Kapitoly článku:
Přešitý kabát
V době své premiéry patřila současná Fiesta jednoznačně k nejextravagantněji střiženým automobilům své kategorie. Možná i proto se toho při posledním faceliftu mnoho nezměnilo, a i přesto Fiesta stále vypadá docela dobře. Samozřejmostí jsou upravené nárazníky, výrazná, chromovanými prvky dokrášlená maska chladiče a nové světlomety vpředu i vzadu.
Změnily se nárazníky, svítilny a další prvky, typická silueta ale zůstala zachována
Přední svítilny mají projektory pro potkávací a klasické paraboly pro dálková světla, a i když nemají „xenony“, jejich účinek a rozvržení světla si v obou režimech zaslouží pochvalu. Podél spodních okrajů jsou pásy LED denního svícení, jež se spínají při každém nastartování, ovšem za šera je třeba na „velká“ světla přepínat manuálně.
Přídi dominuje rozměrná, chromovanými prvky ještě zdůrazněná maska
Při pohledu z profilu vynikají zejména směrem vzad výrazně stoupající spodní linie bočního zasklení a střecha zakončená spoilerem nad zadním oknem. S ohledem na rozměry vozu možná trochu překvapí rozměrné dveřní kliky a zpětná zrcátka, ovšem k jejich funkčnosti jsme neměli námitek.
Vzadu jen pro menší
Přístup ke všem sedadlům je skrze do široka se otevírající dveře s dvojitým těsněním pohodlný, obkladové materiály jsou černé a svým povrchem odpovídají kategorii vozu, přesto zpracování interiéru působí docela hodnotným a slušně provedeným dojmem. Horní část palubní desky včetně středové konzole má blízko k vodorovné rovině, prostor pro kolena cestujících vpředu je pak kompenzován podobně ostrými vybráními spodní části palubní desky.
Přední sedadla jsou rozměrná a pohodlná i na delších cestách
Přední sedadla mají dostatečně dlouhé sedáky i opěráky a přiměřená tuhost jejich čalounění umožňuje bezproblémové cestování i na delší vzdálenosti. Jak je ostatně vidět i z přiložených snímků, na zadních sedadlech už mnoho místa nezbylo. Pro kolena to ještě jde, horší je to v příčném směru a v oblasti pod svažující se střechou.
Vzadu je už místa samozřejmě o něco méně
Zavazadlový prostor je přístupný vysoko se zdvihající a částečně oplastovanou stěnou, ovšem nákladová hrana je dosti vysoká, což znesnadňuje manipulaci s těžšími předměty. Zavazadlový prostor svým objemem i tvarováním uspokojí požadavky na běžný městský a příměstský život, pro který je Fiesta stavěna.
Pod podlahou zavazadlového prostoru se našlo také místo pro rezervní kolo
Žádné kryté schránky či poutka pro drobnosti nečekejte, ovšem pod podlahou se našlo místo pro kompletní rezervní kolo, byť jen dojezdové. Opěráky zadních sedadel jsou asymetricky dělené a jednoduchým způsobem sklopné na sedáky, vznikne ale výrazná hrana. Za volantem se ale budete cítit jako doma.