Noční můrou je pak výměna rozvodů, kdy musí motor z auta ven a na konci archaicky nastavovat vůle ventilu podložkami.

Noční můrou je pak výměna rozvodů, kdy musí motor z auta ven a na konci archaicky nastavovat vůle ventilu podložkami.

Motor několikrát po době získal titul Engine of the Year a pokud fungoval, vyznačoval se příjemnou dynamikou.

Motor několikrát po době získal titul Engine of the Year a pokud fungoval, vyznačoval se příjemnou dynamikou.

V případě provozu na krátkých trasách docházelo k ředění oleje benzínem a řemen máčený v oleji měl tendence se drolit do olejové náplně, což se dalo potlačit zkrácením servisních intervalů.

V případě provozu na krátkých trasách docházelo k ředění oleje benzínem a řemen máčený v oleji měl tendence se drolit do olejové náplně, což se dalo potlačit zkrácením servisních intervalů.

Ford svůj litrový EcoBoost v první generaci vybavil sběrným potrubím integrovaným do hlavy válců, rozvodovým řemenem máčeným v oleji a působivým vyvážením klikové hřídele pro hladší chod.

Ford svůj litrový EcoBoost v první generaci vybavil sběrným potrubím integrovaným do hlavy válců, rozvodovým řemenem máčeným v oleji a působivým vyvážením klikové hřídele pro hladší chod.

Zhruba tou dobou odstartovalo masivní zmenšování objemů a na trh začaly ve větší míře pronikat tříválce.

Zhruba tou dobou odstartovalo masivní zmenšování objemů a na trh začaly ve větší míře pronikat tříválce.

Jenže raná série se potýkala s problémy chlazení, které se podařilo vyřešit až v roce 2014.

Jenže raná série se potýkala s problémy chlazení, které se podařilo vyřešit až v roce 2014.

Noční můrou je pak výměna rozvodů, kdy musí motor z auta ven a na konci archaicky nastavovat vůle ventilu podložkami.
79
Fotogalerie

Test Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Powershift: malá raketa

Kapitoly článku:


Přešitý kabát

V době své premiéry patřila současná Fiesta jednoznačně k nejextravagantněji střiženým automobilům své kategorie. Možná i proto se toho při posledním faceliftu mnoho nezměnilo, a i přesto Fiesta stále vypadá docela dobře. Samozřejmostí jsou upravené nárazníky, výrazná, chromovanými prvky dokrášlená maska chladiče a nové světlomety vpředu i vzadu.

IMG_3195.JPGIMG_3196.JPGIMG_3212.JPGIMG_3216.JPGIMG_3219.JPGIMG_3220.JPG
Změnily se nárazníky, svítilny a další prvky, typická silueta ale zůstala zachována

Přední svítilny mají projektory pro potkávací a klasické paraboly pro dálková světla, a i když nemají „xenony“, jejich účinek a rozvržení světla si v obou režimech zaslouží pochvalu. Podél spodních okrajů jsou pásy LED denního svícení, jež se spínají při každém nastartování, ovšem za šera je třeba na „velká“ světla přepínat manuálně.

IMG_3190.JPGIMG_3193.JPGIMG_3201.JPGIMG_3197.JPGIMG_3200.JPGIMG_3204.JPG
Přídi dominuje rozměrná, chromovanými prvky ještě zdůrazněná maska

Při pohledu z profilu vynikají zejména směrem vzad výrazně stoupající spodní linie bočního zasklení a střecha zakončená spoilerem nad zadním oknem. S ohledem na rozměry vozu možná trochu překvapí rozměrné dveřní kliky a zpětná zrcátka, ovšem k jejich funkčnosti jsme neměli námitek.

Vzadu jen pro menší

Přístup ke všem sedadlům je skrze do široka se otevírající dveře s dvojitým těsněním pohodlný, obkladové materiály jsou černé a svým povrchem odpovídají kategorii vozu, přesto zpracování interiéru působí docela hodnotným a slušně provedeným dojmem. Horní část palubní desky včetně středové konzole má blízko k vodorovné rovině, prostor pro kolena cestujících vpředu je pak kompenzován podobně ostrými vybráními spodní části palubní desky.

IMG_3149.JPGIMG_3151.JPGIMG_3152.JPGIMG_3154.JPGIMG_3155.JPGIMG_3156.JPG
Přední sedadla jsou rozměrná a pohodlná i na delších cestách

Přední sedadla mají dostatečně dlouhé sedáky i opěráky a přiměřená tuhost jejich čalounění umožňuje bezproblémové cestování i na delší vzdálenosti. Jak je ostatně vidět i z přiložených snímků, na zadních sedadlech už mnoho místa nezbylo. Pro kolena to ještě jde, horší je to v příčném směru a v oblasti pod svažující se střechou.

IMG_3157.JPGIMG_3158.JPGIMG_3159.JPG
Vzadu je už místa samozřejmě o něco méně

Zavazadlový prostor je přístupný vysoko se zdvihající a částečně oplastovanou stěnou, ovšem nákladová hrana je dosti vysoká, což znesnadňuje manipulaci s těžšími předměty. Zavazadlový prostor svým objemem i tvarováním uspokojí požadavky na běžný městský a příměstský život, pro který je Fiesta stavěna.

IMG_3160.JPGIMG_3161.JPGIMG_3162.JPGIMG_3163.JPGIMG_3164.JPGIMG_3165.JPGIMG_3166.JPGIMG_3167.JPGIMG_3168.JPG
Pod podlahou zavazadlového prostoru se našlo také místo pro rezervní kolo

Žádné kryté schránky či poutka pro drobnosti nečekejte, ovšem pod podlahou se našlo místo pro kompletní rezervní kolo, byť jen dojezdové. Opěráky zadních sedadel jsou asymetricky dělené a jednoduchým způsobem sklopné na sedáky, vznikne ale výrazná hrana. Za volantem se ale budete cítit jako doma.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud