Kapitoly článku:
Zpět do interiéru
Když se vrátíme do interiéru a podrobněji si ho prohlédneme, můžeme pouze dvojnásob litovat oněch v úvodu zmíněných prohřešků ve zpracování. Fiat 500X je naprostý protiklad nejen k Suzuki Vitara, ale i ve srovnání s ostatními soupeři se vymyká tím, jak robustně působí. Těžké dveře, masivní klika, relativně velká palubní deska.
Ani použité materiály nejsou vůbec ošklivé a design jako celek vypadá pěkně. A kupodivu, i přes stylové uspořádání všech prvků, neutrpěla ergonomie. Abych to shrnul, nebýt oněch ne příliš povedených „drobností“ zmíněných na začátku testu, je Fiat 500X uvnitř velmi dobrým automobilem.
Interiér je stylový, materiály vypadají hodnotně a vše je takové robustní. Dvakrát škoda chyb zmíněných v úvodu
Který navíc umí být i praktický. Odkládacích přihrádek je více než dost, spolujezdec dostal před sebe dokonce dvě, potěší i téměř rovná podlaha ve druhé řadě sedadel nebo fakt, že po sklopení zadních opěradel nevznikne žádný velký schod. Zavazadelník ale jako takový příliš objemný není. Hodnota 245 litrů je (když už pořád dokola zmiňujeme tu Vitaru) téměř o sto litrů menší, ale na rozdíl od Suzuki má Fiat 500X rezervu. Pokud se rezervy vzdáte, dostanete se na 350 litrů.
Fiat 500X vs. Suzuki Vitara: Prostor pro zavazadla [cm] |
|
Fiat 500X |
Suzuki Vitara |
Max. šířka |
96 |
143 |
Šířka mezi podběhy |
96 |
103 |
Výška plato (podlaha v horní poloze) |
50 |
44 |
Výška plato (podlaha v dolní poloze) |
--- |
55 |
Max. délka ložné plochy |
74 |
74 |
Výška nakládací hrany |
73 |
84 |
Co do prostoru nečekejte zázraky, hlavně pokud jde o prostor nad hlavou. Inu další neblahý vliv střešních oken. Se svými 190 cm mám vpředu jen minimální rezervu, vzadu už mám celkem velké problémy jak s hlavou, tak s koleny. Ale více než subjektivní dojmy řeknou přesná čísla, která nejdete v přiložené tabulce.
Fiat 500X vs. Suzuki Vitara: Prostor pro cestující [cm] |
|
Fiat 500X |
Suzuki Vitara |
Šířka v úrovni loktů vpředu |
146 |
146 |
Šířka v úrovni loktů vzadu |
147 |
141 |
Max. prostor pro hlavu vpředu |
94 |
101 |
Prostor pro hlavu vzadu |
92 |
95 |
Délka sedáku vpředu |
50 |
48 |
Délka sedáku vzadu |
51 |
50 |
Prostor pro nohy vzadu za 190cm řidičem |
17 |
16 |
Na pohled maximálně povedený
Možná jste už poznali, že jsme to s testem Fiatu 500X vzali od toho horší k tomu lepšímu. A to nejlepší, co tohle auto nabízí, je design. Přijde mi až neuvěřitelné, kolik toho Fiat dokázal vytěžit ze současné pětistovky, což je vlastně auto, u kterého to nebude dlouho trvat a oslaví deset let. Jenže on se ten malý sympatický hatchback pořád dobře prodává a Fiat stále na jeho vzhledu staví. Poslední výsledek v podobě 500X mluví sám za sebe.
Vzhled Fiatu 500X bude bez debat největší zbraň tohoto modelu. Nebudu to nějak rozvádět, tohle auto se mi prostě moc líbí
Designově se tento model opravdu nadmíru povedl. Zachoval si přesně to, co je na malé pětistovce tak pěkné, jen je auto o něco větší. Na rozdíl od sourozenců typu 500L se ovšem v tomto případě podařilo udržet i pěkné proporce a výsledek tak minimálně na pohled může být naprosto rovnocenným soupeřem třeba pro Mini Countryman.
Vaší „terénní“ pětistovku si pak můžete upravit podle toho, co máte radši. Testované provedení představuje civliní verzi City Look, alternativou je oplastovaný Off-Road Look. Mimochodem velmi pozitivní vliv na design našeho auta měla i litá kola. Konkrétně jde o disky ve velikosti 18 palců.
Kolik za to?
Nejlevnější verzí Fiatu 500X je výbava Pop dostupná pouze s motorem 1.6 E-torq o výkonu 110 koní. Akční cena v takovém případě zní 347 900 Kč. Nejdostupnější položkou v nabídce pro diesel je motor 1.3 MultiJet naladěný na 95 koní. Silnější alternativu představuje testovaná naftová šestnáctistovka, za kterou ve výbavě Plus dáte 491 900 Kč.
Z prvků, které stojí za zmínku a jsou dostupné v této výbavě, jmenujme třeba sedmnáctipalcová litá kola, kůží potažený volant, elektrická okna, klimatizaci, tempomat, sadu aribagů, mlhovky nebo rádio UConnect. Navíc teď Fiat nabízí pro tento motor speciální výbavu „Léto“, která je dostupná za 471 900 Kč a místo manuální klimatizace obsahuje automatickou klimatizaci. Sečteno a podtrženo, výbava to vzhledem k dané ceněn není špatná. U Suzuki pořídíte stejný diesel s pohonem předních kol až za 531 450 Kč.