Test: Ford Focus 1,6i EcoBoost – dobrá práce

Shimi  |  07. 06. 2011 07:56

to Redakce: Opravte si v tech. údajích pohotovostní hmotnost, 1507 kg to auto nemá ani omylem. Provozní hmotnost je 1333 kg, takže pohotovostní by měla být 1258 kg.

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  07. 06. 2011 10:48

Dobrý den, děkuji, opraveno. Je to i v oficiálních tabulkách, nevím, kde jsem to nabral A Vaše úvaha je správná, "provozní hmotnost" je o 75 kg (řidič) vyšší než "pohotovostní hmotnost".

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  07. 06. 2011 17:27

Na SK aj v CR boli tie zle udaje v baliku pre media... nikto sa neracil ich preverit. Pisal som o tom uz v marci ci aprili na inom servri.

Odpovědět  |   | 
zandome  |  07. 06. 2011 09:39

Podľa mňa je Focus zvonku nudný, už teraz mi príde okukaný, a zvnútra je to hnus. Nech jazdí ako chce, to auto je škaredé.

Odpovědět  |   | 
Franta  |  30. 06. 2011 20:51

Ale di ty Čoboláku....

Odpovědět  |   | 
simson  |  07. 06. 2011 09:52

Přehlédl jsem to nebo se o tom jak funguje nové již čistě elektrické řízení autor raději nezmiňuje?
Samočinné parkování, pokud funguje s mezerou u obrubníku cca 20 cm, se zatím systému Park Assist 2.0 od VW nevyrovná - mezera mezi kolem a obrubníkem je u VW je klidně jen 2 cm, příjemná je i možnost kolmého parkování...

Odpovědět  |   | 
Moik  |  07. 06. 2011 11:37

No mám VW 1 a neřekl bych, že vůbec obrubník řeší... ale možná jsem to jen nezpozoroval...

Odpovědět  |   | 
ObiWanKenobi  |  07. 06. 2011 10:07

pokial ja viem, tak autom roku 1998 v Europe bola Alfa 156.

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  07. 06. 2011 10:49

Dobrý den, děkuji, máte pravdu, Focus byl COTY v roce 1999.

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  07. 06. 2011 12:50

Zda sa mi ako by tento test bol len prve zvezenie... to, ze sa na podvozok da spolahnut a ze je primerane komforty som si aj myslel, no nejak mi chyba to nadsenie a venovanie sa nejakym detajlom , riadenim a porovnanim so supermi vsak je to predsa focus nie ? najviac sa autor venuje statickemu pojatiu, ale chyba mi ta iskra a chut sa venovat aj jazdnym vlastnostiam a ich detajlom...

inac focus je tiez nemastny neslany po dizajnovej stranke...ford sa nejako nevie naucit zadne partie, jedine na kombikoch i s maxe mu to ide, ale toto je fakt divne ... tie pretiahnute zadne svetla do bokov zavanaju gycom co nieje u forda nic nove

Odpovědět  |   | 
Gabriel  |  07. 06. 2011 12:52

"Přístrojový štít nese analogové stupnice tachometru, otáčkoměru, palivoměru i teploměru chladicí kapaliny (!)"

Nerozumiem, čo je divné na tom, že má analógový aj teplomer chladiacej kvapaliny ? To je nejaká rarita?

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  07. 06. 2011 12:53

no uz sa stava rarita, cim dalej tym viac...

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  07. 06. 2011 17:32

Jazdim nim sukromne uz treti tyzden a vseobecne spokojnost. Docela sa divim, aky je rozdiel medzi Titanium v PL a CR. Napriklad moja pristrojovka vyzera takto:

imageshack.us ...

2x farebne displeje 3,5" a 4,2" s radiom Sony, bez priplatku.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  08. 06. 2011 11:17

Aby to ale s těma LCD nedopadlo jako s Convers+ na Mondeu, svítí že to ruší... Jinak vypadá moc pěkně, když jsem projížděl 1.6i, tak si mi nechtělo vystupovat... motor slabej (měl 30km), ale řízení byla paráda.

A jak se tu někdo ptal na to řízení s el.posilovačem, tak rozdíl tam je IMHO obrovský. Já mám možnost porovnat dva identické Focuse II, jeden je TDCi s el. posliovačem a druhý je Ti-VCT benzín s hydraulickým. Protože rozdíl ve svezení byl absolutní i jen pro požitkáře za volantem, pátral jsem v čem je rozdíl, až jsem přišel na rozdíl v posilovačích.

Odpovědět  |   | 
space  |  07. 06. 2011 17:45

...dnes jsem ho byl okouknout naživo. Titanium je nablýskaný a Trend oškubaný. To mluvím jen o venkovní vizáži. Plasty jsou na Titaniu lesklé a v zadním nárazníku s reliéfem medové plástve. Trend má hnusné plastové mřížky matné a na první look budí dojem SE. Vystavéný trend měl mlhovky s chromavaným rámečkem vsazené do toho černého matného plastu - bleee. Největší kýč je, že alespoň u slabších (možná všech...) motorizací jsou ty trojúhelníkové vstupy vzduchu zaslepené...:

Interíér je věcí vkusu, ale není to žádné extra sci-fi, takže dobré. Naopak zadní partie kopírující Megane je hezčí chvílí (narozdíl od prokopnutého předku) dizajnérova života. Kufr je u hatche mizérie a kombi +33kKč...

A cena? Základní 1,6 105HP 360kKč... (v akci ). Autoklima se dá přiobjednát jen v balíčku ku*vítek (stěrače se snzorem, smívací zrcátko...). Žádnýmí extra užitnými hodnotami to nedisponuje a pokud to koupíte kvůli zážitkům s přiměřeným motorem a pohodlnou výbavou, tak půl mega nebude stačit. Mě osobně odradil kufr a laciný vzhled Trendu.

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  07. 06. 2011 18:58

Ja som za mojho zaplatil 19tis E... pol mega bude teda stacit a este ti zostane na benzin. A okrem navi a novych systemov mam v nom vsetko vratane 150k ecoboostu.

Odpovědět  |   | 
space  |  07. 06. 2011 21:09

Ten motorek se mi líbí, popravdě je to důvod, proč jsem se o auto zajímal. Můžeš napsat spotřebu dálniční 130 a silnice 1. tř. (žádný bláznování...).

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  07. 06. 2011 22:35

zatial mam najazdene iba 1500km, takze o spotrebe je tazko hovorit. vo dvojici pri 130kmh tacho/tempomat lieta spotreba okolo 7,5-7,8l. priemerku 70% mesto/30% dialnice a okresky mam 9l (palubak ukazuje o liter menej), ale po meste jazdim 1.-2., kazdy den 20km, takze sa niet co divit. spotreba mimo mesto mi spadla ku 6,1l ak som isiel po okreskach 100kmh a dialnica 120kmh (130km trasa, dialnica z toho 50km). klimu mam zapnutu furt, je u nas teraz cez den 30-34C, takze si to svoje sosne...

Odpovědět  |   | 
ason  |  07. 06. 2011 23:55

Dnes som bol vo Forde pozriet na nove Mondeo a som tam preliezol aj Focus. Skoda, ze som sa v nom nestihal povozit, ale vobec ma to nenadchlo. Netusim co to bola za vybava, malo to milion gombikov na volante automaticku klimu a radio ako vo Fieste. Netusim preco sa automobilky snazia za kazdu cenu byt nieco extra. Focus II poznam dobre a podla mna stacilo inovovat, pridat Ecoboosty a bolo by vymalovano. Tak to na mna posobi celkom rozpacito. Zadne svetla tiez. Naopak C-max aj s tym interierom vdaka sedeniu vyssie a pohladu zhora mi sedi viac.
V kazdom pripade motor si vybral najlepsi mozny a interier v tej vybave pohladny:). Na spotrebu sa vykasli aj tak je najvacsia polozka depreciation .

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  08. 06. 2011 00:03

PAlubák ukazuje o litr méně?

Tak to se mi moc nezdá. Můj Focus II FL. Ukazuje spotřebu s přesností na desetinu mnohokrát ověřeno. Čerpáním do plne a prostým dělením...

Odpovědět  |   | 
Pavel II  |  08. 06. 2011 08:43

No, zrovna nedávno jsem si ověřoval palubní počítač s realitou u FF II (5 tis. najeto) a paulábák ukazuje zhruba o 0,1 než je realita. To je slušný.

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  08. 06. 2011 10:55

Co ukazuje vas palubak v FFII ma netankuje, tu su moje spotreby:

www.motostat.pl ...

Odpovědět  |   | 
space  |  08. 06. 2011 09:42

Ta spotřeba je slušná. Benzín kolem ustálené 100vky bere ~ 6l, 130 ~8l. Možná ještě po zajetí decinka sedne. Mě šlo o to, jestli soudruzi z NDR někde neudělali chybu a nechlastá to jako prokopnutý. Předpoklady jsou slušný: normální spotřeba a v případě potřeby se dá vosolit... Užívej si

Odpovědět  |   | 
Marcus_A  |  16. 06. 2011 11:08

takze si to zhrnme, downsizing, turbo, 110kW. Ma to nejaky zmyslel? Mam O2 2.0FSI. tebou udavane hodnoty su +- tie iste pre moje auto. iste, papierove su nizsie pre 1.6T, ale prax sa zda byt odlisna. Ako to vidim ja, ze motory so zhodnym vykonom maju cca rovnaku spotrebu. A je jedno, z akeho objemu to dostanu (mensie turbo alebo vacsia atmosfera).

Odpovědět  |   | 
Honza  |  13. 06. 2011 08:51

Focus od Forda pokus!

Nenadchne - neurazí.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  13. 06. 2011 13:38

Zajímalo by mě, jestli jsou EcoBoosty emisně taky tak sešněrované, jako benzíny u předchozí generace. Dá se při studeném motoru rozjet do kopce svižně nebo jen krokem do té doby, než se elektronika uvolí akceptovat mírné zrychlení?
Zpracování kabiny MUSELO dosáhnout pokroku, ve FFII se ozvývají po roce provozu pazvuky a klepání odevšad. Tvrdé plasty a modřiny na kolenou však zřejmě hrozí stále...
Debilně vysoký posaz je už pár let společný všem Fordům, pořád si na to nemůžu zvyknout. No nic, jen povzdech, pardon.

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  13. 06. 2011 15:59

Vyska sedaka od zeme v FFIII je 55cm. V Golfe sa sedi najnizsie 54cm. Zeby to bol nejaky strasny rozdiel...

Zrychlenie nie je problem. Ale je leto, auto sa na prevadzkovu teplotu zohreje behom minuty. Priskrtenie vykonu motora je pomerne bezne u vsetkych znaciek. Motor nemotor.

Modriny nehrozia ziadne, nohy mam vo Focusovi "rozlozene" sirsie ako v sluzobnom Passate B6. Hlavne pravu nohu obmedzuje Passat viac. Plasty su v porovnani s Passatom prijemnejsie na dotyk, nic neskripe. Samozrejme Passat je celkovo vacsie auto, hlavne na zadnych sedackach je miesta podstatne viac, celkova sirka je prirodzene vacsia.

Odporucam ist auto osobne vyskusat. Inak riesis iba dojmy z obrazkov.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  15. 06. 2011 15:17

Diky za informace, naplnily me nadeji. FFIII vyzkousim. Mam doma FFI a FFII, zklamani z druhe generace bylo a stale je velike. Proto ta skepse ohledne FFIII....

Odpovědět  |   | 
Peter  |  13. 06. 2011 19:26

Slušnej přehled cen nových osobáků jsem našel na www.vychytej.cz ... - je tam ještě stará generace, která může být pro někoho stále zajímavá. Focus Focus Classic stojí 279.900 Kč v pětidveřovém provedení.

Odpovědět  |   | 
t  |  21. 06. 2011 10:27

vzdusny interier bych tomi nerikal, tesim jsem se na novy focus a uznamvam skvele nove motory, nicmene po te co jsem mel moznost ve focusu sedet tak musim rict ze interier neni ani trosku vzdusny ba naopak clovek se tam citi velice stisnene, napr v porovnani s golfem6, ceedem nebo astrou, coz jsou srovnatelna auta

Odpovědět  |   | 
Fred  |  10. 07. 2011 23:16

ZAJÍMAVÉ JE TO, ŽE VĚTŠINA Z VÁS PÍŠE POUZE O VNĚJŠÍCH, NEODBORNÝCH POSTŘEZÍCH, TAKŽE TAKOVÉ ČTENÍ ZTRÁCÍ SMYSL.

Odpovědět  |   | 
Jakub milulka  |  25. 10. 2013 06:55

Máte někdo zkušenost s fordem kuga?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O l…

Stylové SUV-kupé za lidovou cenu zprvu určené pro Rusko míří dále do světa. Česku se rovněž nevyhne.

23.  9.  2020 | | 48 N/A
Fuglevič Daniel
EvropaArkanaRenault
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro
Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dostal pod 400 tisíc, lákavější jsou i Kuga a Puma

Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dosta…

Slevy se vedle celých vozů týkají i na vybrané prvky výbavy. Nejlákavější je určitě Smart Edition u modelu Puma.

4.  10.  2020 | | 33 N/A
Kadera Vladimír
Akční nabídkaFord