Test Fiat Punto Evo 1,4 turbo: není Evo jako Evo

101 komentářů

fanda
17. srpna • 20:00

Isiel som s Puntom Evo a myslim, ze je vyborne.
Autor clanku sa mi zda vyslovene zaujaty.
Uz ma nebavi vsade citat ako je najlepsia len skodovecka, potom skodovecka a do tretice doprd... zase len skodovecka.
Prosim dajte s tym uz raz navzdy pokoj. Menej muziky za tie peniaze, ako u skodovky som nikdy nevidel, pritom je to len odvarovy klon VW, bez akehokolvek ducha.
Dakujem.
Fanda auomobilizmu a hlavne aut, ktore maju dusu.

Marek
28. září • 18:35

Plne súhlasím! Na tento fiatevo Fábia zdaleka nemá!

22. října • 22:22

Boze chudaci skodovkari ved to je jedno hnusne zakomplexovane auto...skodu nikdyyyy...ako vobec mozte porovnavat Fiat a Skodu...????Fiat Punto Evo je krasne.auticko kvalitne super motory...Fabia je auto pre obmedzencov a chaluparov

fiatak
10. července • 18:26

Vcera sme sa vratili z Rimini po 2 tyzdnovej dovolenke, najazdili sme dost aj po okoli (Benatky, Ravenna, San Marino) a neskutocne ma prekvapila skladba vozoveho parku - za 14 dni sme nevideli ani jedno Punto Evo, ani jedno jedine nove Bravo!! Plno bolo ale starych Punt Mk1, Pandy, dokonca vcelku vela aj Cromy, starsich Grande Punt uz pomenej. Ale naozaj ma prekvapila absencia Punta Eva a Brava, naozaj ani jeden jediny kus za 14 dni...
.
Co sa tyka radenia konkretneho recenzovaneho kusu - keby som bol kompetentny clovek z Fiatu CZ, hanbil by som sa ako pes, keby som dal k dispozicii na testy novinarom vadne auto. Zaujimalo by ma, co na to centrala Fiat SpA. Ako ich ale poznam, je im to uplne jedno. Myslim, ze nastal najvyssi cas nakopat niekooh z Fiatu CZ do zadnice, resp vykopat odtial vsetkych do jedneho vratane upratovaciek a nasadit tam ludi, ktory vedia robit to, co maju v naplni prace!

dall
11. července • 7:53

ten cas uz nastal strasne davno, ale stale se nic nedeje... fiatu v IT je cesky trh u prdele...

Vitek
30. července • 21:37

Možná jsou zvyklí ty auta více ojet, a tohle je relativní novinka, takže potrvá než se ulice zaplní.
Často jezdím do Ostravy, a pokaždé vidím vlaky plné Fiatů, jak jedou na jih. Kdyby ty auta stály tak za prd, jak se říká, nikdo by je nechtěl a nekoupil. Prodeje za poslední rok mluví jasně ve prospěch Fiatu. Ty poslední modely se mi líbí natolik, že mám cukání, až mi umře můj věrný Renault, jednoho zkusit. Co se týká neustále masírujících majitelů škodovek,- co do vnějšího designu Fiatu, Škodárna mu nesahá ani po kotníky. Uvnitř už vůbec. Materiály v interiéru Škodárny jsou ale opravdu kvalitní.
Znám hodně lidí, kteří fiaty kupují pravidelně, a jsou spokojeni. Tak uvidím...
PS:Viva Italia!!!B-]

Beaumont
9. července • 21:51

Shodou okolností jsem se krátce projel přímo v tomhle konkrétním testovaném autě a přidám pár svých postřehů:
1) To řazení je opravdu hrozné a na 99% je to závada konkrétního kusu. Jel jsem i s jiným Puntem Evo (s jiným motorem) i Grande Puntem a žádné z nich tenhle problém nemělo. Čili to není chyba Punta Evo, nýbrž Fiatu ČR, že na novinářském autě (!!) nejsou schopni opravit zjevnou závadu.
2) Naopak zcela odlišný pohled mám na podvozek: podle mého dokáže až neuvěřitelně dobře filtrovat nerovnosti na cestě, neznám jiné auto téhle kategorie, které by to umělo podobně, navíc na takto velkých kolech. Rozhodně bych podvozek neoznačil za tvrdý a už vůbec ne za nepříjemně tvrdý.
3) Nástup brzd je relativně ostrý, ale zvykl jsem si téměř okamžitě
4) Mých 193 cm nemělo žádný problém s místem vpředu, ani u pedálů, ani se středovým panelem. Jen na hlavu bylo prostoru méně, ale to kvůli příplatkovému střešnímu oknu, které bych si určitě neobjednal a které taky spolu s ostatními doplňky podstatně (!!) ovlivňuje cenu auta, která se pak jeví nesmyslná.
5) Podle mého tahle verze NENÍ zamýšlená jako hot-hatch a už vůbec ne jako konkurent Fabie RS. Od toho tu je Abarth. Verze Evo 1.4 Turbo má podle mého být vrcholná verze "běžné" řady s nádechem luxusu a stylu a dostatkem výkonu, čemuž odpovídá i ladění podvozku, řízení atd. a taky špičkový interiér.
6) Uno turbo i.e. jsem měl dlouhá léta a miloval jsem ho, nicméně to bylo charakterem úplně jiné auto. A ano, Uno Turbo MĚLO tvrdý podvozek...

i
9. července • 10:45

Abych nebyl nařčen z povrchnosti, tak podotýkám, že Fiaty máme v rodině historicky. Od F 125p, přes Regatu, Uno, Punto I 1,2. A aktuálně Punto II 1,9 jtd (teď 152 tkm), GP 1,4 57 kW (teď 47 tkm). Používáme je pro denní dojíždění do práce. Tedy asi 30 km do Prahy, pak 15 km Prahou a zpět. Na delší cesty a zimní kalamitky (přeci jen bydlíme trochu mimo protahované cesty) máme, opět historicky, Subara, aktuálně Imprezy 2,0 (teď jednu 82 tkm a druhou 129 tkm). Pokud někdo očekává, že namontováním turbomotoru do GP a přejmenováním na Evo vznikne zázrak, je na omylu. Jenže to není jen případ Eva, ale prakticky všech malých drzků. Rozjezd je limitován přenosem výkonu předními koly, sezení v zatáčce konstrukcí náprav, tvrdostí pérování a KVALITOU cesty, stabilita na dálnici relativně malou hmotností a aerodynamickými silami na poměrně vysokou a krátkou karoserii. Jen žravost turbomotoru nemá zjevný limit :-)). Ale vážně. Vzhledem k charakteru našich silnic je opravdu diskutabilní, zda dávat peníze za lehké auto se silným motorem ale limitované podvozkem, nebo za těžší auto s perfektním podvozkem, ale limitované relativně slabým motorem. V zimě je hranice rychlosti jízdy dána kvalitou podvozku. Trakce počtem hnaných náprav. V létě jde spíš než o rychlost, o prostou průjezdnost ucpanými silnicemi. Nicméně, je to diskutabilní, zejména pokud jde někomu o adrenalin. Ten si já řeším kolem a motorkou. Takže Punto pro mě zůstává příjemným přibližovadlem. Tedy, pokud má spotřebu do 6,5 litru. Pak už mi nějak přestává dávat smysl.

tonča
9. července • 21:47

Rozumný názor, zjevně zkušeného praktika. Jenže, vykládejte to mladým bejčkům. :-)

Filda
8. července • 10:26

Co je na turboefektu příjemného (viz článek)? Teda kromě toho, že vám adrenalin uvolní zanesené cévy, když šlápnete na plyn a ono nic.

wolff
8. července • 12:46

Ono to chce vyzkoušet a pak...psát... ;-)

miromen4
8. července • 15:34

Asi tak ne třeba k tomu vice psat.

Filda
8. července • 15:47

Ty jseš třetí takovej?

wolff
9. července • 8:02

Ne on má 1,2 TSI, takže ví jak turbomotor jezdí a jak na tom dnešní turbobenziny jsou... Tvoje pocity jsou o ničem..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Filda
9. července • 9:23

Jaký pocity? Položím ti úplně banální otázku: Co je příjemného na turboefektu? Na nic jiného se neptám, můžeš se rozepsat, pokud budeš chtít.

wolff
9. července • 10:22

S tebou diskutovat nebudu...
A když se ptáš, tak si přečti co sem psal... tam najdeš odpověď.
I úplný ťulpas chápe to, že kdyby turboefekt a turbodíra nebyly a byl by plynulý zátah s gradací (od samého počátku), že by to bylo super. Bohužel to nikdo neumí. Moderní motory umí tuhle věc zamaskovat a potlačit.
Nicméně, pro někoho to příjemné být může... Ten pocit akcelerace (sice se zpožděním) někoho může dovést až k orgasmu (viz. platonické i jiné lásky k TDi v minulosti).

Filda
9. července • 10:35

Turboefekt = turbodíra, turboefekt = turbodíra, turboefekt = turbodíra. Nástup turba = gradace, nástup turba = gradace, nástup turba = gradace. Vy tři si pletete zavedené pojmy a zaměňujete je, jen doufám, že nejsi doktor a stejně si pleteš játra a ledviny. To je to, o co mi od začátku jde. Průměrný (asi) člověk si to najde a neodmítá diskutovat.

Shimi
9. července • 14:03

to Filda: No problém je, že tobě jde od začátku o něco, co nemá smysl řešit. Kdybys pochopil psaný text a zbytečně se nevzrušoval, tak bys tu svou rádoby ftipnou poznámku vůbec nenapsal. Zkus si ten článek přečíst ještě jednou a zamyslli se nad tím, jak to autor myslel.P.S.: Třeba pro mě je turboefekt příjemný. Jestli je ta díra velká nebo malá na tom nic nemění. V případě mého auta je minimální, ale i tak je to funny. Jak se říká, 100 lidí 100 chutí, chápeme?

Filda
9. července • 14:41

Takže čtvrtej. Turboefekt je ta DÍRA... co je na té díře (byť krátce trvající) příjemného... Chápeme?

Shimi
9. července • 16:06

Takže nechápeme :-D Tak jinak, páč ty máš evidentně problém s chápáním psanýho textu. Turboefekt = turbodíra a je pro mě příjemná. Proč? Protože se "nic" neděje. Chápeme? Kdybych to hnal do extrémů, tak u předchozích maloobjemových atmosfér, které jsem jezdil, byla "turbodíra" v celým spektru. Páč tam ať šlapeš jak šlapeš, tak se taky "nic" neděje. Takže specielně pro tebe, to "nic" není "nic", jak se pořád snažíš prezentovat, ale je to "něco" a to "něco" je pro mě i tak příjemný. A kdyby ses i tak zeptal, s čímž počítám, proč je pro mě i to "něco" příjemnýho, tak je odpověď na snadě. No protože za tím "něco" následuje armagedon, proto se na to "něco" tak hrozně teším. Úúúž?

Filda
9. července • 17:07

No dobře, člověk by řekl, že deviza turba je to Úúúúž, proč se těšit na díru. S psaným textem problém nemám. Autor se evidentně měl na mysli Úúúúž a psal o turboefektu... Jsem hnidopich, ale když někdo ukazuje na rohlíky mluví o chlebu, tak je někde chyba.

wolff
11. července • 12:18

Ne není...
Všechno souvisí se vším a kdo s tím autem má zkušenost, ví o čem autor mluví...
Obdivuji trpělivostz jiných... Bravo.
I tak si nemyslím, že by si to pochopil..

Filda
11. července • 15:46

Ale to víš, že to chápu. Ty dva jevy, jsou jasně oddělitelné (a nezaměnitelné), ikdyž plynule návazné. Používejte výrazy, o kterých víte co znamenají a nefantazírujte. Vezměte to naprosto bezcitně, neosobně a nevztahujte to na svá auta, já vám je nehaním.

Filda
8. července • 13:05

Čokl co blafe, nečte, reaguje a přitom ví houby, co je vlastně turboefekt... turboefekt nerovná se nástup turba, kdy už je úspěšně turboefekt potlačen. HAF.

wolff
8. července • 13:07

jáj, ty seš zase odborník, co?

Filda
8. července • 13:18

A ty jsi hlupák, propásl jsi možnost si to najít a říct, "máš pravdu".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
wolff
8. července • 14:00

Jojo, máš pravdu.
Ano sem hlupák..., kterej ale s turbobenzínem jezdí..., takže vůbec nevéí o čem je řeč... ;-)

Filda
8. července • 14:19

Děkuji ti za uznání. Ale ty máš taky pravdu, nevíš, o čem je řeč. Místo psaní smajlů si najdi, co je turboefekt a přestaneš to zaměňovat s nástupem turba.

wolff
8. července • 14:23

Ach jo.
Kolik je ti let, že máš taková moudra... tohle není staré TDI... nemůžeš porovnávat trubobenzin se starou turbonaftou...
Turboefekt má každý motor s turbem (někde víc a někde míň, podle rychlosti reakce turba a aktuálních otáčkách)... s tím rozdílem, že prostě v momentě kdy zabere turbo, tak to má tah naprosto nesrovnatelný s atmosferickým motorem. Proto poznámky o cévkách při předjíždění jsou mimo mísu. Prodleva, kterou vnímáš je prostě daná koncepcí motoru. To, že po zátahu turba auto vyrazí citelně v před neznamená, že před tím bylo výrazně pomalejší než pokud by turbo nemělo... Ale škoda mluvit...

Filda
8. července • 14:29

Autor článku psal o příjemném turboefektu. Já se ptal, co je na turboefektu příjemného. Pak vyskočil z lesa wolfik a na turboefektu mu nic nevadí... Já říkám, že nechválíte turboefekt, ale nástup turba... nesmály se ti děti ve škole?

wolff
8. července • 15:22

ách jo... Tomáš Marný... už sem Vás poznal... ;-)

Filda
8. července • 15:29

Tenhle byl dobrej. Teď dej ještě jednou ten o tom, jak ti turboefekt žene kárku lesem.

peter
6. července • 16:50

Neda mi nereagovat v tejto diskusii...
Mam punto EVO 3 mesiace, motor klasika 1,4, ziadny multiair a uz vobec nie turbo...
1-cena: v top vybave cena 11200 EUR, skuste tak natlacit napr. niekolkokrat spominanu fabiu...
2-spotreba: cisto mestky a primestky styl, kam je toto auto urcene, spotreba 6,3-6,5.
3-dizajt: vec cisto osobna, mne sa paci
4-spolahlivost: 10 rokov skusenosti s punto 1,1 40 kw bez poruchy, a dodnes sluzi k spokojnosti druhemu majitelovi.
5-priestor, mam 97 kg a 187 cm a nemam absolutny problem si sadnut za volant a potom "sam za seba", je to najpriestrannejsie auto v triede, bez diskusie!!!
6-auto je tvrde so spotrovym podvozkom a 16´´ diskami, v meste podskajuje, inak podvozok znesie najprisnejsie porovnanie so spominanou fiestou i ibizou, aj vzhladom na uplne rovnaku konstrukciu.
7-radenie rychlosti je hroza!!! a taktiez aj brzdy z velmi ostrym nastupom. Tiez rozjadz
chce kvoli "dlhej a makkej" spojke cvik, inak motor zdochne. A este takmer nepouzitelne ostrekovace cel.skla-striekaju na stierace, nie na sklo a nedaju sa napravit...
Urcite by som ale nekupoval verziu, ktora bola testovana... Akukolvek snahu o sprotovu jazdu znici radenie rychlosti... Ale o tom nie su male auta. Peter

Rokba
6. července • 22:19

Při vší úctě, ale s řazením opravdu Punto problémy nemá, spíš bude problém mezi sedadlem a šaltrpákou.

wolff
7. července • 11:08

já teda taky jezdil ještě staré GP a problémy s řazením sem enměl. naopak tam byl cítit větší odpor, než sem byl třeba do té doby zvyklý mít pi řazení.
Jezdím sem tam docela dost aut, ano v globále má koncern možná o něco lepší řazení, ale rodzíly malé (například v porovnání s PSA. tohle auto testovali i na autowebu a psali tam to stejné, ž an okruhu s tím jelli stejný čas kvůli řazení jako s Golfem s 1,2 TSI. To je prostě kravina, to auto musí mít něco špatně. neomlouvám to, jen konstatuji. Jinak to auto musí být slušné dělo i na dálnici a kdekoliv. A cos e spotřeby týká... k tomu se už raději envyjadřuji. napíšu to jinak.. Kdo chce a´t mě kontaktuje, můžeme se projet po nějaké určené trase... a a´t to s jakoukoliv atmosférou co má aspoň 2/3 výkon zajede za stejný čas a za míň a řeknu.. je to borec... Multiair musí mít spotřebu ještě menší než klasický T-Jet...

LCD
11. července • 9:46

Hele Wolfe, podívej na spritmonitor.de a podívej se na spotřeby.Prostě TSI žere méně a tečka.Jsou tam dostatečné vzorky aut a výsledky jsou jasné.Nějakej osobni economy run je o ničem.Držme se faktů...čímž netvrdím že FIAT žere hodně, ale jen to že TSI je postě o kapku lepší.

miromen4
7. července • 11:33

Ještě k tomu okruhu nezapomeň že motor neni vše.....

wolff
7. července • 12:38

Nechceš abych s tebou vedl debatu na téma podvozek Golfu etalon všech etalonu..., protože víceprvek... ble ble ble... Závod by sis se mnou asi nedal... :-))Chápu, že sis to auto koupil, taky chápu, že je to to nejlepší na světě, ale mě o své pravdě přesvědčovat nemusíš, řekl bych, že se v autech celkem vyznám... Takže ano.. Golf je raketa, osazen nejlepším a nejúspornějším motorem na světě, ale debatuj trochu na úrovni.
K tomu testu se záměrně nevyjadřuji..., neboť v Puntu Evo sem nejel...po testech, co u nás s tímto autem vyšly bych si myslel, že je to nejhorší auto ve třídě... a buď je to teda pravda a nebo ne... pokud by to byla pravda, pak to není v kontextu toho co se psalo, když to auto bylo uvedeno na trh a nebylo by to v kontextu toho, že znám jaké je a bylo Grande Punto a dost pochybuji o tom, že by to bylo horší...Imho na převodovku v Bravu tady kdosi plival taky (tuším na auto.cz)... takže vím asi jak to s tím je...
Na druhou stranu vím, jak se chová vylágrovaná převodovka a jak v záběhu a sám sem tady psal, že na bravu dokud bylo auto nové, šla převodovka velmi ztuha, což se po asi 2 tisíci kilometrech prostě změnilo a převodovka řadí krásně srovnatelně s mechanickými převodovkami od VW... tam prostě není rozdíl (tedy nějaký měřitelný).Imho, když už se tady plive na Punto, je potřeba říct, že DSG převodovka ve fabii (v nejednom periodiku) moc chvály taky nedostala..., takže asi tak... On je to možná obecný problém, kdy si někdo myslí, že malý sportovní hatch pojede a bude řadit jak formule jedna.. což je prostě blbost.A ad spotřeba.. ty sám máš turbomotor, tak víš, jak to se spotřebou je. Teda zatím víš prd...ale časem na to přijdeš... Prostě nemůžeš s tím jezdit jako s atmosferou a honit to a pak se dívat na spotřebu... Pokud jedeš volně, třebas i nad limit a prudce neakceleruješ, pak je spotřeba velmi, velmi rozumná... jasně.. koncern má nejlepší motory, úsporné a všechno, ale věř, že s tím Fiatem se dá jet úplně stejně , případně podobně úsporně jako s tím od VW... to, že je autor nejspíš lama...je věc druhá...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
miromen4
7. července • 13:43

Tak k prvnim dvoum odstavcum se nebudu vyjadřovat tohle je prostě zavist nebo ja nevim jak to napsat že prostě Fiat ma meně kvalitnějši podvozek než VW. Ty prostě nikdy PŘIMO nepřiznaš slabynu Fiatu.
Ty převodovky mě je to už u vyfuku a to proto že jsem se rozhodl pro jinou značku. Jak řadi Fiaty po 100tkm na to se nikdo při koupi auta nepta a moje poznatky jsou takove jake jsou a to že se převodovka u Multiairu zřejmě nepovedla potvrdily nejen testy u nas. No a s tou spotřebou je to u 1.2TSI asi tak že bez problemu jsi schopen jezdit pod 6l a pani redaktoři kterym zřejmě prošlo rukama aut vice než dost a napišou že i při snaze o uspornou jizdu měli problem se dostat pod 7l tak něco neni v pořadku. No a ja tu nejsem rozhodně ten co plyve na Fiata to že zminim některe nedostatky mužou pomoct jinym při vyběru jestli jim to vadi nebo ne. A na zavěr nějaka Fabie a navic s automatem mě už vubec nezajima pro mě to bylo mrtve auto už před vyběrem. V segmentu B bych ja osobně volil buď Ibizu Fiestu nebo pravě Punto Evo ale nejspiš s Multiairem ale bez turba ktera ma navic 6kvalt a snad kvalitnějši než to co davaji do turbovane veze.

wolff
7. července • 14:54

Jo já ti závidím hrozně moc.. Na to si kápl...P.S. Doufám, že podobných závodníku s autem co máš ty budu na silnici potkávat co nejmíň, protože právě kvůli takovým jako si ty se mi zvedá spotřeba protože musím brzdit... ;-)Ano, redaktoři (i zahraniční jsou letadla) a já sem debil.. s tím rozdílem, že já s tím autem umím i za 5,5 (po okresce), ale oni i když se snaží o ekorelý, tak neumí za 7dum (dlouhodobý mám teď po dovolené 8,8 l/100, doložitelné všema účtama s tím, že na rozdíl od tebe mám na autě lepivé gumy, velký kola a taky trochu svižněji než ty jezdím)...Někde je prostě chyba... a předpokládám, že ve mě... Jdi si ty svoje bláboly s otřesnýma chybama psát někam jinam (tím netvrdím, že sem lingvista, ale co ty dokážeš vyplodit je fakt umění)... ;-) A když už mám potřebu psát o chybách Fiatu, taky by se našly nějaké ty o Golfu a Polu, nemyslíš..? Nebo budeš jenom tlachat vyčtený moudra a nic z vlastní (reálné) zkušenosti?Jinak ten tvůj podvozek bych chtěl vidět při ostré jízdě... Ale to raději nebdu fakt komentovat... Jen bych ti dal radu... Opravdu, ale opravdu ti víceprvek nepomůže na kvalitním povrchu okruhu... Výhoy víceprvku )je-*li dobře udělaný) poznáš snad jen na hrbolaté silnici a zejména na komfortu, minimálně však na rychlosti...ale to ty jako teoretik amatér asi ani nemůžeš vědět...Jinak ti přeji.. aby převodvky s 1,2 TSI byly kvalitnější než ty s 1,6 MPI, protože kdyby na tom byly stejně.. tak ty jako majitel koncernového auta o řazení ve 100a více tisíci kilometrech bez repase můžeš rovnou zapomenout... ;-)

miromen4
7. července • 15:24

To co ty dokažeš překroutit je až neskutečne no jak už jsem psal FIAT the best of Best.
Copak to meleš o nějakych vyčtenych moudrech tomu už vubec nerozumim.
Proč bych tu měl zmiňovat něco nad ramec o Golfu když je to tu o PUNTU.
Ty mě jako jezdce znaš že si troufaš tvrdit takove věci že jsem brzda provozu mistře světa ?
Debil jsi ty a ne redaktoři protože zminka o EKORELY oni ani ja jsme nezminili. Jen jsem psal že se dostali pod 7l a ne ZA 7l ale nebylo to tak snadne. Navic u nas opravdu asi dostali nějakou mrdku když ve všech testech zmiňuji větši spotřebu než očekavali a řazeni je slušně řečeno špatne.
No a pročpak se zmiňuješ o nějake ostre jizdě podvozku Golfu a Brava ? Tobě to nějak neda spat protože jak pišeš dobře odladěny viceprvek umi dobře zdolavat hrbolate silnice a je komfortni takže tohle je přesně vlastnost Golfa a to opravdu nemam vyčtene je to vlastni zkušenost a porovnani s vice auty dane třidy a to i Brava.

wolff
7. července • 16:03

kličkuješ dobře....
Budiž...
Je to tak, že ty ses zmiňoval o podvozku (byť ne přímo) ;-)jinak Fiat je hodně dobrej,a le nejlepší je GOLF... :-D

Shimi
7. července • 17:44

Už se poprali? :-D

kix
8. července • 11:28

srovnávat spotřebu 1.2TSI 63a77kW a 1.4turbo multiair 99kW? adekvátní motor k 1.2 tsi bude spíš 0.9TwinAir 63 a 77kw(jaká to náhoda číšel :-D ) nevím proč se tu furt srovnává nesrovnatelný..k jízdě akceleraci se používá fabie rs ke který je evkivalent abarth ale na spotřebu se tu zase hazí slabší motor 1.2..a vůbec už tu nemá co dělat golf kterej je o třídu vedle..i když v něm je podobně místa jak v puntu..nejsem zastánce fiatu každý auto má svoje ale tahle snaha ukázat že fiat je absolutní sračka mě v čechách jaksi nebaví..

Paul
8. července • 20:58

No ono všechny turba od Fiatu žerou o dost víc než výkonově podobné TSI od VW.

miromen4
8. července • 15:35

To je ale kix.

miromen4
7. července • 11:31

Bohužel Wolffe s řazenim měli problemy nejen redaktoři u nas ale i v Německu nebo napřiklad v Anglii. Navic ja sam jsem jel dvě auta na testovačce od Fiatu a žadna slava to nebyla. A oproti koncernu no nevim ale v mem Golfu je řazeni znatelně lepši. Dalši věc je spotřeba kdy Italove slibovali uspornějši motor a opět zatim v žadnem testu se jim spotřeba nelibila a měli problem dostat se pod 7l při opatrnějši jizdě. Takže nechapu jak tento motor mohl byt vyhlašen za nejlepši novinku tohoto roku když se dnes hlavně hledi na ekologii. Zřejmě tato anketa je bezvyznamna nebo uplatitelna.

Rokba
6. července • 15:42

1. buďto si všichni novináři půjčují stále jeden kus, kterýho někdo vykvrlal řazení, a nebo, a tomu jsme nakloněn více, novináři neumí řadit...já teda nemám problém zařadit dvojku...
2. spotřeba...nevěřím! mám sice starší T-Jet se 120 k, ale průměrnou spotřebu 9.5 mám na dálnici pří stálých 150...ovšem pokud hodně dovádíte, což zrovna tento motor má velmi rád, tak to by ani veleslavný VW nedokázal za 4 litry :)

Pitt
6. července • 2:50

Pred mesicem jsem najel po Sardinii s Fiatem Punto EVO 1.2 asi 2000km. Motorizace sice jina a o neco slabsi vybava. Jizda pohodova, zatacky so strihalo svizne a jelo kam jsem chtel. S danym motorem zadna slava, ale kdyz se to vytocilo do otacek tak se i 1.2ka dala. Proste na litacku kolem baraku dobra. Na delsi cesty ani omylem. Ctyri veci me ovsem neskutecne stvaly.1) Vyhled doleva sikmo pres sloupek - bohuzel nemuzu souhlasit s tim, ze malinke trojuhelnikove okenko pomaha - me tedy ne. Spise jsem si rikal k cemu tam je. Musel jsem se ruzne vyklanet abych bud videl prednim sklem, nebo levym oknem. Stvalo me to uplne stjene jako u noveho Renaultu Clio, kterym jsem jezdil v loni. Naopak kdyz jsem jezdil novym Fordem Fiestou tak v pohode.2) Jeste ted si muzu nahmatat pod kolenem na prave strane prave nohy otlaceninu od stredoveho panelu. Mam 180cm a todle bylo docela neprijemne.3) Pravou nohu jsem musel porad procvicovat protoze u plynoveho pedalu maj v Puntu nejak zvlastne vyreseno misto, ze jsem byl nucen nohu ruzne kroutit. Mozna to ma souvislost s tim stredovym panelem.4) Spotreba. Nejsem nejaky super ridic, jen se chci pohodlne dostat z bodu A do bodu B. Kdyz chci jezdim rychle a kdyz se mi libi krajina tak pomalu. Nejak to nestresuju. Za sve Mondeo bych to rozhodne nevymenil a to v zadnem aspektu, krom mozna o neco snadnejsiho parkovani ;)

ALFicek
17. ledna • 20:15

Mám Punto Evo 1.2 5D Racing, jelikoz nejsem žádný závodník tak pro mé potřeby to stačí. (výhodná cena za předváděcí vůz).Ad spotřeba, jezdím průměrně za 5.5l/100 (kombi město - mimo, ale více město). Mimo město jsem schopen jet i za 4.8l/100km což mě osobně přijde dobré... je ale logické že pokud někdo rád líta 130km/h a v obci řeže zatáčky pak malý motor bude papat, můj případ to ale není a kdyby byl, koupil bych si 1.4MA Turbo.
Řazení, nevím neregistroval jsem sebemenší problém, rychlosti jdou lehce a jsou dobře cítít, řazení je přesné (je fakt že mám Evo rv. 10/2009). řadící páka nijak nekvedlá.
Mám 175cm a únava nohou se neprojevuje ani při delší jízdě, možná by bylo dobré si lépe sednout.
Sloupek, není přes něj vidět zcela ideálně to je pravda, na druhou stranu není to o nic horší než u Fabie apod. vozů holt za větší bezpečnost se platí širšími sloupky a tím pádem i jistým hluchým místem. pokud někdo nevymyslí jiný materiál bude to tak u spousty aut které vynikají vyšší bezpečností. s pohodlím problém nemám.Čeho jsem si všiml byla poněkud tužší dynamika vozu v prvních cca 5000km, po překročení této hranice ale vůz citelně ožil. ale to už je záběhová klasika.
Chtěl bych vědět za kolik Vám tedy jezdí to Mondeo...

Pitt
6. července • 3:03

Jo a vlastne jeste jedna drobnost, ktera mi pila krev. Jsem zvykly pri predjizdeni treba ciklisty jen tuknout do packy smerovky a tim jen probliknout doleva a pak do prava. U Punta to spustilo signalizaci o zmene smeru stejne jako kdyz packu posunete s cvaknutim do plne sepnute polohy jen s tim rozdilem, ze pro vypnuti blinkru jsem musel tu packu prepnout do opacne polohy a pak ji zase vratit. No neskutecna onanie. Mozna to je jen o zvyku, ale takovych drobnosti si clovek vsima (kdyz uz na to mate v te 1.2 cas ;))

Antiautomat
5. července • 19:07

a, sestkvalt. V tejto cenovej hladine a hlavne s takym vykonom
b, ten jednastyri turbo je na h..... Jednaosmicka atmosfera by sla lepsie a hlavne by to nezralo ako susedova patstotridsiatka, ktora je vykonovo aj vahou uplne inde
c, cena dolu. Nefandim sice skodovke ale fabia RS mi aj napriek tomu nestastnemu DSG bez moznosti dat si tam manual a tragickemu designu pripada lepsia volbaA tak rozmyslam komu to vlastne na co bude dobre. Nevhodne ani ako male auto, nevhodne ani pre milovnikov rychlej jazdy, ani ako dialnicny expres. Sice s kompromison pouzitelne na vsetko horeuvedene, no ale za tu cenu by to aspon v jednej discipline malo vyniknut. Na sto percent si neuzijeme z toho nic.

Shimi
5. července • 12:33

Já se na to podívám trochu jinak. Co se týče designu, tak předchozí GP se mi líbilo mnohem víc, jak se říká "ladilo". Evo na mě už bohužel takhle nepůsobí. Ale to je fuk, to je věc každýho. Mě by spíš zajímala jiná věc a to, co vede lidi, krom designu a fandovství ke značce, si tuhle konkrétní verzi za 450t. koupit? Výkon? Ne, 99kW je pořád málo na to, aby si to někdo pořizoval na rize sportovní jízdu. Navíc konkurence je v tomhle směru jinde. Velikost? Ne, je to klasická nákupní taška. Výbava? Ne, jde o třídní standard. Tak co tedy? Co je tou hnací silou, která nutí potenciální majitele utratit za trošku rychlejší nákupní tašku 450t? Je to sice srovnání mimo mísu, ale vždyť za nějakých 430t. se dá dneska koupit Leon s 1.8TSI 118kW. Pochopím, když chce někdo auto B-třídy jako sportovní náčiní, ale k tomuto účelu přece tohle Punto není, na to jsou tady jiní adepti jako Corsa OPC, Clio RS, apod.

lamal
6. července • 11:51

no este za punto so vsim vsudy....to teda nie je to ozaj pekne prestrelene a radsej si kupim nejaku 330i z bazaru a nech sa tu kazdy pohorsuje bude ma stat 300tisic a za tych 150tisic budem mat na benzin a na udrzbu....a vozenie to bude troska ine ako v nejakom zasratom punte

Toper
5. července • 19:02

S tímto se nedá nic jiného, než souhlasit.

foxy
5. července • 12:28

Sice jsem v Itálii nikdy nebyl, ale stačilo mi co jsem viděl v TV, samá střílící mafie v ulicích, kmotři s doutníkama v limuzínách, zloději kabelek na motorkách, temperamentní kurevníci, kteří by vám v nestřeženém okamžiku ihned ošuka** vaši přítelkyni nebo manželku. Do takové nebezpečné země nikdy nechci vstoupit !! Bojkotuju veškeré italské zboží ! A sýrovou pizzu si koupím úplně stejnou v Albertu.

josé nepřijel
5. července • 22:20

:-D :-)

Jose Neprijel
6. července • 9:11

Hele, to je můj nick;-)

P4WLYK
5. července • 16:12

Ty jsi taky asi upad :D :D a viděls někdy, jaky jsou japonci prasata? :D :D a nebo němci a jejich fekál porno? :D :D s takovou si mužeš koupit tak leda Dacii :D

c
5. července • 12:40

:-)

foxy
5. července • 12:35

to raději jihokorejský nebo japonský vůz !! Ty jsou slušní Asiati, pořád se klanějí a usmívají... "Nechcete tricko nebo dzíny ? pěkné ! levné !" Za 500,- Kč jsem se u Asijských přátel oblékl úplně celý i s letním kloboučem ! A jsem jak Zápaďák !

Terminator3
5. července • 7:48

To už radši Fábii RS, tu mi bude aspoň každej závidět. kdežto po tomhle italskym zázraku nikdo ani nevzdechne..

M
5. července • 13:13

Fabie RS je narozdíl od Fiatu Punta krásná, desingově vícepropracovaná, a technicky na úrovni vysoké úrovni..

P4WLYK
5. července • 16:11

A pak ses probudil s rukou v nočniku co... :D :D :D To radši Punťu než nedomr*lou Fobii!! Jak muže byt krásná a designově propracovaná?! dyť to je vrchol hnusu! :D :D sice se mi Punto Evo nelibi tak, jak se mi libilo Grande Punto, ale řict, že Fobie je hezči než Punťa.. :D :D :D už to nehul

Paul
5. července • 18:25

Možná hezčí než Fabie RS jenomže to je jediné co je na ní lepší-motor rozdíl třídy pro fabii RS a převodovka taky.

Gabo42
6. července • 1:16

Ha ha:-D:-D:-D. Keby si nekecal...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
riki28
6. července • 13:57

No ohladom toho motora ma dost pravdu, ja ho mam (sice iba 160k) a neviem si ho vynachvalit, v Golfe dosahujem priemernu spotrebu pod 7,5l a to jazdim 90% mesto. A urcite nechodim ako slimak. Trochu sa mi nechce zdat ta spotreba na tom Punte, asi maju trochu zlikvidovany motor, mozno mali este udat spotrebu oleja :-). Motoristicky novinari jazdia ako dive svine, toto auto bola novinarska predvadzacka a ak ho dostalo niake prasa v zabehu tak sa tej spotrebe nedivim. Ale ja by som radsej asi kupil tu Fabiu ako to Punto ale iba koli spolahlivosti. Talianske auta v nej moc nevynikaju. Nepaci sa mi ani Fabia ani Punto. Lepsiu alternativu vidim v Ibize a Pole (maju novsiu podvozkovu platformu ako Fabia).

P4WLYK
5. července • 18:57

sice sem v něm nejel... ale Ty jsi v něm jel? nemohl to byt problem třeba jen toho Punťu, co byl v recenzi? ;)

Frosty
5. července • 12:24

tak tys mě hóóódně pobavil chlape :-D:-D...ve Fabii RS bych tě asi spíš litoval :-D

iqlogic
5. července • 11:22

pobavil si :D

jkl
5. července • 11:13

A ještě víc by ti záviděli, kdybys koupil sice něco olítanýho, ale velkýho, s klimou a na hlínách. Neboť u nás v Čechách je pro "dobrý" synonymum "velký".

Walter
9. července • 22:27

To teda vážně raději něco jetýho a velkýho, než malou mr*ku, která jezdí hůř, člověk se v ní tísní i když je sám, a žere při stejné rychlosti přesunu stejně, jako to velké auto.

cOUDY
9. září • 19:21

No tak chlapec tady asi neví co povídá :D, Punto Evo má takřka shodný rozvor s Octavií, dalším faktem je bylo a bude že Italové umí i v neskutečně malém autě udělat neuvěřitelně mnoho prostoru, add tři viděl si někdy stát Fabii a Punto Evo vedle sebe? popřípaděl řídil si Punto??? Spousta lidí mě od Fiatu odrazovala a i já byl zprvu skeptický. Nicméně jsem si ho koupil a kdo si do něj jenom sednul řekl že je to úžasný. Jediný rozdíl je že to jsou lidé co autum rozumí ne o tom mluví. Jediné co je na Puntu pro některé lidi problém (většinou jsou to ti co neměli nikdy nic jimého než škodovky) je delší chod řadící páky. mé vozy Peugeot 406 2.0 16V
BMW E36 323i
Fiat Punto Evo 1,2 p.s. když jsem ho kupoval dostal jsem od kluků ve Fiatu cca 80000 Kč slevu, takže druhá nejlepší výbava za 250000 a u nás se stejně nesmí a nedá jezdit víc jak 130km/h

Rokba
5. července • 11:00

Rozdím mezi Fabií RS a Puntem je ten, že Punto je normální hezký auto se slušným motorem, kdežto Fabie RS je ferrari pro vesnický burany

Paul
5. července • 12:09

No hlavně je rozdíl v tom, že Fabie RS má pořádný motor+ převodovku na rozdíl od předraženého Punta Evo...Jinak dát za takovou nenažranou potvoru jako je Punto Evo 450 000 by mohl jen blázen.

miromen4
5. července • 12:14

Přesně tak Fiat je u nas s cenikem Eva uplně mimo navic na nějake slevy do vyroby nějak ochotně nereaguji oproti jinym automobilkam.

Gabo42
6. července • 1:14

V tom máte pravdu je to fakt drahé auto. V tom urobil Fiat chybu. Vždy robil šikovné autá za ludovú cenu a s nízkou spotrebou.

kix
5. července • 16:38

tohle auto není konkurent fabie rs..konkurent fabie rs je verze abarth tohle je obycejna seriovka nesportovní...evo značí facelift ne sport takže tohle srovnávat moc nelze

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Paul
5. července • 18:21

Jo, nesportovní sériovka za akční cenu 454 000 kč-jen je otázka kdo to proboha za ty peníze koupí.

kix
7. července • 11:28

ta cena je trošku nižší ale stejně je vysoká ano to máte pravdu,reakce ale nebyla jen na váš příspěvěk ale tak všeobecně na srovnávání..ale když se tak dívám na české silnice tak předražené auta tvoří většinu tak se asi kupujou hodně..jak jinak si vysvětlit ty předražené fabie a oktávky co byly tak 10let cenově nadsazený možná ještě víc než tohle punto

Paul
11. července • 8:21

Co je předražené a co ne rozhoduje pouze trh-jinak pokud by byly stejné ceny např.u VW a Fiatu tak by už Fiat dávno zakapal..:-D:-D

miromen4
5. července • 16:56

Co zminit duležity argument kterym je CENA kterou mama hlavně na mysli.

miromen4
5. července • 8:12

Ikdyž tohle Punto je docela sklamani tak bych chtěl vidět toho kdo ti bude zavidět Fabii a to jakoukoliv.

Thor
5. července • 16:44

Klid, jen chtěl rozproudit diskusi ;-). Fabii za pěkný auto považujou jen důchodci, ti sem nepíšou, nebo vohnouti, co v tom maj potahy (poznávací znamení Škodovky). Ty zas onanujou nad turbo traktorem a vočouzenym kufrem v nějakym Škoda foru :-D:-D:-D

Thor
5. července • 16:45

p. s. takže ti taky ne. Jen flame ;-)

sasd
5. července • 9:09

ty asi nejsi z vesnice co? :-D

miromen4
5. července • 9:15

:-D

LuThOr
5. července • 7:58

Je to nemilé, ale musím naprosto souhlasit.. :-)

ffff
5. července • 8:10

uplne me udivuje jak uz asi 12redakce si puci jedno a to stejny auto ktere ma horsi razeni
a proste punto ma spatny rezeni. kdyby to bylo u skody tak je to samozrejme jenom spatny kus. jinak s tema jizdnima vlastnostma a nedotacivosty naprosty bludy,punto ma s ibizou nejlepsi jizdi vlastnosti. a s tou fabii rs, tak to muze napsat jenom clovek ktery nevi

Thor
5. července • 16:40

Tak ona Škodovka, konkrétně Fabie špatný řazený má. Jen si to nikde, nikdo nedovolí napsat. Nebo si tomožná myslim jen sám. Ale vůle pomalu dva cm v kulise, nepovažuju za ani za dobrý (t. j. za 3) řazení, ale sotva dostatečný. Jízdní vlastnosti tragický. V zatáčce se bojim, že se to převrátí. Ale ono co to vlastně jsou ty jízdní vlastnosti?

Toper
5. července • 19:01

Pokud máš v kulise řazení Fabie vůli, odvez to do servisu. Vůle totiž není normální stav. Lanovody mít vůli nesmí.
Jinak buď nevíš, co pojem jízdní vlastnosti znamená, nebo chceš vyvolat trpaný flame. Fabie má poměrně tvrdý podvozek a dostat ho na limit, dá trošku práci, pokud má člověk pud sebezáchovy. Že by se ti auto převrátilo, to bys musel dělat hotové psí kusy. Což se týká prakticky všech aut.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Gabo42
6. července • 1:11

Fabia? Jáj to myslíte tú krabicu od topánok na kolesách. Tak to je fakt designérsky "skvost". Ja by som ju nazval núdzovým približovadlom a tomu zodpovedaju aj tzv. jazdné vlastnosti, pokiaľ sa to tak dá nazvať.

Toper
6. července • 11:14

Takže se ti Fabie nelíbí, je ještě něco, co si chtěl napsat?

miromen4
5. července • 11:51

Aha takže to PUNTOEVO putuje po cele evropě to jsem nevěděl no a jizdni vlastnosti srovnavat s Ibizou to je taky dobra blbost. V tehle třidě jsou natom nejlip pravě Ibiza spolu s Fiestou na ně prostě Evo nema ikdyž špatně taky nejezdi.

Paul
5. července • 12:13

A hlavně Ibiza s motorem 1.4 180 koní stojí stejně jako Punto Evo a nežere i trávu kolem cesty...:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Paul
5. července • 12:23

I Polo s motorem 1.4 180 koní se bez problémů se slevou od prodejce vleze do 450 000 kč.Koupit Punto Evo za stejné peníze by mohl pouze fanatik Fiatu...

jkl
5. července • 11:04

Nemůžu než souhlasit. Nejenom že mají stále to stejný auto, ale i v tý první redakci to psali přes kopírák, a těm ostatním to pak s tím autem rozdali.

MischeLL
5. července • 8:02

No nevím, jestli bych si kupoval auto podle toho, jestli by mi jej někdo záviděl, nebo ne...

Brouk
5. července • 22:09

...asi tak.

stock GB
5. července • 2:21

Jak kdysi můj dobrý kamarád řekl: Italové dělají krásná auta,nadčasová designově i technicky ale jako by to ty "..............." nikdy nedotáhly do konce.Tak dopadá i můj úsudek o předraženém autě,které sice skalní příznivce nadchne ale jinak ničím neoslní.

iqlogic
5. července • 2:17

to sa teda o moc oproti prvemu Puntu GT nepochlapili s tym vykonom ...

Doporučujeme

Články odjinud