Noční můrou je pak výměna rozvodů, kdy musí motor z auta ven a na konci archaicky nastavovat vůle ventilu podložkami. Motor několikrát po době získal titul Engine of the Year a pokud fungoval, vyznačoval se příjemnou dynamikou. V případě provozu na krátkých trasách docházelo k ředění oleje benzínem a řemen máčený v oleji měl tendence se drolit do olejové náplně, což se dalo potlačit zkrácením servisních intervalů. Ford svůj litrový EcoBoost v první generaci vybavil sběrným potrubím integrovaným do hlavy válců, rozvodovým řemenem máčeným v oleji a působivým vyvážením klikové hřídele pro hladší chod. Zhruba tou dobou odstartovalo masivní zmenšování objemů a na trh začaly ve větší míře pronikat tříválce. Jenže raná série se potýkala s problémy chlazení, které se podařilo vyřešit až v roce 2014. 79 Fotogalerie Test Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Powershift: malá raketa Jiří Duchoň 26. března 2014 • 10:46 Kapitoly článku: Pokrok nezastavíš, Nabídka verzí, Zkoušený vůz Přešitý kabát, Vzadu jen pro menší Za volantem, Hbitý a rychlý, Dynamický motor Dobrá práce, Technické údaje, Naměřené hodnoty Fotogalerie Předchozí Na začátek Ford Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T. Ford Fiesta • Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier Vstoupit do diskuze (45) AutoRevue.cz TestyFordPremiéryHatchbacky