Test Fiat Bravo 1,4 T-Jet vs. 1,6 M-Jet: turbo diesel, nebo benzin?

83 komentářů

Alsiik
13. června • 16:52

pošetří autor tohoto článku své kecy o zelených ekoteroristech a ropných šetřílcích na koledu !! Vyškrtáme-li jeho květnaté přívlastky s informační hodnotou nula, zbyde poloviční článek.

Petr
13. června • 11:21

Linea 1.4T-JET 88kW 0-160 je rychlejsi nez Bravo 1.4 110kW
To je celkem zvláštní ne? Dle naměřených hodnot autorevue.

Michal
13. června • 14:49

Neni to zvlastni, jenom to ukazuje na to, ze mereni, ktera neprobihaji za stejnych podminek, jsou pouze orientacni a neda se podle nich nic srovnavat...

Petr
13. června • 11:20

To je celkem zvláštní ne? Dle naměřených hodnot autorevue.

BigFoot007
12. června • 22:24

lebo 7.7 je strasne vela, to ja ked si dam tempomat tak som mozno o liter vyssie, ano, mnotor sice uz zvlada euro 5, ale na co to je? spotreba ide hore minimalne o 10 percent a nech mi nikto nehovori, ze vyssia spotreba´mennej emisii, logixcky s vyssim poctom spaleneho paliva mame viac exhalkatov, a po druhe, unika nam teplo...

Pete
13. června • 17:21

Taky to nechapu... s 2.2 benzinem mam pri dalnicni 130ce spotrebu do 7l

BigFoot007
13. června • 20:11

ja mamm s 1.6, este k tomu preslavenou tym ze zere, normalne 7-8, max 8.5...dnes som dokonca asi 4km usek na dialnici isiel za 7 pri 140(140GPS)...

theo
17. června • 7:51

Moje Stilo 1,9 JTD 85 kW má při tempomatových tachometrových 140 km/h cca 5,5 l a přitom je to jen pětikvalt

Michal
12. června • 20:56

1.4Tjet je iba duchadlo, alebo duchadlo+kompresor (ako v najsilnejsom VW 1.4TSI)?

CyberVic
13. června • 0:49

..iba duchadlo, ale ne kazdej VW 1,4TSI ma kombinaci komresor+turbo, to maji tusim jen varianty 103kW a 125kW...

Arnie J
12. června • 19:24

Sice už to tady psal každý, ale efektivně využívat výkon opravdu neumíte.V mém jednodenním testu T-Jetu 150k jsem dosáhl průměrné spotřeby 8.0, přičemž jsem jezdil po městě, po okreskách (100-120), všechny jsem předjížděl a každou chvíli se kochal akcelerací.Se slabším JTD 1.6 jsem jel jenom kolečko asi 20km a vrátil jsem se se spotřebou 4.7. Většina trasy bylo po okresce (90-100), kousek po městě. Se studeným motorem.O neschopnosti autora vystihnout charakter jednotlivých motorů se rozepisovat nebudu.

mfilip
12. června • 15:53

Vzdycky po precteni takovych clanku bych chtel delat test spotreby setrilka. Ten vas setrilek je nejaky divny.

Sprint
12. června • 18:04

Přesně tak. Mě připadá že zdejší redaktoři, či kdo to je, neumí vlastně vůbec jezdit.
Diesel a při devadesátce žere 5 litrů? To HTP bere míň! Na to nepotřebuju multijet.
Podle mě se s takovým motorem MUSÍ dát dlouhodobě jezdit za 5 - 5,5 l/100km! B-]

LOL
12. června • 14:15

Spotřeby jsou tak nějak zde na AR mimo mísu, oproti standartům které se dají normálně dosáhnout. Ale to jedno.Určitá nápověda to je...Jinak mi není jasné jaký je důvod tak malých prodejů Brava oproti konkurenci.Že by nápis FIAT??

Peter
12. června • 18:42

Možno máš pravdu.. Mám Bravo II. a z 10- tich ľudí sa 9 spýta: prečo FIAT? nezaujíma ich motor, pohodlie, priestor, cena, o dizajne ani nehovoriac, proste je to FIAT a tým je pre nich povedané všetko... Na ich smolu.

tomcat999
12. června • 11:55

Hodnotit krásu je hodně subjektivní. Já bych řekl Seat Leon, má asi nejlépe udělaný celkový design, Fiat má tu záď tak nějak divně napojenou, jinak je pěkný, Golf je hodně nudný a Focus ma dost krabicoidní zadek. Ale ošklivé není ani jedno, jen leon má jednotlivé prvky řek bych nejlépe pospojované...:-)

Uwe
12. června • 12:53

Na Leona jsem taky koukal, ale má mizernej vnitřek - divnej design a materiálový provedení taky - řekl bych tak o generaci zpátky. A vzhledem k tomu, že se většinu času koukám na auto zevnitř, tak Leon neměl šanci...Takovej moc plastovej, papundeklovej...

Antracit
12. června • 17:37

Uplnej souhlas, zvenku koukaj sousedi, ja sedim v aute. Interiery Seatu v posledni dobe jsou fakt hruza... pusobi to dojmem "nekde jsme usetrit museli" nebo "holt mame od koncernu zakazano konkurovat VW a Skode"

CyberVic
13. června • 11:22

..-paradoxne mi ale pripada interier Octavie II Combi o tridu vys nez ten napriklad ten u Golfa Variant nebo Tourana. Fakt je ale ten, ze to co predvadi SEAT v interieru je des bes. Vazne jsem uvazoval o Seat Altea XL, ale pres ten vnitrek mi proste nejel vlak...

tomcat999
15. června • 23:51

No vidíte a mě se vnitřek leona líbí-teda až když sem do něj sed, octavia má takovej relativně nudnej a pokud si dam do leona navigaci, tak pěkně zabere tu obří přístrojovku, která má ledpší směrování k řidiči....:-P

Ogar Zlín
12. června • 11:57

ano souhladím Leon

massek
12. června • 11:51

Jetš taková malá připomínka ta 88kw verze má taky krouťák 206Nm, to je správně ale už v 1750 a ne až v 2000.... A to nejen podle papíru.

joe
12. června • 11:43

opravte si chybnu informaciu u motoru 1,4 T-Jet, je to benzin

Majkl
12. června • 11:28

Preco pri porovnavani dynamiky neskusate rovnako vykonove verzie? Ved aj T-Jet je v 88kW verzii. Je tam sice odstavec o spotrebe pri tejto verzii, to ste mali k testu az 3 auta? :)

Honza
12. června • 10:59

Já to prostě nechápu! Již druhý test dieselu a musím se divit, co to při testech vychází za spotřebu! Říkám si, že buď motor co mám já je nějak dopovaný neviditelným palivem, který se při měření neukáže nebo je chyba někde jinde. Jak mi totiž vysvětlíte, že:1) Při pohodové jízdě 130 Km/h je spotřeba - já Octavia Combi 1.8T 6,5-6,8l
- testovaný Fiat diesel 7,7 l

2) Při 100 km/h je spotřeba - já Octavia Combi 1.8T 6,0-6,2l
90 - testovaný Fiat diesel 4,9 (při té 100 km/h odhaduji tak 5,5l)3) Městská spotřeba v Praze - já Octavia Combi 1.8T 6,5 lehkou nohou - 7,2l
- testovaný Fiat diesel 6,6 lehkou nohou - 7,8lPodotýkám, že srovnávám NEstejně výkonné motory - můj 110 kw vs Fiatův 88 kw a, že ten můj je benzín a Fiat je diesel. Otázka je jasná, při dnešních cenách benzínu a vyšší ceně nových dieselů, opravdu se diesel vyplatí?Otázka pro redakci: Když je kopec a jedete z něj, necháte zařazenou rychlost a brzdíte motorem? Prostě nějak nemohu stále pochopit, že máte takovou spotřebu...Čus.

Michal
17. července • 19:05

to proto, že nejde o fiat diesel, ale benzín. tak se informuj, než napíšeš podle článku tak trapnou odpověď.

Luky
13. června • 10:18

Cestou na dovolenou jsem na dálnici při dodržování rychlosti okolo 140 km/h měl v Bravu 1,9 MJT 110kW průměrnou spotřebu 6,0. Osazení 2 lidi + plný kufr. Při předjíždění sem místy jel i rychleji. Dálnice od Lovosic na konec před Kroměříží. Tempomat jsem měl zapnutý na 140 km/h tachometrových. Při jízdách po městě a okreskách mi průměrně bere 6,4. Najeto mám zatím 5000 km.

Stanley
13. června • 7:22

Fiat Bravo 1.9 Multijet, 110kW - spotreba podla PP 5.4 pri priem. rychlosti 129km/h, trasa Bratislava-Gratz ( skoro komplet dialnica ), este zimne obutie ( 205/50/R16 ). Na letnych pneu ( 224/45/R17 )bol rozdiel na rovnakej trase asi +0.4l/100.
Vysledky hovoria za seba, Multijet je skvely motor a neverim, ze jeho 1.6tkova verzia bude horsia

Honza
12. června • 14:09

Ahoj, máte na mě pár otázek, tak se pokusím nějak odpovědět...1) Pohodová jízda pro mě znamená:
a) dodržovat rychlostní limity + 10 km/h dle tachometru
b) vždy, když je to možné tak z kopce nevyřazovat a přibržďovat motorem
c) řadit na vyšší rychlostní stupeň cca v 2500 otáčkách
d) zrychlovat prostě na pohodu - tohle se těžko popisuje
e) a naopak, někdy je výhodnější zrychlovat razantněji, protože dříve třeba vyjedete kopec
a pak můžete opět plyn jen polechtávat - má zkušenost velí, že když jedete do delšího
kopce pomaleji a moc to netůrujete, tak máte spotřebu třeba jen 9l/100km a když to
vyjedete razantněji, tak máte spotřebu třeba 15 l/100km, ale zase tak vysokou spotřebu
máte kratší dobu a na kopci už máte vyšší rychlost, kterou pak lépe zužitkujete pro menší
spotřebu, takže je někdy výhodnější jet rychleji s vyšší spotřebou než pomaleji s nižší...2) Měření spotřeby:
a) podle mých měření má můj PC odchylku kolem 0,2 litrů ve prospěch nižší spotřeby
b) párkrát jsem PC kontroloval dle metody plného dotankování/vynulování kilometrů a
spotřeby/opětovného dotankování a následným propočtem dotankovaného paliva/ujetých
km/a ukázané spotřeby - vždy byla odchylka minimální cca těch 0,2l
c) dlouhodobá spotřeba je 6,8 litrů s tím, že cca 80% jízdy je po Praze a cca 20% je mezi
Prahou a Domažlicemi
d) mezi Prahou a Domažlicemi mývám spotřebu 6,2l/100 km při průměrné rychlosti 78 km/h (Domažlice-Dobřany = silnice I. třídy = v obci 60 km/h, mimo 100-105 km/h / Dobřany-Praha = dálnice = 130-140 km/h)
e) pokud po Praze jezdím tak, že mě na křižovatkách jen málokdo předjede tak spotřeba stoupne na 7,5 litrůNevím, asi je to buď dobrým motorem a nebo mým uměním... Hahaha.Jen pro zajímavost, dejte si při jízdě ukazatel okamžité spotzřeby a pohrávejte si z plynem a zjistíte, že úsek, který normálně projedete se spotřebou 9l/100km a myslíte si, že to vůbec nehoníte, lze projet úplně se stejnou rychlostí třeba se spotřebou o 2 litry nižší! Každý milimetr, který plynový pedál zmáčknete má hodnotu několika deci ne-li litrů ale na zrychlení to nemá žádný vliv....Mějte se!

jozef
13. června • 20:30

myslim si ze tyhle kecy o spotrebe jsou nesmysl, okamzita spotreba je irelevantni a vyvozovat z toho ze kdyz ted pojedu na plnej kotel a pak budu plyn polechtavat, tak pak budu mit nizsi spotrebu je nesmysl. Jediny relevantni udaj PP by byl aktualni efektivita spalovani, tj. spotreba paliva na jednotku prace. Kdo trochu zna fyziku vi o cem mluvim. Zkratka vzdy bude nejlepsi vyuzivat takovou cast tociveho momentu pri aktualnich otackach pri ktere je nejnizsi merna spotreba. Bohuzel tenhle udaj se nikde nedoctete a ani PP Vam ho neukaze, musel by totiz krome spotreby merit i aktualni vykon (presne) a to zadny nedokaze.
Jenom poznamku k tomu "malemu" zmacknuti plynu navic, spotreba bude urcite vyssi, ale uvedomte si ze diky tomu malemu zmacknuti naberete nezanedbatelnou rychlost navic a jak jiste vite tak energie roste s druhou mocninou rychlost a stejne tak odpor vzduchu. Na tohle je nejlepsi tempomat, podle nej to poznate a budete vedet ze 2l u benzinaku je rozdil v rychlosti cca 30km/h (pri 100->130km)

massek
12. června • 16:20

e) a naopak, někdy je výhodnější zrychlovat razantněji, protože dříve třeba vyjedete kopec
a pak můžete opět plyn jen polechtávat - má zkušenost velí, že když jedete do delšího
kopce pomaleji a moc to netůrujete, tak máte spotřebu třeba jen 9l/100km a když to
vyjedete razantněji, tak máte spotřebu třeba 15 l/100km, ale zase tak vysokou spotřebu
máte kratší dobu a na kopci už máte vyšší rychlost, kterou pak lépe zužitkujete pro menší
spotřebu, takže je někdy výhodnější jet rychleji s vyšší spotřebou než pomaleji s nižší...
To je trochu blbost ne? když jedu potom z toho kopce, tak se mi uzavře přívod paliva a mám spotřebu nulovou.... takže když jedu potom rychleji tak se mi tam nějak ten benzín vyrábí?? Asi sem úplně blbej ale potřebuju to vysvětlit.

Honza
13. června • 7:49

Ahoj, mám na mysli kopec takového typu jako je na D5 asi 5 kilometrů za Berounem směrem na Prahu - těsně za Berounem je první kopec, ale nahoře hned je kopec dolů, no a právě ten když sjedete, tak začíná další táhlý kopec nahoru, který ale přechází v rovinku... Tudíž už za ním není možné šetřit palivo tím, že necháte zařazenou rychlost a necháte se unášet z kopce dolů za nulové spotřeby. Právě toto stoupání je lepší vyjet o něco rychleji s větší spotřebou, aby nahoře byla rychlost vyšší a pak na rovince můžete ubrat plyn a už jen tak v pohodě ploužit až do Prahy se spotřebou cca 5-6 litrů...Předpokladem je znát trasu.

LOL
12. června • 14:21

Jistý MFILIP má podobné zkušenosti....viz garáž.

mfilip
12. června • 15:51

Jeste bych tu videl rozdil v tom, ze ja se rozjizdim razantne na pozdaovanou rychlost a ne na pohodu. Tu pozadovanou rychlost pak uz udrzuju.
Honzo: najdi si 3km usek se studenym startem. Ten cil za ty 3 km potrebujes projet 90km/h. Napoprve se rozjed, jak si zvykly a napodruhe se rozjed razantne, ale samozrejme bez prokluzu tak, abys tech 90 km.h dosahl co nejdriv a pak je jen udrzoval. Klidne muzes pri rozjezdu dat 1-2-3-5. Anebo jeste lepe 1-2-3-4 rozjed to na 110 km/h pak vyrad a pri 90 km.h zarad za 5. a udrzuj na 90 km/h

mfilip
12. června • 15:45

A jinak stara pravda veli: v kopci nepridavat plyn. Pokud mozno vyjet kopec se stejnou polohou plynoveho pedalu. k tomu slouzi dobry rozjezd pred kopcem, pokud to jde.

mfilip
12. června • 15:43

To ano, ale ja mam za 70 tkm a 5 let prumer mereny pri tankovani 5.84/100 km. Ale to bude asi tim, ze na rozdil od autora prispevku z kopce vyrazuju, kde jen muzu a zarazuju jen tehdy, kdzy potrebuji pred kopcem zpomalit. Musi se asi jeste hodne ucit.

jiriII
12. června • 11:20

Taky mam moznost porovnat 1.8 T a combi, tak spotreba je cca 9l, mozna mas specialni matematicky postup. Jedes 130 podle gps nebo dle tveho tachografu, jedes i 130 do kopce a z kopce, nebo jenom z kopce. Z kopce vyrazujes? Jak zrychlujes na 130 - dojedes kolonu, nez se pred ni dostanes? Popis mi prosim tvuj styl jizdy, mozna najdeme pricinu. Pohodova opravdova 130 je v 1.8t tak za 7.5 minimalne. Po d1 napriklad

Mira
12. června • 18:36

no konečně někdo rozumný;-)

Uwe
12. června • 11:14

Měřeno dle palubního počítače, nebo podle tankování ? Palubní počítače u vozů koncernu VW jsou někdy příliš optimistické. Nemyslím to jako rejpanec, ale jako faktickou poznámku - setkal jsem se s tím osobně u Škody i u Audi. PP ukazoval menší spotřebu než mě vycházela podle tankování. Jinak se k tomu dá dodat pouze - velmi dobře zajetý nový motor.
Samozřejmě, že jediný srovnatelný test spotřeby by byl jet v těch autech vedle sebe (za sebou) stejnou trasu, stejnou rychlostí. Tyhle tvoje poznámky a porovnání jsou dost na vodě, pro každého je pojem pohodová jízda, nebo lehká noha něco jiného. Třeba jsi prostě dobrej řidič, kterej předvídá a je naučenej na ten motor (což je velmi, velmi důležité) a kdybys měl zmáknutýho fiata s 1,6JTD tak bych jezdil třeba hluboko pod 5litrů dlohodobě. A kolik máš dlouhodobý průměr na tom 1,8T ? Jinak ten novej nafťák od Fiatu bude samozřejmě mít dlouhodobou někde kolem 5litrů, o tom nepochybuj, tak to prostě je.

Ogar Zlín
12. června • 11:55

U mě rozdíl mezi PP a z plné do plné je od 0 do 0,2l a to pouze v zimě, v létě max 0-0,1. Asi to nepočítá spotřebu po nastartování než se rozjedeš.

Antracit
12. června • 17:32

Potvrzuji, nevím kam na to chodíte, rozdíl PP vs tankování do 0,2 l na sto km. Vzhledem k tomu jakym zpusobem to pocita, tam ani moc velke nepresnosti vzniknout nemuzou. Ale tady se rozhodne nebavime o takovemhle minimalnim rozdilu, takze ta poznamka, ze to vychazi prilis optimisticky je mimo misu. :)

Delphin
13. června • 16:25

Moje Fabia HTP - dlouhodobě je rozdíl mezi PP a tankováním na nádrži (většinou kolem 600 km) 0,9 l - PP ukazuje míň. Obecně jsem si zvykl odečíst od spotřeby na PP litr a sedí to.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzony
13. června • 18:06

PP - ukazuje min a jeste z toho odectete litr a sedi to........ B-]
Celkem by me zajimalo jak tu spotrebu pocitate. Ja byt vami tak radeji se ridim temi PP. Jsou docela presne

Antracit
13. června • 18:30

:-D:-D:-D Taky myslím, že PP je určitě přesnější než dotankování pistolí.;-) Myslím, že kdysi jsem někde našel, že PP u VW má maximální povolenou chybu 8%. A dělá se taky kalibrace.. takže jestli ti ukazuje o litr blbě, dojeď si do serviu.

jiriII
13. června • 20:09

Fakt matematik, PP presnejsi nez tankovani, to uz jsem dlouho neslysel, to je jako kdyz mi jeden expert vysvetloval, ze mu auto jezdi pod pet litru protoze na 20 l najel 380 km. asi tak. U VW ukazuji pocitate presne nebo taky ne, treba u benz. octavek to je presnost vynikajici, u naftoveho passata mi ukazuje tak o 0,4-0,5 mene, nez realita. A mimochodem u znackoveho VW servisu neco o korekci nechteli nic vedet.
Rekl bych, ze provest tak dve mereni na 2000 km s tankovanim 3x do plne a mas presnost mereni presahujici PP. Myslim kolem +-a 0,1l/ 100. Prestoze se mi zdaji vyse uvedene spotreby vysoke, (zvlast ta u Fabie Red line), budiz, pokud maji zhruba stejny styl u vsech testovanych, jako voditko ji lze pouzit. (stejne tak Mfilip je extrem, ten ale jezdil za malo tusim i s mareou 1.6 a Honzovi to k tempu, ktere uvadi neverim, s 1.8T mam zkusenosti a za malo umim taky jezdit, ale kolem 150 po dalnici to proste za 6.5 nejede, okamzita na rovince je tak 8l, tak prumer kolem 7.5, pokud nema extremne podareny motor, ale i tak nevim nevim.) Rad bych se na honzovo tempo podival, po D5 Plzen Praha jezdim casto, neverim, necham se presvedcit.

Skyline
12. června • 11:09

Je zajimave, ze O1 1.8T po dalnici pri pohodove jizde zrala tak 8.5 a po meste tak 10-11. Asi mas fakt neviditelne palivo.

lexus
12. června • 10:54

no, dobré čtení zajímavá spotřeba, zajímavé výkony s tím, že stejných hodnot (dynamika, pružnost, spotřeba), ne-li lepších s přehledem dosahuje můj deset let starej 2,5V6. Ovšem žádný piditurbo nikdy nedosáhne na ten "samet" šestiválce při jízdě........však "véčkaří" vědí o čem je řeč ;-)

massek
12. června • 13:45

Stačí řadovej šetsiválec BMW...:-D

mm
12. června • 11:25

mal som V6 a to, co hovoris je somarina. Ziadny sestvalec sa nevyrovna zatahu turba...Skusil osm a viem o com hovorim.

dewp
13. června • 18:16

On ale nepíše o "zátahu". Příště lépe číst a více myslet...

Vestor
12. června • 10:34

Akorát ty spotřeby jste trochu přestřelili. A opravdu nechápu, proč celou první stránku pořád píšete něco o Fiatu 90. let. To jako při testu nového Focusu píšete, že už tolik nerazaví jako Escort a že novej Golf jede líp než ten dvojkovej? ;-)

Honza
12. června • 10:06

Cenové srovnání v nejnižším stupni výbavy u všech konkurentů je naprosto zavádějící. Četl jste pane redaktore výbavu verze Active u Brava. To je holobyt, který se nedává již ani do automobilů o třídu nižší. Takovéto tabulky jsou naprosto k hov*nu

aragorn
12. června • 10:45

a este napriklad. neviem ci u vas ale na slovensku je napr. na Ford Focus Trend X 1.8 TDCI akciova cena 579000 SKK (cca. 470000 CZK)

mm
12. června • 11:15

uplne suhlasim. Ked sa porovnaju akciove cenniky, tak to Bravo zase tak vyhodne nie je. A ked sa k tomu prida katastroficka urpoven znackovych servisov, viazanost 4 rocnej zaruky len na financovanie na leasing, tak to veru nie je ziadna extra ponuka.Bravo je sice pekne a urcite aj dobre auto, ale v porovnani s inymi ponukami to je nie najlepsie.

massek
12. června • 11:45

Ještě že někteří dealeři mají skladový dynamicy za cenu activů

tomcat999
12. června • 12:13

a proč neni ve srovnání seat leon? :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
massek
12. června • 13:47

Myslím že má o dost menší rozvor, takže jiná třída

Ogar Zlín
12. června • 9:13

Budu se opakovat, ale neumíte jezdit na spotřebu viz. i Fabia 1.4 TDI. Mám pocit, že si tady z nás děláte srandu. Rád by jsem poznal pana redaktora spořílka, nechci ho urážet, ale místo nohy má cihlu, jinak neví co je to plynulá jízda. Takových spotřeb jsem nikdy nedosáhl, ani při maximálním zrychlení a jízdě po dálnici v Německu. Dám Vám návrh, půjčte mi to a ukážu Vám jak se jezdí s takovým autem za 5 - 6 l/100km možná i míň a průměrná rychlost nebude o moc nižší.

micimaci
12. června • 9:31

ja mam verzi 1,4 TJet, 150k, a pri normalnej jazde 8.1-8.5 kdyz sa blaznim tak 9.5-10 l.

Ogar Zlín
12. června • 11:22

Nevím proč uvádíte všichni výkon, důležitý je průběh kroutícího momentu a jeho využívání.:-D

John S
12. června • 16:00

No viz výš, pro některé tu je nejspíš důležitější otáčkoměr v červeným, než "nějakej" ten krouťák a vrchol výkonu... :-D

RedBaron
12. června • 13:30

Aha, to byste měl poradit těm zoufalým pánům v Octaviích 1.9TDI s drtivým krouťákem 300Nm, aby tak rychle nemizeli v zrcátku auta se 193PS/245Nm. :o)

massek
12. června • 13:46

cože ta 1,9 má jen 300Nm? vždyť to má ta fiaťácká 1,6 MJTD

ACE
12. června • 6:46

Ta je vskutku zoufalá, jen by mě zajímalo jesli to je fiatem nebo nešikovným řidičem. Řidič pohodář spotřeba 9.2? To je teda nálož, s firemní Okt 1.8 T pěkně naloženou se ani při jízdě v denní špičce po Praze nedostanu přes tuhle hranici a při smíšené sem max. kousek nad 8. Auto co při poklidné jízdě schrupne 9.2 je šunt, anebo neschopnej řidič.

John S
12. června • 9:14

No jo, jenže srovnávat zážitek z jízdy v O 1.8T (navíc naloženou) a fiatem, to prostě nejde. Já mám starší bravu 1.6 (rv 2000) kdo někdy šestnácky řídil a zkusil si "ostřejší jízdu", ví, jak je to auto neskutečně návykový (hlavně při jízdách nad 4.000ot.) ;-) Větší radost z jízdy má člověk snad už jen s BMW B-] (a to podotýkám, že ani nemusí porušovat předpisy...) ten zvuk motoru, když za cedulí konec města na trojku vytočíte 90, to je prostě mňam... :-D Takže si dokážu živě představit co dokáže tenhle fiátek... A proto bych mu spotřebu klidně odpustil Oktávka je super auto, co dobře maskuje rychlost, docela slušně akceleruje, je to výborný auto, ale člověk ho bere jen jako přesunovadlo z bodu A do bodu B, který čas od času prožene silnější konkurenci a má dobrou spotřebu...;-):-D

eavy
12. června • 16:13

Zážitek z řízení předchozího Brava není nijakej extra zázrak, hlavně řízení je přeposilovaný. Ale ten motor je dobrej, to jo. Ovšem srovnávat to s BMW je "trochu" na hlavu, něco jako srovnávat kachnu s orlem. :-)

John S
12. června • 17:38

U Bravy jsem měl na mysli spíš právě tu radost z toho, jak ten motor ochotně šel... :-) prostě kdykoliv sednu do BMW, nebo do Bravy, mám neskutečnou radost z jízdy...(jinak samozřejmě BMW a FIAT, to je nebe a dudy;-) ). ¨V každým případě se mi tenhle pocit u žádnýho jinýho auta zatím nestal (teda ještě s Porsche 911S, ale to už je tak trochu mimo mísu :-D).

rezizer
12. června • 13:38

na trojku vytocite 90? to mi prijde spis nez jako toceni jako vcelku klidna, pohodova jizda :-) jo, 90 na 2, to uz je jina.

John S
12. června • 15:49

Tak já to upřesním :-) Brava 1.6 Má při 3ce na 90 nějakých 5400ot. tz. při přeřazení na 4. mám 4.000ot. tz největší krouťák, proto 3ka 90... Jinak na trojku se s ní dá jet okolo 120, čtyřku 170 a na 5tku 210 (tachometrově samozřejmě) ale kdo by to dělal a hlavně proč?

bzony
13. června • 17:54

tak to by delalo pri 120km/h nejakych 7200ot/min. Tolik to snad netoci nebo jo?

Vavroch
12. června • 13:58

Taky na to koukám jak z jara.
Moje starý auto umělo 110 na dvojku a trojka do 170. Tedy když byla chuť. B-]

Radek
12. června • 10:54

Presne tak, ja mam Bravu 1.2 16V 80k a i to je peknej zazitek, da se jezdit na spotrebu, pak jsem v pohode tak na 5,7l/100 nebo svizne a pak jsem tak na 6,5. Navic jako zakladni motorozice strci do kapsy vsechny zakladni i druhe motorizace fabii a oktavek, VW proste motory neumi, i kdyz se nas snazi presvedcit o opaku. Co ctu testy, tak maji vzdy spotrebu velmi vysokou, ale v realu tak jezdi malokdo

Ogar Zlín
12. června • 11:19

No jo ale jestli hodnotíš podle takových testů co tady ten redaktor předvádí, tak to se nedivím. :-D

massek
12. června • 8:50

když jedu na pohodu tak se se 150tkou dostanu pod 8 litrů se 120tkou kolem 6,5 1,6 Mjtd 105k po dálnici 130...5,4l/100km

Michal
12. června • 8:39

Tam je, podle me, potreba si vsimnout toho "ale nekouká na spotřebu." Tzn. sice podle predpisu 50/90/130, ale s tim, ze dost vyuziva dynamiku auta - rozjezdy na semaforech, max zrychlovani po zabrzdeni atd. Potom je spotreba 9,2l realna...

petr
12. června • 8:05

Taky jsem zděšen tou spotřebou. Já jezdil se svým stařičkým Saabem 9000 CS 2.3turbo 147kW za cca 9,5 litru (krátké trasy+město) a to jsem nejezdil na spotřebu.

Ivan
12. června • 7:29

Zajímalo by mne srovnání spotřeby při běžné jízdě a dodržení limitů (a při stejných podmínkách) mezi Fiatem Bravo 1,4 T-Jet (110kW) a Octavii 1.8TSI (118kW). Taky by mne zajímala spotřeba Fiata Bravo 1,4 T-Jet (88kW).

Huhubuntu
12. června • 10:14

Mám O2 1.8Tsi od března, zatím jsem jezil pouze po Praze a to hlavně kratší popojížďky a ještě jsem se toho motoru nenabažil :) a dlouhodobá spotřeba je 8.5. Jediná vyjížďka po dálnici byla po D1, celkem tam i zpět cca. 150km ve čtyřech lidech po dálnici tempomat, tachometr 150km/h po dojezdu spotřeba 6.4

Skyline
12. června • 10:34

Nebyla ta spotreba 4.6, neprepsal ses?

Radek Ondrášík
12. června • 10:29

A ještě tu o červené karkulce.

kewlarsiet
12. června • 16:04

Aaaa.... Radek rad rozpravky... staci si precitat niektoru z tvojich hatlanin a clovek smiechom pada na zadok.:-))

?
12. června • 10:46

Ja by som si pre zmenu pozrel najnovsie scifi "Ondrasik 4 : Konecne normalny" :-P

Uwe
12. června • 9:51

Mohu posoudit 1,4 88kW. Při svižné (nikterak úsporné) jízdě, poměr 60%dálnice, 20%město, 20%okresky (dálnice 150km/h) - spotřeba 8,6. Když jezdíš okresky - myšleno silnice I.třídy, rychlostně ca 110km/h, průjezdy měst apod., jedeš vdzálenost nějakých 30 a více kilometrů, tak to dáš hodně pod 7l/100. v zimě alpy - rakousko - +/- v rychlostních limitech za 7,3l/100. Když to budeš honit v serpentinách pod horama a pak zmáčkneš na dálnici na 200, tak budeš někde na 11l/100

Doporučujeme

Články odjinud