50
Fotogalerie

Test Fiat Punto Evo 1,4 turbo: není Evo jako Evo

Kapitoly článku:


Špás to je, ale poněkud dražší

Fiat Punto Evo v nejostřejším provedení je, podobně jako nedávno testovaný Peugeot 207 GT, ukázkovým příkladem vlajkového zástupce svojí modelové řady se všemi jeho klady i zápory. Na city potenciálního zájemce, kterým může být nevyřáděný synek kapitalistův podobně jako jeho lepá choť, útočí expresivním, možná až moc „přetuněným“ zevnějškem upraveným do stylu novodobé pětistovky. Další kvalitativní posun nastal bezesporu v interiéru, který si zachovává všechny praktické výhody běžného Punta, navíc přidává výborné sedačky a velmi bohatou výbavu.

Turbomotor z pokrokové řady MultiAir nesnese po stránce dynamiky větších výhrad, výraznou kaňkou na kráse je ovšem nepěkně velká spotřeba. Nedostatečnou dávám jednoznačně převodovce. Vůbec mi nevadí, že má jen pět rychlostí, ale pro samotný proces změny rychlostních stupňů těžko hledat alespoň smítko chvály.

Využití velkého potenciálu ukrytého ve schopnostech podvozku brzdily často nekvalitní české silnice, které sice posádce nepřivodí otřes mozku, otřesy jsou ale v interiéru i tak až příliš citelné. Když už se vám zadaří najít tu správnou testovací trasu, je dobré mít na paměti nečekaně zákeřný příchod nedotáčivosti v limitní situaci.

Podtrženo sečteno, už teď je na bíledni, že tohle provedení Punta v prodejích rozhodně rekordy trhat nebude, to však nic neubírá na faktu celkové vydařenosti výchozího typu. Mimochodem za akční základní cenu testovaného vozu (447 900,- Kč, standardní cena je o dalších 26 000 Kč výše) si bez pár drobných pořídíte dvě Punta s jedna dvojkou z opačného konce nabídky. Dovedu si představit, že za pár let, po dozajista dramatickém poklesu ceny, se oněch nemnoho prodaných (a dochovaných) kusů vitálního turbostroje stane vděčným objektem tunerských radovánek podobně, jako tomu svého času bylo u vzpomínaného Una Turbo.

Cena v základním provedení (Punto Evo 3D 1,2 65k Active): 248 900 Kč
Cena v základním testovaném provedení (Punto Evo 5D 1,4 MultiAir Turbo 135k Sport): 473 900 Kč

Test Fiat Punto Evo 14 Multiair Turbo 01.jpg Test Fiat Punto Evo 14 Multiair Turbo 22.jpg Test Fiat Punto Evo 14 Multiair Turbo 50.jpg

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

  • Řadový, kapalinou chlazený zážehový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč před přední nápravou
  • Objem: 1 368 ccm
  • Největší výkon: 99 kW (135 k) při 5 000 ot./min
  • Největší točivý moment: 206 Nm při 1 750 ot./min
  • Palivo: Natural 95

Přenos výkonu

  • Pětistupňová manuální převodovka
  • Pohon předních kol

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 205 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,5 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
    • Město: 7,3
    • Mimo město: 4,6
    • Kombinovaná: 5,6
  • Objem palivové nádrže: 45 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: zavěšení typu McPherson
  • Zavěšení zadních kol: podélná ramena, torzní příčka

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 105 kg
  • Užitečná hmotnost: - kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 065 mm
  • Šířka: 1 687 mm
  • Výška: 1 490 mm
  • Rozvor náprav: 2 510 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 275 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 1030 l

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud