aniž by člověk cítil, že si s tím pohráli. Ale za tu cenu ...

Odpovědět  |   | 
Saj  |  15. 02. 2011 21:12

Se mi fakt nesmírně líbí.
Akorát realna spotreba 7 litru s 2.2 dieselem je nejak moc...skoda no.Ale co chtit,je to korab

Odpovědět  |   | 
mibi  |  15. 02. 2011 23:33

ja mam 2.2 tdci a prumerku 7.9litru. je v tom provoz 50 /50 praha a tezsi noha na dalnici. .. tech 400Nm ... to ti zadnej ecoflus neda

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  16. 02. 2011 09:30

Možná bysis měl něco přečíst o vztahu točivého momentu a výkonu... A pak mudruj. Zkus začít třeba zde: www.autorevue.cz ...

Odpovědět  |   | 
Mr.Murphy  |  16. 02. 2011 15:36

krouťák je krouťák, to newokecáš

PS:

Odpovědět  |   | 
janseb  |  15. 03. 2011 21:20

Aby ses přiblížil k tabulkovým hodnotám, musíš točit lehce nad volnoběh (a Powershift to skutečně dělá, brrr ... je mi motoru s Powershiftem líto).
V S-Maxu 2.2 TDCi jsem nejlíp jel za 6.0 - ne moc točitá silnice po rovině, v koloně, všichni max. 90. Při 120ti na dálnici (Švýcarsko) to bere tak 6,3-6,5 a pak každých dalších 10 km/h půl litru navíc. Takže 200 je tak kolem 10ti. Po Praze za 8,5 ...
Ale je to verze Euro 4, ten novější by měl být o něco lepší.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvrzena! Do hry ji vrátili i naštvaní Češi

Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvr…

Na schválení výroby měly údajně zapůsobit i negativní ohlasy české veřejnosti na ukončení praktičtější Fabie.

26.  11.  2020 | | 69 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkodaKombi
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster
Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani levnější verze nevypadá vůbec špatně!

Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani le…

Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září. Na osobní setkání zatím nedošlo, konečně si ale můžeme novinky prohlédnout alespoň v pořádné galerii.

20.  11.  2020 | | 108 N/A
Jan Mička
Dacia SanderoPremiéry