Test Ford Kuga 2,0 TDCI: trochu jiná liga

Otestovali jsme pro vás SUV Ford Kuga s pohonem všech kol. Tentokrát ovšem i s žádaným vznětovým motorem 2,0 TDCI.
Seznam kapitol
  1. Konečně evropské SUV..., Nový začátek, Nabídka provedení
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Za volantem, A vystupujeme
  4. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Konečně evropské SUV...

Módní kategorie SUV je pro každou velkou automobilku v Evropě zásadní. Ford zde přitom dosud tuto třídu nebral vážně, zatímco v USA nabízí tradičně širokou paletu bytelných vozů s alternativním pohonem všech kol. Teď má ale být všechno jinak.

Tradičně jedním z nejprodávanějších aut na trhu USA je Ford F150, který má sice karosérii typu pick-up, ale celou svojí konstrukcí má rozhodně blíže k terénnímu vozu než k osobnímu. Kromě toho zde nabízí širokou paletu skutečných off-roadů od „malého“ Exploreru přes Expedition až po obrovský Excursion. K vývoji terénního auta pro Evropu sáhl Ford nejprve po spolupráci s japonským Nissanem. Ten výsledek jejich společného úsilí nakonec pojmenoval Terrano II, kdežto Ford svoji v detailech odlišenou verzi nazval Maverick. Přes maximální technickou spřízněnost těchto vozů se lépe prodával Nissan, jenž byl v kategorii off-roadů přeci jen lépe etablovaný. Následoval dovoz amerických terénních vozů Explorer. Jejich většímu rozšíření však zabránila skutečnost, že byly až příliš poplatné své americké domovině, v nabídce nefiguroval vznětový motor a nejmenší zážehový byl šestiválcový čtyřlitr. Mezitím byl představen Ford Ranger, dvou až pětimístný automobil s otevřenou ložnou plochou za kabinou, jenž nedávno prošel faceliftem. Tento vůz již vzniknul ve spolupráci s Mazdou, která jej prodává jako B-Fighter. A značka Mazda, v níž má Ford svůj významný vlastnický podíl, se podílela také na vzniku Mavericku, jenž ale taktéž vznětový motor postrádal.

Nyní je zde ale Kuga, jež úspěšně značku Ford v Evropě reprezentuje, neboť je právě pro evropské zákazníky stvořen. Na tomto místě najdete test vrcholného provedení se zážehovým turbomotorem o výkonu 200 koní (147 kW), tentokrát jsme pro vás vyzkoušeli Kugu s osvědčenou vznětovou jednotkou, která bude jistě i u nás nejprodávanější. V následujících řádcích se proto zaměříme především na specifika testovaného vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Ford Maverick / Ford Ranger

Nový začátek

V rámci Fordovy poslední modelové ofenzívy, kdy během pouhých dvou let představil plných osm novinek, se tedy konečně dostalo i na SUV s označením Kuga (bez zajímavosti není, že toto jméno vzniklo fonetickým přepisem v Americe tradičního označení Cougar). Všechny tyto modely se vyznačují novým stylistickým jazykem, který Ford nazývá Kinetic Design. Jeho cílem je zdůraznit dynamické vlastnosti Fordů, které se přitom během posledních tří dekád vyznačují znamenitými schopnostmi na silnici, jež se však v designu odrážely dosud jen pramálo.

Vzhled Kugy vzniknul pod vedením Martina Smithe, jenž před tím zazářil ve službách Opelu, ale též Audi (působil zde takřka dvacet let) a ještě před tím Porsche. Sériová Kuga vychází ze studií Iosis (Frankfurt, 2005), SAV (Ženeva, 2005) a S Concept (Paříž, 2006). Ford Kuga je tak kompaktním crossoverem s pětidvéřovou karosérií, jízdními vlastnostmi blízkými běžnému osobnímu vozu a zvýšenou světlostí a pohonem všech kol pro zlepšený pohyb mimo zpevněné vozovky. Stojí na variabilní podlahové plošině interně značené C1, kterou využívají nejen Fordy Focus a C-Max, ale také Mazda 3 nebo Volvo S40. Zachována tedy byla vyhlášená víceprvková zadní náprava s obchodním označením Control Blade.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka provedení

Zájemce o Kugu to má v zásadě jednoduché, neboť pro něj v německém Saarlouisu vyrábějí dva výbavové stupně a dva motory, americká tradice se přitom projevila v alternativní oddělené nabídce systémů pohonu pouze předních a všech kol.

Základní výbava Trend je dodávána výhradně s vznětovým čtyřválcem TDCi, jímž byl vybaven i námi zkoušený vůz, jeho cena činí 599 900 Kč s pohonem předních a 691 900 Kč s pohonem všech kol. Standardní výbava přitom obsahuje kromě jiného elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, mlhovky, klimatizaci, elektrické ovládání všech oken, palubní počítač, šestici airbagů, dvojité centrální zamykání a startování tlačítkem nebo rádio s přehrávačem CD.

Ve verzi Titanium již můžete mít i zmíněný přeplňovaný zážehový pětiválec, který je dodáván výhradně s pohonem všech kol a alternativně s pětistupňovou automatickou převodovkou (všechny ostatní Kugy se dodávají standardně s šestistupňovým „manuálem“).

Diesel je ve verzi Titanium v porovnání s Trendem dražší o 107 000 Kč a Kuga Titanium s jednotkou 2,5 Turbo může být vaše za 786 900 Kč. Titanium se pak vyznačuje například automatickou duální klimatizací, automatickými stěrači, tempomatem, čalouněním v kombinaci látky a kůže či sedmnáctipalcovými litými koly.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Konečně evropské SUV..., Nový začátek, Nabídka provedení
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Za volantem, A vystupujeme
  4. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků