Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje

Ford Mondeo zůstává stále „zlatým standardem“ evropské střední třídy a dále jej posílil nástup nové generace motorů EcoBoost.
Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje
Seznam kapitol
  1. Svěží vítr do plachet střední třídy, Infúze v podobě EcoBoostu, Zkoušený vůz, Výbava a ceny
  2. Nabídka verzí, Na první pohled, Prostor pro zavazadla nezklame
  3. Interiér na výši doby, Počítač k člověku přátelský, Praktické hlasové ovládání, EcoBoost + PowerShift = zážitek
  4. Raketa na kolech, A vystupujeme, Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Raketa na kolech

V režimu S se reakce motoru a převodovky na pokyny plynového pedálu citelně zrychlí, takže má řidič náhle dojem, že skutečně krotí divokou šelmu. Otáčky motoru nepadají pod 3 000 ot./min., aby byl kdykoli k dispozici maximální výkon. Na druhou stranu je ale třeba uvědomit si, zvláště v zatáčkách a na mokré vozovce, že Ford Mondeo stále nemá a ani nemůže mít pohon 4x4, takže vehemence, s jakou převodovka zvláště v režimu S podřazuje může v kombinaci s prudkým zátahem motoru přední kola snadno „utrhnout“. Stabilizace ESP zasahuje včas, ale její korekce vám pokaždé jaksi zkazí náladu.

Jinak jsme se ale přesvědčili, že Mondeo stále zůstává jedním z nejlepších vozů střední třídy s pohonem předních kol. Jeho stabilita za všech okolností je příkladná, reakce na boční vítr minimální a ani na rozbité silnici v zatáčkách se nemusíte bát odskakování kol. Konstruktérům se podařilo znamenitým způsobem odladit závěsy kol, takže i při použití osmnáctipalcových ráfků a nízkoprofilového obutí posádku neobtěžují žádné pazvuky od nerovností. Mondeo je stabilní na dálnici a i přes své rozměry a hmotnost se ochotně vrhá do zatáček, neboť jeho nedotáčivost je pouze minimální. Odhlučnění celé karoserie je velmi dobré, a to jak od kol, tak i od motoru a vnějšího prostředí, ve voze je překvapivý klid i ve vysokých rychlostech (dokonce ani rozměrná zpětná zrcátka nejsou zdroji nadměrného aerodynamického svistu).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Během našich dynamických měření, jejichž výsledky najdete v přiložených tabulkách, se jen potvrdilo, že Mondeo se slabším z dvoulitrových EcoBoostů není rychlé pouze svým dojmem, ale také ve skutečnosti. Zrychlení z 0 na 100 km/h v podstatě odpovídá údaji výrobce a v manuálním režimu se nám hodnoty naměřené na D nepodařilo překonat. Naopak při pružném zrychlení lze přesunutím voliče do polohy S ušetřit i bezmála 1 s díky tomu, že na potřebu maximálního zrychlení motor a převodovku připravíte.

A vystupujeme

Za volantem tohoto velmi příjemného vozu jsme tentokrát strávili jen necelých 400 km, takže spotřebu jsme mohli pouze odhadovat z palubního počítače. Při klidné jízdě mimo město (ačkoli té jsme skutečně mnoho nezažili…) jsme se pohybovali okolo 7,6 l/100 km, v dálničním provozu překročila hranici 8 l/100 km a ve městě zpravidla nepřesáhla 11 l/100 km, což jsou podle našeho názoru údaje relativně velmi dobré. Tomuto vozu by jistě slušel trvalý pohon všech kol, ale v tomto ohledu má zákazník stále smůlu. Namísto toho Mondeo stále vyniká vnitřním prostorem, vynikajícími jízdními vlastnostmi a širokou škálou výbavových stupňů, doplňků a různých paketů, díky nimž si může každý uživatel „sestavit“ auto přesně podle svých potřeb. Motor EcoBoost v kombinaci s převodovkou PowerShift svými vlastnostmi sice vyloženě neoslnil, ale dokázal, že jde o soustavu vynikajících parametrů, která se řadí mezi špičku ve svém segmentu.

Vůz k testu zapůjčilo brněnské dealerství Ford CARent (www.fordcarent.cz)

 

 

Stručné technické údaje

 
Počet válců/ventilů na válec
4/4
Zdvihový objem motoru, typ
1 999 cm3, zážehový, EcoBoost
Nejvyšší výkon
149 kW (203 k) při 6 000 ot./min.
Nejvyšší krouticí moment
300 N.m při 1 750 – 4 500 ot./min.
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,9 s
Nejvyšší rychlost
232 km/h
Převodovka – způsob řazení, počet stupňů
automatizovaná, 6 st., PowerShift
Pohotovostní hmotnost
1 569 Kg
Nejvyšší přípustná hmotnost
2 200 Kg
Objem zavazadlového prostoru min/max
528/1 448 l
Průměrná spotřeba (město/mimo město/kombinace)
10,7/6,0/7,7 l/100 km 
Rozvor náprav
2 850 mm
Délka/šířka/výška
4 784/1 940/1 460 mm

Naměřené hodnoty 

 

Otáčky motoru na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech
Stupeň/rychlost
50 km/h
90 km/h
130 km/h
1
-
-
-
2
3 200 ot./min.
-
-
3
2 100 ot./min.
4 000 ot./min.
-
4
1 500 ot./min.
2 900 ot./min.
4 100 ot./min.
5
-
2 100 ot./min.
3 300 ot./min.
6
-
1 800 ot./min.
2 600 ot./min.

 
 

Zrychlení z 0 na 100 km/h
Číslo měření
Čas v s.
1
8,06
2
8,11
3
7,96
Průměr
8,043

 
 

Pružnost
 
60 – 100 km/h
 
D
5,87 s
Sport
5,09 s
 
 
80 – 120 km/h
 
D
6,46 s
Sport
6,15 s

 



  

  


 

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Svěží vítr do plachet střední třídy, Infúze v podobě EcoBoostu, Zkoušený vůz, Výbava a ceny
  2. Nabídka verzí, Na první pohled, Prostor pro zavazadla nezklame
  3. Interiér na výši doby, Počítač k člověku přátelský, Praktické hlasové ovládání, EcoBoost + PowerShift = zážitek
  4. Raketa na kolech, A vystupujeme, Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků