TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

EL2020  |  07. 07. 2020 13:06

Naprosto souhlasím s autorem, že způsob "integrace" baterií do Kugy PHEV je absurdní a podle mě činí auto prakticky nepoužitelným. S tím fakt musíte mít strach vyjet na obrubník. Když jsem to viděl, tak jsem taky nevěřil vlastním očím.
Na druhou stranu umístění baterií praktiky "mimo auto" má i své výhody - nezabírají žádný prostor, snižují těžiště...

Odpovědět  |   | 
František Dobrý  |  07. 07. 2020 21:15

taky souhlasím s autorem, Lexus LS vypadá parádně, ještě mít ty peníze..

Odpovědět  |   | 
simson33  |  07. 07. 2020 13:50

Škoda, že v galerii chybí detailní foto podvozku. Zřejmě ze soucitu k Fordu...
I tak je ale ta hrůza vidět docela dost a je to opravdu řešení nehodné automobilky, tohle by snad nevyprodukovali ani za Uralem. Dát pod to podpis Ford je ostuda a hazard se jménem.
I stávající Focus ve verzi ST má problém se světlostí pod přední nápravou, ten motor 2.3 litru se jim tam dobře nevešel (cca 100 mm je opravdu málo i na sporťák, třeba konkurenční GTI má 130 mm).

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  07. 07. 2020 14:32

Hned na první fotce je to vidět velice dobře. Snad ještě horší než ta malá světlá výška je to, jak je to vepředu (ne)zakončené, je tam prostě cca 5 - 6 cm ZUB - viz foto č. 1.

Odpovědět  |   | 

tak vlastně když ožralí vjede to tramvajového tunelu tak nejdřív urazí baterku než vanu. Tohle musí ford napsat i na sluneční clonu.

Odpovědět  |   | 
Jarouš  |  07. 07. 2020 16:07

Zásuvka je zjevně univerzál, kam pasuje více druhů zástrček: „britská“, evropská (vyjma italský 2kolíkový mutace) a překvapivě i „australská“; „americkou“ byste tam ale nenarvali.

Odpovědět  |   | 
Jarouš  |  07. 07. 2020 16:08

Oprava: italská 3kolíková mutace se tam nenarve.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  07. 07. 2020 20:49

Troufnu si říci, že redaktor nemá pravdu se sklonem čelního skla. Řekl bych, že sklon zůstal prakticky stejný. Trochu může opticky klamat, delší kapota nové Kugy.
https://www.netcarshow.com/ford/2020-kuga/1600x1200/... ...
https://www.netcarshow.com/ford/2017-kuga/1600x1200/... ...
Sedáky byla kapitola sama pro sebe i u předchozí Kugy. Přední sedadla mi vyhovovala, ale zadní byla tragédie. Délka mohla být klidně stejná jako u nové Kugy, ale ten zaoblený konec sedáku dělal pocit, že sedím jen doslova na prdeli. Nová Kuga to již nemá, ale délka je i tak komická, pro pidilidi.
https://www.netcarshow.com/ford/2020-kuga/1600x1200/... ...
https://www.netcarshow.com/ford/2017-kuga/1600x1200/... ...
Nevím, kdo bude tyhle auta kupovat, nějak mám pocit, že ceny začínají být nepřijatelné. Nebýt slev, tak ceny jsou docela strašidelné a když k tomu připočítám nějakou výbavu...
https://www.ford.cz/content/dam/guxeu/cz/cs_c... ...

A kdo chce vidět trochu jiný pohled, tak tady má možnost:
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  07. 07. 2020 21:21

K těm cenám - v kontextu dnešní doby nejsou až tak vysoké. PHEV SUV za 900tis? To jinde nekoupíte. Tohle je sice jako SUV zcela nepoužitelné, ale drahé to není.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 07. 2020 11:18

A není to náhodou zaváděcí akční cena na základní variantu? Nevím, jak dlouho tohle bude trvat, ale potom přihodíš 100 000 Kč. A již nyní, pokud nechceš kupovat holobyt, musíš přihodit peníze za sady:
vyhřívání sedadel... 19 000 Kč
adaptivní tempomat... 34 900 Kč
A pokud nechceš obyčejné halogenové světlomety, tak dalších 40 900 Kč.
Doufám, že umíš sčítat.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  08. 07. 2020 12:37

Jo sčítat umím, ale ve srovnání s jinými SUV PHE (třeba Opel) to ani po sečtení není až tak drahé. Předpokládám, že reálná (usmlouvaná) cena bude nižší než ta "akční", takže žádných 100tis nahoru, ale spíš radši ještě 50-100tis dolů...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 07. 2020 20:00

To jsi mě pobavil, "...-reálná (usmlouvaná) cena bude nižší než ta "akční"..." Kupoval jsi někdy vůbec auto, u Fordu, které je v akci? To spíše uvěřím, že tu velkou slevu dostaneš u Opelu.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  09. 07. 2020 09:15

Jsme pred asi 8 lety kupovali skladovku Mondeo 0km najeto se slevou 35%... a neni to jediny Ford, co jsme kupovali s obrovskou slevou. Takze jo, u Fordu muzes dostat hodne zajimavy slevy. Ovsem ne na novinku, to musis proste 6-12 mesicu pockat...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 07. 2020 11:26

Srovnávat výprodej skladovek s objednáním nového auta do výroby je nesmysl. Takovou slevu, co uvádíš, může nabídnout jen Ford, ale ne prodejce v autosalónu. S Fordem mám osobní zkušenosti, vozím si v tom zadek. A i po roce, když budeš objednávat auto, neusmlouváš žádnou velkou slevu, jedině zase na skladovku, které se chtějí zbavit.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  09. 07. 2020 12:52

Musíš pořádně číst, na co reaguješ. On neříká, že nedostaneš u Fordu slevu. Říká, že nedostaneš slevu na auto, které je v akci (tzn. už na ně sleva je).

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 07. 2020 20:09

Ještě drobnost, to je potom ta dvacetiprocentní sleva, kterou "běžně prodejci dávají", ale kterou nikdo neviděl v reálu (100 000 Kč akce plus tebou odhadnuta další sleva až 100 000 Kč).

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  09. 07. 2020 11:55

A kolik aut jsi kupoval v době největší ekonomické krize od druhé světové války?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 07. 2020 16:02

Aha, konec rozumné diskuze, začíná převládat hloupost.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  09. 07. 2020 16:29

Pro hloupého každý hloupý. Více si povíme na podzim. Ale jinak se mi nikdy nestalo, že bych se reálnou cenou nedostal alespoň o 5% ještě pod nějaké ty veřejně vyvěšované "jakože akční" ceny. A to bylo v době, kdy se auta prodávala jako housky na krámě. Teď mají:
1. ceníkové ceny nafouknuté jako nikdy předtím
2. propad prodejů jako nikdy předtím

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 07. 2020 16:56

Nauč se česky, napsal jsem převládat hloupost, tím jen narážím na slova o kupování aut v jisté době od druhé světové války. Nezlob se na mě, ale to je pitomost první třídy, kterou nikdo nezažil a nikdo neví, jak bude situace vypadat, a ty také ne.
Zatím všichni zvedají ceny a již jsem slyšel i názory z autoprůmyslu, že máme zapomenout na snižování cen, že nám auta nikdo dotovat nebude (pokuty za CO2). Zjistí si, jak vysoké ty pokuty jsou a potom piš.
Tohle je jen nástin https://www.auto.cz/emisni-pokuty-od-roku-202... ...

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  09. 07. 2020 18:44

Nj. zatím dělají ramena, ale ony ty pokuty za CO2 sice vypadají jako astronomické částky, ale je to prakticky nic ve srovnání s tím, jaké ztráty znamená snížení prodejů o desítky procent. Naprostá většina nákladů automobilek je fixních, takže mají teď dvě možnosti:
1. snažit se prodávat se slevami a generovat ztrátu
2. hrdinně držet ceny, neprodávat a generovat ještě větší ztrátu

Ale k jádru věci, za Kugu PHEV žádnou pokutu nedostanou, právě naopak, díky prodeji jednoho PHEV mohou prodat 5 (víc, nevím) aut přes limit. Tím spíš by se měli snažit, aby jim prodeje Pluginů jely (pokud je teda vůbec dokážou vyrábět (baterie)).

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 07. 2020 21:16

Ono se nabízí u takových automobilek i jiné řešení, mnozí to mohou udělat jako Infiniti, General Motors a vyklidí pro ztrátovost EU. Zrovna pro Ford nebude EU nějaká velká ztráta, už tady zavřel více fabrik a potýká se ze ziskovostí.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  09. 07. 2020 21:29

A nebo tak, ale to je samozřejmě taky ztráta (obrovská).

Odpovědět  |   | 
František Dobrý  |  07. 07. 2020 21:10

bylo hned jasné, že audi časem představí menší e-tron

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  07. 07. 2020 21:12

Na novom Escape som najazdil niekoľko tisíc míľ a bolo to celkom v pohode.

Bol to 2.0 turbo, awd, myslím, že okolo 250? koní. Spotreba bola okolo 8 litrov, síce max okolo 80 míľ rýchlosť, ale zase plne naložený a dosť veľká časť v meste.

Otočný ovládač je fakt otrasná a nepraktická vec.

Nepáčil sa mi ani prístrojový panel - je síce digitálny, ale fakticky sa tam nedá nastaviť nič individuálne.

Priestorovo som nemal námietky, aj sedačky boli celkom ok.

Čo nebolo ok bol infotaiment.
Navigácia bola problematická. CarPlay nefungoval spoľahlivo.

Občas nenabehol a musel sa vypnúť motor, aby CarPlay rozpoznal mobil. Mimoriadne otravne v cudzom meste.

Auto mechanicky bolo ok, ale infotaiment je komplet nedotiahnuté. Pekne vidieť, ako tradiční výrobcovia podcenili moderne technológie a ušiel im vlak.
Pre mna dôvod prečo by som si Kugu nekúpil.

Teda okrem toho, že Ford našu krajinu ignoruje a nemá auto lokalizované a ani nemá u nás svoje zastúpenie.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  07. 07. 2020 21:14

Jo, tak nechápem zmysel toho hybridu..

Kvôli reálnemu rozdielu 1 liter toľko snahy?

Odpovědět  |   | 
lol  |  08. 07. 2020 07:59

Může mi někdo vysvětlit kdo si taková auta vůbec kupuje? Nemyslím to teď ironicky, ale opravdu by mě zajímalo kdo je cílová skupina.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  08. 07. 2020 12:38

Nespíš ten, kdo využije jejich specifické vlastnosti...

Odpovědět  |   | 
phev-bez-benzinu  |  09. 07. 2020 11:38

Hledal jsem všude, ale nenašel jsem informaci, jestli se dá zacházet s PHEV tak jako s čistým elektromobilem?

Na jízdu do práce a z práce bych použil jen čistě elektromotor a pokud bych o víkendu jel někam dál, tak bych použil i benzinový motor...

Dá se ale nastartovat zcela bez použití spalovacího motoru? Tzn. čistě elektricky...

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  09. 07. 2020 12:07

Samozřejmě, že ano, to je přece základní smysl dobíjecího hybridu. Mimochodem popojet (pár set metrů) se dá bez nastartování a jen na elektřinu i s nedobíjecím hybridem.

Odpovědět  |   | 
Peter771  |  09. 07. 2020 12:26

Krasne auto !
Ford novinky na jednom mieste: http://www.fordauto.sk/...

Odpovědět  |   | 
Mara  |  09. 07. 2020 15:27

Vážně Vám není trapné spamovat zde reklamou na jinou stránku?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 07. 2020 16:05

To jsou jeho stránky, které obsahují odkazy na jiné stránky, třeba i na tuto. Je to takový šmelinář s cizím zbožím.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 78 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 16 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díl…

Zapomeňte na své vystřihovánky z ábíčka. Tady jsme na úplně jiné úrovni…

8.  7.  2020 | | 24 N/A
Rusol David
Tatra
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta