Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Provo  |  10. 07. 2016 11:10

Senzace, pecka, gratuluji k zážitku s takovou károu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 07. 2016 11:59

Škoda, že se tyto motory nedostanou do rukou běžných smrtelníků a drtivá většina řidičů nemá se silnou atmosférou žádné zkušenosti. On by se pak totiž úplně přehodnotil pohled na současné "hi-end" turbomotory, které jsou touto dobou označovány jako top. A spotřeba? Když se velkoobjemová silná atmosféra nechá prevalovat na nízké otáčky - zde dokonce jen 1000, tak má téměř shodnou spotřebu. A když chci výkon? Tak podřadím, ne? Na zátah vocpoda tu jsou diesely...
Každopádně krásný článek, palec nahoru!

Odpovědět  |   | 
Martin  |  10. 07. 2016 13:04

Já to naštěstí tu zkušenost mám - moje Toyota má 99kW v čistě atmosférické 1,6
Ale teď vážně - za 1,2 turbo stejného výkonu bych to neměnil ani za ten zátah od spoda...

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  12. 07. 2016 15:09

Mel jsem Escort 1.8 16V 96kW a aktualne drazdim 1.6 EB 118kW a jizda s turbem je mnohem prijemnejsi. Ja jsem za turbo rad.

Odpovědět  |   | 
pedro  |  15. 07. 2016 17:16

No ale přesně o tom autor původního příspěvku Petr mluvil... nebo ty považuješ escorta 1.8 za velkoobjemovou atmosféru? Já to vidím tak na 3 a více litrů objemu. Pokud k tomu přidáme 6 a více válců, tak ten motor jede i na 1500 otáček velice důstojně, tiše a i celkem úsporně. Když chceš předjet, podřadíš o 2,3 stupně (nebo to za tebe udělá automat) a předjedeš všechno. Ono je i s turbomotorem lepší při předjíždění podřadit, abys snížil čas strávený v protisměru, tak o co jde?

Odpovědět  |   | 

Tak zaprvé porovnáváte 1.8 96kw s 118kw turbem. To není moc stejné srovnání :) Zkuste nějakou atmosféru se 120+ kw :) Pak budete mluvit jinak :)

Odpovědět  |   | 

Labutí píseň spalovacích dinosaurů.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  10. 07. 2016 13:41

Proč? Pořád předvádějí to, co žádný hybrid nebo tri turbo nedá. U sportovních aut ve světě je ještě vše v pořádku - Mustang, Camaro, Challenger tvoří nejprodávanější atmosférickou svatou trojici.
A tohle Ferarri je klenot samozřejmě. Ačkoliv já bych dal přednost klasické karosérii a pohonu zadních kol.

Odpovědět  |   | 

Protože současný a budoucí vývoj není spalovacím motorům vůbec nakloněn. Velký objemy mizej z výroby a ty osvedčený menší jsou ještě menší a zkriplený kůli spotřebě.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  10. 07. 2016 16:27

A přitom ta čísla jsou jen na papíře, jak se ukazuje. Turba nic objevného nejsou.

Odpovědět  |   | 
honza  |  11. 07. 2016 15:36

Kuk: podle hlasů pod tvým příspěvkem se zdá, že většina má za to, že teď je doba spalovacím motorům nakloněná...

Odpovědět  |   | 

A nebo si spíš nepřejí aby to šlo do kopru.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
honza  |  11. 07. 2016 19:28

Cherokee: pokud myslíš, že turba ani hybridy nedokáží to, co tento motor v italském pekáči, pak tento motor je labutí píseň.

Odpovědět  |   | 

Článek se měl jmenovat Tam kde končí spalováky, protože tady fyzika rozhodně nekončí

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
honza  |  11. 07. 2016 15:38

Za pravdu se trestá.

Odpovědět  |   | 
kErb  |  11. 07. 2016 16:20

...aneb jak kuk ala honza utěšuje sám sebe

Odpovědět  |   | 
honza  |  11. 07. 2016 19:23

Nedávno jsi pod Octavií s litrovým tříhrnkem psal něco o dvacetileté stagnaci aj. Dnes jsi otočil a patrně si na rozdíl od Kuka myslíš, že doba spalovacím motorům přeje?

Odpovědět  |   | 

Težko se to zkousává když se desetiletí budovanej zámek ideálu dokonalosti začíná rozpadat.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 07. 2016 23:10

Nechci být škarohlíd - možná je to nekulatým tvarem volantu, ale to video působí dost strašidelně: s někým, kdo takto (ne)umí držet volant v zatáčce, bych tahkle rychle jet teda nechtěl.

Odpovědět  |   | 
mklein  |  17. 12. 2017 18:33

Co je na tomhle držení volantu špatně?

Odpovědět  |   | 
NoName  |  11. 07. 2016 06:33

Hej, chybí srovnání s novým superbem, který tuto taliánskou plečku zajisté rozseká eins-zwei

Odpovědět  |   | 
Tom  |  15. 07. 2016 06:42

Nech autora vydychat, poprve nekdo v redakci sedel v italskem aute. I tak autor jeste ze zvyku srovnaval Ferrari se Superbeckem, alespon v tom, kdo ho ma delsiho 😊. Mozna priprava na to vnutit ctenarum myslenku, ze Oktavii s litrovym moturkem, lze smele srovnavat s Ferrari, podobne jako ji redakce prirovnavala k Volvu 😊. Mozna prozreni autora, pak ho ale ceka vymena, protoze ve Skodovacke redakci pro nej misto nebude. Nikdo tady nebude skodit vlastni znacce!

Odpovědět  |   | 
Francouz  |  11. 07. 2016 07:44

Supr kara, fajn clanek, to jako jo. Co ma ale znamenat to ruckovani na volantu? Sakra, to uz i muj deda to delal lepe ve svem rudem Moskvici

Odpovědět  |   | 
Driver  |  11. 07. 2016 07:45

Třídveřový hatchback od Ferrari je super trik, jak vydělat. Tvrdí o tom, že to je kombi, škoda že to není třeba raketoplán, nevadí. Nechci znát cenu, ale alespoň to jezdí jak se patří, cílovka se najde, tak to má být, ale LaFerrari to není... Co je ovšem hrůza, tak to jsou ty sedačky. Jednak nemají žádnou oporu ramen, jednak jejich konstrukce je zoufalá, vždyť se viklají a pruží jako ve Fiatu Uno Holt ital, zlaté Lambo, od dob, co jsou německá, tak je to úplně jiné zpracování, a pozná se to okamžitě na každém detailu. Ale jinak jako celek povedená kára, akorát z toho nejsem vůbec unešený, bál bych se amortizace, jezdit s tím více km, tohle není Mercedes co po 100.000km neřeší absolutně nic, ani stěrače... Spíš bych to viděl tak na servis za jeden mega,zejména brzdy, podvozek... Ital jako poleno.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  11. 07. 2016 14:12

poleno seš akorát ty servis za 100-200 000 u takovýho auta není nic drahýho. Ještě jsem neslyšel si stěžovat majitele eFka na cenu servisu. Pokud ti to přijde drahý, tak seš socka, ale socky si nekupují Ferrari.

Odpovědět  |   | 
kErb  |  11. 07. 2016 15:32

jj. 100-200k je tak platba za servis po 15.000 km, nebo jaké tam jsou intervaly. Nebo za takovou tu přípravu na sezónu ale tyhle drobné se u auta za 8+mega (dle výbavy) asi opravdu neřeší...

Odpovědět  |   | 
seladon  |  11. 07. 2016 19:04

Kupodivu se to resi a neni to o sockovani, ale o tom, ze dost z tech, co na to maji proste nechteji jen tak vyhazovat penize. Jinak servis byva v 99% predplaceny na 4-8 let dle modelu a toho co si clovek priplati + jde to postupne dokupovat, stejne jako zaruky apod.

Jinak ne ze by si majitele primo stezovali, ale kdyz se o tom bavime, tak casto hledaji alternativy a to si to auto koupili za hotove, takze na to maji. Typicky produkt co nekupuji origo jsou treba kola, protoze ty z fabriky jsou vuci kvalite docela raketozne predrazene.

Kazdopadne konkretne FF je typicky italsky produkt. To co jde videt je krasne, dotazene a super. Staci se kouknout za hranu a vyrobek jak z Turecka. Tam je pravda, ze Nemci umi veci dotahnout i tam, kam se zrovna nikdo nediva :)

Jinak ty ceny servisu zase nejsou az tak astronomicke. Samozrejme neni to Dacie, ale bezna serviska na olej, naplne, kontrolu apod. vychazi v nizsich jednotkach tisicich eurech, takze jinak receno tech 25-40tis. dle modelu a toho vseho co by se menilo, ale opet je to o tom predplacenem servisu. Samozrejme jak kleknou tlumice, prevodovky, spojky, nebo keramicke brzdy, tak to jsou uz jine sumy.

Nicmene obecne je dobre pocitat tak s naklady na to auto okolo 20 Kc/km bez amortizace a najezdu 7-10tkm rocne. Jen pro predstavu havarijni full s 1% spoluucasti na nove FF vychazi na cca 115tis. bez DPH za rok. Problem pojmu "nove" je, ze za cenikovku to nikdo nekoupi, realne tak 30-40% za priplatky. Na druhou stranu zase na nove jsou zajimave slevy. Pokud to nejsou nejake limitky, tak neni problem dostat slevy na urovni toho, co clovek dostane na Golfa, tedy klidne 15-20% + spoustu sluzeb "zdarma" ale zmineny predplaceny servis ci delsi zaruky.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  11. 07. 2016 22:30

Moj zajimave info, dekujeme. Ohledne slev u Ferrari panuje velke ticho, nikde se o tom nic moc nepise.
Sleva 20% je pekna, to predpokladam plati pro FF/Lusso, mozna Californii, ale asi uz nic jineho, ne? U tezko sehnatelnych modelu typu 488 a F12 si to neumim predstavit..

Odpovědět  |   | 
ello  |  11. 07. 2016 22:24

Tie sedačky sú tam na pohodlie,ale kto chce si môže objednať aj škrupiny, len neviem ako by stoho človek po napr. 300km vyliezol. Lusso je primárne niečo ako cestovné grand turismo až potom supersport. A Lambo, ano súhlas kvalita išla hore, ale napr. Aventador zdedil tlačidla na stredovom paneli po A8. To je pri cene auta cca. od 250tis. eur troška neucta k zákazníkom aj tradíciám. Až po silnej kritike to koncern zmenil. Servis je kapitola sama o sebe ale to už k týmto značkam tak nejak patrí.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  11. 07. 2016 11:29

To ručkování po volantu vypadá dost strašidleně

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 07. 2016 18:11

....nieco tomu chyba...a radost z jazdy by bola este vacsia.

Odpovědět  |   | 
Berit  |  11. 07. 2016 21:23

Ferrari ? Jak rika Uma Thurman v Kill Billovi. Italsky srac

Odpovědět  |   | 
xyz  |  11. 07. 2016 21:45

Teda nechcem moc rypat, cesky "test" ferrari sa nevidi casto, ale s tym videom ste to uplne zabili. Celkom chapem ze ste z tak draheho a rychleho auta mali velky respekt, ale ked uz je pan novinar takato lopata, tak radsej ziadne video nezverejnujte, zbytocne to degraduje cely clanok, ktory bol celkom fajn.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  12. 07. 2016 08:01

Lukase Dittricha jsem nekde videl na fotce a rekl bych, ze na videu ridi nekdo jiny.

Odpovědět  |   | 
Gouda  |  11. 07. 2016 22:43

Je smutné, že atmosféra v naší společnosti vám vůbec dovolí napsat titulek jako "..kde končí fyzika". Použili byste do titulku slogan/kliše naprosto tupě a očividně ignorující historii? Asi ne, co? Tak to nedělejte ani s přírodními vědami.

Odpovědět  |   | 
°  |  12. 07. 2016 09:04

A kde jako má končit ta fyzika čím ?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  13. 07. 2016 13:47

....konci marketingovym a fajnensom tej-ktorej znacky. Tam Ti uz absolventi v sucasnosti najnepotrebnejsich smerov /presnejsie ustavov/ vysvetlia taku fyziku, proti ktorej je aj kvantova uplny suvix.

Odpovědět  |   | 
mirek  |  12. 07. 2016 17:16

tam kde končí fyzika, začíná upravený software autopočítače

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  13. 07. 2016 14:26

Tam, kde konci fyzika, zacina 'kvalitni' zurnalistika a pr/marketing

Odpovědět  |   | 
Morelo  |  14. 12. 2016 09:36

Hezky řečeno chlapče Konečně recenze, jak má být!!!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O l…

Stylové SUV-kupé za lidovou cenu zprvu určené pro Rusko míří dále do světa. Česku se rovněž nevyhne.

23.  9.  2020 | | 48 N/A
Fuglevič Daniel
EvropaArkanaRenault
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro