Test: Ford Focus Kombi 2,0 TDCi - miláček davů v USA i v Evropě

Říká se, že není takový, kdo by se zavděčil všem. V případě Fordu Focusu to ale až tak neplatí. Tohle auto je vskutku globální, boduje na obou stranách Atlantiku.
Seznam kapitol
  1. V jednoduchosti je síla; Čahouni, těšte se
  2. Řízení spíše pro flegmatiky; Klidná síla motorová; Tak trochu drahé
  3. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Skvěle se prodává v USA i na starém kontinentu. Jeho tvůrcům se už roky překvapivě daří strefovat do vkusu jak Američanů, tak i Evropanů. V létě jsme se podrobně podívali na hatchback třetí generace Ford Focus 1,6i EcoBoost, který to jen potvrdil. Byl jsem tedy zvědavý, zdali to bude platit i u nového focusu kombi. Testoval jsem verzi s dvoulitrovým turbodieselem a dvouspojkovou samočinnou převodovkou.

V jednoduchostí je síla

Ford Focus Kombi třetí generace má silného soupeře - Škodu Octavii Combi. Jak si stojí ve srovnání s ní? Kdyby se bodovala jen krása, tak ji porazí. Sice nijak ohromujícím rozdílem, ale je hezčí.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Při pohledu na focus totiž nemáte pocit, že by před vámi stál nějaký mastodont. Karoserie vychází očividně vstříc usedlejším motoristům. Je jednoduchá, střídmá. Zdařile tají, kolik prostoru vůz nabízí uvnitř – a to jak pro posádku tak i pro zavazadla.   

Klepněte pro větší obrázek
Klame tělem. Design nového focusu kombi skvěle maskuje to, kolik prostoru vůz nabízí v interiéru cestujícím a pro přepravu nákladu.

Nový focus kombi změnil dost zásadně figuru, zeštíhlel. Proti svému předchůdci se snížil o 2 mm (1505 mm), natáhl o 88 mm (4556 mm) a zúžil o 16 mm (1832 mm). Rozvor náprav narostl o 8 mm (2648 mm).

Oproti současnému hatchbacku pak narostl do délky o 198 mm (4556 mm a povyrostl do výšky o 21 mm (1055 mm). Jak se to projevilo v interiéru?

 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Designéři přední i zadní světla "propojili". Koncová světla tak jsou poprvé uspořádána horizontálně.

Čahouni, těšte se

Zavazadlový prostor neohromuje, nabízí průměrných 476 litrů. Ve srovnání s předchůdcem překvapivě ztrácí (!), je menší o 6 litrů. Stejné je to i s maximálním objemem: nyní 1502 l, dříve 1525 l.

Kladem je ale uspořádání. Jednak je zavazadlový prostor velmi dobře přístupný (spodní hrana je pouhých 610 mm nad zemí, lépe je na tom jen Peugeot 308 SW – 560 mm), ale hlavně má pravidelný tvar a kolmé stěny.

Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný.

Když už jsem nakousl soupeře Octavii Combi, ten nabízí 605 respektive 1665 litrů. Tady má tedy výrazně navrch.

Mezi stěnami je nejmenší vnitřní šířka 1140 mm (opět menší než u předchůdce, tam byla 1180 mm), základní objem u dna má délku 1000 mm, výška ode dna k rolovacímu krytu je 490 mm.

Hodně praktické jsou háčky a úchytná oka v podlaze, pod krytem zavazadelníku je dojezdová rezerva.

Velkým kladem vozu je, že po sklopení zadních sedadel vznikne téměř rovná ložná plocha. Ve voze je pak možné převážet zavazadla o délce nejméně 1680 mm. Sedadla se sklápějí na "dvě doby", nejprve sedáky, pak opěradla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zadní sedadla nyní nabízejí více pohodlí. V druhé řadě budou mít šanci se protáhnout i dlouháni. Nad hlavami mají o 60 mm více prostoru díky tvaru střechy.

Sedáky jsou 380 mm nad podlahou, což je slušná hodnota, ale pokud máte nad sto devadesát centimetrů a chcete se cítit opravdu pohodlně, tak je třeba postoupit o patro výše a pořídit si mondeo. Hlavní problém focusu dnes totiž není nedostatek prostoru nad hlavami, ale poměrně málo místa pro nárty nohou.

Přední sedadla jsou pohodlná, stěžovat si může snad jen náročnější spolujezdec, který občas může levou nohou narazit do asymetrické středové konzole.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Proč platit o 34 000 korun více za kombi? Oproti hatchbacku nabízí o poznání více místa - a to jak na sedadlech, tak i v zavazadlovém prostoru.
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. V jednoduchosti je síla; Čahouni, těšte se
  2. Řízení spíše pro flegmatiky; Klidná síla motorová; Tak trochu drahé
  3. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

bazar

Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2007
Stav: 149 256 km
Cena: 99 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 88 700 km
Cena: 273 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 198 978 km
Cena: 50 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 68 005 km
Cena: 289 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2009
Stav: 105 492 km
Cena: 159 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků