Test: Ford Focus Kombi 2,0 TDCi - miláček davů v USA i v Evropě

44 komentářů

Martin
1. února • 23:11

Mám Octavia II a jsem z tohoto auta na praskach horší auto snad ani neexistuje tvrdý jako ocas

cejkis
10. února • 0:06

Časté poruchy na Focusu 2008:
zavzdušňování palivového systému - nevhodné spojky hadic a trubic
po dotankování ukazuje palivoměr prázdnou nádrž - porucha řídící jednotky
rychle pulzující plyn ačkoliv nohou nehýbete - porucha řídící jednotky
ložisko mezi spojkou a motorem se rychle se zvětšující vůlí - efekt vibrujícího auta a posléze v důsledku rozhození vyvážení motoru pocit, že jedete na 3 válceZ výše uvedeného si ve firmě říkáme, co kdo už měl a koho to ještě čeká.

Jiří Morávek
1. května • 20:48

Mám Oktávu II. 1,9 Tdi r.v. 2008 najeto 89 tis. závady v záruce: váha vzduchu, centrální zam, po záruce: 2 vstřiky v čudu, kompresor klima, pravý homok. kloub, a zadní ložiska... no katastrofa!!! Před Ok II jse vlastnil C-max 1,6 tdci r.v.2004 od nového jsam najel cca 150tis.km závada akorát stahování okna řidiče a prasklá hadice u turba jinak ok. Keaždopádne se vracím k FORDU !!! Přeji krásný den Morávek.

cejkis
9. února • 23:59

Proč si nekupovat Fokus a volit raději Octavii.Moc mě baví tyto zaplacené články, kde se nám redaktor snaží vnutit svůj subjektivní pocit krásy a jiné. Podívejte se na obě auta očima praktického člověka.Kvituji změny oproti předchozímu modelu Focusu:
Již to má otvírání přední kapoty jako normální auta. Předchozí model se otvíral klíčkem zapalování což pokud chcete rychle u dáliční stanice dolít vodu do ostřikovačů bez vypnutí motoru nelze. Již to má odrazku ve dveřích. Již to má osvětlení zavazadlového prostoru zboku, nikoliv ze střechy jako předchozí model do jehož kufru není v noci vidět. Již se tomu neloupe palubní deska jako u předchozího modelu. Anténa byla z hloupého místa přemístěna dozadu, kde je snadné ji před průjezdem myčkou demontovat. Již k tomu nepotřebujete kleště, aby jste ukroutili zarezlý závit.
Vady a nedokonalosti, které se nepodařilo odstranit:
Umístění ostřikovačů na kapotě místo pod lemem. Tedy stále si můžete vybrat zda nastavíte pro provoz ve městě a na dálnici to sfoukne vítr pod okno či si nastavíte pro dálniční provoz a ve městě si ostřikujete střechu. Ergonomie interiéru je něco příšerného. Rolo kufru již má vodící lišty. Motor 1.8TDCI má sice slušný výkon, ale nemá plynulý nárůst a tak si můžete vybrat vytáčení motoru při rozjezdu a nebo kuckání s plynem na podlaze při rozjezdu bez valného efektu a při dosažení otáček cca 1800 extrémní nárůst výkonu. Stále v interiéru není možné umístit 1,5 l láhev (v žádném Fordu). Do bezzátkového systému doplňování paliva nenalejete palivo z kanystru či aditivum pokud nemáte speciální ford trychtýř.Všechny výše uvedené neduhy u Octavie nenaleznete.Najezdil jsem s Octavií I, facelift, 260tis s Octavií II 80tis a s Focusem 2008 100tis km a pokud bych si měl vybrat, volím Octavii jako naprosto praktické a ergonomické auto.

Martin
1. února • 23:09

Ty si pravý Čech jedine Octavie je pro tebe ty krupane

Razor
13. listopadu • 20:42

Ohledně otvírání kapoty klíčkem, si musíš furt klást proč tam asi je? Aby ti ty idiote neukradli světlomety, jako u ochcávek, kde zloděj kapotu otevře raz, dva. Pak trapný komentáře na styl, že není kam dát 1,5L petku, jestli kupuješ auto podle toho, že se ti tam nevydá flaška, to je k smíchu. Je moc pěkný, jak kdejakej kokot v ochcávce jedna děvět té-dé-í pomlouvá vše ostatní a bojí se přiznat, když mu na tom nejskvělejším autě něco odejde.

Martin
1. února • 23:15

Tak tahej za sebou cisternu z vodou ty jeden a půl litrova láhev to musíš tolik chlastat?

Vlk
20. prosince • 9:34

Letos jsem chtěl svého 12 let starého FOFO 1 vyměnit za nového, bohužel mě velmi zklamal úzký prostor pro nohy jak u řidiče, tak u spolujezdce.Takže sbohem Forde.

Martin
1. února • 23:05

Tak si kup autobus

jj
25. listopadu • 9:49

....Oproti současnému hatchbacku pak narostl do délky o 198 mm (4556 mm a povyrostl do výšky o 21 mm (1055 mm). Jak se to projevilo v interiéru?.... asi dost negativně, páč v ca 1 m vysokém kombíku se bude blbě sedět i mému psovi:-O;-)

Michal
22. listopadu • 18:05

Já si nemůžu pomoct, ale mě to neskutečně připomíná Hyundai i40. Zajímalo by mne kdo koho kopíruje. Vzhledem k tomu, že Hyundai je z Korei a ta je blízko Číně, tak by mě napadl Hyundai, ale kdo ví.... :-D

Martin
1. února • 23:04

Ty chceš říct že i 40 je špatný auto?chlapi kupujete staré auta a potom brecite že máte zgarba Focus mk1 sak to už patří do starého železa

Petr
22. listopadu • 23:06

Skoda, ze tobe nikdo nenakopiroval alespon kapku rozumu.

sir
22. listopadu • 10:49

Pro redakci:- Ford u Focuse nově nabízí dvojspojkový automat i pro benzínový motor 1,6 (92kw)
To jen ať víte :D tak si to laskavě v testu doplňte a opravte.

Antiautomat
21. listopadu • 20:34

nenapada ma jediny rozumny dovod pre tuto motorizaciu.

Petr
21. listopadu • 19:01

No pokud to bude tak kvalitni diesel jako kdysy byl diesel ve Ford Mondeu tak dekuji. Mam ve svem okoli zhruba 4 lidi co si tenhle zazrak koupili. Vetsina z nich pocitaji opravy v tisicich. Vstriky a odchazejici turba bezna vec . Ford mozna ano, ale diesel po tom co od nich slysim za eseje dekuji.
Jinak novej Ford Focus nevypada spatne.

K.
22. listopadu • 19:29

Můžu potvrdit kámoš má Mondeo MK 3 nebo jak to je ty ěpičatý světla jak u focusu v kombíku 2.0 diesel dal za to 125K a během jednoho roku do toho nasypal ještě víc jak do ceny auta... Jinak soused má benzína Focus 1 generace a taky to má věčně rozsypaný a Příbuzní si kupovali novej Fusion taky v benzínu a stojí jim to víc v servisu jak doma. Ford nikdy, nevim co na nich lidi vidí sou to jenom pojízdný těžký pixly. Jinak FORD - Furt
Opravovat Různé Díly... ;-)

Mirek
18. prosince • 19:00

Mam focuse 8 let. r.v. 2004, 1,8TDCi 85 kw, najeto 145.000
za celou dobu kromě předepsaných úkonů byl v servisu jen párkrát: 1x oprava podsvětlení palubní desky, 1x výměna spínače světel, 1x výměna palivového čerpadla (při 139.000) a 1x zaseklý lanovod ruční brzdy, protože ručku málo používám a zarezlo to. Jinak spolehlivej dříč. Když se kupuje ojetý auto, tak se vyplatí jít to vybírat s odborníkem, pak do toho nebudeš sypat statisíce. ;-)

Genius.X
14. ledna • 1:06

Měli jsme doma Ford Escort v naftě 4 roky. Žádný problém. Následoval Focus v 1.8 TDDi (tehdy takhle neoznačován - 66kW) opět žádný problém. Po 4 letech přišel facelift s 1.8 TDCi (74kW), který je u nás do dneška (170K km). Jediný problém byl hned po předání u dealera - uvolněná hadička od turba. Jinak žádný problém po celou dobu. V rodině je další Focus první generace 1.8 benzín a mimo problém s klimou, taky bez problémů. Asi je to kus od kusu...

mike33
27. prosince • 19:23

Mám focusa I. , 1.6 benzin kombi a za tři roky co ho mám, mě nstál ani korunu, pokud nepočítám výměnu rozvodů. Pouze investice do oleje, filtrů a svíček, brzdové destičky jsem ještě neměnil. Absolutní spokojenost, každej rok plný auto-dovolená v Chorvatsku-naprosto bez problémů, můžu doporučit.

Aminux
11. prosince • 0:11

Zajímavý, že já měl Forda a vyměňoval jsem jen to co se opotřebovalo stářím a najetýmy kilometry. Strejc má Fusiona 2 roky a bez problémů. Kámoš má staršího Focuse TDCI a zatim dělal spojku a ložiska. Jinak dobrý. Tak si ty kydy nech.

Atreus
22. listopadu • 1:17

Já mám 3. Mondeo, poslední 2,2TDCi, a bez problémů. Jen pro upřesnění, problémem nebyly nikdy vstřikovače, ale čerpadla, která odpadávala kvůli nekvalitní naftě, a vysoustruhované šponky ucpaly vstřikovače, které samy o sobě byly v pořádku. Turbo nedělalo problém ani v jediném Mondeu, první jsem prodával se 167t a druhé se 138t km, na tom posledním mám 97t a ok. Možná v tom Vašem okolí tankovali špatnou naftu, dnes si spousta lidí myslí, že není třeba se o něco starat, protože se nechají oblbnout reklamou výrobců na ty prodloužené servisní intervaly a výměny náplní... Nebo jsou prostě jen prasata co neumí logicky uvažovat :D

Dusan
21. listopadu • 19:18

Ford uz leta zadne diesely nevyrabi (nastesti), takze se nemusite bat. Uvnitr budou i nadale osvedcene HDI motory od PSA.

RS
28. ledna • 21:22

Zadne HDI ve Fordech neni. Uvnitr budou i nadale osvedcene TDCi Duratorq - motory od Fordu, vyrabene v UK. Vyvijene Ford UK / PSA.

Standa
21. listopadu • 18:08

Automobilky mají řidiče za blbce. Palubní počítače (nejen u Forda) hlásí průměrnou spotřebu zpravidla o 10-15% nižší, než je skutečná. Kdo si spočte spotřebu podle tankování, tak mu to musí být jasné...

Mirek
18. prosince • 18:52

moje zkušenost: Focus I., březen 2004, 1,8TDCi 85 kW. Dlouhodobá spotřeba podle tankování = 6,0/100km, komputer již osm let lže směrem dolů o 10%, tj. hlásí 5,4l/100km.
kámošova zkušenost: Opel Astra 2,2diesel, tomu počítač lže o 8% dolů.

Honza
11. prosince • 14:14

No - mně v S-Maxu 2,2 TDCi ukazuje skoro přesně - max. 5% v létě. V zimě hojně používám nezávislé naftové topení a tak spotřeba podle tankování nedává smysl.

**
22. listopadu • 2:25

no vidííš to jak jsi šikovný :-D

Honza42
21. listopadu • 17:59

Nijak těžký vůz? 1570kg s řidičem? Vždyť to je dlabaný ingot. (ve srovnání s OII nafta- 1365kg s řidičem to dělá 200kg navíc. Ve fokálu vozíte tedy trvale 2,67 normočlověka navíc) A tomu odpovídá i spotřeba, která nic moc.
A by se vyplatily všechny komplikace s dnešními nafťáky musel by jezdit bez snažení za 5,5. (Jako služební OII, kde bez jakéhokoliv šetření je 5,5 naprosto běžná spotřeba.)

JV
21. listopadu • 18:51

Za prve, proc porovnavas (hadam) Oktavku 1.6tdi sedan s manualem oproti 2.0tdci automat ty chytraku?
Dle oficialnich stranek Skoda Auto.... Octavia kombi s 2.0tdi a DSG - 1495kg s ridicem.
Vaha dle oficialnich stranek FORD - Focus kombi 2.0tdci powershift - 1471kg. Co se tyce spotreby, souhlasim ze OII asi dokaze byt lepsi, ale pochybuji o tom ze rozdil bude litr. Muj osobni nazor...
Focus - lepsi vzhled nez OII, o tom snad nikdo nepochybuje, ale kazdy to vidi jinak... Kultivovanejsi diesely, lepsi podvozekOII - lepsi interier, vic mista. Az pristi rok budu kupovat, bude to hooodne tezke rozhodnuti mezi Focus kombi s Ecoboost a OII s 1.8tsi.... A to 14 let spokojene jezdim s Fordy...

Razor
13. listopadu • 20:46

Lepší interiér v ochcávce?! Si děláš prdel ne?

Adamantium
22. listopadu • 17:20

Doplním spotřebu - Oktávka II, 2.0 TDi 103kW a DSG - dlouhodobý průměr 6,4 l/100km (počítáno nikoliv podle palubního počítače, ale prostým vydělením načerpané nafty a počtem km)

Petr
23. listopadu • 9:26

Jo to vypada realne - dlouhodoby prumer na Spritmonitor je 6.72l/100km ale jsou tam i "frajeri", kteri jezdi za 9...

Dusan
21. listopadu • 19:17

Lepsi vzhled no nevim. Na OII je samozrejme znat to stari, ale novy Focus mi prijde designove extremne nepovedeny. Je to skoro takovy nudak jako predchozi generace pred faceliftem, kdyz jsem ho videl nazivo, tak jsem nejdrive myslel ze Hyundaiaci podruhe zfaceliftovaly i30, ten predek je nazivo velmi slaby.

Petr
22. listopadu • 12:00

Tak porad je vzhled Focusu mnohem lepsi nez cinsky design OII.

JV
21. listopadu • 20:25

To je presne ono, kazdemu se libi neco jineho... Me osobne se OII skoro uz nelibi, je to model konzervativniho vzhledu, ale stale uvazuji o jeji koupi protoze nic lepsiho v nizsi stredni tride neni... Vzhledove je pro me nejhezci Astra Sports Tourer ale ta vaha, podvozek a ne zas tak vykonne turbo motory vzhledem k papirovym hodnotam.

Honza42
21. listopadu • 19:12

Máš pravdu, sice jsem si toho všiml, ale pozdě.
BTW ty rozdíly mezi jednotlivými provedeními jsou opravdu značné. Kromě dálnice může být nakonec lepší volba i slabší motorizace, která má na přední nápravě klidně o 150kg méně.

Lubos
21. listopadu • 15:14

Uvazoval som o tomto kombiku ako o dalsom aute, ale po osobnom otestovani som si to velmi rychlo rozmyslel.
1. Na mieste vodica som sa citil stiesnene(mam 185cm), ak som si nastavil sedacku tak aby som okolo kolien nejaku volu, tak vzadu sa uz nedalo sediet.
2. Pristrojovka super ale ten stredovy panel... Len pevne dufam ze tato moda zdaleka obide Mondeo
3. Kufor je bohuzial sklamanie na to ze je to kombik a ako mastodontne to auto vyzera zvonka .
4. Cena je premrstena, za to uz by som siel radsej do maleho SUV.

Pepa
21. listopadu • 18:58

C-max to stejne.
Obrovska stredova konzole. Pri me podobne vysce jsem mel kolena nacpana pod volantem s minimalnim mistem kolem nich. U ridice pocit jako ve fabii, ale i v te je kolem kolen vice mista.
Ta hmotnost, taky jsem se divil, 1450Kg s tim ma co delat uz i tech 75 kW, nijak extra to nejede.
Premyslel o Focusu kombiku, ale zakladni cena 390 tycek :-O, hned vypadl z vyberu ven.

Dusan
21. listopadu • 14:38

Tak tohle jsou spise Fordi vlhke sny. Dosavadni cisla prodejnosti Focusu jak v Evrope tak v USA nejsou zrovna dvakrat presvedcive a o nejakem "milackovi davu" bych rozhodne nehovoril. Na nasem trhu Focus evidentne zabiji prehnana cena, aktualne neni ani v prvni trojici dovozovych aut v nizsi stredni a ceny spickovych verzi jsou uplne mimo i pri srovnani s akcnimi cenami vlastnich Mondei.

xherbert
23. listopadu • 16:52

S cenou mate pravdu. Chcel som na zaciatku roka kupit nove auto a Focus v kombiku este nebol tak som vzal skladove Mondeo Titanium 2.0tdci 120KW Black Panther za cenu podobnu tej v clanku (645 tis, cenikova cca 870 tis) ale v lepsej vybave, lepsim motorom a s 5 rocnou zarukou.
630k za Focusa z clanku je velmi vela. Podla mna je rozumna cena toho auta je niekde do 530k. Co ma ale dostalo je hmotnost Focusa, to ma vazne pohotovostnu 1570kg? Pre Mondeo mam v ORV 1575kg a to je vacsie auto.
Inak dizajnovo neprisli s nicim novym, zda sa mi, ze iba upravili sucasnu generaciu Mondea.

Focus
22. listopadu • 23:30

Jelikož se od jara jedná od nový model, tak jeho popularita a prodejnost v Evropě stoupá ,viz tabulky JATO. Česká republika netáhne prodejnost Focusu, i tak je za říjen na 6.místě tabulky prodejnosti což je velmi uspěšně umístění. )viz, ekomnomické članky o prodejnosti nakonkurenčních stránkách o automobilech.

Dusan
24. listopadu • 10:00

Myslis, ze seste misto v tabulce prodejnosti v ramci CR je "velmi uspesne" pro model, ktery v predchozi generaci byval nejprodavanejsim zahranicnim modelem v ramci CR?

Focus
25. listopadu • 1:18

Novy model Focusu je na trhu teprve relativne malou chvili a je na vzestupu, takzvane cim dal vic popularni. Pri predstaveni sklizel mozna dizajnovou kritiku, jako kazdy jiny model, ktery se zalibi oku az casem. Tak ma jeste v male zemicce jako je CR uspech. Z nekolika desitek znacek je 6 misto po pul roce prodeje docela uspech jeste kdyz nesutale mesicni prodejnost stoupa. Ti co jsou na prednich miste, VW a spol, to jsou uz klasici, kteri se perou o prvni pozice podle toho jak prijdou se svym modelem :) Tento zebricek v cesku ovlivnil Hyundai Kia mor.
Ale vazne, Ford vlhke sny z obzvlast ceskeho trhu nema :-]

Doporučujeme

Články odjinud