Test Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Powershift: malá raketa

Vyzkoušeli jsme modernizovanou Fiestu s věhlasným tříválcem, samočinnou převodovkou a (jak jinak) prakticky nejvyšší výbavou.
Test Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Powershift: malá raketa
Seznam kapitol
  1. Pokrok nezastavíš, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Přešitý kabát, Vzadu jen pro menší
  3. Za volantem, Hbitý a rychlý, Dynamický motor
  4. Dobrá práce, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Dobrá práce

Modernizovaná Fiesta jako by říkala: „I po šesti letech výroby jsem pořád tady a musíte se mnou počítat!“ Je to vůz vyvážených vlastností, jenž si skvěle poradí s nástrahami velkoměsta, ale v dvoučlenném obsazení se neztratí ani na delších cestách. Rozsahem standardní a příplatkové výbavy zůstává stále ve formě a (minimálně) na úrovni konkurence. Dokonce ani pohled do ceníků už není tak bizarní, jako byl u Fordů ještě donedávna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiesta dokázala, že má stále co nabídnout

Zážehový tříválec EcoBoost vozu propůjčuje znamenitou dynamiku, díky níž bude Fiesta ve městě mimořádně hbitá a svižná, a to je k mání i výkonnější verze téhož motoru (ovšem bez možnosti kombinace se samočinnou převodovkou). S vozem na snímcích jsme během týdne najeli více než 1 200 km v různých provozních podmínkách a nezaznamenali jsme na něm žádnou vyslovenou nedostatečnost.

A teď spotřeba. Dálnice 8,0 l/100 km, město 8,5 l/100 km a kombinace 6,8 l/100 km. Jste zklamaní? Nebuďte. Výrobce sice slibuje průměr 4,9 l/100 km, ale už jsme si zvykli, že zvláště u přímovstřikových zážehových turbomotorů je rozptyl provozní spotřeby velmi široký. Takže pokud se budete opravdu snažit, lze s touto Fiestou mimo město jezdit i za 4,2 l/100 km.

Technické údaje: Ford Fiesta

  • Rok • stupeň výbavy 2014 • Titanium
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 3/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 999 cm3
  • Vrtání • zdvih 71,9 mm • 82,0 mm
  • Stupeň komprese 10,0:1
  • Nejvyšší výkon 74 kW (100 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 6 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 170 Nm při 1 400 až 4 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,8 s
  • Nejvyšší rychlost 180 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů automatická • 6 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 276 l • 974 l
  • Objem palivové nádrže 42 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 122 kg • 1 575 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 6,6 • 3,9 • 4,9 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 489 mm
  • Rozměr pneumatik 195/45 R16
  • Rozměry: délka × šířka × výška 3 969 × 1 722 × 1 495 mm

Naměřené hodnoty

Rychlostní stupeň/otáčky
50 km/h5/1 400 ot./min.
90 km/h6/2 100 ot./min.
130 km/h6/3 000 ot./min.
Orientační měření hlučnosti
Volnoběh23 db
50 km/h54 db
130 km/h68 db
Zrychlení 0 - 100 km/hČas
111,03 s
210,87 s
310,90 s
Průměr10,933 s
60 – 100 km/h
Aut.7,10 s
Man.6,76 s
80 – 120 km/h
Aut.9,52 s
Man.8,85 s
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pokrok nezastavíš, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Přešitý kabát, Vzadu jen pro menší
  3. Za volantem, Hbitý a rychlý, Dynamický motor
  4. Dobrá práce, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků