Test Ford Kuga 2,0 TDCI: trochu jiná liga

87 komentářů

Pavel
12. srpna • 14:45

Mne by jenom zajimalo, jak autor moznal na voze funkci Overboost. V papirech o teorii si ji samozrejme prectu, ale jak ji opravdu pozna za jizdy? Ja mam treti naftu od Forda, momentalne 2.2 TDCi 175 koni, ale Overboost jsem nikdy nepostrehl, ze by se nekde kratkodobe melo neco dit.

qpal
11. srpna • 11:50

Kazdy prece zacina zaverem, aby vedel jestli to ma cenu, ne?

Jyrka von Volkshaus
10. srpna • 15:11

Vypadá to jako naprcaný Focus a navíc se mezi odbornou veřejností často říká, že tam Fordem a zpátky vlakem B-]

Jarda
11. srpna • 10:28

No pokud je termínem "odborná veřejnost" myšlena početná skupina pitomců s ksichtem plným beďarů, kteří tyto své "vědomosti" čerpají slintajíc nad rovněž "odbornými" periodiky typu Speed či Svět motorů schovanými pod školními lavicemi a myslí si že sežrali Šalmounovo h***o, tak to asi bude pravda.:-(

devil666
10. srpna • 15:46

Toto debilní heslo se neříká mezi odbornou veřejností, ale většinou mezi přiblblými zaslepenými příznivci značek koncernu VW - Škoda. :-P

Jyrka von Volkshaus
10. srpna • 19:33

Možná je to mimo Tvoje chápání, ale Volkshaus (viz můj podpis) není výrobce automobilů ;-)

RS
10. srpna • 21:52

Radeji mlc ty Volkswagenwerku. :-D

Jyrka von Volkshaus
10. srpna • 22:12

Typická reakce fordifkáře = pokud se někdo otře o jejich modlu, tak je okamžitě označen za příznivce Das Auta :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
SK Romanecko
11. srpna • 0:06

Chcel by som sa autora opytat ako by z jeho pohladu dopadlo porovnanie medzi tymito dvoma vozmi - neviem sa rozhodnut a kazda rada dobra. Dakujem

Progeneric
11. srpna • 1:07

Predaj ten Outlander a kup si poriadny NissanB-]

petr
11. srpna • 10:05

V současnosti mají kvalitní Nissany na autě nápis Infinity ;-) Jinak ty poloRenaulty už nejsou nic moc :-(

:-(
11. srpna • 20:51

ano patrol je uplne na picu offroad cely je francuzsky

Pleometar
11. srpna • 20:36

A ktoreho mas / mal si?
Mitsubishi je najhorsia japonska znacka aut na trhu.....
Ten Outlander je skladacka vsetkych moznych sraciek japonske je tam nic

Radek Ondrášík
11. srpna • 20:42

nic? az na motory, prevodovky, pohon tam opravud nic japonskeho neni

Protektor
11. srpna • 20:46

Motor v outlander japonsky? TY si das nahovorit naozaj vsetko.......

Radek Ondrášík
11. srpna • 21:11

Tak ok, ktery z benzinovych motoru neni japonsky?

blb
11. srpna • 1:26

Hnissan az nakonec:-P

George
10. srpna • 18:48

Naprosto z tebou souhlasim , ze zaslepeni zastanci traktorovych motoru nedokazou byt objektivni a nepripusti , ze by snad napr.focus mohl byt lepsi nez oktavka.Ve skutecnoti tomu tak ovsem je .....

George
10. srpna • 18:42

100%;-)

RS
10. srpna • 16:33

Trefne, kde je treba v TUV 2009 Focus, kde je treba takova v Cesku porad uctivana Octavie. :-D Tak takova hesla by mela mit ve znaku maximalne tak Skoda, Renault nebo Kia, mozna i VW. Vsichni jsou totiz vetsinou v TUV za Fordem, Mazdou a Toyotou. A nejen v TUV, v podstate vsude pokud jde o spolehlivost, spokojenost nebo navstevy servisu. ADAC, Dekra, J.D. Power atd.

Radek Ondrášík
10. srpna • 16:50

V TUV nebo nedej boze v ADAC jde o spolehlivost? No to jsou mi novinky..

Protektor
11. srpna • 20:45

Radek robi vlastne crash testy! Tak tym verte. Podla toho ako pise ich ma stovky za sebou. Vsetko bez prilby a na plne gule.....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
11. srpna • 21:11

ale furt neni madar

RS
10. srpna • 21:38

A ne? Logicky auto, ktere prijede na STK a nema zadnou zavadu, bud je to protoze je dobre servisovane a tedy pripravene dobre na STK a nebo servis v te chvili nepotrebuje, protoze proste nema zadnou zavadu. Podobne u odtahu.Tak se spolehlivosti ma spolecneho dost, i kdyz chapu, ze zpochybnovat se to da, ale jako celek to ma hodnotu. Ne ze nema. A urcite vetsi nez tvuj "jeden" nazor.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
11. srpna • 8:00

No kdyz auto bude porad pokazene, ale tesne pred STK necham vsechno opravit, znamena to, ze pak je to auto spolehlive, protoze do TUV nezapise zadnou zavadu? Ne, TUV je pouze statistika toho, jak lidi auto pripravi na STK. Navic i za spatne vybavenou lekarnicku zapisou do TUV zaznam. Nebo kdyz ti nesviti jedna zarovka, coz neni zavada, ale spatna starost majitele. Takze TUV je spise o tom, jak lidi pripravi auto na STK ne o tom, jak je co spolehlive.ADAC je jeste vetsi nesmysl, protoze zapominas, ze ADAC zastupuje jenom vybrane znacky a prodejce. Takze pokud ADAC nejakou automobilku temer nezastupuje, je logicke ze se v jejich statistice temer neobjevi a ty mas pak orgac, ze tam neni tvoje auto uvedene a je proto neskutecne dokonale.Takze naopak, muj nazor ma daleko vetsi vyznam a vahu.

devil666
10. srpna • 14:30

Jak jsem si přečetl test, tak musím konstatovat, že ačkoliv rozhodně nejsem příznivec SUV do tohodle bych možná i šel. Hlavně kvůli jízdním vlastnostem, který bych byl asi schopen akceptovat, pokud se to chová na silnici skutečně jako osobní auto. Prostě Ford asi podvozky opravdu umí.

Radek Ondrášík
10. srpna • 14:49

No jako osobni auto se to urcite nechova, tedy leda jako Logan. Nicmene mezi kompaktnimi SUV je to jedno z nejpovedenejsich SUV z pohledu silnice. Je to nejaco jako CX7...

RS
10. srpna • 21:40

Delas jak by jsi v te Kuge uz nekdy jel, ale co jsem slysel, tak mas u FMC zakaz na vsechny Fordy. :-DJedno z nejpovedenejsich? Ne, spravne "nejpovedenejsi", tak se to neboj rici, maximalne nedostanes v praci premie.

Radek Ondrášík
11. srpna • 7:58

Ano, mam takovy desny zakaz, ze za posledni 2 mesice sem od nich mel 3 auta :-D vc. Kugy na tyden.Jinak veru neni to spatne auto, na spicku stale straci, je naprosto zbytecne, predrazene, ale globalne po nemysleni na tu cenu a urcite nesmysly velmi povedene.Jinak uz bys za tu dobu mohl vedet, ze uz vice jak rok nepisu, takze si tu muzu rikat co chci a o cem chci ;)

petr
11. srpna • 10:03

Podle kritiky výše ta auta byla asi za trest :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
11. srpna • 10:10

Ta kritika je vice mene z duvodu nas-rani nekterych zdejsich. Jinak ja mam Fordy rad. Dokonce sem si i dva koupil. Jedno nove Mondeo a jeden jety Focus. Nutno rici, ze Mondeo sem po 10tkm prodal, protoze za tu dobu stihlo odejit pul auta, servis zoufaly, zastoupeni jeste horsi. Focus dojel na peci predchoziho majitele, takze to hodnotit nebudu. Ale nezanevrel jsem na Fordy proc bych mel, dobra tuctova auta ;)

:-)
11. srpna • 20:49

Ford je auto? Pred 10timi rokmy mozno,...

Radek Ondrášík
11. srpna • 21:11

No pred deseti roky se sra-ly furt, ted se se-rou o kapku mene

rockblock
10. srpna • 12:31

mam Mondeo Ambiente, cize uplne najzakladnejsia vybava, ale Ford ma tu prijemnu vlastnost, ze elektroinstalaciu maju vsetky verzie rovnaku, cize mi stacilo kupit dve 5W ziarovky a jednoducho ich nahodit do existujucich objimiek a voila!, mam osvetlenie priestoru noh ako z vyssej vybavy. Zena mi bozkava nohy, lebo si tam uklada kabelku a ked sa v nej chce rypat, tak na to skratka vidi ;-)

cclass
11. srpna • 7:48

Môžem sa spýatť, kde si napojil tie žiarovky ? Boli tam na ne už objímky ?

rockblock
11. srpna • 17:47

ked si lahnes pod palubovku, tak by si tie objimky mal vidiet. Tusim to takto robili od faceliftu predposlednej generacie, teda od rocniku 2004. Svagor mal rocnik 2003 vo vybave Trend (gulate hmlovky, vnorena mriezka chladica), on tam tie objimky este nemal. Ja uz hej, komplet, len dat ziarovky a vybavene.

Radek Ondrášík
10. srpna • 12:50

no vase zena bude poradne cune...

rockblock
10. srpna • 13:03

nespominam si, ze by som sa vas na nieco pytal, toboz nadaval vasej zene, preto nechapem vasu reakciu. Ak ste nieco nepochopili, tak sa pokojne opytajte, ja vam to rad vysvetlim, kde a ako nosi moja zena svoju kabalku, ked sedi na sedadle spolujazdca a preco tam potrebuje mat svetlo.

Vestor
11. srpna • 11:55

Uživatel Ondrášík je ve skutečnosti jenom špatně naprogramovaný BOT, který má za úkol prudit v diskuzích a zvyšovat tak příjmy z reklam. Doporučuju ignorovat. ;-)

Radek Ondrášík
10. srpna • 13:07

taky si nevzpominam, ze bych se vas na neco ptal...jinak narazel jsem na libani nohou ;)

rockblock
10. srpna • 13:16

vy ste si realne mysleli, ze mi moja zena bozkava nohy? Navyse teraz v lete? Asi si myslite, ze vacsina navstevnikov diskusnych for su anonymne prasata, co maju za zeny este vacsie prasata... :-/to bol preneseny vyznam slova, len som chcel napisat, ze to osvetlenie je prakticka vec a niekedy sa hodi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pan_hajzl
10. srpna • 13:23

nic si z toho nedělejte, Ondrášík je místní tykev, to ignorujte s normálním člověkem to nemá nic společného

RS
10. srpna • 16:36

Existuje vec jako ban IP. ;-)

mclown
10. srpna • 23:47

existujde vec ako dynamicka IP

Radek Ondrášík
10. srpna • 13:20

Hele a ja to chapu, ze to byla metafora, i kdyz v Uhrach je vsechno mozne

rockblock
10. srpna • 13:24

Aha, tak to potom bola snaha napisat nieco za kazdu cenu a za kazdu cenu byt vtipny.Akurat sa cudujem, ze sem este pisete pod vlastnym menom. Onehda ste sa dusovali, ze s tym koncite a bude pisat vyhradne ako anonym. Nieco sa odvtedy zmenilo?

Radek Ondrášík
10. srpna • 13:29

ne, jenom sem si rikal, ze nejsem takovy anonymni ubozak, ktery se za sve jmeno stydi ;)

Paegas
10. srpna • 14:21

No vidíš a zrovna ty by ses stydět měl. Pokud se někdo nestydí za výroky jako máš ty a ještě to hrdě prohlašuje, pak je asi dost špatně vychován či je to prostě hlupák..

Radek Ondrášík
10. srpna • 14:28

vychova je dobra, to ja jsem se nepovedl

Paegas
10. srpna • 14:29

V tom případě jsem rád, že vás není víc..

Radek Ondrášík
10. srpna • 14:40

jak neni? jste jako ja, jenom si tu hrajete na slusnaka. Jak typicka falesna poza...

Paegas
10. srpna • 14:43

No když myslíte podle dvou příspěvků. Zkuste si někdy hrát na slušnáka vy a nebudete pak otravovat ostatní lidi..

Radek Ondrášík
10. srpna • 14:48

Hele zapojil jste se do diskuse dvou lidi, do ktere vam s prominutim nic nebylo a pak tu brecite, jak otravuji jine lidi. Proste kdybyste se nevtiral tam, kde jste nebyl zvan, nic se nedelo. Mohl jste si precist clanek a mohl jste muj rozhovor s nekym jinym ingorovat. Jenze to jste neudelala a misto toho tady moralizujete. Ja mam mozna ostrejsi jazyk, ale na druhou stranu vy jste buran, co se vmisi do rozhovoru cizich lidi, zacne tam moralizovat a pritom mu po tom nic neni.Takze si to preberte sam kdo je a neni slusny.

nobody
12. srpna • 9:49

Tak ja sa nezapájam do vašej (neboj nevykám ti, je to množné číslo) diskusie. Len vyjadrujem svoj osobný názor. A nie som buran, len mám ostrejší jazyk, ako si sa sám ohodnotil. Takže ty si obyčajný ko_ko_t, ktorý nepozná slušné správanie a osočuje ženu niekoho iného, napriek tomu, že vie, že to bolo iba metafora. Takže vetu "no vase zena bude poradne cune..." ste si mohli odpustiť.

Paegas
10. srpna • 15:33

NIKDO nezval tebe do nějakého rozhovoru, stejně jako mě. Nebo si snad myslíš, že jsou lidé rádi za tvé hloupé komentáře a že jsi dokonce žádaný? :-D A rozhodně nebrečím, pokud ve mě vyvolá někdo jako ty nějakou reakci, pak je to potřeba zvracet, lítost a opovržení. Protože nemám čas tu celý den provokovat jako ty, musím se rozloučit. Pokud si děláš jen prdel, zamysli se, zda je to nejlepší způsob jak ztratit čas. Pokud to vše myslíš vážně, je to s tebou zlé, přesto zde nevidím důvod proč bys měl otravovat svojí hloupostí ostatní. Sbohem..

Radek Ondrášík
10. srpna • 15:43

;-) tak se měj a někdy se zase stav.

rockblock
10. srpna • 13:36

Aha, takze vlastne meno vam ma zabezpecit charakter. Uz to chapem. To je ako ked sa mi starsi clovek snazi nahovorit, ze on je slusnejsi, uz len preto, lebo je starsi... ;-)

Radek Ondrášík
10. srpna • 14:02

Hele vidim jak tu chodi nekteri s peti nicky. Dvema kazdemu nadavaji, dvema chvali ty prvni dva nicky, ze maji pravdu a paty je desny slusnak. Proste kdyz nekdo neni schopen diskutovat bez anonymity, je slaboch. Co s takovymi lidmi? nic, nestoji za to s nimi diskutovat na urovni.

Svatopluk Velkomoravsky
11. srpna • 1:02

Ked ten boh vtedy zakopol o tie tartry s tym vrecom kokotov fakt ich to vyhodilo az nad Radekovym bydliskom....

Radek Ondrášík
11. srpna • 7:56

tartry je co? Radekovy to sklonujete jake jmeno?

Meotar
11. srpna • 20:43

To su Tatry ked tam ko-ko-t Radek nechal po sebe bordel a vyrezal to R navyse na strome... Radekovi sa sklonuje tak ako vy sklonujete slovenske Peter-Peterovi...Alebo idem do Ruzomberoku....Uz vis voe?

jožo z Uher
11. srpna • 10:00

Bodaj by ťa bocian pojebal ty .... (dosaďte dle libovůle) :-DTo je zase jednou konstruktivní debata :-/

Radek Ondrášík
11. srpna • 10:26

ja bych tam dosadil co jineho, nez "ko-kot" B-]

Meotar
11. srpna • 20:37

To si sa tam dosadil uplne spravne ko-ko-te

Judas Priest
10. srpna • 15:12

že zrovna ty máš co říkat B-]

devil666
10. srpna • 14:19

Diskuze na úrovni? S Ondrášíkem? :-D:-D:-D:-D:-D

rockblock
10. srpna • 14:18

so mnou dnes diskutujes celkom dlho, nato ze som anonym. ;)Ja sa nehram v debatach na psychologa a uz vobec neriesim, kto ma kolko nickov. Je to jeho problem. Co rozhoduje je to, ako dotycny diskutuje, co napise. Rovnako ako nic neznamena, ze niekto ma titul pred menom za menom, este nemusi nic znamenat. Takze neriesim ani titul a ani meno. Ak ti niekto chce vynadat, tak ti vynada s menom alebo nickom, takze je to uplne jedno. Uplne jedno sa s tym vobec zaoberat, kto pod cim pise.Pozri, toto je obycajna tema o autach, nie vedecka konferencia, kde sa musi kazdy ucastnik predstavit. Povedz mi napriklad, co spravis s informaciou ze napriklad Jozko Mrkvicka je hovadao a nadava? Pojdes si ho najst podla mena, povies to jeho zamestanavatelovi? Asi ne. Ak chces niekoho dat do ignore listu, tak to spravis rovnako s nickom, ako s realnym menom. Ak si ale niekto spravi novy nick, tak s tym nic nespravis. Tak naco ti je informacia, ci pouziva meno alebo nie. Aj to skutocne meno moze byt nakoniec rovnako vymyslene, ako nick, takze pokial sa na internet nebudes prihlasovat odtlackom prsta, dovtedy je debata na temu nick uplne o nicom. Za svoje spravanie sa nemusim hanbit, ani necitim potrebu niekomu bezdovodne nadavat, toto su veci, ktore podla mna nemaju nic spolocne s tym, ci som rockblock alebo hotentot.

Radek Ondrášík
10. srpna • 14:29

rock: no vidite a vse zacalo tim, ze tvoje zena ti liba upocene a spinave nohy v aute ;-)

devil666
10. srpna • 14:22

rockblock: Proč marníš svůj čas tím, že se snažíš diskutovat se zakomplexovaným ubožákem jako je RO?

rockblock
10. srpna • 14:23

a teba sa niekto pytal?

mclown
10. srpna • 13:49

rockblock - krala kokotov Ondariska neries ...

pan_hajzl
10. srpna • 12:57

a ty budeš pěkně vyhnilá prasopsí mrdka!

kryton
10. srpna • 11:12

A to má být jako co??:-P i na normální focus si můžu dát 17ky;-)

kryton
10. srpna • 19:36

Čekám, koukám že to opravíte a vy nic. Vím že vám na vaší pověsti moc nezáleží, ale alespoň nemusíte být za partu automobilových anaflabetů...;-) právem

kryton
12. srpna • 7:00

Neodpruženou hmotou se rozumí: Disky, kotouče, třmeny, náboje kol, pneumatiky, tedy vše to co není odpružené;-), ale to asi místí odborníky nezajímá, důležitější je se do krve hádat že někomu smrdí nohyB-]

fahrer
10. srpna • 8:36

Líbí se mici moc. Jenom musím počkat až bude AT s jinou motorizací.

mclown
10. srpna • 8:56

mne to pripada ako opuchunty focus :( ale cena nieje zla

Martinus
10. srpna • 9:52

Podle mě je to prostě Focus s vyšší světlou výškou a trochu nafouklý do výšky. Nakonec je to postavené na platformě Focusu.Nicméně Kuga se mi moc líbí a verze s pohonem 4 kol se zdá jako dobrý nápad. Jen si myslím, že je to vcelku velké a těžké auto, tudíž by možná přišel vhod motor 2,2 TDCi.

Tomm
10. srpna • 10:48

Vypadá opravdu dobře, ale po testovací jízdě musím konstatovat, že tak příšerně tvrdý podvozek je sice možná dobrý na kvalitní silnici, ale i v mírném náznaku terénu je neakceptovatelný. V tomto směru je třeba Tiguan a ještě lépe Yeti na tom pro uživatele podstatně příjemnější. Taky provedení ploch přístrojové desky v neurčitém světlém plastu působilo značně pouťově, ale to je hold už takový současný fordův styl... bohužel.

RS
10. srpna • 16:16

Ta tvoje "testovaci jizda" moc nekoresponduje s "Tužší pérování řidiči zajistí kontrolu nad vozem v jakékoli situaci, "ovšem na úkor komfortu to nejde.""Tak ze tvoje nazory mame brat jak, jen jako strach ze stoupajicich prodeju Kugy na ukor podejce "domaciho" Tiguanu a Yetiho? Viz minuly prodejni mesic v CR.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tomm
10. srpna • 16:36

Jdi se projet... Máš vlastní hlavu a tudiž i prostor pro názor. Tužší pérování rozhodně jde na úkor komfortu... Sám si všimneš, že horší podvozek v "terénu" budeš jen těžko hledat. Nevím proč bych měl mít strach o nějaké prodeje???

RS
10. srpna • 21:45

A ty by jsi se mel hlavne projet v poradnem off-roadu s tuhym ramem, aby jsi vedel jak ma vypadat poradne "perovani" do terenu, treba jako u Land Roveru. Ano totiz i v terenu jsou ty velke houpave naklony take na skodu jako na silnici, pruchodnost terenem moc mekky podvozek jeste zhorsuje, ale ty lepsi off-roady maji take tuzsi odpruzeni, jen navonene houpave SUV, ktere se chteji prevratit v prvnim vymolu, to maji tak jak rikas. A nedej boze aby jsi jim nalozil neco tezsiho na nejakou delsi vypravu do kufru, tak bricho budou tahat uz jen po zemi a uvaznou na prvni polni ceste.Ano naladit podvozek s velkymi zdvihy (SUV, SAV nebo off-road) tak, aby byl dostatecne komfortni a pritom porad sportovni je umeni."Offroady" delal Ford v te dobe, kdyz u VW a Skody jeste ani nevedeli co je poradne osobni auto.Na podobne platforme Fordu jako ma Kuga je i postaveny Land Rover Freelander.

rockblock
11. srpna • 17:43

land rovrom by som sa neohanal, jeho hydraulika v podvozku je skor smutne znama. Ked si navrhoval poriadny offroad, mohol si si vybrat inych kandidatov...

Tomm
11. srpna • 10:41

První odstavec neřeším, lehce jsi uhnul od tématu... :-D Pokud je pravda co píšeš dále o Fordu a VW, tak to Ford zřejmě řádně zachrápal, protože v tomto případě nastavení podvozku (Kuga/Tiguan) je VW jasně lepší... A na podobné platformě, no, od kdy je tuhost nastavení podvozku věcí platformy...???
Jinak se podívej tady:
http://magazin.auto.cz/testy/ford-kuga-2-5t-147-kw-vs-vw-tiguan-2-0-tsi-147-kw-powersuv.html

Radek Ondrášík
10. srpna • 11:03

Kuga je typicky silnicni SUV s nulovymi ambicemi jezdit mimo asfalt, takze je taky tak nastaveny.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tomm
10. srpna • 13:40

Souhlas, přesně proto je to pro mě zcela zbytečné auto. Něco co se tváří jako do terénu (byť všichni víme co SUV zvládnou a co už ne), ale v praxi se s tím nedá jet ani po prašné silnici, protože někdo naladil podvozek značně masochisticky... Přitom by stačilo trochu změkčit a pak asi vyhodit komplet interiér a bylo by z toho skvostné auto.

Rasto
20. ledna • 19:54

Mam Ford Kuga a nieco som uz najazdil, ale ak chces auto do terenu kup si Toyoto LC alebo Nissan Patrol. Kuga nie je do terenu a je fajn, ze ma 4x4, pretoze som isiel na chatu a Skoda Octavia 4x4 ostala visiet na brusku a ja som ju pekne obehol este v hlbsom snehu a samozrejme som mu pomohol. Ale ked nechces a nepaci sa Ti, tak jazdi na com chces.Mne sa paci vela aut a nebudem kritizovat pokial nevlastnim

Doporučujeme

Články odjinud