Test Fiat Bravo 1,9 MJet: Italové na vzestupu

90 komentářů

starec
4. ledna • 16:42

aj v nemeckých mestách majú diery v povrchu vozovky,len sa treba vyhnúť hlavným ťahom a zájsť na vedľajšie uliceB-]

Jasonek
30. listopadu • 18:37

Bravo není špatné auto. Když ale srovnáte recenzovanou verzi Brava s Civicem 2.2 i-CTDi Sport s úplně stejnou cenou, je Bravo lepší pouze v deklarovaném výkonu (o 7 kW víc). Jinak ve všech parametrech je lepší Civic. B-]

Pan_klobouk
30. listopadu • 19:29

Myslím, že Bravo má výbavu, která do Civicu ani nejde dát. A samozřejmě velmi mizerná vyriablitia výbav tradiční pro japonské značky. A pak je to samozřejmě věc designu. Obě auta jsou designově povedený, každý umí oslovit. Ce se týká podvozku tak ten je velmi podobnej. 2.2CTDI, není špatnej motor, ale už je na trhu spousta lepších v této kategorii. Řekneš si 3deci rozdíl v kubatuře, tak to můžem taky srovnávat s fiatí 2,4JTD, to jsou jen 2decky rozdíl (nedává se do Brava samozřejmě, ale to jen k tvému srovnání). V naftě bohužel Civicu chybí nějakej elegantnější menší a lehčí diesel. V Bravu snad brzo bude i 1,6JTD.

Jasonek
4. prosince • 18:55

Srvnávám 2.2 i-CTDi s 1.9 JTD proto, že se prodává za naprosto stejnou cenu. Až bude 2.4 JTD za tutéž cenu, jako 2.2 i-CTDi, tak je můžeme srovnávat. Zajímalo by mě, co má Bravo za výbavu, která do Civicu nejde dát. Ano, Civic má mizernou variabilitu výbav, to ale proto, že už tam téměř všechno je v základu.

pjetka
14. prosince • 10:28

No Civica jako intergalaktický stvoření bych tady asi nezmiňoval - pro většinu designových fajnšmekrů je prostě Civic nepovedenej bakeliťák, proboha ty laciný plexi na xichtu oslovují kategorii do 18 let, ale jako rodinný auto ?

Jasonek
4. prosince • 18:55

Srvnávám 2.2 i-CTDi s 1.9 JTD proto, že se prodává za naprosto stejnou cenu. Až bude 2.4 JTD za tutéž cenu, jako 2.2 i-CTDi, tak je můžeme srovnávat. Zajímalo by mě, co má Bravo za výbavu, která do Civicu nejde dát. Ano, Civic má mizernou variabilitu výbav, to ale proto, že už tam téměř všechno je v základu.

StB..czx
30. listopadu • 20:16

Pan klobouk má v mnohém pravdu. Však u starého Bravo/Brava/Marea je co kus, to originál :-D Trochu přháním, ale - ač byly 4 nebo 5 stupňů výbavy, i eSko (čili sociál) mohlo mít stejnou výbavu jako model v druhé nejvyšší výbavě. Akorát, že si člověk musel trochu připlatit, no. :-)

valmar
30. listopadu • 14:02

Diky za pekny clanok, auto v nom obstalo velmi dobre. Len by som si rad niekde precital dajaky test aj benzinovej verzie, najma tej 1.4 s turbom. To sa mi pre toto auto viac hodi. Ak ma niekto nejaky link, nech ho sem prosim vlozi. Dakujem ;-)

homer
30. listopadu • 13:43

Ukázat mě pp dlouhodobý průměr 6.8 l nafty / 100km tak volám asistenční službu a hlásim vážnou závadu na motoru znemožňující další pokračování v jízdě.

Pate
29. listopadu • 19:04

Pěkná recenze. Sice jsem neměl čas pročíst článek dokonale, ale některé pasáže jsem pročetl a smekám před kvalitou autora a jeho nestrannosti. Auto je popsáno dobře a s mnoha jeho názory (lepší než/horší než) i z osobní zkušenosti souhlasím. Super, snad se na autu.cz udrží :-).

Juraj
27. listopadu • 21:51

Ja mam ten isty motor v Opel Astra, len tam ma 320Nm. Inak spotreba je fantasticka. S lahkou nohou mimo mesta sa da dostat aj na 4,5l. Ale ak sa niekam ponahlam, tak motor nema ziaden problem odviezt aj 4pasazierov s plnym kufrom, sinut si to hore kopcom a ak treba tak aj predbiehat. Spotrebu mam tak osem az devat.

buldog
28. listopadu • 19:03

to mas podobne spotreby ak mam s benzinovou 1.6 16V :-)

durkovic
28. listopadu • 7:18

No ja myslím že na to že je to už slušný motor tak má spotrebu celkom dobrú,v mojom brave 1.4 16V 66kW to žerie 7,5-7,8 v meste !!!

Rusll
26. listopadu • 14:47

Velmi pochybuju, ze zkoumane Bravo melo tvrdsi podvozek, jakozto dusledek prace ladicu u verze Sport. Ja to prisuzuju pouze tem 18" kolum. Italove jsou na podvozky lajdaci. Napr. krome verze Abarth maji vsechna Stila totozne tlumice a pruziny, ackoliv se v pohotovostni hmotnosti lisi az o 300 kg. Tohle nepotrebuje dalsi komentar...

StB..czx
30. listopadu • 20:12

Nevim, jak Stilo (to se mezi fiaťáky stejně moc jako italský auto nebere - pro jeho poněmčený vzhled), ale starý Bravo/Brava neměly stejný tlumiče u všech motorizací. S těma kolam máš jednoznačně pravdu - čím větší, tím tvrdší podvozek a je cítit skoro každej kamínek. Na druhou stranu je bohužel fakt, že kola dělají auto....otázkou je, za jakou cenu a zda to má smysl.

AUDI
27. listopadu • 16:58

ty si takovej náš kecka,že?:-))

Rusll
27. listopadu • 17:12

Zajimavy nazor na podvozek noveho Brava

Duri17
24. listopadu • 10:20

Podľa mňa, samozrejme aj s ohľadom na spotrebu a hlučnosť, je dobrý diesel, ktorý ťahá od 1500 do 4500 otáčok. Výborný je diesel, ktorý ťahá od 1000 do 5000 otáčok. Ak som dobre čítal, tak tieto atribúty testovaný motor nespĺňa. Z tohto pohľadu najlepší diesel, ktorý so jazdil, bol VW 2,5TDI 132kW, čo je však, samozrejme, iná liga.Z porovnateľných motorov by som vyššie zaradil starý dobrý 1,9TDI 81kW, ale hlavne nový motor Toyoty 2,0 D-4D 93kW 300Nm. Tento toyota-cky motor má výborný priebeh krútiaceho momentu (žiadne mŕtve pásmo či diera), veľký rozsah použiteľných otáčok, dostatok výkonu a priemernú spotrebu do 6L. Práve tento motor bol jedným z hlavných argumentov, prečo sme domov kúpili Avensis a nie napr. Octaviu II 2,0 TDI.Verím, že lepšie ako testované JTD budú na tom aj diesel 2,2 od Hodny alebo diesle od BMW. Tie som odteraz nejazdil.

StB..czx
24. listopadu • 20:39

Srovnávej srovnatelné ;-) Takže motory shodného zdvihového objemu. Napleť sem ty zvětšeniny 2,0 a 2,2 - tam, aby se zvyšil výkon při dobré spotřebě a slušném krouťáku, museli zvýšit zdvihový objem motoru. TDI jako etalon dobrého dieselu to není moc použitelný argument. TDI je hlučný a sere se úplně stejně jako konkurence, páč moderní eletronicky řízený diesely potřebují debimetr, čili váhu vzduchu, která časem odejde - u všech.
Japonci měli vždycky úsporný motory. Ale diesely jim moc nešly.
Jo a diesel, co tahá od 1000 otáček najdeš leda v náklaďáku, co by dvanáctilitrovej šestiválec :-DPro informaci - velikost a průběh krouťáku určuje stavba motoru jako taková a ne to, kdo to vyrobil. Čili zdvih pístu, vrtání válce, kompresní poměr, tlak plnícího vzduchu, tlak vstřiku paliva a další a další faktory. Takže přijít a říct, že TDI je nej, je totální kravina.

Mikevr6
26. listopadu • 20:47

HMMM tdi melo uz v golfu 4 Výkon motoru 110 kW / 150 koní při 4000 otáčkách a Točivý moment 320 Nm při 1900 otáčkách.

StB..czx
30. listopadu • 20:06

To sice mělo, ale to byla koncernová odpověď na Fiaťáckej motor JTD 85 kW 250 Nm v Alfách. Na koncernový motor TDI 110 kW s PD následovala italská odpověď se 103 kW JTD, stále typu Common-rail. S příchodem nových emisních limitů Němci "zjistili", že jsou v koncích a že PD je krok mimo, protože "...k systému PD se nevejde filtr pevných částic". Zapomněli dodat, že je to (možná) zbytečně komplikovaný systém s drahými součástkami a akustická stránka taky nic extra. Takže jako první z koncernu "zradila" automobilka AUDI, která montovala Common-raily tuším už do modelového roku 2003 :-D

Duri17
26. listopadu • 13:11

Ja som nepovedal, že TDI ne naj, len som povedal, že najlepší diesel, ktorý som doteraz jazdil, bol 6-válec 2,5TDI 132kW (v AUDI A6), ten ťahá naozaj od voľnobehu.Z kategórie dieselov objemu cca. 2,0 (1,9 a 2,0 nie je zas taký veľký rozdiel) považujem za najlepší motor Toyota 2,0 D-4D 93kW. Podľa článku testovaný motor ťahá od 1800 otáčok - už len pre toto by som ho nenazval najlepší motor v danej kategórii.

StB..czx
30. listopadu • 19:52

Nu dobrá, ale kolik má ta Toyota ventilů? 16 nebo jen 8? Hodně taky udělá jen prachobyčejný zpřevodování, který dokáže pokrýt nedostatky ve výkonu.

chytrak
23. listopadu • 22:51

Myslim že autor včlánku v sobě nezapře skutečného mafianofila, který podle mně hodnotí auto z perspektivy předchozích nepovedených výtvorů fiatu (dlouho jsem nemohl najít vhodný slušný výraz :-D) v této třídě. Taky jsem měl tu možnost se s Bravem svézt, ale rohodně mě jeho jizdní vlastnosti nijak neuchvátili. Naopak. V porovnání s německo-českou konkurencí je to velmi průměrné až pdoprůměrné auto, které pozitivně nevybočuje ani komfortem ani sportovností podvozku (o motoru nemluvi,m, já tam měl neuvěřitelně línej benzín). Stabilta jízdy po dálnici určitě neni lepší než u starú fábie. Podle mne jsou Focus Golf i octávie daleko dál. A to platí i o prostornosti. Mám 1,8m a za sebe jsem si sedl poměrně nekomfortně. A navíc to auto má stále několik ergonomických nesmyslů - například opěrka na levou nohu řidiče je v tak blbym úhlu že se tam nedá noha dlouhodobě opřít. O sedadlech píše i autor. Výmejčný to auto je opravdu jen designem (interiéru i exteriéru). Zpracování je možná lepší než dřív ale s golfem se to taky srovnat nedá. Takže skutečn´á vypovídací hodnota testu je podle mne velmi malá. :-(

StB..czx
24. listopadu • 20:20

Tys něco špatnýho hulil? :-D Poslouchej, ta tvoje opěvovaná fóbie I sice má dobrý jízdní vlastnosti, ale podvozkově jí pořád stačím s 12 let (slovy dvanáct) starou Bravou (auto roku 1996), která má identický podvozek s Fiatem Tipo (rovněž auto roku). To že u fóbie udělali výraznej pokrok proti nedostačujícím jízdním vlastnostem Felicie ještě neznamená, že Fabie (ve který do sebe 2 dospělí chlapi na předních sedadlech neustále šťouchají loktama) je automaticky nejlepší auto.
Octávka - máš na mysli Octavii I nebo II? :-) Ta první jako nic moc - podvozek z Golfa, na tom posazená kastle s prodlouženým zadkem, naprosto debilní kombinace lavicovitě tvrdých sedaček a relativně měkkého podvozku - no sorry, ale takhle si auto nepředstavuju.
Focus o moc dál není. Nezapomínej, že Focus, aby dohnal konkurenci v jízdních vlastnostech, má na zadní nápravě víceprvkový zavěšení (tuším pětiramenný). U Fiatu si na stejný nebo téměř srovnatelný jízdní vlastnosti vystačili s McPhersonem vpředu a s klikovou nápravou s výkyvnými rameny a stabilizátorem vzadu. Zatímco New Bravo zaznamenalo evoluci v podobě převzetí a upravení podvozku z AR147, kterej je sakra dobrej - co se jízdních vlastností týče. Nevýhodou ovšem je to, že případné opravy nebo výměna dílů se u těch víceprvkových závěsů pěkně prodraží...proto na to majitelé starších Mercedesů kašlou a pak se jim rozjíždějí zadní kola :-POpěrka pro nohu se ti zdá v blbym úhlu? Tak tam neseď za tim volantem, jak pytel s bramborama ;-) Se narovnej, opři se celou plochou zad o opěradlo a nebudeš mít blbej pocit. Pro ilustraci - měřím na výšku o 1cm víc :-DInu, každý má jiný vkus, každému vyhovuje jiné auto. Tak, jako se někomu líběj kozatý blocky a někomu poloplochý intelektuálky ;-) Peace forever.

StB..czx
24. listopadu • 21:08

OPRAVUJI svou hlášku o tom, že New Bravo převzalo podvozek z AR147, neboť "Přední náprava je dnes již legendární konstrukce MacPherson, zadní náprava je kliková s vlečenými rameny propojenými torzní příčkou." Takže klasika, jako u přechozích modelů.K mému úletu s podvozem povím asi jen to, že těch nesmyslů kolem (nejen) utalské automobilové produkce je na mě už nějak moc 3-[ ;-)

jack
24. listopadu • 20:07

Mám třetího Fiata v řadě, jediné co se podělalo bylo v Bravě rádio Blaupunkt Made in Germany:-|a prostornost? na rozdíl od CZ+DDR výroby se nikdy ve Fiatu nestane, abych při řazení ošahával nohy spolujezdce.

chytrak1
29. listopadu • 16:09

No kdo by taky v takovym autě s tebou jezdil že ... :-D

pjetka
24. listopadu • 18:05

to chytrak: to myslíš vážně ? nebo ses v tom asi nezvezl, to bys mluvil jinak. Já jsem býval příznivec VW, ale objektivně od Golfu 3 to jde cu grunt, Golf 5 je toho jasným důkazem. I proto jsem rád, že jsou tu třeba Leon a Bravo, že prostě je z čeho vybírat když můj bývalý favorit se vyautoval.

Frantaa
24. listopadu • 9:57

Souhlas. Kdyz to srovnam s 4 (?) roky starym Golfem 1.4/55kW co jeste porad jezdi manzelka tak zajem o zakladni Bravo s 1.4 hodne rychle zchladne po par minutach za volantem.

roman
23. listopadu • 23:56

mam 182cm a a za seba som si sadol daleko komfortnejsie ako v golfe 5 tak neviem asi sme sedeli v inych autach :-)

puck
23. listopadu • 22:07

http://www.youtube.com/watch?v=WXMbhGY7Sag

Petr07
23. listopadu • 20:31

Námi testovaná šestnáctiventilová verze ve výbavě Sport představuje absolutní vrchol v nabídce a katalogová cena zní 599 900,- Kč.Pres 600 000Kc stoji i FABIA II pokud zvolim 1,9TDI 77kw a elegance nabidku + nejaka priplatkova vybava. HUSTE. :-O

Fero
28. listopadu • 8:03

co tu trepes, vsetky male auta v plnej vybave maju podobnu cenu

StB..czx
30. listopadu • 19:58

Obecně řečeno - ano. Ale prakticky nikoliv. Vždy je důležitý se podívat, co se pod danou cenou skrývá. Italský auto má tu výhodu, že má navíc i srdce - a to už v základu :-)

StB..czx
23. listopadu • 20:34

Italové vždycky nabízeli hodně muziky za přijatelnou cenu. Narozdíl od ostatních :-P Především jde o pocit z jízdy. Na nějaký poblikávající kontrolky známé z osmdesátých let se z vysoka vys*rme ;-)

kawa750
23. listopadu • 22:42

Zdravím pisatele,
mám Fiat Croma asi tak skoro 2 roky.Najel jsem asi 150 tisic km.Auto nemá chybu a je daleko lepší než nějaká ocktafie????

Marek
24. listopadu • 12:16

Hm,za rok nabehas na aute 75 tisic km???? to si nejaky dobry,robis taxikara alebo ako? :-D

fredy
27. listopadu • 17:02

mne to divne nepride, nerobim obchodaka a rocne tam mam cca 70.000... len vozenie deciek do skoly je denne cca 150km + nejake pracovne cesty a hned je to tam...

StB..czx
24. listopadu • 19:57

MAREK: Takovejle kilometrovej průběh maj auta obchodních zástupců např. Jel sem ve 4-letý fóbii, která měla namotáno 244.000km. Maník hovořil, že 200.000 najel sám osobně za poslední 2 roky. No a pak se stočí tachák a šoupne se to do bazaru :-D A chudák ten, kdo to koupí...

Geeker
23. listopadu • 19:40

Mám jenom několik poznámek k článku.1. Stilo 3D a 5D bez pruhledných zadních svitilen nebylo skutecne prilis vzhledne. Ovsem MW a 2.4T jsou o designove mnohem lepsi (http://www.autorevue.cz/Images/985/2.jpg). Sam Vlastnim MW 1.9 JTDa nemuzu si jej vynachvalit.2. Nezda se mi spotreba uvadena v testu. Na mem aute pri jizde po dalnici ve 4 lidech Zlin - Praha udelam kombinovanou spotrebu 6.0l a to mam jenom 5st prevodovku (bez tempomatu.) Nechce se mi verit ze 6st v kombinaci s tempomatem nedosahne kolem 5. Na tech 130 musi tocit cca 2200 rpm. Pokud by se dali na vuz std kola 15" byla by spotreba urcite jeste o malinko nizsi3. tak mi malinko chybi foto strechy. Preci jenom 35 tis stoji za par fotek..PS: Kazdopadne pekna recenze. JSem fanda italskych vozu a uz ted vim ze Bravo MW bude moje dalsi auto.

TREFA
23. listopadu • 17:32

Díky za pěkný test s pár zvláštními výkyvy - je vidět, že jste se nechal unést - Váš mnohařádkový chvalozpěv o kvalitě interiéru střídá "nerovnoměrná" kritika velmi důležité věci - bolesti zad z předních sedaček. Doufám, že je to zčásti Vaší výškou. Zrovna tak spotřeba při dynamické jízdě městem 6.8 l mi nepřijde tak výjimečná nad VW konkurencí - s Octavií I 81kW Combi se mi ve městě víceméně nepodařilo při velmi dynamické jízdě přelézt 6.8 l...u Fiata je velmi kritická dlouhodobá kvalita, proto bych jako "zklamaný" majitel Fiata s tak bombastickými soudy jaké jsou na konci Vašeho článku ještě počkal. Děkuji

Honza
23. listopadu • 19:26

Bolesti zad u nového Brava? Jezdím s ním denně, mám 1.4 M JET a lepší auto jsem neměl.

StB..czx
23. listopadu • 20:22

To možná bude nesprávným posazem za volantem. V těch Fiatech už od dob Ritmo/Regata je posaz hodně vzpřímený, kolena v pravém úhlu. Znám to - jezdím v Bravě. Když sedím blbě, bolí mě záda. Když si sedniu pořádně, můžu jet na druhý konec Evropy a nic necítím. Jen po té dlouhé jízdě krapet ztuhnou kolena a kyčle :-D

Luk
23. listopadu • 16:45

.... jak skonci zaruka tak pryc, pryc, pryc s nim. ad 1) Rozsirena zaruka (problem - neresi vsechno), ad 2) bez kecu ze o tom nic nevim, mam Stilo tesne po zaruce

Pan_klobouk
23. listopadu • 19:38

Co všichni blázníte. Základní záruka je 2roky. Před uplynutím 2let je možné si prodloužit záruku o další rok, nebo rovnou o 2, celkově je možná záruka na 4roky. Když člověk tak nějak jezdí, tak má po 4letech azti 150tis. km a je akorát vhodné ho prodat a koupit nové. Tak o co jde ?

bingo
23. listopadu • 20:42

Pokud se nepletu (snad ani nemuzu, mam to v prospektu), tak bravo lze jako u dalsich fiatu prodlouzit az na 5 let, ale je to docela drahe :-/ Prodejce sice jeste nemel "cerstvy" cenik prodlouzenych zaruk i pro bravo, ale na stilo +3 roky do 100t km to bylo za 30t, coz mi moc jako dukaz spolehlivosti neprijde :-)

Honza
23. listopadu • 19:25

Kdyby si znal systém záruk u Fiatu a jejich benevolenci, tak by si tak hloupě nemluvil.

bingo
23. listopadu • 20:53

Muzes vysvetlit, co si pod tou benevolenci predstavit? Diky

TREFA
23. listopadu • 17:36

LUk: uprimnou soustrast, mam taky Stilo tesne po zaruce. Proto na tyhle radky koukam s odstupem :-/

Ivan
23. listopadu • 17:07

přesně tak, stejně to platí pro Alfu Romeo, Lancii, Renault, Citroen, Peugeot, Ford, Opel, Ladu, Nissan, Jaguar, Dodge, Chevrolet, Land Rover, Dacii, Suzuki, Volvo, Hyundai a Kia.

Pan_klobouk
23. listopadu • 19:41

Ještě Škoda, VW, Mercedes, BMW, Dacia, Toyota, Mazda, Chrysler, Smart, no nevím, které automobilky v Evropě dostupné jsi zapoměl vyjmenovat :-))

nnwm
23. listopadu • 17:02

v com je problem ja mam len same dobre skusenosti s fiatom a pokracujem v stafete 4 fiat za sebou a vsetko je ok

Doktor
23. listopadu • 13:03

Pánove, kdo z Vás to má? Říkám, pánové, že já! a myslím, že se mnou další řada zástupců vlastnících TDI, protože, kdo zažil, ví, že dlouhodobě není problém jezdit s průměrnou spotřebou za 5,5 l...

nnwm
23. listopadu • 13:47

a splna tvoje auto euro4 aku mas klimu ?

stenly
23. listopadu • 16:47

...a nebolí tě z hlučnosti TDi hlava,tak jako mě?:-P

stenly
23. listopadu • 16:52

Obecně - srovnávat pre-historické TDi PD s moderním JTD,není na místě.;-)

Michal
23. listopadu • 13:16

A mas 110kW? :-)

fojťan
23. listopadu • 11:58

pane autor, uz nekolikaty vcelku dobry test neuveritelne shazuji prezentovane fotky. kazdy fotak v cene do tri tisic udela lepsi fotky nez to, co tu mate. prosim, zkuste s tim neco udelat. neda se na to koukat.

Major
23. listopadu • 10:53

Mam takovy dojem, ze Pan autor asi nezna DPF od jinych vyrobcu a proto se na nej stezuje. Musim rict, ze DPF je super. A proc? Najel jsem s 3er E46 320d 150kkm a pri vetsim pridani po tech km uz zakouril. Ted mam E90 320d a po 90kkm nikdy ani nahodou!! A o spotrebne nelze ani mluvit, E90 pri stejnem stylu zere o 1 litr mene a to ma filtr a o 10kW vic. Take nikdy nepozoruji "ztratu vykonu" z duvodu samocisteti filtru, jak popisuji majitele ve VW forech (ani nemam na to zadnou kontrolku). Vyfuk je stale jako novy, zarive cisty, jako by auto bylo vcera nove. DPF je jednoznacny prinos pro ekologii :-))

Robert Vašíček
23. listopadu • 13:34

Přiznávám, že s DPF u BMW nemám zkušenosti, jen s DPF u TDI a HDI, kde zvyšuje spotřebu až o litr na sto, což se mi zdá dost - hiviořím vždy o zkušenosti se stejným modelem a stejnou motorizací, jednou s DPF a jednou bez.

Shr3k
23. listopadu • 21:22

Pane Vašíčku, není rovněž ani HDI jako HDI. Motor Ford DLD-414/416 (resp. PSA DV4/DV6) používá ke zvýšení teploty výfukových plynů speciální aditivum, které doplňuje servis jednou za 80000 km, takže o nějaké zvýšené spotřebě nafty nemůže být řeč.

HrdinaJan
23. listopadu • 10:39

No nevim s tou spotrebou. Autor ji porad chvali, ale jezdit s dieselem prumerne skoro za 7 je podle me dost. Kdyz to porovnam se svojim sice podstatne slabsim autem, tak mi to neprijde jako zazrak. Pokud bych absolvoval stejnou cestu stejnym tempem jako testovane auto, tak by rozdil ve spoterbe nebyl nikdy vetsi nez dva litry, spis mene. Vzhledem k cene auta je to na povazenou. Jo to moje je 1.6. Benzin

Frantaa
24. listopadu • 9:52

No nejaky motor to musi u Brava zachranovat. Zakladni 1.4 je leniva a zere, 1.4 s turbem je super ale zere jak sestivalec (o dva litry vic jak 1.4 TSI podle testu). Motory JTD byly vzdycke 'slusne', ale to ze zeroum min jak TDI-PD si nenecham natloukat do hlavy.

StB..czx
24. listopadu • 19:52

Co by nežraly? Vždyť s AR147 JTD se dalo v klídku jezdit za 4,5 - 5 litrů v průměru (podle peněženky, nikoliv podle palubního počítače). Samo, že při dodržování předpisů. Widlokoncernová 1,9 SDI sice žere málo, ale taky nejede. A TDI zas s tou spotřebou taky neni úplně bůhvíco. No a k tomu ten jejich odporný traktorovitý zvukový projev...děs běs. Common rail je Common rail. :-)

StB..czx
23. listopadu • 20:31

To byla průměrná spotřeba během testu, chytrolíne. A dokážu si představit, že s tím jezdili jako prasata :-D Když jsem na vlastní kůži otestoval AR147 JTD. Najel jsem 1.000km na plnou nádrž a teprve se rozsvítila rezerva. Tak mi tu netvrď, že italskej turbodiesel je nenažranej a hlučnej - NENI :-)Ke srovnání s motorem 2,0 HDI - je to téměř tentýž motor, používaný v rámci spolupráce s PSA. Nevím, jak poslední typy, ale francouzští současníci AR147 z let 2001-2002 rozhodně tišší nebyli.

Michal
23. listopadu • 13:15

"kdyz to porovnam se svojim sice podstatne slabsim autem" Mmm...docela nefer porovnavat 75kW a 110kW, ne? Zkus spis srovnat spotrebu svoji 1.6 a fiatackym dieselem 1.3/66kW...

HrdinaJan
23. listopadu • 13:50

Me docela nezajima kolik to ma kW. Ja to myslel tak, ze kdyz pojedeme za sebou, tak ten rozdil ve spotrebe na dane trati bude zanedbatelny v porovnani cenou auta, hlucnosti atd. To, ze je to vykonejsi auto je fakt, to nikomu neberu, ale jestli to neni schopno jezdit za normalni spotrebu, tak je to problem. Urcite je to schopno jet mnohem svizneji nez moje auto, ale pri autorem uvedenych jizdnich rezimech je ta spotreba proste moc vysoko.No a ta 1.3 je zase jine kafe. Spotrebove opravdu v pohode, ale vykonove uz zase na druhem konci v porovnani tech tri aut.No jak tady nekdo poznamenal, skoro kazdej TDI motor ma vyrazne lepsi spotrebu. Nebavim se ted o ostatnich parametrech motoru. To jak autor polozil recnickou otazku''kdo to ma doma'' si podle me docala nabehl. :)

Michal
23. listopadu • 14:08

Tak ja nevim teda:
"Při poklidné jízdě se nám povedlo dosáhnout spotřeby 5,1 l/100 km. Při dynamičtější jízdě se spotřeba dostává na 6,6 l/100 km, za což Fiat znovu chválíme. Město dieselu vyhovuje a při lehké noze a dobré práci se spojkou není problém dostat se na 5,8 l/100 km"Tohle jsou vysoka cisla?? Navic proste nejde se nebavit o vykonu. A jak uz jsem tu taky psal. S TDI se da jezdit za malo....ale! s malym vykonem. Kdyz si nekdo upravi 1.9. 66kW TDI na dvojnasobek, tak mu to rozhodne pod 5l taky nezere. Viz http://www.autorevue.cz/Magazin/Skoda-Octavia-19-TDI-sedm-let-zkusenosti/Chip-tuning-v-praxi-Dynamika-po-chipu-Spotreba/sc-17-sr-1-a-11994-ch-30795/default.aspxTa 1.3 je sice na druhem konci vykonu, ale urcite si jsou si 1.3/66 a 1.6/75 bliz nez 1.6/75 a 1.9/110.

nnwm
23. listopadu • 9:28

Pani mate tam chybu opravte si to otvaranie 5tich dveri stacilo stlacit logo a vola kufor je otvoreny

303
23. listopadu • 15:13

a to isté že sa nedá otvoriť kufor zvonka rozprávali na prime program autosalon, asi to odtial prebrali

Pipo
23. listopadu • 10:45

Pri tlacitku v interiery auta to logo nefunguje B-]

Lukáš řehák
23. listopadu • 9:24

Pěkný test, občas překlep to se stane, ale co ta kvalita fotek? To opravdu musíte fotit mobilem, nebo je chyba někde jinde?

Robert Vašíček
23. listopadu • 13:36

Jdu na reklamac s fotoaparátem, je to 5megapixel, kdysi dělal fajn fotky, ale i subjektivně vidím, že to není ono. Prosím trpělivost, ještě u několika testů to bude zlé (foceno předem), pak snad už změna k lepšímu. ne snad, určitě. Robert Vašíček

gg
27. listopadu • 22:15

co maju spolocne megapixle s kvalitou fotiek? NIC

Marek
27. listopadu • 15:56

Pořiďte si do redakce Nikon D40 a kvalita fotek půjde hodně nahoru. Dodávaný setový objektiv 18-55mm Vám bude bohatě stačit a navíc můžete bez obav fotit i na ISO 800.

fojťan
23. listopadu • 14:20

zkusil bych snizit iso;-)

ethrall
23. listopadu • 17:57

Nic v zlom, ale nabuduce si treba na to dat pozor na spominane iso (najlepsie nastavit vsetko na automat a nehrat sa na profika, lebo teraz je to skor sum ako foto), tie fotky su este aj prepalene a to vobec nie som fotograf, ale fakt dost zle :/

Beaumont
23. listopadu • 7:53

Dovolím si upozornit na chybičku hned ve druhém odstavci: Brava nebyla sedan, nýbrž pětidveřový hatchback, zatímco původní Bravo mělo tři dveře.

Robert Vašíček
23. listopadu • 13:35

Díky, už jsme to opravil, je to už tolik let, co jsme seděl v Bravě, že se chybička vloudila:-)

H6nza
23. listopadu • 19:23

Když si přečtete návod k tomuto Fiatu tak zjistíte, že se kufr otevírá hlavně zmáčknutím znaku FIAT na 5 tých dveřích. Neznalost neomlouvá.

JoKo_
23. listopadu • 8:55

skor by som povedal, ze brava bola liftback.

StB..czx
23. listopadu • 20:25

Ono to není až tak moc jednoznačný s tou Bravou. Někde se uvádí liftback, někde hatchback... Typický zástupce litfbacku (=zvedací záď) je Seat Toledo I a Octávky - mezi sklem a koncem auta je nějaká ta vodorovná plocha ;-)

Beaumont
23. listopadu • 9:22

OK, může být, ale sedan to tedy nebyl určitě :-D

Kankunen
23. listopadu • 7:46

O tomhle motoru už bylo psáno, že je hlučný, tichý, úsporný, pažravý, s dobrým i špatným průběhem výkonu. Že by to bylo převodovkou, ale tomu moc nevěřím. Auta bývají s ohledem na motor zpřevodovány podobně.

_Teddy_
23. listopadu • 12:35

Zalezi asi od toho, s cim to porovnavas. Ak s kvalitnym benzinovym, povies je tento MJet je hlucny. ak so starym TDI-PD, tak ti tento bude pripadat tichy. Objektivne sa to ani neda posudit. Mozes dovnutra namontovat citlivy mikrofon s meracou aparaturou, takto zmerat vnutorny hluk, a hodit cislo. Ale to este nehovori nic o frekvencii, o vyssich harmonickych, atd. Podobne spotreba, vykon, krutiaci moment. Do velkej miery je to zalezitost subjektivneho hodnotenia...

Backgramond
23. listopadu • 19:16

Myslel asi stejný diesel v jiném autě nebo značce ale ne benzín.;-)

Pet
23. listopadu • 6:50

jak jsem fiaty nikdy nemusel, tohle se mi líbí...

Ano
23. listopadu • 6:56

Jo, není to špatné. Sice to vypadá, že někdo šlápl na model GrandePunta a bylo jim líto to vyhodit, ale to je v dnešní uniformitě asi normální.

Dano
23. listopadu • 7:39


Velmi pekne auto :) Gratulujem FIAT !

Doporučujeme

Články odjinud