Test: Ford Focus 1,6i EcoBoost – dobrá práce

32 komentářů

Jakub milulka
25. října • 6:55

Máte někdo zkušenost s fordem kuga?

t
21. června • 10:27

vzdusny interier bych tomi nerikal, tesim jsem se na novy focus a uznamvam skvele nove motory, nicmene po te co jsem mel moznost ve focusu sedet tak musim rict ze interier neni ani trosku vzdusny ba naopak clovek se tam citi velice stisnene, napr v porovnani s golfem6, ceedem nebo astrou, coz jsou srovnatelna auta

Fred
10. července • 23:16

ZAJÍMAVÉ JE TO, ŽE VĚTŠINA Z VÁS PÍŠE POUZE O VNĚJŠÍCH, NEODBORNÝCH POSTŘEZÍCH, TAKŽE TAKOVÉ ČTENÍ ZTRÁCÍ SMYSL.

Peter
13. června • 19:26

Slušnej přehled cen nových osobáků jsem našel na www.vychytej.cz ... - je tam ještě stará generace, která může být pro někoho stále zajímavá. Focus Focus Classic stojí 279.900 Kč v pětidveřovém provedení.

Honza
13. června • 13:38

Zajímalo by mě, jestli jsou EcoBoosty emisně taky tak sešněrované, jako benzíny u předchozí generace. Dá se při studeném motoru rozjet do kopce svižně nebo jen krokem do té doby, než se elektronika uvolí akceptovat mírné zrychlení?
Zpracování kabiny MUSELO dosáhnout pokroku, ve FFII se ozvývají po roce provozu pazvuky a klepání odevšad. Tvrdé plasty a modřiny na kolenou však zřejmě hrozí stále...
Debilně vysoký posaz je už pár let společný všem Fordům, pořád si na to nemůžu zvyknout. No nic, jen povzdech, pardon.

Atlis
13. června • 15:59

Vyska sedaka od zeme v FFIII je 55cm. V Golfe sa sedi najnizsie 54cm. Zeby to bol nejaky strasny rozdiel...Zrychlenie nie je problem. Ale je leto, auto sa na prevadzkovu teplotu zohreje behom minuty. Priskrtenie vykonu motora je pomerne bezne u vsetkych znaciek. Motor nemotor.Modriny nehrozia ziadne, nohy mam vo Focusovi "rozlozene" sirsie ako v sluzobnom Passate B6. Hlavne pravu nohu obmedzuje Passat viac. Plasty su v porovnani s Passatom prijemnejsie na dotyk, nic neskripe. Samozrejme Passat je celkovo vacsie auto, hlavne na zadnych sedackach je miesta podstatne viac, celkova sirka je prirodzene vacsia.Odporucam ist auto osobne vyskusat. Inak riesis iba dojmy z obrazkov.

Honza
15. června • 15:17

Diky za informace, naplnily me nadeji. FFIII vyzkousim. Mam doma FFI a FFII, zklamani z druhe generace bylo a stale je velike. Proto ta skepse ohledne FFIII....

Honza
13. června • 8:51

Focus od Forda pokus! B-]Nenadchne - neurazí.

space
7. června • 17:45

...dnes jsem ho byl okouknout naživo. Titanium je nablýskaný a Trend oškubaný. To mluvím jen o venkovní vizáži. Plasty jsou na Titaniu lesklé a v zadním nárazníku s reliéfem medové plástve. Trend má hnusné plastové mřížky matné a na první look budí dojem SE. Vystavéný trend měl mlhovky s chromavaným rámečkem vsazené do toho černého matného plastu - bleee. Největší kýč je, že alespoň u slabších (možná všech...) motorizací jsou ty trojúhelníkové vstupy vzduchu zaslepené...:-O:Interíér je věcí vkusu, ale není to žádné extra sci-fi, takže dobré. Naopak zadní partie kopírující Megane je hezčí chvílí (narozdíl od prokopnutého předku) dizajnérova života. Kufr je u hatche mizérie a kombi +33kKč...A cena? Základní 1,6 105HP 360kKč... (v akci :-D ). Autoklima se dá přiobjednát jen v balíčku ku*vítek (stěrače se snzorem, smívací zrcátko...). Žádnýmí extra užitnými hodnotami to nedisponuje a pokud to koupíte kvůli zážitkům s přiměřeným motorem a pohodlnou výbavou, tak půl mega nebude stačit. Mě osobně odradil kufr a laciný vzhled Trendu.

Atlis
7. června • 18:58

Ja som za mojho zaplatil 19tis E... pol mega bude teda stacit a este ti zostane na benzin. A okrem navi a novych systemov mam v nom vsetko vratane 150k ecoboostu.

space
7. června • 21:09

Ten motorek se mi líbí, popravdě je to důvod, proč jsem se o auto zajímal. Můžeš napsat spotřebu dálniční 130 a silnice 1. tř. (žádný bláznování...).

Atlis
7. června • 22:35

zatial mam najazdene iba 1500km, takze o spotrebe je tazko hovorit. vo dvojici pri 130kmh tacho/tempomat lieta spotreba okolo 7,5-7,8l. priemerku 70% mesto/30% dialnice a okresky mam 9l (palubak ukazuje o liter menej), ale po meste jazdim 1.-2., kazdy den 20km, takze sa niet co divit. spotreba mimo mesto mi spadla ku 6,1l ak som isiel po okreskach 100kmh a dialnica 120kmh (130km trasa, dialnica z toho 50km). klimu mam zapnutu furt, je u nas teraz cez den 30-34C, takze si to svoje sosne...

space
8. června • 9:42

Ta spotřeba je slušná. Benzín kolem ustálené 100vky bere ~ 6l, 130 ~8l. Možná ještě po zajetí decinka sedne. Mě šlo o to, jestli soudruzi z NDR někde neudělali chybu a nechlastá to jako prokopnutý. Předpoklady jsou slušný: normální spotřeba a v případě potřeby se dá vosolit... Užívej si :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marcus_A
16. června • 11:08

takze si to zhrnme, downsizing, turbo, 110kW. Ma to nejaky zmyslel? Mam O2 2.0FSI. tebou udavane hodnoty su +- tie iste pre moje auto. iste, papierove su nizsie pre 1.6T, ale prax sa zda byt odlisna. Ako to vidim ja, ze motory so zhodnym vykonom maju cca rovnaku spotrebu. A je jedno, z akeho objemu to dostanu (mensie turbo alebo vacsia atmosfera).

Pavel
8. června • 0:03

PAlubák ukazuje o litr méně?Tak to se mi moc nezdá. Můj Focus II FL. Ukazuje spotřebu s přesností na desetinu mnohokrát ověřeno. Čerpáním do plne a prostým dělením...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel II
8. června • 8:43

No, zrovna nedávno jsem si ověřoval palubní počítač s realitou u FF II (5 tis. najeto) a paulábák ukazuje zhruba o 0,1 než je realita. To je slušný.

Atlis
8. června • 10:55

Co ukazuje vas palubak v FFII ma netankuje, tu su moje spotreby:www.motostat.pl ...

ason
7. června • 23:55

Dnes som bol vo Forde pozriet na nove Mondeo a som tam preliezol aj Focus. Skoda, ze som sa v nom nestihal povozit, ale vobec ma to nenadchlo. Netusim co to bola za vybava, malo to milion gombikov na volante automaticku klimu a radio ako vo Fieste. Netusim preco sa automobilky snazia za kazdu cenu byt nieco extra. Focus II poznam dobre a podla mna stacilo inovovat, pridat Ecoboosty a bolo by vymalovano. Tak to na mna posobi celkom rozpacito. Zadne svetla tiez. Naopak C-max aj s tym interierom vdaka sedeniu vyssie a pohladu zhora mi sedi viac.
V kazdom pripade motor si vybral najlepsi mozny a interier v tej vybave pohladny:). Na spotrebu sa vykasli aj tak je najvacsia polozka depreciation :-D.

Atlis
7. června • 17:32

Jazdim nim sukromne uz treti tyzden a vseobecne spokojnost. Docela sa divim, aky je rozdiel medzi Titanium v PL a CR. Napriklad moja pristrojovka vyzera takto:imageshack.us ... 2x farebne displeje 3,5" a 4,2" s radiom Sony, bez priplatku.

Moik
8. června • 11:17

Aby to ale s těma LCD nedopadlo jako s Convers+ na Mondeu, svítí že to ruší... Jinak vypadá moc pěkně, když jsem projížděl 1.6i, tak si mi nechtělo vystupovat... motor slabej (měl 30km), ale řízení byla paráda.A jak se tu někdo ptal na to řízení s el.posilovačem, tak rozdíl tam je IMHO obrovský. Já mám možnost porovnat dva identické Focuse II, jeden je TDCi s el. posliovačem a druhý je Ti-VCT benzín s hydraulickým. Protože rozdíl ve svezení byl absolutní i jen pro požitkáře za volantem, pátral jsem v čem je rozdíl, až jsem přišel na rozdíl v posilovačích.

Gabriel
7. června • 12:52

"Přístrojový štít nese analogové stupnice tachometru, otáčkoměru, palivoměru i teploměru chladicí kapaliny (!)"Nerozumiem, čo je divné na tom, že má analógový aj teplomer chladiacej kvapaliny ? To je nejaká rarita? :-)

lamal_SK
7. června • 12:53

no uz sa stava rarita, cim dalej tym viac...

lamal_SK
7. června • 12:50

Zda sa mi ako by tento test bol len prve zvezenie... to, ze sa na podvozok da spolahnut a ze je primerane komforty som si aj myslel, no nejak mi chyba to nadsenie a venovanie sa nejakym detajlom , riadenim a porovnanim so supermi vsak je to predsa focus nie ? najviac sa autor venuje statickemu pojatiu, ale chyba mi ta iskra a chut sa venovat aj jazdnym vlastnostiam a ich detajlom... :-/inac focus je tiez nemastny neslany po dizajnovej stranke...ford sa nejako nevie naucit zadne partie, jedine na kombikoch i s maxe mu to ide, ale toto je fakt divne ... tie pretiahnute zadne svetla do bokov zavanaju gycom co nieje u forda nic nove :-|

ObiWanKenobi
7. června • 10:07

pokial ja viem, tak autom roku 1998 v Europe bola Alfa 156.

Jiří Duchoň
7. června • 10:49

Dobrý den, děkuji, máte pravdu, Focus byl COTY v roce 1999.

simson
7. června • 9:52

Přehlédl jsem to nebo se o tom jak funguje nové již čistě elektrické řízení autor raději nezmiňuje?
Samočinné parkování, pokud funguje s mezerou u obrubníku cca 20 cm, se zatím systému Park Assist 2.0 od VW nevyrovná - mezera mezi kolem a obrubníkem je u VW je klidně jen 2 cm, příjemná je i možnost kolmého parkování...

Moik
7. června • 11:37

No mám VW 1 a neřekl bych, že vůbec obrubník řeší... ale možná jsem to jen nezpozoroval...

zandome
7. června • 9:39

Podľa mňa je Focus zvonku nudný, už teraz mi príde okukaný, a zvnútra je to hnus. Nech jazdí ako chce, to auto je škaredé.

Franta
30. června • 20:51

Ale di ty Čoboláku....

Shimi
7. června • 7:56

to Redakce: Opravte si v tech. údajích pohotovostní hmotnost, 1507 kg to auto nemá ani omylem. Provozní hmotnost je 1333 kg, takže pohotovostní by měla být 1258 kg.

Jiří Duchoň
7. června • 10:48

Dobrý den, děkuji, opraveno. Je to i v oficiálních tabulkách, nevím, kde jsem to nabral :-( A Vaše úvaha je správná, "provozní hmotnost" je o 75 kg (řidič) vyšší než "pohotovostní hmotnost".

Atlis
7. června • 17:27

Na SK aj v CR boli tie zle udaje v baliku pre media... nikto sa neracil ich preverit. Pisal som o tom uz v marci ci aprili na inom servri.

Doporučujeme

Články odjinud