Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem

Ford už pár let nabízí pro zájemce o svižné svezení dost zajímavý exemplář - Focus ST. Zatraceně, jak je možné, že se k nám tak zábavné auto dostalo až teď?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jdeme se bavit
  2. Na druhý pokus
  3. S předokolkou bokem
  4. Praxe všedních dnů
  5. Hodně muziky za 660 000 Kč, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Aktuální vrchol řady Focus pro mě byl tak trochu záhadou. Současným Focusem jsem nejezdil, ale za to jsem o něm hodně četl. A dost často jsem se dočetl cosi o tom, kterak byly předchozí generace lepší a kterak ta současná trn z evropské paty této automobilky asi nevytrhne, protože jednoduše majitele starších modelů zklame. Nemohu přímo potvrdit, nakolik jsou podobná hodnocení pravdivá, ale protentokrát jim budeme věřit.

Test: Ford Focus 1,6i EcoBoost – dobrá práce

Test: Ford Focus 1,6i EcoBoost – dobrá práce

I když ono to je vlastně jedno. Byla by poměrně velká chyba k Focusu ST rovnou přistupovat s větší skepsí. Stejnou chybu jsem totiž udělal já. Upřímně jsem z tohoto auta během prvních chvil, kdy většinou řídil kolega Jirka Č., nijak unesený nebyl. Jenže pak přišel úkol auto otestovat a přišly také hodiny strávené za volantem.

Jirka říkal, že Focus ST funguje. No, moc jsem mu nevěřil. Ale nakonec se závěr této zápůjčky nesl ve zcela jednoznačném duchu – takhle jsem se za volantem ostrého hatchbacku už docela dlouho nebavil. Navzdory tomu, že jsem relativně nedávno jezdil s A45 AMG nebo Golfem R. Tedy s výkonnějšími čtyřkolkami, které by měly být snad už z principu lepší. Jenže ne vždy znamená rychlejší rovnou také zábavnější. Focus ST toho je pěkným důkazem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Focus ST dostal obří tlamu, velká kola a pěknou barvu karoserie. Mimochodem tahle zlatá byla v seznamu příplatkových prvků nejdražší položkou.

Jdeme se bavit

Je to nepsané pravidlo. Na začátek dáme úvod, pak design, interiér, motor atd. Občas mám pocit, že to je trochu nuda. Jak tak pročítám zápisky, poslouchám nahrané dojmy a vzpomínám na Focus ST, nemohu jinak. Na úvody s prominutím kašleme, pojďme se raději bavit. Protože hlavně o tom nejrychlejší Focus je.

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Focus ST se ohřívá poměrně dlouho. Než se pustím na ostré řádění po okreskách, raději si dávám zahřívací klidnou jízdu po dálnici. Ještě mám v živé paměti upozornění týkající se hodně vyšponovaného dvoulitru v A45 AMG, kde se kvůli necitlivému zacházení odporoučelo turbo, což vlastně není zas až takové překvapení.

Focus ST není tak výkonný. Ze svého dvoulitrového EcoBoostu dává k dispozici dnes už průměrných 250 koní, ale jeden nikdy neví. Jen pro představu, taková klidná dálniční jízda kolem 120 km/h znamenala spotřebu rovných osm litrů. Hned k tomu mohu také doplnit, že na nižší čísla jsem se během testu nepodíval.

Asi by to sice možné bylo, ale k takovým jízdám si kupte raději tříválcovou verzi, ne ST. Jeho standardní konzumace se pohybuje mezi deseti a jedenácti litry. A když budete hledat limity auta, dvacítka je tím nejmenším problémem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
ST znamená také pěkné detaily typu decentního střešního spoileru vzadu nebo povedených kol.

Dobře, na palubní desce se konečně ručička ukazující teplotu chladicí kapaliny pohnula tím správným směrem. Ještě pro jistotu pár kilometrů po dálnici, aby se nám ohřál také olej a pojďme na to. První zatáčka naznačuje potenciál. Možná to nebude tak špatné, jak jsem si z nějakého nesmyslného důvodu myslel. Druhá třetí, hmmm. To je velmi zajímavé.

Ford Focus ST: Fun Or Racing Daily (megatest)

Ford Focus ST: Fun Or Racing Daily (megatest)

První pokusy o ostrou jízdu ale končí během deseti minut. Když jsem vyrážel vstříc oblíbeným klikaticím, měl jsem na palivoměru něco přes čtvrt nádrže. Po deseti minutách ručička leží na spodní hranici nehnutě jako zdechlina. Zatraceně, snad je poblíž nějaká benzinka. Ukazatel paliva vyžaduje zvyk. Působí dojmem, jako kdyby spíše ukazoval dojezd, protože než jsem v poklidu přijel k benzince, měl jsem zase zpět čtvrt nádrže.

Pro jistotu jsem dotankoval nějaký ten benzin a vyrazil zpět na klikaté silnice. Dojmy následují v další kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jdeme se bavit
  2. Na druhý pokus
  3. S předokolkou bokem
  4. Praxe všedních dnů
  5. Hodně muziky za 660 000 Kč, Technické údaje
  6. Fotogalerie

bazar

Ford S-Max 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 173 846 km
Cena: 210 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 170 084 km
Cena: 90 000 Kč
Ford Grand C-Max 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 85 352 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 72 813 km
Cena: 290 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2011
Stav: 131 509 km
Cena: 240 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2011
Stav: 127 556 km
Cena: 200 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků