TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

35 komentářů

Peter771
9. července • 12:26

Krasne auto !
Ford novinky na jednom mieste: http://www.fordauto.sk/...

Mara
9. července • 15:27

Vážně Vám není trapné spamovat zde reklamou na jinou stránku?

Mirek
9. července • 16:05

To jsou jeho stránky, které obsahují odkazy na jiné stránky, třeba i na tuto. Je to takový šmelinář s cizím zbožím.

phev-bez-benzinu
9. července • 11:38

Hledal jsem všude, ale nenašel jsem informaci, jestli se dá zacházet s PHEV tak jako s čistým elektromobilem?Na jízdu do práce a z práce bych použil jen čistě elektromotor a pokud bych o víkendu jel někam dál, tak bych použil i benzinový motor...Dá se ale nastartovat zcela bez použití spalovacího motoru? Tzn. čistě elektricky...

Jiří Calabro
19. ledna • 9:44

Praktická rada, mám najeto 3000km, takže se pořád učím. Lze přepnout na čistě elektrický pohon, takže do práce mám 22 km, jezdím na elektro, ale je tam několik, ale - jaká je teplota venku, jak šlapete na plyn atd. Pokud má nedostatek energie pro zařízení v autě, tak se přepne na motor, i když je v režimu elektro, nebo když na to dupnete tak taky. Ale rychlost po městě okolo 50 se dá jet elektro. Jinak co píše v článku, je pravda, musím říct, co mě vadí je řinčení dveří což budu muset řešit, nevím jestli to půjde v rámci záruky, nebo si nechám obložit. Sedačky to má kratší, zvláště po přechodu z Granlandu, kde je i opěrka na kolena je to rozdíl. Na začátku jsem měl pocit, že z nich spadnu :-)

EL2020
9. července • 12:07

Samozřejmě, že ano, to je přece základní smysl dobíjecího hybridu. Mimochodem popojet (pár set metrů) se dá bez nastartování a jen na elektřinu i s nedobíjecím hybridem.

lol
8. července • 7:59

Může mi někdo vysvětlit kdo si taková auta vůbec kupuje? Nemyslím to teď ironicky, ale opravdu by mě zajímalo kdo je cílová skupina.

EL2020
8. července • 12:38

Nespíš ten, kdo využije jejich specifické vlastnosti...

Znalec
7. července • 21:12

Na novom Escape som najazdil niekoľko tisíc míľ a bolo to celkom v pohode.Bol to 2.0 turbo, awd, myslím, že okolo 250? koní. Spotreba bola okolo 8 litrov, síce max okolo 80 míľ rýchlosť, ale zase plne naložený a dosť veľká časť v meste.Otočný ovládač je fakt otrasná a nepraktická vec. Nepáčil sa mi ani prístrojový panel - je síce digitálny, ale fakticky sa tam nedá nastaviť nič individuálne.Priestorovo som nemal námietky, aj sedačky boli celkom ok.Čo nebolo ok bol infotaiment.
Navigácia bola problematická. CarPlay nefungoval spoľahlivo.Občas nenabehol a musel sa vypnúť motor, aby CarPlay rozpoznal mobil. Mimoriadne otravne v cudzom meste.Auto mechanicky bolo ok, ale infotaiment je komplet nedotiahnuté. Pekne vidieť, ako tradiční výrobcovia podcenili moderne technológie a ušiel im vlak.
Pre mna dôvod prečo by som si Kugu nekúpil. Teda okrem toho, že Ford našu krajinu ignoruje a nemá auto lokalizované a ani nemá u nás svoje zastúpenie.

Znalec
7. července • 21:14

Jo, tak nechápem zmysel toho hybridu..Kvôli reálnemu rozdielu 1 liter toľko snahy?

František Dobrý
7. července • 21:10

bylo hned jasné, že audi časem představí menší e-tron

Mirek
7. července • 20:49

Troufnu si říci, že redaktor nemá pravdu se sklonem čelního skla. Řekl bych, že sklon zůstal prakticky stejný. Trochu může opticky klamat, delší kapota nové Kugy.
https://www.netcarshow.com/ford/2020-kuga/1600x1200/... ...
https://www.netcarshow.com/ford/2017-kuga/1600x1200/... ...
Sedáky byla kapitola sama pro sebe i u předchozí Kugy. Přední sedadla mi vyhovovala, ale zadní byla tragédie. Délka mohla být klidně stejná jako u nové Kugy, ale ten zaoblený konec sedáku dělal pocit, že sedím jen doslova na prdeli. Nová Kuga to již nemá, ale délka je i tak komická, pro pidilidi.
https://www.netcarshow.com/ford/2020-kuga/1600x1200/... ...
https://www.netcarshow.com/ford/2017-kuga/1600x1200/... ...
Nevím, kdo bude tyhle auta kupovat, nějak mám pocit, že ceny začínají být nepřijatelné. Nebýt slev, tak ceny jsou docela strašidelné a když k tomu připočítám nějakou výbavu...
https://www.ford.cz/content/dam/guxeu/cz/cs_c... ...

A kdo chce vidět trochu jiný pohled, tak tady má možnost:
https://www.youtube.com/watch...

EL2020
7. července • 21:21

K těm cenám - v kontextu dnešní doby nejsou až tak vysoké. PHEV SUV za 900tis? To jinde nekoupíte. Tohle je sice jako SUV zcela nepoužitelné, ale drahé to není.

Mirek
8. července • 11:18

A není to náhodou zaváděcí akční cena na základní variantu? Nevím, jak dlouho tohle bude trvat, ale potom přihodíš 100 000 Kč. A již nyní, pokud nechceš kupovat holobyt, musíš přihodit peníze za sady:
vyhřívání sedadel... 19 000 Kč
adaptivní tempomat... 34 900 Kč
A pokud nechceš obyčejné halogenové světlomety, tak dalších 40 900 Kč.
Doufám, že umíš sčítat.

EL2020
8. července • 12:37

Jo sčítat umím, ale ve srovnání s jinými SUV PHE (třeba Opel) to ani po sečtení není až tak drahé. Předpokládám, že reálná (usmlouvaná) cena bude nižší než ta "akční", takže žádných 100tis nahoru, ale spíš radši ještě 50-100tis dolů...

Mirek
8. července • 20:09

Ještě drobnost, to je potom ta dvacetiprocentní sleva, kterou "běžně prodejci dávají", ale kterou nikdo neviděl v reálu (100 000 Kč akce plus tebou odhadnuta další sleva až 100 000 Kč). :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
EL2020
9. července • 11:55

A kolik aut jsi kupoval v době největší ekonomické krize od druhé světové války? ;-)

Mirek
9. července • 16:02

Aha, konec rozumné diskuze, začíná převládat hloupost.

EL2020
9. července • 16:29

Pro hloupého každý hloupý. Více si povíme na podzim. Ale jinak se mi nikdy nestalo, že bych se reálnou cenou nedostal alespoň o 5% ještě pod nějaké ty veřejně vyvěšované "jakože akční" ceny. A to bylo v době, kdy se auta prodávala jako housky na krámě. Teď mají:
1. ceníkové ceny nafouknuté jako nikdy předtím
2. propad prodejů jako nikdy předtím

Mirek
9. července • 16:56

Nauč se česky, napsal jsem převládat hloupost, tím jen narážím na slova o kupování aut v jisté době od druhé světové války. Nezlob se na mě, ale to je pitomost první třídy, kterou nikdo nezažil a nikdo neví, jak bude situace vypadat, a ty také ne.
Zatím všichni zvedají ceny a již jsem slyšel i názory z autoprůmyslu, že máme zapomenout na snižování cen, že nám auta nikdo dotovat nebude (pokuty za CO2). Zjistí si, jak vysoké ty pokuty jsou a potom piš.
Tohle je jen nástin https://www.auto.cz/emisni-pokuty-od-roku-202... ...

EL2020
9. července • 18:44

Nj. zatím dělají ramena, ale ony ty pokuty za CO2 sice vypadají jako astronomické částky, ale je to prakticky nic ve srovnání s tím, jaké ztráty znamená snížení prodejů o desítky procent. Naprostá většina nákladů automobilek je fixních, takže mají teď dvě možnosti:
1. snažit se prodávat se slevami a generovat ztrátu
2. hrdinně držet ceny, neprodávat a generovat ještě větší ztrátuAle k jádru věci, za Kugu PHEV žádnou pokutu nedostanou, právě naopak, díky prodeji jednoho PHEV mohou prodat 5 (víc, nevím) aut přes limit. Tím spíš by se měli snažit, aby jim prodeje Pluginů jely (pokud je teda vůbec dokážou vyrábět (baterie)).

Mirek
9. července • 21:16

Ono se nabízí u takových automobilek i jiné řešení, mnozí to mohou udělat jako Infiniti, General Motors a vyklidí pro ztrátovost EU. Zrovna pro Ford nebude EU nějaká velká ztráta, už tady zavřel více fabrik a potýká se ze ziskovostí.

EL2020
9. července • 21:29

A nebo tak, ale to je samozřejmě taky ztráta (obrovská).

Mirek
8. července • 20:00

To jsi mě pobavil, "...-reálná (usmlouvaná) cena bude nižší než ta "akční"..." Kupoval jsi někdy vůbec auto, u Fordu, které je v akci? To spíše uvěřím, že tu velkou slevu dostaneš u Opelu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Freddka
9. července • 9:15

Jsme pred asi 8 lety kupovali skladovku Mondeo 0km najeto se slevou 35%... a neni to jediny Ford, co jsme kupovali s obrovskou slevou. Takze jo, u Fordu muzes dostat hodne zajimavy slevy. Ovsem ne na novinku, to musis proste 6-12 mesicu pockat... :-)

Honza
9. července • 12:52

Musíš pořádně číst, na co reaguješ. On neříká, že nedostaneš u Fordu slevu. Říká, že nedostaneš slevu na auto, které je v akci (tzn. už na ně sleva je).

Mirek
9. července • 11:26

Srovnávat výprodej skladovek s objednáním nového auta do výroby je nesmysl. Takovou slevu, co uvádíš, může nabídnout jen Ford, ale ne prodejce v autosalónu. S Fordem mám osobní zkušenosti, vozím si v tom zadek. A i po roce, když budeš objednávat auto, neusmlouváš žádnou velkou slevu, jedině zase na skladovku, které se chtějí zbavit.

Jarouš
7. července • 16:07

Zásuvka je zjevně univerzál, kam pasuje více druhů zástrček: „britská“, evropská (vyjma italský 2kolíkový mutace) a překvapivě i „australská“; „americkou“ byste tam ale nenarvali.

Jarouš
7. července • 16:08

Oprava: italská 3kolíková mutace se tam nenarve.

simson33
7. července • 13:50

Škoda, že v galerii chybí detailní foto podvozku. Zřejmě ze soucitu k Fordu...
I tak je ale ta hrůza vidět docela dost a je to opravdu řešení nehodné automobilky, tohle by snad nevyprodukovali ani za Uralem. Dát pod to podpis Ford je ostuda a hazard se jménem.
I stávající Focus ve verzi ST má problém se světlostí pod přední nápravou, ten motor 2.3 litru se jim tam dobře nevešel (cca 100 mm je opravdu málo i na sporťák, třeba konkurenční GTI má 130 mm).

EL2020
7. července • 14:32

Hned na první fotce je to vidět velice dobře. Snad ještě horší než ta malá světlá výška je to, jak je to vepředu (ne)zakončené, je tam prostě cca 5 - 6 cm ZUB - viz foto č. 1.

petr r. (petrumr)
7. července • 15:37

tak vlastně když ožralí vjede to tramvajového tunelu tak nejdřív urazí baterku než vanu. Tohle musí ford napsat i na sluneční clonu.

EL2020
7. července • 13:06

Naprosto souhlasím s autorem, že způsob "integrace" baterií do Kugy PHEV je absurdní a podle mě činí auto prakticky nepoužitelným. S tím fakt musíte mít strach vyjet na obrubník. Když jsem to viděl, tak jsem taky nevěřil vlastním očím.
Na druhou stranu umístění baterií praktiky "mimo auto" :-D má i své výhody - nezabírají žádný prostor, snižují těžiště...

František Dobrý
7. července • 21:15

taky souhlasím s autorem, Lexus LS vypadá parádně, ještě mít ty peníze..

Doporučujeme

Články odjinud