Test Ford Fiesta 1,25i: komfortní, leč líná

Rhino  |  07. 07. 2009 09:05

Nevidel bych to s tim motorem az tak tragicky. Je to skratka zakladni a nejnizsi motorizace, se vsim co k tomu patri. 44kW je na vuz s pohotovostni hmotnosti 979kg sice dost malo, na pojizdeni po meste to staci. Kuprikladu fabie na tom neni v zakladu lepe: 1.2htp/44kw pri pohotovostni hmotnosti 1040kg. A to uz ani nemluvim o rozdilu v kulture chodu...

Odpovědět  |   | 
RS  |  07. 07. 2009 15:04

Presne tak. 1.25 44kW Duratec jako zaklad je v pohode, proste motor pro auto do a kolem mesta. Vyzkouseno.

Odpovědět  |   | 
pepa  |  08. 07. 2009 10:16

1,2 51kW jako zaklad v pohode, proste motor pro auto do a kolem mesta. Vyzkouseno

Odpovědět  |   | 
RS  |  08. 07. 2009 21:17

Kdyz uz tak 60 kW.

Odpovědět  |   | 
Luis  |  09. 07. 2009 08:09

Já myslím, že autoři zvyklí testovat 3 litry bavoráky jsou z 1.25 44kw mírně rozčarováni. Pro člověka nebo ženu, která není zvyklá na silný dieselový motor to bude akorát.

Odpovědět  |   | 
RS  |  09. 07. 2009 14:23

Mozna jste moc v lehke Fieste.

Odpovědět  |   | 
tr  |  07. 07. 2009 09:06

aux vstup , ale co treba zakladnejsi USB ? v recenzi jsem o nem neslysel ani zminku?

ot:
Ted jsem se znamym sel obhlizet nejakyho rok a pul staryho focuse a na USB portu to skoncilo (leda vymenit prehr. coz posle ten interier designove nekam )...pritom treba (korejska!!) kia uz je tam 2 roky dava...

Odpovědět  |   | 
tr  |  07. 07. 2009 09:13

Vubec by me zajimalo da-li se u nove Fiesty zmenit radio, kdyz uz tam montuji tyhle pokusy bez HDD a USB.

Odpovědět  |   | 
michal  |  27. 08. 2009 18:49

za příplatek (11500 až 16500, dle výbavové verze. uznávám, že je to celkem dost) máš radio s bluetooth handsfee(propojení s telefonem), AUX vstupem a USB vstupem + hlasové ovládání(klimatizace, rádio, handsfee )

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  07. 07. 2009 09:35

Jen takovou poznamku: je celkem bezne, ze lepsi autoradio ma vstup na cd-menic. No a pak se da za par supu koupit takova krabicka, ktera se do toho portu na autoradiu pripoji, a ma na sobe usb-zasuvku. Kdyz do ni prpojite usb-klic (nebo usb-disk) tvari se to jako cd-changer. Tusim se tomu rika xcarlink, nebo tak nejak...

Odpovědět  |   | 
tr  |  07. 07. 2009 09:47

No jo ale jak to pak vypada. Proc tam nemuzou dat radio s HDD a usb vstupem na prenaseni dat a nikde se nehoupou zadny krabicky atd.. Pritom samostatne se takove radio da koupit za par stovek. Ja napr. jsem zvykly poslouchat prednasky v mp3 v aute na dlouhych cestach a proste si to jednou za mesic zkopiruju na harddisk v aute a nikde nic netrci atd.. Nevim, mozna je muj pozadavek prilis specificky, i kdyz mne to pripada uplne normalni, asi jako mit v aute klimatizaci nebo vnitrni osvetleni... Ostatne jak jsem psal znamy Focuse kvuli tomu taky nekoupil, proste nam to prislo jako bezny pozadavek na vybavenost ojetyho auta za 250tk, a to si vubec nejsem jisty jestli mel nejaky aux vstup (2 roky stary auto!)

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  07. 07. 2009 09:59

Problem bude zrejme v ocekavani, co by melo byt v autech jako jakysi standard. Vy chcete radio s HDD a usb vzstupem, nekdo by rekl, ze to je nadstandard, nekdo by tam zase chtel navigaci apod. Proste je treba se divat na svet realne a nesnit v oblacich o tom, co by melo jak byt. Bezne radio s HDD v dane tride nenabizi nikdo, stejne jako o tridu vyse. kdo chce, musi poridit navi.

Odpovědět  |   | 
rockblock  |  07. 07. 2009 10:06

vies naco ti bude usb, ked si vyberies zle auto a na ceste ti zdochne?

ja ti teda neviem, ale kupa jazdeneho auta je vzdy kompromis, nemozes si vyberat, budto nebude sediet farba, alebo vybava, alebo holt nieco ine. A ako pisali predomnou - existuje kopec kablov a redukcii, ktore toto hravo vyriesia... Vo forde sa to tusim umiestnuje do priehradky pred spolujazdcom, takze nikde nic netrci. Pri HDD by som sa navyse bal ho nechat v aute - nie kvoli kradezi, ale kvoli prehriatiu. Vies aka teplota dokaze byt v aute, ked ho nechas zaparkovane na slnku? Ked uz, tak by som to riesil nejakym malym USB klucom, ked odide, tak to zas nebude taka skoda, navyse nepotebuje extra napajanie.

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  07. 07. 2009 10:10

No me to kuprikladu takhle vyhovuje: ten usb-kablik sem si vyvedl do odkladaci prehradky, a mam tam pripojenej 2.5" disk. Kdyby byla usb-zasuvka na panelu autoradia, nevim kam bych ten disk dal, snad do popelniku. Kabel by se mi tam plandal, a vzdycky je riziko, ze clovek do toho couhajiciho konektoru drcne a ulomi...

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  07. 07. 2009 10:25

Prosim te vzpamatuj se. Blabolis o necem, co neznas a odsuzujes to, aniz by ses to poznat snazil. Predstav si, ze ja mam presne ten xcarlink v aute taky a - ted pozor - nevypada to NIJAK. Je to mala krabicka, schovana v prihradce pred spolujezdcem. To je narez, co? Jednou za mesic-dva prehraju kartu a jede se dal. Ovladam to normalne originalnimi tlacitky na volantu a na origo radiu, protoze je to pripojeno jako CD changer. Ano, ma to sva omezeni, ale ze bych si kvuli tomu nekoupil auto, to me slozilo Pripadas mi jako clovek, ktery fnuka, ze nemuze koupit byt, protoze kdyz byl na prohlidce, chybela tam vestavna lednicka. A kdyz mu nekdo rekl "nebud debil, lednicku si snad koupis", tak odpovedel "ale ono to bude skarede vypadat"

Ale jinak je fajn, kdyz sem pise uplny omezenec a rozciluje se kvuli zcela jednoduse resitelnym vecem jen proto, ze je liny nebo neschopny je sam vyresit

Odpovědět  |   | 
EGOn  |  07. 07. 2009 15:34

Tema smajlama si dodavas vetsi pocit dulezitosti? Nebo jsi jenom mistni uhrovity prudic s plastovym modelem Skyline na stole? Pozoruji tve vyplody uz nejaky cas a krom prudeni nic hodnotneho neprinaseji. Tot muj nazor.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  07. 07. 2009 15:44

No furt toho prinesl vice, jak vy...

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  07. 07. 2009 17:33

Tak jsi me posoudil podle sebe, hodnotne ses na mou adresu vyblil a co ted? Bude neco k veci? (jeste par smajlu pro pocit vetsi dulezitosti, jeden za kazdej dnesni uher: )

Odpovědět  |   | 
MArtin  |  11. 07. 2009 22:14

člověk, který si nekoupí auto, protože to nemá nějaký usb nebo ipod vstup je fakt totální magor

PS: interiér téhle fiesty je hnus velebnosti nejhnusnější. Doufám, že ty co si to koupí bude ten stříbrnej dekl od vysavače uprostřed trestat tak, že se na něj budou muset 6 let dívat a budou závidět majitelům loganů a hyundajů...ale nikdy nepřiznaj, že je jim z toho taky nablití

Odpovědět  |   | 
petr  |  07. 07. 2009 10:30

Zase za pár šupů ten Xcarlink není, stojí cca 2.500,- Kč, což je hodnota nového 1DIN autorádia JVC nebo Pioneer s USB vstupem.

Odpovědět  |   | 
Jindra  |  07. 07. 2009 23:09

Navíc ten adaptér není kompatibilní se všemi rádii, u Forda např. píšou jen rádia do roku výroby 2004 !

Odpovědět  |   | 
ka-spel  |  08. 07. 2009 11:22

Moje řeč. A trvat na origo rádiu Ford jako na nějaké ozdobě interiéru? Za cenu nějaké externí krabičky je podstatně lepší 1 DIN autorádio nebo od šesti tisíc např. 2 DIN Alpine http://www.tivis.cz/audio-video/autoradia/cd-prehravace/cde-w203ri/

Odpovědět  |   | 
mates  |  07. 07. 2009 10:16

proc lidem rozmlouvat jaykoli motor? se podivaji na parametry, projedou se s tim a sami uznaji zda jim to staci nebo ne, co je pro nekoho lina mrcha druhemu bezproblemove staci... konkretne u motoru a designu je dobre rozlisovat subjektivni a objektivni pocit jedince co mu to auto pujcili..

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  07. 07. 2009 10:27

Jak vypada "objektivni pocit"? V jake velicine se ten zmereny, objektivni pocit udava? Jakym pristrojem se meri ten design?

Odpovědět  |   | 
petr  |  07. 07. 2009 10:35

Designometrem, v Tescu ho teď mají v akci za 99,- Kč

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  07. 07. 2009 10:30

tester nic nerozhoduje, jenom rika svuj nazor, ktery casto stavi na tom, ze ma zkusenosti z mnohych vozu a muze srovnat. Finalni rozhodnuti je vzdy na kupujicim, ale ten tester mu muze rici "clovece, dej si pozor, toto funguje takto a neni to zrovna nejlepsi" a kupujici si na to muze dat pozor a muze s nim pak souhlasit a nebo taky ne. Tester neni tim, kdo rozhoduje a urcuje, ale tim, kdo rika svuj nazor, dava otazky k zamysleni apod. Svepravny jedinec si to prebere sam a sam si pak rozhodne, zda se s jeho nazorem stotozni nebo ne.

Ve finale by se mohly vschny testy zrusit, protoze testy jsou vsim, jenom ne objektivnim shrnutim vozu. Meritelne veliciny, tedy jedine objektivni si muze kazdy najit v katalogu...

Odpovědět  |   | 
mates  |  07. 07. 2009 11:01

pouze poukazuji na rozdil spravne upozornovat na neco, co je vylozene spatne, nepovedene pripadne nefunkcni anebo naopak velmi povedene a vychytane, i o tom test ma byt, ale nechat si pro sebe subjektivni pocit ze motor 1,25 dle cloveka XY jehoz pozadavky na pocet konu jsou trebas nejake nejak"nejede", protoze to je ciste a jen jeho pocit, ktery dle meho nazoru do testu nepatri a ctenari nerekne noveho vubec nic... ono obecne poukazovat u maloobjemoveho motoru ze jede jako maloobjemovy motor a doporucit si priplait za silnejsi motor, to moc o prepkladu svepravnosti kupujiciho ze strany testera moc nevypovida...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  07. 07. 2009 11:08

A proc si to ma nechat pro sebe? jenom proto, ze se vam to nehodi? Ja jsem za to naopak rad, ze to zmini. Takze prosim nedelejte tu nejakou cenzuru, co se ma a nema psat a jak se to ma psat. Proste pasaze s timto ignorujte, neberte je v potaz a nechte je pro ty, kteri je chteji. Ja je treba chci a jsem za ne rad. Vy je nechcete, tak je nectete. Jak jednoduche, abychom byli spokojeni vsichni.

A uprimne vetsina kupujicich jsou lidi naprosto nesvepravni, kteri nectou, nezjistuji, nevedi. Uz jenom to, kolik lidi si koupi auta, vybavy, motory apod. ktere ani nejdou odzkouset, protoze tech kombinaci je tolik, ze to jinak nejde o necem hovori. Necteni smluv, nepochopeni parametru apod. to je kapitola sama o sobe. V neposledni rade je brat v uvahu to, ze vetsina kupujicich aut jsou naprosti amateri bez znalosti a kdyz jim prodejce neco nakuka, budou tomu verit a tito lide potrebuji mit i informace odjinud. Kdyz jim je zakazete zjistit z jinych zdroju, tak na to maji prijit jak?

Ale mozna patrite mezi ty vyvolene, kteri jsou ve vsech moznych oborech naprosti odbornici, takze nepotrebuji zadne rady a je jedno, zda jde o lekarsti, auta, kosmonautiku, elektroniku apod.

Odpovědět  |   | 
mates  |  07. 07. 2009 11:16

nezklamal, z komara velblouda a nakonec vynasobit peti, co ty prasky od doktora na paranoiu, pomahaji? snad jo, preju ti to kdyz to tak uz delsi dobu ctu...

Odpovědět  |   | 
JM  |  11. 07. 2009 02:34

Teď si to teda panu Ondrašíkovi "nandal"!

Odpovědět  |   | 
MArtin  |  11. 07. 2009 22:17

vy jste hlavně Radek Ondrášík - to hovoří za vše. Kolik rádií jste dneska sežral?

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  07. 07. 2009 10:17

Podle ceho pan redaktor usuzuje? Mam takrka kazdodenni moznost srovnani a teda sportovneji ladena je Mazda2, Fiesta oproti ni ale kontruje mnohem komfortnejsim chovanim na rozbitych ceskych silnicich..

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  07. 07. 2009 10:34

No a ted tu mame boj dvou nazoru :) a ted - ktery je ten pravy :)

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  07. 07. 2009 10:40

Jak uz psal nekdo vyse: rozhodne zakaznik . Jeste jsem se chtel zeptat, zda udaje o spotrebe jsou zde napsany z palubniho PC nebo z mereni tankovanim. Diky.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  07. 07. 2009 10:51

No dyt :)

Odpovědět  |   | 
RS  |  07. 07. 2009 15:37

"Mam takrka kazdodenni moznost srovnani" ty mas doma nakoupenu i novou Fiestu k te Mazde2? Fakt.

Podvozek i rizeni ve Fieste je laden lepe a sportovneji nez u Mazdy2. To pisi renomovana media Top Gear, Car and Driver, Car Advice atd.

Jinak nektera "ceska" media se snazila toto u teto generace Fiesty pri uvedeni na trh zpochybnit, duvod si kazdy v CR urcite dovtipi sam.

Zaminkou se mnohdy stal EPAS ktery nahradil u Fiesty poprve HPAS. To ze Mazda2 ma EPAS o dost starsiho data od roku 2007 se vzdy radeji nenapadne preslo.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  07. 07. 2009 17:36

"To pisi renomovana media Top Gear, Car and Driver, Car Advice atd." Wauuu Tak kdyz to pisi renomovana media, tak to jiste musi byt pravda

Takze v prvni vete jsi cely vyplaseny z toho, ze by snad autor mohl mit zkusenosti s obema auty a pak argumentujes vyctenymi moudry? Koliks toho s obema auty najel? At vim, jestli te brat vazne, nebo jen tak blabolis na zaklade nulovych zkusenosti.

Odpovědět  |   | 
RS  |  07. 07. 2009 22:26

Ok tak budeme verit 20letemu majitely Mazdy2 co ma ridicak pul roku a Fiestu videl pul hodiny na prospektu u prodejce.
Je zkusenost a zkousenost neco jako 10 minut na zidli spolujezdce nepovazuji za zkusenost, ktera by mela cokoli dokazovat.
S majkicz uz dobre znam i jeho "super velikanske najete' zkusenosti s Fiestou (uz mi je jednou na sebe prasknul), vidim, ze nekteri lide nepoznaji ani ironii. Mezi nami kolik jsi toho najel ty s Fiestou? Ja najel dost ve trech generacich, od 90teho, kurva uz je to cca 20 let, od MK4-.

Media davam jen jako priklad toho, ze zahranicni media povazuji jizdne Fiestu lepsi nez jeji sestru Mazdu2, aby nekoho nenapadlo zde argumentovat nekterymi "nezavislymi" testy tady v CR, kde nektera media jen vetsinou papouskuji konkurencni moudra od ceske lobi Skoda/VW.

Samotna Mazda nikoho netankuje, kolik se tech dvojek proda v EU? Polovicka jak Pola a Fiest.
To Fiesta "vsem" vadi - vede prodeje v segmentu. Mazda je jen dobry nastroj. Protoze rikat Polo jezdi lepe nez Fiesta je moc pruhledne a kdazdy dnes hned vi, ze novinar asi dostal tlacenku.

Fiesta ma urcite minusy jako treba to, ze porad jeste nema slusne Ecoboost, nema 6-rychlostni prevodovky atd., ale rozhodne podvozek je dle mych zkusenosti minimalne 20 let TOP.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  08. 07. 2009 03:28

Myslim, ze by to chtelo byt min fanatik do fordu a soucasne min paranoidni, ty jedna "lobi"

Ad mjkie vs. RS: Majkie zjevne obe auta ridil, ty ne. Zes jezdil s fiestou je nepodstatne, pokud nemas srovnani. Pro me je duveryhodnejsi on - nemusim s nim souhlasit, ale aspon ma SVUJ nazor. Oproti tomu fordi ufnukanek, ktery blaboli o "lobi" jen proto, ze testy nechvali jeho bajnou znacku je akorat tak smichu

Ano, samotna mazda "nikoho netankuje", zatimco z fordu kazdej padne na zadek

Ano, fiesta "vsem vadi" Novinari, tlacenka, pruhledne, "kazdy vi"

A ze je podvozek TOP - no jasne, pro nekoho, kdo nicim jinym nejel to pochopitelne je TOP - soucasne je to ale taky ten nejvetsi kram, zalezi, jak se na to podivas. Kdyz v zavode bezel jen jeden clovek, dobehl prvni, nebo posledni?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 07. 2009 07:06

Reknu ti, ze az budes na dovolene, mas tu dobreho nastupce :))

Odpovědět  |   | 
homer  |  08. 07. 2009 12:03

O čem se tady dohadujete? Nechcete mi snad tvrdit že doopravdy jezdíte v těhle holčičích čtyřbobech?

Odpovědět  |   | 
RS  |  08. 07. 2009 21:18

Ale s poradnymi motory. Ale otestovat se ma vse i ta 1.2 44kW.

Odpovědět  |   | 
RS  |  08. 07. 2009 20:54

.... vic smajlu vic nazor co.

To rika fanatik na japonce. "Nekolika" Mazdama (Mazda2, 323, 121, MX-3) jsem take jezdil, nikde nerikam ze ne. Tak ze nevim z ceho tak usuzujes Mazdi ufnukanku. Treba rizeni bylo doslova proti Fordu "ne dobre" slusne receno.

Podle tve reakce jsi nejel ani s jednou Fiestou ani Mazdou, tak nejvetsi kram bude asi nejaky supersport Nissan Tiida.

Asi si neuvedomujete, ze podvozky Fordu chvali hodne lidi po celel svete. Proto mluvim o lobi, ktera najednou zpochybnuje, to co vi pul naroda. Ze tech Fordu v CR jezdi, co?

Tenhle test chvali Fiestu vice jak bajnou Mazdu2, tak jedine kdo zde zacal vypiskovat je particka Mazda blbecku jako jste vy dva, kteri to dusevne neunesli, ze Mazda zase prohrala.

Nikdo vas nenuti cist testy Fiesty, proc to vubec ctete? Uz dopredu cekate, ze prohraje Mazda? Ze Fiesta bude lepsi. Asi ano. Jinak nechapu proc nejaky Mazdafil cte testy Fordu Fiesta.

Uz jenom jeden fakt uvedomte si, ze Ford-FMC vlasni porad 13 procent Mazdy a ne naopak. Ford je pan, ktery u Mazdy 20 let veli.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  09. 07. 2009 00:38

Cekal jsem ledacos, ale tohle predcilo vse, lobi

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  09. 07. 2009 06:53

hustej typek, co?

Odpovědět  |   | 
RS  |  09. 07. 2009 14:34

Ja zase cekal daleko vic, nez jenom trapne opakovani jedne vety, ty nedomrle GTR od Nissanu (viz ucinkovani Nissanu v FIA GT1 2009 a uz nekolikrat vypraskane patricne od Matech Fordu GT)

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  09. 07. 2009 16:37

Nevim, co hulis, ale kdyby ti neco zbylo, dej vedet

Odpovědět  |   | 
EGOn  |  09. 07. 2009 17:54

Tak jsem se opravdu nespletl. Uhrovity pubescent s plastakem Skyline na stole...Uz je mi vse jasne, dekuji! A pan Ondrasik, to je kapitola sama pro sebe a dohromady tvorite velice vyvazene duo...

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  10. 07. 2009 02:24

Hele ze ses uhrovitej pubescent uz mi doslo, jaks reagoval nahore, ale kdyz trvas na pripomenuti, proc ne, opakovani matka moudrosti A az se budes zase potrebovat vyblit, klidne prijd, nemam s tim problem

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  08. 07. 2009 10:22

Hehe, kez by mi bylo opet 20, byl bych opet mlady a blby a zahledeny do jinych kategorii nez malych mestskych auticek

Odpovědět  |   | 
RS  |  08. 07. 2009 20:19

M2 TE 1.3 MZR '08

Odpovědět  |   | 
miromen4  |  08. 07. 2009 06:40

Podle toho co pišeš jsi ani z jednim autem nejel. Fiesta je znatelně komfortnějši ale zase je pravda že jizdně tolik na mazdu neztraci. Měl jsem možnost kratkeho svezeni (cca 15km) s novou ibizou a ta mi připadala podvozkově z těchto 3 aut nejlepši. Komfort možna nepatrně horši oproti fiestě zato jizdně minimalně na urovni mazdy. Tento podvozek se vw groupe opravdu podařil ale jak už jsem psal jel jsem s ibizou kratce takže se možna mylim.

Odpovědět  |   | 
RS  |  08. 07. 2009 21:15

15km Doporucuji nekde v Nemecku pujcit aktualni Fiestu Zetec S (UK)/ Sport (DE)/ Titanium + paket Sport (EU). Proste Zetec Sport s 1.6 Ti-VCT nebo 1.4.
Proboha a ne jen na 15 km. To nic moc nepoznas. Pak delej zavery co ma sportovnejsi "potencial".

Odpovědět  |   | 
miromen4  |  09. 07. 2009 00:49

Jo tak to je velmi kvalitni odpověd. Ja zapoměl že sport upravy a větši kolače montuje pouze ford.

Odpovědět  |   | 
RS  |  09. 07. 2009 14:43

To neni "sportovni uprava" ale bezny produkcni sportovni light model, bezne koupitelny, sportovni uprava je treba Mountune Fiesta 140.

Ty "f"orde.

Odpovědět  |   | 
miromen4  |  09. 07. 2009 15:39

Jenže ja to myslel jinak ale ty jsi to nepochopil.

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  08. 07. 2009 10:16

Mazdu2 vlastnim (aktualne 28tkm), s predchozi generaci Fiesty jsem v praci jako se sluzebnim autem nalital pres 20tkm, s novou Fiestou jich mam najeto prozatim 7tkm. Je to snad malo pro srovnani?
Renomovana media, a to je co za hlasku? Nechces mi tady snad tvrdit, ze ceska media nadrzuji japoncum

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 07. 2009 12:41

I kdyz moje zena nejezdi v autech 100 000 km, neni schopna o nich kloudne neco rici. A takovych lidi je vetisna. U muzu je pak problem v tom, ze si mysli, ze jsou nejlepsi milenci a zeny pritom mysli na vsechny zname z prace, jsou nejlepsi treneri a jsou nejlepsi ridici.

Otazkou je, zda vase zkusenost s temi vozy ma nejakou vypovidaci hodnotu. Jelikoz vas nikdo nezna, aby mel nejaky vzorek nazoru, pripadne vedel jaky jste ridic, jsou vase zkusenosti z kategorie - "fajne, ale k nicemu". Proste neznam vas, abych vas mohl v tomto brat vazne. Treba mate pravdu, treba ne. Takze pro mne jsou vase reci spise vase pocity, ne fakta, ne zjisteni o voze, ktere muzu brat vazne.

Naopak pokud autor odzkosel dost aut, napsal k nim svoje postrehy a nazory, tak uz vim, jakym smerem jde, jak auta vidi apod. a jsem schopen vice jeho nazor a postreh brat vazne a jeho zavery brat smerodatneji, pripadne dokazu lepe rici, zda je to uplny blb.

Proste Mazda je slaby odvar Fordu a plati to jak pro Fiestu/M2 tak pro Focus/M3.

Odpovědět  |   | 
RS  |  08. 07. 2009 22:58

"Renomovana media, a to je co za hlasku? Nechces mi tady snad tvrdit, ze ceska media nadrzuji japoncum..." no kdyz do nich pisi lidi jako ty. Tak o nejakem nadrzovani nemuze byt rec.

7tkm, to asi probehlo z niceho nic ve snu prez noc, na auto.cz jsi rikal 10 minut.

Jinak pro objektivnost, srovnavat by jsi mel ten tvuj pomerne dobry a silnejsi 1.3 MZR s adekvatnim 1,4 Duratec a ne s nejlevnejsim 1.25 Duratec 44 kW co jsi mel. Ale tobe stejne o objektivnost moc nejde co.

Az Ford konecne zase udela ryze sportovni model (RS, ST) na bazi Fiesty, ktery ukaze jaky potencial to sasi ma, tak uvidime jestli se mu nejeka Mazda2 bude moc alepson trochu rovnat. To bude konecne ten dukaz, ktery zavre tobe podobny pysk.

Nebo se muzeme podivat na minulou Fiestu ST jestli se s ni mohl nejaky B-segment od Mazdy vubec trochu rovnat. Moc nemohl, ze.

Odpovědět  |   | 
MArtin  |  11. 07. 2009 22:19

ty vidíš za každým rohem konspiračního stbáka nebo fbi? Všichni v čr jsou proti fordu

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  08. 07. 2009 09:47

Co to blábolíš?? Zmiňoval se někdo o Mazdě 2? Skutečností, že nová Fiesta má sportovněji laděný podvozek, než předchozí model, se vyvrací vlastnosti jiných vozů? Tvým myšlením - teda mnohem sportovněji než Mazda2 je Audi Roadster, takže podle čeho usuzuješ ty?

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  08. 07. 2009 10:00

Omlouvám se a beru zpět, co jsem napsal. Právě ta zmínka o mazdě mi v článku unikla.

Odpovědět  |   | 
Mamlas  |  07. 07. 2009 10:58

Nejsem nijak přerostlý, ale řidiči se opírá pravá noha ve velké ploše o středový sloupek. Je to také díky umístění plynového pedálu moc vpravo. Při delší jízdě si tak nelze uvolnit nohu. Navíc v teplém období a krátkých kalhotách se v místě (spíše v ploše) opřená noha dost potí.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  07. 07. 2009 11:05

Nutnost opreni nohy o stredovy sloupek mam v 99,9% aut a to vc. velkych limuzin. A to merim malych 188 cm.

Odpovědět  |   | 
Mamlas  |  08. 07. 2009 22:31

To se v Escortu (1996) stát nemůže!

Odpovědět  |   | 
RS  |  07. 07. 2009 15:45

Ano take zalezi jak mas nastavenou sedacku a volant. Mam 170 + drobne, a narazim-opiram nohou bezne v kupe aut treba i u draheho BMW1.

Odpovědět  |   | 
Dronte Mauricijský  |  07. 07. 2009 18:24

Koukám, že cena výbavy titanium není opravdu z nejnižších a výbava na tuto nejvyšší výbavu také není nic moc. Když si člověk připlatí cca 20-30 000 Kč, tak za to má nového Focuse s 1.6 100 PS a stejnou výbavou! A tudíž lze říci: a to se opravdu vyplatí

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  07. 07. 2009 18:34

Fordovská klasika přemrštěné ceny při zahájení prodeje. Chce to počkat, nechat je trochu vycukat a oni sami spadnou o 30%. A teprve potom si říct: a to se vyplatí.

Odpovědět  |   | 
Spizek  |  07. 07. 2009 22:24

Ten cenovy rozdil je dokonce jeste nizsi! Fiesta 5dv. 1.4/71 kW Titanium 340 tKc vs. Focus 5dv. 1.6/74 kW Trend 350 tKc. I presto se Fiesta dobre prodava. Jednak vetsi auto o tridu vys neni pro nekoho motivem, jednak Fiesta neni okoukana, jednak lidi se spokoji vetsinou se slabsimi motory, kde ten rozdil je vetsi. Je to kazdeho volba...

Odpovědět  |   | 
RS  |  07. 07. 2009 22:31

Je to kazdeho volba... a to je dobre. Jo a ten akcni Focus 1.6 se da koupit i za min, cca 325. ;)

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 07. 2009 11:03

No nez obstarozni focus za 325tis. to radeji novy, moderni a lepe vybaveny Megane za 300...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 07. 2009 14:04

Megana tady nedostanete, tady jste u forda. To musíte jinam. Nevím co máte proti focusu, je to sen všech redaktorů auto serverů. Hlavně to řízení, zpětná vazba a tak. Nic lepšího na zeměkouli není.

Odpovědět  |   | 
Spizek  |  08. 07. 2009 15:42

Megane? Novy? Ano. Moderni? Mozna. Lepe vybaveny? Nikoliv. ...pokud srovnavas Authentique za 300 s Trendem. A i 5 let stary Focus v mnoha ohledech prekonava NOVY Megane...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 07. 2009 15:53

V jakych ohledech prekonava Focus Megane? Tedy bavme se v ohledech pro bezne lidi. A vynechme ty kecy par zamindrakovancu o nejakych jizdnich vlastnostech, zpetne vazbe a kdovi jakych blbostech. tyto veci uprimne moji manzelku nazajimaji.

A pokud se podivame na zakladni 1,6tku a zakladni 1,6tku, pak ma Megane vice. Srovnatelny je Focus Trend a Megane Authentique, to jsou si pak vice mene rovni, byt na obou stranach neco drobneho chybi.

Odpovědět  |   | 
Spizek  |  08. 07. 2009 19:05

Tyto veci tvoji manzelku nezajimaji a proto koupi Megana. Jineho zajimaji a proto koupi Focuse. Megane pusobi lagricovite, ma horsi dilenske zpracovani, horsi razeni.

Rec byla o Focusu 1.6 Trend za 350 (mozna i za 325...) a Meganu za 300, tudiz verzi Authentique. Focus ma navic ESP (Megane +10t), radio s CD a DO (Meg.+8t), mlhovky (u Auth. nelze), hlavove airbagy(u Auth. nelze), 3letou zaroku (pro Meg.je 4leta za +10t). Co ma Megane navic oproti Focusu, na to jsem neprisel Takze jeste jednou otazka: Megane ma lepsi vybavu? Jeste jednou odpoved: Nikoliv!

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 07. 2009 19:58

Ano, jenze obecne "prekovana" je dost osemetny vyraz. Navic kdyz se podivame na objektivni srovnani schopnosti Focusu a Megane, je na tom megane lepe. Napr. vychvalovany podvozek Focusu jaksi ztraci vuci Meganu v pricnem pretizeni, coz je udaj o schopnosti drzet vuz ve stope. Dobre co?

S tou vybavou mate castecne pravdu, to souhlasim a beru zpet.

Odpovědět  |   | 
RS  |  08. 07. 2009 20:15

Focusu jaksi ztraci vuci Meganu v pricnem pretizeni... a to jsi sam zmeril se svoji starou? Vtipe.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 07. 2009 21:03

No byt jako asi jediny z teto diskuse akcelerometr mam, tak zde jsem bohuzel nucen vychazet z udaju, ktere odmerili jini.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 07. 2009 21:14

Tak konečně někdo, kdo nakopne taky ty kecy o skvělých jízdních vlastnostech fordů do .... V posledních asi pěti letech jsem si připadal jako don juan. Z těch keců o zvláštních schopnostech konstruktérů u forda se mi už chtělo zvracet. Dokonce nějaký novinářský lumen to pociťoval i u takové bedýnky od tvarůžků jako je nový ford k.
A ono je to dokonce i měřitelné. A focus je horší než megan, opravdu neuvěřitelné. Nevím, jestli to po tom mnohaletém výplachu mozků příslušníci fordova fanklubu stráví. Ne, vsadil bych koule proti uším, že to nestráví.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 07. 2009 21:38

Tak uprimne odladeny Megane Sport dosahoval pricneho zrychleni na urovni beznych supersportu a o tri tridy pred nejlepsim Fordem :) A to ani ultimativni Focus RS II nedokaze v tomto smeru to, co Megane Sport. Bohuzel nemam udaj pro Megane Spor R26.R coz je primy konkurent pro FRS, tam to bude jeste lepsi.

Odpovědět  |   | 
RS  |  08. 07. 2009 23:20

Ty tvoje udaje jen jsou jedna pani povidala, vpostate kdyby to bylo tak jednoduse a presne meritelne, tak by ty udaje byly v kazdem srovavacim testu, nebo na strankach Renaul Sport jako oni maji ve zvyku se chlubit kazdou hovadinou. A nejsou ani v jednom. To jako povidat jak jsme vcera vecer na u nas za barakem dal s Megane R26.R 3x supersport Mclaren F1. Proste vyplod "trochu" choreho mozku.

Amater zasne, profesinal se za bricho popada. Uvedom si, ze i u Fordu ty podvozky take testuji a necekaji na to az nejaky mamlas s Renaultem nakoupil levnou GPS.

Odpovědět  |   | 
RS  |  08. 07. 2009 23:32

Tak "velky hmatatelny a meritelny" dukaz trvalo najit pet let? To je na nobelovku. Tak to jsem jako fanda Fordu uplne vklidu. Kor kdyz na to prisel mistni odbornik svetovych kvalit Rada "Senna" Odrasik, tajny testovaci jezdec Ranault F1 a Stig cislo dva, ktery nahradi nove Schumachera.

Odpovědět  |   | 
RS  |  08. 07. 2009 23:33

Tak "velky hmatatelny a meritelny" dukaz trvalo najit pet let? To je na nobelovku. Tak to jsem jako fanda Fordu uplne vklidu. Kor kdyz na to prisel mistni odbornik svetovych kvalit Rada "Senna" Odrasik, tajny testovaci jezdec Ranault F1 a Stig cislo dva, ktery nahradi nove Schumachera.

Odpovědět  |   | 
petr  |  09. 07. 2009 06:17


Sem málem spadl ze židle

S větrnými mlýny bojoval don Quijote, don Juan byl zcela někdo jiný, ten bojoval leda tak s pohlavními chorobami

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  09. 07. 2009 07:43

Aspoň se tady někdo zasmál. Takhle po ránu to není k zahození. Já vyrážím do silničního provozu a doufám, že se zasměju taky.

Odpovědět  |   | 
Spizek  |  08. 07. 2009 15:36

Zrovna tak i Fiesta 1,4 Titanium se da koupit za min nez 340 tKc... Vychazel jsem z cenikovych cen.

Odpovědět  |   | 
crane  |  08. 07. 2009 02:48

celkom pekne auto, len palubka vyzera ako z cinskej trznice:( takto na foto to ani nie je take markantne, ale nazivo... za kazdy cm2 strieborneho plastu by mal dizajner dostat jednu po chrbte:)

Odpovědět  |   | 
Antracit  |  08. 07. 2009 10:24

Obzvlášť za ten krásně tvarovaný kolem ovladačů topení.

Odpovědět  |   | 
razzle  |  08. 07. 2009 11:30

u nas na SK mame 1,25i 82 koni, na vahu auta celkom staci, ale 96 konova 1,4i je predsa len stvorenejsie pre toto auto. v piatok mi pride na testovanie uz tretia fiesta, zatial mam na Fieste VI nabehane cca 26 000km, okrem mensich problemov pri zatvarani kufra je vsetko OK.

Odpovědět  |   | 
Spizek  |  08. 07. 2009 15:49

u nas v CR mame taky. Krom absence nejvykonejsiho benzinu (viz clanek, tusim ze 1.6/88 kW) je sire nabidky motorizaci slusna.

Odpovědět  |   | 
colos  |  08. 07. 2009 22:28

Mám nalítáno, blbost, spíš naplazeno s Fiestou 10t a většího lenocha jsem nezažil.Mám motor 1,2. Tohle auto je opravdu jen do města. Mimo město jen utrpení. Předjet auto na okresce chce hodně odvahy, protože tohle auto a nějaké zrychlení?

Odpovědět  |   | 
Spizek  |  08. 07. 2009 23:32

Proc sis poridil motor do mesta a ted se divis, ze mas auto s motorem do mesta? Od toho Ford dava do Fiest i motory, se kterymi se da i predjizdet...

Odpovědět  |   | 
RS  |  08. 07. 2009 23:35

Prachy, na 1.4 nebo 1.6 nemel.

Odpovědět  |   | 
Spizek  |  08. 07. 2009 23:37

Tak to se pak radsi vy*eru na Fiestu a v cene 1.25 poridim u konkurence 1.4

Odpovědět  |   | 
RS  |  09. 07. 2009 14:21

Fiestu muzes mit taky s 1.4 a ta 1.4 Duratec se velmi povedla.

Odpovědět  |   | 
Spizek  |  09. 07. 2009 14:35

Nj, ale ta uz je za 340 tKc... A jak jsi ty sam napsal - na 1.4 uz asi kolega nemel, proto porizdil zaklad a ted je prekvapenej, ze to nejede...

Pokud chces do Fiesty motor, cenove se pak dostanes dost vysoko, proto jsem zminil konkurenci, kde za cenu Fiesty 1.25 dostanes silnejsi 1.4...

Odpovědět  |   | 
RS  |  09. 07. 2009 14:56

"cenove se pak dostanes dost vysoko" ano tady v CR, ale nikdo ti nebrani koupit treba 1.6 v DE.
Atmosfericka 1.4 treba v Ibize je na urovni te silnejsi 1.25 60 kW u Fiesty, ktera ma modernejsi motory.

Tak ze neni 1.4 jako 1.4. Jinak pokud by te napadlo treba TSi u Pola, tak drahy je jeste vice, a navic jeste snad ani neni k mani ani v DE.

Odpovědět  |   | 
Spizek  |  10. 07. 2009 19:09

Nabidku (nejen) Fiest v DE neznam, proto ji nemuzu hodnotit ani srovnavat.
1.4/63 kW v Ibize je oproti 1.25/60 kW ve Fieste vykonejsi, ma lepsi zrychleni (12,2 vs 13,3 s), je rychlejsi (175 vs 168 km/h), ma vetsi kroutak, celkove je srovnatelna spise s 1.4/71 kW, ano ta je modernejsi. Ibiza za 300 x Fiesta za 340 tKc.
1.4 TSI u Pola me nenapadla, zato me napadla 1.4/63 kW v Polu za 281 + 15 za dvere a klimu tzn. 296 tKc, a nebo ve Fabii za 300 (Ambiente+). Dale treba Corsa 1.4/66 kW za 295, Clio 1.2 TCE 74 kW za 290, P207 1.4/70 kW za 295, GrandePunto 1.4/70 kW za 318, M2 1.3/63 kW za 300, Yaris 1.3/74 kW za 305, i20 1.4/73 kW za 280 + 15 za klimu = 295tKc. Vynechal jsem C3, Micru, Rio a Aveo, protoze to nepovazuji za konkurenci. Jak je videt, Fiesta je suverene nejdrazsi. Za 340 mam u vetsiny konkurence auto o tridu vys, mnohdy i se silnejsim motorem 1.6. Ja proti te cene nic nemam, kdyz to lidi kupuji (viz muj 1. prispevek vyse), je to pro Forda jenom dobre! Ja bych to ale za ty prachy nekoupil...

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  09. 07. 2009 09:42

Asi tak, pořídit vůz co nejlevněji a pak nadávat, že je to šmejd, protože dvoulitr jede mnohem líp...

Odpovědět  |   | 
colos  |  21. 07. 2009 08:58

Dostal jsem šneka jako služební auto - a co s tím člověk pak nadělá?

Odpovědět  |   | 
RS  |  09. 07. 2009 14:22

http://www.fiestar2.com/

Odpovědět  |   | 
1 centaur  |  09. 01. 2010 18:16

Soudruzi zdravím, vaše hodnocení fakt nemá chybu. Jen tak dál.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A