Test: Ford Focus Kombi 2,0 TDCi - miláček davů v USA i v Evropě

Říká se, že není takový, kdo by se zavděčil všem. V případě Fordu Focusu to ale až tak neplatí. Tohle auto je vskutku globální, boduje na obou stranách Atlantiku.
Seznam kapitol
  1. V jednoduchosti je síla; Čahouni, těšte se
  2. Řízení spíše pro flegmatiky; Klidná síla motorová; Tak trochu drahé
  3. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Skvěle se prodává v USA i na starém kontinentu. Jeho tvůrcům se už roky překvapivě daří strefovat do vkusu jak Američanů, tak i Evropanů. V létě jsme se podrobně podívali na hatchback třetí generace Ford Focus 1,6i EcoBoost, který to jen potvrdil. Byl jsem tedy zvědavý, zdali to bude platit i u nového focusu kombi. Testoval jsem verzi s dvoulitrovým turbodieselem a dvouspojkovou samočinnou převodovkou.

V jednoduchostí je síla

Ford Focus Kombi třetí generace má silného soupeře - Škodu Octavii Combi. Jak si stojí ve srovnání s ní? Kdyby se bodovala jen krása, tak ji porazí. Sice nijak ohromujícím rozdílem, ale je hezčí.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Při pohledu na focus totiž nemáte pocit, že by před vámi stál nějaký mastodont. Karoserie vychází očividně vstříc usedlejším motoristům. Je jednoduchá, střídmá. Zdařile tají, kolik prostoru vůz nabízí uvnitř – a to jak pro posádku tak i pro zavazadla.   

Klepněte pro větší obrázek
Klame tělem. Design nového focusu kombi skvěle maskuje to, kolik prostoru vůz nabízí v interiéru cestujícím a pro přepravu nákladu.

Nový focus kombi změnil dost zásadně figuru, zeštíhlel. Proti svému předchůdci se snížil o 2 mm (1505 mm), natáhl o 88 mm (4556 mm) a zúžil o 16 mm (1832 mm). Rozvor náprav narostl o 8 mm (2648 mm).

Oproti současnému hatchbacku pak narostl do délky o 198 mm (4556 mm a povyrostl do výšky o 21 mm (1055 mm). Jak se to projevilo v interiéru?

 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Designéři přední i zadní světla "propojili". Koncová světla tak jsou poprvé uspořádána horizontálně.

Čahouni, těšte se

Zavazadlový prostor neohromuje, nabízí průměrných 476 litrů. Ve srovnání s předchůdcem překvapivě ztrácí (!), je menší o 6 litrů. Stejné je to i s maximálním objemem: nyní 1502 l, dříve 1525 l.

Kladem je ale uspořádání. Jednak je zavazadlový prostor velmi dobře přístupný (spodní hrana je pouhých 610 mm nad zemí, lépe je na tom jen Peugeot 308 SW – 560 mm), ale hlavně má pravidelný tvar a kolmé stěny.

Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný.

Když už jsem nakousl soupeře Octavii Combi, ten nabízí 605 respektive 1665 litrů. Tady má tedy výrazně navrch.

Mezi stěnami je nejmenší vnitřní šířka 1140 mm (opět menší než u předchůdce, tam byla 1180 mm), základní objem u dna má délku 1000 mm, výška ode dna k rolovacímu krytu je 490 mm.

Hodně praktické jsou háčky a úchytná oka v podlaze, pod krytem zavazadelníku je dojezdová rezerva.

Velkým kladem vozu je, že po sklopení zadních sedadel vznikne téměř rovná ložná plocha. Ve voze je pak možné převážet zavazadla o délce nejméně 1680 mm. Sedadla se sklápějí na "dvě doby", nejprve sedáky, pak opěradla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zadní sedadla nyní nabízejí více pohodlí. V druhé řadě budou mít šanci se protáhnout i dlouháni. Nad hlavami mají o 60 mm více prostoru díky tvaru střechy.

Sedáky jsou 380 mm nad podlahou, což je slušná hodnota, ale pokud máte nad sto devadesát centimetrů a chcete se cítit opravdu pohodlně, tak je třeba postoupit o patro výše a pořídit si mondeo. Hlavní problém focusu dnes totiž není nedostatek prostoru nad hlavami, ale poměrně málo místa pro nárty nohou.

Přední sedadla jsou pohodlná, stěžovat si může snad jen náročnější spolujezdec, který občas může levou nohou narazit do asymetrické středové konzole.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Proč platit o 34 000 korun více za kombi? Oproti hatchbacku nabízí o poznání více místa - a to jak na sedadlech, tak i v zavazadlovém prostoru.
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. V jednoduchosti je síla; Čahouni, těšte se
  2. Řízení spíše pro flegmatiky; Klidná síla motorová; Tak trochu drahé
  3. Technické údaje; Kompletní fotogalerie
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků