Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem

Ford už pár let nabízí pro zájemce o svižné svezení dost zajímavý exemplář - Focus ST. Zatraceně, jak je možné, že se k nám tak zábavné auto dostalo až teď?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jdeme se bavit
  2. Na druhý pokus
  3. S předokolkou bokem
  4. Praxe všedních dnů
  5. Hodně muziky za 660 000 Kč, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Aktuální vrchol řady Focus pro mě byl tak trochu záhadou. Současným Focusem jsem nejezdil, ale za to jsem o něm hodně četl. A dost často jsem se dočetl cosi o tom, kterak byly předchozí generace lepší a kterak ta současná trn z evropské paty této automobilky asi nevytrhne, protože jednoduše majitele starších modelů zklame. Nemohu přímo potvrdit, nakolik jsou podobná hodnocení pravdivá, ale protentokrát jim budeme věřit.

Test: Ford Focus 1,6i EcoBoost – dobrá práce

Test: Ford Focus 1,6i EcoBoost – dobrá práce

I když ono to je vlastně jedno. Byla by poměrně velká chyba k Focusu ST rovnou přistupovat s větší skepsí. Stejnou chybu jsem totiž udělal já. Upřímně jsem z tohoto auta během prvních chvil, kdy většinou řídil kolega Jirka Č., nijak unesený nebyl. Jenže pak přišel úkol auto otestovat a přišly také hodiny strávené za volantem.

Jirka říkal, že Focus ST funguje. No, moc jsem mu nevěřil. Ale nakonec se závěr této zápůjčky nesl ve zcela jednoznačném duchu – takhle jsem se za volantem ostrého hatchbacku už docela dlouho nebavil. Navzdory tomu, že jsem relativně nedávno jezdil s A45 AMG nebo Golfem R. Tedy s výkonnějšími čtyřkolkami, které by měly být snad už z principu lepší. Jenže ne vždy znamená rychlejší rovnou také zábavnější. Focus ST toho je pěkným důkazem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Focus ST dostal obří tlamu, velká kola a pěknou barvu karoserie. Mimochodem tahle zlatá byla v seznamu příplatkových prvků nejdražší položkou.

Jdeme se bavit

Je to nepsané pravidlo. Na začátek dáme úvod, pak design, interiér, motor atd. Občas mám pocit, že to je trochu nuda. Jak tak pročítám zápisky, poslouchám nahrané dojmy a vzpomínám na Focus ST, nemohu jinak. Na úvody s prominutím kašleme, pojďme se raději bavit. Protože hlavně o tom nejrychlejší Focus je.

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Focus ST se ohřívá poměrně dlouho. Než se pustím na ostré řádění po okreskách, raději si dávám zahřívací klidnou jízdu po dálnici. Ještě mám v živé paměti upozornění týkající se hodně vyšponovaného dvoulitru v A45 AMG, kde se kvůli necitlivému zacházení odporoučelo turbo, což vlastně není zas až takové překvapení.

Focus ST není tak výkonný. Ze svého dvoulitrového EcoBoostu dává k dispozici dnes už průměrných 250 koní, ale jeden nikdy neví. Jen pro představu, taková klidná dálniční jízda kolem 120 km/h znamenala spotřebu rovných osm litrů. Hned k tomu mohu také doplnit, že na nižší čísla jsem se během testu nepodíval.

Asi by to sice možné bylo, ale k takovým jízdám si kupte raději tříválcovou verzi, ne ST. Jeho standardní konzumace se pohybuje mezi deseti a jedenácti litry. A když budete hledat limity auta, dvacítka je tím nejmenším problémem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
ST znamená také pěkné detaily typu decentního střešního spoileru vzadu nebo povedených kol.

Dobře, na palubní desce se konečně ručička ukazující teplotu chladicí kapaliny pohnula tím správným směrem. Ještě pro jistotu pár kilometrů po dálnici, aby se nám ohřál také olej a pojďme na to. První zatáčka naznačuje potenciál. Možná to nebude tak špatné, jak jsem si z nějakého nesmyslného důvodu myslel. Druhá třetí, hmmm. To je velmi zajímavé.

Ford Focus ST: Fun Or Racing Daily (megatest)

Ford Focus ST: Fun Or Racing Daily (megatest)

První pokusy o ostrou jízdu ale končí během deseti minut. Když jsem vyrážel vstříc oblíbeným klikaticím, měl jsem na palivoměru něco přes čtvrt nádrže. Po deseti minutách ručička leží na spodní hranici nehnutě jako zdechlina. Zatraceně, snad je poblíž nějaká benzinka. Ukazatel paliva vyžaduje zvyk. Působí dojmem, jako kdyby spíše ukazoval dojezd, protože než jsem v poklidu přijel k benzince, měl jsem zase zpět čtvrt nádrže.

Pro jistotu jsem dotankoval nějaký ten benzin a vyrazil zpět na klikaté silnice. Dojmy následují v další kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jdeme se bavit
  2. Na druhý pokus
  3. S předokolkou bokem
  4. Praxe všedních dnů
  5. Hodně muziky za 660 000 Kč, Technické údaje
  6. Fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků