TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

148 komentářů

J.
9. srpna • 18:23

Ford "Europe"...úspešné podvolenie sa €U, zaspanie boom-u SUV. Je to škoda, Ford bol moja srdcovka, ale dnešný "trend" ho zabil. FORD €U R.I.P. Btw: ešte, že tu je atmosférická "zombie" Toyota a Mazda. B-]

mrazik
10. srpna • 7:55

Ford nezaspal ohledne ,,SUV", vzpomenme si na Fusion, defacto to bylo neco jako ix20, jenze neprisla odpovidajici nahrada s dorou cenou. Ona teda prisla, ale cena je vysoka.

Josef
8. srpna • 9:58

Jen jsem dem nakukl a nestačím se divit některým "odborným" názorům. Stačí jediné a základní: Auto si vypůjčit a povozit se a teprve potom "hodnotit" a "posuzovat".
Podle mého názoru a mých zkušeností bych to viděl s tímto Focusem takhle:
1. Normální auto nižší střední třídy.
2. Kvalita tohoto auta odpovídá konfekci.- stačí se podívat z blízka na jednotlivé detaily uvnitř i vně auta.
3. Spolehlivost standard nevymykající se z průměru.
4 Motor? Funguje a jede. Že je to tříválec? No a co. Kolik a jak dlouho se už vyrábí tříválce u různých automobilek? Nejedná se o žádnou novinku a nevidím problém z hlediska spolehlivosti v autech kategorie "konfekce".
5. Pokud se s autem bude jezdit "konfekčně" - používat k přepravě z místa A na místo B a nebude se s autem závodit a na druhou stranu podtáčet motor dlouhodobým provozem pod 1500 ot/min a bude se jemně pracovat se spojkou, tak by neměly být žádné problémy.
6. Motor a stejně i auto jako celek při slušném zacházení vydrží určitě 200-250 tisíc km. Při průměrném ročním nájezdu km ročně v Česku cca 6-15 000 km bude auto sloužit těch cca 12 let a spíše zrezaví a morálně zastará (opotřebuje se jako celek). Potom se přece koupí nové.
7. Pro běžného uživatele s běžnými požadavky se jedná o auto srovnatelné se srovnatelnou konkurencí a je to normální každodenně použitelné auto, které odvede svoji službu.
8. Otázka ceny, vzhledu a charakteristických vlastností (velikost, komfort, jízní vlastnosti, dynamika,...) tohoto auta je na posouzení každého a komu se líbí, tak ať si ho klidně koupí a určitě "nešlápne" vedle.Sleduji, stejně jako ostatní, se "smutkem" "trend" snižování počtu válců jejich objemu spolu se svyšováním "přefukování" turbem , ale je to realita, kterou nezměníme a která je ovlivněna často nesmyslnými předpisy a nařízeními vycházejícími z nejrůznější "legislativy". Bude tak časem složitější a dražší koupit si auto s víceválcovým motorem většího objemu (obsahu válců) a stále častěji se budou objevovat hybridní pohony, čisté elektromobily apod. To je bohužel vývoj, který se asi nezvrátí.To už nehovořím o postupném zpřísňování všech možných silničních předpisů, různé kamerové sledování a měření rychlosti na komunikacích, přísné a neoblomné STK, které povede k dražší údržbě (k častějším "preventivním" opravám a výměnám dílů) a z radosti řídit auto na silnicích nezbyde pomalu nic. Pokud z toho bude pouhé přemísťování autem z místa A na místo B se striktním dodržováním předpisů (a rychlosti), tak bude potom v takové situaci úplně jedno, co bude za motor pod kapotou. Řada řidičů, kteří řídí auto jen z nutnosti a najezdí jen málo km, tak vlastně už jtak ezdí a pro ně tedy též úplně jedno, co za motor budou mít pod kapotou.
Někteří z nich - vyložení antitechnici antimotoráři jsou schopni podtáčením motoru a "netechnickým" používáním auta zničit nejenom tříválec ale i běžný osvědčený čtyřválec - pověstné "hovado" dokáže zničit i betonové schody, natož pak poměrně složitý stroj, kterým dnes auto je.

Pali
9. srpna • 13:43

"Josef" - mám na problém so znižovaním objemov a kazením motorov jednoznačnú odpoveď:
MAZDA ;)
Predpokladám, že je to jedna z mála automobiliek, ktoré pôjdu svojou cestou. Ak to vzdajú, tak už potom len auto z USA ;).
Mimo EU =USA, Rusko sa kupujú normálne motory. Len pre nás sa robia dopované pidimotory. Prečo?
Toyota podpísala nedávno spoluprácu s Mazdou - prečo asi? Nový Auris hybrid bude mať 2 varianty s atmosferickými vysoko-kompresnými motormi: 1,8 / 90 kW a 2,0 / 132 kW. Neviem si pomôcť, ale cítim v tom Mazdu. Otázka potom znie: Je správna cesta znižovanie objemov? POCHYBUJEM.
Prečo nemá hybrid od Toyoty prepĺňaný 0,6L motor, ale atmosferický 1,8 a 2,0L motor?
Toyota, Honda, Mazda... sú u mňa TOP značky.

Josef
9. srpna • 16:53

Pali - já jsem s jakoukoliv "jednoznačnou" odpovědí opatrný...:-) Ale motorům od Mazdy bych věřil, i když s tím Wankelem to Mazda nedotáhla do úspěšného konce a "hodila ručník do ringu". Sice se proslýchá, že si stále nedala pokoj a s Wankelem to prý zkusí v hybridních pohonech...
Co se týká těch objemů motorů, o tom jsem se už zmiňoval i jinde, ale nic s tím nenadělám(e). Jen doufám, že vždy půjde na trhu koupit auto s pořádným motorem. Akorát to bude asi stále dražší a dražší... Co se týká přeplňovaných motorů, tak v Evropě do toho musela jít i Honda, která poměrně dlouho odolávala. Kdo poznal benzinovou 2,4 od Hondy, tak mu dnes tečou slzy, protože si novou už nekoupí... (Třeba si ale časem zvykne na přeplňovanou 1,5... Bude muset.). Na druhou stranu přeplňvanou dvoulitrovku všichni "fandové" Hondy v R-Type moc chválí... Já ale nevím, nejel jsem s tím a nemám s tím motorem žádné zkušenosti.
Co se týká japonských značek, myslím si, že si své spokojené zákazníky vždy najdou...;-)

Pali
10. srpna • 14:48

Josef - Tak dobre, s Mazdou budeme opatrní. Ale dovolím si nesúhlasiť celkom s wankelom - každý iný výrobca hodil "ručník do ringu" už pred desaťročiami = veeeeeľmi dávno. Jedine Mazda ho vyvíjala ďalej. V podstate všetky RX mali wankel. Teraz ho chcú použiť tuším ako generátor. Ale neštudoval som to, keďže wankel je na mňa veľký exot = nebral by som to.Človek nikdy nevie - možno sa o 5 rokov zistí, že turbo malo-objemové motory boli chyba a vrátime sa k vysoko-kompresným motorom s vyššími objemami a vysokou účinnosťou. Teraz má také Mazda, Toyota v pripravovaných hybridoch - Auris), Suzuki... Hondy som nejazdil, ale som ich fanúšikom. Staré Civicy z 90-tých rokov ešte stále jazdia a často sú objektom tunerov ešte aj dnes. Vtedy to bol iba sen, dnes sú staré. Momentálne mi je ale najbližšia svojou filozofiou Mazda. Honda má u mňa otvorené dvere, rovnako ako Toyota.
Ak sa ma nikto spýta, aké auto má kúpiť, nikdy nevynechám napr Civic :).

Josef
10. srpna • 17:44

Doplním ještě sedany Lexus...;-) A/nebo Infinity a Acuru:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pali
12. srpna • 19:38

Lexus / Infinity a Acura sú tak trochu exotické autá = nové sú pomerne drahé, jazdené isto spoľahlivé a nebudú sa kaziť. Ak ale človek niekde "ťukne", tak to bude drahé. Osobne sa pohybujem v spoločnosti, kde ľudia nemajú peniaze na také drahé autá. Nižšia stredná trieda je pre nás bežných ľudí skvelá. Nikomu sa podarí aj stredná trieda, ale takých je málo ;)

Kevil
8. srpna • 10:36

Když je to realita, proč tříválce nenabízí Ford v USA ? Místní by ho vyhnali z trhu.
https://www.americantrucks.com/everything-about-the-ecob... ...

Mirek
8. srpna • 11:20

To se tady řešilo snad dva roky nazpět. A velice se pleteš, jen se podívej pořádně, například
https://www.ford.com/cars/focus/...
Najdeš tam motor 1,0 EcoBoost.

Kevil
8. srpna • 20:34

A kdo si v USA 1.0 L koupil ? Před měsícem jsem se vrátil z Aljašky, kde jsem jezdil s GMC Denali XL, 6.2L 8V HEMI B-]

Josef
8. srpna • 11:19

Je to, jak jsem napsal - realita, kterou nezměníme a která je ovlivněna často nesmyslnými předpisy a nařízeními vycházejícími z nejrůznější "legislativy". Protože žijeme v Evropě, máme smůlu "evropské" legislativy. Už jsem v jiné diskusi poznamenal, že je smutné, že třeba i taková Honda nenabízí v Evropě třeba do toho CRV motory, které nabízí v CRV v USA. Vůbec se Hondě nedivím, že to v Evropě zabalila s Legendem a Accordem, které úspěšně prodává v těch USA (do pořádného auta pořádný motor...). V Evropě Honda do CRV už nedává ani ten benzinový pouhý dvoulitr a místo něho přeplňovanou 1,5. S velmi dobrým povedeným nafťákem 2,2 to dopadlo stejně a místo něj je naftová 1,6 (zatím jen v Civicu) a aby vyhověla Evropě, tak vyvinula litrový tříválec... Stačí se podívat na nabídku Hondy v USA... Je vůbec s podivem, že se Fordu podařilo uvést na trh a prodávat úspěšně v Evropě Mustanga s legendárním motorem. Je otázkou, jak dlouho to bude evropská "legislativa" umožňovat. Nebo jestli to třeba "nezazdí" dovozní cla "obchodní politiky" Trumpa....

bzzz
8. srpna • 12:03

Mam tuseni, ze v Evrope by se ty vetsi Hondy (to samy Toyoty atp) neprodavaly ani s poradnym motorem - proti Nemcum nemaji jako masovka sanci.

Josef
8. srpna • 13:23

Japonci budou v Evropě asi vždy jen "kusovka", a proto by třeba do toho CRV už v minulých letech mohli dávat tu benzinovou 2,4-ku, když už ji prodávali v Accordu. Lexus je stále "kusovka" přesto se stále drží díky těm větším motorů, i když ty 6-válce v řadě případů (modelů) nahradily bohužel čtyřválce. Když to ale dokáže Ford s Mustangem s pořádným motorem, tak třeba i ta Honda by mohla něco "sportovnějšího" alespoň s tím jejich 6 válcem nabídnout.
Na druhou stranu chápu Hondu, když má americký a asijský trh "pod kontrolou", tak proč se "trápit" s Evropou, kde pro zviditelnění Hondě na silnicích stačí to CRV, HRV a k tomu Civic s Jazzem. Motorky má ale Honda na rozdíl třeba s tím neustále "diskutovaným" koncernem VW "pod kontrolou" a dokonce na rozdíl od něho vyrábí a prodává i obchodní tryskáče. A takovou sekačkou Honda se na zahradě též zviditelní dostatečně, stejně jako na vodě u rybářů se závěsným motorem na pramici.:-) A ještě navíc někde "salutují" humanoidní roboti Honda, nemluvě o průmyslových robotech na výrobních linkách.;-)
Jen tak pro doplnění - je stejně s podivem, že tradičně "benzinová" Honda se úspěšně vypořádala díky Evropě s tou naftou a stejně tak úspěšně zvládla "evropský" litrový tříválec. Sice to Hondě trochu trvalo, ale na rozdíl třeba od VW to bylo bez závad charakteristických pro tříválcové motory HTP.;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MV.
8. srpna • 16:26

No na nas okrajovy trh pujde v dalsi generaci CR-V uz jako hybrid. Podle me je nejvic v klidu Toyota - diky hybridum je ted v klidu protoze jeji flotilove emise v evrope jsou OK a budou OK i dalsi roky. A jak je videt tak ostatni automobilky budou nasledovat ty hybridni reseni, technicky uz neni jak ty spalovaky tlumit/filtrovat z pohledu emisi.

Josef
8. srpna • 17:40

Honda je také v klidu, emise má též už vyřešené, má i hybridní systémy vykoumané a vyřešené... A stejně tak má Honda vyřešen i vodíkový pohon (palivové články,...). Hybridy a elektromobily v různé podobě (baterie, vodíkové palivové články,...) nás jednou neminou. Zatím ale u nás v Česku bude ještě řadu led klid a bude se převážně prodávat "klasika".

bzzz
8. srpna • 10:58

Protoze ve statech jsou v kurzu rozmerove/uzitkove uplne jina auta a u mensich aut nabidnou radeji alternativni pohon? Proc vsechno pomerujeme USA?

Josef
8. srpna • 11:26

V USA je to všechno jinak. Zajímavý byl postřeh našeho herce Jana Třísky, který v rozhovoru na otázku kolem aut v Česku poznamenal, cituji: "V USA se jezdí pomalu velkými auty na širokých rovných silnicích. V Česku se jezdí rychle malými auty po úzkých silnicích."Z toho se dá vyčíst ledacos a dalo by to na samostatnou rozsáhlou diskusi. Stačí snad jen připomenout, co to asi pro řidiče znamená v USA překročit rychlost nebo dokonce zavinit autonehodu. Úplně jiný svět s jinými dopady na jedince. Kdo to osobně zažil, mohl by vyprávět...

Rambo
8. srpna • 10:42

Přesně, Evropanům se s€r€ na hlavu daleko jednodušeji. Ti budou chrochtat blahem až tu budou jednoválce jako vrcholná motorizace v Mondeu a budou to obhajovat, viz zdejší diskuze.

Freddka
8. srpna • 8:48

Nevite nekdo, kdy prijde STcko a jestli tam bude 2.0 nebo 2.3?

Karel.
8. srpna • 8:41

A pak se manažeři Fordu diví, že na každém Focusu nebo Mondeu prodělávají v Evropě kalhoty. Zachraňovat padající prodeje korejským designem, tříválcovými motory a lešeňovkou je jako topícímu přivázat betonový panel k noze. Obávám se, že do 5 let bude Ford následovat GM a evropské aktivity bude nucen prodat, protože tohle k ničemu nepovede.

Anti-automat
7. srpna • 18:56

Jedna a dve necham klesnut na 1ooo /na rovine/, motor to samozrejme vezme. Ale hadzat trojku a dalsie do tychto otacok je…ako by som to aby som nemusel pouzit sproste slovo….

Anti-automat
7. srpna • 19:41

minus navrhuje 75 otacok/min ako pri parnom stroji Titaniku.

Sir_CHerokee
7. srpna • 16:44

Tak už víme, proč je to jen pro Evropu a USA už ne...jen tříválce. Kdo má rád auta si tohle nemůže koupit.

Mirek
7. srpna • 15:47

Pane Mičko, není tajemstvím, že zrovna přeplńované benzínové motory, které spalují benzín 95 s "řepkovou" přísadou, jsou háklivé na otáčky pod 2000, kdy se v motoru vytváří karbonová usazenina a ta ma za následek předzápaly (LSPI) a časem zničení motoru vlivem praskajících pístů. Proto se neoficiálně doporučuje používání vysokooktanového benzínu, kde není líh a tím se omezuje tvorba karbonových usazenin. Zrovna motor 1,6 EB na to je kádr. Vyjádřil se Ford nějak k této problematice a jak na tom je nový motor v otázce tohoto problému, je již odolný předzápalům?
Jinak s motorem 1,6 EB se také dá jezdit cca kolem 1200 otáček, ale ty následky časem, nehledě na to, že nápověda na přeřazení v nízkých otáčkách je u Focuse zrovna vizitkou pro brzké problémy s motorem. Také vybízí při 60km/hod na přeřazení na šestý stupeň?http://www.autoforum.cz/technika/cim-nejvice-skod... ...

Josef
8. srpna • 11:37

Viděl bych to na používání "selského rozumu". Nepodtáčet motor a pracovat jemně se spojkou a tříválec nechat točit v běžném provozu katolicky od 2 do 3 tisíc otáček a občas ho vytočit přes 4 tisíce otáček. A potom používat v motoru pořádný olej a pravidelně (raději častěji) ho vyměňovat (ti, co u koncernu VW vyměňovali u nafťáků olej po 30 tisících km, vědí své...). Jinak v benzinu se používá biolihová ("alkoholová") přísada a ne "řepková nafta" která se dává do nafty. Z tohoto hlediska stačí poměrně jednoduché účinné a levné opatření - tankovat u Eurooil benzin bez biosložek a dávat do benzinu přísadu VIF.

Tomáš
17. dubna • 13:56

Zdravím, měl bych 2 faktické k výše uvedeným komentářům.
Do roku 2014 jsem dělal v laboratoři a zkoumal příčiny defektů turbodmychadel. V té době bylo průměrné maximum otáček turba okolo 180tis ot/min. Z toho jedna značka umožnila krátkodobě vyletět do 215tis otáček za minutu. Takže Vámi uváděných 250 nebo snad 280tis ot./min. mi příjde přehnané. Nevím, jestli by to zaposledních 6 let tak posunuli, můžu se přeptat bývalých kolegů. Navíc si musíte uvědomit, že teploty jdou s otáčkami taky nahoru (díky bohatosti směsi) a právě tam naráží na materiálové vlastnosti turbínových kol, které dlouhodobě nejsou schopny takové podmínky vydržet...
Věc druhá - na Eurooilu má smysl tankovat Diesel, který je bez biosložek, protože jiná jejich divize obohacuje diesel pro zemědělskou techniku více biosložkami a v průměru mají ty procenta, co mají mít (neznám přesné číslo - 5%?). Ale neslyšel jsem nic o tom, že by Natural od Eurooilu tyto biosložky postrádal..

Mirek
8. srpna • 18:55

A proto mám tu řepku v uvozovkách a pokud sis všimnul, tak níže jsem to již napsal zjednodušeněji, líh. Nepíšeš mi nic nového, olej měním každý rok, používám olej, který tam patří...i ten benzín tam mám napsaný. V případě toho vysokooktanového benzínu nemusíš přidávat VIF není tam ten "líh". VIF se přidává do základního benzínu Natural 95, Optimal 95 je již aditivovaný. Jinak já VIF přidávám, neboť nečerpám jen u Eurooilu.
Mě jen zajímalo, jestli i u nového Focuse stále Ford chce, aby si zákazníci odrovnali motor hloupou nápovědou o tom, kdy řadit. Z tohoto pohledu klidně obviním Ford za vědomé poškozování motorů vlivem špatně nastaveného upozornění na přeřazení na vyšší převodový stupeň, který ve svém důsledku podtáčí motor a ničí ho vlivem LSPI. A i tak vím o majitelích tohoto Focusu, kteří se tímto jakž takž řídili, nepodtáčet..., a stejně již mají vyměněný polomotor.
Tak těch motorů odešlo mnoho a četl jsem vyjádření, nemůžu jmenovat, jednoho pána, který napsal, že tento osud, prasklý píst, stejně potká dříve nebo později každého majitele těchto motorů.

Josef
9. srpna • 0:01

Jasně, rozumíme si Mirku s tím benzinem a nejenom s benzinem. ;-)
Ta hloupá rada "včasného" řazení je stejně pitomě aplikována i u škodovek a podobná blbost je i automatický tzv."ekologický" startstop motoru, kerý lze naštěstí vypnout. S tu výměnou motorů u Focusů bych to neviděl tak kriticky. Kdysi jsem musel do rodiny koupit přibližovadlo a šikla se Fabie I s HTP motorem. Dodnes v pohodě jezdí u dalšího majitele, i když v mnoha případech jiným majitelům HTP zklamaly. Takže problémy u Fordu jistě jsou, ale ne vždy u každého motoru. Pokud bych ale musel kupovat tříválec, tak bych volil Hondu. Jak to ti Honďáci dělají, nevím. Když jsem viděl ty "pidipísty" u naftové 1,6, dokonce dvakrát přeplňované, v Hondě CRV, tak jsem předpokládal vyložený technologický "krach". A ono to naopak Honďákům jezdí v pohodě a motory drží. Proto bych to viděl podobně i s tím honďáckým litrovým tříválcem, u kterého písty rozhodně drží. A nejenom písty....

Pali
9. srpna • 13:31

Honda je ale úplne špičkový výrobca. Ak turbomotor, tak od Hondy. Honda má dlhoročné skúsenosti s výrobou vysokovýkonných vysoko-otáčkových motorov s rôznym počtom valcov z motoriek. Také skúsenosti nemá hádam nikto, možno firmy, ktoré pôsobili v F1. Motorky sú ale na rozdiel od F1 bežnou vecou, kde tie motory fungujú.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
9. srpna • 20:53

Tak vyrábět atmosférické vysokootáčkové motory a přeplňované motory bude přece jen něco jiného. A zrovna Honda je asi automobilka s časově jeden z nejkratších výrobců těchto motorů pro své spotřební automobily. F1 a motorky bych do toho vůbec netahal.

Pali
10. srpna • 15:27

F1 a motorky majú tiež motory = vývoj. V časok keď pretekal Ayrton Senna bola Honda na vrchole v F1. Vývoj sa preniesol na vtedajšie motory. Motorkový motor často točí 12 000+ ot a musí niečo vydržať. Kto má lepšie podmienky na vývoj moderných turbomotorov? Navyše Honda prišla medzi poslednými = mala možnosť zistiť na druhých, čo je dobré a čo nie.Honda je dlhodobo špičkovým výrobcom = má skvelé motory od 90-tých rokov a aj predtým - bez prestávky. Kde bol vtedy napr VW (90-te roky)?

Mirek
10. srpna • 16:03

Jenže to bývalo, a dávno. Marketing často rád používá spojení například "výrobce mortorů pro F1", ale kolik se z těch řešení, materiálů... motorů F1 skutečně dostalo do motorů "spotřebních"? Nic moc. Faktem navíc zůstává, že ke konci kariéry dodavatelé motorů pro formule F1 nebyly motory Hondy ani moc spolehlivé, ani neoplývaly dobrými výkony, konkurence je přeskočila a ani dnes to není žádná sláva.
https://sport.aktualne.cz/motorismus/formule-1/mcla... ...

Mirek
10. srpna • 22:14

Tak myslím, že zanedlouho se dovíme, kdo měl pravdu.

Josef
10. srpna • 23:17

Jsem zvědavý, jestli Honda tu mnohaletou ztrátu času na vývoji motoru F1 dožene. Honda už v historii opakovaně překvapila. Mne tedy nejvíc Honda překvapila s tím obchodním tryskáčem. Vyvinout ho, postavit a certifikovat u FAA, to není legrace a je to podstatně složitější ze všech hledisek než vyvinout motor F1.

Pali
12. srpna • 19:46

Podľa mňa ak je firma bohatá, môže spraviť čokoľvek. Napr zaplatí si ľudí, ktorí vedia niečo o lietadlách a spravia lietadlo. Rovnako napr koncern Toyota, Yamaha... vyrábajú kadečo. Nájdu si firmu, ktorej sa menej darí, ale je úspešná a kúpia ju. Ináč by nebolo možné, aby napr Yamaha robila skvelé motorky aj hudobné nástroje ;)

Cikrt
9. srpna • 20:35

V F1 jsou ty zkušenosti Hondy dobře vidět, nejslabší kepl v celém poli a dvojnásob poruchový než mizerný motor od Rencku. Paráda. :-D

Josef
9. srpna • 22:37

Podívej se trošku do minulosti kolem roku 2008, když Honda opustila F1, v jakém stavu byly tehdy její motory. Že odchod asi byla chyba, to zjistila Honda po návratu a "ztracené" roky těžce dohání...

Pali
10. srpna • 15:29

Momentálne Honde trochu vývoj v F1 ušiel. Asi si povedali, že dosiahli dosť a skončili. V podstate aj dosiahli. F1 je veľmi drahá zábava.
Ja som myslel skôr zlatú éru Hondy v F1 za čias Sennu. Ale v spoľahlivosti motorov na bežné použitie sú niekde na čele rebríčkov.

Josef
10. srpna • 17:27

V moderní historii formule 1 proslula Honda především jako výrobce nejšpičkovějších pohonných agregátů. Motory Honda používaly například monoposty Tyrell, Williams a McLaren. Proslavily je mistři světa Keke Rosberg, Alain Prost a také legendární Ayrton Senna. V roce 1987 s vozem McLaren-Honda MP 4/4 získal svůj první titul mistra světa. Tento model překonal ve formuli 1 všechny dosavadní rekordy. Senna s Prostem vyhráli 15 z celkových 16-ti Velkých cen sezóny. Mnohokrát stáli na stupních vítězů vedle sebe jako vítěz a první z poražených. Během jediného roku společně získali na závodních okruzích neuvěřitelných 199 bodů. Senna porazil svého stájového kolegu až v závěru napínavé sezóny.https://www.sport.cz/moto/formule/clanek/75776... ... https://www.sport.cz/moto/formule1/clanek/9989... ...
https://f1sport.auto.cz/clanek/tost-je-realne-aby... ...
https://f1sport.auto.cz/clanek/je-to-oficialni-re... ... Počet vítězství dle výrobce motorů v F1:
Výrobce motorů Počet vítězství
1 Ferrari 225
2 Ford 176
3 Renault 168
4 Mercedes 150
5 Honda 72
6 Climax 40
7 TAG 25
8 BMW 20
9 BRM 18
10 Alfa Romeo 12
11 Offenhauser 11
12 Maserati 11
13 Vanwall 9
14 Repco 8
15 Mugen-Honda 4
16 Matra 3
17 TAG Heuer 2
18 Porsche 1
19 Weslake 1

Mirek
9. srpna • 6:23

Problém je, že u motorů 1,6 EB je to docela extrém. Před několika roky napsal jeden moto časopis, že je to jeden z nejlepších motorů, po několika létech napsal znovu něco ve stylu, mohl to být nejlepší motor v galaxii, ale začaly mu praskat písty.
Nikdy jsem nad tím nepřemýšlel, ale zajímalo by mě, jestli automatická převodovka řadí podle hloupé nápovědy jako u manuální, jestli řadí v tak nízkých otáčkách. Jestli ano, tak potěš koště, to musí majitelé měnit motor hodně často. Jestli jsem se díval správně, tak v USA prodávají Focus buď s 1.0 EB, nebo 2.0 EB, problémovou řadu přestali dodávat, asi ví proč. U naftových motorů tyto problémy nebývají, je to tam trochu jiné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
9. srpna • 16:33

Já jsem Mirku v radikálním hodnocení čehokoliv opatrný a stejně tak beru i různá sdělení z časopisů s velkou rezervou. Zejména hodnocení s puncem "nejlepší". Co je to "nejlepší"? Pro mne je důležitá spolehlivost a platí třeba, že nejspolehlivější neznamená zdaleka vždy nejvýkonnější. Vyplatí se vždy počkat pár let a nekupovat novinky. Ono se to časem vyvrbí a ukáže se jak to ve skutečnosti je. Stejně jako se vyplatilo počkat "fanouškům" tříválců, jak si VW poradí s HTP, který časem byl vychytán ke spokojenosti zákazníků a jeho "pohrobek" v podobě 44/55kW litrového 3válce v CityGo a ve Fabii slouží spolehlivě, tak stejně bych počkal i stím Fordoým tříválcem. Já ale něco takového tříválcového rozhodně kupovat nebudu, proto mne to osobně nechává klidným.
Co se týče automatické převodovky, tak ve většině případů je možné nastavit režim "sport", při kterém převodovka nechá "točit" motor a řadí ve vyšších otáčkách. Já bych to tak prováděl, i když by to zvedlo spotřebu o nějaké deci. Nikdy jsem s tím problém neměl.
V souvislosti s "charakteristikami" "moderních" motorů, které mají malý počet válců a které dokonce ještě v provozním režimu motoru nějaké válce odpojují, se mi dostává odpověď, proč řada výrobců automoatických převodovek se dala cestou variátorů místo x-spojkových vícestupňových "normálních" automotických převodovek. Plynulost změny převodů u variátorů pomáhá řešit různé kritické hodnoty otáček a režimů motorů, protože zátěž motoru změnou převodového poměru je u variátorů plynulá. Sledoval jsem, jak se budou variátory ukazovat z hlediska spolehlivosti, ale žádné dramatické stížnosti a "zvěsti" se zatím neobjevily, takže se domnívám, že Honda a Subaru to vyřešili dobře a i ostatní výrobci se s tím "poprali" s dobrým výsledkem. Já mám ale nejraději manuální řazení nebo "klasický" automat, který není sice "moderní", ale funguje bez problémů. Odmítám předem diskusi, že variátory jsou naprd, že řadí pomalu a podobně. Myslím si, že v autech běžného nenáročného spotřebitele (třeba pověstné "maminy) mají variátory své místo a plně vyhovují. Kdo "závodí", tak samozřejmě jednak nekupuje tříválce a jednak se orientuje na značky/výrobce, kteří mají s automaty u svých vysoce výkonných modelů bohaté dlouhodobé zkušenosti.

Mirek
9. srpna • 21:38

Problém je, že to hodnocení z tohoto časopisu sedí. Když už jsi to načal, já si počkal dva roky, než jsem ho koupil, také jsem si říkla, počkám, uvidím. No, musel bych čekat ještě asi skoro další dva roky, než se tyhle problémy začaly pořádně rozjíždět a šlo se o tom dočíst. Takhle dlouho asi nečeká nikdo. V servisu mi na to odpověděli, že je těchto případů hodně.
A co se týká variátorů, možná to jednou někdo "naladí" dobře. Otázkou zůstává, jestli se v té době bude v autech jezdit se spalovacími motory.
Maminy nevzpomínej, dnes mi jedna vjela do cesty, kde neprojedou dvě auta vedle sebe. Já měl přednost, tak milá mamina začala couvat a nebyla schopna udržet při couvání rovný směr a asi po pěti metrech kličkování narazila zadním kolem na obrubník. Te by nepomohl ani variátor, i ten by dovedla k nepříčetnosti. Nechápu, jak udělala řidičák, nevidí značky, neumí vůbec couvat a co dalšího za volantem neumí, nechci raději ani vědět.
https://www.youtube.com/watch...

Josef
9. srpna • 22:33

Čekat neznamená rok, dva, ale alespoň 5 let, kdy končí i prodloužené záruky a lidi začnou "řvát" a auta se dostávají do servisu už s nájezdem k 200 tisícům km a aut je prodán dostatečný/větší počet. Motory HTP byly vyřešeny v koncernu VW teprve kolem roku 2010, to je tedy cca 6-7 let od zahájení výroby. Lidí, kteří vyčkávají, je totiž více a novinka se počtem prodaných kusů vesměs rozjíží v prodeji vlažně. Stejně nechápu, proč jsi čekal na novinku tříválce tak dlouho. Co jsi od něho čekal? Zázrak? Já bych čekal tak dlouho snad jedině na nový 12 válec. Přece kupuji to, co je na trhu dlouho už zavedeno, je minimálně už po faceliftu a blíží se pomalu k ukončení výroby. A nemusím přece kupovat u jedné značk/výrobce. A i ten Ford-Focus nabízel osvědčené motorizace... Lexus prodával perfektní 6-válce, nad kterými "znalci" ohrnovali nos, že je "zastaralý". Kdo ho koupil, ví své o motoru i o těch "odbornících". Smazřejmě není Lexus určen pro ježdění se stopkami v ruce na závodních okruzích, to musí být každému jasné. Stejně tak je jasné, že na pořádné ježdění (i na okruzích) je vhodné použít Focus ST, který tříválec pod kapotou nemá...
Dnes, když chce někdo tutovku za malé peníze, tak bych doporučil Toyotu Corollu s benzinovou 4válcovou 1,6. Závodit se s tím ale nedá, což je logické.
Variátory budou optimální řešením pro hybridy, které budou nejbližší budoucností dalšího vývoje pohonů se spalovacím motorem. Proto s variátory "experimentují" automobilky, které mají už hybridy (vy)řešeny. Čisté elektromobily (bez spalovacích motorů) už převodovku (ani variátor) mít nebudou.
Ten "zážitek" s maminou je dobrým příkladem pro to, aby si člověk uvědomil, s kým se může na silnicích v provozu potkat a potom se ukáže, že dynamická ostrá jízda může být díky takovým "nebezpečím" nebezpečná a začíná být aktuální otázka, jestli má vůbec smysl kupovat pořádné auto, když ho člověk z hlediska výkonu a jízdních vlastností v normálním provozu s rezervou bezpečnosti ani nevyužije a "testování" na uzavřeném kruhu není rozhodně zadarmo a musí se obětovat i dostatek času...

Mirek
10. srpna • 6:21

Já ale nemám tříválcovou novinku, já mám čtyřválec 1,6 EB, který vycházel z 1,6 atmo, který pro Ford vyvinula Yamaha a byl léty prověřený. Přece jen člověk počítá, že léty prověřený motor se nezačne hned tak sypat. Pokud čekat 5 let, tak si v podstatě nekoupíš Od Forda skoro nic. 1,6 EB se vyráběl asi 4 roky, následovník 1,5 EB (čtyřválec) byl po třech letech vyměněn za 1,5 EB tříválec a to je současnost. A ruku na srdce, ani u koncernových motorů dopředu nikdo neví, jestli se neprojeví neduhy a týká se to i mnohých dalších značek, třeba Mazda 2,2 diesel a i motorů luxusních značek, například BMW a také automobilky, o které se všeobecně tvrdí, že je spolehlivá, Toyota (dieselové motory). To by si skoro nešlo koupit nové auto, kdyby člověk čekal minimálně 5 let. V mnoha případech by nevyhovovalo auto jako takové a v dalších by nebyl motor na trhu minimálně 5 let.

Josef
10. srpna • 10:11

Tak proč Mirku řešíš ten tříválec?:-) Vybral sis Forda s dobrým motorem,tak buď rád. :-) A těch 5 let neber dolova - zkrátka vyplatí se počkat a nekupovat převratné novinky. Modifikovaný postupně vyvíjený 4 válcový motor není převratnou novinkou, jako ten zmiňovaný tříválec. (O problémech různých "kmitů" , nevyváženosti atd. tříválců, které museli vývojáři řešeit, je zbytečné se znovu zmiňovat).
Co se týká tvého zmínění, cituji: "... ani u koncernových motorů dopředu nikdo neví, jestli se neprojeví neduhy a týká se to i mnohých dalších značek" - tak přece stačí širší pohled na produkty daných automobilek řadu let zpět. Třeba u Hondy, Lexusu,.. žádné významné problémy s motory nebyly. Já jsem alespoň nic nezjistil a i různé "diskutované" tabulky a přehledy spolehlivostí a spokojeností také trochu napoví. Toyota je na tom podobně a našly by se i další značky. Takže pokud chceš relativní "jistotu", nekupuj Forda a ani některé koncernové produkty. Stejně tak bych se asi z toho pohledu "jistoty" vyhnul Fiatu. Tu jistotu ale dávám do uvozovek, protože absolutní jistota neexistuje a rozdíly v té "relativní jistotě" nejsou mezi značkami a jejich srovnatelnými modely zásadní. Takže v případě nákupu "konfekce" bych si třeba ten Focus možná i koupil...

Mirek
10. srpna • 11:18

Zapomněl jsem, Toyota měla velice problémové motory 2,0 a 2.2 diesely. Velké problémy se vstřiky a i technici v servisu Toyoty mě před těmito motory varovali, když jsem před léty uvažoval o Avensisu.

bzzz
10. srpna • 12:38

2.0? V mem Avensisu (rv 2008) slape 2.0 motor (1AD, 93 kW) jako japonsky hodinovy strojek.

Mirek
10. srpna • 15:37

V době, kdy jsem o tom uvažoval, mi servisáci Toyoty tvrdili, že mají tyto motory velice často problém se vstřikovači a oprava není vůbec levná. Ty bys po této informaci šel takové auto koupit?
http://www.auto.cz/motory-toyota-2-0-d-4d-2-... ...

Josef
10. srpna • 17:42

Ono to s těmi Toyoťáckými nafťáky nebylo ve skutečnosti tak žhavé, jak se o tom psalo. Ale stejně by mne nenapadlo kupovat Toyotu s naftovým motorem.

Mirek
10. srpna • 11:15

Vždyť to píšu celou dobu. Ten motor, co mám, 1,6 EB je velice poruchový, praskají mu písty. Svůj podíl na tom má Ford, tím, že mnoho lidí jezdí podle nápovědy pro řazení. Ten motor to bezproblémově bere, není slyšet žádné nelibé zvuky ani problémové chování není cítit, ale je v tom režimu silně podtáčen a trpí na LSPI a je jen otázka času, kdy se poškodí. Mnoho lidí podle toho řadí, neboť necítí žádný problém a potom najednou motor rupne. Ani když se člověk vyhne podtáčení, nemá vyhráno, karbon se stále tvoří a i tak praskají písty.
Jen jsem chtěl vědět, jestli i při tomto novém motoru Ford nezměnil přístup k nápovědě a jestli konečně řešili problém s LSPI v nízkých otáčkách tohoto motoru. Zatím nevidím jediný důvod pro koupi tohoto Focusu právě z důvodů motorů.
A abych to shrnul, motor nepodtáčím a stejně jsem jeden z těch, který již má vyměněný polomotor. Já měl štěstí, že se mi to stalo v pětileté záruce ) půl roku před koncem záruky), ale ti, co si nepořídili tuto záruku, k těm se Ford postavil zadní částí těla a nechal je to celé zaplatit, přestože na tom nese největší podíl viny.

Josef
10. srpna • 17:38

Tak tedy upřímnou soustrast Mirku...:-(
Mně se naopak opět potvrdilo, že jsem si vybral dobře a že můj výběr je správný... (auto od Forda jsem nikdy neměl, jen jsem se s ním párkrát příležitostně svezl za různých okolností (Focus a Mondeo)
Stejně mi připadá neuvěřitelné, že by se jednalo o tak častý problém, jak píšeš. V mém okolí jsou lidé, kteří jezdí s Fordama a nestěžují si. Asi je to tím, že mají nafťáky.

Mirek
10. srpna • 21:30

Podívej se na forďácké fórum a uvidíš. Je to hodně poučné čtení. Kontrast k tomu je, že to auto opravdu jezdí výborně, jen ta spolehlivost motorů. Skoro mám pocit, že Ford právě kvůli tomu tak často začal měnit motory. Z problémové 1,6 EB udělal 1.5 EB (oba čtyřválce a pro oba je základ stejný motor od Yamahy) a nyní honem nový motor. Ten je možná již nová konstrukce, zatím o něm nic nevím.
V zimě měl Ford svolávačku s problémem, že by mohlo dojít k přehřátí motoru a k následnému zadření vlivem ztráty chladící kapaliny, neboť nebylo nic, co by varovalo při úniku chladící kapaliny (výměna nádoby s hlídáním hladiny chladící kapaliny, nový software, včetně map pro motor). Také se mě to týkalo, ale musel jsem nějaký čas počkat, technik mi tvrdil, že mají plno právě z důvodů oprav poškozených motorů.
S naftou nejsou asi problémy, ale jednou jsem měl na týden Focus dvoulitr s automatem a takové auto bych opravdu nechtěl. Nevím, jak to Ford dělá, ale jako by to byl naprosto jiný, bezchrakterní Focus. Jízdně horší, těžký na předek, spotřeba pod 6 litrů naprosto utopie, spíše k 7 litrům.

Josef
10. srpna • 23:12

Mirku, mne Fordy neberou. Tedy s výjimkou Mustanga, o kterém jsem "uvažoval" tak, že prodejce s jeho "uměním" málem slavil úspěch, jak jsem psal jinde. S Mustangovým "poctivým" tradičním velkoobjemovým "mnohoválcovým" motorem ve srovnání s předmětnými 3-4 válci Focuse bych určitě problémy neměl.
S Focusem ST máš zkušenosti? Já jen občas něco zachytím a nevím, že by si někdo stěžoval.

Mirek
11. srpna • 13:07

Ne, s tím jsem nejezdil, ani nemám zkušenosti. Kdysi jsem o něm uvažoval, ale odrazoval mě od toho prodejce, že jsou to neadkvátně vyhozené peníze k tomu, co za to dostanu.

Josef
11. srpna • 19:29

To zase v mém případě, když jsem vstoupil do salonu a mířil k Mustangu, tak si mne sedl prodejce jak vosa na bonbon a naopak pěl chvály a argumentoval o cenové výhodnosti nákupu Mustanga. No, skoro dostal - málem byl úspěšný. Za pár dní jsem ale "vystřízlivěl" za účinné "léčebné kúry" manželky a už jen telefonicky prodejci oznámil odpověď s ukápnutím slzy: "nekupuji"....

Mirek
11. srpna • 21:48

Tak to je jiná, Mustanga mi vnucovali při svolávačce letos na jaře. Samá pozitiva, výhody, malá pravděpodobnost, že to v mém širokém okolí bude někdo mít (to mi vůbec nevadí, co kdo má, ať to má třeba každý soused)... Ne že by se mi Mustang nelíbil, ale zrovna po něm netoužím. A samozřejmě, kdybych to doma řekl, tak bch také dostal řádně za uši. To jsem již slyšel hodněkrát, nejprve kup si co chceš a potom jestli mi nepřeskočilo, vždyť její kámoška jezdí také jen se Swiftem a nestěžuje si. Když nepochodil, tak mi vnucoval Kugu s motorem 1,5 EB (čtyřválec). Při mém dotazu, jestli by si koupil auto této velikosti s tímto motorem, se prodejce trochu ošíval, ale nakonec řekl samzřejmě ano, že není problém. Sedl jsem si na zadní sedadla a řekl mu, že se mi tam moc dobře nesedí, že jsou na můj vkus krátké sedáky, On mi na to, vždyť přece budu sedět za volantem, takže mi to vadit nemusí, tak já na něj, že když už, tak si budu kupovat celé auto a ne na různých místech ořezané. A tím skončily zatím nabídky na nové auto u Forda.

petous
7. srpna • 13:16

V tabulce máte chybu, 1.5 turbo od Hondy je čtyřválec.

Kevil
7. srpna • 12:40

Do tříválce bych nešel ani náhodou. To pos... Určitě je taky Focus nastaven na "inteligetní nabíjení", které nabíjí akumulátor pouze na max. 80%. Díky sulftaci vám tak moc dlouho nevydrží. Na ekoteroristy se.. Goro bílý pes :-D

uhelny uhel
7. srpna • 11:25

Vsem adorujicim trivalcove motory doporucuji projit si tuto bakalarskou praci: https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor... ... Obzvlaste zajimave jsou pak grafy na stranach 15 a 16. I kdyz se to autor snazi ponekud bagatelizovat, je jasne videt, ze trivalce maji podstatne vetsi torzni kmity. Hodne nepriznivy vliv torznich kmitu na cely zbytek hnaciho ustroji snad neni nutne prilis rozebirat. Za ucelem alespon castecneho snizeni torznich kmitu se za motor a pred prevodovku radi filtr toznich kmitu - tzv. dvouhmotovy setrvacnik. Tento ovsem neni z fyzikalnich duvodu schopen dostatecne filtrovat torzni kmitani v celem spektru otacek. Navic v pripade trivalcovych motoru jsou torzni kmity tak intenzivni, ze filtrovani torznich kmitu dvema hmotami neni dostatecne a tak se zacinaji pouzivat trihmotove setrvacniky. Jejich navrh je ovsem pomerne problematicky a i pres slozite ladeni jejich konstrukce zustava spektrum prijatelne filtrace torznich kmitu hodne uzke. Navic je takovy setrvacnik drazasi, tezsi a o neco i vetsi nez dvouhmnotovy.Dale je zajimave projit pasaz 2 Duvody pouzivani. Nenasel jsem tam zadny duvod, ktery by mel smysl pro mne jako majitele a uzivatele vozidla.Na strane je 45 je napsano neco malo o motoru Ford 1.0 EcoBoost. Je to docela zajimave cteni, ze ktereho bych rad zminil maximalni otacky turbodmychadla 248 000 za minutu. To turbodmychadlo tam samozrejme musi byt z duvodu, aby ten motor poskytoval prakticky pouzitelny vykon a prubeh momentu. Je ovsem velmi naivni domnivat se, ze jakykoliv rotacni stroj s az 248 000 otackami za minutu je neco jednoducheho a levneho. Realita je totiz zcela opacna a jedna se hodne sofitikovany a drahy subsystem s obrovskymi naroky na promyslenost a kvalitu konstrukce, na parametry materialu, na presnost vyroby a v neposledni rade i na udrzbu a tez na zpusob pouziti. De facto se jedna o leteckou technologii v autech.Moderni trivalcove motory museji byt hodne sofistikovane, aby se z hlediska uzitne hodnoty alespon priblizily k atmosferickym ctyrvalcum. I pres tuto jejich veskerou sofistikovanost nedokazi prekonat nevyhody plynouci z fyzikalnich omezeni.Vsechny ody na trivalce jsou tudiz jen marketingove lhani potencialnim zakaznikum, kteri nakonec z tech trivalcu nijak profitovat nebudou. Nemam ovsem nejmensi pochybnost, ze se nakonec trivalce prosadit podari.

Pali
9. srpna • 13:26

Väčšina ľudí nemá o niečom ako otáčky ani potuchy. Auto má max okolo 6500 ot - to už má človek niekedy pocit, že motor vyskočí z auta, alebo lepšie povedané - nie sú to otáčky vhodné na trvalú jazdu.
Pracujem s CNC strojmi. Občas pre malé nástroje potrebujeme vysoké otáčky. 10 000 ot/min je dosť. Máme stroj, ktorý dá 35 000 ot. (nikdy sme neskúšali). Ibaže na tie sa musí raz za čas nahriať vreteno. Na také otáčky sú potrebné vyvážení držiaky (drahé)... Najviac sme dali asi 15 000 ot a to už bol dosť "masaker".
Na sústruhu s ťažšou upínacou hlavou je aj 3000 ot veľa.
Keď mi niekto povie, že 250 000+ otáčok nie je veľa, tak nevie o čom hovorí. Turbo je na to síce robené, ale keď v aute nie je, tak máte o jednu vec menej, ktorá sa časom pokazí. A Turbo sa isto raz pokazí. 250 000 ot je brutálna hodnota.

mrazik
7. srpna • 12:21

Otáčky turba kolem 250.000 ot/min jsou v dnešní době naprosto běžné.
Co se týče vibrací, tam je několik způsobů řešení a jak je posledních pár let vidět, tak Ford, BMW, PSA se s tím vypořádali velice dobře a problémy nejsou.

uhelny uhel
7. srpna • 12:36

"Otáčky turba kolem 250.000 ot/min jsou v dnešní době naprosto běžné." Ano, je to tak. Stejne tak to ovsem vubec nic nemeni na tom, co jsem napsal.
Doufam, ze jste se smiril s tim, ze vydelavate a vzdy budete vydelavat vy, vase deti a jejich deti dramaticky mene, nez Nemci. V dnesni dobe to je naprosto bezne. ;-)Psal jsem predevsim o torznich kmitech na hrideli motoru. Jiste, ze existuje cela rada reseni. V dnesni dobe se radeji resi nasledky nez primarni pricina. Nedivte se, az vam pri zlomenine nohy doktor celou nohu rovnou amputuje. Existuje prece cela rada dobrych protez. :-P

Anti-automat
7. srpna • 18:52

No tak, v klude. Je jasne ze motor o mensom pocte valcov nutne pobezi menej pravidelne ako motor o vacsom pocte valcov, preco, to je snad jasne. Nie je to tak davno, co sme tu v beznej produkcii mali sestvalcove dvojlitre. No a co? Tak ked mam takyto motor a konstrukcne zadanie /a navyse dlhozdvih/, potom samozrejme s touto vecou pri navrhu motora pocitam. Cim to je, ze taky jednoduchy preplnany JAZ /plus Rootsovo duchadlo/ pamata prve kolchozy a jazdi dodnes ? Tam nijake, citujem ´torzne kmity´ neboli? Kazde riesenie prinasa svoje pre a proti. Naozaj nie je problem nalezite sk.rvit aj osemvalec, ako nam to krasne predviedli technici BMW tot nedavno. A na druhej strane, nie je problem navrhnut jednoduchy, robustny a spolahlivy R3. Je to otazka coho?
Ano, spravne.

Ijon
7. srpna • 14:04

A což teprve takový legendární tříválec 1.4 TDI-PD? Tam už musely být torzní kmity opravdu působivé.
Vyvážení například u motoru 1.0TSI je vyřešeno poměrně velmi jednoduše, mechanická převodovka nemá ani dvojhmoťák (na rozdíl od dvojspojky - tam je to ale nutné kvůli konstrukci dvojspojky samotné).
Jinak už bohužel jednoduché atmosférické čtyřválce i kvůli emisím opravdu končí, u Mazdy se o "jednoduchém" motoru opravdu nedá mluvit.
Ostatně úplně stejně tak byste mohl porovnávat legendární a nesmrtelné atmosférické mercedesí nafťáky s moderními turbodiesely.

Honza
8. srpna • 21:57

Jak které atmo čtyřválce. Ještě i dnes se najdou takové, které splňují EURO 6c, i bez přímého vstřiku benzínu... Ale proč je výrobc(i) nahrazují turbomotory? To nejspíš nevědí ani oni...

ferdoz
7. srpna • 14:46

1,4TDI PD používal na tlmenie vibrácií protibežnú hriadeľ so závažím ktorá sa točila dvojnásobnou rýchlosťou oproti kľukovke. Kmity boli naozaj pôsobivé, pri štarte sa triasol ako drahý pes. Za jazdy bol však celkom dynamický (AMF, euro3) a hlavne úsporný a spoľahlivý, sám som ho mal 12 rokov, nájazd 386 tis. km.

uhelny uhel
7. srpna • 9:28

Trivalcovy motor do auta nebrat! B-] I kdyby mel zatah jako lokomotiva a vykon jako raketa.Jasne, redaktori z neceho museji splacet sve hypoteky a tak budou do nekonecna opakovat, ze trivalcove motory jsou prima. Vyrobci automobilu a redaktori automoto magazinu jsou snad jedini, kdo ma z trivalcu skutecne prospech.Ovsem ja budu do nekonecna na nekonecno opakovat, ze trivalcove motory nebrat. Je to velky krok zpet a perverzni snaha vyrobcu usetrit at to stoji, co to stoji. Toto ovsem k zadnyn usporam na strane majitele vozu nevede, ba spise naopak.

Pali
9. srpna • 13:17

Nechápem to znižovanie počtu valcov, odpájanie valcov a rôzne technológie, ktoré nakoniec reálne nevedú k veľkým efektom, len k zvýšeniu komplikovanosti motora. U mňa je momentálne jedným z najlepších vývojárov motorov Mazda. Ich nový Skyactive X vyzerá veľmi sľubne, som zvedavý aký bude v realite. Čas ukáže, či bolo znižovanie objemu správnou cestou. Keď pozriem na Mazdu, tak asi nie...
Kedysi som kdesi čítal... Novinári sa spýtali vývojárov od Mazdy, či by sa ešte dala znížiť spotreba. Oni vraj odpovedali - "... ak by sme pridali cca 0,3l, tak by sme znížili spotrebu o ...l". Takže nie znižovanie objemu, ale použitie správneho objemu zabezpečí vhodné parametre ;).
Doma mám Mazdu 3 - 2,0L /88 kW a som s tým motorom spokojný. Nemenil by som ho za žiadny maloobjemový turbomotor. Uznávam ale, že ani tie motory nie sú tragické - skúšal som Audi A3 1,0 , Focus 1,0 (92 kW), Civic 1,0. Autá boli v pohode.

Zombot
7. srpna • 10:03

Většinu nových aut kupují firmy (případně plátci DPH obecně), a speciálně fleetové zákazníky počet válců vůbec nezajímá. Focus má navíc záruku 7 let / 200 000 km (v základu 5/120, ale sedmiletá záruka stojí jen 5 500 Kč, což je skoro zadarmo), takže první zákazník nic neřeší a druhého majitele pro změnu neřeší výrobce. Ford musí tomuhle malému motoru skutečně hodně věřit, protože jinak by mu nedal těch 7 let a 200 000 km.

starzinský
24. března • 19:35

3válce vyrábí i BMW,Mercedec a j.

petr r. (petrumr)
7. srpna • 18:23

u fordu není přenositelná záruka na druhého majitele?

Rosťa
7. srpna • 19:01

Je i není. Pokud budeš mít prkotinu, nebo vady, které uzná výrobce a autorizovaný servis, tak je přenositelná. Pokud to bude něco co ti neuznají, tak ti nezbývá než reklamovat u kupujícího a tam už je pro věci použité jen tuším 12 měsíců. A věz, že když to bude něco závažného a nákladného tak se servis i výrobce bude cukat.

petr r. (petrumr)
8. srpna • 17:23

joo díky.

ACE
7. srpna • 10:58

Možná je to proto, že se Ford velmi prodejně propadá a už s tím musí "něco" dělat.

Neurotic
7. srpna • 10:53

Ovšem zajímá je za kolik to prodají, protože když koupí 100 tak prodat je pak za 100 tisíc a nebo odvést na vrakoviště znamená rozdíl 10 milionů za což jde obnovit 1/5 vozového parku. Proto taky mají firmy spíš Škodovky a ne Fordy:-D

Mr T
9. srpna • 17:11

Vždycky se mi líbí jak tohle lidi řeší. Řeší to, že jediná možnost, "držák" je xzy (v ČR je to Škodovka, ale dosadit lze cokoliv, Hyundai i Ford, Volkswagen, Opel..... to je fuk).
Podle těchto lidi platí to, že kdokoliv si koupí auto mimo tuto jedinou správnou značku tak udělal příšernou chybu – z auta mu nejpozději po 50000 km začnou odpadávat díly za jízdy a po 150k km jde auto rovnou do šrotu.Takže, to, že máte zkušenost s ojetou Hyundai, Fordem, nebo i Škodovkou, která se vám po 7 letech začala rozpadat, přestože měla najeto "jen" 100k km není proboha kvalitou výrobce. To je jenom tím, že to někdo stočil a původně tam bylo klidně 500k+ km. Auta jsou totiž kvalitativně v průměru úplně stejná! Kdyby to tak v průměru (opakuju v průměru, napříč modely, výjimky vynechme) nebylo, tak tady nemáme tolik automobilek.Takže, užívejte si jakou značku chcete, ale nedělejte si iluze, že je v čemkoliv kvalitnější nebo výjimečná. Principiálně i kvalitativně je totiž vaše auto úplně stejné jako to, co má soused a liší se jen pár parametry.

Jirka
9. října • 13:06

Velmi inteligentní komentář, velmi dobře vystihující.Dají se najít drobné nuance, že třeba francouzi měli fakt špatná léta po r. 2000, italové jsou obecně o něco náchylnější, ale rozdíly budou tak max 5%. Kolem toho roku 2000 byly hodně držáci VW, ale to dneska už taky tolik nejsou, zase to je všechno se všema do těch 5%, nahoru nebo dolu...

mrazik
7. srpna • 9:57

Trivalcove motory nejsou nic noveho. Jsem na svete uz peknych par let a defacto uz od meho detstvi se trivalce do aut montovali, takze neni to nic noveho.
Znam spoustu ctyrvalcu, co meli velke problemy se zivotnosti, nektere zname svym hladem po oleji, dalsi se kroutili, nekterym se propalovali valce a takto bychom mohli pokracovat.
Odsoudit motor jen podle poctu valcu je hloupost, vzdycky zalezi na celkove konstrukci a i takovy 8 valec jde udelat spatne.

bzzz
7. srpna • 9:49

Valec by mel mit kvuli efektivite s ohledem na pouziti nejaky objem, na tom se asi shodnem, ne? Pro do (pri)mestskeho vozitka (tzn mensiho auta) rvat za kazdou cenu ctyri, kdyz jsou strojarina a elektronika trochu jinde nez pred 15+ lety?

Shimi
7. srpna • 9:28

Z té závěrečné tabulky je jasným vítězem Astra.

Rosťa
7. srpna • 14:49

Opravdu jenom z tabulky.

Shimi
7. srpna • 17:59

Rosťa: Jakože by v reálu byly 3 válce víc než 4? :-D Už jen pohled na zrychlení dává jasně najevo, že 3válec tahá za kratší konec. Ale to je snad jasné už z principu.

Rosťa
7. srpna • 18:27

A i ten 3válec bych u Fordu zkousnul oproti Astře. Jednak je to už tři roky starý model, celková kvalita Oplu nic moc (servis pomalu dražší než Lexus) a navíc podvozek dost zaostává za výkonným motorem. A to ještě nezmiňuji své pochybnosti o výdrži 1.6T (mám zkušenost s hodně nepovedenou 1.4T). Takže za mne pořadí Civic, Focus a poslední Astra.

Rosťa
7. srpna • 18:17

Jasný vítěz Civic.

Shimi
7. srpna • 18:25

Rosťa: V nesmyslné ceně určitě ;-) A jako bonus dostaneš horší dynamiku, no neber to.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rosťa
7. srpna • 18:55

To mně zase přijde nesmyslná cena za Astru vzhledem k celkové kvalitě auta.

Shimi
7. srpna • 19:49

Rosťa: Jakože je na tom Ford v kontextu kvality lépe? Kdyby nebylo mé minulé auto Ford a současné Opel, tak bych ti na to možná skočil. U Hondy bych o lepší kvalitě s přimhouřením jednoho oka nepochyboval. Jinak 550t. za 200k auto C segmentu je v kontextu ČR trhu velice dobrá nabídka.

Rosťa
7. srpna • 22:33

Za posledních patnáct let byly jediné kvalitní Oply Insignie a Merivy (před faceliftem). Kdyby byly tak kvalitní a za super ceny, tak jejich meziroční prodeje neklesají dcouciferným číslem.
Když je loni převzali frantíci, tak byl Opel na pokraji bankrotu.

Pali
9. srpna • 13:06

Mal som Opel astru G - úplne super auto. Minule mi susedahovorila o kamoške, ktorá má Merivu - cca 1,5 roka starú. Predtým mala Astru F s minimálnou výbavou. Merivu chce predať, lebo je nespokojná - problémy s elektrinou... Asi toľko o spoľahlivosti Opla. Ja som bol spokojný, aleto auto bolo z inej doby. Teraz som prešiel na "Japonca" - 2,0l atmosféra, nižšia stredná trieda ;). Zatiaľ plná spokojnosť.

fero
7. srpna • 9:06

Pan Micka - mam jeden dotaz. Ako sa chova motor, ked napr klesnu otacky pod 1000? V BMW 118i zacalo auto celkom slusne klepat, tak by ma zaujimalo ci aj tento trojvalec ma tento neduh. Dakujem

kari
7. srpna • 9:29

Na druhou stranu, proč jezdit s autem, obzvláště s benzínem, pod tisíci otáčkami.

fero
7. srpna • 10:10

Dlhodobo sa tak nejazdi, ale napr pri vjazde na kruhac to obcas klesne :) a potom uz radis.

kari
7. srpna • 11:08

Tak už vidím upřesnění, na druhou stranu od toho tam ten fofrklacek je, aby se s ním řadilo :D

fero
7. srpna • 10:11

Aha, tak uz je tam rovnaka odpoved :-)

Jan Mička
7. srpna • 9:35 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dlouhodobě je to samozřejmě hloupost, ale občas se stane, že dojíždíte do křižovatky, jedete krokem, šoupnete tam dvojku a motor umře. Někdy to zkrátka špatně odhadnete a klidně se může stát, že motor zhasne. O fungování v nízkých otáčkách většinou píšu jenom z tohot důvodu.

kari
7. srpna • 11:04

To ano, také občas dojíždím při vidině toho, že "se to rozjede" než k semaforu dorazím na nějaký zařazený stupeň, kde otáčky klesají opravdu nízko, je to spíše výjimečný stav, ale stává se to. Tam je pak motor podtočený, ale není to běžná jízdní situace, že by jsem auto držel někde kolem 1000, nebo i pod. S diesel kolem 1200 už to jde, i tak se ale pohybuji ještě o něco výš. Ale spíše mi přišlo, že Feri to bral tak, že by se s autem v těchto otáčkách chtěl pohybovat. Protože pokud se to má stát jednou za čas při dojezdu k semaforu a podobně, tak bych asi případné klepání moc neřešil. Ale super je, že auto jde pořídit s mou oblíbenou manuální převodovkou.

Jan Mička
7. srpna • 9:17 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den,právě nejnižší otáčky mě hodně překvapily. Pravidelně se mi stávalo, že jsem vjel do naší obce, je tam čtyřicítka, a motor byl tichý a kultivovaný i na šestku. Bylo to něco málo přes tisíc otáček, auto jelo na převodu bez plynu a s citlivějším nástupem zrychlovalo bez kašlání. Pod tisíc jsem myslím nešel, nebo si to aspoň neuvědomuji, ale nemyslím si, že by byl třeba v 950 otáčkách nějaký výraznější rozdíl.Honza

fero
7. srpna • 10:11

Super diky za odpoved. Ten motor ma rovnake paramatre ako 1.5 od Hondy, celkom ma laka si ho ist vyskusat na porovnanie.

Stan
7. srpna • 9:00

PROČ vůbec někdo vymyslí něco jako tříválec s odpojitelným válcem a nafoukaný na skoro 190 koní??? Kdy v závěru aby to jelo žere motor 7-9 litrů a vedle toho postavím Mazdu 6 s 2.5 litrovým benzínem, který má aspoň čtyři válce, má je všechny v provozu, je to atmoška a v závěru to žere ještě o 2 litry méně. Tak jestli kvůli toho přestali dělat Focus RS, tak RIP Forde....

PePe
7. srpna • 15:21

Potvrzuji spotřebu Mazdy. Svižná jízda v kombinaci je pod 8. Dlouhodobá 7,4. Co už je ale horší, že modernizovaná šestka dostala taky filtr pevných částic a odpojování 2 válců a i přes papírový navýšení výkonu má o cca 0,5s horší zrychlení.

komik
7. srpna • 10:49

A ted se mi půlka lidí vysměje... parafrázoval bych to.. proč kupovat za 600 (s výbavou) trojhrnek když už nyní na 800 (a cena bude klesat) je třeba Leaf, který má podobné rychlostní parametry, bude jezdit o ca 1.50 Kč/km levněji, ušetříte na servisu, emisních kontrolách... a nemusíte jezdit na benzinku, jen dobíjet v garáži. Samozřejmě to beru z pozice člověka, který má 2 auta do rodiny tak jednou ročně na dovolenou pojede tím druhým nebo si půjčí :).

Stan
7. srpna • 15:19

Vdyť jsi komik, bylo by smutné se ti nesmát :-D

mrazik
7. srpna • 12:22

To je cena ceníková, v reálu bude minimálně o 10% dole.

Cikrt
7. srpna • 11:32

No jestli máš Leafy dva v garáži, tak nic proti a určitě se ti nesměji. Ovšem jestli tady jenom bychaříš a mluvíš co by kdyby a Leafa (nebo jinou elektru nemáš žádnou), tak se ti směji až se za břicho popadám.

mrazik
7. srpna • 9:50

Tak jsem se dival na spritmonitor a prumer u Mazdy 6 2.5 141kW je nejakych 7.81. Takze pohadky o 6 litrech nech priste doma.
Pokud si test prectes pozorne:
jizda brzda-plyn je spotreba pres 9 l - to je logicke u turbo motoru.
normalni jizda pod 7 litru - tam pocitam, ze se bude motat kolem 6.5.

Stan
7. srpna • 15:15

Přečti si recenze na Mazdu. Já z nich vycházel. Novináři se shodují na spotřebě na konci testu kolem 7,4 litrů (4 testy, 4 různé portály) a to si umíš asi představit, jak taková testovací jízda s novinářským autem probíha. Navíc auto je větší, má větší objem, výkon i dynamiku, automat a to vše s lepší spotřebou. Takže jako Pohádku spíše vydím výtvor od Fordu...Pohádku o šesti litrech jsem nikde nezmiňoval, ale výrobce to tvrdí. 6,4 dle něj. PS: Sprintmonitor.de není moc věruhodný, dálnice bez limitu a finanční situace tam moc ku spotřebě nakloněny nejsou :-D

Martin
7. srpna • 14:46

Ahoj, Mazdu 6 s diskutovaným motorem vlastním a sprint monitor je skoro přesný. Přesto ovšem musím konstatovat, že klidnou jízdou na kombinované trase není problém stáhnout spotřebu i desetinku až dvě pod hranici 6 litrů. 6,5-7 když nehlídám spotřebu a jedu jako člověk. Dlouhodobě mám spotřebu nějakým 7,5 litru, což je krapet výš než uvádí výrobce-6,4L, ale jezdím relativně málo okresek. Takže ony pohádky o 6 litrech jsou realita a nemusíš se ani moc snažit. Navíc jak tady ACE podotknul, je to auto jiné třídy, automatická převodovka a hlavně větší motor a dovolím si tvrdit, že snad v každém režimu budu mít nižší spotřebu než tenhle Focus.

Mirek
7. srpna • 16:08

Ano, budeš mít možná v každém režimu nižší spotřebu. Musíš však dodat, že Focus ti lehce ujede. Focus v režimu dynamická jízda ti lehce ukáže záda, ale bude při tom brát běžně minimálně o 2 l/100 km více. To je důsledek přeplňovaných motorů, že když se na to šlápne, není problém vidět krátkodobě aktuální spotřebu, při zrychlování, i 35 l/100 km.
S přeplňovaným motorem bude dynamická jízda zkrátka dynamičtější.
S Focusem 1,6 EB mám dlouhodobou spotřebu kolem hranice 7 litrů, jezdim dynamičtěji.

Stan
8. srpna • 8:56

Tvůj focus 1.6 Ecoboost0-100 = 8.1s
0-150 = 18s
0-200 = 46sMazda 6 2.5i0-100 = 7,8s
0-150 = 16s
0-200 = 38sNezapomeň, že se oháníš dynamikou a né pružností. Tam je vítěz samozřejmě jasný.PS: oboje výsledky jsou dost katastrofa :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Motorkaris
23. dubna • 21:09

Ja mam 0-200 za 10sec tak mozte zacat plakat ci je lepsie 38 alebo 46 na 200 haha

Mirek
9. srpna • 6:12

Tak samozřejmě, pružné zrychlení je něco jako disciplína z 0 na 100 km, já pod dynamikou jízdy zahrnuji celou jízdu, celkové chování za jízdy, tedy i to pružné zrychlení. Proto je tvé vyjádření jen slovíčkaření a sám to musíš vědět. A nezapomeň, na cestách jsou auta a nestartuje se co kousek cesty stále dokola z 0 km.

TWR
7. srpna • 18:54

Focus s 1,5 ecoboostem nejenže Ma6 2,5 neujede, ale dostane jednoznačně na prdku.
http://www.zeperfs.com/en/duel6168-5813.htm...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WP
8. srpna • 6:19

Nevadí ti, že porovnáváš minulou gen Focusu?B-]

TWR
8. srpna • 20:50

A proč by mi to mělo vadit? Když tady zaslepení fanoušci Focusu tvrdí, že FoFo ecobuřtík kdykoliv ujede Ma6 2.5, tak nemohou myslet nic jiného než minulou generaci, protože s novou ještě nejeli, o té vědí leda tak prd. Takže porovnání s minulou generací je přesně to co jsem měl na mysli.

Mirek
7. srpna • 20:16

Vždy mi na tváři vykouzlí úsměv údaj zrychlení z 0 na 100 km/hod s odůvodněním, že kvůli tomu je auto rychlejší. Tím nemyslím, že to tady vytahuješ. To je sporné, u Mazdy 6 je uvedeno zrychlení 7,8 s/100 km a u Focusu 8,6 s/100 km. Nevím, kde ty hodnoty vzali, ale například u této mazdy 6 se uvádí zrychlení 8,1 s/100 km a u tohoto Focuse 8,5 s /100 km. Provozní hmotnost je dle tebou uvedené tabulky 1449 kg (auto + náplně + řidič), ale ceník uvádí 1369 kg a pokud budu vycházet ze svého auta (jen auto + náplně) 1340 kg a to mám ověřené, tak mi připadá, že si v tabulce údaje vycucali z prstu, když přihlédnu navíc ke hmotnosti Mazdy, která s v rozmezí 1466 do 1535 kg se uvádí jako pohotovostní hmotnost, tedy bez řidiče, ale v tabulce je napsáno včetně řidiče. Je podivné, že poměr hmotnost/výkon má Focus jen nepatrně lepší, ale výsledky horší a přitom by ta hodnota správně měla být 7,1 kg/PS, po odečtení hmotnosti řidiče, ať to odpovídá Mazdě 6. To je již docela výrazný rozdíl.
Tedy, kde vzali ty údaje a pokud to opravdu mněřili, kolik ten Focus měl najeto? To dělali test na syrovém motoru? Těmto údajům se opravdu nedá věřit.

U mého Focuse se uvádí zrychlení 8,6 s/100 km, ale orientačním měřením to mám asi na 8 s/100 km, ale to je hloupý údaj. Za provozu nikde nestartuji z 0, ale většinou minimálně kolem 80 km/hod. a každý, kdo má přeplňovaný motor, ví, že je zátah těchto motorů teprve od určitých otáček (vliv turba), které budou někde kolem 1600. Pod těmito otáčkami je to skoro obyčejný atmosférický motor a tam mu to takový 2,5 l motor lehce nandá. https://www.mazda.cz/assets/czech/cars/brochur... ...
https://www.ford.cz/content/dam/guxeu/cz/cs_c... ...

Stan
8. srpna • 9:21

Dynamika ne pružnost. Pochop to. ani v běžném provozu, ani v hustém provozu, ani na okresce ani na dálnici neujede tv§j focus ani focus v článku zmiňované Mazdě. Obě auta pojednou po městě 30 na druhý stupeň, ty dáš kotel a turbo ti foukne a máš pocit, jak tě to nezarazí do sedačky a navíc ta atmosféra je mrvtvá v nizkých otáčkách že? Ale ten automat tam bleskově sekne jedničku, ale to je škoda mluvit.

Mirek
8. srpna • 18:24

Buď tak laskav a přečti si, co píšu v posledním odstavci o nízkých otáčkách u EB a atmosféře, abys zbytečně nepsal ...škoda mluvit. Nečíst a psát, to by ti šlo.

Mirek
7. srpna • 20:34

Opravdu se tomu nedá věřit a již vím proč, porovnání je na Focus III 2015, ale toto je Focus IV 2018, tedy jiný motor, menší hmotnost, lepší podvozek ....

Karel.
7. srpna • 19:36

Navíc Ma6 by se měla srovnávat s Mondeem a to by si vzhledem ke své obludné obezitě už vůbec neškrtlo.

Mirek
7. srpna • 19:46

Ale tady se přece nesrovnávají tyto dvě auta, které je lepší. Řeší se jen, jestli je to, nebo ono auto rychlejší v provozu. Pokud bych to chtěl přehnat, tak napíšu, že Fiseta to natře oběma, neboť zrychlení má z 0 na 100 km/hod za 6,5 s a i ostatní jízdní parametry má lepší, ale to neznamená, že je to lepší auto. Taktéž i Focus. A jestli ti to ještě nedošlo, tak test je o Focusu.

Karel.
7. srpna • 20:05

Napsal jsi, že Focus s ecoboostem lehce ujede Ma6 s 2,5. A to je prostě hovadina. Neujede, v přímce dostane kotel. Naměřená čísla ti dal TWR. Ještě doplním časy na handligové dráze, i v zatáčkách dostane Focus rychtu přes 3 sec.
http://www.zeperfs.com/en/duel6031-6168.htm...

praptak
7. srpna • 21:05

Ohanět se Zepfer, ktery neprovadi žadna měřeni jen nějaky sběr dat neni zrovna idealni. Takže u každeho auta muže jit o rozdilne kde co od řidiče, drahu, počasi atd. Každopadně v handlingu. kde Zepfer přebira data jen od Autozeitungu tzn, alespoň stejna trať to natře Focus i Mazdě 3 takže Mazda 6 je už pro něj lehka kořist.
http://www.zeperfs.com/en/duel6168-5573.htm...

Mirek
7. srpna • 20:29

Já o voze, ty o koze, viz tvůj předchozí příspěvek. Přečti si odpověď pro TWR. Před chvíli jsem přišel na to, proč mi to nesedí, TWR dal nesmyslné porovnání. Tento Focus z testu je Focus IV 2018, ale on dal Focus III 2015 a oproti němu mám i já silnější motor. Já mám 280 Nm, ale ten z porovnání má jen 240 Nm.

Karel.
7. srpna • 22:23

Proč nesmyslné? Samozřejmě, že dal FoFo III, FoFo IV se teprve začíná prodávat a probíhají první jízdy. Nicméně nemyslím, si že EB o stejném výkonu bude lepší poté co jej změnili na tříválec. Spíše naopak.

Mirek
8. srpna • 6:16

Samozřejmě, že je to nesmysl. Pohon s tímto motorem, a ještě u staré verze, jsem vůbec neřešil. Tenhle Focus jsem si vyzkoušel a vím, že jel hůř než s motorem 1,6 EB. Dávat mi proto tento odkaz a ještě k tomu napsat, co napsal, je hloupost.
Sám jsem na to zvědavý, ale pokud bude mít parametry stejné, ale ubylo 80 kg na autě, poznat by to mělo být. Jen jsem čekal, že bude mít ještě větší výkon, když se podívám v jakém výkonu se dodává do Fiesty. Jediný důvod pro to může být, že bude následovat ostrá verze a chtějí mezi nimi větší výkonový rozdíl.

Jirka
9. října • 12:52

Ten nový má ale také jen 240 Nm, takže se pro dynamiku bude muset více točit, těch 240 Nm patrně vydrží o dost déle než u čtyřválcového EB, což může být zábavné...

Pavel
7. srpna • 17:09

Mohu se zeptat, jak jsi přišel na to, že fokus ujede? Nebo že budeš dynamičtější?
Máš srovnání? Papírově to vychází lépe pro Mazdu - po letmém pohledu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
7. srpna • 18:42

Ano mám, osobní zkušenosti. Jednak Focus vlastním a podruhé jsem si osobně skoro všechny současné Mazdy vyzkoušel. Před několika léty jsem psal i o Mzdě 3, kde jsem řešil tady zmíňovanou spotřebu, kterou mnozí neuznávají, že by mohla být tak nízká. Tehdy s dvolitrem jsem bezproblémově, i když jsem zkoušel jet část trasy dynamičtěji a předjíždět co se dá, dojel do autosalónu se spotřebou 5,6 l/100 km. Na druhou stranu po zkušenostech s těmito auty bych si netroufnul jet s nimi, jako se svým Focusem. Ten má citelně větší dynamické zrychlení a o hodně snáz se s nim za provozu předjíždí.
Pokud vezmu technické údaje, tak:
Mazda 6 2,5 l 143 kW/6000 ot (nevím, jaký výkon je skutečný), 258 Nm/4000 ot/min, hmotnost 1466 - 1535 kg
Focus 1,6 EB 110 kW (v plné výbavě) skutečný výkon 118 kW/5700 ot/min (změřeno na válcích), 280 Nm/2200 ot/min, hmotnost 1340 kg (zváženo na digitální váze)
Má sice menší výkon, ale mnohem dříve, a vyšší, plný kroutící moment a motor zápasí s podstatně nižší hmotností a to dělá ten zásadní rozdíl.A pokud opravdu snížili hmotnost nového Focusu o 80 kg, nevidím jediný důvod pro to, aby nejel minimálně stejně. Samozřejmě je to můj názor.

Stan
8. srpna • 8:44

Jsi blázen? Když začnu u toho nejpitomnějšího, tak ta mazda na stovku akceleruje za 7.8s a tento Ford za 8,3. Takže na křižovatce ti ujede. A jezdil si někdy s atmoškou? Pokud si idiot, tak ti samozřejmě ujede i cyklista. Jestli víš jak zacházat s řadící pákou u atmosféry, tak by ten tvuj Focus neměl šanci. To se bavím o jízdě na krev. V běžném provozu se samozřejmě jezdí lépe s turbem, byť já jsem zastáncem atmosféry, ale spíše šestivalu, ten bych za turbo nevyměnil.

Mirek
8. srpna • 17:58

Pokud jsi četl, co jsem tady napsal, tak jsi asi také četl, kde se vyjadřuji k nesmyslné hodnotě zrychlení z 0 na 100 km/hod a že tohle asi v provozu nikde nepoužiješ, že hodnota pružného zrychlení je o dynamické jízdě. Také jsem napsal, že v režimu cca do 1600 ot je tento motor skoro obyčejná atmosféra a že mu to proto klasická atmosféra nandá. S poslední větou souhlasím.

Bgg
21. srpna • 7:06

Už ti někdo řekl, k čemu se používá převodovka?

lamal_SK
12. srpna • 20:40

nie Stanko to necital co si pisal, a nema ani o tom vobec sajnu, zbytocne sa bavit ... focusovska 0-100 je velmi s rezervou, real da rychlejsie a hlavne pruznost na 3-4 je pri nizsej hmotnosti lepsia takze, chtiac nechtiac tej mazde ujde co z realneho pomeru vykon/vaha je jasne aj trollovi bez mozgu... neviem ako to je u noveho ale, 3 focus po fl s 1-5 eco boost ma na 1tke znizeny krutiak preto ma aj pomale papierove zrychlenie 0-100, na tej 1tke je to vlazne proste, od 2 hode uz ide ako ma... takze v praxi to opat nahrava tomu, ze je o dost tychlejsi ako vravi udaj 0-100 na papieri

Jirka
9. října • 12:49

Jasně, výrobce udává záměrně horší zrychlení svého produktu, aby se ho náhodou neprodávalo moc, viď?Někteří lidi jsou tak naivní, že se divím, že v normálním světě dokáží fungovat. To jsou pak ti, kterým se prodávají ty matrace, přikrývky nebo vysavače za desetitisíce, dále třeba podobně drahé nádobí.

Pavel
7. srpna • 12:38

Jenže to právě není ani zdaleka žádný zázrak. Já mám při svižné jízdě s M6 prakticky vždy do 7. A to s autem střední třídy v automatu s motorem, který se začal prodávat v roce 2013. Pokud Fokus z 2018 bude jezdit za totéž, je to špatně, ne?
A samozřejmě spotřeba ve Fokusu brzda plyn za devět je velmi střízlivý odhad. Pokud beru brzda plyn jako jízdu na limitu, pak motor jede pořád v plném zatížení a to bude spotřeba sakra vyšší. To samozřejmě platí u všech aut.

mrazik
7. srpna • 13:11

Tohle semi strasne libi. Prumer za nekolik desitek lidi je 7.8 litru a ty pri svizne jizde mas spotrebu do 7 litru. A Mazda by pri jizde brzda-plyn jeste ten benzin vyrabela, co ?
Dal uz to nema cenu komentovat.

Pavel
7. srpna • 17:01

...podívej se, pojem svižná jízda je samozřejmě relativní. Faktem je, že mám dlouhodobý průměr tuším 6,8, když budu chtít, budu jezdit mírně přes šest, nebo také za 12. Obojí mám vyzkoušeno. Nemám potřebu nic dokazovat, nebo se dohadovat s někým na webu o spotřebě mého auta :) jen jsem podal svoji zkušenost k diskuzi a tak nějak se ukázalo, že spousta jiných majitelů má prakticky identickou zkušenost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rosťa
7. srpna • 17:38

Já jsem ten co se tě "zastával". Taky mám Japonce v atmosféře. Kolega taky jezdí s mazdou 6 pod sedm litrů. Chtěl jsem hlavně říci, že spritmonitor je hodně zavádějící. Najezdím přes stotisíc ročně a u všech aut (9) za posledních 10 let, kterými jsem dlouhodobě jezdil, tak jsem byl hluboko pod průměrem spritmonitoru spíše jsem atakoval nejnižší spotřeby tam uvedené. Jezdím 40% dálnice, 30% venkov a 30% město. A Louda nejsem! Včera jsem dal v Rapidu 1.6 tdi Čáslav - Bohumín za 3h a 15 minut se spotřebou 4.3l včetně 150 kg nákladu.

Lidl
8. srpna • 14:16

to sis tu cestu asi uzil co? a usetril 10korun zes jel takhle setrne!

Rosťa
7. srpna • 14:36

Spritmonitor je buď nahovno, nebo jsou většina tamních řidičů divných. U všech aut co jsem za posledních deset let měl, tak jsem vždy jezdil na minimálních hodnotách, které tam byly uvedeny a cca 95% řidičů bylo nademnou.
Nyní mám dvoulitr atmosféru, 156 koní v automatu, awd a jezdím v průměru za 6.9 a to dost svižně (vzhledem k autu). A na Spritmonitor u je průměr 7.75.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mrazik
7. srpna • 14:51

No vidis a ja v kazdem aute mel vyssi spotrebu nez prumer na spritmonitoru.
Pojem svizna jizda je take pro kazdeho neco jineho.

Rosťa
7. srpna • 15:02

Hlavně to chce umět jezdit a používat hlavu.

mrazik
7. srpna • 10:04

Teda fakt by me zajimalo, za co ty minusy, kdyz jsem jen vypsal cisla, ktera jsou na spritmonitoru a z testu.

Krabat
7. srpna • 15:10

Já Ti mohu také jako další majitel M6 2,5i potvrdit, že jezdím v pohodě za 7/100. A není problém jezdit i pod 6 litrů, případně v extrému za 9 litrů. Ale dlouhodobě se pohybuji okolo uvedených 7 litrů v kombinovaném provozu (město tak 30-35%).Přitom ať to uvedu kdekoliv, nikdo mi nevěří s výjimkou majitelů Mazdy. Je to někdy docela úsměvné, jako třeba dnes diskuze na Auto.cz. Sprintmonitor uvádí o něco vyšší spotřebu, to je pravda, jenže mnozí majitelé tam jezdí převážně město a ti průměrnou spotřebu vyšroubují nahoru. Pokud s tímto motorem jezdíš svižně, dynamicky, ale současně trochu předvídáš a není to vyloženě agresivní jízda stylem brzda-plyn, pak budeš v pohodě na 7 litrech. Předchozí příspěvky opravdu nelžou.

Jirka
9. října • 12:39

No jo, ale v takovém režimu zajedu s čtyřválcovým turbem, který dynamicky tu mazdu rozdrtí, spotřebu kolem 4l. Vyzkoušeno na 1,4TSI, 1,5EB a 1,6EB.Prej pod 6 litrů :D :D

ACE
7. srpna • 10:55

Možná to někdo bere tak, že je Mazda o třídu větší a má řazení v automatu...….

mjakomolitan
16. srpna • 3:07

No jo, ale je to taky mnohem linejsi auto. V kolika otackach to ma maximalni torque?

Doporučujeme

Články odjinud