Test Ford Kuga 2,5T: 200 bílých koní

49 komentářů

Marek
16. července • 13:50

Po vyzkouseni obou aut, jsem si koupil Captivu, ktera mi nabidla vice mista, prijemnejsi jizdu jak po meste, dalnici tak i mensim terenu - na ten vetsi nikdy nevjedu.V podstate Captiva je drazsi, ale v lepsi vybave jako kugu

Jan Smrkac
16. července • 22:50

Svého času platilo "hopla máme doma OPLA", jenže OPEL je neměcku považován za podřadnou značku, je na úrovni trabanta. Má to výhody - ani u nás se Oply nekradou, protože je prostě nikdo nechce :-) Ale, že bych musel jít k Rumunům nebo do Avie to opravdu ne. Pánové žádná Korea ani Čína, ale opravdové Japonsko to je to co mě přesvědčí. Mám jako sekundární vozidlo na dobíjení po Praze starou IMPREZU COMBI a jediné co bych občas ocenil je vypínání 4x4, protože za sucha do pražských zácp je to o ničem to je jasné snad všem a možná bych příště volil verzi s AUTOMATEM, protože pořád kvaltovat s klackem je opravdu unavující. Slyšel jsem od jednoho dročkaře, že nejlepší aftamaty dělá MERCEDES, něco na tom asi bude. U FORDA jsem na automat neslyšel nikdy žádnou chválu ani hanobu tak těžko říct, ale lidi se ho bojí jako velkých obsahů ( což osobně nechápu ). Rozhodně však nebudu fanaticky obhajovat SUBARU jenom, protože kdysi vyhrálo nějaký závod a všichni se sklánějí před IMPREZOU jako před bohyní. Teď se jim nedaří a jde to s nimi od 10 k 5, ale ta poctivá práce , kterou při výrobě odváděli ( odvádějí ? ) se japoncům vzít nedá. To co jsem u škodovky měnil 2 x do roka tady prostě drží a drží a drží ... je to taková nuda nic neopravovat, nejezdit pořád do servisu a to to vůbec nešetřím tak mi řekněte čím to je ?

Jan Smrkac
14. července • 9:37

Lidičky nechápu kdo z Vás vypálkuje 800 tisíc za auto v kterém ani neodstěhuje rodinu na chatu. Že nemáte rodinu ? No tak pak už tuplovaně nechápu co na FORD KUGA máte. Jsem určitě zastáncem výkonu a svezení se, ale to už bych za ty prachy opravdu šel do SUBARU jenže mně je prostě těch peněz líto a tak si raději koupím za 99 tisíc ojetou IMPREZU, kde mám 220 koní a o kvalitním svezení nepochybujte ... Ale jinak nové je nové to nezpochybňuju a FORD je FORD jak říká můj otec, ale přeci jen něco mi tu neštimuje ...

RS
14. července • 13:56

Troufam si tvrdit, ze jizdne Subaru nebude tak kvalitni jako Ford. Viz porovnani Focus a Impreza. A tohle ma podvozek z Focuse. Navic cena Kugy treba v DE nebo po sleve v CR u dealera Fordu bude taky trochu jina nez jen cenikova. ;-)

RS
14. července • 14:09

Ja si netroufam tvrdit, ja to vim naprosto jiste, ze jizdne Ford na Subaru nema ani v nejmensim. Ukazuje se to kdekoli. V beznem zivote, v testech, pri zavodech.

Dom
14. července • 20:43

Mám Forestera, jezdím v Impreze (nové 5dv) a měl jsem Focuse a teď poslední Mondeo. Podvozky Subaru jsou rozhodně horší, vše zachraňuje až plyn v zatáčce, ale netypický průjezd zatáčky s puštěným plynem nebo dokonce s bržděním zvládají všechny zmíněné Fordy znatelně líp jak uvedená Subaru.Ovšem Kuga je děs děsnej, pan redaktor zapomněl zmínit posez jak v autobuse, pedály mačkáte v jakékoli pozici jako v autobuse zhora dolů, nekoli dopředu jako v normální káře nebo i S-MAXU/Galaxy.. Kuga mi spíš přijde odnož C-MAXu a C-MAX je znouze rádobycnost z Focuse.

Radek Ondrášík
14. července • 21:02

Na druhou stranu podvozek soucasne Imprezy funguje na ceskych silnicich daleko lepe. Neresim ty blbosti typu, zda auto projede zatackou 99 kmh nebo 98,7 kmh, coz resi vetsinou uhroviti pubosi, ale resim kazdodenni provoz, kdy se Impreza chova na silnici daleko lepe a funkcneji, nez jakykoli Ford.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dom
15. července • 11:57

RO: jj souhlasím, Subaru podvozek je rozhodně horší co se možnosti projetí zatáčky týče a to o pořádný kus, jenže díky tomu 4x4 je vlastně nakonec lepší, pokud se jeho řidič naučí respektovat plyn v zatáčce, bude Subaru na 100% lepším společníkem.Pro maminky, a 80% řidičů bude lepší podvozek i auto Ford, chová se očekávatelně, stejně jako "moje" předchozí auta, která jsem měl...Ale i tak z provozu musím říct, že Focus II není tvrdší auto jak Impreza, jsou si dost podobné, jak to napsat, abyc nebyl za hňupa... Impreza bez 4x4 by bylo tragický auto a Focus je tak dobrý, že je jen o málo horší jak Impreza se 4x4, když s tím řidič aspoň základně umí jezdit.

Radek Ondrášík
15. července • 12:35

Ano, to ovsem plati do prvniho deste ci snehu...

Jan Smrkac
14. července • 21:19

No asi nemáme právo tady soudit auto v kterém sotva z nás kdo jel a pokud ano tak mu to nezávidím, ale určitě bych si to rád zkusil. Po mém celodenním testu většina vozů "změkne" ;-) Kdysi mi můj motorář řekl "já už vím o co vám jde ... vy chcete ten motor uštvat", párkrát se to opravdu povedlo než jsem pochopil, že auto musí mít dostatečnou výkonovou rezervu a fungovat po všech stránkách jenže na to abych se dopracoval k podobné nadupané mašině musel uběhnout řádný kus řidičské cesty a mám pocit, že jsem se vůbec nic nenaučil, pouze někde občas uberu plyn kde bych kdysi předtím dal plný :-) Ale teď vážně k těm podvozkům - mohu srovnávat koráby jako mondeo nebo "sporťáky" jako focus a musím říct, že i ojetiny kupodivu fungují takže u funglovek by tomu nemělo být jinak než na výbornou, ale vše má své limity a chtít po dvoutunovém tanku, aby fungoval tak jak si přeje "uhrovatý puboš" s bmw, který projíždí zatáčku driftem to jsou zcela odlišné kapitoly. Každopádně co jsem slyšel od opravdu vyježděného závodníka ( pán v letech ), který má v civilu novou imprezu ( no ta co už nevypadá jako impreza ) tak si s ní paradoxně dovolí v naprosto reálném provozu tedy jak říká kolega v předchozím příspěvku "v každodenní situaci" říznout 90 stupňovou zatáčku zvanou vinglovku v kilku a vůbec se toho nebojí, protože ví, že to auto prostě funguje. A upřímně kdo si kupuje takové auta, aby jezdil 50 km/h a buchlal v ropě na pátý převodový stupeň při nájezdu do zatáčky ? Auto je stroj, který stál nemalé ( ať už to bylo kolik chtělo ) finance a bude za to prostě poslouchat nebo mu osobně domluvím! Ať už jste zastánci SUBARU nebo FORDU nebo třeba HOPLA máme doma OPLA ( neříkal jsem trabanta ? ;-) ) tak si to prostě užijte a turbaři - nezapomeňte zahřívat a vychladávat nebo dopadnete jako já ve 250 km/h na DE dálnici - turbo se vám rozstřelí a vrtulka proletí vejfukem :-)))

MArtin
14. července • 21:47

kdo by to čet:-/

RS
14. července • 15:31

Ok ja vim jiste, ze v beznem zivote, v testech, pri zavodech rally. Vsude dostava Subaru na prdel od Fordu. Ty kopiraku RS. Dokonce ho pri trose stesti predhoni i jen oturbovana pro vetsinu asi podradna 305PS dvojkolka. ;-)Jinak uroven soucasneho Subaru dokazuje odchod se svesenym ocasem z WRC, Subaru setri kde mohou, nemaji prachy ani na to zakladni a v produkcnich autech je porazi i Proton S2000. Byt fanda Subaru, tak brecim jako zelva nekde doma a vubec zde nevypiskuji u konkurence, ktera proda po celem svete tak 20x vice aut.Proste krom symetrical 4x4 a naftoveho Boxera Subaru nema co nabydnou lepsiho, razeni kvedlacka jak u Peugeotu, "trochu" preposilovane rizeni s nulovou zpetnou vazbou, ktere predci i Fiat nebo Kia, hatback objeveny teprve po roce 2000 ;) nebo podvozek, ktery houpa jako u Citroenu hydropneumatickym perovanim, ktery by bez marketingove trakce 4x4 letel v prni zatacce jako namydlena koza.A jak to tomu Solbergovi najednou bez Subaru od anglicke Prodrive jde, vit. Holt ten bezny zivot. :-D

Pete
14. července • 23:20

Naftovy boxer je podle vseho docela prusvich....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
15. července • 12:36

To rozhodl kdo? Uzsi vedeni CSSD?

MArtin
16. července • 20:30

chceš přetěsnit vstřik? - motor ven
chceš vyměnit víc než 2 žhavící svíčky? - motor ven
chceš pošolíchat rozvody? - motor ven
...zákazníku plať a plač, chtěls mít 20% hmotnosti motoru o 15cm níž, abys mohl všem vyprávět jak máš v 1,5tunovým autě nízko těžiště?PS: všem konektorům a spojkám na hadicích to móóóóc prospívá...

Radek Ondrášík
17. července • 9:08

Aha, takze veci, ktere mne jako zakaznika nijak nezajimaji. Nikdy si nic z toho nebudu delat a co ma s tim za praci servis je mi jedno. Auto jim dovezu a pak si ho odvezu. Servisni ukony stoji stejne jako na jina auta v ramci segmentu, takze o co vam jde? Ale mozna jste z tech, co si preventivne kazdy den pretesni jeden vstrik a vymeni zhavici svicku.A jinak jenom malou poznamku, ani pro jeden ze zminenych ukonu nemusi motor ven.

MArtin
14. července • 21:46

má to podvozek z focusu:-D do terénu jasná volba:-P to dá všem subarům, vw, vitarám, hyundaům ... na pr.del

smudliky
14. července • 16:31

Hosi, dejte si pozor, borite tady detske sny spouste skolaku, kteri zatim sedlaji jen to bburago, ale v 18 letech na sto pro pujdou do STIcka, protoze Subo je prece za ty penize lepsi volba...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
14. července • 17:08

A ve finale je to jedno. Zda fanatik RS ci jiny fanatik STI placaji nesmysly na netu.

RS
14. července • 15:39

I ten moderni "Hatchback' od Subaru se moc nepovedl. Viz. praskajici zadni naprava. ;-)

Radek Ondrášík
14. července • 9:43

Nekdo si kupuje auto sam pro sebe, nebo pro dva lidi. A libi se jim to, tak si ho koupi. A v ramci toho, ze u nas maji rodiny auta i typu Polo, tak toto je pro rodinu naprosto dostatecne. Pravda, pokud kazdy tyden nekdo stehuje pul bytu, pak mu to bude male.

RS
14. července • 13:51

Pokud kazdy tyden nekdo stehuje pul bytu at si koupi Transita 4x4.

SK Romanecko
14. července • 9:42

Osobne som rozmyslal o kupe tohto vozidla zhruba pred par mesiacmi. Potom som vsak natrafil na recenziu Mitsubishi Outlander - nabehol do predajne spravil par skusobnych jazd a bolo rozhodnute. Nechapem preco je Outlander postaveny uplne mimo vsetkych porovnani. Hlavne naftove motory. Za tu cenu kolko stoja neviem o nicom lepsom s danymi vlastnostami.

Radek Ondrášík
14. července • 9:51

P4007 a Citron C-Crossover je minimalne na stejne urovni :)Jinak cim Outlander prevysuje ostatni? Nicim. V terenu ztraci na auty jako je Vitara, X-Trail ci Freelander. Na silnici nema na auta typu Rav4, Tiguan ci CR-V. Proste Outlander nebere nikdo vazne, neni spatny v nicem, ale neni ani nejake extra dobry v necem. Proste typicky sedy prumer v zajimave kare.

Antiradary BEL
14. července • 17:35

Tak to teda nevim! S tim terenem to mozna i je pravda, ale na silnici strci vyse uvedena auta do kapsy! CR-V a Tiguan jsou o 2 tridy niz nez Outlander, RAV4 o 1! Uz jenom ten fakt, ze Outlander ma vzadu pohodlna kresla a ne tvrde lavice jako zbytek srovnavanych aut, mluvi sam o sebe.

Radek Ondrášík
14. července • 20:35

:) aha a merime to cim? Nejaky silnicoSUVOmetrem?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiradary BEL
15. července • 11:22

Komfortem a stabilitou i pri vyssich rychlostech!

Radek Beneš
11. srpna • 17:24

ja s tim take nesouhlasim - kugu jsem poridil v kvetnu a je to skvele auto i na dalnici.. obzvlast na D1 B-]

Radek Ondrášík
16. července • 10:54

A ja s tim nesouhlasim B-]

Ivan
14. července • 5:51

"průměrných 410 l" - není to spíš "podprůměrných"? Kolik SUV obdobné třídy a velikosti má menší zavazadlový prostor?

Radek Ondrášík
14. července • 7:00

No minimalne o dvou bych vedel

Hustoles
13. července • 15:43

Je to jen pozérkára a masírka na zvýšení MI a prodloužení péra.B-]

Pete
13. července • 19:15

Naprosto ne. Idealni vozitko pro pritelkyni - je z toho dobre videt, vejde se tam kocar a spousta harampadi pro malou. Stejne jako do Mazdy. Pokud by vam tohle nebo CX6 melo zvedat sebevedomi mate ho kluci hodne nizko. Pripadne mate fakt hodne maleho pindika. Pro tenhle ucel jsou jina auta.

Miroslav
14. července • 10:13

Hmm, pak to na silnicích vypadá tak jak to vypadá, když s takovýma krávama jezdí ženské.

Janerad
13. července • 23:29

Tak nevím, jaké kočárky vozíte, ale já bych do Kugy kočárek necpal... Je to prcek, i když vypadá z venku jako velké auto...

P.
14. července • 7:47

Přesně tak. Kdo touží po prostoru, ať sáhne po Mondeu kombi. IMO je prostornější a lehčí (resp. proč po městě tahat zbytečné tuny navíc...) a hrana kufru bude asi taky níž, když už jsme u těch kočárků.

Radek Ondrášík
14. července • 9:55

Maly kufr v hatchbacku - 280 litru. V pohode se tam vleze velky kocarek slozeny a 3 sportovni tasky s vecmi.

Radek Ondrášík
13. července • 16:22

No CX7 to neni, ale jinak souhlas

Hon
13. července • 18:33

Presne tak, za ty prachy radsi mazdu

jony5
13. července • 8:51

Najblizsia konkurencia je asi Subaru Forester XT. Chcelo by to nejake porovnanie. Ale mam dojem ze to subaru bude na tom lepsie. :-D

Pete
13. července • 9:28

Vzdycky se najde nejakej trouba co prijde s tim ze Subaru je urcite lepsi volba. Proboha probudte se...

xxx
13. července • 10:13

tak som v klube trúb:) aj ja si myslím, že subo je určite lepšia voľba...

Radek Ondrášík
13. července • 10:16

Urcite lepsi v cem?

MArtin
14. července • 21:41

fordova faiace na 4x4 je určitě lepší než subaru. V čem? no přece ve všem:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D hlavně ty papundeklový interiéry pro socky teď letěj

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MArtin
14. července • 21:41

sorry: variace3-[

David
15. července • 16:26

Tvoje matka mě říkala, že ti od včerejška zakázala NfS, prý se nechceš učit 3-[3-[3-[

miRec
13. července • 14:02

Mozno je to mimo tema, ale mozete mi prosim vysvetlit, z akeho dovodu sa na AR uz neojavuju testy od Vas a testy od p. Jandu? (aj ked p. Janda je zrejme pracovne vytazeny inak), mne osobne totiz chybaju (na novych autorov si stale nemozem zvyknut) a ked vidim, ze stale prispievate (a nie malo) do diskusii pod clankami a vo fotogalerii, bol by som rad, ked by ste si nasli cas aj na nejaky test...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
13. července • 14:20

U Pavla je to o casovem vytizeni a u mne vice mene taky.

Radek Ondrášík
13. července • 9:02

Konkurent bude spise Tiguan 2,0 TSI, nez Forester, i kdyz i ten, proc ne. Co je lepsi, necht si kazdy rozhodne sam. Samo, ze schopnostmi na tom budu Subu lepe, otazka komfortu uz je pak jina kapitalo.
Ale bral bych tak jako tak to Subu.

Doporučujeme

Články odjinud