Test Ford Fiesta 1,25i: komfortní, leč líná

Fiesta šesté generace patří k nové gardě kompaktů, kde cena není již jedinou prioritou. Vyzkoušeli jsme provedení Titanium s motorem 1,2.
Seznam kapitol
  1. Důležitá novinka, Nabídka verzí, Testovaný vůz
  2. Na první pohled, Uvnitř, Za volantem
  3. Na silnici, A vystupujeme
  4. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Důležitá novinka

Ačkoli dnes u nás jdou z Fordů na odbyt především Fusiony, a to díky radikální cenové politice importéra, Fiesta patří stále ke stěžejním evropským modelům značky. Moderní malý automobil dnes ale již ke svému úspěchu s nízkou cenou nevystačí, musí být také bezpečný, dobře vybavený, ale především k veřejnosti musí promluvit svérázným stylistickým jazykem. A nová Fiesta to umí. Díky tomu patří v konfekční nabídce nižší třídy její nová generace k prvním vozům, za jejichž volantem se nebude stydět ani ješitný chlap.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy s bujarým jménem Fiesta se vyrábí takřka čtvrt století a v dosavadních pěti generacích jich zatím vzniklo úctyhodných dvanáct milionů. Fordy Fiesta patřily vždy k tomu nejlepšímu, takže nebylo třeba měnit jméno ani pro šestou generaci.

Ta se představila vloni a zvažovalo se pro ni označení Verve podle koncepční studie z předloňského Frankfurtu. V Evropě se nabízí jako tří a pětidvéřový hatchback, ale ve skutečnosti jde o skutečně „globální“ automobil. Vyrábět se bude nejen v německém Kolíně, Číně, Španělsku či Thajsku, ale také v Mexiku, a to jako čtyřdvéřový sedan pro americké trhy (podrobně jsme o něm psali na tomto místě).

Fiesta šesté generace stanula na nové podlahové plošině s označením B2E, jež byla navržena v Hirošimě a ponejprv použita v Mazdě 2. V porovnání s ní je však podvozek Fiesty paradoxně laděn sportovněji a má oslovit dynamičtěji smýšlející klientelu. V porovnání s předchozí generací pak vzrostla pohotovostní hmotnost jen o nějakých 15 kg, z nichž většina připadá na bezpečnostní prvky a výztuhy.

Nabídka verzí

Nová Fiesta se nyní u nás prodává v pěti výbavových stupních a s dvojicí karosérií (za pět dveří se připlácí 15 000 Kč). Již základní Ambiente nabízí za 234 990 Kč vestavěné rádio s přehrávačem CD a MP3, centrální zamykání, elektrické ovládání zpětných zrcátek (na dveře se opět vrací praktický a nesmrtelný ovladač z hloubi osmdesátých let), dva čelní airbagy, ABS, posilovač řízení (EPAS) či nárazníky v barvě karosérie.

Za stupeň Trend se připlácí 20 000 Kč, za něž zákazník kromě jiného dostane i vstup AUX pro externí zvukový nosič, dálkové ovládání zamykání, elektrické ovládání předních oken nebo lakované kliky a zrcátka. Z Trendu vychází provedení ECOnetic, jež je za 377 990 Kč dodáváno výhradně s modifikovaným vznětovým motorem 1,6 TDCI DPF a při solidním výkonu 66 kW dosahuje v kombinovaném režimu spotřeby pouhých 3,7 l/100 km.

Také řady Ghia a Titanium s cenami od 351 990, resp. 294 990 Kč, jsou bohatostí své výbavy srovnatelné, ale Ghia je laděna spíše komfortně a lze ji objednat pouze v pětidvéřovém provedení. Obě prestižní verze se standardně dodávají s klimatizací, bočními airbagy a kolenním vakem pro řidiče, palubním počítačem, koženým paketem a dalšími příjemnými drobnostmi. Za příplatek lze pořídit i tempomat, automatickou klimatizaci, hlavové airbagy, ESP, bezklíčkový vstup a startování, kožené čalounění, vestavěnou hands-free sadu Bluetooth, ale také různé sportovní pakety, typické vyhřívání čelního okna či prodlouženou záruku.

Nabídka motorů a převodovek je zatím dosti omezená. K mání jsou zážehové jednotky 1,25i (44 kW a 60 kW) a 1,4i/71 kW a vznětové 1,4 TDCI/50 kW a 1,6 TDCI/66 kW, škálu by měla doplnit „šestnáctistovka“ Ti-VCT s výkonem 88 kW. Dostupné motory jsou kombinovány s pětistupňovými, manuálně řazenými převodovkami se shodným odstupňováním (liší se jen použitými stálými převody), pouze pro verzi 1,4i lze přiobjednat čtyřstupňový „automat“ s možností sekvenčního řazení.

Testovaný vůz

Ford Fiesta 1,25i Titanium
Cena zkoušeného vozu:
323 990 Kč*
Cena základního provedení:
234 990 Kč
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
7x
El. řízení podvozku:
ABS, EBD
Centrální zamykání:
Ano, na dálkové ovládání
El. ovládání oken:
Ano, 2x
El. ovládání zrcátek:
Ano, včetně el. vyhřívání
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano
Stavitelný volant:
Ano, výškově a podélně
Zadní opěradla
Dělená, sklopná
Tempomat:
Ne
Klimatizace:
Ano, man.
Autorádio:
Ano, na CD a MP3
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ne
Palubní počítač:
Ano

*Zvýhodněná zaváděcí cena
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Důležitá novinka, Nabídka verzí, Testovaný vůz
  2. Na první pohled, Uvnitř, Za volantem
  3. Na silnici, A vystupujeme
  4. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků