Test: Ford Focus 1,6i EcoBoost – dobrá práce

Shimi  |  07. 06. 2011 07:56

to Redakce: Opravte si v tech. údajích pohotovostní hmotnost, 1507 kg to auto nemá ani omylem. Provozní hmotnost je 1333 kg, takže pohotovostní by měla být 1258 kg.

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  07. 06. 2011 10:48

Dobrý den, děkuji, opraveno. Je to i v oficiálních tabulkách, nevím, kde jsem to nabral A Vaše úvaha je správná, "provozní hmotnost" je o 75 kg (řidič) vyšší než "pohotovostní hmotnost".

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  07. 06. 2011 17:27

Na SK aj v CR boli tie zle udaje v baliku pre media... nikto sa neracil ich preverit. Pisal som o tom uz v marci ci aprili na inom servri.

Odpovědět  |   | 
zandome  |  07. 06. 2011 09:39

Podľa mňa je Focus zvonku nudný, už teraz mi príde okukaný, a zvnútra je to hnus. Nech jazdí ako chce, to auto je škaredé.

Odpovědět  |   | 
Franta  |  30. 06. 2011 20:51

Ale di ty Čoboláku....

Odpovědět  |   | 
simson  |  07. 06. 2011 09:52

Přehlédl jsem to nebo se o tom jak funguje nové již čistě elektrické řízení autor raději nezmiňuje?
Samočinné parkování, pokud funguje s mezerou u obrubníku cca 20 cm, se zatím systému Park Assist 2.0 od VW nevyrovná - mezera mezi kolem a obrubníkem je u VW je klidně jen 2 cm, příjemná je i možnost kolmého parkování...

Odpovědět  |   | 
Moik  |  07. 06. 2011 11:37

No mám VW 1 a neřekl bych, že vůbec obrubník řeší... ale možná jsem to jen nezpozoroval...

Odpovědět  |   | 
ObiWanKenobi  |  07. 06. 2011 10:07

pokial ja viem, tak autom roku 1998 v Europe bola Alfa 156.

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  07. 06. 2011 10:49

Dobrý den, děkuji, máte pravdu, Focus byl COTY v roce 1999.

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  07. 06. 2011 12:50

Zda sa mi ako by tento test bol len prve zvezenie... to, ze sa na podvozok da spolahnut a ze je primerane komforty som si aj myslel, no nejak mi chyba to nadsenie a venovanie sa nejakym detajlom , riadenim a porovnanim so supermi vsak je to predsa focus nie ? najviac sa autor venuje statickemu pojatiu, ale chyba mi ta iskra a chut sa venovat aj jazdnym vlastnostiam a ich detajlom...

inac focus je tiez nemastny neslany po dizajnovej stranke...ford sa nejako nevie naucit zadne partie, jedine na kombikoch i s maxe mu to ide, ale toto je fakt divne ... tie pretiahnute zadne svetla do bokov zavanaju gycom co nieje u forda nic nove

Odpovědět  |   | 
Gabriel  |  07. 06. 2011 12:52

"Přístrojový štít nese analogové stupnice tachometru, otáčkoměru, palivoměru i teploměru chladicí kapaliny (!)"

Nerozumiem, čo je divné na tom, že má analógový aj teplomer chladiacej kvapaliny ? To je nejaká rarita?

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  07. 06. 2011 12:53

no uz sa stava rarita, cim dalej tym viac...

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  07. 06. 2011 17:32

Jazdim nim sukromne uz treti tyzden a vseobecne spokojnost. Docela sa divim, aky je rozdiel medzi Titanium v PL a CR. Napriklad moja pristrojovka vyzera takto:

imageshack.us ...

2x farebne displeje 3,5" a 4,2" s radiom Sony, bez priplatku.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  08. 06. 2011 11:17

Aby to ale s těma LCD nedopadlo jako s Convers+ na Mondeu, svítí že to ruší... Jinak vypadá moc pěkně, když jsem projížděl 1.6i, tak si mi nechtělo vystupovat... motor slabej (měl 30km), ale řízení byla paráda.

A jak se tu někdo ptal na to řízení s el.posilovačem, tak rozdíl tam je IMHO obrovský. Já mám možnost porovnat dva identické Focuse II, jeden je TDCi s el. posliovačem a druhý je Ti-VCT benzín s hydraulickým. Protože rozdíl ve svezení byl absolutní i jen pro požitkáře za volantem, pátral jsem v čem je rozdíl, až jsem přišel na rozdíl v posilovačích.

Odpovědět  |   | 
space  |  07. 06. 2011 17:45

...dnes jsem ho byl okouknout naživo. Titanium je nablýskaný a Trend oškubaný. To mluvím jen o venkovní vizáži. Plasty jsou na Titaniu lesklé a v zadním nárazníku s reliéfem medové plástve. Trend má hnusné plastové mřížky matné a na první look budí dojem SE. Vystavéný trend měl mlhovky s chromavaným rámečkem vsazené do toho černého matného plastu - bleee. Největší kýč je, že alespoň u slabších (možná všech...) motorizací jsou ty trojúhelníkové vstupy vzduchu zaslepené...:

Interíér je věcí vkusu, ale není to žádné extra sci-fi, takže dobré. Naopak zadní partie kopírující Megane je hezčí chvílí (narozdíl od prokopnutého předku) dizajnérova života. Kufr je u hatche mizérie a kombi +33kKč...

A cena? Základní 1,6 105HP 360kKč... (v akci ). Autoklima se dá přiobjednát jen v balíčku ku*vítek (stěrače se snzorem, smívací zrcátko...). Žádnýmí extra užitnými hodnotami to nedisponuje a pokud to koupíte kvůli zážitkům s přiměřeným motorem a pohodlnou výbavou, tak půl mega nebude stačit. Mě osobně odradil kufr a laciný vzhled Trendu.

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  07. 06. 2011 18:58

Ja som za mojho zaplatil 19tis E... pol mega bude teda stacit a este ti zostane na benzin. A okrem navi a novych systemov mam v nom vsetko vratane 150k ecoboostu.

Odpovědět  |   | 
space  |  07. 06. 2011 21:09

Ten motorek se mi líbí, popravdě je to důvod, proč jsem se o auto zajímal. Můžeš napsat spotřebu dálniční 130 a silnice 1. tř. (žádný bláznování...).

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  07. 06. 2011 22:35

zatial mam najazdene iba 1500km, takze o spotrebe je tazko hovorit. vo dvojici pri 130kmh tacho/tempomat lieta spotreba okolo 7,5-7,8l. priemerku 70% mesto/30% dialnice a okresky mam 9l (palubak ukazuje o liter menej), ale po meste jazdim 1.-2., kazdy den 20km, takze sa niet co divit. spotreba mimo mesto mi spadla ku 6,1l ak som isiel po okreskach 100kmh a dialnica 120kmh (130km trasa, dialnica z toho 50km). klimu mam zapnutu furt, je u nas teraz cez den 30-34C, takze si to svoje sosne...

Odpovědět  |   | 
ason  |  07. 06. 2011 23:55

Dnes som bol vo Forde pozriet na nove Mondeo a som tam preliezol aj Focus. Skoda, ze som sa v nom nestihal povozit, ale vobec ma to nenadchlo. Netusim co to bola za vybava, malo to milion gombikov na volante automaticku klimu a radio ako vo Fieste. Netusim preco sa automobilky snazia za kazdu cenu byt nieco extra. Focus II poznam dobre a podla mna stacilo inovovat, pridat Ecoboosty a bolo by vymalovano. Tak to na mna posobi celkom rozpacito. Zadne svetla tiez. Naopak C-max aj s tym interierom vdaka sedeniu vyssie a pohladu zhora mi sedi viac.
V kazdom pripade motor si vybral najlepsi mozny a interier v tej vybave pohladny:). Na spotrebu sa vykasli aj tak je najvacsia polozka depreciation .

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  08. 06. 2011 00:03

PAlubák ukazuje o litr méně?

Tak to se mi moc nezdá. Můj Focus II FL. Ukazuje spotřebu s přesností na desetinu mnohokrát ověřeno. Čerpáním do plne a prostým dělením...

Odpovědět  |   | 
Pavel II  |  08. 06. 2011 08:43

No, zrovna nedávno jsem si ověřoval palubní počítač s realitou u FF II (5 tis. najeto) a paulábák ukazuje zhruba o 0,1 než je realita. To je slušný.

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  08. 06. 2011 10:55

Co ukazuje vas palubak v FFII ma netankuje, tu su moje spotreby:

www.motostat.pl ...

Odpovědět  |   | 
space  |  08. 06. 2011 09:42

Ta spotřeba je slušná. Benzín kolem ustálené 100vky bere ~ 6l, 130 ~8l. Možná ještě po zajetí decinka sedne. Mě šlo o to, jestli soudruzi z NDR někde neudělali chybu a nechlastá to jako prokopnutý. Předpoklady jsou slušný: normální spotřeba a v případě potřeby se dá vosolit... Užívej si

Odpovědět  |   | 
Marcus_A  |  16. 06. 2011 11:08

takze si to zhrnme, downsizing, turbo, 110kW. Ma to nejaky zmyslel? Mam O2 2.0FSI. tebou udavane hodnoty su +- tie iste pre moje auto. iste, papierove su nizsie pre 1.6T, ale prax sa zda byt odlisna. Ako to vidim ja, ze motory so zhodnym vykonom maju cca rovnaku spotrebu. A je jedno, z akeho objemu to dostanu (mensie turbo alebo vacsia atmosfera).

Odpovědět  |   | 
Honza  |  13. 06. 2011 08:51

Focus od Forda pokus!

Nenadchne - neurazí.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  13. 06. 2011 13:38

Zajímalo by mě, jestli jsou EcoBoosty emisně taky tak sešněrované, jako benzíny u předchozí generace. Dá se při studeném motoru rozjet do kopce svižně nebo jen krokem do té doby, než se elektronika uvolí akceptovat mírné zrychlení?
Zpracování kabiny MUSELO dosáhnout pokroku, ve FFII se ozvývají po roce provozu pazvuky a klepání odevšad. Tvrdé plasty a modřiny na kolenou však zřejmě hrozí stále...
Debilně vysoký posaz je už pár let společný všem Fordům, pořád si na to nemůžu zvyknout. No nic, jen povzdech, pardon.

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  13. 06. 2011 15:59

Vyska sedaka od zeme v FFIII je 55cm. V Golfe sa sedi najnizsie 54cm. Zeby to bol nejaky strasny rozdiel...

Zrychlenie nie je problem. Ale je leto, auto sa na prevadzkovu teplotu zohreje behom minuty. Priskrtenie vykonu motora je pomerne bezne u vsetkych znaciek. Motor nemotor.

Modriny nehrozia ziadne, nohy mam vo Focusovi "rozlozene" sirsie ako v sluzobnom Passate B6. Hlavne pravu nohu obmedzuje Passat viac. Plasty su v porovnani s Passatom prijemnejsie na dotyk, nic neskripe. Samozrejme Passat je celkovo vacsie auto, hlavne na zadnych sedackach je miesta podstatne viac, celkova sirka je prirodzene vacsia.

Odporucam ist auto osobne vyskusat. Inak riesis iba dojmy z obrazkov.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  15. 06. 2011 15:17

Diky za informace, naplnily me nadeji. FFIII vyzkousim. Mam doma FFI a FFII, zklamani z druhe generace bylo a stale je velike. Proto ta skepse ohledne FFIII....

Odpovědět  |   | 
Peter  |  13. 06. 2011 19:26

Slušnej přehled cen nových osobáků jsem našel na www.vychytej.cz ... - je tam ještě stará generace, která může být pro někoho stále zajímavá. Focus Focus Classic stojí 279.900 Kč v pětidveřovém provedení.

Odpovědět  |   | 
t  |  21. 06. 2011 10:27

vzdusny interier bych tomi nerikal, tesim jsem se na novy focus a uznamvam skvele nove motory, nicmene po te co jsem mel moznost ve focusu sedet tak musim rict ze interier neni ani trosku vzdusny ba naopak clovek se tam citi velice stisnene, napr v porovnani s golfem6, ceedem nebo astrou, coz jsou srovnatelna auta

Odpovědět  |   | 
Fred  |  10. 07. 2011 23:16

ZAJÍMAVÉ JE TO, ŽE VĚTŠINA Z VÁS PÍŠE POUZE O VNĚJŠÍCH, NEODBORNÝCH POSTŘEZÍCH, TAKŽE TAKOVÉ ČTENÍ ZTRÁCÍ SMYSL.

Odpovědět  |   | 
Jakub milulka  |  25. 10. 2013 06:55

Máte někdo zkušenost s fordem kuga?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

dnes | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Prohlédněte si ty nejlepší registrační značky na přání. Najdete mezi nimi tu svou?

Prohlédněte si ty nejlepší registrační znač…

Registrační značky na přání jsou v České republice již velice rozšířené. Projděte si galerii těch nejlepších.

1.  4.  2020 | | 26 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A