Test Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Powershift: malá raketa

Vyzkoušeli jsme modernizovanou Fiestu s věhlasným tříválcem, samočinnou převodovkou a (jak jinak) prakticky nejvyšší výbavou.
Seznam kapitol
  1. Pokrok nezastavíš, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Přešitý kabát, Vzadu jen pro menší
  3. Za volantem, Hbitý a rychlý, Dynamický motor
  4. Dobrá práce, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Pokrok nezastavíš

Stávající provedení modelu Ford Fiesta se představilo už v roce 2008 a původně se pro něj zvažovalo označení Verve podle koncepční studie z frankfurtského autosalonu v roce 2007. V Evropě se nabízí jako tří a pětidvéřový hatchback, ale ve skutečnosti jde o skutečně „globální“ automobil, jenž stále patří k nejprodávanějším vozům planety. Fiesta šesté generace stanula na podlahové plošině s označením B2E, jež byla navržena v Hirošimě a ponejprv použita v Mazdě 2.

Test Ford Fiesta 1,25i: komfortní, leč líná

Test Ford Fiesta 1,25i: komfortní, leč líná

V porovnání s ní je však podvozek Fiesty paradoxně laděn sportovněji a má oslovit dynamičtěji smýšlející klientelu. V porovnání s předchozí generací pak vzrostla pohotovostní hmotnost jen o nějakých 15 kg, z nichž většina připadá na bezpečnostní prvky a výztuhy. Ačkoli se dnes při vyslovení hesla „fiesta“ vybaví většině z vás hlavně sportovní provedení Ford Fiesta ST, své stále umí říci i její civilní verze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta ve své aktuální podobě
 

Svůj podíl na tom má hlavně facelift z pařížského autosalonu na podzim roku 2012. Ten přinesl na první pohled především novou příď, jíž od té doby vévodí výrazná maska chladiče svým vzhledem až nestydatě připomínající vozy Aston Martin, což má jisté historické pozadí, jemuž se ale nyní nemá smysl věnovat.

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Příjemnou změnou byly zástavba nové středové konzole a úprava čalounických a obkladových materiálů v interiéru, jakož i omlazená nabídka pohonných jednotek, v níž se objevil také titulem Motor roku 2012 ověnčený tříválec 1,0 EcoBoost.

Nabídka verzí

Fiesta je v současnosti k mání s cenami od 218 990 Kč, s tří a pětidveřovou karoserií a ve výbavových stupních Ambiente, Trend a Titanium, plus v třídveřových verzích ST a ST+. Už Ambiente přitom nabízí třeba sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, rádio s CD, MP3, vstupy USB a AUX a ovládáním na volantu, centrální zamykání nebo elektrické ovládání předních oken a vyhřívaných zpětných zrcátek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vyzkoušeli jsme pětidveřovou Fiestu s motorem EcoBoost a převodovkou PowerShift

Trend přidává třeba palubní počítač, klimatizaci, kožený volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče či dálkové ovládání zámků ve sklopném klíči, přičemž nejvyšší úroveň Titanium je bohatší o lité ráfky, zdroje LED pro denní svícení nebo chromované dekorace. Pokud chcete Fiestu přizpůsobit svým požadavkům, máte k dispozici celou řadu zvýhodněných sad i samostatných prvků, mezi nimiž nechybí ani bezklíčkové zamykání a startování, tempomat či couvací kamera.

Základem jsou atmosféricky plněné zážehové motory 1,2 l/44 kW, všechny ostatní mají přímé vstřikování a přeplňování. Stěžejním je již zmíněný tříválcový EcoBoost s objemem 1,0 l a výkonem 74, nebo 92 kW, přičemž slabší verze může být za příplatek nemalých 40 000 Kč opatřena samočinnou převodovkou PowerShift (Dk6). Pro všechny motory, s výjimkou špičkového 1,6 EcoBoost pro Fiestu ST s „šestikvaltem“, jsou standardem pětistupňové manuální převodovky.

Pro zastánce vznětových motorů jsou k dispozici jednotky 1,5 TDCi/55 kW (pouze pro Trend) a 1,6 TDCi/70 kW (jen pro pětidvéřové Titanium).

Zkoušený vůz

K testu jsme převzali metalízou Hot Magenta výrazně zbarvenou pětidveřovou Fiestu se zážehovým motorem 1,0 l EcoBoost/74 kW a dvouspojkovou převodovkou PowerShift. Cena tohoto provedení začíná podle ceníku na 369 990 Kč, ale vůz na snímcích byl doplněn prvky příplatkové výbavy až na úroveň 415 090 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Denní svícení LED je standardem verze Titanium, samočinné přepínání na potkávací světla však nikoli

Zmínit je třeba zejména sadu Comfort Plus se samočinnou klimatizací, rádiem Sony s barevným displejem, osmi reproduktory a systémem Ford SYNC s hlasovým ovládáním a Bluetooth (+ 19 000 Kč), sadu City s couvacím asistentem a elektricky sklopnými zrcátky (+ 6 500 Kč), sadu Winter s vyhříváním čelního skla a předních sedadel (+ 9 800 Kč), tempomat (+ 4 900 Kč) a sadu litých, šestnáctipalcových ráfků (+ 4 000 Kč).

Ford Fiesta Titanium 1,0 EcoBoost PowerShift
Rok výroby2014
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)415 090 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)218 990 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy7x
El. řízení podvozkuABS, ESP, TCS, EBA
Centrální zamykáníAno, dálkové
El. ovládání okenAno, 2x
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání a el. přiklápění
Čalouněnílátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraNe
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut.
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAno
NavigaceNe
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyNe
Denní svíceníAno, LED
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, vzadu
Start/stop systémNe
MetalízaAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pokrok nezastavíš, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Přešitý kabát, Vzadu jen pro menší
  3. Za volantem, Hbitý a rychlý, Dynamický motor
  4. Dobrá práce, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků