Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

27 komentářů

DDT
21. září • 13:16

fiesta je stále řidičská volba = tříválcový litrový ecoboost
to je nářez....

Sir CHerokee
21. září • 20:12

Bohužel a teď už člověk nemá ani variantu s 4 válcem alá 1,6 ecoboost z minulé generace, který tam taky nahradili.

Mirek
21. září • 21:18

Bude ještě ST s 1,5 EB, ale na ten si zájemci nějaký čas počkají. Ještě se podržet nějakého zábradlí, až oznámí cenu, aby člověk nespadl.

tydýt
21. září • 8:05

Za ty prachy je lepší volba Mazda 2. Minimálně se na ní lepší kouká jak zvenčí tak z vnitřku. S 1.5 90hp jezdí za 5,5l/100 a nezdržuje.

Marek
27. září • 18:03

Jenže s manuálem je k dispozici G90 až ve výbavě Takumi za 380tKč. Nevím kolik dává Mazda slevu z ceníkové ceny, ale i tak je to ujetý, stejně jak Fiesta. O G115 Revolution Top za necelýho půl mega:-O škoda mluvit.

Sir CHerokee
21. září • 20:11

Atmosféra je atmosféra. A kriplit motor o válce...a pak to není levnější a ani úspornější je na prd. Ale pro značky mají 3 válce výhodu. Na papíru to má méně emisí a vydržíí to jen 120 000 - 150 000 a pak si musíš u nich kupit nové.

Antiautomat
22. září • 20:40

Nejaky technicky argument preco by trojvalec mal vydrzat menej?

ACE
21. září • 11:36

No hlavně ta spotřeba je u mazdy dobrá, já se při normálním splynutí s provozem držím do 4.5, jednou jsem to vyzkoušel úmyslně změřit, vytáčení motoru, neustálé předjíždění a rychlost 120-130 na dálnici 140 a po dvoustech km .....5.7. A zrychlení na 0-100 9.4, servis levný (u mazdy) a jízdní vlastnosti? :-D prostě nutno vyzkoušet.

older
20. září • 22:36

My jsme takový motor měli po válce ve ždímačce.....:-)

Moik
20. září • 9:23

Je pravda, že za 330tis se dá koupit Leon. Ale taky je pravda, že to bude základní výbava, zadní tuhá náprava, pětikvalt ... takže lepší asi jen ten kufr a víc místa vzadu...a válec navíc

sumi
20. září • 10:01

Tohle má vzadu taky traverzu...:-(
A cena je jako za Leon či Cee'd..větší auta!
Ford se zbláznil.
Navíc trčící tablet je hrůza!:-O
Mají se podívat na nové Polo a Ibizu jak se má interier dělat!!

mpolan
20. září • 11:24

Polo a Ibiza se svými obřími lakovanými plochami a displejem (stále) příliš nízko? Děkuji, nerad bych zvracel.

sumi
20. září • 23:12

Haha , zvracet se bude u Fordu po tristních prodejích této předražené kreace..:-))Koncern VW..tedy i Seat a Škoda mají interiery na mnohem vyšší úrovni než Ford.Nejen esteticky , netrčící stupidní tablet.. do malého auta snad navigaci potřebuje málokdo..Do palubky vsazený dotykový displej je u VW naprosto ok a vypadá pěkně.

Gašpo
20. září • 18:09

Neviem ako u Ibizy, ale zrovna u Pola si tie "plochy" možete vybrať. Jak farbu, tak lesk alebo mat. Ja som konzerva a určite by som vybral niečo matné a nenápadné. Ale ťažko možem niečo namietať proti tomu, že výrobca vyjde v ústrety aj tomu, kto chce mať palubku ako cirkus.:-)

Sir CHerokee
20. září • 8:49

Nová Fiesta je pěkná, ale má dva velké zádrhely. Prvním je cena a druhým pouze 3 válcové motory. Zde testovaný měla v minulé generaci manželka. Pod 6 litrů se při kombinovaném provozu nedostala a to jezdí s lehkou nohou. Při obsazení 3-4 lidmi je auto líné, a při vytočení zní jak týrané zvíře. S Fiestou ST teď již minulé generace jezdíme v klidu za 7 litrů (a to má dvojnásobný výkon). Ubírání válců a objemu není správná cesta. Není to ani levnější a ani úspornější.

Milhaus
21. září • 6:17

Nevím proč všichni nasávají na ty 3 válce. My koupili Clio combi tu 0.9. Jsme mladá rodina a peníze nejsou nazbyt. Na těch 15 tis km to vůbec neřeším, úplně to stačí. Spotřeba kolem 5 litrů. Jo a včera z Prahy do HK 140-150 v hodině a spotřeba 6,2. Výsledkům měření pánů redaktorů vůbec nevěřím.

Sir CHerokee
21. září • 20:08

No právě, u mladé rodiny bych koupil atmosféru alá Toyota Corrola...protože to vydrží.

Milhaus
25. září • 8:09

Jen pro informaci. Ta Corolla by vyšla o více jak 100 tis Kč více a hlavně je to sedan. Což ó to já mám sedany rád ale dával jste do sedanu někdy kočárek ..?

Antiautomat
22. září • 20:38

...nejaka statistika... ?

Antiautomat
20. září • 21:11

...a vedela ze to ma viac ako 1,2a 3?

Antiautomat
22. září • 20:37

..zjavne nie...

Antiautomat
20. září • 18:18

Ja som zajazdil Focus EB 1.0 velmi tesne nad 6l priemer. Na to, ako ten maly motor ide, mam za to ze vyborne. Cize problem medzi sedackou a volantom.

Sir CHerokee
20. září • 22:05

6 a více je výborné u litru se 3 válci? Vždyť to zvládne mnohem větší motor a nebude dražší.

Antiautomat
21. září • 11:12

Auto bolo obsadene 4 osobami (vratane vodica) a nejake tie veci na chatu a naspat. Siel som velmi jemne (5-10 kmh+) nadpredpisovo, no a okrem toho ten motor ma 92kW (slusne zabehnuty urcite okolo stovky). Nesiel som nikaku eco-run.Podla mna dobre.

Gašpo
20. září • 8:42

Len moj názor, ale čo sa týka exteriéru viac by sa mi auto páčilo s menej výrazným vplyvom ázijského baroka. Tie vystupujúce svetlá, ktorím sa dnes honosne hovorí "3d design" mi proste silne smrdia Kóreou a za pár rokov to bude do očí bijúci anachronizmus. Neviem prečo majú dnes designéri tak silnú potrebu navrhovať autá, aby čo najviac pripomínali detské hračky.:-/
Inak s cenou to u Fordu dosť prehnali, Fiesta je síce ikona lenže nie je to až tak ikonické auto ako napríklad Mini, aby boli ľudia ochotní to preplácať. Ostatne Ford začína mať problémy s predajmi, keby som Fiestu chcel, určite by som nejaký čas počkal. Stejnak, kupovať prvé série je nerozum.

Shimi
20. září • 9:22

Gašpo: Koreou? Koreu bych do toho netahal, protože třeba od Ria by se mohl Ford učit. Rio je exteriérem momentálně jedno z nejhezčích aut B segmentu. Ale jinak souhlas. Exteriér Fiesty je pro mě nestravitelný, podobně jsou na tom motory a interiér? No, s vypětím všech sil dejme tomu, ale ten to po nahlédnutí do ceníku už nezachrání. Já v tomto kontextu nemůžu jinak, ale musím vyseknout poklonu VW za to, že do Pola nasadil motor o objemu 2.0, to je prostě trefa do černého. To chtělo odvahu a to se cení.

Doporučujeme

Články odjinud