TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Mirek  |  05. 12. 2019 21:47

Osobně mi na takových testech vadí autorova neschopnost, že i když se s tím dá sice jezdit normálně bez blbnutí, tak nenapíše reálné spotřeby pro různé režimy jízdy. Proč dělají testy zrovna takoví lidé.

"Má-li být tento zcela spotřebitelsky zaměřený elaborát kompletní, je třeba zmínit ještě několik drobných každodenních detailů. Předně spotřebu. Nevím za kolik by Focus ST uměl jezdit po městě, kdyby člověk odolal občasné touze po troše té neplechy, možná za osm a něco málo (?), ti méně ukáznění se dočkají i tak velice přijatelných 9,6 l/100 km. Při dálničních 130 km/h točí ST cca 2600 ot/min s průměrným odběrem 7,4 l/100 km."

Proto jsem doplnil jeho neschopnost výše danými odkazy na videa.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 12. 2019 22:26

A jejda, jelita vylezla z děr. Vás opravdu nikoho nezajímá, jakou spotřebu má tohle auto za běžného provozu, bez blbnutí. Pokud ne, tak to to jste potom asi ti pošuci, kteří se neumí udržet a předjíždějí bezhlavě jako to pako, které nedávno zabilo najednou čtyři lidi.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  06. 12. 2019 07:06

Panejo, co pořád řešíš? Máš mindrák z minusů a z toho, že tě tu lidi nemilujou? Tak se podívej na moje sbírky, ať napíšu cokoli k čemukoli. Prostě se na to vyser, zbytečně kurvíš diskuse.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 12. 2019 15:39

Nemám, ale celkem rád ty bez názoru popichují.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  06. 12. 2019 20:08

NO, když si to myslíš...

Odpovědět  |   | 
praptak  |  06. 12. 2019 08:15

To, že se u podobnych aut až tak neřeši spotřeba rozhodně nepovažuji za minus a je to spiš podružne info. A ta zminka o nějake tragicke havarii je už uplně mimo a vubec bych to nedaval do souvislosti s nějakym blbnutim.
Jinak pokud ti jde o spotřebu tak od konkretniho uživatele po cca 4tkm při kombinaci je na realnych 8.2l. Jako dalši přiklad čistě město konkretně berlin cca 11l. V testu mi nesedi otačky při 130km/h ty by měli byt 2900ot. Jinak postřehy od uživatelu, kteři měli možnost řidit i konkurenčni HH jsou asi takove, že žadny HH nema tak velky jizdni rozptyl jako pravě ST. A samotni majitele pišou, že auto je s přehledem použitelne i na dlouhe přesuny i diky vybornym sedačkam, ktere navic opravdu při ostre jizdě podrži což je třeba problem u koncernovych HH, kde jsou sedačky čistě na komfort a bočnice maji nejen menši, ale hlavně vyměkle. Pak mě zaraži od autora zminka o menšim rejdu což sice oproti standardnimu focusu obuteho do 17" kol sice je, ale jen nepatrně a Focus ST ma dokonce o chlup menši rejd než Fiesta ST nebo než ten standardni focus na 18" a vyše.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 12. 2019 15:57

Myslíš? Celý test se odvíjí od "blbnutí" za volantem. Nic proti tomu, ale někde na uzavřeném okruhu. Focus ST je stále auto určené do normálního provozu, není to okruhový speciál, je tedy relevantní uvést jak se auto bude chovat za normálního provozu a sám tester uvádí, že to vlastně ani nezkusil, tak na co ten test dělal, když celou dobu jen "blbnul". Půjčili "puberťákovi" hračku a nevěděl kdy s tím má přestat? Neměl by lidem přiblížit i jak se takové auto chová při běžném užívání?
Ve všech testech, které jsem zatím viděl a četl se uvádí, že je Focus ST použitelný pro normální provoz. V jiných testech než v tomto, i videotestech, nikde nemají problém s tímto lidi seznámit, pokud test není pojat jako ryze, co to dokáže http://garaz.tv/ford-focus-st-2020/... , ale i tak v závěru tyhle informace poskytne.

Odpovědět  |   | 
Dzordzik  |  06. 12. 2019 18:28

Ty seš ale vážně trotl. Řešit spotřebu v každém jednotlivém jízdním režimu zvlášť, když stejně u každého řidiče bude úplně jiná je fakt na palici. Dej si pohov otravo. Stejně si ho nekoupíš, tak co prudíš. Při ploužení bude jezdit za dobře, na dálnici taky, jak už víš z recence a co je mezi tím je hlavně o tom jak na to budeš šlapat. jako v každém autě. Oturbený benzín umí žrát za málo ale taky za hodně moc. Jako v každém jiném autě.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 12. 2019 22:15

Otrava jsi tady jedině ty a prudíč také. Máš snad patent na názor? Jak víš co si koupím a co ne. Takové vševědy mám nejraději, co ví v čem kdo jezdí, jestli na to má, nebo nemá, potom mu ještě napíši něco o sockách.... Sto lidí, sto názorů, kde bereš odvahu druhé kádrovat, jestli můžou, nebo ne, napsat svůj názor. Je to test, tak pokud možno úplný. Když uměl napsat, jaká je spotřeba, když blbnul, tak by měl zvládnout i to ostatní Jestli tobě stačí popsat, jak auto vypadá a jestli má správně naleštěné kliky a jede jako z praku, tak je to tvá soukromá věc a také ti ji vymlouvat nebudu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 12. 2019 20:42

Test zajímavého auta pokažený autorovým naprosto trapným projevem. Na počátku druhé strany to začalo celkem nudit a při pasáži o "herečkách" už padly všechny hranice trapnosti. Prokousat se tím vším do konce, jen abych se dozvěděl více o pěkném autě, bylo fakt trápení.

Odpovědět  |   | 
Arnie J  |  05. 12. 2019 22:32

Naopak, je super, že to není jen další sterilní popis odkládacích schránek a položek v infotainmentu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  06. 12. 2019 07:05

I zábavný test se dá napsat inteligentně. Tenhle pisálek to nedovedl a jeho "přirovnání" jsou neskutečně ubohá.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  06. 12. 2019 07:23

Tak zkus autickare. To je sice zabavne, ale zase prakticky, pokud se nejedna o auta v zajmu a drzeni autoru, plne vecnych chyb a omylu. Nicmene jako dikobraz dobry.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  05. 12. 2019 21:37

Ford novinky na jednom miste: http://www.fordauto.sk/...

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  06. 12. 2019 08:46

Pěkný test povedeného auta. Více takových. Jen ta cena je dost vysoko, to už atakuje Type R.

Odpovědět  |   | 
praptak  |  06. 12. 2019 09:26

"Jen ta cena je dost vysoko, to už atakuje Type R."
Co je tohle za blbost ? Taky se da napsat, že pokud ti nejde o cm a litry tak mužeš mit Fiestu ST a ušetřiš cca 200tkč a budeš vysmatějši než ve focusu natož v Type R.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  06. 12. 2019 10:04

Fiestu ST minulé generace jsme měl, dobré auto. Současný tříválec ne.

Blbost...srovnávám vozy stejné třídy. Type R GT (plá palba) jde pořídit kolem milionu i pod..jsou skladem MY 2019....a tak dobrý ten Focus předpokládám nebude...v mnoha ohledech (včetně kufru a místa vevnitř, i když to je až druhotné).

Odpovědět  |   | 
praptak  |  06. 12. 2019 10:26

Ten součastny 3 valec, ktery je lepši než předchozi 4 valec...jasně předsudky. K tomu největši porce fun factoru což hlavně vynikne oproti tomu Type R, ktery je spiš chladnokrevny a vhodnějši spiš pro ty co častěji jezdi na okruhy. No a cenou začina nad 900tkč a ten focus pod 800tkč a to se u nas bohužel nabizi až od vybavoveho stupně ST2.
Navic osobně jako nevyhodu u Type R vidim pravě v jeho velikosti, kdy jako kompakt přesahuje 4.5m a vyjiždi v zakladu na 20".

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 12. 2019 16:02

A jsme doma, hodnotíš to ze stránky ostrého HH, ale tohle je ST a to u Fordu nikdy HH nebyl a proto se prodává i ve verzi kombi. Tedy jde i o užitnou hodnotu a rozhodně ne o druhotnou. Kdyby to bylo dle tebe, tak ten kombík nikdo nekoupí.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  06. 12. 2019 17:07

Mirek: Leon Cupra kombi, Golf R kombi .... už ti dochází, jakou kravinu jsi napsal? Focus ST je HH jako vyšitý, v podstatě spoluzakladatel této "třídy". Tak jako jeho sestřička Fiesta ST je etalonem HH v B segmentu.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 12. 2019 17:35

A proto Ford dělá verze RS a tam kombi verze nejsou. Nezajímá mě v tomto případě, jak to dělají jiné automobilky a ani jsem toto nikde nehodnotil. Kravinu jsem nenapsal.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 12. 2019 17:41

Ještě drobnost, má snad Leon, Golf takto postavené dvě verze, jako Ford? Svého času jsem si vyzkoušel dvojkový Ford RS, ale ten rozhodně nebyl na běžné denní používání, tedy pokud řidič nechtěl mít každý den "naklepané šunky", a také neměl verzi kombi.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 12. 2019 17:51

A ještě jeden dodatek, minulá verze RS měla výkonnější motor, 257 kW, a byl ultimativnější, zrychlení 4.7 s 0-100 km/hod.
A k čemu potom měl Ford jedničkový Focus RS, když ST byl dle tebe spoluzakladatel této třídy? https://www.autorevue.cz/ford-focus-rs-2002-2003-m... ...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  06. 12. 2019 18:45

Mirku, nejdříve si udělej pořádek v tom, co to vlastně HH znamená a potom se můžeme bavit dál. A zapomeň už konečně na variantu kombi, ta v tom nehraje žádnou roli.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 12. 2019 22:26

No schválně, vysvětli mi co znamená Hot Hatch? Není to náhodou zkrácená verze slov Hot Hatchback? Dál se myslím není potřeba rozepisovat.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  07. 12. 2019 07:58

Mirek: Já nemyslel ani tak ten samotný název, ale celou tu kategorii HH. Nicméně je nějaký důvod, proč Focus ST nezařadit do kategorie HH? Když se podíváme kdy a kde tahle "kategorie" vznikla a jaká je její definice, tak není absolutně žádný důvod z ní Focus ST vynechat. Mimochodem samotná automobilová obec ho tam řadí, samozřejmě i s jeho bratříčkem RS. Takže ano, napsal jsi kravinu, Focus ST vždy byl a je HH.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  06. 12. 2019 10:24

"označení ST se objevilo před patnácti lety s druhou generací Focusu"
Tak to bych neřekl. ST (tehdá ST170) existovalo od první generace Focusu. Tedy jde o 4. generaci Focusu ST.

Odpovědět  |   | 
jist  |  06. 12. 2019 13:52

Jasně, že bylo st 170. Takže 4., asi autor je mladík 😬 nijak ve zlém.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  07. 12. 2019 17:58

Nedá mi to, musím se připojit. Nejdříve pochvala za test, moc pěkně napsané, jazyku a hlavně pocitům redaktora rozumím, eSTéčka Focuse mám od r.2005. První bylo ST170 kombi, za 13 let/nájezd 165tis. Nyní 4.rokem verze MK3 ST 2016 v úpravě Mountune (275k/400Nm) a musím napsat, že určit relevantní prům.spotřebu při takovémto krátkodobém testu, je opravdu těžké. Předsevzetí, že dnes pojedu "na spotřebu" a zkusím zjistit, za kolik to ten můj umí, vám většinou u aut tohoto typu dlouho nevydrží a jakmile se vyskytne situace, že mu můžete naložit, rozplynou se tyto úmysly jak kouř od výfuku. Při moment. spotřebě až 70l, si o nějaký úsporný jízdě můžete nechat zdát. Na ekorally to není to správný nářadí. Nicméně evidenci tankování mám a na 30tis je průměr přesně 10.0. Je to asi o 0,2l/100 méně, než měla stará ST170, která je ale výkonově úplně někde jinde.

Odpovědět  |   | 
Rudolf  |  10. 12. 2019 11:53

Dobry den, mohu se prosim po precteni recenze zeptat na svetlou vysku (120mm dle specifikace). Me se proste zda, ze je podvozek opravdu blizko zeme. Mam ted auto, ktere je (rekl bych standardnich) 150 mm a cokoliv nizsiho v CR mi prijde hrozny risk. Uz jen parkovani a nase obrubniky na parkovistich, ruzne najezdy, retardery atd. V testu neni o tomto ani zminka. Muzete prosim mensi vyjadreni k tomuto dle Vasich zkusenosti. Predem velice dekuji.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před premiérou! Teď už nemá co skrývat

Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před…

Podobu nového elektrického SUV si automobilka bohužel neuhlídala, a to jen pár hodin před oficiální premiérou.

1.  9.  2020 | | 92 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda Enyaq iVTajné
Jeep šokoval celý svět. Konzervativnost rozbil luxusním SUV Grand Wagoneer

Jeep šokoval celý svět. Konzervativnost roz…

Grand Wagoneer je luxusní SUV, které se chce utkat s těmi největšími zvířaty na trhu. Těžko věřit, že s něčím takovým přišel zrovna Jeep.

3.  9.  2020 | | 23 N/A
Kadera Vladimír
JeepPremiéry