49
Fotogalerie

Test Ford Fiesta 1,6 Ti: Trpaslík - sportsman

Loni v létě byla nabídka motorů pro Ford Fiesta rozšířena o zajímavou benzinovou jedna-šestku. Rádi jsme si tuhle novinku vzali do testu.

Kapitoly článku:


Příjemné překvapení

Budu k vám upřímný a hned na začátek se přiznám, že jsem nad testem Fordu Fiesta tak trochu ohrnoval nos. Ve stejném týdnu totiž byla možnost testu daleko prémiovější značky, ale já jsem k mému určitému zklamání skončil u Fiesty. Mé předsudky se ukázaly jako absolutně neopodstatněné hned potom, co jsem testovací kousek poprvé uviděl. Tahle konkrétní verze se totiž opravdu povedla.

Jak známo, Ford už nějaký ten čas aplikuje na své modely takzvaný kinetický design. Tento styl se mi líbí, protože ať přemýšlím, jak přemýšlím, nemohu si vybavit jediný automobil značky Ford, ke kterému by kinetické tvary neseděly. Při dnešním trendu, kdy každá automobilka dává na své vozy jednu typickou přední část, se velmi často objeví úlet a vznikne model, ke kterému značková tvář prostě nesedí. U Fordu ale pracují šikovní designéři. Když se podívám napříč celou nabídkou, nic nepovedeného nenacházím a testovaná Fiesta můj názor pouze utvrzuje.

P2018114.JPG P2018116.JPG P2018093.JPG

Už „obyčejná“ provedení mají něco do sebe, jenže to, které vidíte na přiložených fotografiích, dostalo navíc sadu Sport. Prohlédnout si tedy můžete sportovní mřížku chladiče, přední nebo zadní střešní spoiler, zadní nárazník vybavený difuzorem a dokonce šestnáctipalcová kola. Čím déle jsem se na automobil díval, tím více se mi líbil. S toutp sadou totiž vypadá jako jakási předehra pro ostrou verzi ST nebo dokonce RS, tedy pokud někdy něco takového přijde. Pro upřesnění ještě doplním, že pro pětidveřovou karoserii činí příplatek za zmíněnou sadu přijatelných 12 500 Kč.

P2018141.JPG P2018143.JPG P2018120.JPG P2018092.JPG
P2018115.JPG P2018117.JPG P2018090.JPG

Závěr úvodní kapitoly týkající se designu je tedy více než zřejmý. Ford Fiesta se mi líbí. Jestliže toužíte po malém hatchbacku a je pro vás design auta jednou z nejdůležitějších priorit, pak se určitě zastavte na showroomu, protože Fiesta se vzhledově povedla. Za zmínku také stojí, že již dříve jsme pro vás testovali model Ford Fiesta se základním zážehovým motorem 1,25i

Kinetický také uvnitř

Zajímavému designu karoserie odpovídá také provedení interiéru. Možná, že někomu bude připadat až příliš futuristický, mě ale zaujal. Přístrojový štít dostal netradičně tvarované tubusy ukrývající klasicky otáčkoměr a tachometr. Také středová konzole je dynamicky tvarovaná. Na první pohled sice obsahuje velké množství tlačítek, ta jsou ale rozdělena do několika logicky uspořádaných skupin, takže si na ně rychle zvyknete. Navíc vše, co se týká audiosystému, popřípadě telefonu připojeného přes Bluetooth je umístěno příjemně nahoře, zatímco ovladače klimatizace jsou o poznání níže a ještě k tomu jsou od těch prvních odděleny malou přihrádkou. Toto řešení opět přispívá ke snadné orientaci v jednotlivých ovladačích. Uprostřed palubní desky je umístěn multifunkční displej. Mohl by mít lepší grafické provedení, ale vzhledem ke kategorii, o které se tu bavíme, to nijak zvlášť nevadí.

P2018124.JPG P2018102.JPG P2018101.JPG 
P2018126.JPG P2018127.JPG P2018104.JPG 

Testovaná Fiesta ale nebyla jen tak obyčejná. Do naší redakce se dostavila takříkajíc „v plné palbě“ a v interiéru to bylo znát více než dost. Řeč je o výbavové úrovni Titanium, v rámci níž dostanou budoucí majitelé absolutně vše, co by chtěli v autě určeném převážně do města mít. Klimatizace, rádio s přehráváním MP3, nebo možnost připojit telefon přes Bluetooth, to jsou samozřejmosti.

Všeobecným trendem poslední doby je fakt, že prvky luxusní výbavy dříve dostupné pouze s těmi nejvyššími modely se nyní přesouvají do automobilů stále nižších tříd. Jasně, je to obecně známá věc, ale přesto mě Fiesta dokázala překvapit. Startování tlačítkem jsem myslím během testů takto malých aut ještě nepotkal a stejně tak jsem nikdy nevyzkoušel u této kategorie parkovací kameru, jejíž obraz se promítá do části vnitřního zpětného zrcátka. Sice jsou oba dva zmíněné prvky už vyloženě zbytečné (kdo potřebuje pro parkování s ani ne 4 metry dlouhým autem kameru?), ale jistě jsou zákazníci, kteří prostě chtějí mít ve svém autě maximum vychytávek - a právě ti si u tohoto Fordu přijdou na své. Příplatek se ovšem nevyhne ani nejvyšší výbavě Titanium. Systém Key Free (bezklíčový vstup do auta + startování tlačítkem) stojí 21 000 Kč, parkovací kamera je dostupná v rámci sady Parking, která vás vyjde na dalších 17 000 Kč.

P2018128.JPG P2018129.JPG P2018130.JPG
P2018131.JPG P2018134.JPG P2018135.JPG

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud